Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Egy évvel a Szegénység blog után

2009.09.10. 12:47 Szegényember felesége

Nagyjából egy éve kezdtem el írni a Szegénység blogot. Most visszaolvasva olyan ostobán bugyutának, bárgyúnak és kicsinyesnek tűnnek a bejegyzések.

De vissza tudok még emlékezni, és tudom, hogy akkoriban az volt az egyetlen esélyem, hogy ép ésszel kibírjam a helyzetet, ha a hétköznapok csip-csup ügyeit élem meg, nem a nagy keserűségeket és a miérteket.

Szerencsém volt, a válság kezdetén kaptam munkát. SZE viszont a válság közepén felmondott, hogy Pestre költözzön hozzám. Azóta szebb lakásban élünk, legalább annyi barátot találtunk, amennyit elhagytunk. Megengedhetünk magunknak ezt-azt, egy öltönyt, egy koncertet, fogorvost, nyelvtanárt. Gyűlik a pénz az önkéntes nyugdíjpénztári és az egészségpénztári számlán.

Mégis rajtunk a para. Továbbra is tartom magam a bűvös számokhoz (húst, felvágottat, szalámit 1000 Ft/kg, zöldséget-gyömölcsöt 300 Ft/kg, kenyeret 250 Ft/kg, tejet 150 Ft/liter felett nem szeretek venni.), minimálkajáláson vagyunk, bár néha belefér egy-egy giga adag pizza, sütemény, és olyankor nagy vendégvárás is.

Amit akkor megtanultam, azt megjegyeztem egy életre. Például azt, hogy ne halmozzak fel felesleges dolgokat. Cipőt, ruhát, bizsut, háztartási eszközt, ezerféle tisztítószert és illatszert. Egyszerűen nincs szükség ezekre a dolgokra.

Igénytelen vagyok? Meglehet.

Az egyetlen dolog, amire vágyom, hogy ne legyek kiszolgáltatott, ne legyek holmik rabszolgálja, és egyáltalán, hadd éljek úgy, hogy minél kevesebb dologra legyen szükségem.

12 komment

Címkék: munka válság állás szegénység

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr171372858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drazse 2009.09.10. 14:05:57

Erdekes. Epp a konyvjelzoimet rendezgettem a gepemen, amikor ujra ratalaltam erre a blogra. Ugy 8 honapja olvastam a bejegyzeseket utoljara, latom, eppen most szuletett a legujabb.
Erdekes latni, hova fejlodtel. Erdekes olvasni, hogy mennyire "stabilan" allsz a labadon, hogyan alakult a te eleted. Kivancsi lennek, a partnered minderrol, es az uj elethelyzeterol mit gondol.
Az elozo bejegyzesed vegen vagy egy komment Narayan-tol, bar csak egy velemeny egy adott perspektivabol, de hajlok arra - igy a leirt informaciok alapjan -, hogy igazat adjak neki.
Deja vu. Kivancsi lennek, te milyen aldozatot hoznal majd a parodert/leendo csaladotokert, amennyiben o egy masik varosban kapna munkat, netalantan tanari statuszt, kinevezest.
Mindenesetre, orulok, hogy van penzetek nyelvtanarra.
Tovabbra is sok sikert kivanok nektek.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.09.10. 17:16:51

Habár "személyesen" nem ismerlek, de szerintem megérte váltanod.

Az a fránya nyelvvizsgát meg intézzétek már el! :-)

Ződgyík 2009.09.12. 15:53:37

Én hasonló helyzetet élek meg. Már megvan két nyelvvizsgám, de még nincs meg a diplomám, így a meló sem az igazi még. De amit leírtál, teljesen igaz - nekem is fáj kiadni egyes dolgokra.
Nem igénytelenség ez, hanem realizmus. 100 éve egy ember arra, ahogy élek azt mondaná, király vagyok. Erre is kell gondolni.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.14. 08:53:47

@Ződgyík: Száz év múlva egy ember arra, ahogy élek azt mondaná, hogy lehetett ilyen elmaradott körülmények közt élni. Erre is kell gondolni.

Balance Of Power 2009.09.14. 11:07:24

"húst, felvágottat, szalámit 1000 Ft/kg, zöldséget-gyömölcsöt 300 Ft/kg, kenyeret 250 Ft/kg, tejet 150 Ft/liter felett nem szeretek venni"

Ki az, aki igen? ;))) Es azert nem egy nagy cucc ezt betartani, hacsak nem a Culinarisba jar az ember. A kenyer meg mar 250 felett van?! De jo, hogy attertunk evekkel ezelott a kenyersutesre - sztem Karacsonyra ujitsatok be egyet, ha megjon a bonusz. Lehet szamolgatni: gep kb. 10k, 1 kg liszt 100 (3 kenyerre eleg), 1 eleszto 40 (ez is), tovabba cukor, so, olaj, viz jelkepes mennyisegben, plusz aram. Ha magokat, sajtot, egyebeket (pl. teljes kiorlesu liszt) tesztek bele, az egy kenyerre eso osszeg valtozhat, de a 250-et tuti nem eri el a kg-ar es az izek ossze sem hasonlithatok.

A nyelvvizsgarol: nem emlekszem, volt-e szo korabban arrol, milyen szinten van SZE. Mert ha szoban elboldogult mindig is, akkor neki kellett volna mar reg menni a szobelinek.

Sonki 2009.09.15. 23:06:12

Örülök Nektek, örülök, hogy sikerül kijutni a szegénységből. Hajrá!

orsianyu 2009.09.16. 13:13:04

Szerintem meg nem voltak bárgyúk. Nekem a mostaniak érdektelenek, de csak vissza-visszanézek megszokásból. Az eleje igenis érdekes volt, mert bárkivel megtörténhet, hogy hirtelen le kell mondania sok mindenről, ami talán nem kell a túléléshez, de megszokta, hogy van. Érdekes, hogy ezzel hogy birkózik valaki, aki le is írja. (Biztos, hogy sokan birkóznak vele, manapság meg pláne, de nem írják le.)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.09.27. 13:02:19

Aki egyszer megtapasztalja a munkanélküliséget, azon még sokáig "rajta lesz a para". Nekem is állandó, visszatérő rémálmom, hogy megszűnik a mai munkám, pedig ez most nem is aktuális.

A Szegéynségblogot a kezdetektől olvastam, és kommenteltem is. Nem tudom, hogy látod, de szerintem lelkiekben segített ez is.

bedtime story 2009.10.30. 13:46:16

@Reckl Amal: azon még sokáig "rajta lesz a para". Ezt csak megerositeni tudom. Csak akkor ismeri meg az ember ezt az erzest, ha mar maga is volt ilyen helyzetben. Es amikor kikerul a godorbol - huuu de ovatos lesz!

pszichoapu 2009.12.20. 09:22:25

írjál még. folytasd.
süti beállítások módosítása