Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Büszkeség és balítélet

2008.11.20. 21:21 Szegényember felesége

Beszélgettünk SZE-rel mostanában arról, hogy mi történik, ha egy házaspár egyik tagja szerelmes lesz egy harmadikba.

Hogyan jött elő a téma? A közvetlen közelünkben láttunk (szomszédunknál) egy szép, tiszta, beteljesületlen, drámai lángolást, és persze a Pestre költözésem miatt is felébredtek a félelmeink.

A kapcsolatunk első négy évében szentül meg voltam róla győződve, hogy nem fordulhat elő egyikünkkel sem, hogy másba lesz szerelmes. Komolyan így gondoltam. És kérlek, hogy ne gyertek azzal, hogy mennyire gyerekesen naiv voltam. Persze, hogy az voltam.

Aztán történt, hogy hirtelen, derült égből villámcsapásként SZE szakított velem. Az ok: megismert egy másik lányt. (Az igazi ok nyilván nem ez volt. Csak akkor még nem tudtuk kibogozni, hogy miért nem érezte magát tökéletesen jól a kapcsolatunkban. Így megoldani sem tudtuk a problémát.)

Egy nyáron át külön voltunk. Szakítós blogról jól ismert módokon haldokoltam. Aztán nagy kibékülés. De rajtam ott maradt a kutyaharapás, amit ugye szőrével... Szakítottam, miközben végig éreztem, hogy közelről sincs vége köztem és SZE között, és hogy bármikor visszafogadna. Néhány hónapig még jöttek-mentek páran az életünkben, aztán ennek a szakasznak egyik pillanatról a másikra vége szakadt. Volt egy katarktikus pillanat, amikor  csak azt vettem észre, hogy vége minden önérzetből fakadó fájdalomnak, félelemnek és bizonytalanságnak.

De azóta azt is tudjuk, hogy jöhetnek kísértések, érzések, találkozások. A kérdés, hogy mihez kezdünk ezekkel?

92 komment

Címkék: szerelem

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr39779767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KiNG 2008.11.20. 21:39:45

"közelről sincs vége köztem és SZF között"
Ezt a mondatot nem értem.

Én már elmondtam a véleményemet SZE-ről. Két, egymáshoz hű, egymáshoz tökéletesen illő embert nem szakíthat szét egy harmadik személy. Főleg egy harmadik személy nem.

KiNG 2008.11.20. 21:44:34

Index-címlap azonnal. Na, itt valami gyanús.

hhh. 2008.11.20. 21:51:17

SZF=UP
SZE=TWÁ
vagymivan?
megmiezablog?megszűnt a szegénység, egyből lelki nyomor? spóroljál inkább, vazze.

Lukrécia Bögre 2008.11.20. 21:54:01

mivel akarsz mit kezdeni?
a katarKtikusban levő plusz kával?
vegyél órákat.

ultramega o.k. 2008.11.20. 21:54:09

Jah, kicsit belekeveredett valaki.

feltételes reflex 2008.11.20. 22:09:14

hhh. · huba.blog.hu 2008.11.20. 21:51:17

SZF=UP
SZE=TWÁ

hüje
:DDDDDDD

Rékuc 2 · http://rekuc.blogspot.com 2008.11.20. 22:10:25

Annyira mindenképpen jó volt, hogy mindketten megtapasztalhattátok, hogy a másik személy nem adott, hanem tenni kell érte. Nem?
Egyrészt a Pestre költözés miatt ő félhet hogy megismersz itt mást, másrészt meg te félhetsz, hogy ő fog másná vigasztalódni. Így legalább kicsit mindketten jobban odafigyeltek a másikra, és ez a pár hónap - mondjon bárki bármit - próbára teszi a kapcsolatotokat (újra?)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.11.20. 22:14:10

feltételes reflex:

már vagy egy hónapja nem kommenteltél itt. :)))
Nyilván azért, mert nem volt érdemes, de azért jó újra látni! :)

Rékuc 2:

De.

Rékuc 2 · http://rekuc.blogspot.com 2008.11.20. 22:32:06

Mármint nem a szakítást. Hanem az előbbit :-)

valaki 2008.11.20. 23:30:47

Hát drágáim, az életben csak egy dolog állandó: a halál (még a reinkarnációban/mennyországban/bármi hasonló lófaszban hívőknek is, majd megtudják).

Láttam én már mindenki által öröknek vélt szerelmeket ronda válásokkal végződni. Mellesleg meg aki dugott már félre, nagy eséllyel fog is (merthogy olyan a természete).

A hűség meg olykor elég nagy önkínzás (Ákos szerint a legkegyetlenebb béklyó), ha a párodat hosszú ideig nem láthatod (ez a hosszú idő van, akinél 3 óra, van, akinél 3 év, vérmérséklet szerint). Nagyon nagy szeretet kell ahhoz, hogy ellenállj a kísértésnek, pláne ha nagyon kínálja magát.

Bambano 2008.11.20. 23:40:44

nem mondjuk, hogy naiv voltál. most is az vagy...

Haloperidol 2008.11.20. 23:54:35

El kell gondolkodni...
Aki nem ér meg egy távkapcsolatot...az lehet, hogy nem ér meg egy közelit sem. Ennyi:D

feltételes reflex 2008.11.21. 00:11:33

szia SZF!

(most kicsit meglepődtem, hogy emlékszel rám :-))

Valóban régen jártam erre, szerintem még egy válasszal adós is vagyok valakinek valamelyik posztnál, de már nem tudom követni...egyelőre csak a fejleményeket konstatáltam:)

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.11.21. 00:29:50

"De azóta azt is tudjuk, hogy jöhetnek kísértések, érzések, találkozások. A kérdés, hogy mihez kezdünk ezekkel?"

elteszed emlékbe h má megin bejöttél egy lánynak/fiúnak, vigyorogsz rajta egy jót aztán szépen hazamész a szerelmedhez.
alap dolog, nem olyan nehéz:P

Brindizi 2008.11.21. 00:31:26

Eleve miért kellene valaki mellett lekötni magunkat? Társadalmi beidegződés. Egy dolog a társ, és egy másik dolog, hogy sok egyéb vonzó ember van, és jó dolog hódítani, flörtölni, érezni, hogy sokaknak tetszem. A monogámia természetellenes. Szerintem mindenki nyugodtan szexeljen azzal, akivel szeretne (mármint ha kölcsönös a vonzalom).

valaki 2008.11.21. 00:32:03

LION_heart 2008.11.20. 23:54:35
"Aki nem ér meg egy távkapcsolatot...az lehet, hogy nem ér meg egy közelit sem."

Nagy marhaság. Egy hosszabb távkapcsolatot senki nem ér meg.

Brindizi 2008.11.21. 00:33:33

És ha valaki megkívánja a nőnket, ne tépjük le a csávó fejét, hanem inkább legyünk büszkék, hogy olyan nőnk van, hogy még megkívánják. Eljön az idő, amikor nem fogják. :(

Haloperidol 2008.11.21. 00:41:07

@ valaki:

Milyen hosszút? Minden relatív!!
Pl. fél év az hosszú (ebből a szempontból)?

Haloperidol 2008.11.21. 00:43:10

@brindizi:

Gondolom, népszerű vagy a csajok és a csávók körében is ezzel a filozófiával :D Hányszor vágták a fejedhez hoyg MPG?

feltételes reflex 2008.11.21. 00:49:42

LION_heart,

pedig lehet, hogy Brindizi egyszerűen csak kimond valamit, ami attól függetlenül igaz, hogy a közerkölcs mit állít :))

majd ha véletlenül beleesik valakibe, mint Pilátus a credoba, akkor majd ő is revideálja a dolgot...egy darabig :-)

magam la 2008.11.21. 04:00:20

Mi történik, mi történik... Félrekúrás, mi történne.
Aztán meg szopás. Jó esetben csak egyvalaki, legrosszabb esetben mindhárman (netán négyen, ha a harmadik fél sem egyedülálló, mert olyanra is látott már példát a világtörténelem; további lehetséges bogozódásokba ne menjünk bele).

feltételes reflex 2008.11.21. 00:49:42

Pilátus nem beleesett a Credóba, hanem belekerült.
(A Credo egyébként a Hiszekegy latin neve, és úgy került bele, hogy szerepel egy sorban (csak a régies változatot ismerem): "Megfeszítteték Pontius Pilatus alatt").

netuddki 2008.11.21. 05:24:05

Brindizi:
Koszi, hogy kimondtad a kimondhatatlant.

A kiraly meztelen, es egy igazi kapcsolat attol fuggetlenul is mukodik, hogy a felek csak egymassal "foglalkoznak" szexualisan vagy sem. Szerintem nagy fujjolas lesz itt mindjart, de akit erdekel, hogy megis hogyan maradhat fenn egy olyan kapcsolat, ahol termeszetes a szex masokkal, kerdezzen nyugodtan. Mindenesetre a valas peldaul nagyon nagy ritkasag a par-cserelo (swinger) populacioban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.11.21. 07:51:55

netuddki
nekem lennének kérdéseim (természetesen privátban)
megoldható?

vidéki 2008.11.21. 08:02:35

ez a blog még nem zárt be?
mi van a parizerrel?
az nem volt a történetben?

béla 2008.11.21. 08:19:56

Megmondom, mi fog történni.
Engedni fogsz a kísértésnek.
Ugyanis a jellemed meglehetősen gyenge.
Te magad is gyenge vagy, emellett kicsit lusta, naív, egoista és nárcisztikus. És nincs benned kitartás.

Az élet így is szép, csak az elvárásokat ehhez kell igazítani.
A köldöknézés életed végéig fog tartani, jó kis program, azt hiszed, hogy egyszer végre megoldod a problémákat, de persze mindig termeled saját magadnak az újabbakat.

ennyi 2008.11.21. 08:21:47

"Aztán történt, hogy hirtelen, derült égből villámcsapásként SZE szakított velem. Az ok: megismert egy másik lányt. ...
Szakítottam, miközben végig éreztem, hogy közelről sincs vége köztem és SZE között, és hogy bármikor visszafogadna"

Megcsal és még ő fogadjon vissza?

Hát érdekes felfogásod van neked SZF ezekről a dolgokról...

missparker 2008.11.21. 08:22:44

Netuddki,

SZVSZ mindenki úgy alakítja a kapcsolatát, ahogy akarja. A swinger-kluboknak nem véletlenül nagy a sikerük, és ha valakinek az tartja egyben a házasságát, ám legyen. A magam részéről Mr. Parker-t aznap rámolnám ki az utcára, amikor más nővel kezdett.

Felek megalázását elkerülendő, nálunk az a "megállapodás", hogyha valamelyikünkben felmerül, hogy inkább mással lenne, jelentse be, és sértődés, hiszti nélkül válunk. De 14 év alatt ez még nem történt meg (ami természetesen nem garancia arra, hogy a következő 14 évben sem fog).

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.11.21. 08:29:23

pedig lehet, hogy brindisinek igaza van...
A monogámia gyanús, hogy természetellenes.

netuddki 2008.11.21. 08:43:55

Rekuc:
Megoldhato. Irhatsz nekem ide: mon-11@live.com

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.21. 08:47:28

Brindisivel egyet lehet érteni. A testi hűséget túl sokra becsülik. Gondolom, ez még a nő mint tulajdontárgy időszakból maradt. Ha nem lenne ilyen képmutató a társadalom, akkor az övönaluli nyitott házasság lenne a legéletképesebb forma. Ez azt jelenti, hogy mindkét fél elcsábulhat (természetesen nem kötelező), de viszonyt nem kezdhet. Ez sok férfin, továbbá sok házasságon segítene.
Egyébként meg azt gondolom, ez megállapodás kérdése. Ha a feleknek az a jó, hogy soha többet senki mással, akkor e szerint éljenek. De ha nem, akkor arról is legyen szó!

SZE-hez fűződő viszonyról két megjegyzés. Továbbra is erősödik benne a vélemény, hogy tőle kellene gyorsan megszabadulni. Akkor sok problémát elfelejthetnél.
A múltbeli megcsal+talán visszafogad témához: a szerelem a közmondás szerint vak, pedig valójában csak hülye.

netuddki 2008.11.21. 08:50:43

missparker:
Ne haragudj, de nem tudom elkepzelni, hogy egy 14 eves kapcsolatot csak ugy "sertodes" nelkul abba tudjal fejezni... olyankor felvetodik az egesz elet ujraepitese, meg minden. Persze, normalis ember meg tudja allni hogy ne hisztizzen. De ez a "kiramolom sertodes nelkul oszt hadd menjen" enyhen szolva nem tunik realiszikusnak.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.11.21. 08:55:40

reckl_amál: "Gondolom, ez még a nő mint tulajdontárgy időszakból maradt."

Ebben sok igazság lehet.

MortálWombat 2008.11.21. 09:00:15

Szét fogtok menni, akármit is csináltok.
16 éves korotok óta változik a jellemetek, személyiségetek. Ez teljesen természetes.
Csak megszokásból együttmaradni a másikkal (úgysem lesz jobb, ez a biztos, ez a jó, a szerelem úgyis elmúlik, blabla) oltári nagy baromság.
Ráadásul a szakítósdi is bizonyította, hogy le akartok épülni egymásról, csak gyengék vagytok és be vagytok szarva (jaj, mi lesz akkor).

És igen, a szerelem szimplán hülye.

Hősködni akarsz, meg bizonygatni, hogy te/ti akkor is megmutatjátok, hogy tűzön/vizen együtt örökre? Felesleges. Úgyis szétmentek. És ez így van rendjén. Jobb most, mint 40 évesen.

Vizsgázó · http://vizsgazo.blog.hu 2008.11.21. 09:02:53

Szerintem nem sok esélyük van együtt maradni. Távkapcsolat, különböző igények, különböző habitus.

missparker 2008.11.21. 09:05:10

@ netuddki:

Nem ismersz :) A józan ész nálam kicsit előbbre való, mint az érzelmek, még akkor is, ha érzelmekről van szó. Nem állítom, hogy nem szenvednék, és nem lennék szomorú, de hogy meglépném, az is biztos. Ebben nincs pardon. Viszont a józan ész azt is megköveteli, hogy hiszti nélkül menjen az ilyesmi, tehát úgy fog menni, ha erre kerülne sor esetleg.

mamka 2008.11.21. 09:06:53

Bizony-bizony, brindisinek teljesen igaza van.
Az ember eredendően poligám, ez a biológiai kódja.. Évmilliókig hordában, nagycsaládban élt, így nevelte a gyerekeket, nem is volt igazán fontos, hogy melyik gyerkőc kié. A magán tulajdon kialakulása és az a tény, hogy 100 %-ig mindig csak az anya biztos, hozta magával a monogámiát. Persze teljesen kötelezően csakis a nőkre nézve, a férfiaknak mindig is bocsánatos bűn volt a "megcsalás. Ráadásul mindez csak néhány ezer éve történt. Ennyi idő alatt ösztön szinten nem sok mindenhez tudunk alkalmazkodni.

missparker 2008.11.21. 09:08:37

Mortál:
Szerintem nem biztos, hogy szétmennek, de ha együttmaradnak, akkor dacból, hogy megmutassák a világnak. És gyávaságból, ahogy mondtad, mert "jaj mi lesz akkor".

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.21. 09:13:56

Mit értetek természetes és természetellenes alatt?

A gólyák például elvannak kiválóan egy párral...

A gorilláknál a legerősebb baszik.

Az oroszlán hímje, ha kerít magának egy nőstényt, amelyik más kölkeit neveli, kinyírja a kölköket...

A hangyáknál a boly túlnyomó többsége megszakad az utódnevelésben, míg 1 királynő, meg néhány hím szaporodáshoz jut.

A szektásoknál meg mindenki mindenkivel (na, jó, ez csak vicc volt, valszeg annyi az igazságtartalma, mint hogy az eretnekek csemekőkkel háltak...)

Aki valaha érdeklődött egy picit az élővilág iránt az már hallott k és R stratégista fajokról. Dióhéjban:

- a R stratégisták sok utódot csinálnak, aztán az meg felnő, ahogy tud. Általában a szülők közt sincs hosszas kapcsolat, az ivadékokat sem nevelik. Állatoknál általában a zsákmány-fajok tartoznak ide (pl. halak, rovarok)

- K stratégisták kevés utódot csinálnak, azokra vigyáznak, nevelik azokat, állatoknál gyakran ragadozók, illetve nagytestű növényevők (általában csordában)

- mindkét szélsőséges statégia alkalmas a faj fenntartására.

Szerintetek az ember hova tartozik? Vagy azok, akik szerint

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.11.21. 09:16:32

bocs, de szerintem ez annyira groteszk mindkét oldalról... szf eléggé gusztustalan módon kitárja a magánéletét - sokkal intimebb, mintha a lábát tárná szét előttünk -, ti meg itt spekuláltok, hogy mikor mennek szét. Lehet hülye vagyok, de számomra ezek a dolgok szent és magán ügyek, szerintem egyenesen perverz dolog ilyesmiről a nyilvánosság előtt csámcsogni - ezért is nem csipem a szakitósblogot sem.

kisdarab állat 2008.11.21. 09:20:53

én ezt nem értem. te most tanultál magyarul? hogy lehet ennyire szarul fogalmazni?

missparker 2008.11.21. 09:22:03

Rékuc,

Igazad van, de nem ő kezdte? Ha nem ír ilyen posztot, nincs rá ilyen reakció. Én SZF-t simán agyoncsapnám SZE helyében ezért a blogért, amit SZE-ről ír, az meg külön sértő minden önérzetes férfiember számára. De hát most éppen szakítósblogot csinál a blogjából. Tékozló Homár mikor lesz vajon? :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.21. 09:28:03

bocs, rányomtam a küldésre...

szóval azok szerint, akik szerint természetes a több partnerrel fenntartott kapcsolat, az milyen értelemben használja a természetes szót?

Igen, én sem tudom elképzelni, hogy egy kapcsolat működhet félrekúrós alapon... Az ember megteremtette a lehetőségét annak, hogy a fiziológia igényei kielégítésén túl is keressen magának elfoglaltságot (ezért játszik a ember felnőttként, ezért élvezi a szexet, hisz van ezekre erőforrása, míg az őzike el van azzal foglalva, hogy télen legyen mit enni, meg a gidák is felnőjenek). Viszont ettől még nem érzem természetesnek azt, hogy a mesterséges környezetében feladja azt a genetikai programját, hogy az ő génanyagát hordozó utódokat hozzon létre, akiket aztán fel is nevel. V.ö. Nagy Feró: "A gyerekben úgyis csak egy öröm van. Amikor megcsinálod!"

Emellett, elszakadva az ökológiai alapoktól, a társadalmi berendezkedés is megköveteli, hogy követhető legyen, ki kinek az utódja (ld. még öröklés). Pl azokban a "primitív" társadalmakban, ahol a poligámia elfogadott, matrialchális (anyajogú) a társadalom, hisz az öröklés, a jogok terén csak az anya a biztos...Hát kell ez nekünk, férfitársaim???!!! :) :) :)

Illetve visszautalva az ember evolúciós stratégiájára, a többfelé szórt magból serkent utódokat elvárja a társadalom, hogy fel is neveld (vagy legalább fizesd a gyerektartást). És akkor eljutunk oda, hogy az apa vagy otthagyja az anyát, vagy elkezd gondoskodni a minden kikötőben ott hagyott gyerekeiről, ez esetben viszont kimeríti saját erőforrásait, aminek csak leépülés és elhullás a vége...

Viszont ha az anyát elhagyja, a gyermeknevelést nem támogatja az erőforrásaival (akár a saját "vadászatával" és "zsákmányával", ld. még fizetés), akár a saját munkájával (ld. még szaros pelenka mosása, illetve a nagyobb gyerek elvitele a focimeccsre, míg anyu kivasal) az evolúciós stratégia ellen dolgozik, ami minden, csak nem természetes.

Szóval, el nem ítélve a nyitott kapcsolatokat (hisz miért ítélhetnék én más berendezkedésén?) csak annyi a kérésem, hogy ne nevezzük azt a fajta berendezkedést természetesnek, és természetellenesnek a monogám kapcsolatokat.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.21. 09:29:58

Tékozló Homár mikor lesz?

Egyből, ahogy lesz miből "fogyasztania", ahogy a magyar viszonyokat ismerem... (pl. a homárról)

Csak könyörgöm, ne kezdjünk sünszarásba, edézésbe és baccpapucsozásba!

2008.11.21. 09:37:21

Amit írtam, megírtam.
Szórakozik velünk.
Ezen a témán aztán lehet csámcsogni, mert sokakat érint.
Mikor írsz egy igazi belevaló "gyúrcsányosat" i?

SZF=Cé

netuddki 2008.11.21. 09:44:52

Nem errol szol a poszt, de ha mar felmerult... Fajfenntartasi szempontbol elonyosebb, ha nem lehet tudni, melyik kolyok melyik apatol szarmazik. Akkor ugyanis az osszes apa vedelmezi az osszes kolykot. Oroszlaneknal viszont egy uj him elso dolga, hogy kinyirja az elozo him kolykeit.

Gumidomino 2008.11.21. 09:45:08

hát én amúgy se akartam sünszarásba kezdeni pont most szóval részemről oké.
:D

Azt hiszem a megcsalásban nem az lenne a borzasztó hogy megkívánt valaki mást és a körülmények miatt meg is tette, hanem az hogy ha megtudom, utána nem lennék képes elfelejteni mikor együtt vagyunk hogy vajon kire gondol. :)

netuddki 2008.11.21. 10:01:49

missparker:
valoban nem ismerlek. De olyan embert meg nem lattam, akit egy 14 eves (vagy annal akar rovidebb) kapcsolat vege nem tenne taccsra erzelmileg. Nem abban ketelkedem, hogy meglepned, hanem hogy lenne-e ertelme. A valasz az en szamomra attol fuggene, hogy pontosan miert es hogyan tortenne az a "mas novel kezd".
En is nyilvan kitennem annak a szuret, aki azert kezd mas novel, mert en nem erdeklem, es aki ugy kezd massal, hogy tudja, hogy nekem az faj... vagy fajna, ha megtudnam es ezert a hatam mogott teszi. Az ilyesmi teljesen inkorrekt, fuggetlenul attol, hogy szexrol van-e szo eppen vagy akar barmi masrol.

Amire en ra szeretnek vilagitani az az, hogy lehetnek olyan szituaciok, amikor a partner teljes tiszteletben tartasaval, es erzelmi fajdalom okozasa nelkul tortenik szex valaki massal. Nyilvan ehhez mindket partner elozetes egyetertesere es meg sokminden masra is szukseg van.

Haloperidol 2008.11.21. 10:03:35

A monogámia-poligámia vitához:

Az ember eredetileg (evolúcióssan) enyhe poligámiában élt, mégpedig a férfi szempontjából. (Tehát egy férfinek általában 2-4 nő volt a párja. A nők szempontjából ez nem így volt, mert ők általában a gyereknevelést nézték: ha a férfi el tudta tartani őket és a gyereküket, akkor szívesen osztoztak. A férfi meg nem tűri a nő poligámiáját: ha félrekefél az asszony, akkor (a poligám társadalmakban) általában megölték. Hiába, az érdekek...

Más kérdés, hogy a modern társadalomban a poligámia nem elfogadott széles körben.

Haloperidol 2008.11.21. 10:07:51

@ mamka:

Azért el kell választani az ősközösségi tásadalmakban a poligámiát, ahol általában matriarchális volt a társadalom (mert csak az anya volt biztos), és tényleg afféle hippiközösséget éltek.
A letelepedés, földművelés elterjedése után viszont patriarchális társadalom volt, amikor is nagyon szigorúan büntették a nők félrelépését. A férfiaknak viszon engedélyezett volt a poligámia. (természetesen akadnak kivételek, de nagy általánosságban így volt. Pl. ma is van Afrika mélyén földművelő törzs, ahol matriarchátsu van...)

Haloperidol 2008.11.21. 10:16:07

@netuddki

Igazából hogy fajfenntartási szempontból mi az előnyös, az fajonként változik. Szóval az ember (mint nagyon sikeres faj) elég jól "kitalálta" az evolúció folyamán, hogy neki mi a jó.
És az, hogy a nyugati civilizáció fajfenntartási szempontból nem jó, az pár évtizeden belül ki fog derülni, amikor is a jelenlegi "barbárok" (bevándorlók, akik a hagyományos társadalmak tagjai) elözönlik Európát és Észak-Amerikát, és "teleszülik". Az ő stratégiájuk sikeresebb hosszú távon, és nyerni fognak. A nyugati társadalom ki fog halni, és vissza fognak térni a hagyományos társadalmak. Egyszerűen több ember lesz, aki azt az életstílust fogja követni.

missparker 2008.11.21. 10:39:00

@ netuddki:

"ogy lehetnek olyan szituaciok, amikor a partner teljes tiszteletben tartasaval, es erzelmi fajdalom okozasa nelkul tortenik szex valaki massal."

Na, ezt nem hiszem. Véletlenül rá lehet lépni valaki lábára, de véletlenül megdugni valakit, azt nem lehet. Ahhoz kell némi akarat.

netuddki 2008.11.21. 10:43:34

missparker:
Ne haragudj, nem tudom hol olvastal olyat a hozzaszolasomban, hogy "veletlenul". Ilyet en biztos nem irtam.
Viszont irtam olyat, hogy nagy kulonbseg van akozott, hogy valami kozos akaratbol tortenik, vagy pedig az egyik fel a masikra valo tekintyet nelkul tesz valamit.

missparker 2008.11.21. 12:54:45

netuddki:
Viszonylag nehéz elképzelnem, hogy házastársak közös akarataként az egyikük félrekefél :)

feltételes reflex 2008.11.21. 13:16:33

magam la 2008.11.21. 04:00:20

Ezeket tudjuk, ettől függetlenül ezt a "beleesett"-fordulatot gyakran (sőt, csak így) hallottam a hétköznapi beszélgetésekben. Nyilván, humoros töltéssel.

feltételes reflex 2008.11.21. 13:24:15

missparker 2008.11.21. 12:54:45

"Viszonylag nehéz elképzelnem, hogy házastársak közös akarataként az egyikük félrekefél :)"

Ezt a közös akaratot nekem is nehéz lenne elképzelni (bár biztos van ilyen, és akkor az nekik úgy jó), de itt sztem nem erről van szó. Próbáld meg elképzelni azt, hogy egy olyan közös döntést hoznak, amely szerint ha az ilyesmi megtörténne, akkor azt tudomásulveszik és nem számít válóoknak. (vagy nem veszk tudomásul, mert mondjuk abban állapodnak meg, hogy nem számolnak be egymásnak)

Kacsati 2008.11.21. 13:41:13

Sziasztok!

Együtt vagy nem együtt? Nos a kérdésre a válasz legkésőbb ott és akkor fog megszületni, amikor májusban-juniusban véget ér a tanév és SZE szépen mobillá válik. "Jössz drágám Nagyfaluba hozzám?" Ha nem a válasz akkor egyértelmű hogy szépen majd elindul a távolodás, hiszen addigra már szépen teher lesz a hétvégente rohangálás, meg SZF szépen megfárad a kétfrontos háborúban, így aztán nem harmadik fél hatására, de emberi logika és akaratkülönbség okán fognak széthullani. És akkor még nem szóltam arról hogy közben bármikor jöhet a gaz harmadik, aki az ilyen-olyan téren hiányt szenvedő felet hozzásegíti holmi teljesebb élethez.

Ha már félrelépés és annak retorziója... nos lehet hogy mi már ifjonti hevületünkben azonnal kitennénk a másik szűrét, meg hogy a büszkeség nem engedné hogy megbocsássunk, meg egyéb baromságok, de ne felejtsük el a tényt: a megcsalt fél még attól szeretheti a gazt. És aki szeret az lenyeli a békát ha a másik megbánó arcot vág a dologhoz.
Hja és a már nincs nagy szerelem csak megszokás, akkor seem lehetetlen hogy a büszkeség helyébe az ész és a logika lép, hogy X évnyi közös építgetés után csak ne dobáljuk szét a kelengyét - szóval a megcsalt fél megint nyel egy nagyot.

Semmi nem olyan egyszerű az életben, mint ahogy azt a magunk kis lendületében kikiabáljuk. Ezerszínű a világ és minden abban jelen levő történet.

missparker 2008.11.21. 13:50:20

Kacsati,
Na ezt a békanyelést nem fogom én bevállalni soha. Ifjonti hevületről sem beszélhetünk nálam, 31 évesen, több, mint 9 év házasság után. Ha úgy alakul, hogy emberem félrelép, akkor lesz@rom a közös vagyont, meg a vagyonmegosztást, az csak pénz, majd összeszedem újra. De az önbecsülésemet nem adom.

missparker 2008.11.21. 14:57:09

Kötél:
Nincs, nem is lesz. Ha lenne, se lennék más véleményen. Egy gyerek ne éljen úgy, hogy a szülei egyébként utálják egymást, de miatta együtt maradtak. Tudom, mert én így nőttem fel.

DEGEC 2008.11.21. 18:47:35

missparker 2008.11.21. 14:57:09

mé nem lesz?

KoborMacska 2008.11.21. 19:26:50

missparker:
"Viszonylag nehéz elképzelnem, hogy házastársak közös akarataként az egyikük félrekefél :) "

En meg azt tudom nehezen elkepzelni, hogy ket borfelulet osszedorzsolesevel es az ebbol kovetkezo pillanatnyi erzeki elmennyel aranyos legyen egy masfel evtizednyi kapcsolat es ket elet felrugasa.

Egyebkent te azert nem tudod elkepzelni, mert semmit sem tudsz a nyitott kapcsolatokrol. Ez abbol is latszik, hogy "az egyik felrekefel" kepzet merul fel benned, amit igy, ebben a formaban en sem tudnek elkepzelni :-)

DEGEC 2008.11.21. 19:37:21

KoborMacska 2008.11.21. 19:26:50

Én tiszteletben tartom, mindenkinek a hálószoba titkát, amig nem padofil, azt csinál ott mindenki amit, akar...De akkor ti se próbáljátok meggyőzni mineket " maradiakat"..vannak akik bizonyos elvek mentén élik le életüket.
Én pl ilyen vagyok, a a bőrfelület összedorzsölés nálunk csak velem lehet és kész, oda-vissza.
Én nem nem akarom kipróbálni...elfogadom, hogy valakinek igy jó...de ne mondjuk má azt hogy ez a helyes...
Az embernek legyen önuralma....vagy te mindig mindent megteszel amihez épp kedved szottyan??
Tehát ha te a buszon valakit jól pofán akarsz b@szni akkor odamégy és beversz neki, mert ilyen kedved van? ne mááá...
Mi a tempolmban hűséget esküdtunk és erre épül a kapcsolatunk, és tartjuk magunkat hozzá.

Az ezzel kapcsolatos lehetséges betegségekről pedig had ne beszéljek..

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.11.22. 08:48:12

Akinek a szex a bőrfelületek összedőrzsölését jelenti, nos annak a főzés is bizonyára hő hatására végbemenő kémiai folyamatokat jelent, az imádkozás meghatározott szavak egymás után történő ismétlése, a zászló az csak bot és rongy...

Ha Te lennél a párom, felőlem félrekefélhetnél, nem hinném, hogy bármiből is kimaradok... bár, valószínűleg nem lennél a párom...

netuddki 2008.11.22. 09:46:32

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

Nyilvan sarkitottam a megfogalmazassal, persze hogy a szex nem csak annyi. En szemelyesen radobbentettem nehany embert, hogy a szex mennyivel tobb, mennyivel melyebb, mint amit valaha gondoltak rola. De: Egy "massal kezdes", egy felrekefeles, nem igazan tobb nemi osszedorgolodzesnel ami orgazmussal vegzodik. A melysegek honapokkal kesobb kezdodnek.

Mivel nem vagyunk egymas parja, fogalmad sem lehet rola, mibol maradsz ki ;-)
Nem haragszom a szemelyeskedo megjegyzeseidert, nem ismersz.

DEGEC 2008.11.22. 10:12:53

Lehet, hogy én vagyok loser, de ha egy férfi elsőre orgazmust tud okozni egy vadidegen nőnek, akkor én vagyok a loser..vagy...de meg lehet hogy a férfinél se jösz össze elsőre az orgazmus...
Szal ennek mintha fotosopp szaga lenne...
Az ilyen dolog max. eü szeksz lehet, semmi több...
szerintem , de lehet hogy 30 évesn már begyöpösödött vagyok:-)

netuddki 2008.11.22. 10:54:12

Degec:

En elvbol nem hivok senkit loosernek. De azt meg kell jegyeznem, hogy egyreszt en meg eddig minen partneremnek elsore orgazmust "okaztam", masreszt nekem is minden partnerem elsore orgazmust "okozott". Nemi szexualis kultura meglete eseten ez altalaban osszejon.

DEGEC 2008.11.22. 13:05:23

looser-nek ne is hivj senkit mert kiröhögnek az angolod miatt:-DDDD

feltételes reflex 2008.11.22. 16:07:14

"De azt meg kell jegyeznem, hogy egyreszt en meg eddig minen partneremnek elsore orgazmust "okaztam""

Már a legelsőnél is? Utána meg fürtökben lógtak rajtad a csajok és baseballütővel kellett leszedegetned őket magadról, hogy ennyire biztos vagy ebben? ;-) Természetesen elhiszem, hogy volt már ilyen 'elsőre sikerült,vadidegennel' -dolog is, de nem merném ilyen határozottan kijelenteni, hogy MINDEN partnernél instant istenkirályság volt.
Nem akarom szénné rombolni a hitedet, de muszáj megjegyeznem, hogy egy nő azt hitet el veled, amit akar. Főleg egy nő.

A szexuális kultúra megléte alapvető fontosságú, így igaz, de azért ezenkívül még van pár dolog, aminek nagyon együtt kell állni ahhoz az első alkalomhoz (meg az utána következőkhöz is, of course.)

DEGEC 2008.11.22. 16:45:05

feltételes reflex 2008.11.22. 16:07:14


mesziről jött ember azt mond amit akar...:-D

gondolom rajta kivül ezt senki sem hiszi el:-)

KoborMacska 2008.11.23. 07:38:34

Felteteles reflex:

En sem akarom szenne rombolni a te hitedet, de no vagyok, es egy ferfinek eleg nehez lenne szinlelni :-)))

Ami meg a dolgok egyuttallasanak szuksegesseget illeti, ugy van ahogy mondod. Ezert aztan sokmindent megkerdezek es magam is elmeselek, mielott eldontenem, hogy akarok-e valamit az illetotol.

Eletemben egyszer fordult elo hogy valaki nem tudott elsore az orgazmusig eljuttatni, ez eletem legnagyobb szerelmevel tortent, tobb mint tiz evel ezelott.

KoborMacska 2008.11.23. 08:36:25

Degec:

Elnezest a gepelesi hibakert (looser, okazott, stb.)

Tegnap ketszer is irtam neked reszletes valaszt a kommentjeidre, mindketszer elszallt, de megprobalom megegyszer.

"En nem nem akarom kiprobalni"
Isten orizz, hogy kiprobald! Nem vezetne semmi jora, mert sem motivaciod sem okod nincs ra, szoval miert is tenned. Arrol nem beszelve, hogy sokat kell tanulni, mielott a siker remenyevel belevaghatna az ember. Az ugyanis a legalapvetobb szabaly, hogy senki erzekenyseget megbantani vagy biztonsagerzetet megingatni nem szabad. Egy ennyire kenyes szituacioban ehhez kell egy es mas.

Fentiekbol kovetkezik, hogy meggyozni sem akarlak. Csak elmondani, hogy letezik masfele hozzaallas a kapcsolaton kivuli szexhez mint a tied.

Azt nem tudom megallni, hogy meg ne emlitsem: a monogam hazassagok valamivel tobb mint fele vegzodik valassal, es meg ennel is tobb a szakitas a jogi kotelezettseggel nem jaro kapcsolatoknal. Hutlenseg - nyilvanvaloan - a valasoknal es szakitasoknal joval nagyobb szamban tortenik. Ez rengeteg szenvedest es folborult eletet jelent, es azert kell ennyit szenvedni, hogy a huseg eszmenyet igyekezzunk megvalositani... ami nagyon szep, de sajnos legtobbszor nem valosagos. Szinte mindenki torekszik ra, valahogy - a keves kiveteltol eltekintve - megsem sikerul. A szenvedes viszont nagyon valosagos, amikor valaki rajon, hogy a tarsa megcsalta. Talan meger nehany perces elmelkedest, hogy miert van az, hogy mindenki huseges akar lenni, de legtobben megsem azok.

"ne mondjuk má azt hogy ez a helyes..."
Mert azt te akarod megmondani, hogy mi a helyes, ugye?!
En a magam reszerol orulok annak, hogy kulonbozoek vagyunk, kulonbozo modon elunk, stb, kulonben eszmeletlenul unalmas lenne az elet. "A Helyes Dolog" szerencsere nem letezik, sokfele dolognak megvan a letjogosultsaga a megfelelo korulmenyek kozott. Az egyetlen kriterium az en szamomra annak megiteleseben hogy mi helyes es mi nem, hogy senkinek artani, senkit bantani, becsapni, megroviditeni nem szabad.

En peldaul nem beszeltem tiszteletlenul veled, kedves Degec. Te viszont tiszteletlen modon az en onuralmam hianyat emlegetted, meg hogy ez olyan, mintha en csak ugy pofanvagnek embereket, mikor olyanom van. Ha a buszkeseged megengedi es a belatasod kepesse tesz ra, akkor esetleg kerjel elnezest.

Udvozlettel:

kobormacska/netuddki

KiNG 2008.11.23. 11:00:38

kóbormacska:
"miert van az, hogy mindenki huseges akar lenni, de legtobben megsem azok."

Ez nem újdonság. Sokan pl. azt hiszik magukról mennyire okosak, legtöbben mégse azok...

Továbbá én sem háborodok fel, ha valaki swinger-klubba jár a partnerével, vagy több nővel/férfival van kapcsolata stb., csak egy valami fontos: a párja tudjon ezekről a dolgokról, és ne megcsalás, titkos viszony, szeretői státusz keretei mögött történjenek.

Csak hát ugye, a gyenge jellemek hazudnak, becsapnak, megrövidítenek, rabolnak, lopnak stb.
Őmiattuk nem lesz egy ideig elfogadott a nyílt, több partneres kapcsolat.

feltételes_reflex 2008.11.23. 14:35:43

hát ez az , h a férfiaknak nehezebben megy a színlelés..bár azért állítólag ők is tudnak :-)

amúgy nem tudtam, hogy nő vagy, valamiért pasinak hittelek, ezért kezdtem el erősen kételkedni :)


"Eletemben egyszer fordult elo hogy valaki nem tudott elsore az orgazmusig eljuttatni, ez eletem legnagyobb szerelmevel tortent"

ez meg érthető.

DEGEC 2008.11.23. 14:40:53

KoborMacska 2008.11.23. 08:36:25

Ha bántésnak tünt amit irtam elnézést....

továbba azért is amiért meg akartam, mondani mi a helyes, pontosítok:társadalmilag elfogadott...

Mint irtam én el tudom fogadni a másságot, és nincs vele semmi gondom, ha annak a 2-3 embernek ez a jó...engem nem zavar....
ugy vagyok mint parasztbácsi az állatkertben mikor nézi a zsiráfot, szép szép, de otthonra nem kéne...
Én olyan párt kerestem magamnak, aki hasonló értékeket vall, és igy jol megvagyunk..a bizalomra épül a kapcsolatunk...
továbbá ha valaki Isten szine előtt kötött házasságot és hisz benne abba nem fér bele a swinger...
De hát különbözőek vagyunk, nekem fontos a saját haázam, a családom, és tudom hogy rájuk számithatok mindenben, és jó hazatérni egy fárasztó nap után...

És mi a helyzet, majd később a gyerekvállalással...?

Betegségek?

Egy férfi, hogy tudja feldolgozni, hogy valaki mással is van a felesége?
Egy durva hasonlattal élve, mikor a székely meséli a fiának, hogy ha szarba lépsz, lemosod a csizmád, de ha a tehen beleszarik a csizmába, azt a csizmát ott ette meg a fene...
Nem áll fenn annak a veszélye, hogy esetleg később mással boldogabb lesz?
Illetve aki ilyen swingeres témát nyomat, miért kell neki tartós kapcsolat?
MIért nem éli boldogan az életét szingliként, addig és akkor van azzal akivel akar...ezt még jobban el tudom fogadni...

A statisztikában az a szép, hogy ugy lehet csűrni csavarni hogy nekünk jó legyen...az hogy a házasságok fele válással végződik nem biztos hogy a párcserés kapcsolat miatt van...
1. emberek boldogtalanok M.o-on..alacsony életszinvonal, nincs idejük, pénzük pihenni, a másikkal törödni, vagy túl sok van és akkor azthiszik mindent megtehetnek.
2. ha gondjuk van nem küzdenek, olyan nincs hogy jo házasság, mind2 félnek komoly munkát kell végezni hogy jól működjön, és lemondásokkal is jár, de az emberek önzők.
3. úgy gondolom, azért marad eggyütt esetleg egy hpár akik félrelépnek, mert ha a férj, mondjuk pénteken kártyázásból 4 óra késéssel jön haza, akkor anya nem ordítja le a fejét (mint normál esetben) mert ő is tudja hogy vaj van a füle mögött..
és oda vissza, nem tudom erthetően irtam-e?

komment elküldése előttt ctrl+A, ctrl+C :-PPPP

DEGEC 2008.11.23. 14:41:52

feltételes_reflex 2008.11.23. 14:35:43

az ejakuláció és az orgazmus nem ugyan az...

feltételes_reflex 2008.11.23. 19:03:49

DEGEC 2008.11.23. 14:41:52

ez evidencia, de azért azt hiszem, nem jár messze az igazságtól az sem, hogy a pasiknál azért kicsit "problémamentesebben" jön össze egy orgazmus :-)

feltételes_reflex 2008.11.23. 19:19:53

DEGEC 2008.11.23. 14:40:53

uhh, hát ez egy kicsit vonalas...

"Én olyan párt kerestem magamnak, aki hasonló értékeket vall, és igy jol megvagyunk..a bizalomra épül a kapcsolatunk..."

nagyon helyes.

"továbbá ha valaki Isten szine előtt kötött házasságot és hisz benne"

rengetegen kötnek házasságot állítólag Isten színe előtt, és közük nincs hozzá... sztem ez sokkal gázabb, mint adott esetben nyitott házasságban élni, vagy éppenséggel össze sem házasodni.

"Egy durva hasonlattal élve, mikor a székely meséli a fiának, hogy ha szarba lépsz, lemosod a csizmád, de ha a tehen beleszarik a csizmába (...)"

ezek a székelybácsis viccek viccesek, csak egy gond van a nevezett viccel: hogy nem székelynéni benne a főszereplő. Az egész mögött ott húzódik az a szemlélet, ami a nőket tulajdoni tárgyként kezeli.

"Nem áll fenn annak a veszélye, hogy esetleg később mással boldogabb lesz?"

És ez miért veszélyként van említve? Nem hiszem, hogy boldog párok boldog tagjai szoktak félrekufircolni, csak úgy.

Az 1,2 pont az nem feltétlenül Mo.-i jelenség.

3 pont: "...ha a férj, mondjuk pénteken kártyázásból 4 óra késéssel jön haza, akkor anya nem ordítja le a fejét (mint normál esetben) mert ő is tudja hogy vaj van a füle mögött.."

Egyáltalán nem tartom normálisnak, hogy Anyu leordítsa Apu fejét, mert az a pénteki kértyázásból 4 órás késéssel jött haza. Nem csak az ordítás miatt, hanem mert akkor nagy az esélye annak, hogy Apunak több saját időre lenne szüksége a kiszabottnál, de azt valamiért nem kapja meg. (tételezzük fel, h Anyu nem rögtön az első alkalom után ordít)
Azt a viszonyt meg már úgyis megette a fene, ahol csak a fül mögött olvadozó vaj tart vissza bárkit is attól, hogy a neki nem tetsző dolgoknak hangot adjon.

váj mi 2008.11.23. 20:21:49

Húúúú, 1 éves távkapcsolat után (8 hónap együtt), most megint kinéz pár év távkapcsolat az én esetemben.
És nem, nem arról van szó, hogy BAZ megyéből a fővárosba kellett költözni, és kemény 1,5 órás út választ el, 7végi találkozásokkkal. Hanem, ennek 4*-ese időben és kilométerben.
És nem, nem a kedvesem megy el. Én.
És nem, nem értem, miért kell ezen rinyálni meg lekizni meg "nőciskedni"?
Ha szereted vele maradsz 1000 km-ről is, ha nem megcsalod akkor is, ha együüt éltek. Q***ára egyszerű.

missparker 2008.11.24. 08:56:09

Váj mi: pár év? Nem lesz az sok? Miért nem viszed a párodat magaddal? Pár évre már érdemes költözni kettesben (gyerekkel is akár, had lásson világot).

"Ha szereted vele maradsz 1000 km-ről is"
Idealista nézet, akár be is jöhet. Valószínűbb, hogy nem jön be. A párok általában azért élnek egy fedél alatt, mert igényük van egymásra. Ha különköltöznek bármi miatt is, akkor ott valami meg fog változni (vagy már meg is változott, a távkapcsolattá válás csak következmény).

Ha a férjemnek vagy nekem adódna egy többéves lehetőség messze innen, mennénk mindketten. Na nem égetnénk fel mindent, de pl. a házunkba beköltözne a tesóm, kocsit odaadnám neki, személyes holmijainkkal meg irány a nagyvilág.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.24. 09:30:53

jááááj, utolért a modhammer!!!! :)

Szóval a kimodolt bejegyzésemből a kérdés (gondolom, nem ezért jött rám az úthenger...):

A nyitott kapcsolatban élők miért maradnak benne a kapcsolatukban? Másképp fogalmazva: miért maradsz azzal, aki nem elég neked?

A nagy liberalizmusba nem fér bele a tökös kiállás, hogy: Anyukám, csomagolsz/csomagolok, ásó-kapa-nagyharangot nem várjuk meg, tanulj meg rendesen kefélni?

Vagy ahhoz, hogy érezd a nagy szabadságot, valakitől kapnod kell azt? Ha csak agglegényként/szingliként (tudom - nem csak nő lehet szingli, de nekem ezek akkor is összefonódott a szingliséggel a női nem) dörzsölgetnéd a bőrfelületeket, akkor mit nem kapnál meg? Vagy kényelmes, ha azért mindig van, aki mossa a gatyákat, otthon meg mindig vár a kész picsa meleg málé?

Kötél

Ui.: szándékosan sarkos provokáció a fogalmazásban - de a mögöttes gondolatokat fenntartom!

netuddki 2008.11.24. 14:14:59

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

Nem zavar a provokaciod, nagyon is aterzem, hogy sokkal konnyebb es kenyelmesebb provokalni, mint megerteni dolgokat, netan elolvasni par dolgot a temarol.

A nyitott kapcsolatban elok egesz pontosan ugyanazert maradnak benne a kapcsolatukban, mint a monogam kapcsolatban elok. Szeretik a partneruket. Odaig nyilvan kozos nevezon vagyunk, hogy amikor szeretunk valakit, azt a szemelyt mas nem tudja helyettesiteni szamunkra, tehat ragaszkodunk hozza.

Az alszentseget felreteve abban is biztosan egyetertunk, hogy a leghusegesebb ferj/feleseg/barat/baratno is lat, eszrevesz olyan szemelyeket, akiket vonzonak talal, mas modon vonzonak mint a parjat.

Aki monogam az elfogadja, hogy ami nagyon tetszik neki ebben a vonzo illetoben, azt o szemelyesen soha nem fogja megtapasztalni a parjaval. Aki nyitott kapcsolatban el, az bizonyos korulmenyek kozott megtapasztalhatja egy ilyen maskeppen vonzo partner intim tarsasagat.

Te azt nem erted, kedves Kotel, hogy a masokkal valo szex nem valtoztat semmit az allando partneremhez valo kotodesemen. Amikor beleszerettem, elgondolkoztam azon, hogy szeretnem-e, ha mostantol hagyomanyos monogam kapcsolatban elnenk. Es arra jutottam, hogy nem szeretnem. En orulok, hogy nem kell az osszes letezo jo tulajdonsaggal rendelkeznem, nem kell megtestesitenem a noi eszmenyt. Az en felelossegem lenne, hogy mindent nyujtsak ami neki tetszik a nokben, ha en lennek az egyetlen no az eleteben. Annak is orulok, hogy tobb notol tobb mindent tanult, mint egy atlag monogam pasi, ha erted mire gondolok. Feltekenyseg mint olyan, fel sem merul.

En majdnem az egesz eletemet nagyon hosszutavu, huseges monogam kapcsolatokban eltem. Mindig szerelmes voltam a paromba, mindig huseges, es tobbnyire nem boldog. Nem igazan barki hibajabol, egyszeruen szerelmesek voltunk, de nem illettunk ossze.

A jelenlegi partnerem az almaim netovabbja, meg senkivel ilyen jol nem ereztem magam. Miert akarnam megvaltoztatni, mikor nekem ugy jo ahogy "talaltam"? Es o sem akar engem megvaltoztatni, tan ugyanazert.

Nyilvan sokmindenbe bele lehet kotni a hozzaszolasomban, foleg mert nem tudok itt mindent teljes reszletesseggel kifejteni.
Kotekedes helyett inkabb olvassatok.

www.google.ca/search?q=compersion&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

netuddki 2008.11.25. 03:16:46

Degec:

Koszonom a kedves valaszodat es a pontositast - "helyes" kontra "tarsadalmilag elfogadott", bar asszem ez utobbi inkabb szepitesnek tekintheto... nem hiszem hogy az eredeti gonolatod igy hangzott volna:
"Na nehogy mar ez legyen a tarsadalmilag elfogadott!" :-D

A zsrafos hasonlatert 10 pont!

A csizmas viszont fortelmes.

A betegsegekrol. Akiknek tobb allando kapcsolatuk van (polyamory), vagy a parjukkal alkalmi parcserekbe bonyolodnak bele (swinger), azok pontosan tudjak hogy mik vannak es hogy kell vigyazni, a veletlenre semmit nem biznak.

Gyerekvallalas: semmi kulonbseg nincs a nyitott es monogam kapcsolatok kozott. Gyereket azok vallalnak altalaban, akik hazasok vagy egyutt elnek.

Az a veszely, hogy a parunk esetleg valaki massal boldogabb lenne, akkor is fennall, ha monogam a kapcsolat. Barmikor barkinek megtetszhet valaki mas.

A nyitott kapcsolat nem korlatlan "azt csinalok amit akarok", a parok reszletekbe menoen megbeszelik, hogy meddig lehet elmenni, hogyan, milyen gyakran, stb. Vannak parok, akik max tisztan szexualis kapcsolatot engedelyeznek egymasnak (swinger), vannak, akik nem feltekenyek egy masik romantikus partnerre sem (polyamory), vannak akik kombinaljak a kettot (swinging poly)... ahany par, annyifele megegyezes, attol fuggoen, hogy nekik mi felel meg a legjobban.

En egyebkent pont szinglikent elek, es azzal randizom, akivel akarok... igy talalkoztam a partneremmel, akivel idovel allandosult a kapcsolatunk. Nekem ez az elso ilyen kapcsolatom, neki van egy masik allando kapcsolata is - tiz eve. Talan ez valasz, arra, hogy az ilyen "megatalkodott" emberek vajon szeretnek-e barkit, ragaszkodnak-e barkihez.

Nem kell hulyesegeket kerdeznem, hogy vajon mennyire szeret velem lenni, vagy hasonlok... jokepu fiatal szingli fiu, a rendelkezesere allo potencialis partnerek szama a nagyvarosban ahol elunk, vegtelen... es megis rendszeresen velem van... ez jelent nekem annyit, mintha elkotelezne magat mellettem, es azert lenne velem, mert en lennek az egyetlen, akivel lehet anelkul hogy szakitanank.

A hozzaszolasom statisztikai reszet felreertetted. Persze, hogy nem a parcserelos hazassagok miatt rossz a valasi statisztika! Ellenkezoleg, a parcserelos hazassagok javitjak a statisztikat, mert nagyon ritkan valnak el.

Udv:

netuddki/kobormacska

Balance Of Power 2008.11.28. 16:44:38

Netuddkivel ertek egyet es a hozza hasonlo velemenyuekkel.
Degec es a tobbiek elvei alapjan ha csak siman megtetszik valaki az utcan vagy szemezel a metron, mar az is erkolcsileg vitathato. Nem letezik olyan ember, aki nem fantazialt meg masvalakirol, aki nem azonos a partnenevel. Hogy ki meddig megy el, az nezopont kerdese. Sokan csak azert haborodnak fel pl. a swingereseken, mert irigylik oket.

Es igen, erzelmileg is ossze tudja zavarni az embert egy harmadik! Es ki lehet labalni belole...

degec 2008.11.28. 23:25:25

Balance Of Power 2008.11.28. 16:44:38

neeeeeeem nem ezt mondtam...

pirosnál dugoban én is bámészkodom azééé:-D

De nekem ez a dolog nem gyere be...lehet hogy önző vagyok vagy akármi...de nem..
de nem baj...különbözőek vagyunk...én elfogadom a többiek másságát, cserébe annyit kérek, hogy ők se nézzenek hülyének a "maradiságom" miatt..

degec 2008.11.28. 23:33:06

missparker 2008.11.24. 08:56:09

mi éltünk 2.5 évet külön (távol)...
a legszarabb az ismét összeköltözés volt.
megszoktuk a magányt mind2en...és szar volt hogy néha elfelejtetük figyelembe venni a másikat...
mármint ha nem tetszett ami a tvben ment simán elkpcsoltam, és volt hogy a páromat meg érdekelte volna...meg kellett tanulnunk áldozatot hozni, és ujra eggyütt élni...nehéz volt volt ajtócsapkodás...
bár mivel csórók voltunk igy garzonban laktunk, hamar ki kellett békülni ha alaudni akart az ember...
mióta nagy házban lakunk meg el lehet vonulni...ami nem tul szerencsés...


netuddki 2008.11.25. 03:16:46


lehet hogy a csizmás hasonlat förtelmes, de van valóság tartalma, és a legtöbb férfi igy gondolkozik.

Amugy a feleségem szerint a nők azé szeretnek elcsábítani foglalt férfiakat, mert tudat alatt tudják, hogy az nem lehet rossz parti, ha foglalt...mert aki szabad az nem jó partner, mert nem kell senkinek..
vagy vmi ilyesmit magyarázott:-)

Balance Of Power 2008.12.01. 10:31:28

degec: Es nincs vele problema, se lelkizes, mert ugyis hazamegy utana - sima ugy, kuffantas, oszt annyi :)) Allitolag van ilyen notipus - sajnos (?) eggyel sem talalkoztam eddig ;))

Balance Of Power 2008.12.01. 13:26:14

Kozben latom, egy masik poszt kapcsan is ez volt a tema. Ferfiak, basszus, az a szempont senkinek nem jut eszebe, hogy az ember imadja a parjat, de azert erdekli egy masik no, mert MAS. Nagy melle van, kis melle van, teltebb, vekonyabb, szoke, barna - egyszeruen mas, mint a parom. Kulsoleg. Belsoleg meg igazabol nem is vagyok ra kivancsi.
A sok elvbajnok uljon mar le egy kozteren nyaron es aki egy elhalado no kapcsan sem gondolja azt vagy mondja ki hangosan, hogy "ezt de megbasznam - most azonnal", az jelentkezzen utana. De gyanitom, ilyen nem lesz.

KoborMacska/netuddki 2008.12.05. 08:17:17

Degec:

A csizmas hasonlat azert foretelmes, mert NINCS valosag alapja. Az, hogy sok ferfi igy gondolkozik, nem teszi elfogadhatobba ezt a taplosagot. Egyel szart! Tizmilliard legy nem tevedhet :-)

Nem hinnem, hogy lennenek nok akik kimondottan a foglalt ferfiakra utaznak. Inkabb forditva van. A foglalt ferfiak utaznak nagy intezitassal barkire, akinek vaginaja van.
En a magam reszerol meglehetosen liberalis elveket vallok, de foglalt ferfiak spec. nem erdekelnek.

Balance Of Power:

Koszonom a - reszleges - egyetertest. Engem mondjuk belsoleg is erdekelnek a ferfiak, a belso kulonbsegeket is ertekelem es elvezem.

Balance Of Power 2008.12.05. 09:14:56

Macska: ezt a foglaltra utazos dolgot speciel lanyoktol hallottam... Lehet persze, hogy urban legend.
Ami a belsot illeti, nyilvan elofeltetel, hogy szimpatikus legyen az illeto es egy hullamhosszon legyunk meg hat egy bizonyos ertelmi szinvonal alatt nem jon szoba senki. Es azert ezek olyan dolgok, amik elso benyomasra is gyakran kiderulnek. Kozonsegesen kihivo nok, akikkel velhetoen 2 ertelmes mondatot se lehet valtani, sose tetszenek.

KoborMacska/netuddki 2008.12.05. 11:05:17

Balance Of Power:

En nem akartam vitatni a fizikai vonzalomra alapozott szex letjogosultsagat... az is lehet jo, nincs vele semmi gond. De azt le akartam szogezni, hogy a tobbfele kulonbozo partner irant erzett vonzalom nem feltetlenul azonos a csak fizikai erdeklodessel.

Van aki a ferjeben/felesegeben is inkabb csak a testet/szepseget ertekeli, es van akinek tobb partnere van es mindegyiket szereti lelkileg is.

süti beállítások módosítása