Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Hírek címszavakban

2009.05.04. 11:54 Szegényember felesége

 Hogy halljatok rólunk valamit...

1. SZE regisztrált, hivatalosan is álláskereső lett. Volt csoportos reintegrációs foglalkozáson, ahová a középfokú végzettségüeket küldik. Elmondták nekik, hogyan kell állást keresni. Naponta legalább öt helyre kell elmenni személyesen - állítólag. Kap némi segélyt is, amit nyelvtanulásba fog visszaforgatni. Tanul, pályázik, és tartja a frontot otthon, segít nekem, ahol tud.

2. SZF: elvállalok mindenféle mellékes munkákat, néhányat szerelemből, néhányat csak a pénz miatt. Volt pár hónap, hogy attól féltem, hogy a munkahelyem is a válság áldozata lesz, de szerencsére minden jól alakult. Lakásra gyűjtünk.

3. Egyre erősebben érzem, hogy milyen fontos a család. Annak, akinek két kereső szülő, két nagy család, nagyszülőkkel a hátországa, sokkal könnyebb lehet anyagilag. Én nem vagyok szerencsés ilyen téren, de a családomtól megtanultam, hogyan kell küzdeni, váltani - ha kell -, tanulni és keményen dolgozni. Kinek mi jutott.

4. Az általános válsággal kapcsolatos depressziómat lassan legyőzi az életösztön. Egyre kevesebb hírt olvasok, igyekszem magunkra figyelni.

5. Egyre több régi-új barát fedezi fel, hogy a fővárosba költöztünk. Szépen alakulgat egy új élet. Nem vagyunk vissza a régi városba. Ezt SZE is egyértelműen állítja. Persze vannak, akik hiányoznak.

6. A pár hónapja bevezetett takarékosságon nem változtattam. Azért persze egy kicsit több húst, zöldséget és gyümölcsöt eszünk. 

7 komment

Címkék: blog munka pénz spórolás állás álláskeresés

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr31101916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.05.04. 13:27:10

"elvállalok mindenféle mellékes munkákat, néhányat szerelemből"

Ezt most hogy?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.05.04. 15:29:44

Egyre többmindenkitől hallom a 4. pontot "Egyre kevesebb hírt olvasok..."

Lehet, hogy struccpolitika de baszhassa a strucc az állandó sasolást, ha épp atomot dobnak a sivatagra...Akkor már inkább a homok...

wasabii (törölt) 2009.05.05. 14:14:07

Hírt olvasni muszáj. Lehet tájékozatlan tuskónak is lenni, csak nem érdemes.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.05.05. 15:33:55

"Nem olvasol újságot és nem hallgatsz rádiót,
Nélküled is pompásan vezetik a viágot!
Akármibe belefogsz, úgyis belebuksz!
Csak legyen sör meg rock'n roll, válzotatni úgysem tudsz!"

Beatrice: Nincs helyed

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.05.06. 15:38:08

na, csurrant cseppent egy kis infomorzsa.

1. nem értem ezt a vergődést. van ez a diszlexiája. lehet ilyen defekttel is nyelvvizsgázni, vagy diplomát elismertetni. anno belinkeltem neked egy oldalt, ha jól emlékszem, ahol kaphattatok volna segítséget. egyáltalán utánajártatok ennek korábban, vagy valaha? kétlem.

2. ha csóróság van, nincs munka szerelemből, legyen az akárki, aki erre kér. tessék önzőnek lenni, nektek sem fog senki ingyen vasalni.

3. már megbocsáss, de onnantól kezdve, hogy elköltöztem otthonról 18 éves koromban, bacchattam, hogy keresnek a szüleim meg vannak nagyszüleim pesten és vidéken, ugyanis nekik is élni kellett valamiből, és nem az volt a szempont, hogy legyen nekem otthon rántotthús, vagy frutti. ha meglátogattam őket, vagy fordítva, semmi extra, néha anyám rájött, hogy hetek óta nem ettem főtt ételt, és átbuszozta a várost a szatyorban egy fazék levessel.

van munkatársam, aki egyedül jött pestre, oszt havonta kap egy pakkot otthonról "romlandó" felirattal: van benne kopasztott csirke, kolbász, szalonna. oszt kész. ennyi és nem több.

szóval a nagy család nem azt jelenti anyagilag, amit te mögéképzelsz.

4. a válság miatt depressziós akkor lehetnél, ha
- elvesztettétek volna a munkátokat (SZE önként mondott le róla),
- lenne jó nagy hiteletek, amit nem tudnátok fizetni,
- nem futná albira, rezsire, laptopra, mobilra stb.
- hiánycikk lenne a kenyér.
és ezt így egyszerre.

egyébként nem értem a hozzáállást.

5. majd ha hazamentek, mondják is, hogy: möggyüttek a pöstiek, de fönnhorgyák azorrukat

6. spórolni kell. spórolni jó.

a posztok mint a mensi. havi egy. meg lehet szokni.

találkozunk június elején!

2itailor 2009.05.07. 15:03:03

Elég "tankönyv"-szerűre sikerült. Nincsenek benne sem gondolatok, sem érzelmek :( Számomra így az információtartalma a 0-hoz közelít.

maripán 2009.05.12. 08:33:33

Azt hittem, történt valami, aztán mégsem:(

A titkolózás, az még mindig megy. Meg a semmitmondó posztolás...

Áh, én vetem magamra az első követ.
süti beállítások módosítása