Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Teljesítmény-értékelés

2008.12.19. 00:43 Szegényember felesége

A múlt héten már informálisan kipuhatoltam a főnökömtől, hogy a próbaidőm lejártával hosszabbítanának, amit a teljesítmény-értékelésemen hallottam, attól azért leesett az állam.

Arról van szó, hogy megkaptam életem eddigi legnagyobb szakmai elismerését a nagyfőnöktől, egy olyan mondat formájában, amit le sem merek ide írni. A közvetlen főnököm írásban is megdicsért, és hogy mindennek nyomatékot is adjanak, hozzám vágtak még félhavi béremnek megfelelő jutalmat is.

Amikor a karácsonyi vacsorán megkérdeztem, hogy emlékeznek-e rá, hogy még próbaidőn vagyok, azt mondták, hogy az a normális, ha a teljesítményt - minden egyéb körülménytől függetlenül - elismerik.

Ja, jó! Csak eddig a szép szavak mellé párezer forintokat szoktak adni (azt is zsebbe) a munkáltatóim, amíg vállalkozóként dolgoztam.

Nem akarok profán lenni, de olyan volt, mint a mennyből az angyal... a pénz is, meg az elismerés is.

Egyedül azért pironkodtam, mert pontosan tudom, hogy egyáltalán nem hoztam eddig a legjobb, meg az általam elvárt formámat a munkában. SZE és egy rendes, rendezett, békés otthon nélkül, ilyen zűrös hónapok után - bár nagyon igyekeztem - azért nem voltam csúcsformában.

Most viszont annyira motivált vagyok, hogy nem bírok lefeküdni aludni, csak püfölöm a billentyűzetet, és közben járatom az agyamat, hogy hogyan szolgáljak rá a megszerzett bizalomra.

17 komment

Címkék: munka karrier pénz

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr70830914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2008.12.19. 02:13:33

Gratula, SZF!
Most, hogy megint benéztem, látom már, hogy a név is hamarosan változni fog: GF. Hajrá!
Egy kis szépséghiba: a DICSÉR rövid i-vel van még mindig... Bocs. Ha kijavítod, meg foglak dicsérni, bár lóvét nem küldök. Okosan azzal a vagyonkával!

Mária 2008.12.19. 08:45:04

Amíg vállalkozóként dolgoztál, szerintem nem volt munkáltatód...

Persze lehet, hogy tévedek.

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.12.19. 09:27:54

ha az ember vallalkozo akkor az ugyfel a munkaltato! :) meg a kiraly!:)

mindenesetre gratula a sikerhez, es csak igy tovabb. Pikk pakk ujra minden beall a normalis kerekvagasba.:D

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.12.19. 09:29:56

Gratulálok!

Azért kissé meglepő ez a gyors elismerés, de ahogy tapasztalom, a rendes, lelkiismeretes munkaerő ritkaság, szóval, ha ilyennek látnak, az jó jel, és egyben érthető az elégedettség.

Lilienfeld 2008.12.19. 10:31:02

Tévedsz, Mária.
Tömegével vannak ebben az országban, akiket centire meghatározott munkafeladatra, kötött munkaidőben és rögzített munkahelyen, tehát nuku önállósággal foglalkoztatnak - mégis vállalkozóként.
Vö. kényszervállalkozás.

bölcsésztanár 2008.12.19. 10:38:35

Bizony-bizony.
Számtalan pedagógus barátom kényszerül vállalkozni, mert a nyelviskolák és alapítványi intézmények ezt követelik tőlük. Számlát kell adniuk ugyanarról, amit én az önkormányzati suliban közalk. bértábla szerint kapok.

Balance Of Power 2008.12.19. 11:12:03

Tovabbra is jo lenne, ha lehetne valamit tudni a munkarol. Eddig csak annyi derult ki, hogy multi. De egy normalis fonok miert ne dicserne meg, ha jol dolgozol? Raadasul az amerikai modi az, hogy akkor is halalra istenitenek, ha az ember 2 ertelmes mondatot kinyog es van 1-2 jo(l eloadott) otlete. A magyar (porosz?) modszer pedig nem ez, sem az oktatasban, sem a munka vilagaban.

fahey 2008.12.19. 11:18:52

Helló!

Gatulálok és hajrá! Jó régen írtál, most meg számomra 3 új posztot is látok...
Egyébként velem is hasonló történt egy éve, próbaidő alatt jutalomként kaptam a fizetésemen felül plusz még a 2/3-át!
A pénz jól motivál egyébként, de az elismerés szóban nekem is felvillanyozó tud lenni, szóval értelek!

Pemegény 2008.12.19. 18:37:48

Gratulalok!
En is nehez helyzetben voltam az utobbi honapokban, idonkent merietettem erot az irasaidbol. Remek olvasni, hogy igy revbe ertel/ersz!

szunda 2008.12.19. 21:40:11

Lelkes SZF blogolvasó vagyok.
Nem SZF-ért, hanem a kommentek olvasása miatt.
Eddig csöndben voltam, de most már csak nekikezdek:
Máskor is volt már olyan érzésem, mintha valami népmesét olvasnék.. most is ilyet érzek.
Jön egy fordulat a főhős életébe, ami a mesehallgatókban több kérdést is felvet, amit SZF egy hirtelen jött, és senki által el nem képzelt eseménnyel, bámulatosan megold....

Jaja, tudom, az élet útja néha kifürkészhetetlen... persze

DEGEC 2008.12.19. 21:51:30

szunda 2008.12.19. 21:40:11

mi lett volna ha csúcsformában van...
mondjuk ahol én dolgoztam eddig ott alapelvárás a jó munkateljesítmény, de ezexerint vannak olyan helyek ahol ezé extra jár:-D

KiNG 2008.12.19. 21:55:45

Hajrá SZF! Nincs több hozzáfűznivalóm! :)
És gratulálok!

szunda 2008.12.19. 22:18:45

DEGEC 2008.12.19. 21:51:30

A hangsúly nálam a mesén volt :))
Valóban, jó munkáért ritkán dicsérik meg a dolgozót, pláne multiéknál :P

DEGEC 2008.12.19. 23:08:12

de akkor még meseszerűbb lett volna...

mondjuk, a multkor az egyetemen mesélt az egyik prof. egy storyt, hogy amerikában egy iskolában random kiválasztottak 3 tanárt, mondván, hogy ők a 3 legjobb pedagógus az isoklában, és random 3 diákot, mondván kurva okosak, oszt mondták, hogy adnak lehetőséget hogy tovább fejlődjenek, és köv évben sorra nyerték a tanulmányi versenyeket..pedig se a tanárok se a diákok nem tartoztak a kimagaslók közé.
Egyszerű motiváció.Most az elején 100-200 k-ért megvették a lelked vagy 5 évre míg kihajtod a beled...mielőtt elmennél szülni oszt lapát, és majd jon valami uj ifjó titán tele ambícióval...

Ginger 2008.12.21. 18:07:41

félelmetes a perfekcionizmusod, vagy inkább ijesztő

terran 2009.04.30. 15:23:46

@Ginger:
én azt hittem, hogy a félelmetes és az ijesztő azok ugyanazt jelentik :D
süti beállítások módosítása