Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Szegénység és kultúra

2008.10.21. 12:00 Szegényember felesége

"Gyeden lévő anyuka" vendégposztja.

Azokban az elmúlt időkben, amikor két jó kerestünk kétfelé oszlott, minden könyvet megvettem, amit szemem-szám megkívánt. És előfordultunk színházakban, kiállításokon, időnként fesztiválokon és koncerteken. Aztán megszületett a Kicsi, és egy darabig fel sem tűnt, hogy mindezek kimaradnak az életünkből, mivel az első hónapokban Ő volt minden percem tárgya. Ahogy újra nyitottam a külvilág felé, bizony, szembesülnöm kellett vele, hogy most 3 főre nem egész 1,5 kereset jut. Elég sok a fix kiadásunk, így Szegényember Feleségéhez hasonlóan a maradékon kezdtem a spórolást.
Bizony, fájt a szívem, hogy nem jutottunk ki a Szigetre, és még sok más miatt is.
De nézzük, mi az, ami belefér!
A könyvek. Nagy szerelmeim régóta. És kb. egy kötet áráért már egy évre beiratkozhatok a könyvtárba (esetemben Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, 3800 Ft/év). Sőt! Sokszor a Kicsivel megyek, babakocsival. És egyszer egy kedves könyvtáros felhívta rá a figyelmemet, hogyha lejár az olvasójegyem, a Kicsit írassam majd be. Mert 16 éven aluliaknak a tagság ingyenes, és az ő nevére is bármit, felnőtt könyveket is kihozhatok.
Zene. Szintén nehéz nélküle elképzelnem az életet. A CD-gyűjteményem már jó régóta stagnál (egyszerűen nem szeretem, nem becsülöm úgy a másolt CD-ket, mint az eredetiket, így nem hajtok rá). Legálisan maradnak a rádiók. Az analóg világban a Petőfi. Nekem tetszik. Milyen igazuk van: "A zene kultúra. A kultúra közszolgálat." Digitálisan meg - rengeteg jó online rádió van, már a régi időkben is sokat hallgattam őket.
Színház. Ebből bizony kevés jut. Most pl. ezt kértem a testvéremtől névnapomra, így egy kis időre feltöltődök majd az élménnyel.

65 komment

Címkék: gyerek kultúra pénz spórolás szegénység gyed vendégposzt

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr80722035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helóbeló 2008.10.21. 12:16:22

Na ez a LOL:

"egyszerűen nem szeretem, nem becsülöm úgy a másolt CD-ket, mint az eredetiket, így nem hajtok rá"

Egyébként meg szimpatikus a posztoló, én is töröm a fejem, mi lesz majd, ha megszületik a pici baba.
Mondjuk, nálunk tényleg lesz min spórolni majd, hálisten...

Gumidomino 2008.10.21. 12:24:23

Ez most mi?
GYED-en lévő anyuka, rád nyitottak írás közben?
Ez a vége? Ennyi az egész poszt? Nekem összedobáltnak, helykitöltőnek és félvállról kezeltnek tűnik. Elképzelhető hogy miattam.

Jocó01 · http://megszoritos.blog.hu/ 2008.10.21. 12:40:41

Nekem ebből csak annyi a "tanulság", hogy kár rászokni gyerekvállalás előtt a kétkeresős családmodellre, mert utána következő időszakot az ilyen családok nagy része nagy szegénységként élik meg, (pedig nem az, csak kicsit kell leljebb adni az igényeket), és ezt a végén majd a porpty szívja meg, akit bedugnak egy évesen bölcsibe, csak hogy végre visszamehessen anyuka gürizni.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.21. 12:54:34

A gyerek mellett nem a pénz kezd hiányozni a kultúrára, hanem az idő. A szabad idő.

De ahogy cseperednek a kölkök, egyre inkább el lehet őket helyezni rokonoknál, szomszédnál, és akkor marad pár óra a kulturálódásra.

A gyerek még nem jelent szegénységet.

Mondjuk egy vendégposztot talán megérne, hogy mi is merül fel költségként gyerekoldalon, és hogy lehet azon spórolni...

Mert a gyereken is lehet...

helóbeló 2008.10.21. 12:55:40

Jocó:

mondjuk két évig jó otthon anyu, két évesen meg már nem szivja meg a kisgyerek a bölcsit.

Az meg, hogy "rászokni a kétkeresős családmodellre", hülyeség. Én 22 voltam, amikor kb a háromszorosát kezdtem keresni az addigi fizetésemnek, megengedhettem magamnak egy éltszinvonalat, satöbbi. A párom is elég jól keres, ő is hozta ezt magával a kapcsolatba. Most el kellett volna adnunk a kocsit, meg átszokni marhahúsról a csirkefarhátra, vagy hogyan gondolod?

Sonica 2008.10.21. 13:05:34

Persze, szüljön mindenki 16 évesen gyereket, rögtön hármat is, hogy élhessen családi pótlékból meg segélyből a család...

Két keresős családmodell: az én fizetésemből két ember meg tud élni luxuskiadások nélkül. A párom fizetéséből talán még a rezsi se lenne meg, és akkor még nem ettünk. Nálunk gyerek akkor lesz, ha ő szüli meg :), mint Schwarzi a Juniorban :)

Igenis, nekem hiányozna az, hogy bármikor megvehessem a kedvenc íróm / sorozatom legújabb kötetét (persze most is Bookline-on rendelem, 20-30%-os kedvezménnyel, akciósan), van színházi éves bérletem (kettő is, összesen 25 ezerért 7 előadásra), én megőrülnék, hogyha nem tehetném meg. Viszont, ha az én keresetem kiesne, akár pár hónapra, akkor nagyon rossz lenne. Szóval, gyerek nincs tervezve a közeljövőben.

(Lehet, hogy teljesen másképp alakult volna az életem, ha 18 évesen férjhez megyek az akkori kapcsolatomhoz, aki feleségül akart venni, és szülök egy vagy két gyereket, és élnénk nyomorban, mert őbelőle még azóta sem lett "énekeshalott", belőlem meg nem lett volna az, ami most vagyok).

ginny 2008.10.21. 13:17:28

Sonica,
ki mondta, hogy 16 évesen szüljön bárki 3-at??, Valamit féreértettél, nagyon...
Ha mi arra vártuk volna a gyerekekkel, hogy előbb krőzusok leszünk.....Nem igazán tetszik az a családmodell, ahol a gyerek ballagásán nagyinak nézik a szülőket.
Elég ciki a gyereknek is....
Ráadásul sokan vannak körülöttem nők, akik a karrier miatt kitolták a családtervezést 35 fölöttre-akkor meg jönnek elő a gondok, betegségek-végül nemegyszer kiderül, hogy késő bánat....
Én 23 évesen kezdtem a szülést, és közben szerencsére ment a szekér, jobbanmondva a párom karrierje, és nem éreztük emiatt óriási problémának a gyerekeket. Persze, van lemondás...Hiszen amit rájuk költesz, azt elvileg magadra is költhetnéd...De könyörgöm, a szülő szereti a gyermekeit, elvileg magánál is jobban!!! Akkor hogy is van ez????
Ezen az alapon kihalt volna az emberiség !!!

Balance Of Power 2008.10.21. 13:18:29

Mindig aktualis tema! De valahol nem tunik fairnek, hogy a relative (hangsulyozom, relative) jol keresok egyfolytaban attol kell rettegjenek, hogy elnek majd meg gyerekvallalaskor. Nem mergezi ez egy kicsit a gyerekvallalast, csaladalapitast?! Basszus, pont akkor csokken az egyik ember jovedelme a harmadara, amikor eggyel tobben leszunk es ketszer annyi lesz a kiadas - ez matematikailag se koser...
Sok mindenrol lemond az ember persze szivesen, ami amugy sokba kerul, pl. sorozes, bulizas, rendszeres koncert/szinhaz, havi 10 cd megvasarlasa stb. Na de akkor is...

Ez a konyvtaras tipp vicces :)) Monduk a posztiro erre azert valszeg nincs raszorulva, ki tud csengetni 3800-at egy evre.

helóbeló 2008.10.21. 13:20:32

Igy van, én azt mondom, egy nő első gyerekének célszerű 30 éves kora előtt mindenképpen megszületni. Asszonypajti most múlt 28, és két hete álltunk neki a tudatos gyerekcsinálásnak.. :)
Karrierje ide, vagy oda.

Balance Of Power 2008.10.21. 13:21:13

ginny,
A kulcsmondat ez: "közben szerencsére ment a szekér"

20 nm-es alberleti szobaban is bevallaltad volna a gyereket, biztos hatter nelkul, ha a parod minimalberen van?

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.21. 13:21:49

És ha mondjuk a (kevesebbet kereső) férj maradna otthon gyesen...?

helóbeló 2008.10.21. 13:26:33

Ahogy igy nézem, Sonica egyátalán nem is vágyik gyerekre egyenlőre, a pénz, meg karrier kifogás csak. Nem baj ez, csak furcsa..

Jocó01 · http://megszoritos.blog.hu/ 2008.10.21. 13:26:39

helóbeló: nem kell farhéton élni, asszem a lényeg, amit én is mondani akartam, BoP hozzászólásában van: "pont akkor csokken az egyik ember jovedelme a harmadara, amikor eggyel tobben leszunk es ketszer annyi lesz a kiadas"
Ha a gyerekvállalás előtt a párocska nőtagja, mert ugye mégiscsak ő marad otthon legalábbis az első időkben azt tapasztalja, hogy a szlájára havonta az addigi 2-3 kiló helyett 80ezer körül érkezik, akkor valószinűleg hamarosan lesznek olyan kimondott vagy ki nem mondott gondolatai, melyben azonosítja a gyereket az "elszegényedéssel". Ha máshol nem, tudat alatt.

ginny 2008.10.21. 13:33:31

Balance,
ez nem tegnap volt, már nagyok a gyerekeim, a legnagyobb 20.....
Nem volt még lakásunk, anyuéknél laktunk, mikor ő született. Ez nem volt 1988-ban kirívó, akkor a lakásbérlet még nem volt ennyire kézenfekvő.A párom pedig az átlagnál sokkal jobban keresett, szóval vállaltuk...(Aztán 4 év múlva még egyet, 3 év múlva meg a 3.-at)
Igaz, 2és fél évre rá lett egy kis másfélszobás lakásunk, aztán szépen lépésről-lépésre haladtunk....

Nem vitatom: szerintem ma sokkal nehezebb gyereket vállalni és megélni egy kereset+ gyedből....Azt is megértem, ha valaki nem mer több gyerekben gondolkodni.

Azok mellett a feltételek mellett, amit a végén írsz: bizony, én sem lennék bátor...mert az inkább felelőtlen lenne, valóban. Előbb próbálnék anyagilag megfelelő körülményeket teremteni, az meg idő. Szóval: ördögi kör....

ginny 2008.10.21. 13:35:56

Én is úgy látom, Sonicánál nem a pénz áll a gyerek útjában- a mentalitása nem egy anyatípusé....

helóbeló 2008.10.21. 13:50:04

Jocó,

egyetértek én azzal, amit irsz, de én meg azt mondom, hogy tudatosan nem lehet rákésziteni magad egy későbbi nehezebb időszakra, mert az anyagi javaid ott vannak, adottak.

Ami nálunk történhet majd az annyi, hogy kevesebbet autózunk, nem külföldre, hanem belföldre megyünk nyaralni, 3-4 napokra, stb. De ez nem jelent elszegényegés-érzetet normális emberben.

hottentotta 2008.10.21. 13:50:28

"Ez most mi?
GYED-en lévő anyuka, rád nyitottak írás közben?"

Ez jó :D

Kicsit nekem is olyan befejezetlennek tűnik :)

Miért kell vendégposzt? Miért kell életben tartani ezt a blogot?

Mikor monnyon már le???

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.21. 14:06:26

Hottentotta!

Persze köszönöm, hogy minden poszt után láthatom a véleményed, ami már hetek óta ugyanaz...meg minden...

De ha megígérem, hogy hiányozni fogsz, akkor... csendben maradsz? Esetleg: valami érdemi?

éadix 2008.10.21. 14:13:33

Én vagyok a jobban kereső, a párom diplomásan kevesebbet keresett Tőlem. Az első gyerek akkor érkezett, amikor építkeztünk, addig szüleimnél laktunk. Másfél éves volt mikor beköltöztünk. És, jött a második gyerkőc is közben. Most külön lakunk, a párom a két gyerekkel otthon, én dolgozom. A házat saját erőből +szülői segítséggel épített, hitelünk nincs rajta. Két autónk (meg pár rom) és egy motorunk (meg pár rom) van, mind saját, nem hitelesek. És ekkor úgy éreztem, hogy a gyerekek mindennél fontosabbak, a 200%ban lefoglaló munkámat otthagytam egy kevesebbet fizető, de sokkal lazább, könnyedebb és közelibb munkahelyért.

Megérte? Meg.
Változtatni kellett sok mindenen. És átgondolni minden fillér sorsát. Spórolni, hogy a kevesebből kijöjjünk.
Kijövünk és nem szenvedünk hiányt semmiből, sőt, talán még tartalmasabb is az életünk ezáltal.
A gyerekek Nike meg Adidas meg C&A meg Marks&Spencer ruhái ugyanúgy megvannak, csak nem újonnan hanem turkálóból, az eredeti ár töredékéért. Sok mindenen lehet spórolni gyerek témakörében: a Pierre Cardin babakocsit kaptuk, az ágyat szinten, családban maradó dolgok, majd vissza vagy tovább adjuk. Ruhák csereberéje szintén nagyban megy itt nálunk, mert a gyerekek még nőnek mint a gomba, alig van 1-1 ruha amit 1-2 hónapnál tovább hordanank (épp ezért tartottuk feleslegesnek a sok tízezer forintot a brendonba hordani!). A fogyóeszközök úgysmit törlőkendő, pelenka szintén nem a legdrágább darabok. Amin nem spóroltunk: gyerekülés! A fentebb leírtakból egy komolyabb ára kijön.
Mi terveztük a gyerekeket, az építkezést is, de mindketten 30 alatt vagyunk még (brühühű, és jövőre már nem) mert teljesen hülyeség sokáig húzni és ezt az egészet a pénzre fogni.

Egy szó mint száz, a blognak ha csak az volt a célja, hogy az esztelen költekezésre ráébresszen pár embert, elérte a célját. Már mi is vezetjük a költségeket, az első hónapban volt furcsa, ma már nem amikor szólok, hogy volt egy tankolásom ma írd fel. Rengeteget segít, de a blogokat, neted böngészve találok rendre ötleteket, hogyan tudok még többet megtakarítani. Pl most fogunk bankot váltani, a két külön folyószámla helyett egy lesz, második kártyával, mert az első választásunk - ahogyan sokan le is írták már - nem éppen a leggazdaságosabb bank volt.

Mire ez a folyamatos spórolás? Kevesebb pénzből jobban kijönni. És ami megmaradt, azzal mi lesz? Mindkét gyereknek van start-számlája. És szeretünk kirándulni. Meg van még mit csinosítani a házon is...

Gumidomino 2008.10.21. 14:25:47

Sonica
"legújabb kötet ... színházi éves bérlet ... én megőrülnék, hogyha nem tehetném meg"

igazából ez az egész blog arról szól hogy senki sem őrül meg hanem tovább él - mert a lényeg hogy él és küzd felfelé.

nekem sincs még gyerekem de abban teljesen biztos vagyok hogy többet ér mint bármennyi könyv és bármennyi színházi előadás. vagy az én esetemben éjszakázás és szabad felelőtlenség.

igazából a legnagyobb probléma az, hogy senki (és tényleg SENKI) nem képes kivonni magát a "pénz boldogít" alól. ha egy család ma három-négy gyerekkel kocsi és nyaralások meg legújabb könyvek és színház meg hifi és TV meg japán étterem és koktélok nélkül él akkor még az újságok is megírják (mondjuk Nők Lapja) kicsit sajnálkozva, kicsit szenzációhajhászan és kicsit hitetlenkedve, de elérzékenyülten hogy így is lehet.
Basszus, nem ez lenne a normális?

Taitosz 2008.10.21. 14:26:36

Én lemondtam már az olvasásról régen, szerény anyagi lehetőségeimhez mérten már egy száz forintos antikváriumi kiadvány is luxusnak számít. Régebben - a betegségem előtt - rengeteget olvastam, ebből táplálkozom többnyire szellemileg. Van egy ósdi zsebrádióm, az 2 olcsó ceruzaelemmel hónaphosszakat melengeti a lelkem . Inkább verseket költök magamban-magamnak, és imádkozom.
“Ha lelked nyugalmat áhít, add meg neki: a dolgokat, amelyek kívül vannak, hagyd kívül, hogy szép életet élhess.”

Sonica 2008.10.21. 14:28:38

Ginny: tévedsz, nagyon szeretem a gyerekeket. Már lehet, hogy nem vagyok anyatípus.

Másfél évig külföldön voltam au-pair Mädchen, négy gyerek mellett (4 fiú, másfél, négy, hat és nyolc volt az életkoruk, amikor hozzájuk kerültem), úgy, hogy mindkét szülő dolgozott, reggel nyolckor elmentek, és este nyolc előtt nem kerültek haza. Tehát gyakorlatilag a komplett házimunka (főzés, mosás, takarítás, napi kisebb bevásárlás) rajtam volt, a gyerekek óvodába, iskolába vitele, a délutáni leckeíratás, a kis barátok vendégüllátása, segítségem nem volt. Mindehhez 19 éves voltam, és havi 400 márkát kaptam. Átb@sztak-e? Hát igen, át. Napi 6 órát kellett volna ennyiért anyuka MELLETT lennem és SEGÍTENEM, de ehelyett komplett család került a nyakamba, egyedül. De szerettem a gyerekeket és ők is engem, ezért maradtam ennyi ideig, csak amikor a legkisebb kruppos lett, és majdnem meghalt a kezeimben (persze, a szülők dolgoztak), akkor lett elegem, és jöttem el másfél év után, végleg.

De legalább lett sok tapasztalatom, németnyelv tudásom, és döntésem, hogy egy darabig nem lesz saját gyerekem.

Amúgy ha meg lesz, akkor biztos, hogy muszáj lesz vagy a páromnak vagy anyukámnak GYES-re mennie, ha ételt és pelenkát akarunk a gyereknek.

Orsi 2008.10.21. 14:43:08

Ha mami jobban keres, 6 hónapig maradjon otthon GYÁS-on, az a fizuja 70-80 százaléka (bocsi, nem emlékszem), plafon nélkül. Utána, mikor jönne a GYED, aminek már plafonja van, maradjon a papa otthon. Akkora gyerekkel már nyugodtan maradhat. Ha meg feketén kapja mami a sokat, akkor basszus örüljön, hogy nem fizet adót, és rakjon belőle félre.

hottentotta 2008.10.21. 14:48:59

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.10.21. 14:06:26

Legalább láthatod, hogy nem vagyok köpönyegforgató ;)

Hetek óta ugyanaz a véleményem :)

És bizony mai világunkban ez nagy szó.

Zavarnak a kommentjeim? :) Szívesebben olvasgatnál viagrareklámokat? :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.21. 14:56:06

Nem a kommentek zavarnak...a kommentek érdemi tartalmának hiánya zavar.

Balance Of Power 2008.10.21. 14:59:50

Sot, nagyszulo is maradhat otthon a gyerekkel.

ginny: Tehat kicsit elkapkodtad a hozzaszolast :)) Amugy meg akkor mi volt es most mi van, teljesen kulonbozo dolog. Anyamek is anyosnal laktak, evekig, igaz hodaly nagy lakasban, de tarsberletben. Baromira nem sirja vissza.
Ezenkivul: a parom szulei is nagyszuloknel laktak csaladi hazban - tonkrement a hazassaguk. Mondjuk ott az anyos egy szarkavaro ven boszorkany, de ugyanilyen volt az en nagyanyam is, barmennyire szerettem. Mi, most, anyameknal lakunk 2 honapja (szinten hodaly nagy lakasban), hamarosan koltozunk. A szuleim modernek, fiatalosak, DE mind a negyen nagyon varjuk mar, hogy vege legyen a kenyszeru egyuttelesnek. Egyszeruen unjuk mar - ok is megszoktak, hogy ketten vannak nyugiban es mi is. Ide szulni mondjuk egy gyereket?! No way - jojjenek a nagyszulok, babazzanak, vigyazzanak ra, de ne lakjunk egyutt...

Balance Of Power 2008.10.21. 15:08:09

"ha egy család ma három-négy gyerekkel kocsi és nyaralások meg legújabb könyvek és színház meg hifi és TV meg japán étterem és koktélok nélkül él akkor még az újságok is megírják (mondjuk Nők Lapja) kicsit sajnálkozva, kicsit szenzációhajhászan és kicsit hitetlenkedve, de elérzékenyülten hogy így is lehet.
Basszus, nem ez lenne a normális?"

Szep dolog a szeretet, de jollakni nem lehet vele. Nekem speciel sokat szamit, hogy a gyerekem eleteben is ugyanolyan fontos legyen majd a jo konyv, a jo zene, a jo etel es az uj helyek megismerese, mint nekem. Ugyanis szepre, jora, izlesre akarom nevelni. Ezt meg kell tudni finanszirozni - persze a pigmenttobletesek nem gondoljak igy, ok szulnek is nyakra-fore. Huszan a putriban, de jo is lehet, lenyeg a szeretet...

Azt meg szerintem tudomasul kellene mindenkinek venni, hogy kitolodott 30 korulre a gyerekvallalasi kor. Volt mar 16 is az atlageletkor erre, de valahogy ezt senki nem sirja vissza - valtozik a vilag.

hottentotta 2008.10.21. 15:10:16

És nem gondolod, hogy minden alapot ( erkölcsi, etikai, jogi ) nélkülözve szólítasz fel a kommentjeim tartalmának módosítására? :)

Amúgyis, egy demokráciában rebellisekre is szükség van :)

Ennek jegyében tehát: Mikor szűnik már meg ez a blog? :-)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.21. 15:13:10

Hottentotta, itt általában addig van demokrácia, amíg én bírom cérnával :-D

éadix 2008.10.21. 15:13:22

Gumidomino:
"nekem sincs még gyerekem de abban teljesen biztos vagyok hogy többet ér mint bármennyi könyv és bármennyi színházi előadás. vagy az én esetemben éjszakázás és szabad felelőtlenség.
"
A gyerekek egyetlen mosolya megér ennyit, és minden mást is, ebben biztos lehetsz, és remélem megtapasztalod majd.

Ettől eltekintve a postot író anyukának is igaza van, hogy nem kell lemondani a kultúráról, nem lehet lemondani róla, csak nagyon nehéz helyet és pénzt találni rá! Néha igen, be kell érni a másolt CD-vel és filmmel, és be kell érni a rádió hallgatásával is, meg a helyi kínálattal ha nem tudunk elutazni egy jobb rendezvényre.

Balance Of Power 2008.10.21. 15:18:28

Mondjuk azt sem ertem, mi a kulonbseg akozott, ha netradiot vagy mp3-mat hallgat. Nem kell ezen moralizalni, hogy eredeti cd-e vagy nem - hasznaltan azt is lehet kapni ocon amugy (1500-2500 HUF)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.21. 15:21:54

Hottentotta!

Rebellisekre sok helyen szükség van, de mint minden forradalmár, szerintem Te is nagy bajban lennél, ha megkérdeznék, hogy "Jól, van elveszejtettük a régi rendszert, milyen legyen az új?"...

Az, hogy hőzöngök, még nem tesz rebellissé, amit így csinálok, az ribillió, nem forradalom... :)

hottentotta 2008.10.21. 15:29:20

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.10.21. 15:21:54


Hogy milyen legyen az új???

Kurva egyszerű: "Előre elvtársak! Vagy legalábbis ne hátra!"

:D

C., és milyen vastag az a fonál, vagyishát, milyen vékony az a jég? :D

DEGEC 2008.10.21. 15:58:39

Most lehet, hogy én és a párom vagyunk droidok, de mi tudatosan készültünk a gyerekvállalásra pár évvel ezelőtt, és próbáltunk megtakarítást (tartalékot képezni) eszközölni a plusz egy fővel történő bővüléshez.
Én legalábbis tisztában voltam, hogy bizony leszenk kiadások babakocsi pelenka stb...mivel előtte sem éltünk túl nagy lábon, sok mindenről már nem tudtunk volna lemondani a gyermekvállalás miatt.

Lehet hogy hülyén fogalmaztam, szvsz kell gyüjteni egy kis pénzt, hogy ne kelljen alapvető, illetve egy két extra, mint pl szinhaz könyv, utazás stb.. dolgokról lemondani a gyerek miatt, mert az megkeseritheti a dolgot....

DEGEC 2008.10.21. 16:03:24

Taitosz 2008.10.21. 14:26:36


www.mp3portal.hu/viewforum.php?f=38&sid=792d869d293fd39905d6be545c41c9bc

itt van egy raklap könyv ami olvasásra ingyen tölthetö, de a lgdrágáb folyóiratok is fennvannak, nesonaldzsiografik stb...

DEGEC 2008.10.21. 16:08:08

Orsi 2008.10.21. 14:43:08

Nem értem miért ilyen elfogadott dolog ez hogy valaki zsebbe kapja a fizetését???

miért nem azt irtad hogy rohaggyon meg az összes befőttje...az ilyen ember szül 2 gyereket, mit lát, muter fater feketén nyomja, ez a helyes.
Ez a két gyerek szül további 2x2 és igy tovább.
Erkölcsi magatartást, és a társadalmi normák rendjét nem kéne nekik megtanitani?

szánalmas...

ginny 2008.10.21. 16:46:22

Balance,
persze, hogy más ma és 15-20 éve a szitu..Sajnos.
Azt sem mondom, hogy öröm a szülőkkel együttlakni, nem , egyáltalán nem jó: kényszermegoldás volt nálunk. Annakidején nem lehetett hitelre lakást venni, az vitte a kérót, aki kp-ban lettette a pénzt. Mi így tudtunk spórolni, hogy anyuék emberléptékű házában laktunk 2,5 évig . Nem volt valami szuper, de a házasságunk nem ment rá, anyámék is alkalmazkodtak...Aztán ezalatt szülői segítséggel meg szocpollal összekapartuk azt az 1,3 M-t amiből akkor 45 négyzetmétert meg lehetett venni.....(most már ez milyen hihetetlenül hangzik....bár az akkori fizetések is:) )

Sonica,
ha pedig legbelül vágysz a gyerekre, akkor szorítok neked, hogy összejöjjön....Ha le tudtál vezényelni 4 gyerkőcöt-akkor 1 már semmiség lesz:)
Persze, lemondás, az lesz az elején: anyagilag, nem tudom, de a saját magadra fordítható időben mindenképpen. De a babád ezért kárpótol, hidd el!
Én már kifejezetten nosztalgiával gondolok rá, milyen jó volt a babaillatuk. De hiába, megnőnek:)))

Balance Of Power 2008.10.21. 17:05:46

Az ismeretsegi koromben mindenki, akinek mostanaban (utobbi 1-2 ev) szuletett gyereke, mind jolszitualt es/vagy anyagilag, emberileg egyarant stabil csaladi hatterrel rendelkezik. Ergo tehetosek. De ez nem a nagy atlag, viszont nem tudom, egy szuloi tamogatassal nem rendelkezo pedagodushazaspart mi motivalhat gyerekvallalasra...

DEGEC 2008.10.21. 17:18:22

Balance Of Power 2008.10.21. 17:05:46

mé ők rohaggyanak meg?
és a te gyereked majd ki fogja tanitani???

ginny 2008.10.21. 17:27:38

Degec,
szerintem Balance nem azt mondja, hogy a "pedagógusok rohadjanak meg" ! Ellenkezőleg, arról beszél, jogy mi módon tudnának ők is gyereket vállalni a fizetésükből, ami normális emberi igény részükről-minden fiatal és kevésbé fiatal pár részéről....

DEGEC 2008.10.21. 17:31:40

jaaaaaaaaaaaa nem jött át:-)

sorry...

anyuka 2008.10.21. 17:44:30

degec: mi is készültünk a gyerekvállalásra, pl. nem hitelre vettük a (használt) autót (és most nem kérem, hogy nem szegény, akinek autója van) amikor tudtuk, hogy 1,5 keresetből fogunk élni, nincs is más hitelünk a lakáshitelen kívül. Nem jártunk a Maldív-szigeteken (se).
De: éppen - kb. 0-ról - megteremtettük a feltételeket, lakás, már említett autó, miegymás, mikorra megérkezett Ő. Némi tartalékunk maradt, amit elvitt egy sajnálatos családi esemény. Mi ezért állítunk az élére minden forintot manapság.

éadix: én is ezt fogom lépni, másik munkát keresek majd. Nem lógni akarok, nem büdös a munka, de legyen egyensúlyban a magánélettel. Korábban bevállaltam a mérhetetlen sokat, meglett az egzisztenciánk, és a babánk, most már mások a prioritások.

DEGEC 2008.10.21. 18:24:57

anyuka 2008.10.21. 17:44:30

nem konkrétan neked szólt amit irtam, de te is beláthatod hogy milyen jó hogy volt tartalék és nem a providentet kellett hivni....
Amugy meg hogy az ember odafigyel a pénzre, nem és "élére állít minden forintot" nem jövedelem függő, illetve nem léne annak lenni, biztos mindenki tudná másra is költeni, teszem azt ha magának festi ki a házát, vagy talál kedvezőbb bankot. Szal ezel nincs is semmi gond.
Az autóval sincs semmi gond, ez ma már szükséges, azzal van a gond ha valaki fölslegesen vesz 0 önerővel 120 hónapra ajándék téligumival egy autót, miközben csak egy használt 400e ftos használt autót engedhetne meg magának..

Cserszömörce 2008.10.21. 18:48:41

Jocóó 2008.10.21. 13:26:39

Szerinted mennyire életszerű, hogy ma az átlag magyar nő 2-3 kiót keres? Szerintem el vagy tévedve.
Az a "szubkultúra", amelyik itt üti a billentyűt, lehet hogy megkeresi ezt a pénzt (engem kivéve), de az átlag magyar biztos nem.

Hátrányos helyzetű kaviár 2008.10.21. 19:06:17

No, most ehhez a gyütt a gyerek/vagy nem gyütt, de akkor is/ csóró vagyok, nincs pénzem könyvekre, zenékre, filmekre.. ésatöbbire témához.
Könyörgöm, internetre van? Van. Jó, sőt akkor csak a net-előfizetést kell kipengetni, és máris van könyv-film-zene, sőt még színházi előadás is. Bár kétségtelen, hogy ez utóbbinak, a nézőtéren ülve nagyobb a varázsa.
De azon rinyálni egy internetes (!) blogon, hogy jajistenem nem jutok hozzá könyvhöz-zenéhez-filmhez több mint ellentmondásos. Inkább szánalmasba hajló ....

harcibarbi 2008.10.21. 20:38:20

20ezres kultúrjegy eladó itt 19ezer magyar forintért. 2 évre érvényes.

huncut_kata 2008.10.22. 00:23:46

Én egyedülanya vagyok, apától egy fillér tartásdíjat sem kapok, albérletben lakunk az 1 évessel, és mégis futja színházra, könyvre. Én inkább a puccos kajákról és új ruhákról mondok le, mint azokról.
(jó, van egy nagyon kicsi szülői segítségem - elsősorban természtbeni (kaják, havi egy vásárlás a DM-ben)
Úgyhogy aki azt mondja, hogy csak a pénz miatt nem vállal gyereket, annak biztos, hogy más van a háttérben, csak ezzel takarózik.

Balance Of Power 2008.10.22. 09:19:57

degec: Szovegertesbol elegtelen ;)
ginnyi: Kosz

huncutkata: Meg ne haragudj, de az is felvet bizonyos kerdeseket, hogy miert van valaki egyedul egy 1 eves gyerekkel. Tenyleg minden rosszindulat es vajkalas nelkul mondom.

Egyebkent eleve nem ertem, miert egy szemet onzo allat az, aki egyaltalan nem akar gyereket. Mert olyan is van. Nem kell neki es kesz. Neha, elcseszett nevelesu, utcan hiszteriazo kolkoket latva magam is elgondolkozom...

huncut_kata 2008.10.22. 09:59:35

Balance Of Power: mert a ded egy felelőtlen és részeg egyéjszakás kaland (valamint hatástalan esemény utáni tabletta) következménye, de én még így, a várható körülmények előzetes ismeretével együtt is vállaltam.
Én azt az elvet vallottam mindig, hogy olyan még nem volt, hogy ne lett volna sehogy. Lehet engem felelőtlennek (vagy esetleg bátornak) tartani, de azt tudom, hogy a gyereknek fedél mindig lesz a feje fölött, enni fog tudni mit, és körbe van véve már most annyi kulturális "javval" (könyvek, hangszerek, értelmes játékok), hogy a fejlődése miatt sem aggódom. Legfeljebb nem fog bébiangolra járni, meg a GEKKO-ba és nem Fisher Price játékokkal lesz körülvéve a Brendonból.

Amúgy a gyerek most 1 éves, volt már színházban (a Kolibri Színházban van direkt ilyen miniknek való előadás) és beiratkozott tagja a Szabó Ervin Gyermekkönyvtárnak :-)

huncut_kata 2008.10.22. 10:02:44

ja, és én elfogadom, ha valaki nem akar gyereket, de akkor az mondja azt, és ne pedig azt, hogy a pénz miatt nem vállal

(csak aztán majd legflejebb 45-50 éves korában veri a fejét a falba - mint most a "mostohaanyám", aki az unokát látva kb. 3 percenként sóhajt egy nagyot, hogy talán mégiscsak kellett volna egy saját gyerek, de hát most már ez a hajó elment)

degec 2008.10.22. 10:12:29

huncut_kata 2008.10.22. 09:59:35

te tenyleg huncut vagy:-D
arra az estere sokaig fox emlekezni:-)

huncut_kata 2008.10.22. 10:26:14

az biztos ;-)
na és hányan vannak olyanok, akik napra pontosan meg tudják mondani, hogy mikor fogant a gyermekük :-))

degec 2008.10.22. 10:39:38

huncut_kata 2008.10.22. 10:26:14

Napra pontosan nem lehet megmondani asszem, mert 72 oraig eletkepes ha jol tudom....

De meg fox lepodni en tudom, hogy nalunk mikor volt a "D-nap", mert csak azon az egy napon voltam otthon:-)))

bar mi tudatosan keszultunk, magzatvedo vitamin, lazmeres stb...

Balance Of Power 2008.10.22. 10:53:23

Kata: ha neked nem ficcen be, akkor te sem torted volna kezed-labad, hogy anyava valj, nem?

Egyebkent nehezen toleralom a gyerekuket hatrahagyo, lelepo embereket. Az egy dolog, hogy az anyaval nem jon ki, de a gyerek akkor is az ove.

huncut_kata 2008.10.22. 11:26:00

BOP: gondolkoztam már addig is a gyerekügyön, persze a fehér herceggel közösen jobb lett volna :-)
(nem baj, legalább életem főműve kipipálva, a földi javak megteremtése jöhet ezután)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.22. 11:48:26

- Hazudik már a fiad?

- ???

- Nem mondja még, hogy "Apa"???

Balance Of Power 2008.10.22. 11:59:05

Kata: Csak joval nehezebb lesz, persze jol ferjhez menni meg mindig lehet :)) De ha jol ertem, segitenek a szuleid - azert ez nagy mazli. Papolni nem akarok, azt nyilvan megtettek ok is mar, de akarmennyire is be voltatok baszva azon a bulin, egy kotont azert tarthat maganal az ember ilyenkor. A gyerek mint kovetkezeny a jobbik eset, de mondjuk lehetett volna valami nemi baj is. Mondjuk az se mindegy, mennyi idos vagy - 18 vagy 28...

huncut_kata 2008.10.22. 13:04:40

BOP: a helyzet rosszabb, még volt is nálunk óvszer, csak a használatig nem jutottunk el...
28 voltam, tudtam, hogy a családom támogatni fog (anyagilag tényleg csak minimálisan, hiszen anyukám pedagógus, és még öcsémet is eltartja, édesapám pedig sajnálatosan nemrégiben elhunyt, de érzületileg teljes mellszélességgel) úgyhogy azért nem estem bele a kétségbe nagyon (és ugyan nem vagyok abortuszellenes, de más a helyzet, ha az embernek saját magáról van szó).

de azt hiszem kezdünk elPorontyosodni ;-))))

Apuka amúgy látogatja hellyel-közzel a gyermeket, csak komolyan vette azt a kijelentésemet, hogy nem kell a pénze (ezt még akkor mondtam neki, amikor bejelntettem neki a nagy hírt). De mindegy is, nem azon a 10e Ft-on múlik a dolog, amit kapnék tőle havonta

degec 2008.10.22. 15:19:43

mondjuk ha a havi 10 et betenned a gyereknek bankba.........legalabb erettsegire egy oltonyt tudna venni...

huncut_kata 2008.10.22. 16:23:35

Ha benne nincs annyi tisztesség, hogy néha a kezembe nyomjon egy kis pénzt, vagy vegyen egy-egy csomag pelenkát, bébiételt, stb., akkor én nem erőszakoskodom. Majd lesz öltönye, másból.
Hát igen, nem ártott volna előbb megismerni legalább egy kicsit a másikat és csak utána du.ni ...

bocadilla 2008.10.24. 15:51:57

Színházbérlethez való ragaszkodás miatt nem vállalni gyereket? Pfűűű. Ez nagyon súlyos. Jobb is, ha ott nem születik gyerek.

anyuka 2008.10.24. 22:25:12

huncut_kata: akkor gazdálkodásügyileg nálad a bölcsek köve. Ha jól számolom, max. 95 ezret kapsz gyed + csp, mondjuk az albi 40k, a rezsi+net alsó hangon 25, marad 30k. És éltek belőle ketten, plusz színház, meg könyv. Nem akarok a zsebedben turkálni, de ha így van, akkor huncut_kata for president (de min. pénzügyminiszter)

truhali 2008.10.25. 14:41:00

Persze le lehet mondani dolgokról ha jön a gyerek. Azután ha a kereső időszak alatt összespórolt pénz elfogyott, meg lehet próbálni beadni a gyereket oviba. Én beírattam, nem vették fel. De nem is baj mert a munkahelyemen már szóltak, ha visszamennék akár ne is menjek...

anyuka 2008.10.25. 22:51:32

huncut_kata: azt lefelejtettem, hogy a döntésedért reszpekt.
süti beállítások módosítása