Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Mindennapi kenyerünk

2008.09.24. 10:50 Szegényember felesége

Ha nagyon nem utáltatták meg vele a könyveket az egyetemen, akkor a bölcsésznek napi betevője az olvasás. Mi sem sajnáltuk a pénzt a jegyzetbónok illegális felvásárlására, sem az online webáruházaktól, meg az antikváriumoktól.

De érdekes, hogy szinte csak kézikönyveket és szakkönyveket vettünk. Szépirodalmat általában már akkor is könyvtárból vagy kölcsönből olvastunk, amikor megtehettük volna, hogy megvesszük magunknak. Én ami elérhető volt, azt leginkább online olvastam. Valahogy úgy vagyok vele, hogy szépirodalomból csak olyasmit veszek meg, ami már elolvastam és tetszett, pontosabban nemcsak tetszett, de meghatározó élmény volt a számomra. Nem szeretek a polcomon tudni egy olyan könyvet, ami nem fontos nekem.

(Valószínűleg azért, mert mi magunk is vagyunk annyira sznobok, hogy a könyveket státusszimbólumként kezeljük. Bárhová megyünk, rögtön a könyvespolcot csekkoljuk, hogy behatároljuk a vendéglátónk szellemi-világnézeti satöbbi hovatartozását.)

Mostanában maradtak az online és az offline könyvtárak. Pedig amikor megláttam a minden bölcsész által hivatalból gyűlölt Alexandra hálózat 50%-os akciós füzetét, akkor nagyon-nagyon-nagyon sajnáltam, hogy nincs hirtelenjében száz felesleges ezresem.

Végül, ha másképp nem megy, még a könyveinket eladhatjuk.

29 komment

Címkék: olvasás könyv irodalom pénz spórolás könyvtár

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr42671785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harcibarbi 2008.09.24. 11:01:36

Hátőőő...
Tehát inkább a könyveket adjátok el, mintsem, hogy lemondjátok a kábeltévét?...
Érdekes 'bölcsészek' vagytok.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.24. 11:09:31

szerintem a városi/falusi könyvtártagság a legócsóbb. és van ugye a könyvtárellátó szolgálatuk, ami bármit elvisz a városi/falusi könyvtárba.

könyvet eladni a legrosszabb üzlet, anyósom most adott el öt zsák minőségit, mert kinőtte az amúgy is kis lakását, hozzánk meg nem fért. öt kemény ezrest kapott érte a bosnyák téri könyvárustól. fel voltam háborodva.
az én könyveimet csak halálom után adhatják el az örökösök, ha akarják. sok pénzt költöttem rájuk, ma ugyanezt online antikváriumban sz*rért- h*gyért vehetem meg. felháborító. de az is, amennyibe ma az új könyvek kerülnek. ezért antikvárban vásárolok.
igaza van harcibarbinak. akkor inkább menjen a kábeltéve.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.24. 11:12:26

Szerintem ez már a kábeltévé utáni állapot lehetősége...

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.24. 11:12:46

Ma elmegyek a szolgáltatókhoz, és megtudakolom, hogy mennyibe fáj a hűségidő alatt felmondani kábeltévét, netet, telefont, biztosítást.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.24. 11:19:01

akkor addig nézzed a kábeltévét, amíg ki nem folyik a szemed.
és a netet ha lemondod hogy írsz nekünk?
biztosítást sem szabad lemondani. soha nem tudhatod.

tablettás bor 2008.09.24. 11:23:59

Nekem megvan a Mein Kampf és Rousseau-tól az Értekezés a politikai gazdaságtanról is. Egyiknek se sok köze van a világnézetemhez.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.09.24. 11:24:34

Valószínűleg húzósabb összegbe, mintha kihúzzátok a hűségszerződés végéig.

Amúgy a mélyen gyűlölt Alexandrában is van antikvárium rész, én a múltkor ott vettem egy rakás könyvet, uszkve 3000 forintért.
Meg lehet menni barátokhoz kölcsönkérni egy-egy kötetet (csak tessék szépen vissza is vinni), az még a könyvtárnál is olcsóbb.

hsprod 2008.09.24. 11:25:51

nyugi mom'slittlegirl!
poorman's wife csak irónikus volt.
okosabb ő annál...

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.24. 11:27:56

hsprod:

komolyan gondolom, hogy utánajárok a dolgoknak. Csak a mihez tartás végett...
De nem valószínű, hogy érdemes lenne.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.24. 11:32:43

Kölcsön...?
Ááh, virágot, csókot és könyvet lopni nem bűn... :-D

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.24. 11:36:10

feleség!

a havi lakásbiztosításom háromezer HUF. húsz éve fizetek a rablóbandának. egyszer elvitte a szél a tetőm egy részét. 30 ezer HUF-ot akartak adni.
a kárbecslőnek tériszonya volt, és nem ment fel a padlásra. ez fél évembe tellett bizonyítani, hogy ő nem ment fel a padlásra, és a földről állva fényképezett, és fingja sem volt az állapotokról, de kitartó vagyok és elszánt, így sajnos nagyon sokat kellett fizetniük, konkrétan az egész új tetőt, a frankót, és a pszáf is megrángatta az istrángot. ki is rúgtam őket a fenébe, és másik rablóbandával szerződtem. de akkor is csengettek.
szóval megéri fizetni, mert soha nem tudhatod)))

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.24. 11:38:34

mamapicilánya:

Ez kemény...
Nálunk még az is bejátszik, hogy a főbérlő szerződött a biztosítóval, és azt nem egyszerű módosítani...

hsprod 2008.09.24. 11:44:49

pooooooooorman'swifeeeeeeee!
most esik le az egész hüjjjjjesééég!
neked, mint albérlőnek semmi közöd a lakásbiztosításhoz!!!!
1000 albérletben laktam már és az mindig, úgy értem MINDIG a lakástulaj dolga volt. az ő biznisze biztosítani az ő lakását!

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.24. 11:46:26

Hát mi öt éve fizetjük, mert ez volt a megállapodás.

Cserébe viszont elég olcsó maga a bérlés. Így kényelmesebb a főbérlőnek, mert ő bp-i, de a számlák hozzánk jönnek.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.24. 11:47:28

én tulajdonos vagyok a saját házamban. lehet, hogy félreérthető volt, de nem azt írtam, hogy házbiztosítás. azom van. a tető is az enyém

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.24. 11:48:18

feleség simán felmondhatja, a háznak is más a biztosítója anyáméknál, meg a lakásnál is.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.24. 11:49:40

De nem a mi nevünkön van a szerződés, hanem a főbérlő nevén!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.24. 11:50:25

akkor udvarolni kell a főbérlőnek, és meggyőzni őt, hogy van jobb ócsóért

Balance Of Power 2008.09.24. 11:54:53

Na es a kabeltv-telefon-net csomag kinek a neven van, az is a tulajen? Akkor neki esze agaban sem lesz lemondani, mert husegidon belul nagyon megszivatjak a felmondokat, el lehet olvasni nehany Homar posztot.
Amugy meg a tv-telefon-net ugyis egyben van, nem? Tv-t lemondani, netet meghagyni nem kulonosebben nagy megtakaritas, viszont macera.

Konyvet, CD-t eladni tenyleg CSAK akkor, ha kenyerre kell az a par filler. Eleg bosszanto megvenni ujra, en legalabbis szinte minden CD-eladasomat megbantam. Konyvbol az utobbi par evben kezdtem el megvenni azokat, amik tenyleg fontosak es ujra meg ujra eloveszem - ezeket semmi penzert nem adnam el. A tobbi pedig jo konyvtarbol, kolcsonbol.

Liberté_73 2008.09.24. 13:07:10

Hát én pont egy hete cseréltem lakásbiztosítást, mert amikor a házra a jitelt felvettük, beleegyeztünk, hogy a bank kössön rá a saját biztosítójával ...na most utána is néztem a dolognak éppen dupla akkora biztosítási összegre sikerült kötnöm egy másik biztosítóval, éppen 2/3 díjért (!) ...

(összegeket nem írok, mer' lincshangulat lesz)

Siendor 2008.09.24. 13:37:46

Van jó kis netes olvasda, le lehet tölteni millió-egy könyvet. Nem reklámoznám nyilvánosan, ha érdekel, írj... :)
Épp egy e-könyv olvasóra gyűjtök különben, nagyon májer egy dolog :) Többszáz könyv egy A/5 füzet méretű cuccon, papírszerű kijelzővel... Csak az ára...
De monitoron is el lehet lenni...

employee · http://kirugtak.blog.hu 2008.09.24. 22:39:11

érdekes, hogy a szarban egyre kevésbé hiányzott a könyv, viszont jó volt újra olvasni néhányat.
kábeltévé sem volt, sosem néztük. később voltak esti órák, mikor kellett, hogy ne a szaron gondolkodjunk. csak a fix tv jött kódolatlanul. egy idő után úgy tűnt, hogy a patanásos fiatalok tényleg riporterek, a hooligansos ember neve tényleg csipa, és tényleg érdekes, mikor a huszonéves ITguru olyan sms kérdésekre ad választ, hogy a power iso-val vagy a neroval irjunk-e cd image file-t.
arra figyelj kedves szf, hogy ne értékeld le a saját tudásodat (amit a cégeden keresztül árulsz).
Az ember hajlamos rá a szarban. relativizál, aztán mindig saját maga marad alul.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.09.26. 11:27:35

SIendor: vegyél egy használt PDA-t, aztán tegyél rá Pluckert (van PalmOS és WinMo verzió): plkr.org/

Talán vagy két éve adtam el a Palm M505-ösömet 10 eFt-ért, már azon is remekül lehetett olvasni, de ennyi pénzért manapság már HiRes TFT képernyős Palm-ot is kapsz, feleségemnek pl. Tungsten T-je van erre a célra.

De biztos van már olcsóbb megoldás is, egy időben pl. használtam Nokia 9210i Communicatort, és azon is olvastam. Bármilyen fura, az egykor százezerbe kerülő telefon manapság 10 eFt alatt kapható, nagyon kellemes kis készülék, igaz, kicsit nagy, viszont a képernyője is hatalmas (640x200). Nincs rá Plucker, de volt más, talán "Ebook Reader" a neve.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.09.26. 22:22:44

Vissza az eredeti témához:

Eleinte mi is csak szakkönyveket vettünk. Aztán vegyesen.

Egy ideje, mióta nem a szakterületemen dolgozom, csak szépirodalmat veszünk. Azt is keveset. Jó dolog a könyvtár...
A szakkönyvek meg békésen porosodnak.

(Amúgy láttam a vaterán egy eladó bölcsészkönyvtárat. Ugye nem a tietek?)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.26. 22:26:34

Loge:

nem a miénk! :)

Ellenben pár éve épp Pesten voltunk lomtalanításkor. Ott kiraktak egy egyész élet alatt összegyűjtött könyvtárat az utcára.
Szelektív hulladékgyűjtéssel foglalkozó másik szegényemberektől vettünk belőle amennyit elbírtunk. (Ők előbb értek oda, mint mi.)
Többet tudtunk érte ígérni, mint a MÉH.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.09.28. 00:14:46

könyvet és ruhát vaterán/teszveszen (én vaterán szoktam, de éljen a par condicio:) érdemes venni. most olvasom végig a blogot, és már a térdgatya probléma felmerülésekor is kommentelni akartam h online sokkal olcsóbban meg lehet oldani eme termékek beszerzését. qrva jó könyvek pár száz forintért, és minőségi ruhák 1-2 rugóért akár.
és egyáltalán a kaja kivételével neten szinte minden olcsóbb.
szóval ha má ekkora gépnyomó vagy, akkor efelé is érdemes tekinteni.

bár úgyis fleó az egész:P

T. X. T. 2008.09.30. 15:29:47

Én rendszeresen szépirodalmat vásárolok. Most megtehetem, a fizetésem tíz százalékát könyvre adom. Nincs annál jobb érzés, mint tudni, bárhogy is lesz később, a könyvek mindig velem jönnek.
süti beállítások módosítása