Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Állásinterjún

2008.09.26. 07:00 Szegényember felesége

Employee kérdezte, milyenek az állásinterjús tapasztalataim.

Egy kivétellel nagyon kellemes élményeim vannak. Bár meg kell jegyeznem, hogy kicsit meglep, hogy nagyon kevés helyen kérdezik meg, hogy kérek-e egy pohár vizet, pláne kevés helyen segítik fel a kabátomat, de gondolom, hogy én vagyok a sznob, hogy ilyesmi egyáltalán eszembe mer jutni.

A szabályt erősítő kivétel egy rendkívül kreatívnak tűnő fejvadász cég embere volt. Az interjú első fél percében géphangon ledarálta a következő mondókát:

- Üdvözlöm, Szegényné, én egy fejvadász vagyok. A célom, hogy megtaláljam a legalkalmasabb vezetőt a megbízóm számára. Összesen 20 perce van rá, hogy meggyőzön engem, hogy Ön a legjobb. Én felteszek Önnek 20 kérdést, kérem, válaszoljon rájuk röviden. Majd ezt követően Önnek is lehetősége lesz feltenni nekem 20 kérdést. Mehet?

Kerestem a kamerákat, hogy ez biztos valami szívatás. Mert ilyen nincs. Sorolta, sorolta, sorolta a sablonkérdéseket (Mi az életcélja? Milyen munkahelyet nem szeretne? Mi az a három dolog, amit az erősségének tart?), és közben folyamatosan átnézett rajtam. Mintha ott se lennék.

Annyira felhúztam magam, hogy a harmadik kérdéstől nagy ívben kerültem a tanácsadók szerint klasszikusan elvárt válaszokat, és elkezdtem provokálni. Ki akartam zökkenteni a masszív unalomból, hogy elérjem, hogy legalább egy kicsit tényleg kíváncsi legyen rám. Sikerült is. Láttam a fején, hogy nem tud mit kezdeni a válaszaimmal, viszont mindenáron be akart sorolni valamelyik skatulyájába. Izzadt, törte a fejét, végül a rövid válaszaim ellenére 35 percesre nyúlt a kínlódás. Szinte már megsajnáltam szegényt.

Na, azóta sem hívott vissza. Ja, hogy magamat szívattam meg...?

123 komment

Címkék: állás álláskeresés állásinterjú fejvadász

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr42671722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Demo · http://norkana.blogspot.com 2008.09.26. 10:25:55

Most találtam meg ezt a blogot.
Ezen a bejegyzésen jót mosolyogtam, és még visszanézek ide - addig is sok szerencsét kívánok ebben a száraz magyar valóságban.

Balance Of Power 2008.09.26. 10:30:04

Barom: fejvadaszoknal nincs olyan, hogy "nyugodt, jolfizeto allas". Kurvara hektikus es stresszes, raadasul legtobb helyen alacsony (vagy eppen korrekt) alap van es a tobbi jutalek. Tiszta, kemeny sales a nagyresze, ezer interju naponta meg nyomulni kell cegeknel es arulni a szolgaltatast. Egyszer ki is oktatott egy ilyen (szinten magukhoz kerestek recruitert) hogy en milyen hulye vagyok (persze szofisztikaltabban mondta), hogy nem akarok igy dolgozni, mert hogy ez milyen fasza. Mondtam, szerintem meg nem. Kb. abban maradtunk, hogy en rugalmatlan meg konzervativ vagyok, mert a biztos fixet jobban komalom, mint az alacsony fixet sok jutalekkal.

Balance Of Power 2008.09.26. 10:32:55

Murderface: Ne altalanositsunk! Se te, se az evfolyamtarsaid. Kinek a pap, kinek a paplan.

Egyebkent nyilvan azert nyaltak be magukat, mert nem volt mas valasztas. Ma az van, hogy vagy multi viszonylag tisztesseges fizetesert es juttatasokert vagy valamelyik Kiss Geza 98 Kft. minimalberrel, a tobbi zsebbe. Meg hat a siralmas kozszfera.

kommentolo 2008.09.26. 10:38:51

A kivetel annyiban "erositi" a szabalyt, hogy ha egy szabaly szovegebol elhagyod a kiveteleket (hatareseteket), akkor az "gyengul". Ami marad, az inkabb csak "iranyelv".
De ha nem jogaszt vagy matematikust felveteliztetsz eppen, akkor mindegy :-)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.26. 10:42:22

Holnap reggelre beidőzítettem egy posztot A világ legkorrektebb álláshirdetése címen.

Igen, megtaláltam!

Minden HR-es tanulhat belőle!

Figyelem: állami szektorból való!

Tightend 2008.09.26. 10:45:51

A cégeknél két részleg van ahol a munkát nemigen lehet elszarni és nem is kell érteni semmihez: a HR és a Beszerzés. Na itt aztán tök mindegy ki mit csinál, ha hülyét vesznek fel egy idő után megszokják, vagy elküldik (belefér ugye néhány mellényúlás), ha a beszerzés szerződik hülyékkel (nyilván a legolcsóbbal általában) és nem teljesítenek majd némi vergődés után kiírják újra a tendert (ők nem hibáztak, az óccsót választani teljesen racionális döntés).

Régen zavart ez a sok pöffeszkedő kretén, ma már csak röhögök rajtuk. Tisztelet a kivételnek.

nemtudom 2008.09.26. 10:48:53

hát, így sose lesz újra havi 5000-ed ásványvízre:(

Professor Pizka 2008.09.26. 11:00:44

te, harcibarbi, hamár laitn, akkor a "confessio est regina probationum" regulával mi legyen? A beismerés a gyengítés vagy a próbatétel királynője, esetleg a bizonyításé?

gábbor 2008.09.26. 11:00:52

Ennek a blognak egyre jobban szar szaga kezd lenni! Ki az a "vezető" tipus, aki egy vezetői állásra jelentkezik, közben egy ilyen álszent blogot üzemeltet... Hee???

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2008.09.26. 11:01:57

Nállunk is volt állásinterjú a krimóba, mer bejöttek ojan enberek, akik monták, hogy kellene menni munkára, csakhogy sajnos azzal alászták meg a Jocót, hogy az épitészetbe ajállottak neki munkát pedig tudhatták volna, hogy szegénynek szédülése van meghogy a magasba hányik, émmeg sajnoshogy a klotyóba voltam, és mire kimentem, már nem interjúsztattak ott, csakmost a Jocó az épp kórházba van, mer mirigye van neki.

nemtudom 2008.09.26. 11:02:13

gábbor, és képtelen 20 perc feszültséget elviselni egy állás érdekében:)))

Balance Of Power 2008.09.26. 11:03:49

Tightend: Nem lehet elszarni a HR-en a munkat? Nem tudom, mit szolnal, ha elkavarnak valahova a betegpapirodat, ha nem kapnad meg idoben a surgos munkaltatoi igazolasodat, ha nem erkezne meg a bonuszod, a berletedet nem kapnad meg, ha eltunne a TB-kiskonyved, ha nem adminisztralna senki a fizeteselmelesedet, a treningedet, a kikuldetesed. Vagy ha nem hivtak volna be interjura a mostani helyedre, mert a CV-d kitorlodott volna.
Mas posztban mar irtam: ennyi erovel az IT-n nem kell erteni semmihez, a sales-en meg plane nem. Nem is beszelve a marketingrol.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.26. 11:06:54

Bisztő Gyalla:

a vesszőket mindig jó helyre teszed...

Vérnűsző Barom 2008.09.26. 11:10:07

Balance: viszonylag kényelmes lett volna számomra, mivel a "technikai háttér" biztosítása lett volna a dolgom. Napi pár óra netezgetéssel, kommentezgetéssel, blogolással, ilyesmivel üthettem volna el az időt, miközben a szgép tette volna a dolgát, nagyjából magától.
Sajna, nem megy nekem az ilyesmi...

Egyben most, pár évvel az eset után jött a felismerés: lehet, hogy teszt volt csupán? Bár annak túl kreatív lett volna az ötlet...

harcibarbi 2008.09.26. 11:11:38

A besimerés a bizonyíték királynője.

kalapos szuzukis 2008.09.26. 11:11:46

sablonkérdések:
melyik a kedvenc színe? miért nem a kék? (megtörtént)

Dr Kangörény 2008.09.26. 11:12:53

Tigthend, te egyszerűen hülye vagy. Fingod sincs arról, hogy ki mit csinál, de a szocialista nagyvállalatoknál kialakult attitűd nagyon bejön nálad. Akkoriban az volt a vélemény, hogy az "irodisták" csak a seggüket vakarják, te meg találtál helyettük két célcsoportot.

Az előfordul ezekben a pozíciókban is, hogy valaki szarul dolgozik, de ebből ilyen általános következtetést levonni faszság.

Nem vagyok HR-es és beszerző sem, csak dolgoztam ilyen emberek közvetlen közelében. Nem termelő beosztások, de ha szarul végzik a munkájukat bármilyen céget megzakkanthatnak. Tehát nem árt tisztelni más munkáját.

Nandi 2008.09.26. 11:22:37

Hr abszolút B hajó, de esettől függetlenül vannak és léteznek.

Amúgy, meg rendes HR-s, kurvára nem kíváncsi a sablon válaszaidra, szerintetek nem látja át a sablon válaszokat, mikor napi 10 emberrel beszélget éveken át?

Szerintem mind hülyék vagytok, ha ezt gondoljátok, és nagyon nem várnak sablon válaszokat, ha megvillantod hogy van saját személyiséged, ha tudsz értelmesen új dolgokat mondani, több esélyed van, sokkal több…

Provokálni meg lehet, csak hát azt is értelmesen kell.

Én egyszer meghívtam ebédelni egy HR-s csajt, mert pont ebédidőre fejeztük be, eljött velem tök rendes volt, beszélgettünk elmondta az esetlges hibákat átbeszéltük, hogy mit hogyan kellett volna, and so on… És sok tekintetben igaza volt, bár be kell valljam ez egy igazán ritka HR példány volt…

Ja igen, és tényleg csak azt szűrik, hogy milyen személyiséged van, s az alkalmas vagy e mint ember a posztra, szakmailag nem szűrnek..

De a HR akkor is a legalja.... :D

Petra Bateman 2008.09.26. 11:25:35

egyetértek. akkora kamu ez a blog, mint ide Lacháza... áhhh...

kerikak 2008.09.26. 11:25:41

azt hiszem hasonló szituban hasonlóan reagáltam volna :) nem szeretnék olyan cégnél dolgozni, ahol így intézik a toborzást

de miért kellene egy állásinterjún felsegíteni a kabátodat? már elnézést de egyedül nem tudod felvenni? én nőként sem várok el ilyesmit..

Gammahím 2008.09.26. 11:25:56

háhá, HR-es a végzettségem és beszerzőként dolgozom...

Madeleine 2008.09.26. 11:29:07

harcibarbi!

ez OFF, de:

egy megvilágosodás volt ezt olvasni! Mindig is tudtam, hogy valami gáz van ezzel a mondással, mert rohadtul nem logikus. Hogy erősíthetné már a kivétel a szabályt??? Baromság... :D:D

köszi!!!

Sváb 2008.09.26. 11:31:03

Tigthend te biztos mérnök vagy. Azok ilyen általánosító szemellenzős csököttek... :-))

papilloma 2008.09.26. 11:31:24

Harcibarbi,

Végre valaki, aki ismeri a latin közmondást! Ott a pont!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.09.26. 11:32:49

Én közvetlenül az egyetem után voltam fejvadásznál.

Kihozta a teszt, hogy túlságosan a munkára koncentrálok, az emberi tényezőkkel szemben. (Még csak beugratós se volt a kérdés: kit rúgna ki a 3 gyerekes apát, aki hülye, vagy a független de okos fickót?) OK, rendicsek.

Két hónap múlva a cég ugyanarra a pozira újra hirdetett.... Jót röhögtem: a választott csávó emberi lehetett - csak éppen csúsztaka projectek.

megvadult csirkeláb 2008.09.26. 11:36:09

És az miért van, hogy egy csomó HR-es még csak vissza sem bír böffenteni.... annyit sem, hogy: "bekaphassa kedves jelentkező" Pedig megkapták a sablon válaszokat a sablon kérdéseikre....

Hoborc 2008.09.26. 11:37:48

HR-es vagyok.:)) De most mégis, inkább életem legszörnyűbb innterjújáról. (én voltam az alany).
HR generalistának jelentkeztem. Megjelent a nagynevű elektronikai cég HR-ese, a mindenki által hordott kék egyen mellényben. Leültetett egy ablaktalan vallató szobába, egy lap top elé, hogy akkor most néhány feladat. Sem bemutatkozás, sem a cég bemutatása, kezdjek el excel feladatokat megoldani. 24 sheet!. Megkérdeztem, nem lehetne előbb esetleg néhány szót a feladatról, mielőtt itt fogok tölteni x órát. Nem. Na, jó.
Első: rendezze növekvő sorrendbe az A oszlop adatait. Meg tudtam csinálni!:)) a többit már meg sem néztem. Felálltam, eljöttem. Nem értette, mi a problémám.

kisköcsög · http://www.kiszeltunde.hu 2008.09.26. 11:38:02

@gábbor 2008.09.26. 11:00:52

én is pont erre gondoltam.
bár lehet, hogy sale-es pozíció volt, oda minden barmot beválogatnak.

m.o.p. 2008.09.26. 11:38:22

El lehet hinni, hogy mindenki tehetségtelen ebben a környezetben. Sablonos? Igen. Életszerű? Sokkal inkább, mint hinnéd. Ott, akkor, a főnököd a felvételiztető. Elhiszem én is, mindenki, hogy te vagy a legjobb a munkára, persze, meg a stressz sem jelent akadályt. Akkor hajrá, mutasd meg, egy huszadrangú technika nem fog ki rajtad. Esetleg nem ereszkedsz le hozzánk? Nem baj, nem a szakmai tudásod érdekel, azt bizonyítottad az iskolában vagy/és az előző helyeden. Ami érdekel, jó katona leszel, vagy sem.

Balance Of Power 2008.09.26. 11:40:25

Persze, hogy a szemelyiseget szurik, mert az a donto. Beleillik-e egy esetlegesen evek ota gordulekenyen egyuttmukodo csapatba? Egy komolyabb pozinal, ahol megvan adva, hogy ennyi ev ilyen tapasztalat kell, ilyen nyelvtudas meg MBA meg kisfaszom es ez megvan 50 jelentkezonek, akkor mi alapjan szurod oket? Nyilvan nem kuldheted tovabb mind az 50-et a szakmai vezetohoz, hol es mikor van neki arra ideje, hogy mindet leinterjuztassa?! O 3 jeloltet fog kerni, jo esetben max. 10-et.
A melot sokkal tobben meg tudjak csinalni, mint ahanyan bele is illeszkednek abba a kepbe, amit a vezeto elkepzel. A HR-es pedig -hangsulyozom, idealis esetben!- ismeri a tavozo kollegat, a csapatot ahova keresnek, a fonokot es a ceget ezt veti ossze a jelentkezokkel.

stellaz 2008.09.26. 11:42:10

A hogyan kérdezz egy állásinterjún kázikönyv első 3 fejezetére a hogyan válaszoljunk az állásinterjún első 3 fejeztét kell felmondani.

Hasznos és értelmes időtöltés.

Volt, hogy tőlem is megkérdezték, hogy nem tetszett egy állás akkor miért vállaltam. Mire azt válaszoltam, abból a roppant egszerű okból, hogy a számláimat és a kajámat valamiből jó volt kifizetni. Erre ő is csak röhögni kezdett és elkezdtünk normálisan beszélgetniegymással, mint értelmes emberi lények.

A másik ismerősöméknél felvételiztetés volt grafikus állásra. A főnök feltette azt a kérdést, hogy hogyna képzeli el magát a cég jövőbeni struktúrájában és hogy mit szeretne csinálni a cég érdekében. Erre az volt a válasz, hogy grafikusként szeretne dolgozni, mert hogy ő grafikus és éppen grafikus állásra pályázik. Erre elküldték, hogy egy beképzelt, arrogáns fasz.

Oda kell fingani az orruk alá :)

stellaz 2008.09.26. 11:48:20

háeresgyökér

ez jó szar szöveg

és ha lenne esze a sok személyzetisnek, akkor az öltönyt sme várná el, mert az utcai ruha sokkal többet elárul valaki személyiségéről, mint az egyen uniformis

ha hibádzik a szakmai felkészültség ahhot egy jelöltet megismerjnek, akkor sokkal egyszerűbb ezzel a szar dumával jönni, amit te is nyomsz

Vérnűsző Barom 2008.09.26. 11:48:32

Azért abban nagyjából egyetérthetünk, hogy kevés ostobább, műmájerebb dolog van ebben a háeresdiben, mint amikor horoszkópot faragnak a jelentkező adataiból, és azt összevetik a cég (osztály, csoport, akármi) már meglevőjével.
De szeretem még a minimum hatéves gyakorlatot diploma után, de max. 25-28 éves korig (tulképp neccesen akár ki is jöhetne a végére, de hol marad a szinte kötelező egy-másfél év külföld?), a grafológus által kielemzett, kézzel írt motivációs levelet, főleg olyan szakmában, ahol elvárás az, hogy a jelentkező tizenéve NE írjon a kezével, csak szgépen, egyáltalán a motivációs levél mag, különösen előmenetelt egyáltalán nem kínáló területekre.
Meg úgy egyáltalán, a cég részéről nagyjából a zokniméret ismerete is elvárás, míg dolgozói oldalról a legnagyobb pimaszság netovábbja rákérdezni a vég eddigi eredményeire, árbevételére, tervezett fennállási idejére, bármire, ami tulképp logikus lenne a hosszabb távú elkötelezettséghez.

Ugyanis akármit is próbál sugallni a remek HR-es, meg a cégimidzs, kurvára nem találnak megfelelő embert a megfelelő helyre (ahol érteni is kell valamihez), simán nyolcvan-száz emberkét végig kell túrni ahhoz, hogy beessen egy nagyjából megfelelő darab, akirúl aztán ki is derül, hamar, hogy tévedés volt...

Fura módon a legnagyobb HR-tevékenység mégsem az ilyen, hanem a majdnem mindegy kategóriájú helyekhez kell. Vajon miért? Nem lehet, hogy ez a nagy multizós versenyszféra is csak ugyanolyan kidült-bedült, lehúzós romhalmaz, mint az eddig megismertek?

Páratlanka 2008.09.26. 11:49:32

Vannak bunkó háeresek meg rendes háeresek is. Ugyanúgy ahogy főnökből is van ilyen is meg olyan is. Az interjú milyenségén sokat nyom a latban az is ám hogy mennyire vagyunk az állásra rászorulva. Nyilván ha éhezik az ember akkor sokmindent másképp lát és sokminden fölött hajlandó szemethunyni is.

Vérnűsző Barom 2008.09.26. 11:49:40

Bocs, a hibákért, kezdek álmos lenni kicsinykét...

Balance Of Power 2008.09.26. 11:50:27

Hoborc - erosits meg: rendkivul sok alkalmatlan balfasz van a szakmaban, de a rossz tapasztalattal rendelkezoket kerem: ne az affektalo kiskosztumos picsakkal azonositsak a HR-t.

stellaz 2008.09.26. 11:50:59

Hr=szeméyzetis=kérdezőbiztos

úgyhogy sokszor a jelölt tényéeg csak leereszkedik erre a szintre

szar ügy, de ez van

Professor Pizka 2008.09.26. 11:51:03

ja, nehéz a szólisták élete. Most mondjam meg neki, hogy engem irritál, ha más is van a szobában, jól dolgozni egyedül lehet, lehetőleg este hat után? Hogy kb. leszarom, hogy a cég milyen értékeket képvisel és hidegen hagy a struktúrája? Hogy ha látok egy jobb helyet, habozás nélkül elmegyek? Hogy barátaim nem nagyon vannak, van pár, de a körbe nincs felvétel? Hogy nem haverkodok?
Cserébe gyorsan, pontosan, kreatívan dolgozok, és utálok veszíteni, és fizikai fájdalmat okoz, ha valamiben nem én vagyok a legjobb.
nem szokták szeretni...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.26. 11:51:38

És már megint én.
Egyrész nicket nem lopunk.
Másrészt a "felvételiztető a főnököd témához: a jelenlegi asztalomnál két éve ülök, a (kislétszámú) osztályunkon azóta mindenki kicserélődött rajtam kívül. Ez nagyjából egyenértékű azzal, hogy jól végzem a munkámat.
Ugyanakkor a mostani főnököm természetben és személyiségben annyira távol áll tőlem, hogy ha az interjúmon találkozunk, hatalmas fényvillanás kíséretében mindketten megsemmisültünk volna, mint az anyag-antianyag. De ha mégsem, fel akkor sem vett volna.
És ettől ő még jó főnök, jó szakember, én meg jó beosztott vagyok, és én is értek ahhoz, amit csinálok.
Hm?

Ennyi 2008.09.26. 11:54:05

Egyszer voltam egy nagy, jó nevű pénzügyi cégnél interjún. Épp az egyik bkv sztrájk idejére esett, úgyhogy fél 7-kor keltem, hogy kelenföldről átgyalogoljak pestre az esőben, természetesen szabadságot is ki kellett vennem. Lenyomtak 4 interjút egymás után, közte videokonferenciás-alig értem angol is. Majd miután dél felé már kissé kókadt voltam, végre elhúztam onnan. Majd a fejvadász cég visszajelzett, hogy azért nem vesznek föl, mert nem vagyok elég motivált. :) Az első, szakmai interjúkon (más időpontban volt előtte) átmentem, utána kerültem a HR-eshez. Az interjúkon úgy mentem át, hogy a végzettségem nem igazán passzol az álláshoz, ellenben szabadidőmben tanult, másik szakmáról van szó (bár vannak átfedések). Mondja a hr-es picsa, hogy náluk fontos az önképzés és hogy az ember akarjon tanulni. Rám néz, majd megkérdezi, hogy mi a véleményem erről és hogy ebbe hogyan tudnék beleilleszkedni. Szerintem itt követtem el a hibát: értetlenül néztem és mondtam, hogy talán nézze meg a cv-t. Mert hogy két diplomával (mérnöki és orvosi terület) és az eddig sikerült szakmai interjúkkal (IT) mögöttem még mégis mi a f@szt kelljen még mondanom? :) Gondolkodni, na az nem megy. Gondoltam is, hogy ehhez az agymosott, konformizálódott, gondolkodni nem tudó bandához én nem megyek. :)

Dutchmeid 2008.09.26. 11:55:19

Harcibarci, koszonom, hogy megmagyaraztad a kozmondast. Sose ertettem, es azt hittem, en vagyok a hulye.

stellaz 2008.09.26. 11:55:40

Céadaoin

és ez a mondj el 3 rosz tulajdnoságot magadról (ami ugye nyílván hazugság) kérdésre egyből kiderült volna?

kisköcsög 2008.09.26. 11:56:08

@Vérnűsző Barom 2008.09.26. 11:48:32

tök igazad van... engem néha megtalálnak ilyen-olyan hr-es picsák/faszok a munkahelyemen, én meg jól lebaszom őket, hogy bazdmeg, küldjél mélt. amire persze baszok válaszolni :)

na ami szerintem viszont fontosabb - miért van az, hogy a Grafton-on túl nem ismerek más fejvadászt (mármint Magyarisztánban), aki a meghirdetett pozíció mellé legalább tól-ig odaírja, vagy benyögi, hogy akkor mennyi a lóvé.

én mindig rákérdezek, mielőtt elöntenének a szófosásukkal és ilyenkor jön a hebegés habogás, tisztelet a kivételnek.

babó 2008.09.26. 11:57:01

csak egy apróság:
nem értem mi a frászkarikáért kéne lesegíteni a kabátodat? mert ha azért mert nő vagy, és elvárod az udvariasságot, akkor azt is megkérdezhetik tőled, hogy mikor akarsz szülni stb.

nem. két fél ül egymással szemben, nem egyenlőek, de partnerek az adott szituációban. nem kell itt nőcizni.

ezt egyébként már a parfümös posztnál sem értettem. én tuti nem mennék (nem mentem soha) illatosan interjúra. mi van ha utálja? nem mindegy, lehet, hogy ez máshol elvárás.

kisr 2008.09.26. 12:00:56

"harcibarbi:
Angolul is "The exeption proves the rule"
A kivétel gyengíti (próbára teszi) a szabályt, de nem erősíti. Nem tudom ki fordította le ilyen csökött módon :-//Miért nem gondolkodik senki??"

Te miért nem gondolkodsz?
És a "prove" mióta gyengíti? A prove jelentése: bizonyít, igazol. Nem tudom, hogy nézhetted így be.

Ennyi 2008.09.26. 12:01:01

Részben egyetértek babóval. Lesegíthette volna a kabátját, nem lett volna meglepő, de a mostani világban nem kell elvárni, hiszen pont a nemek közötti megkülönböztetés elkerülése miatt. Ettől függetlenül ez egy nem elvárható, de kedves gesztus. Való igaz, hogy ennyi erővel a szülést is kérdezhetné.

stellaz 2008.09.26. 12:01:20

én meg eleve úgy vagyok vele, hogy ahol már a felvételin is agyhalottak vannak, na annál a cégnél nekem semmi keresnivalóm :)

hr 2008.09.26. 12:01:55

hr-es sokfele van, de az viszont igaz, ha kurvara nem ertesz semmihez, de AKAROD jol csinalni, akkor menni fog.

csinald mar meg ugyanezt sales-en es IT-n...vagy mashol..na jo a beszerzesen tenyleg sikerulhet

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.26. 12:02:35

Stellaz, valószínűleg ki, mert az első héten annyira nem értettük egymást, mintha valamelyikőnk etiópiaiul beszélt volna. Még annyira sem, hogy melyik házszám alatt van az iroda.
Hogy érthetőbb legyen, én élőbeszédben szűkszavú vagyok, sőt, hallgatag, munkában HAGYJBÉKÉN, megjelenésben mozdulatlan, létezésben háttéranyag. És ezt el is szoktam mondani mint hibámat, mert úgyis kiderül. (Szóval már itt buktam volna) Ő meg napi huszonöt órát pörög, ültében sincs nyugta, egyfolytában beszél, izeg, mozog, aktívan létezik. Kizért, hogy szimpatikus lettem volna neki, akármit villantok. :-)

Professor Pizka 2008.09.26. 12:03:51

Ennyi: van ilyen probléma a versenyszférában. Van olyan, hogy a jelölt (én) jelenleg az adott szakmát kicsi cégnél műveli. Mindenhez érteni kell, lehetőleg azonnal. Ha megszakértetted, írd le, ha megírtad nyomd le az ügyfél torkán és hajtsd be érte a pénzt.
Elmegy egy fejvadászhoz, mert hallott azokról a csuda pénzekről a nagy cégeknél. FEltesznek a jelöltnek olyan kérdéseket, amiket nem is ért. Mi köze az én csapatjátékosságomnak a szakértelmemhez? Mi köze van a lojalitásomnak a hatékonysághoz? Hogy én majd felejtsek el mindent, mert csak a feladat van. Majd leírja más, majd eladja a sales department, majd behajtják a behajtók. Az én feladatom a szakértés. Egyforma témában, naponta negyvenszer ugyanúgy. Munka van, nem kell szerezni, jó a fizu...végülis a telepen sem kell a csirkének kapirgálni, van dara a vályúban. Hogy hat hét után levágják? Sag schon...
Aztán megkérdeztem a hölgyet, hogy lett fejvadász. Hát, az én szakterületemen dolgozott. Csak nem bírta. itt kiszámítható a munka, jó a fizu, nincsenek meglepetések...
Nem vagyunk egyformák, gondoltam. Nem is hívtak vissza.

babó 2008.09.26. 12:04:19

harcibarbi

hmm, a prove angolul azt is jelenti, hogy bizonyít, igazol, nem?

másrészt, magyarul ez így egy közhely. ez van.

stellaz 2008.09.26. 12:04:21

személyzetisek viccesek, ahogy sokszor egy náluk sokkal komolyabb szakmai tapasztalattal rendelkező embert faggatnak a bárgyú kérdéseikkel :)

ilyenkor nem szégyenlik magukat?

Ennyi 2008.09.26. 12:05:02

Céadaoin, csak az létezik aktívan, aki egyfolytában beszél, izeg-mozog? :) Kevés ideje van így az elmélyült gondolkodásra... Bár a munkák többségéhez az nem kell.

Balance Of Power 2008.09.26. 12:06:49

hr: Bocs, nem egeszen ertem a hsz. masodik felet.

kommentolo 2008.09.26. 12:07:11

Bizonyos dolgokat azert nem lehet egyertelmuen elb@szni, mert sosem derul ki. Nincs mihez viszonyitani, es ha vegul ramegy az egesz ceg, addigra vagy keso, vagy piaci tenyezok miatt tortent.
Ez bizonyos munkakorokre igaz, es ezek a munkakorok egy bizonyos embertipust vonzanak.
Be is b@szna ha ilyen egysegsugaru HRes alexandracskak csinalnak a berszamfejtest, es nem ulne koztuk a kritikus feladatokra egy lancdohanyos berszamfejto mancika :-)

stellaz 2008.09.26. 12:07:27

Céadaoin

ez nem hiba, hanem tulajdonság

m.o.p. 2008.09.26. 12:07:55

Stellaz! Öltöny. Hm. Szerinted az aztal túloldalán ülő ember kinek öltözik? Megadja a tiszteletet neked. A munka jellege is szabja a kérdéseket. Másrészt, az öltönyökből is van egy pár stílus, nem is beszélve a cipőkről. Minden beszédes. Mit szólnál, ha az igazgatód odaállna eléd sortban? A saját cégedet képviselnéd strandcuccban? Akkor magaddal miért tennéd? Te, ott, egy cég vagy. Partneri kapcsolatot akarsz létrehozni egy másik céggel. Adjuk meg a módját. Utána elmehetünk sörözni, borozni, pálinkázni, akár kockás ingben is.

hm 2008.09.26. 12:09:43

Mi az értelme a sablonkérdésnek?
És miért kell rájuk sablonválaszt adni?

Nem kell. Csak akkor nem is jutsz munkához - már ha ez mindenáron szükséges. Olvasva téged, eddig azt hittem, hogy az.

Mellesleg annyit spec le lehet szűrni egy ilyen sablonos első körben, hogy a válaszadó van-e annyira intelligens, annyira "szorgalmas", figyelmes, előrelátó, hogy az ezerszer elhangzott sablon kérdésekre normálisan felkészüljön!?

Ezekből pl. remek alaptulajdonságokat lehet leszűrni. Olyanokat, amiknek közük sincs az eredeti kérdéshez.

Tehát, aki arra sem veszi a fáradtságot, hogy felkészüljön egy olyan hülye kérdésre, hogy mi a 3 erőssége, és melyik 3 területen kéne fejlődnie, és ne az interjún kezdjen el gondolkozni, meg makogni rajta, az a munkájában is ilyen lusta, nemtörődöm, felkészületlen lehet. (nem feltétlen, de sokakról le lehet ezt szűrni, pl aki nem először van állásinterjún..)

Ugyanez az önéletrajzoknál. Amíg nem láttam jópárat az elmúlt időszakban, el sem hittem, hogy ilyen van.

Megjelöltük a tárgyat (email tárgya). Ezt meg ezt KELL odaírni.
(automatikus szétválasztás a lev.rendszerben, stb..)
Erre mindent írtak, csak azt nem, amit megadtunk.

Most erre mit lehet mondani? Figyelmetlen, hülye emberek nem kellenek.

Másik. Minden szövegszerkesztő rendelkezik helyesírás ellenőrzővel. Csak meg kell nyomni a gombot, és kész. De nem. Ez meghaladja a képességét pár embernek. Mondjuk akár el is lehet olvasni még1x, vagy megkérni valakit, hogy ugyan nézze már át, mert fontos lenne..
Vagy más. Leírja, hogy milyen hobbikat űz (nem ezt írta, csak példaképp, a ragozás elhagyása miatt mutatom be).
Tehát.
Hobbi: rajzolás, futás, ír

??????? ír ??

És a figyelmetlenség mellé rögtön beugrik a képbe az igénytelenség. Igénytelen a saját munkájával, feladatával szemben. Ennyi. Ezekről nincs mit tovább mesélni.

És akkor hol vagyunk még a személyes találkozástól. Már az önéletrajz feladásánál kihúzták magukat.

Egyébként nem vagyok HR-es, de ezek így működnek.

Mellesleg, sablon kérdésre sem sablon választ várnak. Csak azt kapják.
Aki nem felel meg, megy az egyik oldalra, aki szóba jöhet, az megy a másikra. Aki meg nyújt valami kiemelkedően pozitívat, az biztos kap egy kis pontot, jelet a neve mellé, azt megjegyzik.

Szóval nyugodtan lehet készülni saját magunkra nézve pozitív, nem sablon válasszal.

stellaz 2008.09.26. 12:10:15

a múltkor valami multi előtt mentem egy ismerősömmel, ahol a kibaszott sok zombi májerkodott a kapuban este 7 kor

nagyon jót röhögtünk rajtuk, bár az viszont szörnyű volt, ahogy az a sok céges zombi komolyan vette magát, meg a munkakörét ami általában valami robotizált, betanított munka

Ennyi 2008.09.26. 12:10:46

Egyébként a sztorimhoz hozzátartozik, hogy másfél-két hónap múlva felhívott a fejvadász, hogy a cégtől valamelyik vezető kizárólag nekem ajánl mégis egy pozíciót. De akkora már megvolt az új helyem, így mondhattam, hogy nagyon megtisztelő és szerettem volna menni, de sajnos időközben találtam egy helyet, ahol igent mondtam.

Professor Pizka: Ahogy írtad, ez már csak így megy. Egyébként ezért is vannak az AC-k, amikor feladatokat adnak és kérdezés helyett maguk nézik meg, hogy milyen vagy azokban a szempontokban, amik nekik számítanak.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.26. 12:12:53

Stellaz :-D ez bizony hiba. Mogorva, goromba ember vagyok, és piszkosul nem jó csapatjátékos. :-D

Aktív létezés, csak ellentétpárként használtam :-)

stellaz 2008.09.26. 12:14:45

hm

jah,, jellemzően öltönyből mindenkinek van otthon 100 féle, és ugye nem is azt vette ami akciós volt az öltönyházban tavaly.... észt nem adnak


a többiről meg: nekem van munkám, nem is rossz, és nem kellett ilyen faszom baszom hülyeségeknen keresztül mennem

és még valami: a cégnek is fontos a jó szakember, szóval ez azért nem úgy van hogy mész a levesbe mert nem tetszik a levelem tárgya vagy az öltönyöm

ahol meg ez számít és nem a szaktudás, ott ez eleve csak bohóckodás, emrt teljesen mindegy milyen ember

stellaz 2008.09.26. 12:16:51

a hr-es külön állatfajat :)

de tényleg vicces ahogyan komolyna veszik magukat, utána meg blogokban és a kocsmákban röhögnek rajtuk :)

m.o.p. 2008.09.26. 12:17:37

Mint minden robot, köztük is van egy kettő, aki értékké nő. Nem nagyobb robottá, bár belőlük van több, hanem emberré. Amíg nem voltál robot, ne alázd meg őket azzal, hogy kineveted. Ha elkapott a multinat. fizetés és pörgős környezet, majd ott tudodd hagyni, akkor nyugodtan nevethetsz, de nem lesz kedved, max sajnálni őket.

Balance Of Power 2008.09.26. 12:18:41

stellaz 2008.09.26. 12:10:15

Mit jelent az, hogy majerkodtak? Gondolom, kinn cigiztek a kapuban. Ti meg arra jartatok, elmentetek mellettuk, ebbol mit lehetett leszurni, most nemazer?

m.o.p. 2008.09.26. 12:18:48

Stílus számít, nem az ára. Gondolkodj kicsit.

Professor Pizka 2008.09.26. 12:19:53

A stabdard HR elmélet magyarországi alkalmazásával annyi csak a gond, hogy jó részét a modern HR-nek Amerikába szabták. Ott jól működik a "hire for an attitude, train for a skill" rendszer. Sajnos sok multinál Magyarországon automatizmusok mennek, amelyre alacsonyszintű munkatársat keresnek. Olyan pozíciókba, ahol a közép-európai főnök felett is van még négy-öt szint. Ilyen szűk niche-ek eltalálására pedig a generalistának nincsen sok esélye, kivéve, ha bekockásodik. Az önállóság pedig jó és szép dolog, de (sok helyen) a szabványosság jobb és szebb.

Balance Of Power 2008.09.26. 12:21:40

ahol meg ez számít és nem a szaktudás, ott ez eleve csak bohóckodás, emrt teljesen mindegy milyen ember


Nem tudom, milyen teruleten dolgozol, de ha lehetek eloiteletes, gyanitom, hogy IT-s vagy :D:D
Namost, szaktudasa altalaban nem CSAK 1 embernek van, barmilyen szakiranyrol is legyen szo. Te melyiket valasztanad 2 szakmailag felkeszult kozul, az ellenszenvest vagy azt, akivel ugy tunik, tudsz majd egyutt dolgozni? Konyorgom, a munkahelyen tobb idot tolt az ember, mint otthon.

stellaz 2008.09.26. 12:21:50

Balance Of Power

azt értem alatta, hogy látod a gőgöt az arcokon, hogy komolyan veszik ezt a cégkatonásdit

nem tudom neked empírikusabban leírni, de létező dolog hidd el

darílháeresgyökér
ugyan már... az átlag rabszolgának olyan öltönye van ami nagyjából tetszett neki, és jó árban volt

Ennyi 2008.09.26. 12:23:47

A multis környezettel az volt a bajom, hogy ide-oda utazol, mindenhol új "barátok" várnak, jaj de jó, pörgés és közben arra nem képesek, hogy egy könyvet elolvassanak nyugton ülve. A sok megismert, kedves, pörgős ember meg nagy ívben szarik rád, jobb esetben csak akkor, amikor már az érdeke nem kívánja a cégen belül. Nem embernek való az hosszú távon. Ellensúlyozzák is nagy fizetéssel, különben jóval kevesebben csinálnák. Aztán megveszel egy csomó marhaságot magadnak (pda, plazmatv, stb.), amik egy részére valójában nincs is szükséged, de a nagy pörgésben az agy valahogy jutalmazni akarja magát...

stellaz 2008.09.26. 12:24:26

Balance Of Powe

nem IT, hanem egy egyetemen vagyok projekt menedzser

amúgy a hr-es picsa kérdései nem derítik, ki hogy, te a főnökkel hogyan fogsz kijönni

és volt olyan akire elsőre azt mondat, hogy ezzel az emberrel sosem fogok beszélni egy szót sem, és rá pár hónappal tök jó haverok lettünk

Ennyi 2008.09.26. 12:25:27

darílháeresgyökér

Így van, a stílus: a te konformizált stílusod. A közel-keleti vezetők sem mind öltönyben mennek csúcstalálkozóra. Megvan a saját stílusú öltözékük. Lehetne az egyénekre is kiterjeszteni. Nekem ez tetszik, neked az tetszik.

fajvadász 2008.09.26. 12:26:24

Nagyon jó story!
Én is fejvadász vagyok és sajna azt kell mondjam, hogy a "kolléga" egy khm... bocsánat... ökör.

Ha valaki azt gondolja, hogy a "megbízójának" kilóra lemérve tudja megtalálni a legjobb munkatársat, akkor jobb ha inkább hentesnek, vagy birkapásztornak megy.
Nekem legalábbis még hosszas beszélgetések és többszöri találkozás után is vannak kérdéseim a kedves jelölttel kapcsolatban. Tán épp ez a szép ebben a munkában.

Persze biztos bennem van a hiba... :)

P.s.: Nálam van kávé/tea a jelölteknek, csak sajna ketten kell, hogy bent legyünk hozzá, hogy az egyik főzzön, a másik a vendéggel foglalkozzon. Ha csak a jelölt nem akar velem ácsorogni a konyhában amíg lefő a cucc. Bár ez is előfordul néha. Nem ezen múlik. ;)

molnibalage 2008.09.26. 12:30:06

Aki a horoszkóppal foglalkozik sikeres ember nem lehet.

Életemben két interjún voltam eddig összesen, de ugyanahhoz az álláshoz. Egyszer a fejvadászcégnél (he, de marha jó nők dolgoztak ott!) és egyszer a cégnél ahol dolgozom.

Fogalmam sincs mi az a sablon válasz semmiféle felkészítő anyagot nem olvastam el a témában. Akkor cirka 1 hete kestem állást keresgetni (és nem keresni!).

Mindkét helyen baromi jó lehettem, mert minden cécó nélkül felvettek.

Sikeres ember vagyok? :)

(mikor rákérdeztek a hobbimra akkor azért elég elismerően néztek rám, finoman szólva nem hétköznapi és elég hasznos is)

Kardinálispinty 2008.09.26. 12:35:18

Egy megjegyzés: miért háer? engem ez idegesít, ugyanis vagy mondjuk, hogy személyzetis (csak az nem hangzik olyan jól), ha viszont anglománok vagyunk (én is), akkor éjcsár (ld. piár, éjcsbió).

gibson 2008.09.26. 12:41:03

harcibarbi

rossz hírem van, pont, hogy te tudod rosszul.

a latin eredeti így hangzik:
"Exceptio probat regulam in casibus non exceptis"

vagyis angulul:
"The exception confirms the rule in cases not excepted"

magyarul pedig:
"A kivétel erősíti a szabályt a nem kivételes esetekben"

A prove/probat szó jelentése bizonyítani, nem pedig gyengíteni, vagy próbára tenni.

Azzal, hogy megemlítek egy kivételt (pl. tíz kommentelő közül egy mindig hülye) az összes többi - nem kivételes esetben - az állításom ellenkezőjét kell alapul venni (ez esetben feltételezheően a maradék kilenc nem hülye). Tehát a kivétel bizonyítja (erősíti) a szabályt.

Bővebben:
www.phrases.org.uk/meanings/exception-that-proves-the-rule.html

Vagy magyarul:
hu.wikipedia.org/wiki/Kiv%C3%A9tel_er%C5%91s%C3%ADti_a_szab%C3%A1lyt

Brahi 2008.09.26. 12:41:43

Nem értem én az ilyet. A fejvadász az adott szakmáról szokott kérdezni, pláne, ha vannak előzetes tapasztalatai a jelentkezőnek. (Ha meg nem, azért tárgytalan az egész.) Ebből a történetből meg úgy jött le, ez egy személyiségteszt, semmi más. Most komolyan, ez alapján akar dönteni?

-Elnézést, mire is jelentkezek most, repülőgép szerelőnek, vagy gyógyszerésznek?
-Há' nem mindegy? Az én kérdéseim mindenre jók...

Na ez a baj.

cierre 2008.09.26. 12:43:20

Csak egy pár szó a témához.
Közép vállalkozóként sok embert veszek fel és sokat is küldök el.
Szánalmas mikor sok diplomával nem tudnak megoldani egy egyszerű feladatott. De még szánalmasabb mikor a közszférából érkezők meglepődnek, hogy dolgozni kell, ne adj Isten majd 8 órát. Egyre jobban kedvelem a fejvadász cégeket, megkímélnek az idegeskedéstől . lehet, hogy sablonosak de nagyok sok buta embert kiszórnak, így nekem jóval kevesebbet kell kidobnom:) Hozzáteszem, lassan többre becsülök egy egyszerű szakmunkást, mint egy magyar diplomást. Nem kell megsértődni, nem ide szól, csak egy általános tapasztalat.

Coraima 2008.09.26. 12:48:03

Cierre-nek igaza van!

Nincs is annál szomorúbb és idegesítőbb, amikor úgy jönnek interjúra emberek, hogy "Na ne má,hogy keresztbe tegyek két szalmaszálat..." Fel tudnék robbanni tőlük.
HR-est még nem próbáltam...

stellaz 2008.09.26. 12:48:06

cierre

nekem van szakmunkás bizonyítványom és diplomám is :)

amúgy én is tudom,hogy sokszor a raktárba kell kiemenni ha értelmesen akar az ember beszélgetni egyet

jah.. és a szakmunkás jó esetben a mestere egy szakmának, mígy egy hr-es vagy "könyvelő' robot a multi cégnél csak egy betanított munkás, amire bárki képes, akinek pár nap alatt megmutatják a feladatot

hm 2008.09.26. 12:48:55

stellaz 2008.09.26. 12:14:45

Minden tiszteletem a tiéd.
Saját területeden biztos nagy koponya vagy, én ezt egy percig sem kérdőjeleztem meg.

Én nem mondtam, hogy minden esetben így kell működnie egy interjúnak.

Valószínűleg te nem is mennél el akárhova, akárkivel, csak egy bizonyos szintű vezetővel tárgyalni. Ez rendben is van, te "egy egyetemen vagy projekt menedzser".
De gondolom nem egyből ebbe a pozícióba kerültél az iskolák elvégzése után. Régebben biztos kicsit másképp ment, főleg elnevezések terén, de gondolom a szamárlétrát te is végigjártad.

Most már megteheted, hogy nagyjából te válogathatsz, és nem téged választanak.

Ez jó.

De nem kevesen jönnek ki minden évben az iskolák kapuin - állás nélkül.

Az elhangzottak rájuk vonatkoznak elsősorban.
És első körökben nem nagyon szűrnek szakmai képesség terén - az életrajzok alapján úgyis látszik, hogy elvileg mire van képesítése.

Elsősorban embert keresnek a feladatra.

A másik rész, nem tudom ki említette. Öltöny - öltözködés.

Aztán jönnek a példák, hogy bezzeg a japán felsővezetők is úgy mennek tárgyalni..

Kérdésem. Japánban vagyunk? Japán vagy? Felsővezető vagy?
Ha minden esetben igennel válaszoltál, megteheted, egyébként nem.

Hogy jó ez így vagy sem, az egy más dolog.
Egy csomó helyen elvárt, kötelező viselet az öltöny - bankszféra, pl.
Ha valaki ennyire irtózik ettől, az menjen más pályára, területre. Egy csomó cég van, ahol nincsenek ilyen szigorú szabályok.

Szóval lázadni lehet ellenük, csak nem igen érdemes.

Jaj, csak meg kell kérdeznem, stellaz.
Kérlek, válaszolj rá őszintén.
Ha te megpályáznál egy állást, és ott azt kérik, hogy a tárgy mezőbe ezt meg ezt a hivatkozási számot/ szöveget írd, akkor te mit tennél?

Coraima 2008.09.26. 12:49:57

Ez az! Nem is értem, miért kell ezt a diplomásdit ennyire erőltetni!

Szerintem nem ezen múlik!

Alma Gyuri 2008.09.26. 13:00:52

A kivétel erősíti a szabályt:

Minden szabály alól vannak kivételek, csak esetleg sohasem következnek be. Pl: ha elengedsz egy almát, annak az esélye, hogy nem esik le, 1: hatszázbilliárdhoz.(mondjuk). Ha tehát ma nem esett le az alma, akkor annak az esélye, hogy ez újra bekövetkezzék, pont a fele, 1:ezerkétszázbilliárdhoz. Tehát a kivétel ERŐSÍTI a szabályt :)

molnibalage 2008.09.26. 13:01:42

Öltözködés? Mivel mérnök vagyok és mérnöki pozícióba jelentkezek öltöny fel sem merült bennem az inerjúhoz. Frissen vasalt ing, a legjobb farmerem azt csá. Miért? Mert ezt szoktam meg és némi "sablondumával" ez vagyok én.

Nem bohócnak kellek...

mikepatton 2008.09.26. 13:06:38

Szerintem meg kell találni a középutat a szürke állami cégek, meg a "hűdejócsapatvagyunkkreatívancsinálunkbetanítottmunkát" multik között...
Ja a HR, így ilyen formában ahogy az esetek többségében, ahogy ezt itthon művelik nem szakma... bullshit...
Előre kialakított sablonok szerint, zéró emberismerettel, meg légvárépítéssel... Jó csapatjátékos-e vagy meg kreatív-e vagy kérdésekkel... Szánalom...

stellaz 2008.09.26. 13:06:39

hm

nekem nem az interjúztatással van a bajom, én is voltam egy jópár helyen. Nekem azzal van a bajom, hogy ostoba és értéktelen kérdésekkel bombázzák a szerencsétlent, aki amúgy is teljesen kivan idegileg, ahelyett, hogy próbálnák oldani a feszültséget és ÉRTELMESEN elbeszélgetnének vele, hogy kiderlünk valami HASZNOS is róla

amúgy én beírom a tárgyba amit kérnek, de sokat dolgozom olyan emberekkel együtt akik szintén nem nagyon képesek ilyenre, de Professzor úr a megszólításuk és nemzeközileg elismert szaktekintélyek akikkel akkor is tisztelettel beszélek, ha éppen látszatra abban a pillanatban nem érdemelnék meg

tra lala 2008.09.26. 13:20:19

"vagy multi viszonylag tisztesseges fizetesert es juttatasokert vagy valamelyik Kiss Geza 98 Kft. minimalberrel, a tobbi zsebbe"

A kivételek itt is erősítik a szabályt. Voltam néhány fős kft-nél magas fizetésért teljesen bejelentve, és voltam "multinál" az előzőnél kevesebb fizetésért, de azt se teljesen bejelentve.
Ráadásul a néhány fős kft az interjúztatást innivaló felkínálásával és kötetlen beszélgetéssel kezdte, a másik meg ital nélkül és egyből a szakmával:)

hm 2008.09.26. 13:22:57

stellaz 2008.09.26. 13:06:39


Ok. Fiatal pályakezdőtől csak elvárható, hogy ismerje a számítógépet, ha nem, akkor meg kérjen segítséget :)
Idősebb korú, professzori státuszú emberektől én sem feltétlen várnám el :)
Munka, pozíció - és az ehhez várt emberanyag dönti el, hogy mit tekint alapnak a felvételiztető.

Egyébként csak emlékeztetőül :) Nem vagyok HR-es.

Másik: Én is jobban szeretem/szeretném, ha értelmesen beszélgetnénk, és nem CSAK pszichológiai tesztekből akarnának képet nyerni rólam és a képességeimről, adottságaimról.

De egy ilyen interjún nem a megpályázott cégnek kell megfelelni, hanem a felvételiztető fejvadász cég egyik emberének.
Na, ezekből van tehetséges, felkészült, jó szakember, és van hozzá nem értő, előre bebiflázott szöveget visszamondó, kontár ember is.
Rajtuk csak egyszerűen túl kell jutni.

Balance Of Power 2008.09.26. 13:27:57

stellaz:
"nem IT, hanem egy egyetemen vagyok projekt menedzser"
Mar meg ne haragudj, de ma a "projekt menedzser" ugyanolyan voros poszto sokak szemeben, mint neked a HR

"amúgy a hr-es picsa kérdései nem derítik, ki hogy, te a főnökkel hogyan fogsz kijönni"
Probaljunk meg elvonatkoztatni a "picsaktol". Magam is mondtam, hogy tele van ilyenekkel ez a terulet. Aki komolyan veszi a toborzasi feladatot, tenyleg rendesen kiertekel minden alkalmas/leinterjuztatott jeloltet. Leul a szakmai vezetovel es atbeszelik - tanusithatom, hogy sok esetben ezert tart sokaig a felveteli process. Idealis (!!!) esetben mindket fel egymas munkajat segiti. A valosag persze gyakran az, hogy a szakmai vezeto sem tul segitokesz, nem mondja meg rendesen, milyen profilu embert keres, mennyiert stb.

"és volt olyan akire elsőre azt mondat, hogy ezzel az emberrel sosem fogok beszélni egy szót sem, és rá pár hónappal tök jó haverok lettünk"
Munkahelyi kornyezetben vagy maganeletben? Nem mindegy.

Es igenis, kiszorja az ember a nem formazott, osszecsapott, nyelvtani hibaktol hemzsego CV-t. A rosszul forditott, sajtohibaktol hemzsego konyvet te nem szoktad lecsapni? A szorakozott professzor azert mas tortenet, mert o elvileg valamit mar letett az asztalra. A gond inkabb a fiatalokkal van - ha jol tudom, van mar a felsooktatasban ilyen tantargy, hogy CV-iras. Ezt a kezdemenyezest csak udvozolni tudom.

negativ hos 2008.09.26. 13:31:32

Nem olvasom vegig a kommenteket...

Szoval, oszinte reszvetem. Ez egy beteg vilag, ahol ilyen beteg emberek - sok penzt keresve szarakodnak. Vezetonel meg csak csak lehet valami ertelme ezt hajlando vagyok elismerni, de sysadmin-kent mar behivtak engem is ilyenre, amitol rohadt ideges lettem, mert csak az idomet pazaroljak a szakmahoz meg ugyse ertenek, konkret ajanlatot meg nem adnak. Tudja, hogy van munkahelyem megis mit gondolnak... Beszelgetni meg a barataimmal szeretek sorozoben...

Egyszerre legyen valaki csapatjatekos es maganyos hos, beosztott es vezeto, piros es kek. Erre csunya szavakat szoktam mondani...
Bar en meg vezetonel megkerdeznem, hogy ugyan mar mennyit dolgozott/termelt az adott szakmaban aminek iranyitasara oly batran jelentkezik (atkos csokeveny, pfuj). Vezeto az furcsa mod mindig univerzalis. es oszinten ideges is lesz ha ertenie kell valamihez konkretan. De donteni azt tud... (Na jol felidegesitettem magam)

Amugy, ha muszaj sajnos ezeket is bele kell kalkulalni, ha meg nem akkor ki lehet hagyni.
Ha konkretan ert valamihez az ember, (kutato, mernok, informatikus) van rajtuk kivul is elet (en magam szereztem a munkahelyeimet, csak idonkent valtok/valtanek a jelenlegi hulyesegrol egy masik hulyesegre - hatha jobb lesz alapon - aztan akkor en is beleutkozom ezekbe).

stellaz 2008.09.26. 13:37:51

nah jó, én inkább dolgozom, mert én abból élek

LongJohnHolmes 2008.09.26. 13:42:23

Voltam egy állásinterjún, ahol az üzemvezető kérdezett engem.

A bemutatkozás után elmesélte röviden a céget, és mondta, hogy már 2-szer majdnem tönkrementek, de aztán mindig jött a fellendülés.Most épp jól mennek a dolgok azért vesznek fel valakit.

Erre utána megkérdezi tőlem, hogy milyen jövőképpel rendelkezem?
Hát olyan jóízűt napokig nem nevettem akkoriban:) Mikor felvázoltam neki, hogy min nevetek, akkor ő is nevetett:)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.09.26. 13:53:31

negativ hos:

A te áhított vezetőd a vezetői alaptípusok egyik szélsősége, a "mesterember" vezető, aki mindent tud, amit a beosztottai, sőt, ha lehet akkor még jobban...

Viszont nem minden vezetői munkakör (sőt, a legtöbb épp nem) kívánja meg a mély szakmai ismereteket. Viszont minden alátartozó területhez érteni kell egy kicsit. Ha az IT-s jön, akkor azt kell felfogni, ha a HR-es akkor azt, mást mond a könyvelés és mást a beszerzés, jön a sales és akar valamit, közben lejár az épület bérlete, bejelentkezett a szaksajtó, jön az évvége és jönnek a kuncsorgók, plussz előre is kéne vinni a céget...

Én nem is várom el a főnökömtől, hogy értsen az én munkámhoz, arra ott vagyok én. Legyen egy képe, tudjon egy reális célt kitűzni(sajnos végrehajtó vagyok - nem én találom ki, hogy mit kell csinálni), ha kérdez, legyen értelme a kérdésnek...

Mondja meg, hogy mit csináljak, én meg kitalálom, hogy hogyan. De azt, hogy MIT, és azt, hogy HOGYAN, azt egyszerre ne akarja megmondani!

És ha egyszer főnök leszek, én sem akarok minden területhez jobban érteni a beosztottaknál. Sas nem kapkod legyeket! (Aquila non captat muscas. :) )

employee · http://kirugtak.blog.hu 2008.09.26. 13:57:37

még jó régen étteremtulajdonos barátommal interjúztattam. intelligens, nagyvonalú fickó, dübörgő üzlet. felszolgáló, konyhalány, szakács. barátom harmadik kérdése a jelentkezőkhöz: volt büntetve? negyedik: Ön használ drogokat? Iszik?
Enyhén affektálós jelentkezőtől: Maga meleg? Mindezt totál szenvtelenül... Azt hittem elsüllyedek. Na, ezek nem sablonkérdések.

Dubito 2008.09.26. 13:59:02

Egy állásinterjú olyan, mint a piac: te el szeretnéd adni a munkaerődet, a másik oldal pedig megvenné, és mindketten szeretnétek minél jobban kijönni.
Csakúgy, mint a piacon, dícsérni, előnyös oldaláról bemutatni a portékát nem tilos, sőt ajánlott, valótlant állítani pedig nem ildomos.
A vevő pedig sokszor ugyanúgy benyomások és pillanatnyi hangulat alapján dönt, mint te a tescoban.
Szívatni a másikat ugyanúgy hülyeség, mint ha kiviszed a cseresznyét a piacra, majd fikázod a leendő vásárlót. Nem vele cseszel ki, csak nem tőled fog vásárolni.

nanemá 2008.09.26. 14:09:17

Hát mindkét oldalról vannak történeteim, nem is kevés. Ami hirtelen eszembe jut:
1. Beadtam egy vidéki bankba a pályázatomat. Behívtak. A fiókvezető egyből nekem esett, hogy mi a francnak akarok itt helyben, vidéken dolgozni ilyen végzettséggel??? (túl jónak tartotta). Hát, én szeretek itt élni és a munka is nagyon érdekelne stb. stb. Nem vettek fel, nem is értesítettek róla. Ellenben az illető hölgy sztorizgatott róla másoknak, hogy milyen nagyképű vagyok, egyből a végzettségemmel akartam felvágni. Mégis mit irjak a CV-be, ha ott végeztem?
2. Nagynevű multi Pesten. Utazok 2x180 km-t az interjúért. Beírányitanak a HR osztályra. 3-4 már fent említett hr-es hölgytípus. Nem köszönek vissza, levegőnek néznek. Megértettem velük, hogy az állásra hívtak be és erre az időpontra. Kiderül, hogy az interjúztató hölgy nem jött aznap dolgozni. Kínos csend, telefonálgatosok. Majd kb. 2 óra várakozás után beült velem az egyikük egy szobába és 3-4 sablon kérdés és köszönöm majd értesítjük után távoztam.
3. Közeli megyeszékhely, vidéki bank központja. 26 éves igazgató hölgy interjúztat(na). Nevemet sem tudja, végzettségemet sem, nem kérdez semmit. Én kérdezek egy-két dolgot, mert érdekelne az állás, de látszik, hogy nem érdeklem őket, meg van előre a befutó. De miért hívtak be???

negativ hos 2008.09.26. 14:36:41

Lesbol Tamado R.kotel

"A te áhított vezetőd" - Ahitja a rossebb ;-) de mindenki elszamolassal tartozik valakinek.
Igen talan igazad van - legyen mesterember, de konyorgom, nem ez lenne a normalis. Vezeto, ha mar mindenki latin nomen est omen (vagy nem irjak) megis mi a fenetol lenne maskulonben vezeto??? azert mert odaultettek?
Te a meglevo rendszert igazolod, en meg kozlom, hogy a meglevo rossz. Ha nagyon-nagyon gonosz akarnek lenni azt mondanam - vezetonek nem kotelezo lenni.

De ertem a felvetesed es legyen reszben igazad - egy csomo helyre mar csak general ember kell general vezetovel. OK. De azert meg vannak olyan teruletek ahol a szakmai oldal KELL hogy elsobbseget elvezzen. pl. Ha IT fejlesztesnel a penzhiany vagy eroforrashiany miatt egy koztes megoldast valasztunk az NEM jo. Mashol meg kib...nak nagy penzeket licenszre amire meg nem kene. Na most ha valaki ert hozza...
(Persze tudom naiv vagyok - motivacio az teljesen mas - de az mar egy masik tortenet)
Na most akkor hol is van a vezeto felelossege?

En sem varom el, hogy tudja mit csinalok - csak van az a bizonyos szarbol legvarat... ahogy te irod: "Legyen egy képe, tudjon egy reális célt kitűzni" - na pontosan ez a bajom.
En is vegrehajto vagyok - bar neha a lehetseges alternativakat is en adom meg (ezzel az erovel donthetnek is - bar idonkent dontok is, ha mar en adom meg/vagy nem az alternativat...)
"Mondja meg, hogy mit csináljak, én meg kitalálom, hogy hogyan. De azt, hogy MIT, és azt, hogy HOGYAN, azt egyszerre ne akarja megmondani!" - megint pontosan ez a bajom.
"És ha egyszer főnök leszek,"
En meg egyszer "szabaduszo". Csak addig is sok pirospozsgas arculattal hoz ossze a sors.

HRes liba 2008.09.26. 15:27:06

Mos mit kell cikizni már???
Mingyár öngyi leszek!!!

gyok ketto 2008.09.26. 15:42:49

HRes liba 2008.09.26. 15:27:06
Mos mit kell cikizni már???
Mingyár öngyi leszek!!!

ROTFL! :DDDDDDDDDDDD
süti beállítások módosítása