Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Ami a legjobban hiányzik

2008.09.02. 12:20 Szegényember felesége


Sajt.
Csak akkor veszek, ha 1000 Ft/kg alatt van az ára. Trappistát persze. Pedig mindenféle sajtot szeretünk.

Kávé. Amióta januárban leszoktam a cigiről, azóta kávét sem iszom. Néha megkívánom egy kis tejjel. De már elfogyott az az instant CBA-s kávé, amit még tavasszal vettem.

Hús. Régen mindennap ettünk húst. Most egy héten egyszer. Otthonról hoztam fagyasztva csirkét, sonkát, szalonnát. Húsnál is az 1000 Ft/kg alatti szabályt követem.

Felvágott. Pulykasonkát, füstölt tarját szerettük régen. Ma inkább veszek akciós parasztkolbászt, néha vékonyra szeletelt diákcsemegét, mert az eláll, biztosan nem kell kidobnom belőle semmit.

Gomba. Hmmm, lecsóba, húsokhoz, pörköltbe. Idén talán egyáltalán nem vettem gombát.

Méz. Friss kenyéren és kalácson lecsurgó aranypatakocskák.

Banán. Pedig mennyire szeretem. Azelőtt napi egy kiló simán elfogyott.

Kakaóscsiga. Nincs sütőm, úgyhogy nem tudok házilag csigát csinálni. Boltban nem veszek: ha már édes péksüti, akkor 125 Ft-ért adnak egy fonott kalácsot a pékségben.

Kakaó. A félliteres bolti. Az az igazi. Imádom.

Kuglóf. A fentihez való.

Tejszínhab. Kell-e magyarázni? Kávéba, sütire, palacsintára.

 

Azt hiszem, nem vágyom a luxusra. Az utolsó hat élelmiszer úgyis csak a fenekemet növelte, és igazából annyira nem is hiányzik, mint amennyire élveztem őket fogyasztani.

285 komment

Címkék: étel pénz spórolás olcsó szegénység ár ennivaló

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr51644696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaCS 2008.09.02. 16:54:28

Senki nem kért tőled egy fillér segítséget sem, esetleg egy kis megértést. (Főleg ha valóban tudod milyen amiről beszélek.) Mondjuk kioktatást is vajmi kevesen kértek. Mindenki a saját sorsának kovácsa?

Muhaha!
Ezt tényleg elhittem.

Csak annyit szeretnék még hozzáfűzni, hogy ha elfogadjuk azt a tényt, miszerint a szegénységet nem lehet felszámolni, és ezen akik tehetik azok sem akarnak változtatni, akkor kérem ne óbégassunk, ha a miáltalunk (is) magára hagyott családoknak esetleg a puszta fennmaradáshoz is segélyre, vagy más általunk adókon keresztül finanszírozott támogatásokra van szükségük.

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 16:58:12

"barci 2008.09.02. 16:00:23
Bázdmeg. Olvasni tudsz-e?

Azt mondtam, hogy a túró egészségesebb, mint a sajt. "

Én tudok olvasni, nekem elhiheti ! Nem egészségesebb. Fogalmazzunk úgy, hogy az urbánus parasztnak - értsd: tespedt vársi disznó - jobban ajánlott. Az az életmód ugyanis nem kíván energiát, azt is többszörösen beviszik mekk dollárból szendvicsként, de nem éhségből, hanem unalomból. Gyere le falura és az értelmiségi ülőmunkád mellé gyere este bálát pakolni, ahogy én ! akkor majd megdöbbensz, hogy a szalonnás-sajtos reggelik ellenére olyan lesz a koleszterin szinted, mint egy 15 éves vegetáriánusnak. Teccik érteni elvtárs ? Nem-e ?! Nos, ha döglesz egész álló nap, akkor elég egy szelet kenyér, a többi a fölösleg.

HaCS 2008.09.02. 16:58:49

Ja meg Esztergom vazze!
Majd mutass egyetlen munkahelyteremtő beruházást, ami Szolnoknál keletebbre költözött (már itt lehet bajok lesznek), és nem talál munkást.

Merenge 2008.09.02. 16:59:13

Wheeler:
pedig amíg nem nyílik fel az emberek szeme, ameddig elhiszitek, hogy nem kell erről beszélni, mert minden jól van így, addig lehet itt sok mindent megcsinálni

Pl. ez politika?
Szerintem nincs mo-on sajtószabadság:
az emberek többsége a tv-ből tájékozódik (sajnos, de tény), miért lehetett ezt így kitalálni, hogy csak 3 csatornát lehet fogni az országban?
abból is kettő tök egyforma, ha mind a hármon ugyanazt mondják akkor biztos igaz...
Most mondd azt h nem kell bekapcsolni és jöjjön a sün, de nénike, bácsika bekapcsolja és 3 millió ember nézi naponta az agymosást!
Mert egy új csatornához min. 50-100 milliárd kellene, nem a műsorhoz, csak a sugárzáshoz.

Amerika: minden bokorból rádió, tv műsort sugároznak...

Wheeler 2008.09.02. 16:59:15

tepertő !

Na jó, hidd el akinek lehet annak magpróbálok tippeket/ötleteket adni, sajnos a lustaság, az "anyaföldhöz ragaszkodás", meg úgy egyébként a hozzáállás nem segít. Sőt én is néha kimerülök a pénz utánni futkosásban. Szerintem mindenkinek megvan a maga baja. Meg én sem vagyok egy "megmentő" tipusú ember. Úgy vagyok vele, hogy: "A szerencse mindenhova beköszön egyszer, de ahol nem fogadják illendően onnan köszönés nélkül távozik."

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:01:29

Még egy kis szösszenet azoknak, akik jönnek ezzel a szocialista dumával, hogy: "Aki akar dolgozni, az tud is ebben az országban !" Drága feleim, ti, akik ezt írjátok ! Nézzetek magatokba és a tátongó űr mélyén jöjjetek rá, hogy ha a sors titeket is BAZ megye közepére dobott volna, ahol az egyetlen munka mondjuk a fűkaszálás, ti sem gondolnátok ezt komolyan. Könnyű a jó állásból ilyesmit írkálni, nekem sem esne nehezemre, de nézek és látok is, látom, hogy van olyan ember, akinek az jut, hogy a szart vakarja és akkor még át is basszák fizetésnapon. No, ezeket megértem, ha inkább mellőzik a munkát.

Wheeler 2008.09.02. 17:02:02

HaCS

Menni kell a munka után! Nem lehet elvárni, hogy ő menjen utánnad! El lehet költözni nyugodtan 100Km-t. Az még nem a világ vége. Vagy ha gond akkor marad a husi mentes világ. Ennyi.

HaCS 2008.09.02. 17:02:26

Arról is biztos a szegény nyír*****-on vagy békés****-on lakók tehetnek, hogy Pl. Győrnek 18 éve van autópályája Nyíregyházának fél éve Békéscsabának meg.....

asztrov 2008.09.02. 17:06:14

csak félve mondom, hogy a metróba egy kiló rák 900 ft... bőven 1000 alatt van .. :D

Merenge 2008.09.02. 17:07:43

asztrov:
áttétes? :-P

HaCS 2008.09.02. 17:08:29

Kedves Wheeler!
Nem, nem lehet elköltözni a munka után, mert ahol nagy a sz*r ott az ingatlanok árai is olyanok, ahol munka van, ott a lakásárak, és a bérleti díjak is olyanok. Pláne nem lehet ezt felelősségteljesen meglépni, ha már nem csak magadért tartozol felelősséggel, hanem van esetleg családod, akik életét nehéz kockáztatni egy ilyen lutrival. Ezen kívül, mint már említettem, akiknek egy buszjegy megvétele már komoly anyagi megfontolást igényel, ott nem áll fönn ez a perspektíva.

Úgy látom nem érted, de közel nem azokkal van a hatalmas probléma, akik tudnak a munka után költözni. Valamint már ma is megfigyelhető ez egyes térségekben (hidd el én tudom), ahonnan MINDENKI elköltözött aki tehette. Kérdezd már meg kik maradtak ott? Esetleg miért?

HaCS 2008.09.02. 17:10:33

Igen igen azokról a térségekről beszélek, ahol mostanában már kórházakat zárnak be, meg vasútvonalakat számolnak fel, mert ugye az ottmaradtak miatt már nem éri meg fenntartani.

Ezt hívják szolidaritásnak?

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:11:16

Kedves HaCS !

Költözni lehet. Mindig. Legfeljebb először a családfő megy zsebelni a jó lét, majd később a család követi. Megoldás mindig van. Még a cigányok is költöznek a megélhetésért ! Hol szegedre a csillagba, ha kiderül a sín ügy, hol haza, felvenni a segélyt.

HaCS 2008.09.02. 17:12:50

Köszönöm kedves Miniszterelnök úr!
Kedves jótanácsait majd személyesen tolmácsolom az érintett családoknak.

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:14:55

Kérem fejtse ki, ki nem tud költözni ? Azokat, akik barnák, esetleg 15 év tengés-lengés után akarnak újra dolgozni, ne vegyük be az esszébe, halottakról vagy jót vagy semmi alapon !

HaCS 2008.09.02. 17:16:20

Megszabnál esetleg más kritériumokat is?

Vagy jelentsem ki, hogy mindenki aki el tud költözni, az el is tud költözni?

HaCS 2008.09.02. 17:17:36

És képzeld nem csak feltűnően barnák vannak ebben a kalapban. Valamint a 15 év tengés-lengés sem véletlen.

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:21:18

Kedves HaCS !

Ha barna vagy 15 évig nem zavarta, hogy nincs munkája, nos akkor az már nem akar dolgozni. Esetleg ezt hazudja, de ténylegesen nem akar. ...és nem is tud. Ezekről hát ezért nem kell beszélni. De vegyünk egy példát. Géza, aki kőnyűvő, 15 évig részeg volt, nem dolgoott, csak gépezett a helyi kocsmában, de most ! Most megvilágosodott és dolgozni akar. Semmilye nincs, így csak alkalmazottként tud(na) dolgozni. Kinek kell ? Vagy mit tud arról, hogy például mennyi idő alatt és hogyan kell bedolgozni az ilyen-olyan minőségű mixer betonokat ? Semmit. Nem kap munkát. Igazából nem is akar, csak sír, mert elfogyott a kisfröccsre a pénze. Golyót neki.

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:24:55

Ja igen ! Ez nem egy élettől elrugaszkodott példa, láttam ilyeneket ! Megjelent egy - szánalomból - neki kiutalt vakolási munkán két repedt műanyagvödörrel, kérdezi, szerszám van ? Hol a homok ? Válaszoltak neki: Szerszám a vállalkozónál van manapság, homok nincs, előre kevert gyári höszigetelő vakolatot kell feltenni. Buta nézés, majd: Ő azzal nem tud vakolni, legyen szerszám, homok és mész, akkor hozzáfog, de addig is kéne 2000 előleg. Na, ezekről ne beszéljünk, jó !

HaCS 2008.09.02. 17:25:43

Azt azért még hadd kérdezzem meg halkan, hogy a fentemlített Géza 22 év munkaviszony után hogy került a kocsmaasztal mögé, mintegy x százezer sorstársával együtt. Mind lumpen munkakerülő volt?

Egyébként kérlek olvasd el!
HaCS 2008.09.02. 14:58:50

De csak ha igazán érdekel.

valaki 2008.09.02. 17:26:00

A költözőknek javaslom, költözzenek már egyszer a munka felé, keletről nyugatra!
A BAZ megyei 2 milkát érő családi házadból a nyugati 20 milkásba... ja

Egyébként sincs annyi munka, mint ahány ember segélyből él, tessék már elhinni!

Ha a segélyeket kajára, ruhára, meg tüzelőre lehetne csak beváltani, akkora lázadás lenne itt, hogy hajaj.

HaCS 2008.09.02. 17:29:03

Egyébként meg miért ne beszéljünk róluk. Csak akkor kerülnek szóba ebben a k**va országban ha mindenkinek sírhatnékja támad, hogy de sok az adó meg a segély meg a nyudíj? Vazze és tőlük akarsz emberhez méltó munkát látni, mikor te se nézed őket semmibe?

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:29:45

Kedves valaki !

Nem azt jelenti a költözés, hogy házból házba. Azt jelenti, hogy amott van jövőkép, hát megyek, akár bérlakásba is. Ne erőltessed magadat a gondolkodással.

HaCS ! Elolvastam.

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:31:20

Én nem várok a cigányságtól semmit. Ennyit adnék is nekik igazán jószívvel. Ennyi jár nekik és még öt év mindnek a csillagban. Utána meg egy vonatjegy. Ugyanez a ténfergőknek.

valaki 2008.09.02. 17:31:23

Kedves Feri!

Neked fizessem a bérem 70%-át albérlet címén, majd a maradék 30-ból csak megélünk, vagy mehet egyből az államkasszába? :P

Reggie 2008.09.02. 17:31:31

valaki 2008.09.02. 17:26:00

A lazadast le kene verni a picsaba mint eszaki szomszedunk, es aztan menne minden tovabb.

HaCS 2008.09.02. 17:33:42

A bérlakás pl. egy olyan kérdés, ahol meg lehetne fogni ezt a dolgot. Csak hogy tudd a fejlett sikeres nyugati országok legtöbbjében van pontosan ebből a célból állami bérlakás. Itt csak a magánszféra ad ki lakást általában abból a célból, hogy a 4. ingatlanjának a törlesztését fizessék mások(-10000 HUF). Na így nem lehet bérlakásba menni munkabérből.

HaCS 2008.09.02. 17:36:43

Itt is volt valaha, szolgálati lakásoknak hívták. Ezek eltűntek, de erről vhogy. mindenki mélyen kussol. Pedig akkoriban tényleg lehetett A-ból B-be menni munkát vállalni, esetleg így egy életpályát elindítani.

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:36:50

"valaki 2008.09.02. 17:31:23
Kedves Feri!

Neked fizessem a bérem 70%-át albérlet címén, majd a maradék 30-ból csak megélünk, vagy mehet egyből az államkasszába? :P"

Rajtam múlna, akkor az alábbi adócsomag lenne érvényben:

Cégeknek és magányszemélyeknek egységes 20%-os nyereségadó/SZJA.
ÁFA: 20%
Jövedéki adó az élvezeti cikkeken: 50%
Üzemanyag jövedéki adója: 20%
Szavazati jog az adófizetőknek, kuss a többieknek

valaki 2008.09.02. 17:36:51

HaCS

Hagyd, azt hiszik, hogy nyugaton vannak, ahol a béred 20-30%-a egy kényelmes polgári lakás bérlete!

valaki 2008.09.02. 17:38:46

GYF

Az utolsóval egyetértek, de hozzá venném a nyugdíjkorhatárt törvényesen elérteket is.

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:41:10

Már megint ényelmes meg polgári kell annak, aki épp kuncsorog. Legyen az egy fűthető szoba és ha beváltál, fog segíteni a munkáltatód....hacsak nem feketén dolgozol.

HaCS 2008.09.02. 17:42:11

Fog segíteni a munkáltatód????

Ugye ez most egy rossz vicc volt!

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:42:12

Az a fura, hogy eme posttengerben mindenki a miért nem lehet kérdésre igyekszik válaszolni, míg a hogyan sikerül a mostani helyzetben kérdés fel sem merül. Mentalitás ! Az itt a baj.

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:43:13

Fog segíteni HaCS...HaCSak nem feketén mész, mint írtam. Ha értelmiségi vagy, jobban segít, de ha fizikai vagy, akkor is segít munkásszállást találni.

valaki 2008.09.02. 17:46:25

GYF

Senki nem írta, hogy az kell, csak összehasonlításképp írtam, hogy nem egy 30 m2-es lyuk jön ki annyiból.

"és ha beváltál, fog segíteni a munkáltatód"

Te melyik országban laksz?
Itt örülhetsz, ha kiadják a szabadságodat, valamint időben megkapod a béredet.
Az állami ingyenélőket most hagyjuk, arról blogot lehetne indítani, amikor a 4x évesen leszerelt "nyugdíjasokkal" töltik ki az állami intézményeket.

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:48:30

Te hol dolgozol valaki ? Csak érdekelne a cég (?) neve, aki nem fizet, pedig bejelentve vagy ott és nem adja ki a szabadságodat sem. Nekem eddig 6-7 munkahelye volt, de sehol nem volt ilyen gondom. Igaz, utánajártam, hogy be vagyok-e jelentve és nem hétfőn szóltam, ha keddtől repülőjegyem volt ciprusra.

valaki 2008.09.02. 17:49:42

GYF

"Az a fura, hogy eme posttengerben mindenki a miért nem lehet kérdésre igyekszik válaszolni, míg a hogyan sikerül a mostani helyzetben kérdés fel sem merül"

Az a fura, hogy itt mindenki osztja az észt arról, milyen könnyű munkát találni, amikor statisztikák szerint a munkakeresés átlagos időtartama aktív dolgozóknál (most lett munkanélküli nem 10 éve) is eléri a fél évet, idősebb korban mégtöbbet.

Mária · http://maria.blog.hu 2008.09.02. 17:50:27

GyF: na persze, meg bónuszként a munkáltató a hátsódat is kinyalja, miután sünt *artál :)

valaki 2008.09.02. 17:50:52

GYF

Mit gondolsz miért szigorították nemrég a szabadságok kiadásáról szóló törvényt?
Te is megszavaztad. :P

valaki 2008.09.02. 17:51:36

MT azon részét*

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:55:58

Kedves Márgya !

Postja értékelhetetlen. A blogját nem így kell reklámozni ! Viszlát !

valaki !

Mielőtt elmérgesednénk mi és a vitánk: Én sem tartom jónak a mai viszonyokat, aláíro, hogy nehéz a talponmaradás, de látom, hogy sokan úgy sírnak, hogy közben azért későn kelnek és valahogy rögtön a kocsmában. Én ezeket nem sajnálom hanem temetem. A többinek kell segíteni és nem hagyni leszakadni őket.

valaki 2008.09.02. 17:57:05

Na akkor tessék munkalehetőségeket felvázolni az okosoknak, annak a párszázezer embernek, aki a feldolgozóiparban melózott és áttelepítették a gyárát keletre!

Mondjuk pár tízezer varrónőnek.

valaki 2008.09.02. 17:58:55

GYF

"Én sem tartom jónak a mai viszonyokat, aláíro, hogy nehéz a talponmaradás, de látom, hogy sokan úgy sírnak, hogy közben azért későn kelnek és valahogy rögtön a kocsmában. Én ezeket nem sajnálom hanem temetem. A többinek kell segíteni és nem hagyni leszakadni őket. "

Ebben egyet is értünk, csak az általánosítást nem bírom.

Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 17:59:04

Szerintem mehettek is volna jelentős létszámban...de nem akartak.

Én mindenesetre most focizni megyek. :)

valaki 2008.09.02. 18:00:20

GYF

Hova? Kínába?

snakekiller23 2008.09.02. 18:03:03

valaki 2008.09.02. 17:49:42

Végzettségednek megfelelő, normális munkát találni nehéz, de amíg az nincs el lehet menni a szomszéd néni kertjébe kaszálni, fát vágni; mekibe, tescoba eladónak, stb. Nem sok pénz, de munka nélkül minden nagyobbegyenlőnulla összeg számít...

valaki 2008.09.02. 18:07:43

snakekiller23

Gondolod a vidék tescoban munkaerőhiány van?

Reggie 2008.09.02. 18:08:38

valaki 2008.09.02. 18:07:43

a pestiekben van. fel kell buszozni.

valaki 2008.09.02. 18:11:18

Reggie

Honnan BAZ megyéből?

Reggie 2008.09.02. 18:12:28

Mert ott nincs busz?

Reggie 2008.09.02. 18:13:12

Ha keszhez kapsz 70 korul, abbol kijon az albi+kaja,

valaki 2008.09.02. 18:14:18

Reggie

70 a buszbérlet, de nem számít...

Reggie 2008.09.02. 18:15:14

nem ugy, pesten kiveszel albit. azt 40-ert lehet.32-bol meg megvan a napi 2 meleg kaja(hussal)

valaki 2008.09.02. 18:16:44

És a család mit eszik?
Ruha?
BKV?
stb.

Reggie 2008.09.02. 18:17:59

minek van csalad, ha magadat se tudod eltartani biztonsaggal?

snakekiller23 2008.09.02. 18:18:19

Az mondjuk igaz, hogy a probléma nagyságrendje nálunk ilyesztően nagy. Kedvenc példám szülővárosom Zalaegerszeg, a magyar patyomkin-falu, aminek közterei épülnek-szépülnek uniós pénzekből; de közben gyakorlatilag minden munkahely megszűnt az elmúlt években. Ruhagyár, Zalahús, Caola százakat, ezreket foglalkoztatott, gyakorlatilag ezek segítségével nőtt ki a város a semmiből. Ma a dolgozóiknak az elköltözésen, vagy a leszázalékoláson kívül semmi perspektívájuk nem maradt. Páran persze találhatnak munkát, de a város "belső piacán" ennyi munkahely sose lesz. És ez a Dunántúl, az "év polgármesterének" városa!

valaki 2008.09.02. 18:19:23

Reggie 2008.09.02. 18:17:59
"minek van csalad, ha magadat se tudod eltartani biztonsaggal?"

lol

snakekiller23 2008.09.02. 18:22:34

Reggie 2008.09.02. 18:17:59

A család sokszor akkor "lett" amikor még el tudta őket az ember tartani. Aztán bezárt a gyár, kiprivatizálták a kórház egy részét, stb. és ott vagy egy eladhatatlan ingatlanban 2-3 gyerekkel, úgy hogy a legközelebbi normális munkahely a megyehatáron túl van...

snakekiller23 2008.09.02. 18:23:29

És hülye vagyok az ijesztő pontos j.

Vawel 2008.09.02. 18:23:53

Csak halkan jegyzem meg, nekünk van olyan dolgozónk, akinek 5 gyereke van és naponta ingázik Várpalotáról Budapestre és vissza. (Aki nem tudja hol van Várpalota, az most nézze meg gyorsan a térképet, de ne Bp. környékén keresse...) Nem siránkozik, hanem dolgozik. Igaz, támogatjuk a munkábajárását.

Reggie 2008.09.02. 18:32:57

snakekiller23 2008.09.02. 18:22:34

Alt az sem art, ha ket labon all a csalad, azaz mindket felnot dolgozik, es ha van valami anyagi tartalek is a kozos bankszamlan mert szvsz mindenfele tartalek nelkul 2 gyereket bevallalni elegge nagy felelotlenseg.

Sonica 2008.09.02. 18:33:35

Vawel: nem minden cég van így. Barátnőm napi 60 km-ert ingázik vonattal Pestre, nem jelentik be, közölték, hogy a vonatbérletről ne is álmodjon, vagy jó így neki, vagy köszönik, keresnek másikat helyette. A vasutassztrájk idején végig a feje felett lógott Damoklész kardja, mondván, ha nem tud megbízhatóan bejutni, akkor keresnek helyette másikat. Pesten aludni nálunk, barátoknál nem tudott, mert otthon várta több állat a kertben. Ő sem gondolta, hogy 10 év után megszűnik a munkája, pláne, hogy fél éve vette a házikót vidéken, mert ott tudta megfizetni.

Sajt: drága kolleginám mondta nekem a múltkor, hogy addig ne siránkozzak, amíg az akciós Camembertet keresem, majd akkor, ha már nem is kereshetem.

zs 2008.09.02. 18:53:49

A legnagyobb baj pont az, hogy mindenki arra torekedett eddig, hogy vegyen ingatlant, amiben all a penze es raadasnak el sem tudja adni ha netan mashol egy jobb miunka adodna. De errol senki nem tehet, mivel 20 evvel ezelott senki nem gondolta volna, hogy lesz olyan, hogy nincs munkaja. Nem is lehetett mert az azonnal KMK-s volt. De igenis el lehet koltozni a munka utan, akar berlakasba is. Es nem igaz, hogy irracionalisan draga az alberlet. Ha New Yorkot veszem alapul nem veletlenul mindenki kozosen berel lakast mert ha valahol akkor ott irracionalisan magas a berles de ott kap jo munkat tehat odakoltozik. Magyarorszagon inkabb az a baj, hogy az emberek roghoz kotottek es a tobbseg egyaltalan nem is akar dolgozni mert mondjuk kap 50ezer segelyt de 70ezerert tudna csak elmenni dolgozni es ugy gondolja, hogy 20ezer kulonbsegert inkabb a kocsmaban jatekgepezik a froccs es a hozza hasonlo haverok mellett

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.09.02. 18:56:39

Exemék bőven szegényebbek voltak a postban leirtaknál, mégsem érződött egy pillanatig sem a szegénység a házukban. Bizony ott sem volt tarja (eufórikus öröm volt akkori kedvesem arcát látni, amikor vásároltam neki füstölt-főtt tarját, fetát, olivát, csupa olyat, amit otthon sosem ettek) és egyéb csemegék, sőt wc papirból is a legolcsóbb volt, mégis az anyuka hétvégenként olyan ebédeket rittyentett gyakorlatilag a semmiből, hogy öröm volt körbeülni az asztalt. Jó adag humorral, szeretettel éltek és öröm volt hozzájuk járni. Szóval én nem nevezném szegénységnek azt, hogy nem telik márkás cuccokra és sütire... aztán változott a sors és bizony volt, hogy a téli hidegben gyalog jártam fel tanitani a Bimbó útra, mert nem volt pénzem egy vonaljegyre és nem volt pofám bliccelni, az óradijam épphogy fedezte a lakbért és a fent emlitett ugyancsak csóró barátom adott kölcsön párszáz forintot, hogy tudjak venni két kiló krumplit, amin aztán egy hétig éltem. Ki lehet lábalni belőle, nagyonis, csak állandóan keresni kell a lehetőségeket.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.09.02. 19:06:37

Kis példa. Egyik rokonom ápolónő, férje géplakatos (gyerek nincs). Egyik sem túlfizetett szakma, ugyebár. Mellékállásra, maszekolásra nincs idejük, tehát a havi bérből élnek mindig. 20 éve kezdték el épiteni a házukat, bizony 7-8 évig épült, de nem sokkal ezután ki tudták fizetni a maradék 'ótépét' is. A gáz- és egyéb rezsi azonban simán megvan 50-60 ezer forint egy téli hónapban, szóval van kiadásuk a ház miatt épp elég.
Emellett évente két külföldi nyaralás belefér nekik + x belföldi hétvége. Jól esznek-isznak. Hogy csinálják? Csak csodálkozva nézem. Egyik titok, hogy semmit nem vesznek fölöslegesen, pontosan tudják mindennek az értékét, és nem utolsósorban: a legapróbb automatás kávét, újságot is felvezetik egy kis kockás füzetbe, minden kiadást és bevételt egy hónapban. Ezt elemi iskolában tanitják, tudom. Mégis túl kevesen élnek vele, pedig milyen hasznos!

Carnivora (törölt) 2008.09.02. 19:17:44

Merenge 2008.09.02. 16:08:34

Te melyik országban él? ki megy el szakmát tanulni? senki.

Miért nem megy?
- nincsen szakmai képzés
- nincsen a szakmának becsülete
- a szakemberek jórészt kényszervállalkozók, akiket általában 10 esetből 5-6x nem fizetnek ki a nagy mercis nem szakemberek, így előbb-utóbb bebuknak ...

Wheeler 2008.09.02. 19:22:53

HaCS!

Szerinted ez a "BAZ megyei vagyok, nem tudok költözni mert semmit nem ér a házam" ez szerinted csak itteni probléma? Amit nekem kellene megoldani?
Ez világ méretű probléma! Mindehol vannak szegényebb vidékek!

Pl. New orleans! Láttad a hírekben, hogy a mostani hurrikán elől milyen emberek menekülnek? Csupa néger szegény ember! Ugyanis a 3 évvel ezelőtti katasztrófa sulytotta városból mindenki aki tudott lelépett, a szegények meg maradtak, sőt még többen költöztek be az olcsó ingatlan miatt. Szertined az USA kormány miért nem csinál velük valamit? Miért nem tesz oda 3 autógyárat, hogy legyen munka? Azért, mert a szegénység egy bizonyos szinten kezelhetetlen!!!! Még a világ leggazdagabb országában is! Akkor mégis mi itt mit akarunk? A befolyt adó nagyrésze így is segélyre megy el, akkor mit akarsz még? Mit lehet tenni? Szerinted? Javaslatot várok nem hőbörgést!

A másik dolog meg az hogy nem muszály mindjárt a rózsadombra költözni. Nyugodtan el lehet lenni pl. egy Bp. melletti (30-40Km) faluban és ingázni.
Persze ehhez kell némi bátorság is... De nyugalomból nem lehet megélni...

xyz 2008.09.02. 19:35:00

olcsó húsnak...

amúgy naponta húst enni, kb. -10 év az életedből
így legalább tovább fox élni

Hitchiker 2008.09.02. 19:58:11

én Budapest mellett élek 30-40 km-re és szerintem napi 8 óra mellett (plussz 2 óra utazás) is remekül el lehet élni és itt legalább egy kertes házban élhetek (igaz szeretek utazni és türelmes is vagyok de ez utóbbi manapság már kell)
míg ismerőseim pesten egy paneltelepen élnek.

remélem nem kell magyarázni a különbséget
azt még hozzá tenném hogy azért akkora nagy bátorság nem kell mert ha valaki elkezdi magyarázni hogy káposztásmegyer vagy rákoskeresztúr sokkal közeleb van tömegközlekedéssel a nagykörúthoz mint mondjuk Vecsés vagy Sülysáp... azt simán kiröhögöm

azzal meg hogy az értelmiség nem talál munkát azzal az a gond hogy akkor az már mégsem értelmiség mert az okos ember egyik ismérve hogy feltalálja magát... lehet egy ideig elég rosszul él de utána tanul vagy talál valamit amivel normálisan megtud élni (és itt ne a világmegváltásra gondoljatok)

pupak 2008.09.02. 20:07:11

El kell adni a TV-t, kocsit,
le kell mondani az internetet es kabeltevet.
Mindjart jobban ki lehet jonni.

Wheeler 2008.09.02. 20:09:16

Hitchiker!

A bátorság nem ahhoz kell, hogy Békásmegyer vagy a külső agglomeráció! Hanem ahhoz, hogy valaki BAZ megyéből az agglomerációba költözzön. És itt se az agglomeráció a bátroság kérdése, hanem hogy lelép egy egész más vidékre, más zajosabb munkahelyre (BP.), stb...
De a megélhetésért ennyi szerintem lehet vállalni.

Én egy nyugis alföldi városból költöztem a Pesti panelba és semmi problémám vele. Kinek mi jön be. :)

Szűcslaci 2008.09.02. 20:17:35

Lakást eladni, tanyára leköltözni, zöldségeket, gyümölcsöt termeszteni, állatokat tartani, mindennap dolgozni és jóllakni - posztírással felhagyni. Ez A RECEPT.

Szűcslaci 2008.09.02. 20:20:37

Ja és mindennap húst enni, mi? A legkevesebb, hogy az ízületeiteket tönkreteszi, de még botulizmust is okozhat - már ha disznóhús. Napi kiló banán! Édes Istenem....kakaóscsiga, fonott kaács, bolti kakaó, tejszínhab, mifene....elment az eszed?

zwilling 2008.09.02. 20:24:59

GOMBÁT simán lehet szedni erdőben, sokkal szebb, jobb minőségű, mint a bolti.kicsit utána kell járni neten-mit hol mikor?stb. meg be kell vizsgáltatni-általában minden piacon van rá lehetőség és ,legalábbis szerintem, jó hétvégi időtöltés is.

krisztina 2008.09.02. 20:26:54

Eleg nehezen tudom elhinni, hogy 2 pedagogus csalad havi bevetele 300 ezer. Az fejenket 75ezret jelentene. Ez nem igaz, illetve talan altalanos iskolai tanitonal, de szerintem meg ott sem. Valaki elott van egy kozalkalmazotti bertabla? Nem tudom, a blogiro hogy kerult ilyen helyzetbe. De valamilyen szinten igenis mindenki a sajat cseresznyejenek a pogacsa. Heves megyei kis falubol szarmazom. Anyam meghalt, amikor 18 eves voltam. Az apam banyasz. Vajra sem volt penzunk, csak zsirra a kenyerhez. (soha nem kertunk, igy soha nem is kaptunk SEMMIFELE SEGELYT) En 3 egyetemi diplomat szereztem, ledoktoraltam, megjartam az USA leghiresebb kutatointezeteit es most havi 350 a nettom. Igaz, heti 2 napot Budapesten dolgozom, ahova Szegedrol jarok. Valahogy megsem erzem aldozatnak. Hulye vagyok-e?

finisz 2008.09.02. 20:40:17

wmiki
Nem ez a módja az alullátogatiott blogod reklámozásának, lúzer-fílinges :P

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.09.02. 20:43:13

finisz:
tudod jól, hogy szellemi fogyatékosok véleményére nem szoktam adni, szóval lelőheted magad...

krisztina 2008.09.02. 20:44:46

wmiki, lehet, ez mar bennem is felmerult. De nem panaszkodom, hogy milyen quvara faj az elet es nem telik semmire. Hanem iszonyu kemenyen dolgozom es allok fel a szar helyzetekbol, a sajat erombol. Ezt tudom javasolni masnak is, onsajnalat helyett. Itt most nem a blog irojara gondolok, ahhoz eloszor tudni kellene, hogy jutottak idaig. Hanem azokra, akik szerint ma Magyarorszagon nem lehet megelni. Mondjuk ketsegtelen, hogy nem konnyu. De azert nem lehetetlen.

csirkepogo 2008.09.02. 20:46:46

A költözéshez tényleg bátorság kell, de megéri. Szüleim kertészmérnökök, a rendszerváltással meg a TSZ-szétberheléssel gyakorlatilag az életük ugrott. Évekig mindketten munkanélküliek voltak, később is csak édesanyámnak lett állandó munkahelye, napi 60km ingázással. Most 50 évesek, a testvéremmel rávettük őket a költözésre.
Egy kicsit jobban prosperáló térségben egy hipermarketben dolgoznak, albérletben laknak, a házat áruljuk, nagyjából fillérekért. De legalább van perspektíva, és mosolyogni látom őket.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.09.02. 20:48:44

ő se panaszkodott, hanem leírta a történeteket, hogy mi történt vele
ha ez valakiból fikázási hajlamot, vagy okoskodást váltott ki...
szerintem az nem a blogíró hibája
az olyan miért nem tőrödik a saját dolgával?
majd ha bajba kerül az ilyen, akkor biztos egyedül is kimászik belőle, hiszen olyan kemény, hogy még levegőt is csak akkor vesz, ha a levegő könyörög érte...

krisztina 2008.09.02. 20:52:13

wmiki, Idezek: "Itt most nem a blog irojara gondolok" De hogy miert szalka a szemedben, ha valaki onsajnalat helyett inkabb a kemeny munkara eskuszik??? Nem kell valaszolj, a kerdes koltoi.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.09.02. 20:53:49

én meg a blog írójára gondolok, mert itt tőle nem láttam önsajnálatot
de azzal az elméleteddel sem értek egyet, hogy aki sajnálja magát, abba még rúgjunk is bele jól...
egyébként a 75+75 az hogy lett neked 300?

krisztina 2008.09.02. 20:59:36

A kovetkezo hozzaszolasbol azt felteteleztem, hogy 2 pedaguguscsalad az csaladonkent 2-2 db pedagogust vagyis osszesen 4 db pedagogust feltetelez havi 300ezerre. 300 000/4=75 000
Hat igy. Es en nem belerugtam, valakivel osszekeversz. Csak azt akartam mondani, hogy aki akar es harcol az nem csak tobb generacios orvos-kozgazdasz-jogasz csaladbol tud boldogulni budai villaval es 30 millas autoval.
Itt pedig idezem a hozzaszolast, amibol a 75 ezer kijott:

" Merenge 2008.09.02. 16:23:10
valaki: csak kérdezni szeretnék:
egy kétkezi munkásnak miért lenne olyan kevés az a napi 10-12 ezer forint? Ráadásul legtöbbször "tisztán" zsebbe, az ha hétvégézik is, havi nettó 300.000 forint. Két pedagógus család havi bevétele."

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.09.02. 21:04:17

köszönöm a felvilágosítást krisztina
igen igen

a hozzászólásod többi részével nem értek egyet:
van aki harcol és sikerül neki... van aki meg nem
van aki meg nem harcol és úgy is sikerül
bár... ki mit nevez sikernek
mnindenesetre, ha jól megfigyeled általánosságban több a szegény ember, mint a gazdag

krisztina 2008.09.02. 21:12:04

Nem is kell, hogy egyet erts, ugy szep a vilag, ha sokfele. Es attol, hogy nekem (most) telik sajtra meg nem jelenti azt, hogy gazdag lennek.

barci 2008.09.02. 21:12:42

"Gyurcsány Ferenc 2008.09.02. 16:58:12
"barci 2008.09.02. 16:00:23
Bázdmeg. Olvasni tudsz-e?

Azt mondtam, hogy a túró egészségesebb, mint a sajt. "

Én tudok olvasni, nekem elhiheti ! Nem egészségesebb. Fogalmazzunk úgy, hogy az urbánus parasztnak - értsd: tespedt vársi disznó - jobban ajánlott. Az az életmód ugyanis nem kíván energiát, azt is többszörösen beviszik mekk dollárból szendvicsként, de nem éhségből, hanem unalomból. Gyere le falura és az értelmiségi ülőmunkád mellé gyere este bálát pakolni, ahogy én ! akkor majd megdöbbensz, hogy a szalonnás-sajtos reggelik ellenére olyan lesz a koleszterin szinted, mint egy 15 éves vegetáriánusnak. Teccik érteni elvtárs ? Nem-e ?! Nos, ha döglesz egész álló nap, akkor elég egy szelet kenyér, a többi a fölösleg."

Fletóka, miért rakjam én a bálát, mikor te megteszed helyettem? Mióta ér a fizikai munka többet, mint a szellemi? Elvtárs pedig az anyád picsája.

zwilling 2008.09.02. 21:22:23

ja és piacon sokkal jobban megéri vásárolni, mert ha kicsit van szemed az áruhoz 1000szer jobb minőséget kapsz olcsóbban, ezt mint magyarország harmadik legjobb éttrmének stábjában dolgozottként is írom.

prolee 2008.09.02. 21:29:25

Húsnál az 1000 forint alatti szabályt követed? Hát még szép! Én elég jól keresek, de csak és kizárólag pulyka alsócombot veszek (cca. 400 forint kilója), mert egészséges és finom. Fagyasztott tengeri halat akcióban 1000 forint alatt lehet kapni a tesóknál. Az is egészséges. A húst kizárólag párolva készítem el, így nem kerül + pénzbe a zsíradék és nem veszít a súlyából, karcinogén anyagok sem keletkeznek.
A felvágottban olyan adalékanyagok vannak, hogy akkor sem venném meg, ha rám szakadna a Rotschild.
A tojás viszont elérhető árú és értékes fehérje.
Budapesten több olyan pékség van, ahol zárás előtt 50%-kal olcsóbb a péksütemény. Ma 310 Ft-ért vettem két kakaós csigát és két fánkot. Az volt a vacsora és az lesz a reggeli a két gyerekemnek + 1 liter tej 165 forintért (szintén akciós ár). A bolti kakaó drága, de lehet kapni instant kakaót (20 dekás 170 forint, kitart 3 hétig).
168 forint az isteni finom őszibarack, kinek kell a banán?
Nem csak a szegényeknek kell(ene) gazdálkodni és spórolni.
Ezzel együtt igaz, hogy nehéz megélni, még nehezebb rendes, legális és bejelentett, nyugdíj és tb-jogosultságot biztosító munkát szerezni és én is egyre sz@r@bbul érzem magam ebben az országban.

finisz 2008.09.02. 21:35:04

wmiki
Akkor, hogy viseled el saját magad? A beszólásod alapján nehezen ...Szóval, aki nem blogol, hogy hűdeszar nekem, hanem melózik, az hülye...
Gratula a két dimenziódhoz :P

Lilienfeld 2008.09.02. 22:35:30

prolee 2008.09.02. 21:29:25
Hát adalékanyagokban - na meg cukorban - éppenséggel a bolti péksütemény is bővelkedik...
A blogíró vhol elpöttyintette, h. Baranyában lakozik.
A többi megállapításoddal különben egyetértek.

zwilling 2008.09.03. 00:15:54

A sok rinyáló tanárnak egy történet:
Ha Szekszárdon jó pecsenyéshez akarsz menni és megkérdezel valakit az utcán (én is így találtam rá mert nem odavalósi vagyok) ,mindenki egy helyre fog irányítani. Na ezt a helyet egy ex-pedagógus házaspár üzemelteti, akik megunvána csóróságot, lakáshitel, személyi-kölcsön helyett erre a kis vállalkozásra vettek fel pénzt.Kis bódé, pár sütő stb.Gondosan, jó minőségű alapanyaggal, tisztán dolgoznak, becsülettel.Tisztességes forgalmuk lett. Pár év alatt arra jutottak, hogy már családi házuk van, új Mercedessel járnak, nincsenek megélhetési gondjaik...Tehát ingyenélés, rinyálás helyett,kis rátermettséggel, becsületes munkával igenis lehet előre jutni.

csocso 2008.09.03. 12:23:29

Egy szónak is száz a vége akinek nem tetszik el el lehet ,emmi . :)

csocso

Mária 2008.09.03. 13:53:51

krisztina 2008.09.02. 20:26:54

Bértábla:

www.tudosz.hu/2008_bertabla.html

Bruttó-nettó kalkulátor:

www.fn.hu/kalkulatorok/berkalkulator/

Zwilling: na persze, a tanarak menjenek el pecsenyésnek. A pecsenyések meg majd tanítják a kölyködet... igaz?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.09.03. 16:52:22

nem finisz...
csak te vagy itt a hülye
aki nem érti miről is szól a blog, és milyen a világ körülötte
tudod...
a világ nem fekete meg fehér...

prolee 2008.09.03. 20:05:43

Lilienfeld 2008.09.02. 22:35:30

"... Hát adalékanyagokban - na meg cukorban - éppenséggel a bolti péksütemény is bővelkedik... "

Igaz, mintha csak magam mondtam volna! :D Nem is veszek ilyet általában, csakhogy tegnap túlóráztam, valamint még este 8-11-ig vissza kellett mennem a kis "körömreszelős" köztisztviselői hivatalomba dolgozni, ezért nem értem rá egészséges vacsorát és reggelit gyártani a csemetéimnek.

prolee 2008.09.03. 20:07:43

Ez miért nem ment át?

Akkor újra:

Lilienfeld 2008.09.02. 22:35:30

"... Hát adalékanyagokban - na meg cukorban - éppenséggel a bolti péksütemény is bővelkedik... "

Igaz, mintha csak magam mondtam volna! :D Nem is veszek ilyet általában, csakhogy tegnap túlóráztam, valamint még este 8-11-ig vissza kellett mennem a kis "körömreszelős" köztisztviselői hivatalomba dolgozni, ezért nem értem rá egészséges vacsorát és reggelit gyártani a csemetéimnek.

Vawel 2008.09.06. 12:11:19

"Lakást eladni, tanyára leköltözni, zöldségeket, gyümölcsöt termeszteni, állatokat tartani, mindennap dolgozni és jóllakni - posztírással felhagyni. Ez A RECEPT."

Szűcslaci megmondta a frankót. Persze ehhez vér is kell a pucába, meg lemondás a konzumidiotizmusról.
Helyette élhető életet és egészségesebb környezetet kap az ember.
süti beállítások módosítása