Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Nuku cukor

2008.09.20. 07:49 Szegényember felesége

Úgy vettem észre, hogy a 175-200 Ft/kg-os kristálycukrot jól ki lehet váltani édesítőszerrel. Huxol nevű 650 db-os ciklamát és szacharin alapú édesítő tablettát vettem, ami a doboz szerint 2,86 kg cukor édesítőerejének felel meg. Kevesebb, mint 300 Ft volt, hónapokig kitart. (A Spar-os most akciós, 249 Ft egy doboz!)

Kávéba, teába régen is édesítőt használtam. Újabban azonban főzéshez is ezt választom. Tejbedarába, tejberizshez, palacsintatésztába, pudingba, bármibe. A lényeg, hogy forró vízben feloldom előtte a tablettákat.

Gazdaságos és diétás megoldás egyszerre.

És a legszebb, hogy édesítőszerrel le sem égnek olyan könnyen ezek az ételek, mint cukorral!

Bárki bármit mond, nincs mellékíze az így készült ételnek. Arra azért figyelek, hogy naponta ne együnk meg fejenként 15-20 db-nál többet belőle.

20 komment

Címkék: étel pénz spórolás ennivaló cukor édesítő

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr81671209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krisztina 2008.09.20. 08:31:39

Ezek a tipusu edesitoszerek a legkulonfelebb rakokat, leginkabb holyagrakot kepesek generalni. NE EGYETEK!!!! En nem takarekossagi hanem dietas szempontbol keseruen iszok mindent. Meg lehet szokni, mar meg sem birom inni cukorral a kavet pedig eszmeletlen edesszaju vagyok. Csak a Cenderel nem rendelkezik ezzel a tulajdonsaggal, de az sokkal dragabb, mint a cukor. Dietas szempontbol (az apam diabeteszes es o is nagyon edesszaju-lenne-szegeny) a hagyomanyos repacukor kivalthato fruktozzal, aminek jo ize van, nem rakkelto, 3x az edesito hatasa, mint a repacukornak de 30 dkg kb 600 ft, tehat sporolasra nem alternativa.

zsüber 2008.09.20. 10:12:02

Én is édesszájú vagyok, túlsúlyos, satöbbi...
Rengeteg édesítőszert végigkóstoltam, de eddig mindegyiknek megvolt az a rossz tulajdonsága, hogy hasmenést okoz. És ehhez nem kellet a csomagoláson feltüntetett maximális napi beviteli mennyiség.
A Canderel mellet találta még egy tényleg édes és mellékíz nélküli édesítőszert. Annak nem jut eszembe a neve, de hétfőn megnézem az irodában és megírom.

Hehe 2008.09.20. 11:00:36

Krisztina iszonyatos baromsagokat irt, semmi nem igaz belole.
Az aszpartam tipusu edesitoszerekrol volt olyan pletyka, hogy rakot okozhat. Ez reszben igaz, ha nagy mennyisegben fogyasztja az ember napi szinten, de a nagy mennyiseg tobb kilot jelentene naponta, ami ugye teljesen kizarhato, hogy valaki ennyit egyen belole. Az aszpartam az alapja a Canderelnek, es ezzel edesitik a legtobb light uditot is. A ciklamat es szacharin alapu edesitoszereknek semmilyen karos tulajdonsaguk nincs, azert kedveltebbek az aszpartam alapuak, mivel nincs olyan mellekizuk, mint a tobbi edesitoszernek.

Ha valakit minden edesitoszer fosat, ott a gyomraval van valami bibi sajna. A szorbit es a glukonon az, ami rendesen hashajto, nagy mennyisegben az aszpartam is az, de ennyi. Szacharinnal nem szabadna ilyen tunetet produkalni. 10 eve vagyok cukros, szal alaposan utanaolvastam a temanak + sajat tapasztalat, nem a levegobe beszelek...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.20. 11:24:20

...és tényleg több az olyan ember, aki nem tudja megkülönböztetni a vajat a margarintól, a lájtkólát a rendeskólától, a cukros teát a mézestől vagy az édesítettől...
...és én nem ilyen vagyok, úgyhogy nagyon sokan nagyon finnyásnak is tartanak...
...mert megérdemlem :-D

prolee 2008.09.20. 13:41:57

Én édesítőszert adtam a gyerekem (11 éves volt) kajájához, amikor fogyókúrázott. Néhány napon belül spontán sírásrohamok jöttek rá. (Beszélgettünk egy semleges témáról, miközben elkezdett sírni, amit először észre sem vett, s alig bírta abbahagyni, fél óráig ömlött a könnye, bedugult az orra.)
Akkor nagyon megijedtem. Azt hittem, a fogyás miatt van. Később a light kóla ivásakor is sírós lett. Akkor jöttünk rá, hogy az édesítőszer okozza.
Nem tudom, mennyire veszélytelen ez a cucc, de mi nem használjuk, az biztos. Nem eszünk édeset és kész.

lóláb 2008.09.20. 14:05:06

11 évesen fogyokúráztatni egy gyereket? Nesze neked fejlődésben lévő szervezet... Sportolni kell küldeni, vagy nem kell megvárni, amíg felszed 30-40 kilót...Gratulálok!

Tyss · http://sokallok.blog.hu 2008.09.20. 14:31:22

Nemértem minek kéne édesítőszereket magunkba nyomni, mint ahogy azt se miért kell iszonyatos mennyiségű cukrot. Szal tessék használni cukrot ésszel (mivel az természetes), arról, meg hogyan lehet sporólni a 200Ft-s cukron, szerintem kár posztot írni...

prolee 2008.09.20. 16:35:06

Igen, kedves lóláb. Körülményeket ismered? Nem. Véleményed van, jó nagy ? Igen. Okos vagy, leülhetsz.
Gratulálok, jó hülye vagy.

prolee 2008.09.20. 16:49:22

Hát igen. Ez is ízlés kérdése. Tejbe rizsbe/darába, palacsintatésztába sem teszek cukrot, palacsintát nem nagyon eszünk, mert lényegében "zsírostészta", pudingot sem eszünk, mert fölösleges. Kávé és tea keserűen megy, nem tudnám meginni az édes kávét. Lekvárt sem eszünk, ha igen, akkor boltit évente 2-3 üveggel. Nálam tehát egy kiló cukor elvan egy-két hónapig békességben. :) Lényegében fűszermennyiségben használok cukrot a főzéshez, kivétel a sóskamártás és a gyümölcsleves. Ezekbe kanálszámra kell tenni a sav miatt.

krisztina 2008.09.20. 18:11:20

Hehe, mond neked valamit az, hogy NIH, NCI? Ha nem, keress ra gugliban es kerjel szepen bocsanatot. Par honapja jottem haza onnan...

Robin 2008.09.20. 19:11:35

Még az orvosok és dietetikusok között is van némi nézeteltérés a külnböző 'műcukrokat' illetően. Aki cukorbeteg, egyértelmű, hogy sem cukrot sem mézet nem ehet, és van ami szokás vagy egyéb miatt nem megy az édes íz nélkül. Az aspartam fenilanilint tartalmaz, ami allergén, és gyűlik a szervezetben (nem ürül ki, pont úgy viselkedik, mint az arzén, csak lassabban mérgez). Mivel az édesítőben nagyon, nagyon kevés van, ezért egy élet alatt a mérgezési szintet normális fogyasztással nem lehet elérni. Minden más édesítőszerre mondták már korábban, hogy rákkeltő hatásúak, de ezt más vizsgálatok nem bizonyították, ill. cáfolták.
Szvsz akinek mézet nem lehet ennie marad a műcukor, csökkentsük a bevitt mennyiséget annyira amennyi feltétlenül kell. De ez minden műélelmiszerre igaz.
Gyerekek fogyókúrájánál jó édesítő az aszalt gyümölcs - és idényben még nem is drága a beszerzése. Jó lehet ez tejberizshez - de a fogyókúra egy külön blog témája lehet(ne), itt nem megyek bele, van sok ötletem.

Hehe 2008.09.20. 21:18:06

Krisztina:
Nem mondott, megneztem, es?
Onnan jottel haza, es vagy nem tudsz angolul, vagy beetettek hulyeseggel, de erdekes modon BARHOL utananezel a neten, a hivatalos allaspont az, amit Robin es en irtam.

Vitor 2008.09.20. 22:25:29

Lólábnak igaza van, és ez a szomorú trend. Egyre több az elhízott gyerek. Azon túl, hogy undorító látvány, még egészségre káros is. Persze, biztos anyagcsere rendellenesség -hisz ebben szenved minden lusta zabagép-.

Erre nem az édesítőszer megoldás, hanem a kiegyensúlyozott étrend és a rendszeres testmozgás.

Prolee, egy jó tanács, ha csak annyit írsz, hogy a gyerekkel ezt eteted, ne várd, hogy más alapján alkossanak véleményt.

irredenta vipera 2008.09.20. 22:40:09

Egy másik jótanács:
Elégtelen mennyiségű információ alapján ne alkossunk véleményt. ;)=)

krisztina 2008.09.21. 07:32:49

Igen, Hehe, az valoszinu, hogy tobb ev ottani munka utan nem tudok angolul. Tudod az a helyzet, hogy en ott a sajat szememmel lattam, amirol senki nem ir. Hogy olyan zart koru forumokon vettem reszt, amik tartalma SOHA nem kerul a nyilvanossag ele mert gazdasagi erdekek fuzodnek hozza. Emlekszel meg a margarin kontra vaj mizeriara? Na latod. Egyebkent mindenki azt hisz amit akar, Te is. De a stilusod nem megengedheto, mely szerint lemarhazol valakit ismeretlenul. En tovabbra is tartom magamat ahhoz, hogy ha valakinek diabetesze van, akkor hasznaljon Canderelt, ha nincs diabetesze, ne egyen edesitoszert. Es meg egy jotanacs azoknak, akiket erdekel: ne egyen senki grapefriut mag olajat. Reszemrol a vitat lezartnak tekintem.

Vitor 2008.09.21. 13:50:38

i.v. mindenki véleményt alkot :) max. nem mindenki hangoztatja.

kaa 2008.09.22. 13:06:32

Miért? A grapefruitmag-olajjal mi a baj?

Boci 2008.09.22. 14:17:37

Tényleg mi a baj a grapefruitmag-olajjal? És miket ne együnk még? Írj egy listát, aztán mindenki eldönti mit gondol róla

krisztina 2008.09.22. 18:48:36

Nem gyakran szoktam hozzaszolni ilyen temakhoz, mert megszoktam mar, hogy mindig az orvos a hulye (ez esetben a barom) es a sok laikus olyan szakertove muvelte ki magat, hogy csuda. Ha valaki rakrol beszel es nem tudja, mi az az NCI, az mar eleg gyanus szakertelmet illetoen. De ezt az egyet meg leirom: a grapefriut a sok aldasos hatasa mellett rendelkezik egy olyan rendkivul karos tulajdonsaggal, mely szerint befolyasolja egy olyan maj enzim mukodeset,amely a meregtelenitesert feleos. Igy csokkent hatekonysagu lehet a karos anyagog, gyogyszer, vegyszer maradvanyok lebontasa, ami a szervezetben valo felhalmozodashoz, majkarosodashoz vezethet. Mivel senki nem tudja, aktualisan milyen allapotban van a szervezete, jobb bele nem avatkozni ezekbe a kenyes egyensulyokba. Ugy altalaban az a velemyenyem, hogy ha valaki nem beteg, akkor ne szedjen semmit, taplalkozzon valtozatosan, ha beteg, akkor meg menjen orvoshoz.

narcissza 2008.09.24. 12:16:46

én nem hőkezelt mézet, datolyát, banánt használok édesítőnek, és ha nagy néha rászánom a pénzt, akkor steviát vagy nyers agavé szirupot. Soha nem eszem cukrot, és főtt ételt sem. Teljesen normálisak az eredményeim. Grapefruit mag olajat külsőleg szoktam használni, a mindenféle csodakapszulákban nem hiszek, egyedül méhésztől beszerzett méhpollent szoktam a reggeli turmixomba keverni. Ja, és ugyan sokak szerint extrémül élek, de sokat és szívesen beszélgetek dietetikáról barátnőm édesanyjával, aki gasztroenterológus-hepatológus, ő is olyasmiket szokott mondani, mint amit Krisztina írt. Nekem fontos az orvos véleménye.
süti beállítások módosítása