Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

100 Ft zsebpénz

2008.10.20. 11:00 Szegényember felesége

Mire elég a napi 100 Ft költőpénz?

Nővéreméknél fogok kapni reggelit és vacsorát. Én rendszerint nem reggelizem, tehát ha reggel készítek egy szendvicset, akkor azt elpakolom, és ebédidőben megeszem.

A 100 Ft-ot elsősorban váratlan kiadásokra szánom, meg arra, hogy ne pisiljenek oldalba a kutyák.

Ha sokáig tartana a munkanap, és a napi 100 Ft-os kerethez kell nyúlnom, akkor viszont igen változatos menüt lehet ebből tervezni:

Pl.

  1. 5 kifli
  2. 1 gyümölcsjoghurt + 2 kifli
  3. 1 kefír + 2 kifli
  4. 1 kicsi sportszelet + 2 kifli (Gyerekkoromben mindig ezt ettünk útközben, ha elutaztunk a nagyvárosba vásárolni.)
  5. 1 alma + három kifli
  6. 1 banán + 1 kifli
  7. 1 fürt szőlő + 1 kifli
  8. 10 dkg párizsi + 2 zsemle
  9. 2 főtt keménytojás + 2 kifli
  10. 2 vifon

Azt vettem észre, hogy minél kevesebb féle ételből áll a menüm, annál jobban ki tudom élvezni az ízeket.

Belegondolok, hogy azelőtt ennek az összegnek a tíz-tizenötszöröse volt a napi költőpénzem... Ebédre menü valami étteremben: 550-600 Ft, naponta egy doboz cigi: 400-500 Ft, aztán ha túlóra várt rám, akkor csak úgy nasizni kicsit otthoni vacsora helyett a céges büfében, egy kis saláta, kávé, gyümölcslé, ásványvíz, tea, néha jégkrém... Simán elköltöttem ezer-ezerötszázat ilyenekre naponta.

Aztán nem mondanám, hogy boldogabb vagy elégettebb lettem volna tőlük.

224 komment

Címkék: étel pénz spórolás állás ennivaló

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr49721744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

degec 2008.10.20. 11:10:13

a reggeli fontos, csakugy mint a normalis taplalkozas..

100 huf-al meg oldalbahugyoznakakutyak..

Páratlanka 2008.10.20. 11:22:07

Ez fogyókúrás tippnek is elmenne... bár akkor a vacsorát is ki kéne hagynod, és inkább elvinni azt is másnap ebédre :)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.20. 11:26:13

Együtt érzek Veled.
Külföldön ösztöndíjjal nem kaptunk kollégiumot, mivel velem jött a feleségem is. (ő is egyetemista volt)
Az albérlet nagyjából felét fedezte az ösztöndíj.

Erőst lefogytunk...

harcibarbi 2008.10.20. 11:27:19

Idegesítő ez a sok kifli.

lippije · http://blog.lippije.hu 2008.10.20. 11:28:19

Régóta olvasom a blogot, szinte a kezdetektől. Volt már nekem is olyan időszak, amikor kicsit szorosabbra kellett venni a kiadásokat, de éhezni azért még soha. Azt azért nehezen tudom elhinni, hogy 1 banán 1 kifli kombó nagyobb örömet tud okozni, mint egy tál normális meleg étel, vagy bármi, amivel tényleg jól lehet lakni. Szóval szép dolog, hogy megpróbálod beosztani, és 100 forintból is jól érzed magad, mitöbb, nem voltál boldogabb és elégedettebb, amikor "normális" mennyiségű kaját vásároltál - de én ezt önámításnak vélem.

harcibarbi 2008.10.20. 11:28:54

Loge

A két ösztöndíj az elbérlet felét fedezte?? Melyik országban volt ez és milyen ösztöndíj? :-)

Balance Of Power 2008.10.20. 11:45:25

A kulfoldi osztondij az altalaban nem eleg semmire. 500 eurobol lakjal, egyel, elj meg mondjuk Romaban?
Akiket en ismerek, azoknal a csalad mindig ki kellett hogy egeszitse az osztondijat. Akkor is, ha mondjuk a srac vallalt kinn vmi reszmunkaidos allast. Elvegre ki kell utazni, le kell tenni valamennyi lakbert elore, koltopenz is kell az elso hetekre stb.

Diakkent osszehazasodni az meg plane jo :))

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.20. 11:46:19

Valamikor pár napja éjszaka ugrott be az alábbi kérdés...

Mi újság a folyószámlahitelekkel?

Szerintem ez tipikusan az a helyzet, amikor az ember bevállalhat némi hitelkeretet, hisz az alagutad végén már látszik a fény, és talán nem a vonat jön szembe...

Mondjuk elég necces lehet az elmúlt pár havi jövedelmedre bármit is kérni, de ott van az Ember.... ha az egyhavi minimálbérnek megfelelő keretet megkapja, akkor neked máris nem kopogó szemekkel kell helyt állnod a próbaidőd alatt...Utána meg van miből visszafizetni...

Persze nem divat hiteleket reklámozni, főleg fogyasztási hiteleket, nekem is van, elég baj az... Év közben már olyan nagy volt, hogy lassan már "tudott magára vigyázni", most kínkeservvel nyomjuk vissza... Ha így haladunk, lassan plusszban leszünk.

Erről szívesen látnám a véleményed!

degec 2008.10.20. 11:57:29

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.10.20. 11:46:19

Ez a 100 hufos dolog szerintem eleg gaz...
valahogy nem eletszeru...ha ha duplajara akarna emeleni a napi kajara forditando osszeget akkor is csak 2000 huf ra lenne szuksege...
egyebkent vannak kifozdek, meg fozelekbarok, ahol olcson jol lehet lakni fott etellel...
ehesen meg nem is lehet jol dolgozni..

hoel 2008.10.20. 11:59:22

Nem olvastam a blogot a kezdetektől, viszont mnimum egy valamit nem értek. Mindketten dolgoztok? Vagy ha nem, akkor miért nem? Az jött át, hogy gyereketek nincs. Egy kezdő fizuból 2 ember nem tud megélni, ez tök nyilvánvaló, ehhez nem kell blog.

mexiko 2008.10.20. 11:59:52

necces biza!! én is hitelképes állampolgár vagyok, és szép lassan rá is szoktam, hogy évközben megterheljem a különböző lehetőségeket, mert évvégén tuti jön a jutalom. ehelyett most válság van, meg ilyesmi, a plusz lé lehet hogy ugrik - még az se kizárt, hogy meló is -, úgyhogy most fogadtam meg, hogy csak tudjam le ezeket az ilyen-olyan folyó meg nem folyó hiteleket, és utána nincs az az Isten, aki engem újra elcsábítson! mert hiába volt úgy évekig, hogy januárra zéróra állhattam mindig, ha egyszer senki nem esküdött meg rá, hogy ez mindig így is marad. nagy hülye voltam!!! szóval senki ne vegyen fel hitelt kajára és másra se. szvsz

hoel 2008.10.20. 12:06:02

Egyébként ez 1 napi menü? Vagy 1 heti? Egyébként a kifli nem a legolcsóbb, vegyél 2 kilós kenyeret és vágogassál belőle szeleteket.

Balance Of Power 2008.10.20. 12:12:31

Az olcso fozelekbarban sem ussza meg 5-600 HUF alatt. Ha elviszi, akkor plusz 100 a doboz. Erdemes otthonrol vinni dobozt, azzal is lehet sporolni.
Na, indulok fozelekert sajat dobozzal (ez most komoly!)

molnibalage 2008.10.20. 12:19:20

Cigire bezzeg van. Ha az dohányos ismerőseim átlag bagóra elköltött pénz az enyém lehetne...

Feca 2008.10.20. 12:21:44

Én nem vagyok szegény, illetve ez relativ, de egyik kedvencem a puliszka. Gyors, olcsó, laktató.
Tejjel, v. juhtúróval, v. magában köretnek.
Mondjuk azért mindennapra kicsit nyögvenyelős.

Dike 2008.10.20. 12:24:28

molnibalage! Már nem cigizik :-)
Tényleg nem éri meg kiflit, zsömlét venni, sokkal inkább mondjuk fél kilós, akár szeletelt kenyeret. De SzF! Reggelizz! Ha nem is egészséges, de elég a reggeli-vacsora.
De tényleg jó lenne valami kis plusz forrást előteremteni az első 1-2 hónapra.

lol 2008.10.20. 12:26:30

doboz cigi????????????????????????
miről beszélünk?
cigire trilliárd adót vetnék ki, legyen 1500-2000 egy doboz,
aki pult alól árulja 100 év börtön..
akkor lenne még csak szegénység..
mer vagy belepusztul de kifizeti..
vagy van csöpp esze és leteszi..
bázz, a nagy szegénységben fújják az arcomba a füstöt.. rühellem mind..
aki cigizik, az nekem ne rinyáljon..

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.20. 12:27:49

Izé, általában én se reggelizek. Nem spórolásból, hanem mert olyankor még nem ég bennem teljes lánggal az agni, az élet tüze... :-D ha meg rápakolok a parázsra, el is fojtom azonnal.
(Nagyon erősen bagoly típus vagyok, délig jóformán használhatatlan, aztán hajnal kettőkor lepkehálóval kell levadászni. )

Lord_Cica (törölt) 2008.10.20. 12:30:44

Jé sosem gondoltam bele, hogy ennyi mindent lehet venni 100 forintból :) Asszem túl pazarló vagyok.
Reggelizni én sem szoktam, ez típus kérdése.

sagittarius 2008.10.20. 12:31:36

Ugye senki nem hiszi, hogy 100 forint napi költőpénze lehet bárkinek is, akinek számítógépre és netes csatlakozásra futja, vagy aki olyan helyen dolgozik, ahol ehhez hozzáfér...

Egyre inkább az az érzésem, hogy egy nagy kamuval állunk szemben.

Lord_Cica (törölt) 2008.10.20. 12:34:25

sagittarius 2008.10.20. 12:31:36

Ha kamu, akkor is nagyon hasznos. Mert rávilágít arra, hogy sokan élnek ilyen körülmények között. Egyébként és is inkább fizetnék internetre, mint jobb minőségű kajára, már a munka miatt is.

Őrnagy Őrnagy 2008.10.20. 12:36:21

Főzetni kell igazi üstös szilvalekvárt a vidéki rokonokkal. Ahhoz már csak kenyér kell. Nem nagyon lehet megunni. Extraként vajjal.

gábbor 2008.10.20. 12:36:22

sagittarius, te még nem vetted észre jobb oldalt azt a bazinagy google ads-t? Tudod mennyit lehet keresni vele mondjuk 2-3e találat/nap oldallal... nem titok, kb 50e/hó.

Ez a blog egy nagy kamu, pontosan úgy mint a szakítósblog, csak ott még pofátlanabbak, mert ott még könyvet is kiadtak!

Nagyon nagy fasznak kell lennie annak, aki elhiszi ezt a 100ft/nap kaja dolgot!

tim007 2008.10.20. 12:36:29

nekem is detto ez a benyomasom

nem ez az elso olyan poszt ebben a blogban aminek hitelessegevel kapcsolatban nagyon komoly ketelyeim merulnek fel

raadasul az a szemforgato duma hogy a dehogy nem volt boldogabb amikor normalisan etkezett

vakitas ez szerintem de legalabb az index nyitolapon berelt helye van ezzel a sok suletlen es hiteltelen poszttal

Helmeczi Tomi 2008.10.20. 12:37:53

Én három évig éheztem amikor Pestre költöttem és amikor sikerült kicsit jobb helyzetbe kerülni, megfogadtam, hogy sose fogok a kaján spórolni. A napi cash amit kajára költök egyébként, mostanság olyan 2000-2500 HUF, plussz a cigi me magyar vagyok nem túrista.

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.10.20. 12:37:58

Ezek az ebédtippek eléggé károsak. Sajnos ez a jellemző, hogy az emberek levegővel teli kiflit meg felvizezett tejtermékeket vásárolnak rendes kaja helyett. Pl. egy adag forrázott spenót, főtt tojással is kijön napi 100 forintból és sokkal finomabb és táplálóbb, mint ezek a felsorolt szarok... vagy pár szelet sonka (nem selyem, hanem valódi) főtt répa, főtt krumpli, narancslé... ilyesmikből is össze lehet állítani finom, egészséges és valóban tápláló ebédeket 100ft-ból.

La Pantera 2008.10.20. 12:38:58

200 Ft-ból vehetsz 1 kiló lisztet, 1 tejfölt és 1 instant élesztőt (mondjuk diszkontban), és két napig ehetsz finom friss lángost...
Csak legyen otthon olajad!

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.10.20. 12:42:00

ja azt elfelejtettem hozzátenni, hogy ehhez egy kicsit tervezni és nem csak addig gondolkodni hogy beszaladjunk az első éjjelnappaliba...

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.20. 12:42:55

Az a helyzet, hogy nővéreméknél ciki lenne egy személyre (magamnak) vásárolnom és főznöm este.

Majd egyszer-egyszer főzök nekik, úgy beszéltük meg, hogy én is velük eszem majd, és ők este mindig meleget vacsoráznak.

A 100 Ft-os kiegészítés csak arra jó, ha sokáig kell dolgoznom.

Critmiss 2008.10.20. 12:43:28

"Aztán nem mondanám, hogy boldogabb vagy elégettebb lettem volna tőlük." Kajánál azért nem is ez a cél.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.20. 12:44:04

Rékuc, ez a forrázott spenót érdekel. Hogy csinálod?
(Meg a narancslé is érdekelne, de az más oldalról. :-) )

Lord_Cica (törölt) 2008.10.20. 12:44:17

Rékuc · flickr.com/photos/szefi 2008.10.20. 12:37:58

Ez jó, szerintem elkelne még néhány tanács. Biztos nem véletlenül vannak anyagi problémái a blogírónak.

szabolcs 2008.10.20. 12:44:36

Ha nem blogolnál akkor eladhatnéda géped és akkor egy honapig 500üból is élhetnél
Vagy menj el dolgozni

harisnyáspippi 2008.10.20. 12:45:44

Balance Of Power, volt 500 eurod Romaban? Szerencses ember voltal... Nekem 300 eurom van Belgiumban...

feltételes reflex 2008.10.20. 12:47:24

lol,

nem akarok belemenni cigis-nem cigis vitába, mert annak nem itt a helye, csak szólok, hogy cigire már így is "trilliárd adó" van kivetve, és ez még csak fokozódik. ezen lehet kárörvendezni, akinek jólesik, az erős bagós viszont ettől sem fog leszokni. (S ugyanígy, a bunkó bagós is az arcodba fogja fújni a füstöt.
A nem bunkó bagós viszont eddig se tette, sőt az se biztos, hogy bagózás+rinyálás közt szoros összefüggés van.)

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.10.20. 12:47:55

Cé: semmi, a világ legegyszerűbb kajája, a spenótot fogod és belebaszod egy lábosra helyezett nagy szűrőbe és leforrázod forró vízzel vagy forró pl leveskockával ízesített vízzel. Épp csak forrázni kell és lecsöpögtetni, gyönyörű intenzív zöld színe lesz és nagyon finom, magas vastartalom stb stb :) én szeretem.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.20. 12:48:47

..ilyen szarokon hogy lehet élni?
Ennyire szegény nem lehet valaki, hogy internet van, enni meg ilyeneket eszik.
Szerintem kamu ez a blog, mármint újságírók írják, és esetleg valami tanulmány lesz a vége. Kizárt, hogy enni nincs mit, de a számítógép meg az internet ott vigyorog. Az lenne a második amitől megválnék, az első a tévé, de azom most sincs.

Kamu 2008.10.20. 12:49:29


Fél tubus sűrített tej tápérték/tömeg és tápérték/ár arányban szerintem verhetetlen.
+ Meglehetősen finom is.

demizson bobby 2008.10.20. 12:50:21

Talán ha kihagynál egy hétvégi hazautat a napi extrád megnövekedne 100Ft-ról úgy 1600Ft-ra.
Ne legyünk hülyék. Ha nincs pénzed,akkor menj be egy reál-ba és lopj! A felsorolt sz.rokkal meg fogsz halni! Rövid távon is.

Lord_Cica (törölt) 2008.10.20. 12:52:06

Kamu 2008.10.20. 12:49:29

Azt hallottam, hogy a kannás bornak a legjobb a tápérték/ár aránya :)

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.10.20. 12:57:16

Én sem szoktam reggelizni, és inkább ebédnél szoktam valami táplálóbbat enni, hogy csak este kelljen újra ennem. Nem fogyókúra, de pénztárca kímélésnek is beválik. 500-550 Ft ebédre, este pedig kenyér + párizsi + gyümölcstartalmú üdítő.

Algo 2008.10.20. 12:58:11

harisnyaspippi 2008.10.20. 12:45:44

Gondolom nem volt kotelezo kimenni, nem ?

Algo 2008.10.20. 12:59:54

Ilyenkor eszembe jutnak kedves kollegaim akik igaz hogy beledoglenek lassan, de ok akkor is csaladi hazban laknak (25M hitel 30!!!! evre)....szuper , ugyes,megerte...

blabla 2008.10.20. 13:00:40

Ha valóban 100Ft-ból kéne megélned, akkor sokkal táplálóbb ételeket soroltál volna fel. Pl. az eddig említett dolgok, krumplis tészta, főzelék, stb. Nekem szerencsére nem 100Ft-ból kell megélnem, de ha 2-3 napra eleget csinálsz, akkor sztem ezek is kijönnek 100Ft/nap-ból. De ahogy kiveszem a szövegből, te nem a napi kajádat akarod a 100Ft-ból finanszírozni, csak a büfés nasi helyett a boltba mész le. Arra viszont szerintem sok. Én 50Ft-ból is tudok nasizni, ha utána eszek egy jó vacsit.

Kilgore Trout 2008.10.20. 13:00:52

'Fél tubus sűrített tej tápérték/tömeg és tápérték/ár arányban szerintem verhetetlen.
+ Meglehetősen finom is. "

Csak vigyázz, hogy ne maradjon véletlenül a szád szélén belőle egy csepp. Eléggé félreérthető lenne...:)

alfa 2008.10.20. 13:01:10

Ezen a blogon tényleg vannak hirdetések? Hol?

Egyébként meg hol itt a szegénység? Reggel-este megkapja a rendes kaját, napközbeni nasira/bekapni valamit hirtelen meg elég egy százas.
Meleg kaja: 200ft körül egy valamilyen konzerv, bele egy 70ft-os chilisbab térfogatnövelőnek (még egy rakottkáposztakonzervet is feldob) 300Ft-ból 2 embernek megvan a meleg étel.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.20. 13:01:25

harcibarbi: Rómában és Erasmus

harisnyáspippi 2008.10.20. 13:01:43

Nem, nem volt. Nem is sajnaltatom magam. Csak 500 euroval meg mas se sajnaltassa magat.

blabla 2008.10.20. 13:02:33

Ja, és mi az a "vifon"??

Zerathul 2008.10.20. 13:02:59

95-ben megprobaltam megelni abbol a fejpenzbol amit a foiskolan kaptunk, 3500 Ft volt, assz'em. Ebbol 700 (v. 900?) a kolesz.
A legdurvabb egy olyan 7 volt, amikor mar vasarnap elfogyott a zseton, es arra a 4 napra (penteken mar hazastoppoltam es este ehettem, ugyhogy azt nem szamitom) maradt egy nagy uveg baracklekvar es 4 zsemle. Napi egy zsemle es 1.5 dl. baracklevar.
A vege az lett, hogy felev vegere ugy legyengultem, hogy elfertozodott egy kozonseges borotvalkozas utani karcolas a szam szelen es lett belole egy 50 Ft-osnyi otvar...

Pékné 2008.10.20. 13:06:24

"Egyre inkább az az érzésem, hogy egy nagy kamuval állunk szemben. "

én is "csak" olvasgattam e blogot, biztosan meg sem találom, ha nem nyomatják az indexen...márpedig valamiért nyomatják ezerrel.
Nekem az elejétől zavaros az egész, ki hogymiért lett szegény, meg ménem dolgozik, de ettől a napi 100 forintos témától már forog a belem...értelmiségi pár küzdelmei a létminimum alatt, hát persze, majd adjatok ki könyvet is, biztosan lesz olyan hülye aki megveszi.
De aki nem olvasta volna az előttem szóló gabbort, reklámokból(adsense) nem napi 100 ft jön be szegénykéinknek... tény és való, hogy ügyese dolog amit csináltok, de szerintem morálisan egy rakás szar és kész. Majd egyszer postoljátok be, hogy mennyi a napi látogatottságotok...
Ez csak a saját véleményem, alá' szolgája.

tim007 2008.10.20. 13:09:17

Rékuc · flickr.com/photos/szefi 2008.10.20. 12:37:58

itt mindenki hulye? szaz forintbol par szelet sonka, narancsle

idiota vagy te rekuc vagy be vagy love 100 forintos koksszal

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.20. 13:14:56

Rékuccal ne húzzál ujjat, tim, mert köztudottan kimoderál, aztán pisloghatsz. :)

sagittarius 2008.10.20. 13:16:04

Rékuc, olyan valódi sonkát, amiből egy százas pár szelet és még répa, krumpli és narancslé is belefér az összegbe, én is szeretnék venni, több száz kilóval.

Már ha a százas forintban és nem mondjuk cseh koronában (1:8) értendő.

Páratlanka 2008.10.20. 13:16:29

SzF hétfőn, 12:40-kor nem dolgozik? Vagy már feladta a házvezetőnősdit?

Zerathul 2008.10.20. 13:18:07

Rekuc huzzon a fikablogra a hulyesegeivel. Szvsz.
Sonka, mi?!

degec 2008.10.20. 13:18:53

KRUMPLICS 2008.10.20. 13:06:24

en majd letoltom pdf -ben a konyvet...

tim007 2008.10.20. 13:19:07

Loge · bloge.blog.hu/ 2008.10.20. 13:14:56

igen mar a sajat blogjan is tapasztaltam hogy csak azok a velemenyek maradnak meg amelyek neki is tetszenek

kicsit ontelt holyag ez a rekuc ha mar itt tartunk de lehet hogy tenyleg o talalta fel a kanalban a melyedest

szanalmas es jellemgyenge dolog szerintem de fix leszarom

glabla 2008.10.20. 13:19:13

nem azér de mért olvassátok ezt a blogot komolyan? ilyen szerencsétlen ember a földön nincs mint a kedves blogíró.

csabiota 2008.10.20. 13:19:20

a májkrém kimaradt, pedig az a legkézenfekvőbb olcsó étel.

ja és a zsír is, meg a lekvár.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.20. 13:21:19

Páratlanka, te mindig odafigyelsz rám! :)
Mától már nem vagyok ott. Majd írok a felmondásról is...

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.20. 13:21:48

Jó étvágyat, ebből a pénzből én is hasonlót, mondjuk egy streetburgert tákoltam volna össze.

Giga Fika · http://gigafika.blog.hu 2008.10.20. 13:24:08

Etgy ideje próbálom megérteni mi a célotok, de egyre nehezebben megy. Felnőttek vagytok nem? Mindenki a saját életéért felelős. Aki képes tenni, tegyen. aki nem képes, annak segitsen a társadalom.
De ez itt most mi?

Balance Of Power 2008.10.20. 13:25:02

"harisnyaspippi 2008.10.20. 12:45:44
Balance Of Power, volt 500 eurod Romaban? Szerencses ember voltal... Nekem 300 eurom van Belgiumban..."

Talan indulatok nelkul is olvashatnal. EN nem voltam, csak ismerek ilyeneket. Pont azert nem voltam, mert nem vartam el anyamektol, hogy megfinanszirozzak (kiegeszitsek) az osztondijat. Plane, hogy az Erasmus altalaban arrol szol, hogy fel/egy evre kimennek az emberek bulizni. Akkor mar inkabb itthon maradtam, dolgoztam nyaron es mielobb igyekeztem full time elkezdeni dolgozni. Ma pedig elutazom Romaba/Belgiumba/akarhova sajat penzbol pihenesi celzattal, ha eppen fussa ra. Fapadossal egy londoni hosszu hetvege mar nem kerul sokkal tobbe, mint itthon.

Karcolt lendület 2008.10.20. 13:25:49

Spaghetti aglio e olio:
Azaz fokhagymás-olajos spagetti. A spagettit meg kell főzni, kevés olivaolajban apróra vágott fokhagymát és petrezselymet fél percig egy serpenyőben kis tűzön pirítani, a leszűrt (semmiképp nem lemosott) tésztát rádobni és jól összekeverni, bevonja az olaj a tésztát. Sajttal megszórva az egyik legegyszerűbb (nekem a víz feltevésétől 15 perc alatt meg szokott lenni) és legolcsóbb kaja - aránylag drága olivaolajjal és pl. gran padano sajttal is épp eléri a 100 Ft/adag árat, de mindegyikből lehet olcsóbbat is használni.
Lehet spirázni, az olajban előtte egy-két gerezd megnyomott fokhagymát megfuttatni, amiket kiszed az ember, (csili)paprikát is lehet bele tenni (ekkor már aglio, olio i pepperonico-nak hívják).

A héjában sült krumpli is igen alkalmas arra, hogy olcsón finomat egyen az ember és azt hagymától a vajon és tejfölön keresztül bármivel lehet ízesíteni.

Virag 2008.10.20. 13:29:35

A kulfoldi osztondij tenyleg nem eleg semmire sem, legalais az elejen. Jo, hogy van, megadja a kezdo lokest, es a kint eltoltott ev az eletre nevel.

1460 eurot kaptam 4 honapra, kollegiumi heyet nem. Parizsban 450 euro/ho szobaberlettel es ket havi letettel szamolva 1350 eurora jovunk ki. Ennyit kellett az elso honapban a szallasra kolteni, ugy, hogy a letetet kikoltozeskor kapod vissza. Ezen kivul ki kellett utaznom, kint kozlekednem kellett es ennem. 4 honapra nem tudsz mellekallast talalni, mivel szinte hazamesz, mire talanal valamit es megkapnad a papirokat. Osszesen 1350 (elso honap es letet)+1350 (3 honap szallas)+120(repulo)+120(kozlekedes)+600(etkezes)=3540 euroba kerul 4 honap parizsi let, amibol 900-at visszakapsz, de a felsorolt koltsegeken kivul azert elmesz egy-egy latnivalot is megnezni, veszel nehany konyvet, fenymasolsz es emgiszol egy-ket sort, kavet a kint megismert emberekkel a szocialis elet kovetelmenyei miatt. Igy azt mondanam, hogy 3000 eurot biztosan elkoltesz, aminek nagyjabol a felet elozetes egyetem melletti munkakbol szedtem ossze. Ehhez hozza kell tenni, hogy az osztondijjad nagyjabol 2 honap csuszassal utaljak at, igy en szeptemberben erkeztem ki, es oktoberben kaptam meg a juttatast. Viszont a tartozkodo orszag is felajanl egyetemistakank lakastamogatast. Ez 400 euor volt az en esetemben, ami igencsak jol jon,

Nehez, de meg lehet csinalni, es megeri, mert teljesen mas szemlelettel jossz haza, es mert egyszer fiatal az ember.

Azert irtam le, mert hasznos lehet mindenki szamara, aki ketelkedik, es ugy gondlja, hogy nem kell aldozatokat hoznia annak (vagy a csaladjanak), aki osztondijjal kulfoldre utazik.

Gumidomino 2008.10.20. 13:30:35

Komolyan remélem hogy szerencsétlen - eddig tökéletes lúzernek bemutatott - Szegényember eközben nem hal éhen otthon. :-)

Páratlanka 2008.10.20. 13:30:36

SzF: hát azért vagyok itt hogy figyeljek! :)

harisnyáspippi 2008.10.20. 13:31:11

Oh, bocsanat, amikor eloszor irtam a legkevesbe sem voltam indulatos, csak aztan le lettem oltva, hogy bizonyara nem volt kotelezo... Nos, az en erasmusom nem nyaralas, van eleg oram, amire meg keszulnom is kell, + nyelvtanfolyamom, nem kizarolag bulizni jottem. A penzt a szuleim csekely mertekben egeszitettek ki, ket havi lakberemet (kulfoldi munkabol) fizettem ki elore, es most is dolgoznek itt, ha a belga burokraciaban ehhez nem kellene ilyen-olyan papirokat beszerezni, ami tobb het... Csaladot, aki au-pairt keres, meg nem talaltam.

Zerathul 2008.10.20. 13:31:24

Krumplisteszta es tarsival az a baj, hogy pl. a tesztabol meg kell venni egy csomaggal, az meg mar sok penz EGYSZERRE.
Ellenben az egyetemi menzak csodas lehetoseget kinalnak, pl. zona rizs szafttal az en idomben cca. 45 Ft volt (10 eve). Es ha belegondolok, hogy ezen a menza meg keresett is...

Virag 2008.10.20. 13:34:46

Es igen, en is ismertem olyan fiatalokat, akik bulizni mentek ki. Amennyiben ez nem utkozik anyagi akadalyokba, esetleg ok maguk kerestek meg ra a penzt, miert is ne tennek ezt? Mindenkinek masok az eletceljai.

Juzo 2008.10.20. 13:35:41

Én ennyi pénzből nem készételeket vásárolnék, hanem húst meg rizst, és megfőzném. Tápértékre számítva sokkal olcsóbb, mint a kifli meg a csoki, és még egészséges is.

(sokpénzzel is ezt csinálom, csak persze többet:))

eneregio · http://www.eneregio.hu 2008.10.20. 13:36:18

Félelmeinkkel szembesít a szegénységblog
Milyen ételek készíthetők csirke far-hátból, melyik hipermarketben a legolcsóbb a WC-papír, hogy lehet spórolni a fogkrémmel - ilyen tippek olvashatók azon a blogon, ami néhány hónap alatt népszerű lett az interneten. Egy értelmiségi pár élete havi 18 ezer forintból.

magyarazat a fenti linkhez.

gillian 2008.10.20. 13:37:08

Szerintem az ember azon spórol, amit kevésbé érez fontosnak.
Ha az internet KELL a munkához (munkakereséshez) vagy ahhoz, hogy ne vágd el magad a világtól, akkor azt fogod megvenni, és a kajádon spórolsz. Döntés kérdése. Ha jól értem, blogírónk ezt döntötte el. És ötletel, hogy mi fér bele.
Nem tudom, miért kell ezen ennyire pöfögni, kamuzni, stb.
Van X pénzük, Y céljuk, amire költik, vész esetére ennyi marad kajára, pont.

Egyébként a kiflik tényleg nem túl jó minőségűek kis hazánkban. Valszeg jobb a lekvárosüveg (stb.) elrejtve a hűtőben meg a szeletelt kenyér - ha már közel a szavidő vége, hazaviszed és felhasználod pl. bundáskenyérnek.

Juzo 2008.10.20. 13:39:38

100FT :=
83g csirkemell
50g rizs (150 lesz mire megfő)

Ez egy kisétkűnek tűrhető ebéd. De mindenképp több, mint 2 kifli meg 1 joghurt:)
És a csirkemell még drága is.

Nem értem az embereket, akik a nagy szegénységben is szórják a pénzt, mert lusták főzni. Ez se sokkal jobb, mint az utolsó fillérünkön cigit venni. (najó annál azért jobb:))

skizofren 2008.10.20. 13:40:20

Én egy évig ettem ebédre az alábbi menüt úgy 10 éve:
1db 30g-os májkonzerv (az a kicsi szar)
3db zsemle
vegyes vágott savanyú, paradicsom - ezek eredete időnként kétes bár lehet vettem is.
A fizum felét az albi vitte el maradt -12-13 ezer/hó az úgye 400Ft/nap. És akkor már volt melóm. Segélyt abba az időben nem osztottak, mert a szar egyetem (TTK) miatt több mint 5 éves múlt a munkaviszonyom. (Előtte dolgoztam)
Reggelit 25 éve nem eszem. Már nem is kívánom.
Ez is volt egy időszak, ölni tudnék érte. Ma már más a leosztás, de akkor is.

Katka 2008.10.20. 13:40:37

11. Egy adag cián....

Cigire bezzeg van pénz, mi?!

sammy 2008.10.20. 13:40:44

eneregio, ez megint csak azt mutatja, hogy mennyi a hiszékeny ember :)

hogyan lehet spórolni a fogkrémmel? ez aztán előrelendítheti egy háztartás szekerét!

rékucra és az okos ötleteire visszatérve - látom már, miért nem túl népszerű a saját blogján kívül :)

alfa 2008.10.20. 13:41:33

Jaja, 20dkg rizs, egy fej hagyma, füszerek, 100ft körül megvan és 2 ember hányásig jollakik vele és még finom is.

Aki ezt a blogot írja, még soha nem kellett kijöjjön napi 100Ft-ból, csak elméletben osztja be a pénzt azok alapján amit a tvreklámokban lát. Bazzeg, gyümölcsjoghurt kiflivel? Ilyet leirni? Túláraszott mütakonyjoghurtot venni spórólási/életbenmaradási célból? Hülye-e vagy?

Gumidomino 2008.10.20. 13:42:58

asszem belefér egy sni*kers és már folytathatod is!

sammy 2008.10.20. 13:43:41

alfa, az a gyümölcsjoghurt nekem is szúrta a szemem, köszi, hogy szóvá tetted :)

Balance Of Power 2008.10.20. 13:43:54

Egyebkent ha mar osztondij, el lehet menni olcsobb helyekre is. Belgium bazze, Europa egyik legdragabb orszaga... Egy frissdiplomas volt kollegam Lengyelorszagban erasmusozott sokat, bebasztak, kirandultak, elvoltak, mai napig jarnak egymashoz, talan valamit tanultak is, megse ment ra a gatyaja.
De akarhogy is, kibaszott nagy luxus a kulf. osztondij. Mindig kerdezte anyam is, miert nem megyek? A valaszom mindig ugyanaz volt. Egyfelol: le van zsirozva elore, ki mehet. Masfelol: finanszirozozatok a tobbletkiadasokat?! Valahogy sose volt tobb kerdese :)))

Zerathul 2008.10.20. 13:44:04

"Egy értelmiségi pár élete havi 18 ezer forintból." En meg naiv vagyok es nem sejtek fityisz propagandat a blog mogott >:-}

gillian: logikusan ugy lenne , ahogy mondod. De a gyakorlat azt mutatja, hogy az ember a legkonnyebben (es leghamarabb) a kajan sporol... Amig ugy nem jar mint en, mert akkor aztan iszonyat penzt kolt dilettans orvosok hulyesegeire (mint en).

Gumidomino 2008.10.20. 13:47:08

Akár kamu ez a blog akár nem arra mindenképpen rávilágít, hogy meglepő módon nagyon sokan a napi száz forint sokszorosát használhatják költőpénzként de egy pár soros posztot nem tudnak végigolvasni úgy hogy meg is értsék.
(ugye már nem dohányzol értelmiségi szegény feleség?)

Balance Of Power 2008.10.20. 13:47:32

Mondjuk az is biztos, hogy Mo.-n azok nagy resze, aki rinyal, mert szarul el, siman elkolt 10 ezreket cigire egy honapban. Inkabb kajat nem vesz, de cigit igen.
Kivancsi vagyok, mi lesz, ha tenyleg 1500 lesz egy doboz (5 euro)...

vidéki 2008.10.20. 13:48:45

100 fórint-nak 50 a fele!

sammy 2008.10.20. 13:49:26

én még akkor sem gyanakodnék belpolitikai pártmarketingre, ha legközelebb azt olvasnám, hogy rosszabbul élünk, mint négy éve :)

Zerathul 2008.10.20. 13:50:38

BoP: mi csinalna?! Termeszetesen nem veszi meg a dobozt, csak a cigit!
Mg ilyent, 5 eur egy dobozert?! ( :=) ...)

vidéki 2008.10.20. 13:51:46

csoki, párizsi, gyümölcsjoghurt: ezeket meg se vegyed
az utóbbi 2 biztos, hogy élelmiszeripari hilladákból készül, némi kemikália hozzáadásával (izfokozó, állománynövelő, stb)
pár év múlva ezek miatt majd méregdrága gyógyszerre fogsz költeni, és elgondolkodsz, hogy inkább ne tömted volna magad ilyen szeméttel

siridar 2008.10.20. 13:52:14

Arra még nem gondolt a posztoló, hogy egy alsó kategóriás prosti is megkeresi a napi 50 rongyot?

Élhetetlen bagázs!

harisnyáspippi 2008.10.20. 13:54:04

Balance Of Power , holland szakos vagyok az egyetemen. Celszeru volt olyan orszagba jonni, ahol beszelik ezt a nyelvet. Meg persze a holland tanszekrol ide van hely. (+ CEEPUS 900/euro per honap, de kozep-europai orszagok) Es igen, rohadt draga, de ha nem jovok ki, kiakaszthatom a falra a hollandos diplomamat, mert otthon nem ereztem, hogy kulonosebben fejlodnek. A masik fele, hogy ha tanulunk egy nyelvet, es esetemben meg is akarok elni belole (el ne kezdjetek karogni, hogy hogy mit fogok kezdeni a hollanddal, nagyon is sok mindent), akkor celszeru az orszagot es az embereket is megismerni, akik ezt a nyelvet beszelik. Ennek masik modja dolgozni kijonni, de ki akartam magam probalni az egyetemen is. Hulye vagyok-e?

Lord_Cica (törölt) 2008.10.20. 13:54:10

siridar 2008.10.20. 13:52:14

jaja ez jó ötlet. Ha kipróbálják, akkor lehetne egy poszt a tapasztalatokról :)

degec 2008.10.20. 13:57:49

Lord_Cica 2008.10.20. 13:54:10

vagy vendegpost a masszazs.blog.hu-n :- DD

Balance Of Power 2008.10.20. 14:01:48

pippi: Persze, a holland nyelvnel nem nagyon van mas valasztas. Egy norveg szakosnak se lehet konnyu.
Ha megteheted, csinald. Erodon felul viszont nem biztos, hogy erdemes.

Kangörény 2008.10.20. 14:02:04

Faszé' kell joghurtot, csokit, meg gyümölcsöt zabálni egyfolytában? Micsoda fennhéjázó baromság kiflit és zsemlét enni?
Tessék elmenni valamelyik szemét nagyáruházba és venni 200 forintért 1 kiló kenyeret. Azt eheted napokig.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.10.20. 14:02:19

..a gyakorlat azt mutatja, hogy az ember a legkonnyebben (es leghamarabb) a kajan sporol..

Mivel ez a legnagyobb költsége egy családnak ( 40-50 EFt / fő ) , így -természetesen- ezen fog spórolni legtöbbet.
A 100 Ft os ebéd meg hülyeség, akkor inkább a 350 Ft os főzelékbár, vagy 500 Ft os komplett menü.

Az legalább hihető is (nagyjából) hogy
- reggelire 100 Ft-os kaja, és
- ebédre az 500 Ft os menü főétele,
- vacsorára pedig a leves belőle.
Havi 20 ezerből megvan a komplett kajád, desszerttel együtt :-)

( Aki pedig mindezt komoly tanácsnak veszi, az egyszer álljon be anyagmozgatónak/ablakbeépítőnek/ácsnak, és utána mondja hogy ez működik is :-(

Pékné 2008.10.20. 14:05:11

SZEGÉNYEMBER ÉS FELESÉGE!

Tegyük fel, hogy minden igaz amit leírtok.
Ilyenformán, ahogyan fillérre leírjátok, mik a kiadásaitok, bevételeitek, és hogy milyen szar nektek, legyetek kedvesek megosztani azt is, hogy a roppantmód sikeres blogotok reklámbevétele mennyit tesz ki és mire költitek? Komolyan érdekelne!
üdv


KRUMPLICS 2008.10.20. 13:06:24
"Egyre inkább az az érzésem, hogy egy nagy kamuval állunk szemben. "

én is "csak" olvasgattam e blogot, biztosan meg sem találom, ha nem nyomatják az indexen...márpedig valamiért nyomatják ezerrel.
Nekem az elejétől zavaros az egész, ki hogymiért lett szegény, meg ménem dolgozik, de ettől a napi 100 forintos témától már forog a belem...értelmiségi pár küzdelmei a létminimum alatt, hát persze, majd adjatok ki könyvet is, biztosan lesz olyan hülye aki megveszi.
De aki nem olvasta volna az előttem szóló gabbort, reklámokból(adsense) nem napi 100 ft jön be szegénykéinknek... tény és való, hogy ügyese dolog amit csináltok, de szerintem morálisan egy rakás szar és kész. Majd egyszer postoljátok be, hogy mennyi a napi látogatottságotok...
Ez csak a saját véleményem, alá' szolgája.

masikkal krit. 2008.10.20. 14:05:17

szf,
igenis főznöd kellene ott is. főleg ha épp nem házat vezetsz...
hagyma, rizs, krumpli - ezeket vedd, aztán hajrá...

Zerathul 2008.10.20. 14:06:37

Hogy mondjak hollandul, hogy hulye-e vagyok?

harisnyáspippi 2008.10.20. 14:07:25

Balance of Power, koszonom a megertesedet, annyira nem rossz a helyzetem, elelmes voltam es olcson a belvarosban talaltam alberletet, kozlekedesre igy nem kell koltenem. Konyvre, utazasra nem fussa, de tudok magamra fozni, es meg tudom nezni a boltban a legalso polcokat is :)

harcibarbi 2008.10.20. 14:09:29

Mindig tudok örülni az Index címlapnak, több komment, több napot bearanyozó szórakozás errefele :)

Bár jó lenne, ha több olvasni tudó tévedne ide.

Pl. a blogíró akkor szívott el napi 1 dobozzal, mikor még futotta rá és nem napjainkban. Ugye.

Egyébként a napi 1000-1500HUF-t _napi_szinten_, rendszeresen_ sokallom akkor is, ha megengedheti magának az ember.
Ebéd valami menzán kb 500-600 max., reggeli otthon (vagy otthonról hozott), vacsora otthon.

Az otthoni kaják heti egyszeri vagy havi párszori bevásárlást igényelnek.

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.10.20. 14:10:12

na onnantól hogy azért eszik szart drágán, mert ciki elkészíteni a jót olcsón, nem igazán van mit hozzáfűzni ehhez a posthoz meg az egész bloghoz en bloc :D basszus! csakis úri passzióból csinálhatja ezt a szegénység tripet, kizárt hogy így gondolkozna ha tényleg rá volna szorulva.

dr. askovics 2008.10.20. 14:24:03

harcibarbi 2008.10.20. 14:09:29

Mire sok a napi 100-1500 és kinek? Én két évig egy költöztetőcégnél dolgoztam, és nem volt olyan nap, hogy ne költöttem volna két ezrest a napközbeni (!) kajámra. És otthon reggeliztem meg vacsoráztam rendesen.

2008.10.20. 14:26:07

ki látott egy fürt szőlőt 80 forintért? egy kifli sem mindenhol 6 forint. na meg a párizsi, ezek mind olyanok ami nem jön ki 100forintból, akárhogy akarom. nem éltem még sosem vidéken, nem tudom ott milyenek az árak, de ez pesti vonatkozásban tényleg nevetségesen hangzik.

Tunya · http://www.tunyaisverige.blogspot.com 2008.10.20. 14:28:12

Rékuc!
Én úgy vagyok vele, hogy néha elhiszem, néha nagyon nem.....
Ha nem lenne szegény tényleg, miért csinálná? A "rivaldafényért"? Kétlem......
Az érem másik oldalán viszont ott van az hogy a posztok 80%-án átható izzadtságszag érződik, ami nem a hitelesség legjobb tükre....
Ez a 100 Ft-os dolog meg nem egy jó tipp mert baromira egészségtelen......

harcibarbi 2008.10.20. 14:30:07

dr.askovics

Az oké, de feltételezem, hogy a blogíró nem követ fejtett egy bányában...

Bud 2008.10.20. 14:33:38

Holland szakos vagy?? bazmeg még egy naplopó, akit a mi adónkból fogunk élete végéig eltartani. Mi leszel ha végzel? Holland? És ki alkalmaz hollandot? Mihez fogsz érteni? Diploma után egy két hétig még szipuzhatsz, szeptemberben már a Mekiben fogsz hamburgert sütni.

alfa 2008.10.20. 14:34:30

"a nem lenne szegény tényleg, miért csinálná? A "rivaldafényért"? "

A francokat, a hirdetéspénzért. Napi pár perc pötyögés, összeir valami hülyeséget, index kiteszi, jönnek a dolgozó családanyák sajnálkozni, akiknek a munkahelyi gépen nincs adblock és pörög a hirdetési bevétel. OFt költség, minden megkeresett forint tiszta nyereség.

ha nem lenne néha ilyen oltári baromság, mint spórolásból gyümölcsjoghurt nasi meg 3L-ből fürdés, még akkor se lenne túl hihető ez az egész, de ezekkel az apróságokkal totál röhejes.

dr. askovics 2008.10.20. 14:34:42

Tunya · www.tunyaisverige.blogspot.com 2008.10.20. 14:28:12

Elmondták már itt többen, miért csinálná: rivaldafény -> kattintások -> Google hirdetések -> lóvé


Vagy a (politikai) hangulatkeltést sem tartom kizárható célnak.

De hogy nem kerek, az tutkó.

És a fikázó kommenteket is benne hagyják, hiszen ha elterjedne (mint Rékucról), hogy a neki nem tetsző véleményeket kimoderálja, meglenne az eredménye.

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.10.20. 14:36:58

Bud
az én egyedüli érdemem, hogy beszélek svédül (és még vagy 5-6 nyelven), egyébiránt művtöris meg nyelvész vagyok. Mégse mekiben sütök hamburgert, hanem elég menő és nagyon jól fizető szakmám van, mert egy cég felszippantott és betanított, mert tetszett nekik, hogy tudok egy raklap nyelvet és talpraesett vagyok. Nem kell általánosítani. Bárkiből lehet bármi, 2008-at írunk, már baromura nem az a legfontosabb, hogy mi van a diplomádon, vagy hogy van-e neked egyáltalán.

tuiop22 2008.10.20. 14:37:32

Nem teljesen ertem kiknek is szol ez a blog... Aki olyan csoro, hogy 100 forintja van egy napra, annak biztos telik netre hogy ezt olvasgassa...

0xFFFF 2008.10.20. 14:37:47

Biztos jobb ez mint a dőzsi...azért én reggelire valamilyen tojásost szoktam enni - rántotta sonkával, rántotta sajttal, bundás kenyér, + tea és zöldség - ebédre bármit, ami meleg - leves, húsok, pizza, minden amiben van hús - és vacsorára hideget - sonka, keménytojás, hagyma. Emellé dohányzom és ha nincs munkanap, reggel még egy fél deci pálinkát is beverek. Na és ?

Lunitari 2008.10.20. 14:39:12

OFF

"feltételes reflex 2008.10.20. 12:47:24"

Azért megnézném mennyien vennének cigit, ha egy doboz mondjuk 5000 HUF-ba kerülne :)))

dr. askovics 2008.10.20. 14:40:23

Bud 2008.10.20. 14:33:38

Nem akarlak elkeseríteni, meg nem tudom, mi a foglalkozásod és mennyit keresel, de az egyik haverom (holland-angol szakkal) 29 évesen éppen az egyik holland óriásbank kelet-európai kommunikációs stratégiájának kidolgozásában vesz részt, havi 800 ezer bruttó + 80 ezer (szintén havi) béren kívüli juttatásért.

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.10.20. 14:40:30

dr. askovics
nem mindig moderálom ki. Néha kiteszem külön postba, hogy az olvasók röhögjenek a sok hörgő idiótán :)))
fika.blog.hu/2008/10/06/a_fikazas_netovabbja

igaz, én nem is pénzért blogolok, csak úri jókedvemből.

Páratlanka 2008.10.20. 14:41:02

Rékuc: tejben főtt virsli??? És utána legalább megiszod a tejet? :))

afx 2008.10.20. 14:41:57

én a céges kekszen meg pezsgőtablettán is el tudok élni simán 1 hétig, tehát a heti kajám ki tudom hozni 0 ft-bol.
teljes kiörlésű lisztböl van a keksz, a pezsgőtabletták teljes repertoárját végig szoktam inni egy nap, hogy meglegyen a vitamin bevitelem is.

na ezt übereld szegéjjasszony :D

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.20. 14:42:18

Bocs, de ha jól láttam, valaki lenyúlta Rékuc nickjét...

harisnyáspippi 2008.10.20. 14:42:42

Kedves Bud, nagyon tevedsz. Keresik mostansag az olyanokat, akik kisebb nyelveket beszelnek. Egyetemistakent utasitottam mar vissza allasajanlatot, mert foallas 240 km-re az egyetemtol nem mukodik, de a lelkemre kotottek, hogy amint vegzek, aktualis a foallas, szoljak. A baratnommel ugyanez volt egy honapja a holland kapcsan...

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.10.20. 14:43:20

Lunitari

'Azért megnézném mennyien vennének cigit, ha egy doboz mondjuk 5000 HUF-ba kerülne :)))'

szerintem meglepődnél, mit áldoznak fel az emberek csak azért, hogy legyen cigi... pl májkrémes kenyér a gyereknek főtt kaja helyett meg ilyenek. Az ilyen ember - sok van belőle - hidd el, megvenné az 5000 forintos cigit is.

tim007 2008.10.20. 14:44:42

Rékuc 2008.10.20. 14:36:58

:-))))))))))))))))))))))))

nem csak szep de okos es szereny is es gyuloli a hencegest

:-))))))))))))))))))))))))

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.10.20. 14:45:15

Cé: én nem látom hogy lenyúlta volna.. vagy már takarítottál?

lilabirka 2008.10.20. 14:45:30

Hát, mindenkinek más az energiaigénye...

Én (186 cm, 68 kg) ennyi kajával lefogynék, aztán megbetegednék, szellemi munkámmal is.

De tényleg jobb főzni. A betegség nem jó üzlet. Majdnem ugyanennyiből kijön, csak előre veszed meg az alapanyagot több napra.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.20. 14:45:40

Rékuc, igen, de olyan gyors és hatékony vagyok, hogy eszerint észre sem veszed :-D

Páratlanka 2008.10.20. 14:46:03

Rékuc: dehogynem engem érdekel. Épp ezen gondolkodom....én szeretem a virslit mustárral meg finom kenyérrel. De tejben főzni hogy elveszítse jellegzetes "virsli" ízét és megdobni lekvárral....nekem meredek. Inkább egy csomag babapiskóta vagy háztartási keksz, aztán mehet a lekvár.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.20. 14:46:29

mint a kis sikáló robot a Wall-E-ben :D (mostmár beléptem)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.20. 14:47:47

Oké, akkor innentől kezdve nem értem :-D

Egyebek 2008.10.20. 14:48:14

Egyszer és mindenkorra: ÉTELEN SOHA NEM SPÓROLUNK!! Aki ezt teszi,az egy senkiházi elmebeteg.Pont.

tiboru · http://lemil.blog.hu 2008.10.20. 14:49:28

Meglepődnétek, hogy egy nagyvárosban ingyen is lehet enni?

Én egyszer (mondjuk úgy: fogadásból) több napig jártam a nagyobb szállodákat reggi idején; a hetven százalékukba be lehet jutni, ha az ember egy kicsit is szemfüles, magabiztos és nem rongyokba van öltözve.

Olyan svédasztalos reggeliket életemben nem ettem még (ráadásul ingyér'), mint akkoriban. Sőt, elárulom (mert már elévült), hogy bizony még csomagoltam is magamnak és ebédre is jutott finomság.

Fellépés kérdése az egész. És igen, erkölcsileg roppant elítélendő.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.20. 14:51:58

Egyebek: ez talán nem annyira egyszerű. Mikor spórolsz az ételen? ha 3000 forintért veszel házikolbászt a 200 forintos párizsi helyett, akkor spórolsz? Vagy fordítva? Nem mindig van lehetőség hosszú távon gondolkodni, még akkor is, ha az a jobb.

Balance Of Power 2008.10.20. 15:00:34

tiboru: Lemaradtal, ilyen jellegu poszt mar volt "Konferenciahiena lettem" vagy valami ilyesmi cimmel :))

KiNG 2008.10.20. 15:02:15

Ó, istenem, 100 Ft-tal mit kezdesz?
Mehetsz koldulni a hajléktalantól.

Ilyen esetekben meg kell válni a hosszú távra beszerzett javaktól: TV, szgép, bútorok eladása, könyvek antikváriumba adása stb., és a rövid távú célok (étkezés biztosítása, létfenntartás) felé kihelyezni a pénzt. És igen, az internetet is fel kell mondani, vezetékes telefont felmondani, kábeltévét megszüntetni.

Szerepjátékoztok vagy "szociálpszichológiai kísérlet" vagytok, aminek pl. minket azonosítottak. Én sose gondoltam, hogy igaziak vagytok.

Kamu... Kamu... Kamu... az egész blog.

pocsolya 2008.10.20. 15:14:18

Mi a halál az a vifon?

Páratlanka 2008.10.20. 15:18:45

vifon= egy instant tésztás leves márka.

Egyebek 2008.10.20. 15:19:10

Rékuc Soha nem vennék 200-as párizsit..Nem az mondom,hogy 3e-s kolbászt vegyél,hanem ár/érték arányt ne sajnáld megfizetni.Ha jó az a valami,inkább veszek pl. fél kg-ot 1e-ért,mint 5kg-ot 200-ért.Előbbinél érzem,hogy ettem.

kötekedem 2008.10.20. 15:19:45

a vifon valami instant leves. (by google) :)

KiNG 2008.10.20. 15:20:14

A Google szerint instant zacskósleves. 49 Ft-ért láttam valahol. Egy százasból 2 is kijön. Az étterembe' meg 600-ér' adják a mocskos kapitalisták! :D

Balance Of Power 2008.10.20. 15:23:57

Nem rossz a Vifon es viszonylag laktato is, de nem szabad belole egy evben 2-nel tobbet enni, gondolom, szintiszta muanyag, melanomin vagy mi a fasz. Szoval mereg. Raadasul a vietnami kisgyerek evi egy dollarert csomagolja be, gondolom, azert olyan olcso.

lajos 2008.10.20. 15:33:41

sok látogató != sok adsense bevétel, ahhoz a látogatóknak kattintani is kell. 50k nem hinném, hogy megvan havonta, de ha mégis, akkor legalább van vmi haszna ennek a kamu-blognak.
nem irigykedni kell, hanem indítani egy gazdagság blogot: "kigyúrt tibi és szolis rozi küzdelmei a milliókkal" :)

dzsilla · http://dzsilla.notwo.org 2008.10.20. 15:43:06

valamelyik jóval fentebbi kommentről jutott eszembe, hogy 1-2 éve, mikor még működött a menzánk, mindig szerdánként volt a 350 ft-os kedvezményes diákmenü, ami egy alkalommal 1 ft-os rántott levesből és valami másodikból állott. mondjuk azt a levest így utólag nem kívánom senkinek. viszont 1 ft az azért mégiscsak durva. :)

szivacs 2008.10.20. 15:48:27

hát ez a post tényleg baromság. én egy raktárban tonnás raklapokat húzogatok naphosszat és 300ft-ért veszek ebédre hamburgert (abban a bevásárlóközpontban ahol melózom), amiből van hogy estére is marad. slusszpoén, hogy ezt mind kajajegyre, ami hetekig kibírja és természetbeni juttatásként kapom. kvázi ingyen eszek. kiflit meg joghurtot, esetleg ilyen péksüteményeket venni a legnagyobb baromság. eleinte úgy csináltam és 5-600ft-bol jött ki az ebéd (ha kolbászt vagy sajtot is akartam akkor máris egy ezres). ennyi pénzből elég sok mindent kapni éttermekben, kifőzdékben, palacsintásnál, hamburgeresnél. azt az komplett kaja, nem csak hogy legyen valami a beledben.
olvastam, hogy még eleinte írtad, hogy tápértéket nézel és nem azt hogy egészséges e valami (mint régen). hát ezt most eléggé elbuktad, úgyhogy a szkeptikusok tábora plusz egy fővel gyarapodott. ebben az országban szegénységről regélni bzmeg, nem csoda hogy ennyien kioktatnak.

tojó 2008.10.20. 15:51:36

Lézerkéssel szelt lazac és libamáj.

KiNG 2008.10.20. 15:53:31

Lehet, én vagyok a vak, de hol vannak ezen az oldalon a Google-hirdetések? Hm? :)

harisnyáspippi 2008.10.20. 15:59:14

Fent a bejegyzes mellett, meg a kommentek mellett is. Asszem a tartalom szerint rak be hirdeteseket. A gmailemben is mindig van, a leveleim tartalma szerint.

Páratlanka 2008.10.20. 16:01:24

Én sem látok hirdetéseket, pedig eleinte még láttam.

lajos 2008.10.20. 16:05:22

a sikeresebbeknek nem jelennek meg a g-hirdetések :)

harisnyáspippi 2008.10.20. 16:08:21

lajos 2008.10.20. 16:05:22
a sikeresebbeknek nem jelennek meg a g-hirdetések :)


hogy-hogy?

harisnyáspippi 2008.10.20. 16:20:34

Jaaa, szoval nem explorert kell hasznalni. Persze,ezt tudom, programozo ismeroseim is mondjak mindig. De az van itt, ahol netezek...

harisnyáspippi 2008.10.20. 16:23:28

Lesből Támadó Ruhaszárítókötél, Te is sikeres vagy ezek szerint...

KiNG 2008.10.20. 16:35:59

Ja, az Adblock az oka. Néhány blog.hu-s blog posztban szereplő képeit is kiszűrte.
Aztán más böngészővel simán ment :)

alfa 2008.10.20. 16:42:31

Nálam az van legfelül, hogy [Munched], ez most jó vagy rossz nekem?

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.20. 17:00:14

//
jó neked az, ha mindenki rajtad csámcsog? :-D
//

feltételes reflex 2008.10.20. 17:08:35

tiboru · lemil.blog.hu 2008.10.20. 14:49:28

jahhh, fellépés kérdése. de azért fogadásból, brahiból, azért gondolom, kicsit könnyebben megy a "fellépés" :))

DEGEC 2008.10.20. 19:25:52

irtam mar hogy szar a blogmotor vagy a cenzura???


hova tünnek a kommentek???

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.20. 19:29:12

degec, utoljára az álrékuc-ot szedtem ki, téged nem... Mid hiányzik? Írd be újra, ha a végén kettő lesz, majd felezünk.

DEGEC 2008.10.20. 20:33:51

konkrétan az a kommentem amiben amiben irom hogy szar a blogmotor, az 30 percet késett, meg egy másik postból au utóbbi 4 komment...

de nem először, de van amikor megjelenik, majd 5 perc mulva eltünik majd 1 óra mulva megint ott van...

ejjjj ha ez a cipő lett volna rajtam elkapom a fantomot..:-P

hoel 2008.10.20. 20:52:16

Ez a poszt iszonyú nagy gáz ! Elöször is: szóljon már valaki a szerzőnek, hogy Mo-n már van választójoguk a nőknek, meg dolgozhatnak is, nem csak valakinek a feleségei lehetnek.( ld szegényember felesége) Másodszor: a posztirónak lövése sincs, milyen a szegénység. A testvérénél lakik, napi 2 szer kapnak kaját, fedél van a fejük felett, rezsi szintén megvan. Ő meg nem dolgozik hanem "főállásban " vkinek a felesége- még ha szegényemberé is. És főállásban blogot ir. Nyilván szórakztatóbb mint csirkeszárnyat csomagolni, vagy mittudomén gázórát leolvasni. Harmadszor: nem nagyon tudok hinni benne, hogy semmi de semmi hasznod nincs a blogirásból, inkább éhen halsz de nem dolgozol, hanem blogot irsz. Életszerütlen. ( vagy nagyon hülye)

DEGEC 2008.10.20. 21:45:54

pl most se latom azta kommentet mi 20 perce itt volt, valaki kamublogozott rajta...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.20. 21:48:12

hoel 2008.10.20. 20:52:16
itt van pedig, a hiba a te készülékedben lesz...:-(

feltételes reflex 2008.10.20. 22:14:05

Céadaoin ,

az enyém is hiányzik, de betudtam a hiányát annak, hogy biztos off-nak lett minősítve...valamikor kora du írtam. az a komment is eltűnt, amire én reagáltam, ebből viszont nem lehet tudni, hogy hogy a fenébe is keveredett ide az 5000 ft-os cigi-problematika:)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.20. 22:18:23

Feltételes reflex, lol kommentjére gondolsz a trilliárd adóval? Nekem megvan az is, meg a válaszod is... nem igazán értem, mitől van ez :-(

feltételes reflex 2008.10.20. 22:36:22

Céa,

ja, arra ... az előbb meg egy másik posztnál kellett vagy háromszor tornázni, mire elment...
hát, majd kiderül. lehet, hogy holnapra meggyógyul a dolog.

feltételes reflex 2008.10.20. 22:46:13

Lunitari 2008.10.20. 14:39:12

"Azért megnézném mennyien vennének cigit, ha egy doboz mondjuk 5000 HUF-ba kerülne :)))"

Azt én is. De főleg azt nézném meg, aki még ekkor is legálisan venné a cigit :-) Három tippem lenne:

1. szűz kocadohányos
2. UFO
3. adóellenőr

Házinyúl 2008.10.20. 23:00:44

Nem ertem miert kell allandoan azokat szapulni, akik cigiznek? Senkinek semmi koze hozza, hogy a masik mit csinal, mit vesz meg es mennyiert. "Imadom" ezt a magyarokban, hogy valaki mindig jobban tudja, hogy a masiknak mit es hogyan kellene csinalnia.

DEGEC 2008.10.20. 23:54:37

Házinyúl 2008.10.20. 23:00:44

abban az esetben, ha valaki a tvben, magyaráz cigivel a kezében, hogy mennyire szegény és nincs mit enni, akkor kinyilik a bicska az én zsebemben is.

index.hu/video/2008/10/18/mind_megettek_a_babot/?p=0

ellenkező esetben, senkinek semmi köze, bár vitaindítónak jó dolog lehet...abból a szempontból, ha bizonyítható, hogy a TB nek sokkal többe kerül egy dohányos gyógyellátása mint egy nem dohányosé, bár a dohányos, mondjuk jelenértéken számolva mondjuk befizet 6 millát adóba....

de én pl ugyanugy többlet tb-t fizettetnék az extrém sportosokkal is...,, vagy pedig, mondjuk mindenkinek évente el kéne menni egy komplett orvosi kivizsgálásra, és aki túlsúlyos stb..nem vigyáz az egészségére, és nagyobb kockázata van hogy kezelni kell stb...többet fizettetnék.....

nem tartom jogosnak, hogy az is annyit vizet aki ugyel magára, elegendő időt pénzt fordit a helyes életmódra, hogy ugyanannyit fizessen mint aki zabál, stb...be kéne látni hogy az mán nem a nagy cocializmus...

DEGEC 2008.10.21. 00:05:46

Céadaoin · iterum.blog.hu 2008.10.20. 22:18:23

2 perce irtam és nem jelent meg....egy másik postban sem...

és hoel 20:52 es kommentje, 21:14 kor már nem volt látható, holott előtte még láttam...

furcsa dolgok vannak itt:-P

mexiko 2008.10.21. 06:26:59

aki nem tudja kezelni a stresszt, az hamarabb lesz beteg, mert a betegségek zöme pszichoszomatikus. aki szorong, könnyebben lesz rákos... stb. szóval be kell kamerázni az embereket - nagy testvér! - mert aki nem tudja jól kezelni lelki dolgait, az fizessen többet! ne má' én fizessem!!!!!

szerintem azt is meg kéne vizsgáltatni, hogy ki milyen genetikai betegségeket örökölt és mennyit. aki többet és súlyosat, az fizessen többet!

sőt! csak olyan embereket kéne genetikailag kreálni, akik se betegséget nem hordoznak génjeikben se pszichés érzékenységet! akkor senki nem kapna szivinfarktust, rákot, gyomorfekélyt, nem szokna rá cigire, vagy csokira., nem lenne kövér..stb! meg is oldódna országunk egészségügyi reformproblémája! éljen cocializmus helyett az új árjarendszer!

jó, ez csak vicc... de a feti gondolatmenetből már sajna ez jön.

:S :S

hoel 2008.10.21. 07:39:23

Céadaoin · iterum.blog.hu 2008.10.20. 21:48:12
hoel 2008.10.20. 20:52:16
itt van pedig, a hiba a te készülékedben lesz...:-(

Mi van itt? Érthetetlen a válasz is, bár lehet, hogy megint hibás a készülékem.:-))

hoel 2008.10.21. 07:41:13

DEGEC: most megint fent van a kommentem , az a bizonyos 20 52 es. Viszont tartom, sőt emelem .D

mexiko 2008.10.21. 08:26:32

6:26-os irományom erre volt reakció:

DEGEC 2008.10.20. 23:54:37

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.21. 08:39:23


//
Hoel, Degec kereste a hozzászólásodat, csak azért idéztem be, hogy én látom. Lehet, hogy csak mert admin felületen nézem... :-S
//

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.21. 08:42:11

Nem, mexikó, nem ez jön...

A TB egyfajta közösségvállalás. Mindenki (khm...khm...szóval izé, ezt most ne pedzegessük) befizet, aztán aki rászorul, az kap belőle. Amiről nem tehetsz, azért nem kell szopnod, ha ilyen a génkészleted, hát ilyen...

Viszont amiről tehetsz, azért igenis fizess! Extrémsport, dohányzás, kóros (és nem közvetlen genetikai, vagy hormonális eredetű) elhízás, alkoholizmus...

A stressztűrés megint nem olyan, amiért fizettetni kéne, az megint külső adottság, nem lehet mindenki mantrázó jógi a rengetegben...

Viszont például +30%-os gyorshajtás esetén elkezdeném kifizettetni az autóbalesetesekkel a kórházi számlát. Először csak 10%, +50%-nál már 50%, felette övé a teljes kórházi számla...

Aki bűncselekmény elkövetése közben sérül, azt gyógyítsák saját zsebre. (Pl. 150%-os gyorshajtás is talán már bűncselekmény, nem szabálysértés)

Igenis, aki tudatosan vállal magasabb kockázatot az életmódjával, a viselkedésével, az ne részesüljön alanyi jogon egyenlő részben a mások által működtetetett alapból.

Az OK, hogy a dohányos többlet adót fizet. De pl, egy downhilles?

(most a TB realitásaitól, mint pl. beifzetők száma, a működés hatékonysága, a központi költségvetéstől jövő kiegészítés, tekintsünk el...)

Kötél

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.21. 08:50:43

"szerintem azt is meg kéne vizsgáltatni, hogy ki milyen genetikai betegségeket örökölt és mennyit. aki többet és súlyosat, az fizessen többet!"

ha ez így lenne, sem én sem a párom nem nagyon tudnánk kifizetni a saját tébénket, azt hiszem :-(

pedig nyolc éve idén először ütött le az influenza.

FreeChoice Magazin · http://freechoismagazine.blogspot.com/ 2008.10.21. 08:52:24

Jó ötletek...

OK!

De mikor kezdesz fordítva gondolkodni?

Nem az az igazi kérdés, hogyan osszak 1000 Ft-ot 10 felé, hanem hogyan 10szerezzem meg!

FCM

ui.: értem én, hogy vannak élethelyzetek amikor a 100 Ft is tétel, de nem szabad hagyni hogy ez ne csak átmenet legyen! [Főleg értelmiségiként gáz, akkor mit szóljon valaki kevesebb mint 8 általánossal?, internet nélkül, egy alföldi tanyán?!]

mexiko 2008.10.21. 09:02:54

Kötél :)

elég sokat kutakodtam a témában, vagy amiben nem én, abban pl a nagybátyám országos szaktekintély (alkoholizmus), sógornőm drogügyben tekintély...stb, van rálátásom, és azt kell mondjam, hogy az alkoholizmus-cigi-drog-extrémsport mögött komoly pszichés tényezők állnak... ez már külön szakma, ezeket itt nem lehet értelmes terjedelemben sajna kifejteni. a pszichés tényezőkre meg te is felmentést adsz.

személyes példa: pár éve akkora trauma ért - bűncselekmény áldozata lettem, majdnem meg is haltam, több hónapig próbáltak összerakni testileglelkileg. a kórházi kezelés xart se ért, magam álltam talpra lelkileg, testileg még folyamatban vagyok. viszont rászoktam a cigire eközben, felnőttfejjel, ez segített a szorongást oldani. nem hibbanntam meg végül, de ez rajtam maradt. hadd ne fizessek má' ezért többet! és bár a többi cigis mögött nem áll konkrétan ekkora trauma, de mindnél találok stresszlevezető motivációt. nem gyomorfekélyt választják a szorongásban, hanem mondjuk tüdőrákot. tök mindegy szerintem. szóval megtanultam jól a sorsok mögé nézni, mielőtt követ dobálok, mert erre a magam élete tanított meg.

az autóbelesetes példáddal viszont egyetértek.

mexiko 2008.10.21. 09:05:18

Céadaoin,

remélem vágod, hogy részemről ez csak poén, kisarkítása-továbbvitele Degec felvetett gondolatmenetének. nyílván, hogy ne fizess többet! csak rá akartam mutatni, hogy mennyire nem lehet egyértelműen "hibásokat" megnevezni egészségügyi problémáknál.

cseri 2008.10.21. 09:12:32

Engem nem zavar, ha a dohányosok önszántukból, saját élvezetükre rongálják a testüket - amíg ezt otthon csinálják.

Viszont azt felháborítónak találom, hogy nem tudok úgy elmenni a boltba, végigutazni egy vonatutat, stb, hogy ne kellene szívnom más kilehelt dohányfüstjét. Hogy ha elmegyek bulizni (gyakorlatilag bárhova), ébredéskor is köhögnöm kell.

A dohányosok azt mondják, elveszik a szabadságukat azzal, hogy nem gyújthatnak rá bárhol, de azt kevesen látják, hogy ők meg rákényszerítik a többieket arra, hogy szívják a füstöt.

Egyébként megjegyezném, hogy a dohányzás a heroinnal egyenértékű addikciót okoz, és messze nagyobb probléma, mint az alkoholizmus. Már régóta Magyarországon vezet a tüdőrákosok számában az egész világon!

Szóval én személy szerint nem felemelném az árát, hanem egyszerűen betiltanám..

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.21. 09:14:33

Mexiko, csak löktem egyet a kocsin :-) bár amikor megkapjuk élesben, akkor egyáltalán nem olyan vicces, de ez már messze vezet a 100 forint zsebpénztől, azt hiszem.

mexiko 2008.10.21. 09:19:28

cseri,

a problémáddal tök egyetértek. én soha nem dohányzok még olyan helyen, ahol mások is vannak, mégha törvényileg engedélyezve is van. járdán csak akkor, ha nem jár arra senki. rögtön eloltom, ha valaki jön. vendéglátóiparban se dohányzom, kimegyek az ajtó elé. megállóban végképp nem. otthon sem, kimegyek a kertbe és a csikk elnyomása után is még vagy ötöt lélegzek ki-be - kiürítendő a tüdöm a maradék füsttől -, mielőtt visszamegyek a családomhoz.

a nikotin valóban nagy gond, jól látod, jóval nagyobb addikció mint az alkoholizmus. épp ezért nem lenne eredményes a betiltása sem, mint az usában sem működött az alkoholtilalom. a gyógyításra kéne helyezni a hangsúlyt - a megelőzés után -. ha belegondolsz, egy alkoholista száz helyre mehet segítséget kérni, míg egy dohányos nem. max a kezébe nyomnak egy tapaszt, de lelki hátteret nem kap. én itt találok nagy hiányosságot.

degec 2008.10.21. 09:22:16

na jo lehet hogy van mit fonomitani, az 5letemen, de ez ma hajnalban jutott epp eszembe es nem gondoltam 100% osan vegig, illetve nem vagyok torvenyhozo, de orulok, hogy masnak is teccik az alapgondolat.

De pl en hasonlo dolgokat vezetnek be a lakashiteleknel, ugy mint a kotelezo biztositas, aki nem okoz kart kisseb kockazati tenyezo, tehat ha en 5 evig napra pontosan fizetek, miert kell kifizetnem a kockazatot a banknak, ugyanugy mint annak aki kesik vagy nem fizet rendesen.

sot a szavazati jogot, pedig a befizetett ado % hoz kotnem...+ a nyugdijasok, de ok csak feles szorzonak szamitananak, mert mindent be lehet adni nekik. mint 13. havi nyugdij satobbi, pedig ha jol tudom a az eves nyugdij osszege igy is ugyanannyi mintha 12 honapban kapnak csak jobban hangzk hogy 13. havi is van.

mexiko 2008.10.21. 09:22:46

Céadaoin :) :*

amúgy nem vezet messze... a szegényekre is úgy tekintenek sokan, mint taigetoszra való lényekre. nemcsak a kövérek, cigisek, pszichiátriai esetek feketebárányok hazánkban, hanem a szegények is. ez kiderül az itteni kommentekből. én ezt veszélyesnek találom. ma az ember nemcsak szegénységét próbálja takargatni, hanem ilyen-olyan fogyatékját is... mert ez egy sikerorientált világ.

degec 2008.10.21. 09:24:39

cseri 2008.10.21. 09:12:32

hajjon meg a lovam, nem vagyok egy nagy tomegkozlekedo, utoljara talan 3 eve ultem vonaton, de mar akkor sem lehetett rajta cigizni...
legalabbis en ugy emlexem

degec 2008.10.21. 09:27:59

"Magyarországon vezet a tüdőrákosok számában az egész világon!"

ezzel csak egy gond van, hogy ossze kene meccselni a magyar EU ellatast, magyar eletszinvonalat, egeszseges taplalkozasra , megelozo vizsgalatokra, dohanyzasmegelozo programokra tajekoztatasra, forditott osszeget a tudorakosok szamaval...

a statisztikat sok szempontbol lehet nezni...

mexiko 2008.10.21. 09:28:32

degec,

tudom, hogy ázsiában van egy ország, sokan szimpiznek vele, mert szelektálják, hogy agyilag ki számít értelmes szavazónak, és ki nem. aki nem, annak nem teljes értékű a szavazata, vagy nem is szavazhat. ez újabb fasizmus szvsz. csak itt az árják a többdiplomások lesznek? vagy kik? különben is jól tudjuk: az emberek kultúrális neveltetésük szerint szavaznak. egyik diplomás haverom full szadesz, mert úgy nőtt fel. a másik full jobbik, mert az meg azt kapta intravénásan a nagycsaládban. akkor most ki a jó szavazó? anblok kijelentjük, hogy nyugdíj után mindenki komplett hülye és alkalmatlan szavazni? nem tudsz olyan társadalmi csoportot találni, aki tök objektíven, szakértően szavaz.

juj, degec, ne má', messze értelmesebbnek tartalak ennél.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.21. 09:31:31

Az a fő baj ezekkel a cenzusvonalakkal (a puszta létezésükön túl), hogy ha egyszer meg vannak már húzva, akkor hajlamosak feljebb és feljebb kúszni...

degec 2008.10.21. 09:35:19

mexiko 2008.10.21. 09:28:32

en a jelnleg kozul nem igazan tudnek valasztani,

de amikor megkerdeztek a pigmenthianyost hogy miert szavazott a szegfusekre, es aszonta azert mert ok tobb segelyt igertek, elontotte a fos az agyamat.
de nem akarok politizalni...

degec 2008.10.21. 09:35:53

pigmenttultengesest bocs:-))))))))))

cseri 2008.10.21. 09:36:57

mexiko

Gratula, sajnos kevés olyan dohányossal találkozom, mint te.

Azt én sem gondolom, hogy a betiltással eltűnne a dohányzás, de legalább ott csinálnák, ahol senki sincs, és jóval kevesebben szoknának rá.

Egyébként igazad van abban, hogy sokaknak támaszt jelent a cigi, ezért maguktól letenni nem is tudnák. És valóban, ha lenne lehetőségük más, adaptív megküzdési formákat tanulni, amivel pótolhatják a dohányzást, az sokat segítene, dehát ettől ma még messze vagyunk sajnos.

De lehet, hogy valakire a felvilágosítás is hatna, pl nem azért nyugszik meg a cigitől, mert olyan a hatása (sőt, igazából élénkít), hanem mert olyan csekély elvonási tünetei vannak, amiket nem is észlel, csak azt veszi észre, hogy már megint ideges és rá kell gyújtania. Bár a fene tudja, az addikció nagy úr.. (lásd dohányzó orvosok, stb)

Balance Of Power 2008.10.21. 09:38:35

degec: Hat igen, nem mindig tunik olyan rossz dolognak a diktatura. Engem pl. baromira nem zavarna, ha a jelenlegi szabadsag (hogy lehet utazni, pofazni, vasarolni stb.) mellett nem lennenek valasztasok soha, viszont jol mukodne minden. Nem tul kellemes a tudat, hogy ostoba embereknek, csolatasu nyuggereknek van dontesi jog a kezeben. Es ezt minden bantas nelkul, objektiven mondom. A demokracia sajnos nem mindig tunik tokeletes megoldasnak, de jobbat meg nem talaltak ki.

Balance Of Power 2008.10.21. 09:39:30

degec: Te nem kulfoldon elsz? Nem mindegy neked akkor? :))

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.21. 09:40:11

Balance of Power: és a balance of power? :-D

cseri 2008.10.21. 09:42:07

degec

erről beszélek, felülök a nemdohányzó kocsiba, és kérdés nélkül az orrom alá pöfékelnek.. ha pedig nem ott, akkor abban a 2 nm-es részben cigiznek, ahol várakozik az ember mielőtt leszáll, vagy ha annyian utaznak, hogy bent nincs hely.

mexiko 2008.10.21. 09:50:00

balance of power

egyetértek, a demokrácia sok sebből vérzik, de valóban nincs ennél jobb egyenlőre

degec

én minden politikai oldalon találok olyan érvelést, amitől agyam elszáll... ez már ilyen...ilyenkor szoktam megpróbálni jobban megismerni az illető egyén és közegét, hogy jobban megértsem... és ez működni is szokott, 100x leszek elnőzőbb utána, ha értem, hogy az életét-gondolkozását-szituját...

mexiko 2008.10.21. 09:53:58

cseri,

bizony nehéz ügy ez. ha annyi ideg van az életedben, hogy nem tudsz újabbat bevállalni éppen - mert nem kis ideg marad, ha nem gyújthatsz rá :-(, akkor marad a cigi. átmenetileg. legalábbis én így tervezem.

Balance Of Power 2008.10.21. 10:03:49

mexiko: En nem tudom elfogadni, ha valaki elfogultan odaall egy konkret oldal melle. Foleg ha fiatal es intelligens. 2002-ben elmentem a keruletbe szavazatszamlalonak a valasztasok napjan, ott talalkoztam partdelegaltakkal minden oldalrol - fiatal sracok jottek oda felugyelni, ingyen es bermentve. Miert? Ment volna inkabb kirandulni vagy focizni. En legalabb kaptam penzt a meloert.

Neveles, otthoni kozeg, az egy dolog, de mindenki alakitson ki SAJAT velemenyt. En is hoztam otthonrol egy kis jobbos szemleletet, de mindig raszolok apamra, amikor politizal, hogy kurva unalmas.

mexiko 2008.10.21. 10:11:10

balance of power

én is alakítottam nagyot otthoni közegemhez képest, és még most is alakulok, míg meg nem halok :-D de ebben is különbözőek vagyunk. még saját magamon belül is. vannak tulajdonságaim-dolgaim, amit könnyebben változtatok, vannak, amiket nagyon nem tudok, pedig nagyon szeretném. ez a fránya változás, önvizsgálat nehéz egy ügy. naponta élem meg magamnál is. és mivel irgalmas vagyok magammal - nem mindig -, ezért másokkal is az próbálok lenni - nem mindig sikerül.

degec 2008.10.21. 10:35:19

cseri 2008.10.21. 09:42:07

de ott nem tilos a dohanyzas egesz veletlenul?

Balance Of Power 2008.10.21. 09:39:30

de igen, de az adomat es a TBt magyarlendben fizetem, as ha barmi kinom van, akkor haza kell utaznom, csak surgos esetben fizeti az OEP, pl egy veseko az nem sulyos.

mexiko 2008.10.21. 09:50:00

az a baj , hogy mindenhol csak ervelesek meg duma van...tenni nem tesz senki semmit, egyedul monok polgarmestere tett le is hurrogtak..
Sajnos az a meglatasom, hogy egyre nagyobb szakadek lesz az emberek kozott, kurva gazdag, es kurva szegeny, es a kozeposztaly allami alkalmazottak, melosok stb lehuzzag a szegenyek koze, es lehet en vagyok a hulye de minden dontessel arra osztonzik az embert hogy feketen dolgozzon, lasd, gazartamogatas, kollegium, stb...mindehol a minimalberes valalkozok es a fekete munkasok jarnak jol, a kozosbe betenni senki nem akar, csak kivenni...
en nem mar emberek illetve nezettseguek et ismerek meg hanem sok helyen jartam, laktam a vilagban....de ilyet mint itt nem lattam sehol...
Csak a mutyizas megy, az emberek felnek, barkit felholtra verhetnek az utcan senki sem fog odamenni segiteni, kozonyosse valt mindenki, es mindneki csak a sajat pecsenyejet sutogeti...

tegnap pl horvat aladar nyilatkozott hogy kurva szarul esett nekik hogy kihagytak oket a nemzeti csucsbol....mikor adot kell fizetni, miert nem szolnak hogy ok kimaradtak???

mexiko 2008.10.21. 10:56:41

degec,

meglátásaiddal egyetértek, én is éltem innen odébb, bár csak egy országban. tény, hogy latin-amerikásdit játszunk, tény, hogy korruptak vagyunk, bár tény, hogy azért nem ez a világ legxarabb országa, de tény, hogy az irány nem épp tuti, amerre megyünk... ezekkel egyetértek.

hiperpigmentált témába nem mennék bele... nem azért mert tabu nekem, hanem épp ellenkezőleg. gyerekkorom óta figyelem életüket önszántamból, pedig ehhez 350 km-et kellett utaznom, majd részint a munkám is köztük zajlott vagy 10 évig, meg be is iratkoztam ilyen témájú posztgradra... szóval azért nem írok, mert ehhez több kötetnyit kéne ide írnom. a téma annyira összetett. és még most se látom át teljesen, ennyi évtized után se. amit meg látok... arról napokig kéne írnom.csak olyanokkal tudok erről kényelmesen beszélgetni, akik szintén beleásták magukat, az meg kevéske ember hazánkban. még nagycsaládom körében is csak csöndben ülve kussolok, amikor ez feljön... pedig a probléma nagy. úgyhogy ezer1 bocs, de horváth aladárra tényleg nemtok érdemben most reagálni.

degec 2008.10.21. 11:12:42

nem is kell, mert nem teljesen vag ide, es tenyleg sokat lehetne errol beszelni, meg tobb szempontbol megkozeliteni, de ha a kisembereket lerantjak a szegenysegbe, akkor nem tudom mi lesz ki fogja megtermelni a segelyre valot, en csak amiatt irtam hogy orulok a demokoracianak de nem tartom jogosnak hogy pl aki nem dolgozik az is ugyanzt a tb ellatast kapja mint aki minden nap felkel, es bejar gajazni, es itt esetunkben azon parazik hogy napi 100 HUF bol, hogy fogja kihuzni az elso honapot, mert szerintem (fuggetlenul attol hogy igaz-e vagysem) de megbotrankoztato.
Es ne csak azt az egy eselyt latom, ha rakenyszeritik az embereket, hogy dolgozzanak, es adot fizessenek.....csak ez szavazotabor vesztessel jar es senki nem meri bojgatni...pedig elobb utobb ebbol k. nagy gaz lesz.

mexiko 2008.10.21. 11:25:03

mégis belemásztál a témába :-D

degec 2008.10.21. 11:34:44

mexiko 2008.10.21. 11:25:03

ha meg akarjuk vizsgalni, mi annak az oka hogy ma magyarorszagon egy diplomas ( fuggetlenul hogy bolcsesz, es minek tanult annak stb...)
mert kell ilyenen agyalni hogy napi 100 ftbol hogy el meg szerentem van nemi koze a kurva nagy szocialis halonak, csak hogy pl. az ilyeneket mint SZF miert nem fogja fel? es miert nem ad neki semmi segitseget, hogy vissza tudjon kapaszkodni..
es utana becsuletes adofizeto allampolgar valljon belole.

mexiko 2008.10.21. 11:56:01

degec, persze, hogy van köze, nagyon van köze... csak hogyan írjak ide több 10 oldal tanulmányszerűt? :( se időm se enerdzsim, se hely itt annyi nincs. tegyük fel, leírom ide neked azt, hogy szerintem nagyobb szociális háló is létezik, mint a mienk, és az illető ország kiválóan prosperál, azért mert van jó!!) munkahely mindenki számára, és elbírja a háló által fenntartottakat az ország lazán... és ha ebből kifolyólag azt mondanám, hogy inkább a kkv-kat erősítse az ország, hogy legyen elég munkahely... és ha azt mondanám, hogy akkor a segélyből élő is elmenne dolgozni (hiába mondta Izéke a tévében, hogy marad mégis a segélynél)... hiába mondanám, hogy ezt magam is megtapasztaltam ezekben a reménytelen falvakban, hogy hajnaltól "hiperpigmentált" létükre a hajnal és reggel munkavadászattal zajlik, de nincs! hiába állítanám, hogy nagyon akarnak dolgozni, és rettenet megnyomja őket, hogy nincs mit, és hogy piti paprikaválogatástól kezdve bármit bevállalnának... hiába állítanám, hogy a tanulmányok is ezt igazolják, amikor az ertéel meg egyéb tévék mindig találni fognak lustát, aki aszongya, hogy ő nem akar dolgozni, nincs az az Isten. Nem hinném, hogy saját tapasztalataimnak, és ide leírt pár mondatomnak hiszel a két szép szememért - amit nem is látsz -, ha csak nem támasztom ezt alá kegyetlen mennyiség esettanulmánnyal, helyszíneken rögzített tapasztalatokkal, felmérésekkel, megélt élményanyaggal részletesen 30 év alatt... ennél kisebb dolgokra is azt mondják errefelé, hogy kamu. és most majd én is biztos megkapom ezt itt. és még csak védekezni se fogok tudni, mert lejárt a félállásom munkaideje, húzok haza és intézem tegnap elhunyt rokonom ügyeit....

mindenesetre üdv neked degec, majd még jövök holnap, de annyi lesz itt a komment sztem addigra erre, hogy nem fogom győzni a reagálást, meg tán kedvem se lesz majd némelyik stílusa miatt. :-P mert ez az a téma, amire mindig elszabadul a pokol :-D és ez az a téma, ahol az emberek nagyon hisznek a tévéknek, ami meg hazug képet sugall (ezt úgy általában tudjuk, de ebben az egy témában hisz nekik a nép :-) )

mexiko 2008.10.21. 11:57:06

ki az a Kinga? és mit tud nekem ártani? na mindegy, erről már lemaradok...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.21. 11:59:51

Tudod mit mexiko! Én is szívesen foglalkoznék hiperpigmentáltakkal, ha 350 km-t kéne érte utaznom. A realitás viszont az, hogy a tavaly megépített játszóteret tartom utánuk rendben, hogy ha az enyéimmel le akarok menni, akkor ne a szemét, a húgy, a romhalmaz fogadjon... :(

Úgy vagyok velük, mint a zsiráffal, szép-szép, de otthonra nem kéne...

De ez itt most nagyon off volt.

Szavazójog: Én arról álmodok, hogy egyszer lesz egy rendszer, amiben mindenkinek van 4 évente mondjuk 4 szavazata. Egy országgyűlési, egy önkormányzati választás, egy népszavazás azért összejön + 1 alkalom. De! Aki akar, az szavazzon a megasztárban, meg a dzsungelsóban, de akkor el is lőtte az egy szavazatát. Aki ilyenben akar véleményt nyilvánítani az tegye, nyilván ahhoz ért, azt tartja fontosnak, ott tud megalapozott döntést hozni. Szavazzon 4x a négy év alatt, a politikába meg ne szóljon bele. Én se szólok bele a dzsungelsójába...

Aki viszont a parlamenti választásokra akar szavazni, az meg nyilván ott tud megalapozott véleményt alkotni, amit a szavazatával kifejez - ergo az ő szavazata többet ér ebben a témában.

Álom-álom...

Bocs, kicsit lemaradtam ezzel a kommentel...

degec 2008.10.21. 12:00:34

mexiko 2008.10.21. 11:56:01

ez fotosop...:-DDD

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.21. 12:02:02

Gyanítom, hogy Kinga én vagyok :-) amúgy mexiko, szvsz minimum írj vendégposztot ebből, és ott lássuk a továbbiakat, hm?

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.21. 12:18:00

LTR, tartok tőle, hogy módszer csak a valóságsók kiéheztetésére lenne alkalmas... (nem mintha az nem volna önmagában eredmény! )Talán ha a focit belevennéd valahogyan, mert a politikán kívül az a másik dolog, amihez idehaza MINDENKI ért... :-S
:-D

mexiko 2008.10.21. 13:10:07

hazaértem, ölemben az ebéd, és addig még visszanéztem ide...

kedves Lesből Támadó :) örülök, hogy ennyi csak a gondod velük :) én e csoport nem 350 km-re lévő tagjaitól (mert errefelé is vannak, mégha utazok is, hogy ne csak a környékbelieket ismerjem) kaptam azt a fentebb említett bűncselekményt, amitől 3 hónapra kórházba kerültem, és amitől még most is KO az egészségem, mégse mondom azt, hogy ezek mind ilyenek, zusammen.

degec, ugye megmondtam? nekem mi érdekem lenne szépíteni? mert a tévéknél tudjuk (dolgoztam náluk, ott is hagytam őket, akkora a cenzúra, az emberek befolyásolása, hogy felfordult tőle a gyomrom). szóval miért éri meg nekem fotosopolni?

kedves Kinga, alias Céadaoin. Köszi, de nem. Már ma is hülye voltam, hogy belementem.

mentem intézkedni. csók.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.21. 14:15:15

Hát, egyelőre a játszóteret tartom emberi szinten, de előbb utóbb összetűzés lesz a vége, attól félek.

Gyűlölöm, hogy "fellépés" kell (meg 100+ Kg 180 cm-hez), hogy a család lemásszon a csúszda feletti kis tetőről, leszálljanak az asztalról, ahol más a gyerekeit uzsonnáztatná... hogy amikor a 20 év alatti anyuka meztelen seggel ültetné a gyereket a hintába, és rászólok, hogy adjon már rá valamit, akkor visszakérdez, hogy "Miéééé?!", és duzzog, mikor ráförmedek, hogy "Azééé, mer' azt mondtam!!!" (ennél bonyolultabb érvelésbe nem mertem kezdeni, féltem, elveszíti a fonalat)...

Ha velük kapcsolatba kerül valaki, valahogy agresszió lesz a vége. Lám, Te is segíteni mentél, mégis elfolyatták a véred... (vagy ki tudja, mit tettek Veled)

A többi lakó a környéken furcsán is néz rám, hogy én nem akarom elkergetni őket a játszótérről, és nem vonulok el a gyerekkel látványosan, amikor ők a családdal megjönnek. Az idősebbekkel köszönünk egymásnak. Mégis, a purdék visszapofáznak, állandóan a határokat feszegetik...ennek nem lesz jó vége. Nem lehet.

DEGEC 2008.10.21. 15:42:02

mexiko 2008.10.21. 13:10:07

szvsz azért fotoshopp, mert aban egyet értünk, hogy ebben a rétegben is van olyan ember, aki nem segélyből és bűnözésből akar élni, én is ismerek láttam is ilyet, de az konkrétan tesz is vmit érte és dolgozik is, viszont olyat láttam még aki beszélt róla hogy zseretne, de tenni nem tett érte semmit, illetve olyat aki nem is akart dolgozni, mert hülye lenne kevesebb pénzért napi 8 órát robotolni.

Olyannal pont nem találkoztam még eggyel sem aki tördelte a kezét hogy ö menne, meg mindent elvállalna, csak hogy dolgozhasson.
Deén itt lezártnak tekintem, majd ha irsz postot:-) folytathatjuk.

DEGEC 2008.10.21. 16:20:59

mexiko 2008.10.21. 13:10:07

ha valamelyik városban találok egy üres közterület takarítói állást, akkor hazaviszel egy ilyen nagyon dolgozni vágyó családot (max 20 fő) egy hónapra a lakásodba?

mexiko 2008.10.22. 06:25:58

azt hitted, hogy megfogtál? abban nőttem fel, hogy apám mindig nálunk altatta őket, mikor pesten jártak munkát keresni, vagy dolgozni vagy csak úgy. és én is folytattam ezt a hagyományt. nekem ez nem kunszt. ne magadból indulj ki.

posztot meg soha nem írok erről. nem vagyok mazo, hogy elviseljek majd egy halom b*szogatást itt. már ennyi is elég volt. lehet, hogy SZF-ék bírják, én nem. RÉSZEMRŐL EZ A TÉMA LEZÁRVA.

mexiko 2008.10.22. 06:41:58

LTR-nek válasz még: engem sokkal több fehér ember vert át (és akkor finom vagyok) mint nem fehér. Segítettem én mindenkin életemben, akin csak tudtam. Akik ezzel durván visszaéltek mindig, azok a fehérek voltak.

lehet engem fikázni, de már nem reagálok rá. kedves fehér emberek.

valaki? 2008.10.22. 10:05:59

vaze, kedves blogger, mond le az internet elofizetesedet, azzal is javul az a napi 100 FT, es nekunk se kell ezt a tomeny szart olvasnunk.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.22. 11:53:44

mexiko: Ne vedd bántásnak, nem célom, hogy bárkit is megbántsak,de...

Ha van az országban mondjuk kilenc és fél millió nem roma, meg félmillió roma, és sokkal több fehér ember ver át, mint roma, akkor matemaitikai alapon kérdezem, hogy miért csodálkozol? 18x annyi a fehér, mint a nem...de szűkebb aránnyal számolva is elég sarkos még a kép, mondjuk 9:1 is elég durva...

Fehér embertől nem tudom, mit várhatok. Romától nem várok jót.

Előítélet? Ítélet.

mexiko 2008.10.22. 17:55:35

nem célod a bántás, de...

nekem se célom a bántás, de...

mikor fogod érteni is, amit olvasol? ugyanis azt írtam, hogy azok közül, akiket segítettem életemben, mekkora az arány, aki utána átbaszott. honnan tudod, hogy 9:1 arányban segítek a fehérek javára, csak mert ennyi a társadalmi arányuk?

nem tudom, hogy az emberektől úgy általában mit várhatok. de ennek a blognak a kommentelőitől nem várok jót (9:1 arányban). (nem kell nekem brazilsorra mennem agresszióért, elég ha feljövök ide, ömlik a legtöbb sorból).

Előítélet? Tapasztalat.

gabcigirl 2008.11.09. 11:38:59


Nem tudom, milyen anyagi helyzetben lehet a postoló, vagy csak spekuláció-e ez a 100 HUF kajapénz/nap. De ha valaki normál meló mellett is csak ennyit tud kajára költeni, azzal valami gáz van.

Nem vagyok milliomos, vagy ilyenek, de ha akarom, minden nap LAZÁN belefér akár a gyorsétterem is....
süti beállítások módosítása