Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Ehető ételek parizerből

2008.09.15. 07:00 Szegényember felesége

Ebből a mindenféle gusztustalan maradékból készülő felvágottból azért jó dolgokat is ki lehet hozni, ha nincs más.

Emlékeztek még a rántott párizsira a menzáról? Szerintem kiváló főzelékre való feltét, vagy ríizs mellé is finom.

Szoktunk héjában főtt/sült krumpli mellé készíteni egy kis párizsis extrát. Serpenyőben, pici olajon meg kell pirítani a vékony szelet párizsit, épp csak annyira, hogy felpöndörödjön a széle. Így a közepén kialakul egy kis „fészek” amibe bele lehet csurgatni egy tojást, és szépen ott megsütni. Van úgy, hogy ha bundáskenyérből vagy rántott valamiből marad meg egy kis tojás, akkor azt öntöm a párizsiba. Mutatós, vicces, egyszerű és finom melegétel.

Minél rosszabb minőségű a parizer, annál többet kell dolgozni rajta, hogy ehető legyen. Ha nagyon vacakot sikerült vennem, akkor apró kockákra vágva vöröshagymán pirítom, jól befűszerezem, és akár melegszendvicsnek, akár tésztaszósznak használható alapot kapok belőle.

166 komment

Címkék: étel pénz spórolás főzés recept ennivaló párizsi

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr45658494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

employee · http://kirugtak.blog.hu 2008.09.15. 11:28:19

a pacal meg az állat bele. vannak, akik körömpörköltöt esznek, meg a csirkelábat szopogatják...
a túloldalon meg búzacsírát, meg spenótot.
sőt, a minap kagylótenyésztőkről láttam egy filmet (piszkos munkák, discovery), hát az is undorító.
minden ocsmányságot megeszünk, ki-ki kedve, ízlése, és ugye, anyagi helyzete szerint dönti el, mit.
a párizsi lehet akár finom is, és ha az, teljesen mindegy, "miből van". (bár nehezen képzelem el, hogy a sága-foodsnál a termelésvezető utasítja a hulladékfeldolgozó műszakvezetőt, hogy agyat bele, józsikám, meg csirkebelet, ne a combjahúsát)

Zsüli 2008.09.15. 11:28:20

A teszkósropi még a nógrádinál is jobb. Most vettem sparbüdzsés ropit is...ugyanolyan jó, mint a teszkós. :)

Adrienn 2008.09.15. 11:28:45

kinek a pap... nem azért eszem a párizsit, mert rá vagyok szorulva, és annak ellenére, hogy tudom, ez az emberiség ellen való vétek, én is szeretem.
a legelvetemültebb módon: vajas kaláccsal... :)

Cat (azelőtt Domb - mármint az eredeti) 2008.09.15. 11:28:55

"Nem is használok ételízesítőt. Aki tud, az anélkül is tud főzni. "

Érdekes... :)
Nagyanyám, otthon a kis faluban abszolút a régi falusi módszerek szerint főzi a vasárnapi húslevest - és tesz bele ételízesítőt :) Mindig is tett...

Ezek szerint nem tud főzni? :)

szarjankó 2008.09.15. 11:29:13

de mégis miért ?
miért vannak olyan dolgok benne amik károsak vagy nem odavalóak?
muszály etetni a népet ( a muszályt aláhúzta a szerkesztő) pirossal.
de ez jár nekünk?
vagy megérdemeljük?
ki dönti el?

kanbatu 2008.09.15. 11:31:38

Azelőtt Domb, de most Cat. Milyen logika szerint következtetted ki ezt.? Ilyet nem mondtam.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.15. 11:42:20

Zsüli 2008.09.15. 11:28:20
A teszkósropi még a nógrádinál is jobb. Most vettem sparbüdzsés ropit is...ugyanolyan jó, mint a teszkós. :)

kösz, épp akartam venni, de nem mertem :) de most!

cubalibre 2008.09.15. 11:44:50

Walter Melone! A piaci öregnénik a legnagyobb huncutok, elhiheted. Simán vizezik a tejet, meg lisztezik a tejfölt. Ezt bírom, mikor elájulnak az öregnénéktől, hogy nála az igazi. Francot. Láttam én már olyat is, mikor megvette a tojásos boltból, aztán 3 forinttal drágábban meg már árulta, mint saját friss házit :)

A másik. Nem biztos, hogy ami olcsó az szar is. Valaki írt itt a Budget-termékekről. Tessék megnézni a gyártót. Ott vannak pl. a mustárok egymás mellett. Minőségi mustár: gyártó Kecskeméti konzervgyár, mellette a Budget-mustár, gyártó ugyanaz. Összetétel ugyanaz. Ár nem ugyanaz. Vagy múltkor Tesco bonbon. Rusnya doboz, mellette meg flinces-flancos. Utóbbi jóval drágább. Gyártó mindkettőnél a Bonbonetti Kft. volt. Egyszerűen az a magyarázat, hogy UGYANAZOKAT a termékeket olcsóbb formában is piacra szokták dobni.

Kilgore Trout 2008.09.15. 11:45:28

A vajaskalács párizsival a isteni!

Mikrobi 2008.09.15. 11:49:11

Gyerekkoromban megettem az egész életemre szóló párizsimennyiségemet. Hál' Istennek nem vagyok rászorulva, hogy azt egyek, ettől függetlenül egy sor olcsó ételt nagyon szeretek: olasz felvágottat, tojásból, ebből-abból készített krémeket, sőt, a zsíros kenyeret is, ha az sülthúszsír, esetleg egy kevés húscafat is van benne. Ajánlom továbbá a csirkemájat, ami szintén nem drága és egy lábas zsírban megsütve isteni finom brotaufstricht, valamint a csirkeszárnyat, amiből sütve pár napja 146 Ft-ért laktam teljesen jól egy nagyáruház grillsütő részlegében.

szarjankó 2008.09.15. 11:53:59

én is látens szegény vagyok


én pedig szeretnék a legszegényebb lenni
egyben a leggazdagabb
pénz nélkül élni, szegényen
de ha képes vagyok tanulni és dolgozni, akkor valami jót tudok adni annak aki kéri. biztos azért kéri mert szüksége van rá.
és biztosan ki tudják elégíteni az én igényeimet is
ehhez nekem nem kell pénz
így nem tudnak megvesztegetni vagy rákényszeríteni hogy csináljam
aki hasznos dolgot csinál annak ne kelljen már küzdeni a túlélésért, hanem érdemelje meg mindenki a szabadságot, a lehetőséget arra hogy minden földi jóból részesülhessen,

ezt nem kiérdemelni kell vagy megvenni
mindenki tagja az emberiségnek, ezért kötelessége
csak magával foglalkoznia, hogy a többiek is azt tehessék
muszály (aláhúzta a helyesírás-elemző)
pont

vidor 2008.09.15. 11:54:10

szarjankó 2008.09.15. 11:29:13
"( a muszályt aláhúzta a szerkesztő) pirossal."

lól.

cernageza 2008.09.15. 11:55:25

Elolvasva a kommenteket, megragadott a következő szó: Fitnessztofu!

A vegák.. Mindig olyan dühösek szegények. Baromi nehéz lehet nekik.

Fitnessztofut mindenkinek!

barci 2008.09.15. 11:55:40

"Nem is használok ételízesítőt. Aki tud, az anélkül is tud főzni. "

Ehhez annyit, hogy nem a főzéstudománnyal van manapság baj, hanem az alapélelmiszerek minőségével. A hús attól szar, mert szart kapnak enni az állatok és szarul tartják őket.

A tanyasi néni, aki ételízesítővel tuningolja a húslevest, valszeg nem a saját csirkéjét vágja le és a saját zöldségeit főzi hozzá, hanem az onyoka hozza a tecsóból neki :-/

Nagyanyám 10 évvel ezelőttig (míg él), falun, levágta a csirkét, kakast és olyat főzött belőle, ami ételízesítőt még mutatóba se látott.

Zöldségeknél szagoljátok meg a bolti paprikát pl mennyire van paprikaillata. Semnnyire.

Persze most már falura is betört a maggikocka meg zacskósleves, és mindneki szépen ellustult, merhát az olyan egyszerű és fnooooooom :-(

A falusi nyuggerek mondjuk nem tudom miről késnének le... talán a brazil sorikról.

klu · http://www.klulab.com 2008.09.15. 11:56:14

Az a baj az olcsó termékekkel, hogy mindig qrva drágán jösz ki belőle. Vagy 5x annyi kell, vagy xar és kivágod a kukába és veszel egy rendeset. De végülis te választasz...

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.09.15. 12:00:02

úúúúúúúúúú de megkívántam a parizert

Cat 2008.09.15. 12:05:34

"A tanyasi néni, aki ételízesítővel tuningolja a húslevest, valszeg nem a saját csirkéjét vágja le és a saját zöldségeit főzi hozzá, hanem az onyoka hozza a tecsóból neki :-/"

NEM. Teljesen saját csirke, saját zöldség.
És mégis tett bele Vegatát mindig is!

paja 2008.09.15. 12:06:06

Barci!
Nagymamám is úgy főzte a levest tyúkból, mint a tiéd. Mikor ő élt, még nem voltak ízfokozók. Vagy csak nem jutottak hozzá, de nem is volt rá szükség!!!

Párizsi!?!?!?

Zsüli 2008.09.15. 12:08:02

A só nem ízfokozó?...:)

Sir Zet 2008.09.15. 12:10:04

Nem értem, mi a baj a párizsival! Én szállodában dolgozom, itt a reggelihez mindenféle buzidrága sonkákat vesznek, azokat szoktam eszegetni én is reggelire a melóban, de néha már a gondolatuktól is hányok (akkor inkább májkrémet eszem). Itthonra gyakorlatilag csak párizsit veszek, attól sosincs hányingerem. Ja, és sem szubjektíven, sem objektíven nem számítok szegénynek.

C. de Berzsián 2008.09.15. 12:10:27

Sziasztok

"ízfokozó"= Nátrium-glutamát. Olyasmi, mintha megsóznád az ételt. (A só is "ízfokozó", lehet kipróbálni, valamibe ne tegyetek, amibe szoktatok...)
A parizerrel sincs baj, inkább a pénzsóvár, gátlástalan gazdagodni vágyókkal.
Akik pari néven adják el a vegyipari termékeiket.
A májkrém, amiben 6% sertésmáj van - átverés.
Sőt a "kenynérliszt" is, amit az otthoni sütéshez veszel. Tessen csak elolvasni az apróbetűt az oldalán!
Én mostanában szembesültem az "akciós" száraz-lángolt-parasztkolbászok összetételén: biz' az is 1/3 szója.

Régebben szerettem a ruszlit (nyers hal!!), viszont mostanában nem találok olyat, amelyikben ne lenne mesterséges édesítőszer. Sőt savanyúságot sem! Az ilyenektől viszont csikarásom van - miközben nem értem, hogy mi a bánatért nem tudnak bele valami CUKROT tenni?

Eh!

kanbatu 2008.09.15. 12:11:31

Úgy érzem, hogy a sónak is van hasonló hatása, de nem olyan erős.
Mindenesetre, ha sót teszel a kajába, azt attól még nem érzed feltétlenül finomnak, de az ízfokozótól igen.

Cat 2008.09.15. 12:11:42

"Én mostanában szembesültem az "akciós" száraz-lángolt-parasztkolbászok összetételén: biz' az is 1/3 szója."

Hát a szója egészséges... :)

Katka 2008.09.15. 12:14:21

Ha sült krumpli, akkor már inkább szalonna, kolbász, hagyma, főtt tojás.... Friss kenyérrel.... Megyek ebédelni.....

Cat 2008.09.15. 12:14:58

A rosszabb minőségű parizer, az milyen is? Gyilkol?

huta9020 2008.09.15. 12:15:27

Melyik a rosszabb a párizsi vagy a kenőmájas? Én az utóbbit szerettem, bár manapság ritkán eszem belőle, mert a családban csak én eszem meg.

kanbatu 2008.09.15. 12:17:36

Egyszer mondtam az állatorvosnak, hogy vettem a macskának kutyakonzerv vagy száraz kaja helyett egy rúd párizsit, mert le volt értékelve. Azt válaszolta, hogy nem baj, mert ennyitől még nem lesz bajuk.

lili 2008.09.15. 12:18:34

Vega vagyok, tehát ha szegény lennék sem jöhetne párizsi szóba...

Ellenben nem értem, mi köze van a párizsinak a szegénységhez? Van ismerősöm, aki menedzseri állásban van, és kedvenc reggelije a parizeres zsemle zöldségekkel.

szarjankó 2008.09.15. 12:20:31

Nem értem, mi a baj a párizsival! Én szállodában dolgozom, itt a reggelihez mindenféle buzidrága sonkákat vesznek, azokat szoktam eszegetni én is reggelire a melóban, de néha már a gondolatuktól is hányok (akkor inkább májkrémet eszem). Itthonra gyakorlatilag csak párizsit veszek, attól sosincs hányingerem. Ja, és sem szubjektíven, sem objektíven nem számítok szegénynek.


végre egy emberi hozzáállás

ha a leggazdagabb lennék se fogyasztanám nagyobb mértékben
inkább mást. is. bármit amit ételként adnak.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.09.15. 12:20:47

Egyébként szerintem a Párizsi ár/teljesítményben kifejezetten drága. Akkor inkább színhús, ha lesütöd, jóval olcsóbb. Szerintem a pörkölt (lapockából) a leggazdaságosabb kaja. Mindenféle főzelékre jó feltétnek és magában is, nokedlivel vagy tésztával.

A tojás is drága, ha nem "parasztos" rántottát csinálsz belőle. Tojás + paprika + hagyma, szalonnával. Atom laktató.

Reggelire meg kuglófot kell sütni, egy hétig elég két embernek (bekerár kb. 3-400 Ft.).

Bobby 2008.09.15. 12:24:50

nem rossz a parizer. hogy miből van??? kit érdekel??? a McDonalds kaya is szemétből van, mégis +veszi a sok marha aranyáron.

Kazohin 2008.09.15. 12:26:34

Mert valamikor divat volt Jugóból vegetát szerezni, és az emberek rászoktak, mivel rengeteg ízfokozó van benne.
Vegetát tenni az ételbe nagyon nem jó, egyszerűen egészségtelen.

Próbáljátok ki egyszer nélküle, csak sima fűszerekkel. Só, bors, egy babérlevél, friss zellerlevél, petrezselyem, stb... vidékenként más, és más.

A párizsi pedig nem rossz, bár tényleg urbanlegendek keringenek róla, hogy mi minden van benne, de egy hentes rokonunk egyszer csinált egy disznótoron nekünk igazi parízert, sajnos nem emlékszem a receptjére, de az olyan finom volt, hogy olyat még nem ettetek. Nyammm. Ha valakinek van esetleg nem vágóhidi receptje szívesen fogadom :DD

klotild 2008.09.15. 12:27:09

lett mar valaki beteg a parizertol? voltak mar tole sulyos emesztesi problemai? egyeb betegseget (borbetegsegek, anyamkinnya) kapott mar bizonyithatoan a parizertol? jol gondolom hogy altalanossagban nem, igaz? gyerekek, mit sirtok? szerintem a negro cukorkaban tobb szornyuseg van, mint a parizerben.
no, nem azt mondom, hogy sajnalom azokat akiknek nem volt reszuk ilyesmiben, hanem magamat tartom szerencsesnek, hogy rendszeresen jartam disznovagasra, rendszeresen ettem belsosegeket, piritott agyat, vert hagymaval, disznosajtot, satobbi satobbi. parizer.... hagyjatok mar.
ja, es meg annyi, hogy a szegeny blogironak sajat szamitogepe es internete van?

szarjankó 2008.09.15. 12:28:39

rambo,

de hát az idő pénz

lenne aki helyetted megsütné ugyanolyan jól
te pedig megvennéd annyiért amit kér érte
ő ért hozzá, azt kapod amit szeretsz

ha a leggazdagabb lennél nem így tennél?

annyi idő alatt megismerhetsz valakit és első randiként megtudhatja milyen az ha éhes vagy

te vadállat :)

Gatinho 2008.09.15. 12:28:41

Vannak finom borjúpárizsik... :)

szarjankó 2008.09.15. 12:31:14

Kazohin

mennyit adsz érte?

Cat 2008.09.15. 12:33:49

"ja, es meg annyi, hogy a szegeny blogironak sajat szamitogepe es internete van?"

igen, de ezt már megbeszéltük :)

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.09.15. 12:35:30

A parizer jó dolog, csak nem a tuskógazdaságosat kell venni belőle (mint úgy általában bármiből, amit a szájába vesz az ember)

Zsüli 2008.09.15. 12:35:42

Klotild...eőször olvasd végig az összes postot...

Pomp 2008.09.15. 12:36:06

A parizer FINOM, nem hús, nem is azért veszem. A kollégiumi évek édes ízét hozza vissza. A (z ehető) parizer kilója már régen drágább mint a hús. A vegáknak Al Bundi idézet
Kövessük barátunk, a CSÓTÁNY példáját. Előttünk is itt volt, utánunk is itt lesz, mert mit eszik: SZEMETET.

Kazohin 2008.09.15. 12:36:09

Egy vacsora belőle? :D

Cat 2008.09.15. 12:38:41

"Kövessük barátunk, a CSÓTÁNY példáját. Előttünk is itt volt, utánunk is itt lesz, mert mit eszik: SZEMETET."

Nyilván nem szószerint kell értni, hogy 'szemetet' :)

De a finnyásság nem segíti elő a faj fennmaradását :)

Lásd szegény pandák.

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.09.15. 12:39:38

rizs még mindig rövid i. javítsd már ki h jehova kapna fel az értelmiségi mivoltoddal együtt.

Cat 2008.09.15. 12:41:09

Apropó rizs :)
Én mostanában rákaptam a vízbegrízre (egyszer nem volt otthon tej :).
Kicsivel több kókusz, vagy kakaó kell bele, de fincsi...

C. de Berzsián 2008.09.15. 12:51:33

A szója egészséges - a vegeta egészségtelen...Ez honnan van?

Egyáltalán, ki osztotta be az ételeket egészséges-betegségesre? Gondolom, aki az állatokat hasznosra/károsra.
Hogy mitől fordulok fel végül, azt csak Szt Péter előtt lehet tisztázni:
1% koleszterin
1% pálinka
5% főnök
.
.
.

Cat 2008.09.15. 12:53:21

"A szója egészséges - a vegeta egészségtelen...Ez honnan van?"
Amennyi a kolbászban vagy fasírtban van az éppen jó :)

Egyébként a rostossága miatt ajánlják.

Kilgore Trout 2008.09.15. 12:54:50

"Kövessük barátunk, a CSÓTÁNY példáját. Előttünk is itt volt, utánunk is itt lesz, mert mit eszik: SZEMETET."
Ilyen alapon együnk lószart, több millió veréb nem tévedhet!
"lett mar valaki beteg a parizertol? voltak mar tole sulyos emesztesi problemai? egyeb betegseget (borbetegsegek, anyamkinnya) kapott mar bizonyithatoan a parizertol?"
Ez azért sántít, mert ha valaki megbetegszik (úgy komolyan), akkor biztos, nem biztos, hogy 1 valamitől betegszik meg, hanem több tényező együttes, vagy egymást erősítő hatására. Nem lehet tudni, hogy a mobiltelefon pl. hosszútávon okoz-e valami problémát, mert 13 éve használjuk. De mondjuk 25 év múlva nem lesz-e a mai tizenéveseknek agydaganatuk a sok mobiltelefonálástól, vagy esetleg attól, hogy a mobiltelefon sugárzását jól felerősíti a párizsi. :)

Kilgore Trout 2008.09.15. 12:57:28

minusz 1 : akkor biztos, persze

dinoszaurusz 2008.09.15. 12:58:37

ennyire hosszan leírni az ökörszemet kb. annyi, mint a tojás főzésérőé egy flekket írni

kb így gondolom: a tojás egy végtelenül pocsék élelmiszer, amit ráadásul a tyúk már vénülő korában tojik. tehát minden szart megeszünk, azt is ami a tyúk seggén jön ki. de ebből lehetne egészen jó, ehető valamit csinálni. először is kell hozzá egy jó edény, amelybe a csapból vizet engedünk. Nem túl sokat, csak annyit, hogy ellepje azta tyúk seggéből kiesett valamit. Aztán ezt elkezdjük melegíteni. Átlagos emberek gázokell gyújtani!) gazdagabbak mikróban (persze akkor buta gazdagnál felrobban a tojás), szegények fatüzelésű alkalmatossáhgban, nagyon szegények pedig a napon (előbb zápul mint fő).
Amikor már jól forr a víz, elkezdünk kényelmesen elszámolni 300-500-ig. Gazdag buták használhatnak kvarcórát is. Analfabéták elmondanak 3 miatyánkot, az is jó.
Akkor azt a főtt tojást leszűrjük egy erre alkalmas eszközzel. Ha tudunk, még egy kis hideg vízzel öblítsük le, akkor hamarabb jutunk a belsejéhez és nem ég szét a pofánk tőle.
Most gyakorlott mozdulattal kiskanál segítségével megkopogtatjuk az egyik végét. Ha kiszólnak, hogy "Szabad!", akkor már lakik benne egy sült/főtt csirke, inkább ne zavarjuk. Vagy törjük fel, és egy szelet kenyérrel jóízűen fogyasszuk el!, Kicsit sózni, borsozni is lehet.

Babinyo 2008.09.15. 13:04:15

Employee:
A pacal nem a bele az állatnak, hanem a gyomra.
Nem mindegy.

kisdarab állat 2008.09.15. 13:04:26

én a párizsit nyersen szeretem. egy kis citromfagylalttal, és korianderrel.

cernageza 2008.09.15. 13:05:31

A friss párizsi tényleg finom, de a sarki cébéában szokott lenni olyan is, ami pár napos, és összeszuttyadt nyálka van rajta.

Nem fasza.

Zsüli 2008.09.15. 13:06:07

fahéjjal megszórva

kisdarab állat 2008.09.15. 13:12:36

a fahéjat inkább az aszpikos marhamájkrémen kedvelem.

Abdab 2008.09.15. 13:13:53

Az én édesanyám rengetegszer készített nekünk rántott krumplit és párizsit gyerekkoromban, bolondultunk érte, és senkit sem érdekeltek a városi legendák az összetételéről. A vegetával kapcsolatos híreknek viszont nem örülök, mert sokat használom - egyúttal hála az információért, igyekszem lejönni az anyagról. :)

Hanem ezt a vegázást tessék szépen abbahagyni, ejnye - én sem eszem húst már pár éve, mert sem az ízét, sem a textúráját nem kedvelem, de ettől függetlenül nem tartom magamat abnormálisnak. Bár nem is hiszem, hogy jobb lennék ettől; teljesen jól megvagyok, ha körülöttem szalonnáznak (csak nekem ne kelljen), és nem is akarok senkit meggyőzni a dologról - ízlés kérdésének tekintem, arról pedig nem vitatkozunk, ugye.

Szóval tessék elfogadni, hogy nem minden vegetáriánus hülye és nem minden hülye vegetáriánus. Az arrogáns, agresszív vadvegáktól én is elhatárolódom.

Pomp 2008.09.15. 13:14:29

Szóval,
1) egyetlen faj sem engedheti meg magának hosszú távon, hogy értékes fehérjeforrásokat ne vegyen figyelembe.
2) az ember fogazata és emésztőszerveinek felépítése alapján mindenevő
3) ha azt ennénk-innánk amiről még nem bizonyították be a nagyokosok, hogy milyennagyoniskáros az egészségre, akkor valószínüleg baromi egészségesen élnénk néhány napig, utána éhendöglenénk
4) az evésért és a lélegzésért kőkeményen megfizetünk, ez okozza az öregedést :)
5) régen, sem volt megengedett, hogy egy levágott állat bármely része veszendőbe menjen, ami nem volt ehetővé tehető, abból eszközöket csináltak.
6) ha nem az alapján döntenénk, hogy a termék aktuális feldolgozottsági állapota milyen, egy csomó dolgot nem ehetnénk meg:
karfiol-brokkoli: levágott növényi nemiszerv
pacal: szavasmarha gyomor(bendő)
disznósajt, hurka, kolbász
ja, és ha utánanéztek, a hasonló ételek a helyi viszonyokhoz igazodva minden népnél megtalálhatók(pl.: black puding, sült vér), lásd 1. és 5. pont
:)
A parizer jó, emberi fogyasztásra alkalmas, a szója pedig egy nyersen mérgező növény.

Cat 2008.09.15. 13:14:46

"De mondjuk 25 év múlva nem lesz-e a mai tizenéveseknek agydaganatuk a sok mobiltelefonálástól, vagy esetleg attól, hogy a mobiltelefon sugárzását jól felerősíti a párizsi. :)"

De mondjuk azért ANNYI párizsit csak nem eszik senki... még a nagyon szegények se... :)
Mellesleg érdemes sütve enni.

Minden ételre vonatkozik: semmiből se túl sokat.

Zsüli 2008.09.15. 13:15:16

és meggybefőttel :)

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2008.09.15. 13:15:16

Amikor vendékségbe voltunk, kaptunk ünnepi felest, mer a párizsikosárba beletették a körteízü feles, ami átjárta a párizsinak a pórusait, valamint a feles eggyfajta finom ódon zamatot kapott, ezáltal külölleges minőségü feleshez, utánna pedig megfinomított húsfalatkákhoz jutottunk. Mondhatom, repetásztunk belötte.

Cat 2008.09.15. 13:16:26

"Hanem ezt a vegázást tessék szépen abbahagyni"

Olvass vissza: a vega kezdte, hogy 'fujj húsevők'...

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.15. 13:17:02

Bisztő Gyalla!
Örülök, hogy benéztél hozzánk. :)))

Furmint Ferkó 2008.09.15. 13:18:15

a parizer nem Isten elleni vétek, de a maiakat felejtsüh el. Utánna lehet nézni, mi is volt a virsliben, parizerben 1908-ban, ajánlom figyelmetekbe a Vendéglátóipari múzeum könyvtárát. A szója nagy mennyiségben nem túl káros, mert elég nagy mennyiségben van benne fitoösztrogén, valamint az Eu-ba kerülő szója egy része GMO-s, de ezt persze tagadják.
Aki ételízesítőt használ sajnálom, tengernyi fűszer kapható frissen, szárítva (és nem agyonsózva, felnyomva NA-glutamáttal). (v.ö. Kínai kifőzde betegség.) Aki parizert eszik szíve joga, de nem kell a szegénységre fogni. Tessék idényzöldségeket enni köretnek, mellé pedig megbízható forrásból feltétet szerezni. Arra a felvetésre pedig, hogy senkinem sem árt a parizer, szerintem eléggé jó válasza a hazai átlagéletkor, hisz ne feledd az vagy amit megeszel.
Egyetlen egyszer vagy 6-8 éve vettünk "ócsó virslit", a kutya sem ette meg, pedig nem szupertápon élt.
Ja és ha vidéken él az ember lehet kertje, meg malaca és jól érezheti magát, ha székesfővárosunkban, akkor meg lehet vidéki rokonja/barátja és beszerezheti a jót.
Egyébként meg béke!

Furmint Ferkó 2008.09.15. 13:20:28

A szója nagy mennyiségben nem túl káros helyett NEM TÚL EGÉSZSÉGES,

Mocoria 2008.09.15. 13:21:41

Szerintem nem itt kellene kérdezősködnöd. Gondolom, van a környezetedben jónéhány 50 év feletti (anyuka, apuka, nagymama, nagynéni, szomszéd, akárki). Remekül tudnak ők neked ajánlani spórolási ötleteket, ételeket. Olyanokat, amiken felnőttünk. Valaha hetente max. kétszer ettünk húst. Tészta, főzelék, krumpli, rizs, idényzöldségek. Gyerekkoromban nem sok felvágotthoz volt szerencsém, reggelire kenyér volt, vajjal vagy házi lekvárral, jó esetben vajjal ÉS lekvárral. Meg zsíroskenyér. Sajtból a mackósajt jutott (tudom, hulladékból, melléktermékből van), meg a Hóvirág, az volt olcsó. Csoki, keksz, nasi nem volt, csak vasárnap - akkor otthon sütöttünk egy tepsi süteményt, és abból kapott mindenki. Szülinapra kaptunk egy tábla csokit, és azt a család közösen ette meg (bizony!).
A négytagú családunk minden ruhája elfért egy kétajtós polcos szekrény FELÉBEN (másik felében az ágynemű, törölköző, hasonlók voltak), meg egy kétajtós akasztós szekrényben. Na és ma? Mennyi szekrény kell a cuccoknak? (Igen, jogos, az enyémeknek is!)
Pedig én nem is voltam igazán "szegény gyerek", csak olyan átlagos értelmiségi család kölke.
Ehhez képest ez a mostani "szegénység", amiről az interneten (!) beszélgetsz, tényleg kutyafüle. Internet, mobiltelefon, dvd, autó, holmik és göncök rogyásig - azt se tudjátok, mi a szegénység. 30 évvel ezelőtt a fiatalok jó része úgy kezdte az életét, hogy a szülőktől megkapta a kisszobát, a házastársával, később gyerekével együtt ott lakhatott. Jó esetben nagyobb volt ez a szoba 9 m2-nél... Ma egyedül nem laknál el ekkorában.

Tudom, az "öregek" ne prédikáljanak... Nem is prédikálok, csak elmondom, hogy még van hová fejlődnöd a szegénységben lefelé.......
Ráadásul - mint ezt a bevezetőben olvastam - ez a szegénység nem is szegénység, hanem csak a korábbi pazarlásaidhoz képest kevesebb.

A "parizerből ehető ételt" kitételről meg csak az jutott eszembe: "sz@rból várat".......

barci 2008.09.15. 13:25:20

Ettől a "parízer finom, ezért együk"-tól kész vagyok.

Az agyevő bogár meg gondolom éhen halt az ilyen emberben... hogy egyeseknek mindegy mivel mocskolják a testüket, amiben élnek. Az ilyenek nyilván akörnyezetükre is kb ilyen igényesek.

Abdab 2008.09.15. 13:31:21

Cat 2008.09.15. 13:16:26
"Olvass vissza: a vega kezdte, hogy 'fujj húsevők'..."

Tudom, Cat, de róla megállapítottuk, hogy nem okos. :)

Nem is örülök, ha ez a típus megszólal, mert miattuk nézik az összes vegetáriánust félbolond lucernaevőnek. (Aki most visszakérdez, hogy "miért, nem azok?", azt megdobom egy lucernabálával.:))

Kilgore Trout 2008.09.15. 13:36:06

Barci!
Az ilyenekre mint te szoktam mondani (már, ha nőnemű vagy, ahogy gondolom), hogy a f@szt is csipesszel fogja... Már bocs, ez csak vélemény, mint a tied.

Cat 2008.09.15. 13:41:25

"Ettől a "parízer finom, ezért együk"-tól kész vagyok."

??? Mire föl?
ha azt mondja, hogy a parizer egészséges, akkor azt megcáfolhatod. De az, hogy szerinte a parizer jóízű - az az ő magánügye, erre úgyse mondhatsz semmit...

Robin 2008.09.15. 13:43:12

Ebben az esős időben remekül nőnek a gombák az erdőben (ingyé' van), a piacokon még mindig van gombaátvizsgáló, ezért jó a különféle gombákat külön zacsikba rakni, hogya véletlenül mérges is van közte, ne az egészet hajitsa szemétbe. Már előtted is minden finomság, mert gombából bármit lehet csinálni, és lehet szárítva, fagyasztva eltenni is.
A másik ötlet, amit egyetemista rokonlányoknak tanítottam, a virslipörkölt. Gondolom egy jobb párizsiból kockára vágva ugyanugy ki lehet hozni. A lényeg, hogy nagyon gyorsan készen van, mert főzni azt nem szabad, csak összerottyantani, de előtte a hagymásszaftot szinte a szétfővésig kell kavargatni, mielőtt a virslit beleteszed. Igen kevés is elég belőle (és ha még erdei gomba is jut bele... nyami)

barci 2008.09.15. 13:43:53

Kligore Trout

Ha a tied parízerből van, akkor bizonyára azzal fognám : )

Ez megint kimagasló IQ-ra valló hasonlat amúgy, persze, hogy meg van bocsájtva, így születtél.

Zsüli 2008.09.15. 13:44:14

Barci...állandó, jól fizető, klassz munkám van. Grafikus vagyok. Igényes vagyok..mind a munkáimmal kapcsolatosan, mind a környezetemmel szemben. És szeretem a parizert!!

szarjankó 2008.09.15. 13:44:32

na
jönnek a férgek

szarjankó 2008.09.15. 13:46:42

Ez megint kimagasló IQ-ra valló hasonlat amúgy, persze, hogy meg van bocsájtva, így születtél.


BRAVO

barci 2008.09.15. 13:47:26

Cat

Arról van szó, hogy léteznek finom ételek, de gondolom azért rendelkezik mindneki némi ésszel, hogy nem mérgezi a testét mocsokkal.

De igazad van, felőlem mindenki azt eszik, akar, csak hát bosszantó, hogy ilyen buták az emberek (ami amúgy az én szocprobom).

Abdab 2008.09.15. 13:48:22

Barci, nekem is erős a párhuzam. Ízlés és igényesség/intellektus között hol az összefüggés?

barci 2008.09.15. 13:48:50

Szeresd. Vállvonás.

Kilgore Trout 2008.09.15. 13:50:14

Nem Barci, nem így születtem, hanem azóta találkoztam sok hüje pitchával, mint te, és azóta lett meggyőződés. Ja, a hasonlatból kimaradt a csipkekesztyű+csipesz. Úgy mégis csak úrinőbb.

Üdv.

Zsüli 2008.09.15. 13:50:17

Gyerekek...aki párizsit eszik, az egy ostoba, igénytelen állat. :)...úgy néz ki, ez a tanulság.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.15. 13:51:38

Vessetek meg!
Én eddig azt hittem, hogy Barci férfi!!!!

Cat 2008.09.15. 13:52:12

"Arról van szó, hogy léteznek finom ételek, de gondolom azért rendelkezik mindneki némi ésszel, hogy nem mérgezi a testét mocsokkal."

Ez lenne a cáfolat, hogy egyszerűen kijelented, hogy mocsok???

Éééééértem.

mellesleg annyian mérgezik a testüket (akár mocsokkal, akár mással)... nyilván a te tested abszolút méregtelen :)

gagrin 2008.09.15. 13:55:10

Tészta szószba ha szeretnél hússzármazékot tenni akkor abbó a jó a löncshús is. Olcsóbb a parizernél, igaz az is kerül bele ami a párizsiba sem [viszont a szója szerintem kevesebb benne]. Konzerváltozatokkal viszont vigyázni kell, mert egy isőben akár 20-30%-a is csak zsír volt :(, így meg kell tanulni ami jó.
Tesco löncs [hengeres fóliázott], viszont löncsnek kifejezetten jó. Igaz a konzervek olcsóbbak.

Kilgore Trout 2008.09.15. 13:57:50

Barci.
Akkor biztos ilyeneket sem engedsz magadba: Szerves alkotórészei közt fehérjéket, nukleint, lecitint, cholesterint és zsirokat találtak, szervetlen alkotórészeit foszforsavas mész jelenléte jellemzi.
Tele van mindenféle szeméttel, vigyázz! Szájon át különösen veszélyes!

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.15. 14:00:05

Kilgore Trout:
azt mondja a Gugli, ez bizony a sperma.

Kilgore Trout 2008.09.15. 14:03:10

:))
De milyen egészségtelen!!:))

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.15. 14:05:26

És az a rengeted dihidrogén-oxid, amit mindannyian tudatlanul elfogyasztunk...??

lili 2008.09.15. 14:26:56

Off: a vegata egészségtelenségét firtatóknak. Lehet kapni natur vegetát is. Pl. Vagabond márka. Só sincs benne, tehát azt mellé úgy adagoljátok, ahogy akarjátok. A natur vega mix összetételét megnéztem, nem fárasztok senkit vele, de száírtott zöldségeken kívűl semmi mást nem fedeztem fel benne :)

Abdab 2008.09.15. 14:29:49

@Céadaoin · iterum.blog.hu 2008.09.15. 14:05:26
"És az a rengeted dihidrogén-oxid, amit mindannyian tudatlanul elfogyasztunk...??"

Ne is mondd, vannak olyan igénytelenek, akik a testük templomát is abban fürdetik, iszony, iszony! :)

@lili 2008.09.15. 14:26:56

Köszi, Lili! :)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.15. 14:31:56

Ugyan már, ne finnyákoljatok!
Szegény ember dihidrogén-oxiddal főz!

lili 2008.09.15. 14:32:00

Off. bocs, nem vagabond, hanem Vegabond a natúr vegeta márka-dm-ben is kapható ha jól tudom.

ultramega o.k. 2008.09.15. 14:32:46

" Céadaoin · iterum.blog.hu 2008.09.15. 14:05:26
És az a rengeted dihidrogén-oxid, amit mindannyian tudatlanul elfogyasztunk...??"

Na ezaz! És van aki még a gyerekének is ad belőle!

Ez az igazi probléma, nem a párizsi!

Patek 2008.09.15. 14:52:20

szeretném egyértelműbbé tenni Vau kommentjét.
Arra próbált célozni, hogy RIZS, és még véletlenül sem rÍzs.
És ha azért írod hosszú I-vel, mert úgy is mondod ki, akkor roszul mondod!

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.15. 15:20:26

Patek:
köszönöm, igen, rosszul is ejtem! :(

szarjankó 2008.09.15. 17:15:28

mint én a muszályt

szarjankó 2008.09.15. 17:17:57

fiam főzök vacsorára tésztát, mit tegyek rá?
a födőt anyám, oszt vigye ki a kutyának

szarjankó 2008.09.15. 17:20:04

a budget császárszalonna szeletelve sem iszonyat drága ellenben remek nekem

Lukrécia Bögre 2008.09.15. 21:05:09

kanbatu: imádom a padlizsánt.
Nagyon pici fahéjjat és cukrot mindig teszek rá - a muszaka receptjéből tanultam ki.

-------------------------------

kevered a tejbedarával.
a muszakában NINCS cukor.

employee · http://kirugtak.blog.hu 2008.09.15. 23:05:10

Babinyo 2008.09.15. 13:04:15
Employee:
A pacal nem a bele az állatnak, hanem a gyomra.
Nem mindegy.

Igaz, köszönöm. Azért a belét is megesszük, ha jól emlékszem...

krisztina 2008.09.22. 21:13:31

Vegetarianusoknak ajanlom figyelmebe egyik kedves baratunk (aki mellesleg akademikus, tehat nem valoszinu, hogy tul nagy baromsagokat monadana) szavajarasat: " en jobban bizok azokban az etelkeben, amiket egy diszno mar egyszer atszűrt"
En is szeretem a parizsit.
süti beállítások módosítása