Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Október 23.

2008.10.23. 12:51 Szegényember felesége

Nem tudom magamban tartani, milyen gondolatokat ébreszt bennem a mai nemzeti ünnep.

Azt látom magam körül, hogy 1956-ról nagyon eltérő emlékeket őriznek a családok, sokféle eltérő nézőpont, egyéni történet él még mindig párhuzamosan. És ezzel nem nagyon akaródzik szembe néznünk.

Mert (ha az ősökre, családokra gondolok), előbb-utóbb kiderül, hogy nem vagyunk mindannyian hősök. Hogy talán nem tudtunk és talán nem akartunk mindent feláldozni. Hogy talán hajlandóak voltunk belenyugodni az eltiprásba, és képesek voltunk lemondani vágyainkról. Hogy még 33 éven keresztül szolgáltuk egy rendszert, s közben megtanultuk jól érezni magunkat benne.

De akkor bűnösök vagyunk? Vagy egyszerű, átlagos, hétköznapi emberek?

Nehéz így könnyű szívvel és büszkén ünnepelni.

67 komment

Címkék: élet család történelem 1956 forradalom

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr43727974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piroska 2008.10.23. 13:56:44

Kicsit kemény a témaváltás a rafinériás poszt után. Amúgy meg jajjjj. Utálom az álságos pátoszkeltést. Ennél a nátrium-glutamát is jobb, komolyan.

zwilling 2008.10.23. 13:58:09

Hú, ne haragudj, talán egyszer írtam eddig ide, nagyon más témába, de ez az írás nekem nagyon fura(hogy finom legyek).Először is,ez a "nem akartunk mindent feláldozni", hát nézd, az lehet, hogy a te családod, szüleid, nagyszüleid nem így élték ezt meg, de például az én családom, ha nem is önként, de generációk kemény munkáját "áldozta" fel azért, hogy annak a rendszernek a kiszolgálói gazdagodhassanak, munka nélkül, miközben a mese azért kicsit másról szólt. Másodszor, ez a képesek voltunk lemondani a vágyainkról, Te, ez nem egy drága ruha volt, amire nem tudsz pénzt szánni vagy könyv vagy édesség vagy akármi...a megalázás, a terror, a kisemmizés, a megfigyelés, a diktatúra elutasítása, szerintem nem olyan vágy, amiről le lehet mondani, ez természetes igény és szerintem akinek van egy kis tartása az soha nem mondhat le erről, mégha kényelmesebb, biztonságosabb is kiszolgálni a rendszert.

belina 2008.10.23. 14:01:47

Igazad van. A vegyes érzések bennem is megvannak az " ünneppel" kapcsolatban, pedig én még láttam élőben az egész cirkuszt!
Nemtudom, hogy miért, de nincs kedvem ünnepelni!
A magyar ember nagy tragédiája, hogy nem tud összefogni, mindig kétfelé húzunk. Ez lesz a vesztünk ! 56-ban is két " csapat" állt egymással szemben . Külön-külön egyik sem győzhetett.
Ezért nekem inkább: ez a nap csak szomorúság és szorongás.

bölcsésztanár 2008.10.23. 14:25:44

Sajna ez most nagyon gáz, amit írtál. Mi ez a többes szám? Mi még nem is éltünk akkor. (Én legalábbis '77-ben születtem.)

Számomra ez az ünnep nem ilyen keser-édes nosztalgia, mint ahogy te szuggerálod, hanem történelem. Sok évtizeden keresztül meghamisított, ma a napnál is világosabb történelem. Ha valaki számára nem az, olvasgasson.
Ha valaki akkor nem azon az oldalon állt, ahol szeretett volna, mert félt és féltette a félthetőt, az csak rá tartozik és normális emberi dolog.
Ünnepelni meg lehet akkor is, ha nyomaszt egy-egy családtag hozzáállása, hiszen az én személyi felelősségem ugye nem jön szóba. Az emlékezés a hősökre pedig így is megy. Akinek megy. Akinek meg nem tiszta a lelkiismerete, mert akkor a diktatúra oldalán állt, hát számoljon el vele ő.
Ez nyilván nem ilyen egyszerű, de nehogy már én érezzem szarul magam, mert az emberek egy része még ma is azon nosztalgiázik, hogy milyen jó volt Kádár alatt...

harcibarbi 2008.10.23. 15:03:08

Én ezt most nem értem. o.O

hukk 2008.10.23. 15:29:24

Éz egy marhaság. Nem magadat ünnepled 56 kapcsán, hanem azokat, akik nem voltak hajlandóak belnyugodni a rendszerbe. Korlátolt dolog a forradalom kapcsán amiatt keserűséget érezni, hogy az én családom nem vett részt benne.
Téged a 48-as megemlékezések kapcsán is csak a saját érintettségedet foglalkoztat? Esetleg augusztus 20-án is? Karácsonykor?

harcibarbi 2008.10.23. 15:55:17

Na, azt hiszlem vágom.

Most komolyan kisebbségi komplid van, mert a családod nem vett részt fizikainak a forradalomban?

Én személy szerint azokat ütném, akik itthagyták a hazát és családjukat, és jól leléptek valami fincsibb országba.

rennie 2008.10.23. 16:15:36

Pedig igaz amit a posztoló leírt. Amire Nagy Imrét és társait elítélték, nagyon sokat kibékültek ám a rendszerrel...

missparker 2008.10.23. 16:30:20

Ez nagyon gáz post. A szüleim is csak annyira emlékeznek '56-ból, hogy hazaküldték őket az iskolából (vidék). Ehhez képest te itt többes szám 1. személyben írsz hülyeségeket. Bűnökről írsz, amihez sem jogod, sem tudásod nincs, hogy megítéld. Leegyszerűzöl, leátlagosozol olyan embereket, akiket max képen láttál, de valszeg még úgy sem.

SZVSZ ez nekünk történelem, amiről megemlékezni illik, nem véleményt mondani.

Maradj a zoknistoppolásnál meg a Knorr rafinériánál, az a te szinted.

Bocs, de most berágtam. Ez gusztustalan volt.

harcibarbi 2008.10.23. 17:14:33

Akkor mégsem értem.
Valaki elmondaná, hogy miről szól _konkrétan_ a poszt?

zwilling 2008.10.23. 17:29:22

"Hogy talán hajlandóak voltunk belenyugodni az eltiprásba, és képesek voltunk lemondani vágyainkról. Hogy még 33 éven keresztül szolgáltuk egy rendszert, s közben megtanultuk jól érezni magunkat benne."

Oké, ezzel semmi gond nincs(fogjuk rá), de ha így érzed akkor nincs is nagyon mit ünnepelned ma.

missparker 2008.10.23. 17:32:17

harcibarbi,

SZF okt. 23-mal kapcsolatos érzéseiről. Ennyit bírt kiváltani belőle. De nem baj, ha nem érted, mert valóban nem sok értelme van.

harcibarbi 2008.10.23. 17:40:46

missparker

ja értem
érdekes hozzáállása van akkor a nemzeti ünnephez

missparker 2008.10.23. 17:50:20

Ez megint a teljesen életszerűtlen műposzt, ami a kamublogot erősíti.

Furcsa, de nekem okt. 23-ról a köztársaság kikiáltása jut eszembe. Nem pedig az, hogy ki mennyire volt vagy nem volt megalkuvó 56-ban. Mert hallgattuk Szűrös Mátyást az iskolarádión, hetedikes voltam. Az én korosztályomnak (77-es évjárat) a többi történelem. Neki nem. Valszeg most éppen egy idősebb posztíró írt, mert már eredetileg is úgy látom, többen írják egy nicken :)

Z 2008.10.23. 17:53:02

Szf ! Kérlek soha ne taníts gyerekeket! Ha a férjed is ilyen @&#% ,akkor ő se! (köszi)

Z 2008.10.23. 17:55:24

Vagy tényleg kamublog, és most egy népszabis publicista írta a cikket :(

harcibarbi 2008.10.23. 18:10:43

Vagy egy ember írja, lásd Ötödik Sally...

LION_heart 2008.10.23. 18:13:23

"Hogy talán hajlandóak voltunk belenyugodni az eltiprásba, és képesek voltunk lemondani vágyainkról. Hogy még 33 éven keresztül szolgáltuk egy rendszert, s közben megtanultuk jól érezni magunkat benne."

Az mondjuk biztos, h eléggé érdekes témaváltás... Rafinéria után okt.23....:D De OK, legyen.

Én egészen a rendszerváltás utánig nem is hallottam arról, h volt ilyen, h 1956. Egyszerűen a politikát soha nem a mi füleink hallatára tárgyalták meg a szülők. Monbdjuk finom utalások azért voltak. Nekem a nagybátyám kényszerült emigrációba 1956 után, részint családi, részint politikai okok miatt. De a család többi tagja a túléléssel volt elfoglalva. TÚLÉLÉSSEL, ezt szeretném hangsúlyozni. Voltak a bátrak, akik fegyvert fogtak, és téynleg lőtték a ruszkikat. Minden megbecsülésem az övék. Sajnos, alig pár ezren lehettek. Sokan voltak, akik csendben támogatták a forradalmat, valszeg ők voltak a többség.
Sztem NAGYON fontos elkülöníteni azokat, akik TÚLÉLTÉK a rendszert és azokat, akik JÓL ÉREZTÉK MAGUKAT BENNE. Egyáltalán nem mindegy! Nem mindegy, SZF, hogy TÚLÉLTE valik a kádárista diktatúrát, vagy, mint írod, SZOLGÁLTA a kádárista diktatúrát!
Sajnos ez az elkülönítés ma nincsen meg. Szerintem (többek között) ez az oka annak, h itt tart ma az ország, ahol tart...

zwilling 2008.10.23. 18:21:23

LION_heart
abszolút egyetértek.

bölcsésztanár 2008.10.23. 18:21:57

Oroszlánszív,
Igazad van. Sajnos ma többen vannak azok, akik szolgálták és jól érezték magukat benne. Akik ellene fordultak, nem élték túl, vagy ha igen, beleroppantak. Vagy elcsendesedtek.
Az elkülönítés nemhogy ilyen formán nincs jelen, de ha emlékszünk az ügynökbotrányokra, még azt is el akarták velünk hitetni, hogy egy kalap alá lehet venni a jelentőt és a jelentettet. Nem szemiotikáról beszélek.
Viszont ez nagyon messze vezet, be is fogom a pofámat.

missparker 2008.10.23. 18:23:31

Khm, azt hiszem a poszt célja pont annak szondázása, hogy ki mit érez az ünneppel kapcsolatban. Szóval ne nagyon menjetek bele a játékába, ha nem muszáj...

sanyya 2008.10.23. 20:53:35

offtopic

Elképesztő, hogy mennyi olvasni_nem_tudó, magát intelligensnek_gondoló, megkeseredett, agresszív, frusztrált, magányos, dühös, szűklátókörű ember kommentel ezen a szvsz szánalmas blogon.

Hátrányos helyzetű kaviár 2008.10.23. 21:22:52

Nu, akkor először is el kellene dönteni:
ad1: ez egy "szegénység" blog a mai, 2008-as év Magyarországán
ad2. ez egy én-blog.
Mert, ha az ad1 az igaz, akkor ez itt most megint egy kibaxotttul felesleges poszt. Ami ráadásul nem kicsit visszatetsző, hogy ne használjam az "undorító" jelzőt...
Ha viszont az ad2, akkor jóérzésből (SZF, ismered a szó szótári jelentését? szvsz, nem hiszem), meg kell változtatni a blog címét (jah, kevesebben látogatnák, és elsüllyednél ... hát perszeee.... te szegény :P)

Hátrányos helyzetű kaviár 2008.10.23. 21:35:40

missparker 2008.10.23. 18:23:31
Erről van aranyos történetem, mert képzeld, ilyesmiről kormánymegrendelésre ipsosos felmérések is készülnek. Persze, a ti adóforintjaitokból. ;)
Szóval, kislány megállít utcán tavaly ilyentájban, hogy ő az Ipsostól (kitűző, megbízólevél, istenöröme... naaa, ő a szegény), és kérdőíeves felmérés, 10 kérdés az okt 23-ával kapcsolatban. Mindössze 10-15 perc ugyanmár ... szánjam rá.
Mondom neki, hogy ez így nehéz lesz velem, meg q***ra nem releváns, mert számomra az '56 alig több, mint történelmi dátum, merthogy én nem lenni magyar állampolgár, és átkozottul semmi közöm hezzá. Másmihez van, más országban, mármint ilyen szempontból.
Miután túlestünk azon, hogy "jééé-és-ilyen-jól-beszélsz-magyarul?!" :P, megszántam, és válaszoltam ...Legalább eggyel kevesebb full-kérdőív "született" a magyar adófizetők pénzén ;)

Hátrányos helyzetű kaviár 2008.10.23. 21:37:42

Izé ... full-kamu ... nah. Úgy lácccik, már írni se nem tudok :(

harcibarbi 2008.10.23. 22:05:24

Kaviár

Milyen állampolgár vagy?

LION_heart 2008.10.23. 22:24:38

missparker 2008.10.23. 18:23:31
Khm, azt hiszem a poszt célja pont annak szondázása, hogy ki mit érez az ünneppel kapcsolatban. Szóval ne nagyon menjetek bele a játékába, ha nem muszáj...

Mi, és jelentés megy az ÁVH-hoz, vagy hogyan is hívják mostanában???
:DDD

harcibarbi 2008.10.23. 22:46:33

LION_heart 2008.10.23. 22:24:38

Hát ez tényleg kurva vicces volt a mai napon :-/

Hátrányos helyzetű kaviár 2008.10.23. 23:02:12

harcibarbi 2008.10.23. 22:05:24

Román

DEGEC 2008.10.23. 23:48:37

no ma a flém-ó-méter nem lengett ki, csak nem mindenki az atcán ünnepele-e?

missparker 2008.10.24. 07:43:01

Degec,

Dr. House maraton van az AXN-en :)

puffancs 2008.10.24. 09:40:12

"Sztem NAGYON fontos elkülöníteni azokat, akik TÚLÉLTÉK a rendszert és azokat, akik JÓL ÉREZTÉK MAGUKAT BENNE. Egyáltalán nem mindegy! Nem mindegy, SZF, hogy TÚLÉLTE valik a kádárista diktatúrát, vagy, mint írod, SZOLGÁLTA a kádárista diktatúrát! "

hat ez ugy hulyeseg, ahogy van. valakik ebbe a rendszerbe szuletnek (ugye minden rendszer valahogy keletkezik, altalaban egyik sem azert, mert a nep akarja!!!! tortenelem! haho!), es nehogy mar hibaztassunk olyanokat, akiknek ez a rendszer volt a fiatalsaguk. akik beleszulettek ebbe az un. forradalomba, azok aztan semmit nem tehetnek a rendszerrel kapcsolatban. hadd erezzek jol magukat benne!!!!!! en kikernem magamnak, hogyha egy un rendszervaltas utan engem akarki is hibaztatni akarna, hogy fiatalon JOL EREZTEM magam.
a masik, ne legyunk mar alsagosak, 56 kommunista forradalom volt, nagy imre kommunista volt, es eleg bena kulpolitikus.

aki 56-ot a nemzetkozi helyzet nelkul probalja megitelni, az nagyon nem tudja, hol van magyarorszag helye a vilagban, hol volt akkor es hogy hol marad mindig is.
ebbol a helyzetbol kene elonyt kovacsolni, es nem a nagyokra akarni hasonlitani.

ez egy nagyon hulye poszt volt.

puffancs 2008.10.24. 09:43:07

egyebkent volt olyan muri, mint tavaly? kiment a csocselek az utcara kukat gyujtogatni, autokat rongalni, tankot lopni?

Haloperidol 2008.10.24. 10:19:03

@ puffancs:
"ne legyunk mar alsagosak, 56 kommunista forradalom volt, nagy imre kommunista volt, es eleg bena kulpolitikus."

Nagy Imre valóban moszkovita komcsi volt, akibe azonban szorult egy kis emberség és látta, h a sztálini rendszer nem megy tovább. Azonban az, hogy NI ROBBANTOTTA volna ki a forradalmat, az elég nagy baromság. Maradjunk abban, hogy NI eléggé sodródott az eseményekkel, amit a "PESTI SRÁCOK" robbantottak ki. Eléggé emlékezetes esemény, (még a Szabadság, Szerelem című "opuszban" is benne van) hogy a parlament előtt összegyűlt tömegnek úgy kezdi a beszédét, hogy "elvtársak", és a tömeg kifütyüli, hogy nem vagyunk elvtársak! Szóval 56-ot KOMMUNISTA forradalomnak nevezni BAROMSÁG. A forradalmárok éppen azt akrták, hogy az oroszok menjenek haza, a komcsik meg tűnjenek el. Ennyi. Hogy NI mártír lett, az más dolog, azt lehet becsülni, hogy legalább észrevette, hogy a népének mire van szüksége és utána la. kiállt a választása mellett, vállalva a következményeit.

Ja, persze, lehet diktatúrában is jól érezni magad. Ennek két módja van:
1. Leszarod, hogy mi történik a közéletben, nem érdekel a politika, a hazád sorsa, homokba dugod a fejed.
2. Része vagy a rendszernek, és kiszolgálod.

degec 2008.10.24. 10:24:44

missparker 2008.10.24. 07:43:01

ha nekem csak bronz csomagom van az jupiszinel akkor szegeny vagyok, es nincs benne az AXN, es nem is szeretem a dr hazat?????:-P

puffancs 2008.10.24. 10:35:21

lion heart:
azert, mert jol erzem magam es leszarom a kozeletet, meg nem dugom homokba a fejem.

aki meg azt hitte, hogy az oroszok par hangos szo utan elmennek, az jo nagyot tevedett. magyarorszag a nagypolitika jatszotereben egy homokszem volt. alku targya.

puffancs 2008.10.24. 10:38:52

a masik: azert, mert valaki hisz valamiben, ami eszme mas ember szabadsagat nem serti, nem rossz ember. en nem itelem el a komcsikat, az egy nagyon humanus eszme, kar, hogy buta.

amikor magyarorszagot a harommillio koldus orszaganak hivtak, az uralkodo reteg, aki kiszolgalta AZT a rendszert, minek nevezned?

azokat kene sajnalni?
ugyanmar :) a modernkori rabszolgatarto tarsadalom az, amit te vedesz? mifele ember vagy te? (mondhatnam)

en mindig is egy meritokratikus tarsadalmi berendezkedes fele hajlottam, es megyek arra, ahol a legtobb hasonlosagot fedezem fel.
ezert elek angliaban is. itt ha van eszed, szorgalmad, megkapod erte a jutalmad, mert elismerest kapsz.

Hátrányos helyzetű kaviár 2008.10.24. 11:38:25

degec 2008.10.24. 10:24:44

Gyűjtünk nekeg egy platinacsomagra, mit szólsz? Vagy megadjuk azoknak az oldalaknak a címét, ahonnan letöltheted a Háuz évadokat ... ;)

degec 2008.10.24. 13:41:50

Hátrányos helyzetű kaviár 2008.10.24. 11:38:25

de nem szeretem a dr hazat, valahogy nem birom 5 percnel toabb, de van eleg sorozat amre racsusztam, greszklinika, szul. fel, BK, NCIS stb..
szokes, heroes, maffiozok.. stb..

degec 2008.10.24. 14:03:24

Hátrányos helyzetű kaviár 2008.10.24. 11:38:25

amugy a gyujtest elfogadom, mert ugy latom itt csak egy paran vagyunk szegenyek, akik meg ma is dolgoznak...:-)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.24. 14:08:37

a palacsintasütés munkának számít? :-D

degec 2008.10.24. 14:23:08

ha mellek vagy foallasban csinalod, akkor igen.

de ha a csaladdal otthon habzsidozsizel..akkor nem..

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.10.24. 14:49:14

56 jó téma. Akinek írhatnékja van, mert viszketnek az ujjai, és kommentelőkre vágyik, bár nem volt benne része nekiáll szerzeményt fabrikálni. Nem kell rácuppanni mindenre ami divatos. A lehtöbbjének úgyis csak a za lényeg, hogy van e valami új cucc, mobil, akármi a piacon ami trendi, ha van és elérhető. Felejtsétek már el ötvenhatot.

Haloperidol 2008.10.24. 15:33:21

@Inszeminator:
A lehtöbbjének úgyis csak a za lényeg, hogy van e valami új cucc, mobil, akármi a piacon ami trendi, ha van és elérhető.

Igazad van. Én is oktatok ma huszonéveseket. Egyszer eg lazább órán előkerült a lázadás, ami obligált velejárója a fiatalságnak. Az egyik diák megmondta a tutit (nagyon értelmes gyerek egyébként):
Mi már nem nagyon lázadunk, mi csak fogyasztani akarunk. NAAAAON durva...
Egyébként, ha megnézed, ma a lázadáshoz is jól definiáltan rendelkezésre állnak a cuccok-igazából az emos, a rokker, a neonáci is pontosan tudja, hogy milyen ruházati márkában kell megjelenni valahol. Így kell a lázadást is "megfejni". Kemény.

harcibarbi 2008.10.24. 15:58:04

Miért kéne elfelejteni? A Holocaustot is felejtsük el akkor, jó? Meg mindent, ami a az emberiség/a mi múltunk és aminek őseink részesei voltak (teljesen mindegy, hogy aktívan vagy passzívan).


Lion_heart

Én azon szoktam jókat röhögni, hogy a világfájdalmas emós, a kőrokker és a merevnáci mekkora gonddal készítette össze magát otthon, mielőtt az utcára kilépett. Pontosan van kihúzva fekete tussal a szem, haj bezselézve, piercing itt, piercing ott, cipő-gatya-poló- csakis az imidzsnek megfelelő vadiúj méregdrága.
Egy vicc.

puffancs 2008.10.24. 16:26:36

miert baj az, ha a mai ember fogyasztani akar?
mi a gond azzal?

az a rendszer, aminek a masodik vilaghaboru vetett veget magyarorszagon, gondoljatok, hogy nem a fogyasztasrol szolt? ezust, selyem, ez-az-amaz? a meltosagos asszonyt akkor nem a divat erdekelte?

a kulonbseg csak az, hogy most az atlagember is fogyaszthat, akkor ez a kivaltsagosok joga volt. ma neked is lehet lovad (kocsid), hiaba vagy "csak" egy acs.

hat nem sokkal jobb ma? ja, az meg, hogy a kivaltsagosoktol elvettek (allamositottak) a hazaikat, nos, egy haboru utan eleg altalanos jelenseg. nem tudom sajnalni oket. nekik koszonheto a haboru.
nem az atlagembert kepviselte a politikai rendszer. ha azt kepviseli, es magyarorszag demokracia, akkor nem vagtunk volna bele a nacik csatlosakent a vilaghaboruba. meg mindig megmosolyogtat a haduzenet az usa-nak. titeket nem?
egy demokraciaban nem lehetett volna egy bardossy-nk sem, es akkor meg nem is fokoztam.
egy demokraciat SOHA nem kovet "kommunista" diktatura.
az okokat tehat ne a kommunistak mibenleteben keressek az emberek, hanem a haboruban. a diktaturat megelozo rendszerben.

DEGEC 2008.10.24. 16:29:55

Ehhez az emós dologoz kapcsolódóan van eg y kérdésem...

az emós az mindig szomorú nem meg meg akar halni...tehat ha igazi vérbeli emos lenne akkor halott lenne, igy igazi emos nincs is, legalábbis olyan aki él, aki meg él az csak divat emós...
??????

Nekem az furcsa, hogy ezeknek a gyerekeknek, ( legalábbis akiket látok a subbán meg myvipp meg mettom én mik vannak, (szerencsére abban az országban ahol élek ez nem divat, vagy legalábbis az ország ezen részén, szal én még emóst csak képről láttam, (meg egyet valahol egy reptéren, de lehet magyar volt:-( ....

na tehát ezenek a szülei mit szólnak ehhez?
Nekem még nincs gyerekem, de az biztos hogy a nadrágszíjat előhúznám, bár nem vagyok a hive, vagy a szeneslapátot az tuti...

nincs itt tanár??????

érdekelne, hogy ha felelteni kell, nem e éreznek kényszert hogy egy kicsit gyakrabban feleltessék ezeket, vagy ilyenek???

vagy esetleg akinek a gyereke emós, leirhatná hogy hogy áll ehhez a kérdéshez...
majdcsak kinövi vagy what?????

puffancs 2008.10.24. 17:05:14

lionheart: a masik, miert "obligalt" velejaroja a fiatalsagnak a lazadas?

szerinted csak egy utja van a fiatalsagnak? te akkor nagyon nem ismered az embereket. fogalmad sincs roluk.

es ugy latom, az uri magyarorszag fogyasztasi szokasai senkit nem erdekelnek. vajon miert? mert szembe kellene nezni vele, hogy bizony meg ma is sok hulyet butitanak mindenfele magasztos eszmevel, holott az egesz gazdasagi ugy/erdek?

az elvesztett joletet siratjak. amiert mas dolgozott.

missparker 2008.10.24. 17:19:29

Degec,

Az emo divat, ugyanúgy mint a mi fiatalságunkban volt a Depeche Mode, ,meg a Cure (na az azért veszélyesebb volt, volt néhány marha, aki felvágta az ereit miattuk, de én ezt Darwin-díj kategóriába sorolom, nem a Cure hibája).

Szóval divat, majd kinövik a kölykök, kár ezzel foglalkozni. Ha azt szereti, hogy szemébe lóg a haja, és fekete szemceruzával körberajzolja a szemét, ám legyen.
A gond akkor kezdődik, amikor ideológiát gyártanak hozzá, ahhoz még fiatalok tényleg (lsd. még sátánizmus, amikor egy hülyegyerek ennek szellemében kivégezte a húgát, vagy 20 éve). Ennek viszont biztos van jele előre, csak oda kell figyelni a gyerekre.

DEGEC 2008.10.24. 18:10:56

Az én időmben a chichago tigers dszeki meg a márványfarmer meg a digóktól hozott casucci volt divat vazze...

de apám elviselte, ha esetleg el kellett mennünk vendégségbe....illetve akár ebben a szettebn el tudtam menni vasárnap a templomba is....
de ez.....némelyiket vascsővel verném szájba már bocsánat...

fotógatják magukat, mindenféle idétlen pózból, és hogy a szemük alromlik ettől az 100%, és majd a tb-ből meg fizetik, de jó.....

amugy én nem volt se depeses se brosszos, lehet nem voltam sikeres?

mondjuk volt fülbevalóm...asse rossz:-DDD

de azok a képek, amik az iwiwen is fennvannak........14-17 éves lányok hiányos ölözetben, vagy wannabe lezbit jáccanak stb...
hol élünk, nem égő ha mondjuk valakinek a lánya fia ilyeneket tesz fel , és mondjuk a kollégája, rokon stb.. bejelöl vkit, és kiváncsiságból megnézi a család többi tagját is??????


www.napiszar.com/wp-content/uploads/2008/07/8e4d3afa76322325a6dc56be6ae1c9af76860.jpg

www.napiszar.com/wp-content/uploads/2008/10/6f4902b81a99f973d8e3737d90026a1678516942.jpg

www.napiszar.com/wp-content/uploads/2008/10/hoh.jpg

www.napiszar.com/wp-content/uploads/2008/10/6joncx.jpg

www.napiszar.com/wp-content/uploads/2008/09/5850cc0755ea4c17a0ec7feae25ed30f78452307.jpg

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.24. 18:14:49

Úristen, degec, majdnem megöltél... az utolsó képtől megállt bennem az ütő...

DEGEC 2008.10.24. 18:32:11

és ezek közünk járnak...

na jó mondjuk élőben nem láttam, de nemsokára tervezek hazalátogatni, de nem tom mitévő legyek ha majd látok egy ilyet..????

de az oroszok is rajtunk röhögnek leagalábbis subba ezt állítja:-)

www.webpark.ru/comments.php?id=41515

missparker 2008.10.24. 18:51:41

Degec,

Színvonalas képek :) Én is hülye voltam fiatalon, az összes depesest, brosszost, alternatívot értetlenül bámultam. Baromi racionális voltam már akkor is, nem győzött meg semmilyen ideológia.

Viszont végignézve a képeket, azért van egy tanulmányoldala is:
Az első képen pl. mállik a vakolat a falról, régi a billentyűzet stb. Nem egy gazdag család sarja lehet, ha csak ilyen hajlékra futja (még akkor is, ha ez kolesz). Csak hogy témába vágjak :)

missparker 2008.10.24. 18:53:02

Most így belegondolva, majd néz nagyokat a bloggazda/gazdák, ha meglátja/látják, hogy a béna posztjuk milyen jó offtopikba fordult :P

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.24. 19:08:46

Nézek is. :)

(Bocs, hogy nem jelentkeztem be.)

missparker 2008.10.24. 19:11:01

Hát van mit...

DEGEC 2008.10.24. 19:16:52

nem én jöttem elő az emo dologgal...
csak ha már szóba jött, de ahogy elnéztem

1. ma post se volt.
2. ebben posztban sem alakult ki parázs vita.
3. kimoderálják.
4. Biztos én vagyok droid, de én azért ennyire nem szoktam átszellemülni, okt. 23 án és a többi jeles napokon, hogy egésznap otthon ülök, fesselek, hogy húú mi volt, és az egész család ünneplőbe vágja magát, és elmegy a 301 es parcellához jól, megemlékezni...


kiváncsi lennék milyen eredménynel zárulna, ha megkérdeznék az utca emberét mi volt 56 ban?

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.10.25. 09:11:18

Degec - kösz a videót.
Nem véletlenül írtam, hogy felejtsétek már el ötvenhatot. Én fegyverrel vettem részt benne tizennégyévesen, aztán kaptam két és fél év börtönt. Nem felfüggesztettet. Meg ami vele jár utólag. És nagyon unom már, hogy mindenre felhasználható. Az ancien regime' elérte, hogy hírértéke mínuszba menjen. Ki kell halnia egy generációnak, hogy legalább történelmi esemény lehessen.

DEGEC 2008.10.25. 09:37:40

inszeminator · inszeminator.blog.hu 2008.10.25. 09:11:18

a média is tehet erről, be se kapcsoltam a tvt, legalábbis hirekkel foglalkozó csatornára nem tettem, hányok ha azt látom, hogy mátékruszta épp élő műholdas adásban van vmik uccai tudósítóval, és kérdezgeti,

de mennyien vannak a tüntetők?
de hova mehettek?
És nagy a könnygázszag?

Közben meg már az utcaseprők elkezdték feltakaritani az utakat mert volt ott 40 droid....

ettől a szenzációhajhászástól feláll a szőr a hátamon, de lehet hogy ezért van válság is, legalábbis sok média rásegített az tuti..

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.10.25. 09:52:27

Csak szerényen javaslom a személyes véleményemet: hogy SZF maradjon meg a köménymagleves recepteknél. Nem mintha azokról jobbakat írna, de legalább nem égetné magát ennyire.

puffancs 2008.10.25. 12:28:09

inszeminator: latod, pont ezek a dolgok teszik a "forradalmat" egy nagy kalap szarra, hogy gyerekek kezebe fegyvert adnak.
kb a talibokkal meg a hamasszal lehet az ilyen forradalmar egy szinten.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.25. 16:51:06

Cabaret: Szabadíts fel

"Néha úgy tűnik, lehetnek álmaink,
S végre a jövőbe vezet a híd,
de nem megy, mert aki csak erre jár,
minket fölszabadít.

Csak ülök és nézem, hogy mit tudok,
amikor épp ilyen szabad vagyok,
amikor fölemelt kézzel, mosolyogva
a falhoz is állhatok.

Ma én megyek, holnap én küldelek,
mindent kell játszanunk.
Mindent, mert ennyi szerephez
túl kis színház vagyunk.

Én ígértem szebb jövőt,
és álltam is a szavam.
Elindultam fehér lovon
és gettóba küldtem magam.

Vörös csillag a mellemen,
és belül a szívem arany,
és idegen tankok tetejéről
így lőttem magam.

Lassan jönnek az új idők,
még semmiről nem tudunk.
Egyet érzünk csak biztosan:
győzni itt nem fogunk.

Mondd, milyen legyek, mondd, hogy akarod,
mondd, kire ragyognak ma a csillagok?

Mondd, ki érdemes ma a kegyelemre,
a nemzetiszínű szerelemre?

Mondd, ki van soron, most kit üldözünk,
mondd, ki lesz mostantól a mi emberünk?

Mondd, mit játsszunk el, mondd, kik is legyünk,
mondd, mi lenne jó?

Hogy hová megyünk, mondd, kit érdekel,
jobb, ha csöndben maradsz és nem kérdezel.

Ha parancsra lősz, helyesen teszel,
majd ha téged lőnek, a hősünk leszel.

És szép közös emléktáblád lesz velem,
itt öltük egymást, hogy béke legyen.

S mert nem leszünk ott, mikor megérkezünk,
csak azt mondanád el:

hová megyünk...?"

skizofren 2008.10.26. 17:07:38

Hát...

Van 'A' állítás - az első bekezdés "Azt látom..." - ez tökéletesen helytálló és igaz.
Van 'B' állítás - a második bekezdés "Mert (ha az ősökre, ..." - ez így ebben a formában tán nem igaz, de értem mit akarsz kihámozni belőle.
'A' és 'B' között azonban nincs összefüggés. 'B' negáltja - nem az, hogy bűnösök vagyunk. Hétköznapi emberek az már inkább - ki több, ki kevesebb vesztenivalóval. Az hogy ki hogy értelmezi 56-ot az legyen az ő dolga. Nekem mindig a nagyapám jut eszembe aki tűzoltó volt és azért basztatták, hogy miért akarja eloltani azt amit olyan szépen felgyújtottak. Pedig csak a dolgát csinálta. Nem volt komcsi, nem volt forradalmár, csak tűzoltó.
Ünnepelni úgy ünnepelsz ahogy akarsz.
Egyébként rá kéne már jönni, hogy van egy is létszámú hatalmi elit (állam) meg egy nagy többség (pornép/társadalom) és általában a kettő érdekei nem azonosak. Ez ma is így van. Az emberek egy része még ma is szerintem dolgozni szeretne meg élni, kissebb része kapar a (mindenféle) hatalomért mint a kurva élet és hergel, egy szűk rész meg gyakorolja azt. Nem sok minden változott csak több a kaja és kevesebb a manuális munka.

2008.10.27. 12:42:14

Ti még mindig nem vágjátok, hogy Céadaoin ír Szegényember Felesége nickkel? :)
Wazzeee...
A múltkor az egyik post kommentjeinál lebuktak.
Ennyi.
süti beállítások módosítása