Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Sztrájk

2008.12.19. 08:00 Szegényember felesége

Namármost.

Én vasárnapig borzasztóan türelmes és megértő voltam a sztrájkolókkal a hőbörgőkkel szemben. Az volt a véleményem, hogy mindenkinek vannak törvény adta demokratikus jogaik, amelyekkel élhetnek. Ilyen jog például a sztrájk is. Mindenki úgy érvényesíti az érdekeit, ahogy tudja. Mondjuk például sztrájkkal.

Azért ezen az állásponton kicsit elgondolkodtam most, amikor hétfő hajnalban igyekeztem munkába Butapestre. És most szombaton hazamenni még kacifántosabb feladat lesz, mert viszonylag nagy csomaggal indulok az ünnepekre. Egy ismerősöm meg vidéki kisfaluba próbál hazajutni a fővárosból holnap a szüleihez - két átszállással, az utolsó 5 km-t stoppal vagy gyalog megtéve, mindezt összesen 10 óra alatt. Ezek után egy szavam sem lehet.

30 komment

Címkék: utazás máv demokrácia sztrájk

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr47830946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DEGEC 2008.12.19. 08:36:13

szvsz riszpekt a mavosoknak meg a ferihegyeseknek.
Meg ha nem is ertek egyet azzal amit kovetelnek (kicsit tulzas) de legalabb vmiert kiallnak, kozosen, ami az orszagrol nem mond6o el.Sokan kockaztatjak az allasuk azzal hogy mernek harcolni a jogaikert, es szerintem ez becsulendo.Ott legalabb van osszetartas ami mas szferakrol nem mond6o el.
Mondjuk vonattal meg bkv val nem jarok, a mult heten meg kibirtam hogy becsbol repultem..

Mária 2008.12.19. 08:42:18

Az baj, ha valakiért az utolsó 5 km-re nem tud elmenni senki... szép kis falu lehet...

Egyébként igazad van.

Ha a hasonló társadalmi és vagyoni helyzetben lévő emberek, mint például az éhbérért dolgozó, az állami vagyon "privatizálásával" kisemmizett, bizonytalanságban tartott átlagos munkavállalók között nincs szolidaritás, akkor bizony mindenki úgy érvényesíti az érdekeit, ahogy tudja.

Magyarországon rengeteg a hónapról hónapra élő kisember.

Nincs közöttük összefogás.

Ezért nem fog egyikük sorsa sem jobbra fordulni.

Egészen addig, amíg a leckét meg nem tanulják!

DEGEC 2008.12.19. 08:47:05

a kozszolgalati szakszervezetek nem tudnak harcolni mint a mellekelt abra is mutatja...
brutto 180, netto 90...ok lehiszem, hogy sokan keresnek 90 nel kevesebbet de aki 100 at keres azzal WTF? abbol sem lehet nagylabon elni...

"Ez jó hír az országnak, de fontos hír a munkavállalóknak, hiszen azt jelenti, hogy a bruttó 180 ezer forintnál nem többet keresők havi kompenzáció formájában száz százalékig megkapják a 13. havi fizetésüket" - mondta Csizmár Gábor péntek reggel az MTV-ben.

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.12.19. 09:35:41

Mária · maria.blog.hu 2008.12.19. 08:42:18
"Az baj, ha valakiért az utolsó 5 km-re nem tud elmenni senki... szép kis falu lehet..."

En ugyan nem tudom, hogy neked mik az elkepzeleseid egy kis falurol, de kepzeld nem mindenkinek van autoja, es nem mindenki tud megkerni valaki mast egy fuvarra, ugyanis az penzbe kerul, es egy kis faluban atlag 70-80%os munkanelkuliseggel ez nem olyan konnyu. Es a munkanelkuliseg nem azert van mert nem akarnak dolgozni, hanem mert 50kmes korzetben nincs munkalehetoseg. Szerintem nem jogos a fenti mondatod!

A sztrajkrol csak annyit h szerintem akarmiennyire is becsulendo az osszetartas, a vasarlo akkoris az elso, es szerintem nem szabadna h a vasarlo/utazo megerezze a sztrajkot, nemhogy ugy szenvedje, ahogy most otthon.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.12.19. 09:37:37

"Mondjuk vonattal meg bkv val nem jarok, a mult heten meg kibirtam hogy becsbol repultem."

Így marha könnyű szolidárisnak lenni. A meleg szobából kinézve én sem érteném, mit dideregnek azok a hülye hajléktalanok...
Ha neked sem lenne választásod, csak az az egy vonat, amit ez a terrorbanda akadályoz, másképp gondolnád. Szerencsére nem kell vonatoznom, de a BKV-t minden nap használom. A VDSZSZ el van tájolva. Nem jár nekik semmi, mert nem tulajdonosok. Inkább azon kellene a hülye szakszervezetnek törnie a fejét, hogyan akadályozza meg a tömeges leépítéseket.

orsianyu 2008.12.19. 10:05:50

Nem el van tájolva a gaskóistván, hanem direkt csak a balhét keresi. Direkt szab teljesíthetetlen feltételt, hogy lehessen szivatni a népet. Érdekes, hogy csak az sztrájkol, aki elsősorban nem a munkaadóját szivatja meg ezzel, hanem a lakosságot. Elsősorban a többi kisembert, akiket Degec meg Mária annyira sajnál, ui. őket fogják kirúgni, amiért nem tudnak bejárni. Jólfizetett, keresett szakmával rendelkező munkaerőt emiatt nem rúgnak ki, ráadásul könnyebben meg is oldja másképp.

bölcsésztanár 2008.12.19. 10:42:07

orsianyu,
sajnálom, hogy ez a véleményed, de nem is az a baj, hogy Te ezt gondolod, hanem hogy rajtad kívül még több millióan.

DEGEC 2008.12.19. 10:50:37

ckai / poke and destroy 2008.12.19. 09:35:41

ha nem erezne meg a lakossag, akkor nem lenne sztrajk, illetve nem motivalna oket semmi hogy kozeledjenek az allaspontok.

A sinbohozok felolem is bekaphatjak, mert az a 250 az felejtos, vagy ha igen akkor nem tudom mit szolnanak ha aszondak hogy toljon be mindenki 700 huft, mert a mav veszteseges.
En pusztan azt becsulom hogy kiaallnak vmiert, megha az szar is, es van bennuk osszetartas. Nem hinnem hogy valakit ki lehet rugni a sztrajk miatt, egy munkaugyi birosagon vajmi keves az eselye hogy megallna a helyet. De aki ilyen helyen dolgozik, es a fonoke nem gondoskodik hogy eljusson meloba az jobb is ha keres vmi mast.

DEGEC 2008.12.19. 10:55:06

Reckl_Amál · recklamal.blog.hu 2008.12.19. 09:37:37


mint mondtam erintett, mert nem jartak a repulok, es az en munkaadom se lett volna boldog hogy ha pesten hederelek a ferigyehegyen, ezert indultam becsbol.

Lilienfeld 2008.12.19. 11:38:39

Orsianyu, a vasutasok túlnyomórészt szintén "kisemberek" meg "nép", sza'l ha tekisember nem tudsz érdekérvényesíteni, akkor a mávoskisember se tudjon, dögöljön meg a szomszéd tehene is?

Én örülök, h legalább a közlekedésieknek sikerülhet valami. Engem a volán sztrájkok érintettek - de valahogy mindig megoldjuk.
Különben az én kollektívám is szívesen sztrájkolna, csak épp' attól nem áll meg az élet :(

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.12.19. 11:53:43

DEGEC 2008.12.19. 10:50:37
ckai / poke and destroy 2008.12.19. 09:35:41

ha nem erezne meg a lakossag, akkor nem lenne sztrajk, illetve nem motivalna oket semmi hogy kozeledjenek az allaspontok.

Akkor szenvedjen tobb millio vagy tobb szazezer ember azert, mert a kozlekedesiek osszetartanak es sztrajkolnak? Ez nincs igy rendjen, az egyszer heccencseg!
Az hogyan van, hogy amikor az angol kozlekedesiek sztrajkolnak akkor is el lehet jutni Abol Bbe mindenfele herce hurca nelkul is? Es az miert van, hogy Magyarorszagon a nepet kell buntetni, hogy az eloljarok dontesre kenyszeruljenek? Illetve az hogyan mukodik, hogy monopolium az osszes kozlekedesi mamutceg es sztrajkkal megis lehet rajuk hatni. Nem mintha az utas valaszthatna h masik ceggel utazik, mert ez folyton sztrajkol.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.12.19. 12:09:50

az a baj, hogy a proli vasutasok nincsenek tisztában azzal: mire való egy sztrájk, mire érdemes és kell használni.
A mostani sztrájkokból világosan látszik, hogy azért sztrájkolnak, mert büdös a munka. Szolidaritás a repteresekkel? Hallott már valaki ilyen blődséget? Nagyon kilóg a lóláb...
Az eredeti követelés is nevetséges, az egyéb ágazatok eladásának nyerségéhez semmi közük. Nem dolgoztak azokban az ágazatokban, és nem tettek hozzá semmit a nyereség létrejöttéhez.
Mars vissza dolgozni, nyomorultak.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.12.19. 12:11:27

ckai:

Épp az a lényeg, hogy a vállalatvezetésnek és tulajdonosoknak kell felelős humánpolitikát folytatni (nem ígérni olyasmit, ami nem tartható be, odafigyelni a bérfeszültségekre, a belső kommunikációra, folyamatosan egyeztetni a szakszervezetekkel, bevonni azokat a döntéshozatalba, partnerként kezelni őket, stb.) ahhoz, hogy ne a sztrájk legyen az utolsó bevethető eszköz.

Végső soron ők a felelősek a sztrájk miatt, nem a dolgozók, akik élnek a törvény adta jogaikkal.

Más kérdés, hogy nyilván politikai nyomást is lehet gyakorolni a közlekedés megbénításával, hiszen a tisztelt választópolgárok egy ideig tűrnek, de aztán megkérdezik a kormányokat, hogy miért nem lépnek közbe.

És az is látszik, hogy a MÁV menedzsmentjét senki sem szorongatja a bevételkiesés miatt. Versenyszférában működő cég ennyi ideig tartó sztrájkot nem engedhetne meg magának, mert a tulajdonos azonnal alkalmatlannak találná és leváltaná a cégvezetést - teljes joggal!

Lilienfeld 2008.12.19. 12:43:26

ckai / poke and destroy.
Szenvedjen? Mi a nagyobb szenvedés? Egy hónap közlekedési nehézség vagy évekig szaré'-húgyé' dolgozás?
Pocsék fizetésért pedig pocsék munka jár, meg alja munkavállaló.
Namost azt megválaszthatom, hogy elmegyek-e görögbe óccsóé', ahol a félhulla sofőr belevezet a szakadékba; azt meg nem választhatom meg, hogy bejárok-e a munkahelyemre vagy inkább mégse.
Végülis csak az életünket tesszük a kezükbe nap mint nap. Gyakrabban, mint az orvosok kezébe, akiket igen ritkán vonnak felelősségre, a sofőröket, mozdonyvezetőkét, stb. annál sűrűbben. Akik bónuszként azt is végignézhetik, hogy a felügyelőbizottságokban ásítozó pártkatonák hogy markolják fel a millákat.

DEGEC 2008.12.19. 14:38:55

ckai / poke and destroy 2008.12.19. 11:53:43

azert ok nem csak magukert harcolnak.
A londoni sztrajkot meg ne hasonlitsuk mar ossze a magyar kozlekedesi sztrajkal..mennyi metro van 19 vs 3,3 LOL...

vagy te ugy gondolod masok harcoljanak, te meg szepen bejarsz dolgozni minden kulonosebb nehezseg nelkul, ok meg kaparjak ki a gesztenyet, oszt majdcsak neked is esik belole valami???
hat l@faszt...

Subculture 2008.12.19. 14:52:39

én csak a saját történetemet tudom ehhez hozzátenni. Hetekkel előre megvettüka vonatjegyeketa párommal, ő mo. déli, én a nyugati részén lakom. magyarország centralizáltságának köszönhetően hétköznap sztrájkmentes időszakban is elég nagy kaland Budapestről nyugatra majd onnan délre KKhalas környékére lejutni. Teljesen ki van centizve az egész időszak.
busszal kb 10 órába telne a fent említett 300 km megtétele, autónk nincs. mit tud erre az esetre javasolni Gaskó úr? persze álljunk csak a buszon 6 órát majd 12-t hogy láthassuk a családunkat úgysincs jobb dolgunk Karácsonykor.... kezdek teljesen elszomorodni, hogyan fogjuk úgy megoldani, hogy mindkettőnk családjához eljussunk.

Amúgy ha tényleg velük lenne az ország, akkor lehetséges, hogy nem vasutasokat szidnánk, hanem a mávot, hogy miért nem vágja már hozzájuk azt a pénzt. mert ez nem így megy. és igen, érdekes módon a kiadás nem kell csak a bevétel. Ha most odaadják nekik, mi a garancia, hogy nem lesz még egy ilyen, ha épp több pénzre van szükségük? amint lehet autót fog miikdei vásárolni, aki teheti, mert a volán nem elég ekkora embertömeg szállításához.
És ha majd kiderül, hogy az országnak baromira nincs szüksége enyni vonatra, sőt igazából egyáltalán megvan vasúti közlekedés nélkül, akkor mi lesz?

Subculture 2008.12.19. 14:53:47

Jah és az nem összefogás, hogyha egy rendszert egy-két kimaradó láncszem már teljesen megbénít. Gaskó is megmondta, elég ha csak bizonyos emberek nem veszik fel a munkát, a többi sem tud dolgozni.

mizrolist 2008.12.19. 16:36:35

1. A vasutasok 90%-a dolgozik, csak pont azok nem, akik miatt nem járhatnak a vonatok.
2. Amit akarnak, az irreális volt az első pillanattól kezdve, így nem is támogatom a sztrájkjukat, és ha egyszer látom Gaskót élőben, hozzá is vágok valami nagyot és nehezet.
3. Ugyanezen okokból a BKV-s sztrájkot pl. támogattam volna, mert az reális indokkal indult volna el...

cometneni 2008.12.19. 18:37:08

Ajánlom az oszkar.com oldalát.

DEGEC 2008.12.19. 18:53:16

Subculture · subculture.blog.hu/ 2008.12.19. 14:53:47

gondolom azé, hogy kapjanak fizetést...szolidaritásból bevállalhatnák, de gondolom ott a kis pénz is számít.

Subculture 2008.12.19. 19:10:30

DEGEC 2008.12.19. 18:53:16

Ja amúgy szolidarítok én veled, hidd el de ugye fizetésre szükségem van,neked biztos nincs, ha tudsz sztrájkolni. Jaja egyébként én is szolidarítok télleg.

DEGEC 2008.12.19. 20:52:55

az én szakszervezetem ma hajnalban adta be a derekát vmi alamizsnáért....úgyhogy nekem már biztos hogy csökken a fizetésem...

nem értem mi a gondod, de mindegy, nem kell mindenkinek mindenben egyetérteni.

Tűzoltó___ 2008.12.20. 06:13:06

Ne heveskedjetek gyerekek, nekem még sztrájkjogom sincs...

Egyébként meg faszok a vasutasok. Ha a MÁV-ot akarnák szopatni, elég lenne, ha a pénztárosok sztrájkolnának. Akkor Államvasúték mindenféle pöcsölés nélkül kifizetnék nekik a követelt (kizsarolt) összeget.

Gumidomino 2008.12.20. 09:22:20

Én együttérzek a sztrájkoló kisemberekkel a pályaudvarokon akiket Gaskó szerint meg akarnak félemlíteni az ott lődörgő rendőrök...

Együttérzek a hősies Gaskóval is aki csak és kizárólag azért vállalja a médiaszereplést és az ország kerékkötőjének hálátlan (és magányos) szerepét - tudva hogy ebből SOHA SEMMILYEN előnyt nem fog tudni kovácsolni magának akármilyen vezetése is lesz az országnak - hogy az idióta Kóka (minisztersége alatt tett) szóbeli ígéretének teljesítését behajtsa. Rajtunk...

Együttérzek és támogatom továbbá Gaskót azért is mert a 35000 dolgozóból azokért is kiáll akik gyakorlatilag munka nélkül kapnak - akár kevés akár sok - fizetést. A 35000 dolgozó egy része a húsz éve is elavult vállalati struktúra védelmében kucorogva teszi a semmit naphosszat. Ő mégis úgy gondolja hogy nekik is jár különpénz.

Akkor is együtt fogok érezni Gaskóval amikor egyedül marad, mert a saját összetartásuktól most még meghatódott szerencsétlen fizikai dolgozók rájönnek, hogy nem azért csökken a vasút részesedése a személyszállításból mert mindenki együttérez velük és szurkol nekik hanem mert az emberek rájönnek hogy inkább autó vagy az egyre inkább elemében lévő Volán.

Én mindenkivel együttérzek.
Akkor én jó ember vagyok ugye?
Nem fogjátok azt mondani hogy önző vagyok ugye?

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.22. 15:36:06

Nekem is megvan a véleményem erről a felfordulásról, amit az embereknek az ünnepek előtt okoztak a sztrájkkal. De mindenre van megoldás!

Bővebben itt:
sopron.e-cafe.hu/nyomasekbobo/blog/megnez/sztrajk

DEGEC 2008.12.26. 09:23:14

nagyüzemben mehet a jéggyertya biznisz ha napok óta nincs új post, de ahogy látom, a sok fikázó kommentelő is megfogadta a jó 5 letet mert komment sincs...

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.12.29. 10:50:21

Hat szerintem meg ha ennyire ugy erzi mindenki h ez igy rendben van, akkor meg mi a szarnak panaszkodik mindenki h jajj sztrajk?

Petőfee 2009.01.09. 20:02:39

A sztrájk csak nekünk, tanulóknak jó, így van egy kis lógásra esélyünk.... :)

De komolyra fordítva a szót én csak a szegény dolgozókat sajnálom, akiket emiatt vagy a fizetésükkel szopatnak meg, vagy kirúgják őket.
Bár már kicsit későn írok, mert már elmúlt a sztrájk, de ha Gaskón múlik akkor még úgyis lesz.

feltételes reflex 2009.01.21. 23:35:26

Tisztelt MÁV dolgozó!

Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk.

Ezek alapján ön a következo juttatásban és béremelésben részesül:

- Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt. eladásával kapcsolatosan
- 15% béremelés 2008. január 1-éig visszamenoleg

Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy társaságunknál az Állami Számvevőszék mai árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000 milliárd forint tőkeveszteséget állapított meg. Mivel ön társaságunk régi és megbecsült dolgozója, így ebben az idoszakban már nálunk dolgozott.

Ezért szeretnénk, ha ebből a veszteségből is olyan mértékben részesülhetne, mint a MÁV Cargo Zrt. eladásából. Az ön által felállított arányossági mutatók figyelembe vételével szeretnénk tájékoztatni, hogy önnek ebből adódóan a következo fizetési kötelezettsége keletkezett:

- Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoportfelhalmozott tőkevesztesége után.

Új egyenlege ennek megfeleloen 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk a mellékelt készpénzátutalási megbízás segítségével 2008.12.31-éig kiegyenlíteni. Társaságunk a várható igényeknek megfeleloen részletfizetési konstrukciót dolgozott ki ön számára, melynek során a fizetésébol havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törleszthető a következő 100 hónapban. Kérjük, hogy amennyiben ezzel élni kíván, azt postafordultával jelezze.

További jó munkát, valamint kellemes karácsonyi ünnepeket kívánunk!


A MÁV csoport tagjai nevében:

Kis Piroska
Pénzügyi Csoportvezető

erről ennyit :)))
süti beállítások módosítása