Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Eladtam a lelkem

2008.11.07. 10:00 Szegényember felesége

Közeli és távoli ismerőseim szemében (nem a barátok szemében) a Budapestre költözésem egyenlő azzal, hogy eladtam a lelkem az ördögnek. Úgy néznek rám, mint kotlós a piros kukoricára. Nem mondják, de látom a szemükben, hogy többé nem vagyok közéjük való, feladtam a bozótharcot, gyenge vagyok, bedarált Mammon malma, soroljam még a közhelyeket?

Erre azért nem számítottam.

De be kell látnom, hogy mindenki a maga sorsát igyekszik igazolni. Sokan szeretik ezt a várost, elégedettek (vagy nem) mindazzal, amit itt kaphatnak, és bár látják, mekkora a bizonytalanság, mennyire leszakadóban van a régió, azért kitartanak vidéken.

Nekik Budapest a veszélyes, kizsákmányoló, élhetetlen, élősködő vízfej. Nekem most egy esély.

A pénzért és a sikerért léptem le. A szerződésem aláírva.

291 komment

Címkék: budapest munka pénz vidék

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr61748556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Siendor 2008.11.07. 13:08:57

Ahol NEM találok. Mármint.

Cserszömörce 2008.11.07. 13:09:12

3 éve költöztem fel Bp-re családi okból (mármint a férjem idevalósi, így hozzá). Imádtam a helyet, ahol éltem, ahol a szüleim vannak, megyekszékhely szép helyen, gyönyörűen felújított polgári belvárossal. Van sok zöld, sok fa, parkok, szökőkutak plusz minden elintézhető 15 perc sétával.
Itt külső kerületben élünk, olyan mint egy falu, de nincs egy központja sem. Szörnyű hogy a "városközpont" az a buszállomás:(( Nem tudom, miért nem kezdenek valami konkrét terv alapján neki, hogy kellemessé tegyék a városrészt. Irritáló, hogy minden lóvé a belvárosra megy el, holott itt a külterületen is emberek élnek, de még sok a csatornázatlan földes utca!
Ja, és szerencsémre kifelé járok dolgozni és nem befelé, mert abba bele is őrülnék, 1 óra buszozás lenne a metróig.

Kopasz Mercis 2008.11.07. 13:09:27

Siendor 2008.11.07. 13:03:52

NYC-Tulsa? :)

Nézd meg a how.i.met.your.mother.s04e03 részt.
NYC-a folyó túloldala, New Jersey

kiscsaj 2008.11.07. 13:11:24

Még annyit iegészítésnek:
Én budapestiként is szörnyen utálom, hogy ez a kis ország ilyen vízfejű lett:(... És ezt sajnos nem most rontották el. Valahol ott kezdődhetett, hogy határon kívülre kerültek a régiók nagyváosai és a korábban centralizált közlekedés egyetlen központjában volt érdemes maradni (a vidéki nagy vasúti keresztvonalakat ugye elcsatolták). Akkor kellett volna tenni ez ellen, ehelyett még napjainkban is rásegítenek a sztrádákkal a centralizációra. Ha nem lehet Szeged és Pécs közt se vasúton se autópályán menni, ne csodálkozzon senki, hogy Bp-en megállnak, akik elindulnak egyik városból a másikba.
De ez más egészen msik téma, úgy látom:)
Valami közlekedés-blogban lenne a helye valami olyasmi címmel, hogy : Az elhibázott kölzekedésfejlesztés hatása a demográfiára és az urbanizációs fejlődésre:D
Naaaaa? Ki akar ebből szakdogát írni? :D

Siendor 2008.11.07. 13:11:42

psmith:
Igazad van. Ennyi az egész. USAban NYC a "helyi Pest", mert ott nem a főváros az "Isten hely". Ennyi.
Ez mindenhol így van és kész.
Olaszoknál még 3 ilyen is van ráadásul!
Milánó, Róma, Nápoly. Aztán lehet választani, és a 3 még harcol külön-külön is. Akkor már jó hogy itt csak 1 van :)

Siendor 2008.11.07. 13:12:40

Nem mellesleg HIMYM rulez! Meg TBBT is! :D

Illúzió · http://cs2.hu/community/arcade.php? 2008.11.07. 13:13:23

Kérlek menj vissza vidékre, és sírj, hogy milyen szegény és blog írásra képtelen vagy.

Más horrort néz, ha valami olyan élményre vágyik, ami szörnyű, néha nevetséges... én a blogodat olvasom...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.11.07. 13:17:54

vastagon leszarom a leszakadó vidéket, meg a mocskos paraszt adócsaló tahó vidéki vállalkozókat, akiket csak az érdekli, hogy melyik önkormányzati haverjuk szerez nekik rokkantkártyák a 20 milliós dögfekete audijukra.

no nem mintha a vízfejű budapest különb lenne.

csakhogy budapesten legalább a labda közelébe engednek engem is. aztán az majd kiderül, hogy mekkorát sikerül rúgni bele.

TripTag 2008.11.07. 13:17:59

Magyarország nem egy város,
Magyarország egy város.

TripTag

Balance Of Power 2008.11.07. 13:19:35

Bukowszky: Hat ez minden, csak nem PC, de LOL

ratrider02 2008.11.07. 13:19:55

A héten csak úgy hülyeségből egy a balaton környéki kis faluba elköltözött jóbarátomat látogattuk meg ketten egy cimborámmal. (Aznap délelőtt találtuk ki) Csak hogy egyértelmű legyen Nyíregyházáról indultunk munka után 5 óra körül, és este 8-kor már együtt ültünk az asztal mellett és sztorizgattunk megvacsoráztunk, egyszóval jól éreztük magunkat. Átautóztuk a fél országot egy vacsoráért, de nagyon megérte. Persze este fél 12-kor indultunk haza. Ja és nem léptem túl a sebességhatárokat sehol. Mikor hazaértünk hajnal fél három körül, összenéztünk a cimborámmal és azt mondtuk: így jó élni!!! Nem volt olcsó vacsora, de az élmény, hogy egy távoli barátot személyesen látunk bőven megérte! Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem olyan nagy ez az ország, hogy a vidék-város, vidék-főváros ellentétet ne lehessen feloldani.

dada · http://www.dadagaladriel.nolbog.hu 2008.11.07. 13:20:26

nálam a bejegyzésben leírtak mellé még azt is hozzátették, hogy áruló vagyok, elárultam a hazámat azzal, hogy eljöttem.

Kopasz Mercis 2008.11.07. 13:23:34

Siendor 2008.11.07. 13:12:40
TBBT-BigBang?

Ripper 2008.11.07. 13:27:23

Én Székesfehérváron élek, Bp-en dolgozom, de laktam is Bp-en albiban több, mint egy évig. Röhej, hogy Fvárról kb. 10 perccel tart tovább beérnem dolgozni, mint Bp-en a Dózsa György útról. Meg volt sok más bajom is, míg bp-i voltam, úgyhogy hazamentem szépen, és azóta ingázom. Bár ez is fárasztó, de nem bántam meg mégsem. Amire az én szintemen szükség van, az megvan Szfváron is, ha meg nagyon muszáj, akkor Bp-en meló után elintézem, amit kell. De este nyugodtan lehet mászkálni, jobb sokkal a levegő, közvetlenebb az egész miliő, és úgy egyáltalán, élhetőbb az egész, mint Bp. Pedig amúgy Fvár nem egy különleges hely, sok szempontból kimondottan átlagos, de mégis. Ugyanakkor közel a Balaton, a Velencei-tó, a Bakony, a Vértes... No, és itt van a Petz Söröző, ami legjobb szakegység az egész északi félgömbön.:-))

Szia, Balansz!:-))

neeskens 2008.11.07. 13:31:26

Nem szoktam ezt a blogot olvasni, de ez most vagy fake, vagy valójában nem a szegénységről szól.

Ha aláír egy ember egyszerződést egy másik városba, ami alapvetően drágább, az azt jelenti, hogy mobilis rétegbe tartozik.Megéri neki menni, biztos magasbb bérért, na de akkor biztos megvan a végzettsége hozzá.

Most egy mobilis magasan képzett munkaerőnek mi köze van a szegénységhez??? Most nyilván a szegénységet tágan lehet értelmezni, de szerintem ez nem az. Ahhoz ugyanis, hogy az ember, akár egy albérletben is elkezdje, minimum 100-150 ezer forint kell (foglaló 2 hónapra, számlák), plusz minimum egy hónapig élni, mondjuk, ha az egy emberre 50-70 ezer, nagyon alsó hangon számolva.

Ennek semmi köze a Budapest-vidék kapcsolathoz, ennek ahhoz van köze, hogy aki ilyen problémákkal szembesül, az valójában nem szegény. A munkásszállók lakossága, akik10-15-en bérelnek állást és egész nap lapátolnak 60 ezerért, azok a Budapestre felköltözött vidékiek szegények.

Balance Of Power 2008.11.07. 13:32:37

Ripper: "Fehervari ismeroseim" alatt nem rad gondoltam ;))

Bisi 2008.11.07. 13:32:56

"Közeli és távoli ismerőseim szemében (nem a barátok szemében) a Budapestre költözésem egyenlő azzal, hogy eladtam a lelkem az ördögnek" Ja, tenyleg az a jo, ha nem dolgozol, hanem otthon ulsz. Az ilyen szuklatokoru ismerosoktol rovid uton megszabadulnek. Teljesen normalis dolog az, hogy ha valaki Bp-re vagy kulfoldre koltozik a konyebb boldogulas erdekeben. Otthon maradni mindig konyebb, mint elkoltozni.

-ZR- 2008.11.07. 13:35:01

dada
Ez az a gondolkodás, amit magával hurcol származása/örökölt mentalitása miatt sok ember, anélkül, hogy tudomása lenne róla...ennek a másik arca, mikor valaki Pestről/külföldről kezdi osztani a észt, az anyagiakban elért eredményekben keresve az igazolást...

Ez az ami kifordítva-befordítva is ugyanaz a molyrágta suba marad, felfedve a mélyben lakozó "parasztot"...:-)

Ripper 2008.11.07. 13:36:25

Balansz:

tudom. Annál is inkább, mert nem igazán érdekel a színház.:-)

ibkv 2008.11.07. 13:43:46

Azzal, hogy le vagy nézve, ha elhagyod kisvárosodat és felköltözöl Budapestre, alkalmazkodva a magyarországi helyzethez, nem szégyen. Aki szerint áruló az ilyen ember, az szánalmasan, begubózott egyén és irigy, hogy Ő nem meri megtenni.

Kopasz Mercis 2008.11.07. 13:44:46

-ZR-

pont ez a gondolkodás az alapja a pest-nempest ellentétnek. Persze több a munkalehetőség a fővárosban, több a szórakozási is. De attól, hogy jobb anyagi viszonyok között élnek, nem lesznek különbek, még ha azt gondolják is.

Akkor én most nézzek le mindenkit aki nem 20M+ autóban terpeszti a seggét, nincs medencés háza, és nem Münchenbe jár nagybevásárlásra?

Kopasz Mercis 2008.11.07. 13:46:59

ibkv 2008.11.07. 13:43:46
"szánalmasan, begubózott egyén és irigy, hogy Ő nem meri megtenni. "

Hidd el van nagyobb boldogság is mint pesten élni. Ez nem meri vagy nem meri.

Balance Of Power 2008.11.07. 13:47:51

psmith: "pont ez a gondolkodás az alapja a pest-nempest ellentétnek. Persze több a munkalehetőség a fővárosban, több a szórakozási is. De attól, hogy jobb anyagi viszonyok között élnek, nem lesznek különbek, még ha azt gondolják is."

NEM GONDOLJUK AZT! Miert hiszi ezt minden videki?

"Akkor én most nézzek le mindenkit aki nem 20M+ autóban terpeszti a seggét, nincs medencés háza, és nem Münchenbe jár nagybevásárlásra?"

Szoval te 20 millas autoban terpeszted a segged. :D

Kopasz Mercis 2008.11.07. 13:53:41

Balance Of Power 2008.11.07. 13:47:51
"NEM GONDOLJUK AZT! Miert hiszi ezt minden videki?"

Majd ha nem azt mondják hogy LEmegyek vidékre, ha a telefonszámhoz megadják a körzetszámot is, ha külföldön nem azt kérdezik "Hányadik kerületben laksz?", ha nem vidékiznek le minden fővároson kívüli területet akkor majd nem hiszem.

"Szoval te 20 millas autoban terpeszted a segged. :D "

Nem. 20M+++ :)

travis 2008.11.07. 13:55:54

KÖBE,

"Tudod, milyen kellemes érzés, ha reggel mindenki köszön mindenkinek? Nem tudod, mert Bp-en ez nem létező jelenség."

-Hülyeség! Minden reggel köszönünk egymásnak a
háztömbben. Még a külföldiekkel is.

"Tudod, milyen jó dolog, ha beszélő viszonyban lehetsz a szomszédaiddal, akinek lovai vannak és erdei lovaglásra is mehetsz?"

-Szintén hülyeség! Engem például a külföldi szomszédaim áthívtak hússütésre, úgy, hogy előtte még nem is beszéltünk olyan sokat, max. köszönés.

"Nem tudod, mert Neked Budapest jutott. Hát, hajrá "

-Megint hülye vagy. Nekem mindkettőből jutott.

Na, ennyi vagy barátom, a saját dühének levében fortyogó kis szarjankó, aki azt hiszi, ha vidékre született, ő az istenfasza.

PC 2008.11.07. 13:56:49


gyerekkoromtól egészen késő serdülőkoromig Budapestre vágytam. vágytam a nyüzsgést, a pörgést, az ingergazdag világot, a zajt, az autókat, stb.
később, anélkül, hogy vágyam beteljesült volna, egyszerűen ez az érzés elmúlt, évente néhány alkalommal megfordulok a fővárosban, mindig megállapítom hogy milyen gyönyörű és büszke vagyok arra, hogy ilyen szép Magyarország fővárosa, de azóta lakhelyként nem tudnám magamnak elképzelni.
még 30 sem vagyok, de ugyanazok a dolgok (nyüzsgés, pörgés, stb.), amik akkor a vonzódásomat okozták, most ugyanazok ellenkezőleg hatnak...

most az egyik megyeszékhelyen, korábban kisvárosban (10.000+ fős) laktam.
kulturális, bulizási, vásárlási szempontból megfelelő.
munkahely szempontjából egyértelmű bp előnye, ezt szerintem senki nem vitatja, viszont a pénz mindenhatósága szerencsére még nem ért el mindenkit. nekem a szüleimmel és testvéremmel való kapcsolatom többet jelent, mint plusz néhány tízezer forint. persze akinek elég, hogy a családját havonta/kéthavonta látja, annak ez nem szempont, tudom.

évente egyszer meg elgurulunk budaőrsig az ikeába...

TripTag 2008.11.07. 13:56:50

"és nem Münchenbe jár nagybevásárlásra? "

Odáig tudsz csak menni? Ez olyan, mint aki úszómedencét épít. Nincs pénze Balira leugrani?

:D

2008.11.07. 13:57:19

SF = Céadaoin
Ennyi!
Nem unod még? Tesztelgetsz minket, vagy mi?

travis 2008.11.07. 14:00:17

Bukowsky,

"vastagon leszarom a leszakadó vidéket, meg a mocskos paraszt adócsaló tahó vidéki vállalkozókat, akiket csak az érdekli, hogy melyik önkormányzati haverjuk szerez nekik rokkantkártyák a 20 milliós dögfekete audijukra"

"csakhogy budapesten legalább a labda közelébe engednek engem is."

Nem érzel kisebb ellentmondást a két mondatod között?

Idióta.

Balance Of Power 2008.11.07. 14:00:38

Ez a 'lemegyek-felmegyek' dolog is mindig indulatokat kavar. Igy mondjak es kesz. De nem kell osszeeskuves-elmeleteket gyartani hozza.

Betegesen PC-ve valo vilagunkban mar szinte minden nem szofisztikalt kifejezes szitokszova valik. Ha pl. azt mondom valakire, 'panelproli', egyaltalan nem biztos, hogy megbantani akarom.

TripTag 2008.11.07. 14:01:03

Azért nem szeretek annyira hozzászólni, mert sok a demagóg ember általában véve az interneten publikálók között...blogíró dobja ki a beteg lelkű haverjait, vagy ne csináljon főváros-vidék szenzációhajhász postot. Inkább építsen medencét, vegyen mercit, mert ezzel a hozzáállással soha nem lesz magángépe.

TripTag 2008.11.07. 14:03:45

Imádok az egész ország előtt (au, demagógia, nem baj) hülyeségeket írni. De látom ti is. :D

KiNG 2008.11.07. 14:04:09

Ló 2008.11.07. 13:57:19
Regisztrálj be, és beszélgessünk! ;)

Kopasz Mercis 2008.11.07. 14:05:00

TripTag 2008.11.07. 13:56:50,

"Odáig tudsz csak menni?"
Debrecenből volt közvetlen járat. Mostanra meg megszerettem, sör, csülök, kedves emberek.

"Ez olyan, mint aki úszómedencét épít. Nincs pénze Balira leugrani?"

A Bali egy hulladék. Az utóbbi öt évben talán ha összesen egy hónapot töltöttem ott. A vízparti nyaralómban.

perforált 2008.11.07. 14:06:21

Jaj ez a sok nyomiság, hogy akkor most Pöst vagy vidék.

Hát vazz. Mi az, hogy Budapesten több a lehetőség? Mire, hogy görnyedj egy asztal felett a fizetetlen túlórában? Akkor már inkább a Suzuki részletre, mint még öt év egy penészes fosgány albérletben.

-ZR- 2008.11.07. 14:07:30

Balance
Nem az echte pestiek gondolják ezt, hanem a vidékről "felkapaszkodottak" akik abban az értelemben bevándorlók, hogy külsőségekben felveszik a polgár jellemzőit, de a mentalitás lólába kilóg az elszólásaikkal! Pl. mikor azzal jönnek érvként, hogy hol tartanak ők és hol a vidéken maradt barátaik...mintha a kifizetett Opel-t magával vihetné a sírba, mikor lejár a műsorideje...:-)

TripTag 2008.11.07. 14:09:34

"A Bali egy hulladék." - Így, " A Bali" :D Nagyonjóóó!

Ugye, minden tele van újgazdag edénnyel? :D

Én má' ezt a Szíriuszt nézegettem a prossektusba, me' nincs köze'. Meg jó is. Csak sok a köcsög, meg kevés az ember.

Agglomeráció 2008.11.07. 14:09:59

Balance rátapintott a lényegre. NEM HISSZÜK EZT (nem vagyok pesti de éltem ott és ott is születtem). A te vidéki fejedben él ez a kényszerképzet hogy téged lenéznek a Bpiek. Az hogy kisebbségi érzésed van és próbálod magadnak ezt az ál-ellentétet bemagyarázni a te problémád.

travis 2008.11.07. 14:11:08

"Mire, hogy görnyedj egy asztal felett a fizetetlen túlórában?"

Vidéken mire? Hogy görnyedj a földed felett a kifizetetlen gyümölcstermésedre várva?

Mindkét életforma kétélű, ezt értsétek már meg!

Én továbbra is szeretem a vidéket is, de csak pár nap lazításra, aztán irány Pest.

Kopasz Mercis 2008.11.07. 14:13:25

TripTag 2008.11.07. 14:09:34
"A Bali egy hulladék." - Így, " A Bali" :D Nagyonjóóó!

Tőled idéztem...

Kopasz Mercis 2008.11.07. 14:14:47

Céadaoin 2008.11.07. 14:12:53

Ezt beszívtam :)

TripTag 2008.11.07. 14:15:13

Nézzétek, nem akarom magamat fényezni, de szerény meglátásom szerint nincs azokon a szellemi magaslatokon az, aki lenézi a vidékieket, hogy kommunikációjára kiváncsi legyek.

Írtam; Magyarország egy város. -nak kellene lennie.
Újabb 2000 év múlva Szombathelyen fölszállsz a 31-es metróra, ami 23 perc alatt behoz a Margit-hídhoz...na....addig meg viselkedjünk már szépen egymással, még akkor is, ha ideges vagy, mert nem te loptad ki a kátrányt az útból.

Balance Of Power 2008.11.07. 14:18:58

"nekem a szüleimmel és testvéremmel való kapcsolatom többet jelent, mint plusz néhány tízezer forint. persze akinek elég, hogy a családját havonta/kéthavonta látja, annak ez nem szempont, tudom."

Oszinten szolva az ilyen kiszolasokat sem szeretem. Ne torjunk mar palcat (ilyen finoman se) azok felett, akik maskent csinaljak a dolgokat, mint mi. Ilyen idokozonkent talalkozva is lehet tartalmasabb, bensosegesebb a kapcsolat, mint allandoan egymas seggeben. Bar ezt asszem targyalta a tarsasag SZF-SZE relacioban is.

TripTag 2008.11.07. 14:27:50

Valószínű utolsó kommentem, unom a témát, psmith, te tőlem (így, mindkettő kisbetűvel) biztos nem idéztél, tudniillik én nem írtam "Bali" szó elé "A" betűt.
Próbáljunk pontosak maradni, az esetleges félreértések elkerülése végett.

-ZR- 2008.11.07. 14:30:22

TripTag
És hogyan lesz Mo város, polgárok nélkül?

Szerintem inkább egy nagy falu, nem kéne eröltetni ezt az urbanizációt, se a magyarnak, se a cigánynak nem jött be, csak a központi újraosztó rendszer működtetőinek, mert a magas terhek miatt számos életminőséget javító szolgáltatás eleve nem tud gyökeret verni a kisebb településeken, mert nem tud rentábilisen üzemelni...

Kovcsiubcsi 2008.11.07. 14:31:12

"A pénzért és a sikerért léptem le. A szerződésem aláírva."

Amatőr vagy, Butapest helyett inkább külföldre húztál volna el mint én, jobban járnál. Lehet ugyan még pár évet tapicskolni a langyos szarban "otthon", a "szülőhazában", de ugyan oszd már meg a nagy titkot, miből gondolod hogy bármi jobb lesz Magyarországon a közeli s távoli jövőben? Rendkívül érdekelne mire föl a fene nagy optimizmusod.

Vagy örökélet cheat-tel élsz, esetleg godmode-al, és ráérsz kivárni azt a néhány emberöltőt amíg a hírös magyar emberek rájönnek hogy ha egymástól lopnak meg egymást átbasszák akkor azzal maguktól is lopnak és magukat is átbasszák?

Hát baszki, nekem csak egy életem van, úgyhogy kkthxbye, részemről leléptem, a sohaviszontnemlátásra. Egyszerűen sugárhánytam már a pesti mentalitástól, a sötét butasággal kombinált fennhéjázó kivagyiságra, a pitiáner tahóságra, a tömegközlekedő zombiseregre, a magukat értelmiségnek tituláló talpnyaló csinovnyikokra és állástalan bölcsésztömegekre a továbbiakban sem vagyok kíváncsi, úgy éljek.

Budapest számomra a púderfinomságúra száradt kutyaszar szaga, a rohadó hajléktalanok hugyosfos-bűze, a szubhumán cigányok pofátlansága, a hulladéklerakat élelmiszeráruházak reklámplakátjai, a lehúzás minden, minden téren. Éljen ott aki ezt szereti.

Balance Of Power 2008.11.07. 14:32:22

-ZR-
Pontosan errol van szo, hogy az un. 'videki' gondolkodas szerint ez a merce. Hogy mid van. Ha 'lenn' maradsz, akkor az a tema, hogy nekem szebb a kertem, mint a szomszede meg magasabbra nonek a gyumolcsfaim meg a lanyom a tuzoltoparancsnokhoz ment ferjhez. Ezert en tobb vagyok, mint a szomszed. Lasd a fenti videki rokonos peldamat.
Amit te felvazolsz, az a 'videki' gondolkodas pesti verzioja. 'Mi' itt 'fenn' kurvara nem az alapjan iteljuk meg egymast, hogy milyen kocsink van meg hogy ugymond mennyire vittuk. Es ha a fiam egy nap hazaallit egy neger lannyal (netan sraccal), akkor megprobalom elfogadni, nem pedig kitagadni.
De az sem erdekel, hogy a szomszedom nem ugy locsolja a viragait a folyoson, ahogy en tennem.

KÖBE-fan 2008.11.07. 14:35:05

Budapest számomra a púderfinomságúra száradt kutyaszar szaga, a rohadó hajléktalanok hugyosfos-bűze, a szubhumán cigányok pofátlansága, a hulladéklerakat élelmiszeráruházak reklámplakátjai, a lehúzás minden, minden téren. Éljen ott aki ezt szereti.

EZ AZ IGAZSÁG

Páratlanka 2008.11.07. 14:38:39

Kovcsiubcsi 2008.11.07. 14:31:12
Megmondtad a tutit, némely megállapításod az egész országra is igaz.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.11.07. 14:39:20

És ha tenni senki nem tesz semmit, viszont mindenki utálkozva elmegy, és csak a a púderfinomságúra száradt kutyaszar szaga, a rohadó hajléktalanok hugyosfos-bűze, a szubhumán cigányok pofátlansága, a hulladéklerakat élelmiszeráruházak reklámplakátjai, a lehúzás minden, minden téren marad meg...?
A villanyt ki fogja lekapcsolni legalább?

Demszkycici 2008.11.07. 14:40:35

Kedves Barátaim!
Vidéken élni jó.
Budapesten élni állapot

Hányásszagú gyökér hajkéktalanok lepik el Demszky és tsai bűzös hányadéklyukát. Cigányok lopnak zsebből a Nyugatiban, mocskos trógerek kéregetnek a piros lámpáknál, vagy éppen az aluljáróban. Szuvasfogú húgyos patkányföremdvények mennek az utcákon, ahol minden sarkon 2 kiló redves kutyaszar fogad. A munkanélküliek szép csendesen ellepik ezt a világvárosnak nevezett förmedvényt, ahol zsebesek és adócsalók villognak, miközben kőgazdag emberek nem engedik át a gyalogosokat a zebrán. Minden mocsok, fertő, és bűz. Az emberek nagy része légúti betegségben szenved, az összevizelt BKV járatokra már nem is lehet felülni 8250/havibérlet.
És ez így megy 1990 óta.
Sarkítottan fogalmaztam? Meglehet. De ha egy pillanatra megállsz, rájössz, a kép nem hamis.
Mert szép a Halászbástya, csak amikor egy onnan ki nem seprűzött hajléktalan oldalbavizeli, már nem is annyira.
Vagy mégis?

Asszem 2008.11.07. 14:43:28

Régen szerettem Budapestet, de régen fiatal voltam. Most már én sem értem, mit kéne szeretni rajta? Mi benne a szerethető? Kérdés, hogy volt-e valaha szerethető? Ha igen, miért?

TripTag 2008.11.07. 14:43:56

ZR, itt más a gond. Sejtem, de leírni nem merem. Nem vagyok közgazdász.

Kovcsiubcsinak meg igaza van, madmax és szárnyas fejvadász

proton1701 2008.11.07. 14:45:20

Igazad van , hogy feljöttél.Én sokat járok a fővároson kívül.Hááát.....
Nagyon gáz.Főleg a kisebb falvak.Ott csak meghallni lehet.Több a cigány meg a nyugdíjas néni mint madár az égen.
Szóval igazad van

TripTag 2008.11.07. 14:48:16

Asszem addig szerethető Budapest, vagy a világ, amíg meg tudsz őrizni magadban valamit. Abból, amit látni szeretnél.

Balance Of Power 2008.11.07. 14:55:02

Az egy hsz-t beiro emberek szvsz baromira nem kivancsiak a valaszokra, mire az megerkezik, mar egy masik blogba irjak be kinyilatkoztatasukat, de hadd irjam le, szamomra mi szeretheto Bp-ben:

Hosok tere, Andrassy ut (vilagorokseg resze bazze), a belvaros 100-150 eves hazai (ha odafigyelsz, meselnek!), Margitsziget, Varosliget, a kedvenc kisvendegloink, a Normafa (sajtos retes!), a Parlament es kornyeke, mar emlitett multikulturalis lakossag (10 evvel ezelotthoz kepest elkepesztoen sok a tartosan itt elo kulfoldi fiatal), a Fogaskereku. Peldaul.

Martian (törölt) 2008.11.07. 14:57:13

Egy vidéki kúria vagy kastély, nagy birtok, sok szorgalmas jobbágy kellene... és akkor pazar jó a vidéki élet!
:)))

váj mí 2008.11.07. 15:18:32

kiscsaj 2008.11.07. 13:11:24
Pedig bizony nem beszélsz hülyeséget. Én egy olyan határon túli részen nőttem fel (többek között ;) ), amit úgy válaszottak le anno, 88 éve, hogy a vasúti vonalak, a közlekedés valamilyen szinten figyelembe lett véve. Sőt, volt (igen, bármilyen hihetetlen) ún. népszavazás egyes falvak esetében, hogy hová szeretnének tartozni országilag.(pölö a szalkai vagy a károlyi piac a közelebb .. meg egyéb, akkor ilyen fontos szempontok). Tehát a közlekedés szempontjából bizony meghatározó, hogy hol alakul ki egy ilyen "központ".
Persze, minél kisebb egy ország, annál inkább főváros-központú.

Céadaoin 2008.11.07. 14:39:20
Ezt, látod, például soha nem értettem, és nem is értem most sem, hogy itt élek (mármint a magyarországi magyarok esetében). Szóval ezt a tömény országutálatot.
És tudod, mi a gáz? Hogy külföldön (Magyarországon és Románián kívül) én is inkább azt mondom, hogy román vagyok, és nem magyar. Valahogy a románok közt külföldön (és itt már nincs jelentősége a nemzetiségnek) valahogy nagyobb az összetartás.
Esküszöm, nem értem. Sem az állandó panaszáradatot, sem a "feljelentgetősdit", ami itt, úgy látszik népsport. És nem értem, hogy miért? Hiszen itt volt a "legvidámabb barakk" ;) És hidd el, más országból szemlélve, valóban az volt.

-ZR- 2008.11.07. 15:28:31

TripTag
Netán a lámpavas és a kötél romantikus összefonódásából fakadó személycserék oldalnák meg a gondot? :-)
Nem kell ahhoz közgazdásznak lenni, hogy összeállíts egy üzleti tervet, majd az adóterhek/adminisztrációs költségek rovat kitöltésével kidobja az excel tábla, hogy ebből így már nem futja a ház törlesztőrészleteire, ezért nem vágsz bele egy rekreációs/egészségvédő vállalkozásba...marad a kocsmaüzemeltetés...:-)

Balance
A maga helyén a "vidéki" mentalitás jól elvan, ha szorgalommal és puritánsággal párosulva a gyarapodást szolgálja...most viszont gyengéd szálak kötik a hedonizmushoz és a kivagyisághoz, így viszont nagyon irritáló tud lenni...mert nem az a lényeg, hogy mennyit keresel, hanem hogy mennyit tudsz elb*szni "luxusteletankosterepjáróra", ami persze hitelből van, vagy az uzsorakamatokból...egy este persze ezért hátbalőnek a sörétessel 1-2 milláért, de ennyit megért...:-)

Realtor 2008.11.07. 15:41:26

Én 5 éve Budapesten élek. Befejeztem egy főiskolát, most saját vállalkozásom van, ebben dolgozom. Lakásokat értékesítünk, nagyon szeretem. Már csak a munkám miatt is nap-mint nap látom a várost, erre-arra járok.

Szubjektív, hogy kinek mi tetszik. Szerintem Budapest Európa egyik leggyönyörűbb városa, már ami az adottságokat illeti. A méltóságteljes Duna, a budai hegyek, a nyüzsgő pesti élet mind ezer arcát tudja mutatni ennek a városnak.

Nekem kényelmesebb autóval közlekedni, de diákként mindig a BKV-val utaztam. (M1-2-3, 4-6 vill., 56 vill. legtöbbször) Valóban néha történnek fura dolgok, és mindennap végigmenni az aluljárókban lehet, hogy valakinek szörnyű. Nekem soha nem volt az. Valamiért sokkal előbbrevalónak éreztem a saját dolgomat, és azt, ami nekem fontos az életben, minthogy azon károgjak, hogy jajj de szar ez a Budapest. Valóban: ezer sebből vérzik. De csak a véleményformáló emberen múlik, hogy mit lát meg a városban. Az ide bekommentelők közül párat nagyon sajnálok, mert úgy tűnik, hogy azért, mert a saját, beszűkült előítéleteiket akarják alátámasztani, csak a szar dolgokat írják le (kutyaszar), pedig rengeteg jó dolog is van itt (KFC, BK) :))

Úgy gondolom, hogy pár embernek ez a város mindig is idegen lesz, de sebaj: senki sem mondta, hogy kötelező szeretni. Más dolog, hogy negatív hozzáállással nehéz élni, különösen Magyarországon.

Budapesten ugyanis történnek olyan dolgok, amik más városban nem nagyon. 2.000.000 emberből több jó arc van, mint 200.000-ből. Nagy számok törvénye - idiótákból is több van, of course. Ezt mindenki beláthatja.

Alternatívaként tudok ajánlani egy remek várost, én itt születtem: Székesfehérvár

-Akinek a kereskedelmi kínálat fontos, megvan minden, xy bevásárlóközpontok (ikea nincs, de 25 perc), jó éttermek, stb.
-Van meló! Budapest után a legmagasabb az egy főre eső bér.
-Jó levegő, gyönyörű belváros, szép parkok.

Ez az a város, ami szerintem a legjobb helyen van az országban. Miért?

-Budapest fél óra
-Balaton fél óra
-Ausztria másfél óra
-Velencei tó 5perc

Hétvégente imádok ide hazamenni, de persze 2 nap után unom. Ez az én véleményem.

Tartsuk tiszteletben, hogy kinek mi a fontos.

harcibarbi 2008.11.07. 15:42:59

Azért az igazán vicces, hogy valaki egyszer magyar egyszer román, ahogy épp kedvező és jobban hangzik.

A haza nem a celebnéző, panaszhányó és feljelentgető emberekből áll.
Egy külföldinek is nagyon megvan a véleménye, hogy letagadod a származásod.
Én az ilyenek miatt is szégyellem magam, mondjuk hálistennek semmi "román" hazaáruló felmenőm
nincsen.

Ja:
SZERÉNY VÉLEMÉNYEM SZERINT

Kovcsiubcsi 2008.11.07. 15:45:54

Balance Of Power 2008.11.07. 14:55:02

Aha. Vegyük sorra tehát:
- A Hősök Terén a Geszti-féle álrendezvények (közpénztámogatással ofkorsz) váltakoznak a bazárimajom csikósninnyák és gárdistások hupákolásával. Hirtelen nem is tudom eldönteni melyik az undorítóbb.
- Az Andrássy úton az Opera melletti, valóban világörökségnek számító Tokaji Borozó helyébe Leroy Café telepedett. Kvintesszenciája az értékválságnak.
- A belvárosi házak a romantikus golyónyomokkal nem a szabadságot hirdetik, hanem épp ellenkezőleg, azt hogy még mindig azok uralkodnak akik akkor. Ráférne egy komolyabb takarítás a házakra, meg a politikára.
- Margitsziget, Városliget. Szeméthegyek, üvegszilánkok, hajléktalanok. Legalább kettő rózsaszín szemüveg kell ahhoz hogy ne vedd észre.
- Kisvendéglők valóban jók, nekem a kedvencem a Karcsi vendéglője volt. Vajmi kevés összesen.
- Normafát épp most játsszák idegen kézre, elkótyavetyélik, élvezd ki az utolsó telet ott.
- A Parlament és környéke a kordonokkal és a szovjet szörnyemlékművel minden csak nem szívderítő.
- Ami a multikulturalitást illeti, amíg ez Magyarországon azt jelenti hogy kipakoltatnak/megkéselnek (=megélik becsülendő kultúrájukat, a szép és tiszteletreméltó másságot) a dzsipók, a sok zombi lakos meg inkább nem néz oda mert akkor nem létezik a helyzet ha másfelé bambulnak, és megy tovább a dolgára (=elárultak), aztán hazafelé előugrik a bokorból a yard és megbüntet tízezrekre mert hiányzik egy égő az izzókészletből (=haramiák) addig köszi de nem kérek belőle és másoknak sem ajánlom.

Mert nem ezek között az emberek között akarok élni, mert nincs bennünk közös nevező, mert gyökeresen más az értékrendünk.

Külföldön is lehet szeretni a magyar borokat, a magyar népzenét, a magyar ételeket, a régi jó magyar filmeket, nagyobb anyagi és fizikai biztonságban, és ha hazautazom pár napra akkor látom hogy mit jelent sírva vigadni. És sírva vigadok, mert vért látok és könnyeket. Jó éjszakát gyerekek.

ihatethisindapassthingy 2008.11.07. 15:57:44

psmith "Majd ha nem azt mondják hogy LEmegyek vidékre [...]" Bakker, én amikor a Balatontól délebbre laktam, akkor is azt mondtam, hogy "lemegyek a Balatonra". Az viszont tény, hogy Pestre viszont felmentem :) Ugyanígy megyeszékrehelyre. Sőt, ha tanyán laknék, felmennék a városba és visszafelé lemennék a tanyára. Ilyen a magyar nyelv, erről talán nem a budapesti tahók tehetnek, igaz?

wasabii 2008.11.07. 16:03:08

Eladtad a lelked? Nem hiszem. Nem mindenki lokálpatrióta, de vidéken a fővárosi, megyeszékhelyi vízfejjel szemben nem nehéz azzá válni. Én budapesti vagyok, mindig is itt éltem, de azért Balance Of Power bejegyzése még nekem is nagyon ömlengős. Budapest egy büdös, koszos, rossz modorú pöcegödör, amit csak az tart szépnek, aki egy hétvégére jön ide és szemellenzővel közlekedik. De itt élek, megszoktam, vannak részei, amiket szeretek, a nagyját meg rühellem. Máshol sem jobb Magyarországon, és egyáltalán Magyarországon szar élni. A mi szarunk is van olyan jó, mint a vidékieké :)

váj mí 2008.11.07. 16:05:30

harcibarbi 2008.11.07. 15:42:59
Hümm. azt hiszem, ez én lennék ;)
Végülis, a te szemszögedből még igazad is lehet. Nézd, én itt és most nem tartok kiselőadást arról, hogy a Ceauşescu korszak alatt milyern nehéz volt megmaradni. Magyarnak is, de egyáltalán megmaradni románnak, magyarnak, svábnak ésatöbbinek egyaránt, amikor még 1989-ben is élelmiszerjegyek voltak, ami alapján havi 1 kila liszt, 15 tojás, 1 kila cukor, napi fél liter tej és hasonló alapélelmiszerek jártak. Nu, ez nem azt jelentette, hogy ezt mind megkaptad a boltban, ha volt élelmiszerjegyed, hanem, ha éppen volt áru, jegyed és pénzed, több órás sorbanállással megvehetted... ha jutott. Ez volt.
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy az akkori román államapparátus hányféleképpen próbálta meg asszimilálni a más nemzetiségűeket.

Szóval, akár fel is háborodhatnék, hogy mit gyücc itt nekem mindenféle prekoncepcióval? De nem teszem.
Soha nem akartam, és nem is akarok magyar állampolgár lenni. Megvan a saját állampolgárságom, amit születésileg kaptam. Egyidejűleg azonban magyar is vagyok, ez az anyanyelvem, a kultúrám, az örökségem. Ugyanakkor viszont román állampolgár vagyok. Nem váltogatom. Az vagyok, oda születtem. Ismerek egy másik nyelvet, kultúrát, népet, pluszban. Ahhoz képest pluszban, mint ha Budapesten vagy Taktaszadán születtem volna.

Arról meg igazán nem én tehetek, hogy külföldön a jó magyar állampolgárok is csak szemétkedni tudnak egymással. Miközben a románok (nemzetiségtől függetlenül, ott már ;) ) összetartanak.

ihatethisindapassthingy 2008.11.07. 16:13:16

"Hát vazz. Mi az, hogy Budapesten több a lehetőség? Mire, hogy görnyedj egy asztal felett a fizetetlen túlórában? Akkor már inkább a Suzuki részletre, mint még öt év egy penészes fosgány albérletben."

Konkrétan vidéken fél évig caplattam munka után a szakmámban (de próbáltam a piacon is az eladói munkát), találtam is. Napi 4 órát kellett hozzá ingáznom télen-nyáron, a munkakörülmények szánalmasak voltak, napi 12-14 órákat melóztam és annyi pénzt sem kerestem, hogy cigim kijött volna belőle. Egy év múlva dobbantottam Budapestre, konkrét állásajánlat birtokában. A fizetésem cirka tízszeresére növekedett (nem túlzás, előtte minimálbért se kerestem - a megbízási szerződés örömei), a munkakörülményeim teljesen nyugat-európai színvonalúak és 8 órát dolgozok. Bejárni reggel 18-20 perc, visszafelé 30-45 perc. Bár valóban bérelt lakásban lakom, köszi, nem penészes, ellenben jó.

Nyilván ez nem mindenkinek alakul így, sok ismerősöm visszaköltözött vidékre, de amit csinálsz az olcsó sztereotipizálás. Egyébként én is szívesen leköltöznék valahová a Balaton-partra, de velem ellentétben kedvesemet ide köti a munkája.

Balance Of Power 2008.11.07. 16:14:29

Kovcsiubcsi: Karcsi vendegloje a Jokai utcaban?

A bejegyzes direkt omlengos egyebkent. Ugyanis elfogult, annak szantam. EN szeretem a belvarost a hibaival egyutt, ugyanugy, mint ahogy a paromtol, barataimtol sem varom el, hogy tokeletesek legyenek.

De ne aggodj, ha kapnek valami fasza ajanlatot, en is szivesen elkoltoznek kulfoldre. Amig azonban itt is tudok jo erzessel elni, nekem jo igy - szerencsere egyelore megtehetem.

harcibarbi 2008.11.07. 16:18:11

vaj mi

Köszönöm a korrekt választ, úgy tűnt, mintha te is megélhetési magyar lennél, elnézést.

A dühömben az is benne van, amiről írtál, miszerint azért van még mindig szarban ez az ország (többek közt), mert nemhogy összetartó, de csak széthúzó erő van köztük - mindenhol. Külföldön jobban kijön ez egy kis csoportban.
Elképesztő.
Aztán csodálkoznak, hogy mifélék történtek a közel és távolmúltban.

Kovcsiubcsi 2008.11.07. 16:19:29

Azaz, a Jókai utcában. Semmi extra, csak olyan megnyugtató hely volt.

Balance Of Power 2008.11.07. 16:21:40

Egy ideje mar szemezek vele, ezek szerint erdemes kiprobalni.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.11.07. 16:23:57

Kicsit elvettétek a kedvemet a várostól, pedig ez alatt az egy hét alatt nekem csak kellemes benyomásaim voltak...
Na majd megírom egy posztban. Lassan indulok a vonatra, úgy izgulok, mintha első randira sietnék! :))))

Orsi 2008.11.07. 16:26:32

váj mí 2008.11.07. 15:18:32:

Hát itt ülök, olvasgatom ezt a sok marhaságot unalmamban, mindenki itt írja ki magából, amivel a pszichológushoz kellene fordulnia, de az drága volna. És elolvastam a te hozzászólásodat és MEGÉRTE itt olvasnom a sok hülyeséget, mert jó, érdekes és engem nagyon elgondolkodtatott. KÖSZI! És nagyon szimpi vagy, azért különösen, mert nem szállsz be az utálomarománokat című érthetetlen sportba.

-ZR- 2008.11.07. 16:30:29

váj mí
Csodálkozol? A mentalitást nem szatyorban hordják, hogy bármelyik kukában ott lehessen hagyni...csak azokhoz képest valakik, akik maradtak itthon, egyébként egyek a sok bevándorlóból, akik kizárólag "luxusteletank"-ért mentek oda...persze a teherhordó niggernél többre tartják magukat, mert azokhoz képest még műveltnek is nevezhetik magukat, de csak a színük más...:-)

váj mí 2008.11.07. 16:32:28

harcibarbi 2008.11.07. 16:18:11
Különben meg valahol igazad van. Létezik a "megélhetési" magyar Romániában, Szlovákiában és egyéb, egykori részeken is. Ők azok, akik a magyar állami határontúli támogatások nagy részét zsebbe/haveri alapon lenyúlják, különböző szervezetek égisze alatt. :( Van ilyen, igen. Tudnék is mesélni róla, de ez másik téma.

A széthúzással meg országgyűlölettel pláne nem tudok, mit kezdeni. Most tényleg, komolyan, el nem tudnám képzelni, hogy Romániáról olyan undorral vagy pláne gyűlölettel beszéljek, mint számos fórumon sok magyar (állampolgár). Pedig talán, nekem még némi alapom is lenne rá... ;)
Ehelyett, egyszerűen, nem értem. Miért és hogyan alakult ez így a magyar társadlomban. Miért utálja ilyen vehemensen saját magát egy ország?

-ZR- 2008.11.07. 16:34:34

Bikini idézet, mi a széthúzás oka:

"Mindenki mindenki ellen,
Csak dolgozni ne kelljen..."

:-)

Orsi 2008.11.07. 16:42:44

váj mí 2008.11.07. 16:18:11

Én sem értem ezt a fröcsögő gyűlöletet. Én itt születtem Pesten, most is itt élek, de éltem külföldön is nem is keveset, és nem akarok elmenni. Pedig én is rondának látom a kutyaszaros belvárost, különösen, hogy kisgyerekes lévén mostanában inkább külvárosi környékemen kolbászolok, gyalog, babakocsival, és elszoktam tőle. De akkor is itt érzem magam otthon, pedig szeretem az angolokat is. Mellesleg a sok magyarországgyűlölőnek: ahol te élsz, a közelebbről meg nem határozott külföldön, ott nincs ilyen rondaság egyáltalán? Vagy csak te élsz jobb környéken? Mert kellemesebb környék Pesten is van, mint a Blaha.

váj mí 2008.11.07. 16:46:20

Orsi 2008.11.07. 16:26:32
Köszi :) Bunkók mindenhol vannak, románok és magyarok, és minden más nemzetiségben egyaránt. Nem egy olyan román barátom van, akit sok magyar ismerősért nem cserélnek el, és van olyan nem kicsit szemellenzős román ismerősöm, akit szívesen mellőzök a magyar barátaim előnyére. Így kerek a világ :).

-ZR- 2008.11.07. 16:30:29
Bezony, csodálkozom. Biztos én vagyok a naív, de tényleg csodálkozom. Pláne idegen környezetben (külföldön), hogyan nem képes összekapni magát egy popor? Miért érzetem magam jobban jobban anno a románok között Londonban, amikor kimentem egyetmistaként bébiszittelni, mint a magyarok között? Talán, mert a magyarok közt az volt 85%-ban a beszédtéma, hogy "húb+tefél fonttaltöbbetkereselmintén?". Nem értem, miért fontos ez? Kikapcsolódni ültünk össze, elvileg ....

harcibarbi 2008.11.07. 16:53:56

váj mi

Nem saját magát utálja, hanem a szomszéd tehenét.
Mert, aki büszke a nemzetére, a hagyományaira, a kultúrájára, az _biztos_ fasisztoid görény,
akinek pénze van, az _biztos_ lopta,
aki mosolyog és boldog, annak _biztos_ vaj van a füle mögött, akinek vaj van a füle mögött, az hazudik, aki hazudik, az lop, aki lop, az csal, etcetc.
Pofázni, az megy.

Az van, hogy menstruál az egész ország már egy jó ideje.

Hogy on is legyek, élményeim egyike a fővárosba költözés után:

Sétálok az utcán, látom, hogy mamika szaratja a kutyáját a járda közepére, cigizik. Kutya odaszar, cigi eldobva. Üdvözlöm a nénit, kérdem, hogy akkor adjak-e papírt, hogy felvegye a szart meg a csikket (akkor még nem volt "divat" összeszedni semmit se, sőt).
Nénike lebasz, hogy mit képzelek én taknyos kölyök, mi köze neki a az utcai szeméthez, nem az ővé.

Majdnem leesett az állam a kutyaszaros járdára. Nem az övé a járda, ahol ő jár és sétál...
és ez már '97-ben volt, és a mamika is olyan 55 körül volt, nem egy múmia.

Szóval a gáz az, hogy ma is itt tartunk.

-ZR- 2008.11.07. 16:54:20

váj mí

Ez nem önútálat, hanem jele a ténynek, hogy nincs többé olyan hogy "együtt". Mentálisan végérvényesen szétszakadt a társadalom (és nem a politikai frontok mentén). Nincs domináns eszme, egy jövőkép, hanem egy állami/gazdasági eszközökkel összetartott máról holnapra történő vegetálás...olyan ez, mint a '80-as évek egy konstruktív tenni akarónak...agyhalál...

Orsi 2008.11.07. 17:04:06

-ZR- 2008.11.07. 16:54:20

Oké, de ez csak a sziptóma. A kérdés az volt, hogy miért? És jó kérdés volt szerintem. Ha hihetünk Váj Mínek, akkor pl. a románok nem csinálják ezt (és más forrásból is hallottam hasonló infót), tehát nem azért, mert volt a szocializmus. Akkor miért? Sajnos nem emlékszem, melyik számban, de a Figyelőben volt valami ilyesmi pedzegetve, és ott az volt az ötlet, hogy pont azért, mert mi voltunk a legvidámabb barakk, és túl nagyot koppantunk. De ilyn mértékű cinizmust és gyűlöletet akkor sem értem, hogy pontosan mi is váltott ki.

Ezzel együtt én nem dobálóznék olyanokkal, hogy "véglegesen". Az örökké, az hosszú idő. :-)

váj mí 2008.11.07. 17:32:34

harcibarbi 2008.11.07. 16:53:56
Hádde a szomszéd tehene, nem ugyanúgy abban az országbasn legeli a füvet, mint az övé?
Látod, ez is fura. Ma Magyarországon szinte szégyen magyarnak lenni. Jó, ebben (ahogy én észrevettem) nagymértékben belejátszanak a Jobbik meg a Gárda agyament megnyilvánulásai is (Pölö, amikor talán 1 hete hétvégén Gárda-avató volt, és épp az Andrássy úton mentünk-volna- a kedvesemmel. Hát a hideg kirázott, amikor láttam felsorakozva a sok 9-14/15 éves gyereket, amint vártak az "avatóra. Mert az rendben, hogy feljnőttkorúnak nyilvánított egyedek mönként és dalolva csálnak, amit törvényileg megengedett. De hogy ebbe gyerekeket belerángatni??? Esküszöm, a Hitlerjugend meg az Antonescu-korszak ugrott be rögtön. Még nekem is, és ez nagyon sajnálatos :( ).

harcibarbi 2008.11.07. 17:37:16

Orsi

Nahát, te optimista vagy, nem is vagy "igazi" magyar :-)

Más.

Szegény ember feleségének címezve

Pár ötlet, hogy mi lehetne érdekes egy ilyen blogban. szvsz ofkósz:
1. az ÉN blog:
- vannak hobbiaid? mik azok? Tudod a fővárosban is ápolni őket?
- hogyan mondtad fel a házvezetőnőséget?
- milyen volt az első munkanap BP-en?
- milyen volt mikor ma hazaérkeztél?
- hol és hogyan látod magad 1 év múlva?
- milyen gondolataid voltak mikor beléptél a munkahelyedre az első nap?

2. TEMATIKUS blog:
- Mit ettél egész nap? Mennyibe került? (ha tesóédnál is, akkor az sacc per mennyibe kerülhetett?

Ez utóbbi persze majd gyarapodik, sok benyomásod gondolom még nincsen.

váj mí 2008.11.07. 17:41:56

-ZR- 2008.11.07. 16:54:20
Akkor mesélj, légy szíves. Mikor volt utoljára az, hogy "együtt". Mármint a magyar társadalomban. Nem fikázás, tényleg kíváncsi vagyok, mert ezt a mostani helyzetet, vakuljak meg, ha értem ...

Orsi 2008.11.07. 17:04:06
Szerintem is inkább a szocialista éra másmilyensége válthatta ki. Mert Romániában egyaránt szívott román, magyar, szász, sváb, török, görög ... tökmindegy. Mondjuk, a nemzetiségek még inkább, mint a román többség (és a 1,3 -1,4 millás magyarságot tekintve, ők/mi még jobban ... már a nagy számok törvénye alapján ;) ).
De azért Romániában sem nemzetiszalagos minden kerítés. Szóval, a nemzeti összetartás megvan ugyan, jobban, mint itt, de tahó/bunkó/állatok mindenhol akadnak ....

harcibarbi 2008.11.07. 18:09:28

váj mi

Hagy ne mondjam, hogy nekem mi ugrott be, mikor a Dob utcában odaugrott hozzám tavasszal egy kiskorúcigány, és hátul megnyeste a kabátomat...

2 hétig dolgoztam egyetemistaként Gyulafehérváron az érsekségen (magyarként, ingyen, napi kétszeri puliszka azért megvolt - 2000-ben)

Gyönyörű város, gyönyörű épületekkel.
Este megyünk társakkal, gondoltuk, keresünk egy kocsmát. 5 fiú-2 lány volt az arány. Találtunk egyet, magyar nemzetiségű volt a pincérlány. Mulattunk éjfélig, majd szól a csaj, hogy inkább menjünk most, mert műszakváltás lesz, és ki fognak minket dobni.
Mosolyogtunk nagyban, hogy á, dehogy, hiszen az egész város meg minden, olyan békés.
Jött az ősromán pincércsaj, az ősromán tulajhelyettes faszijával, asztallal együtt kiborítottak bennünket.
Később azért bejártuk persze egész Erdélyt, szerintem gyönyörű...

Uff, ez nagyon messzire vezetne, szerintem hagyjuk abba, mindenkinek más tapasztalatai vannak. Én tudom, hogy nem vagyok liberális fapicsa és nem is leszek. És nem azért, mert sávos a pizsamám, vagy mert Emesét álmodok, hanem elegem van sokmindenből és nemértem miért nem tudunk itthon összetartani és normális mértékben ápolni a kultúránkat, hagyományainkat
És miért náci az, aki ezt teszi. Vagy próbálja tenni a sok idióta, nemzetgyűlölő közt.

Cének üzenve:
Felőlem töröld, ha ez is érzékeny a jóízlésednek.

váj mí 2008.11.07. 18:58:48

harcibarbi 2008.11.07. 18:09:28

Hát nekem fordulásból az "elmészajó**aanyádba" ugrik be, és már nyomom is a katonai gázt , anélkül, hogy érdekelne, megvakul vagy sem . Ezt már egyetemista koromban, Kolozsváron bevezettem. Tudom, ilegális, de le se sz*rom, jelentsen fel ;). Úgyhogy nem nagyon jó engem hátulról/oldalról megközelíteni a'la hirtelen, mert készenlétben figyel a gázspray ;)

Gyulafehérvár. Erre mondtam, hogy bunkó-tahó-parasztok mindenhol vannak. Nincs mit csálj velük. Illetve lenne mit, de annyit sem érnek.
És vannak tudatlanok is. Én sokáig egy határmenti városban éltem, a kedvenc kocsmánk meg egy E-s jelzésű út mellett volt, ami mellett gyakran megálltak kamionok. Nyár, kerthelyiség.. egyszercsak egy nagyon feltűnően bóklászó pasira lettünk figyelmesek. Keringett jobbra-balra az ürge, láthatóüan nem tudta, mi merre, hány méter. Egy idő után csak megszólítottuk, hogy ugyanmár, mi a gebasz? Hát először is ugrott egyet, amikor magyarul szóltunk hozzá :), aztán, amikor átváltottunk románra, mert láttuk, hogy nem érti, elmondta, hogy Moldvából indult útnak (Paraul de Jos .. mind1 is ), és lerohadt, de nem mert senkit megszólítani, mert ők úgy tudják arrafelé, hogy Erdélyben rögtön agyonverik azt, aki románul szólal meg ... ;)
Hát ez van, csak röhögni tudtunk, meg elirányítani a komát egy non-stop autószervízhez :)

R. 2008.11.07. 20:49:05

@harcibarbi

"Azért az igazán vicces, hogy valaki egyszer magyar egyszer román, ahogy épp kedvező és jobban hangzik."

Kedves kimondottan bunkó harcibarbi, cseppet sem vicces kisebbséginek lenni. De cseppet sem büszkeség magyarnak lenni egy olyan világban, ahol olyanokhoz hasonlítanak mint amilyen te vagy! Brr. Akkor inkább mondják hogy román vagyok!

"A haza nem a celebnéző, panaszhányó és feljelentgető emberekből áll."
Hanem az olyan empatikus képességekkel megáldott és jófej emberekből, mint te?! (a gyengébbek kedvéért: remélem érzed az iróniát a hangomból....)

"Én az ilyenek miatt is szégyellem magam, mondjuk hálistennek semmi "román" hazaáruló felmenőm
nincsen."

Mitől is hazaáruló az, aki magyarnak születik Romániába???

Máskor gondold már végig a "bölcs" kommentjeidet, mielőtt megosztod másokkal azt a rettentő sok értelmes gondolatot ami a fejedben van. Bleah.

R. 2008.11.07. 21:01:00

@harcibarbi 2008.11.07. 16:53:56

na, ezzel viszont szívemből beszélsz. szinte ugyanez megtörtént velem is, de nem ám kilencvenhétben, hanem KÉT HETE. belváros, nénike és kutya, kutya szarik, nénike szarik rá összeszedni. felajánlottam a zacsit, néni erre is szart rá. odamentem, elővettem a zacsit, bele a kutyakakit, és szépen odaadtam a néni kezébe, hátha így elszégyelli magát és majd next time jobb lesz. utánamdobta. hát itt mutatkozik meg a kultúra.
(sajnos ez Romániában is kb itt tart, annyi különbséggel, hogy a kisebb városokban még nem is hallottak arról, hogy a kutyakakik össze kell szedni)

váj mí 2008.11.07. 21:52:49

Hmmm, ahogy elnézem a helyzetet, a kutyaszar összeszedése a legkevésbé fontos probléma per pill. a magyar társadalom számára. Attól még ugyanolyan "szemetelés" mint a csoki-vagy jégkrém vagy cuklorjkáspapír nagystílű eldobása.
Amit viszont pozitívan lehet értékelni e téren. Ahogy észrevettem, azokban a parkokban, ahol van külön elkerített kutyasétáltató, külön sitt-gyüjtővel, ott a gazdik bezony összeszedik a kiskedvenc "szeretetcsomagjait", és berakják az erre kialkított tárolóba. Talán, minden egyes zökldterületnek minősített övezet, ahova kutyokkal is be lehet menni, el kéne léátni ilyenfajta tárolókkal, és akkor talán, lassan-lassan ... esetleg ...

bölcsésztanár 2008.11.07. 22:00:50

A poszthoz szólnék hozzá:
szerény véleményem szerint az adja el a lelkét,
aki vérrel írja alá a szerződést...
Remélem, golyóstollal csináltad. És jó vastagon fogott. Hajrá!

Céadaoin (user ID 44540) 2008.11.07. 22:08:22

OFF
harcibarbi, lécci ne utálj ennyire... :-(
Vagy legalább, ha lehet, lőj kisebb kaliberrel, az önjelölt pszichológusos mondatodat odaát szerintem legalább hárman magunkra értettük... :-(
Köszönöm
ON

váj mí 2008.11.07. 22:18:11

A szemetelésről egyébként eszembe jut a Budapest retró című jó kis propaganda film a pesti utcákról. Nagyon jól szórakoztam rajta, miközben megismertem egy másik fajta Budapestet is... még ha nem is életszerűt ;)

www.youtube.com/watch?v=qw1QnPcg--Q

www.youtube.com/watch?v=7qXU1-KAeHU&feature=related

Persze, propaganda filmecskék, úgy is kell nézni őket, de szerintem nagyon is hasznosak, azoknak, akik el szeretnének kapni valamit Budapest nem-mai hangulatából (a szájbarágós szövegtől persze jobb eltekinteni, bár Antal Imre konferálásával még ez is vicces ;) )
No, és érdemes beletekinteni a kapcsolódó videókba is, a pesti lakásról járművekről ésatöbbi ....

Sandorn 2008.11.07. 22:49:04

"Egy értelmiségi pár küzdelmei a létminimum alatt".
Mik a tények:
a) Itt egy értelmiségi pár, 2 értelmes ember
b) Kevés a fizetésük, létminimum alatt élnek, hiába értelmesek.
Mik a következtetések:
c) A társadalom nem becsüli meg ezeket az embereket, hiába tanultak annyi éven át.

Kénytelenek feladni őszinte vidéki életmódjukat és a gonosz nagyvárosba költözni hogy eladják a lelküket az ördögnek.

Nane, hol élünk az őskorban?

váj mi 2008.11.07. 22:54:12

Sandorn
Ez jó, nagyon jó :D Már, ha viccnek gondoltad, mert komolynak meg átkozottul nagy marhaság. Kábé, mint a propagandafilmek ;)

Catalina 2008.11.09. 01:08:25

Vidéki vagyok, de szerintem Budapest jó hely. Én szeretem. Aki igazán akarja, bárhol jól érezheti magát.
Fanyalognak az ismerősök? Ha a család és a barátok megértenek, az elegendő egy jó kezdethez. A fanyalgók meg haraphatják tovább a citromot és fintoroghatnak, maguknak ártanak vele, nem neked.

zwilling 2008.11.14. 18:44:57

IKEA ugyan még nincs, de már végleges, hogy lesz az is.

zwilling 2008.11.14. 18:56:43

ja és az egyik haverom most próbál KFC-t nyitni, amúgy a listád alapján nem lehetsz egy túl igényes ember.

zwilling 2008.11.14. 18:59:59

de fúdepesti subway meg már elég régóta van pizza hut meg kb már 15 éve is volt de aztán bezárt.

NRG44 · http://althir.org 2009.04.02. 21:28:46

Vidéken nincs semmi, és az is fokozatosan megszűnik, mert nem gazdaságos fenntartani. xD

Vidékről is a fővárosba járnak be dolgozni ám, akár 200 kilóméterekről. Csak hát a fővárosban nincsenek fák, sokkal zajosabb, büdösebb, meg ilyesmi apróságok...
süti beállítások módosítása