Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Kalandorok és fogkefék

2008.10.18. 11:00 Szegényember felesége

Missparker írta nekünk vendégposztba.



A szíves felkérés hatására próbálok reflektálni pár dologra a blogban felmerültekkel kapcsolatban, némileg tematikusan, egyik-másik posztra reagálva.

1. Ki a szegény? Nem szegény, aki ostoba spórolásba kezd (lsd. zoknistoppolás, 3 liter vízben fürdés vs. felmondom az albérletet és odaköltözünk a szülőkhöz, mert nincs pénz külön élni) A szegény megtanul leleményes lenni (pl. maga is eltalál a BKV oldalára, hogy a neki legmegfelelőbb bérletet kiválaszthassa).

2. A pénz: tisztelet. Jaj. Nekem a pénz eszköz. Mint a fogkefe. Célja van a létének, használom, amire való, de nem lobogtatom, hogy van, milyen/mennyi van. Ha csak pénzem van, az olyan, mintha csak fogkefém lenne. Nem elég. Minimum fogkrém és egy pohár víz kell még.

3. Párkapcsolat, családi pénzügyek: Természetes, hogy a fogkefémet csak én használom. Ahogy a pénzemet is. Házasságban is. Fogalmam sincs mennyit keres a férjem, milyen tartalékai vannak. Az az ő pénze. Ez fordítva is igaz. A költségek feleződnek. Hogy ez bizalmatlanság lenne? Kell-e nagyobb bizalom annál, hogy úgy éljünk a párunk mellett, hogy tudjuk, számíthatunk rá (anyagilag is), csak azt nem tudjuk, mennyire. Bízunk benne, hogy eléggé. Szegényember pedig megkapja az aprót, hogy menjen vásárolni, brr.

4. A szegénység szégyen. Nem az. Ki lehet lábalni belőle. Úgy nőttem fel, hogy többnyire nem volt sok pénzünk. Mikor ennek összes hátrányával szembesültem, mindig azt mondtam, hogy nekem felnőttként igenis lesz! A válasz meg mindig az volt, hogy majd meglátod, nem olyan könnyű az. Aztán egyszer bejött valami a szüleimnek, hirtelen lett egy kis jólét. Félelmetesen ostoba módon tékozolták el, kb. 2 év alatt. Én meg folyamatosan nem értettem, hogy ezt most miért? Utána csak nélkülözés. Pl. 5 fokos szobába aludni, mert nincs pénz szénre, fára. Nem főzni, mert nincs pénz kicserélni a gázpalackot. Hideg vízben fürödni, mert a gázbojlerhez is palack kell. 14 évesen kollégiumba utazásra kaptam 62 Ft-ot egy hétre. 31 Ft volt egy vonatút, oda-vissza az mennyi is? A kollégiumban volt reggeli-ebéd-vacsora, mi kell még, mondták. Spóroljak. 0 Ft-ból b+. Innen szép nyerni. Én majd másképp csinálom,
 gondoltam akkor. A férjemmel 10 év alatt megteremtettük, amit akartunk: saját ház, kocsi van, hitel nincs. Ehhez laktam kollégium felújítandó szobájában albérlet helyett, távkapcsolatban. Laktunk bútorozatlan lakásban, hálózsákban aludtunk a padlón. Tényleg nem volt könnyű, de csak ebben volt igazuk a károgóknak, minden másban tévedtek. A legnehezebb az volt, hogy velük harcoljunk. Minden másról mi döntöttünk, de ezeket a harcokat ők kezdeményezték, nekünk meg kellett vívnunk. Ugyanők most arra gyúrnak, hogy hátha egyszer végre rossz lesz nekünk, és akkor örömmel sajnálkozhatnak rajtunk. Már írtam a kommentekben is, hogy olyan környezetről álmodom, ahol ha valakinek valami sikerül, azt mondják a háta mögött: Ez igen!

5. Élet: ebben is sok vita van a környezetünkben. Egyesek szerint nem élünk igazán. Pedig szeretjük a munkánkat, jólesik nap mint nap felkelni, elindulni, végigcsinálni a napot, hazaérni, pihenni. Nem nagyon marad időnk, ez igaz. De ami marad, az nem stresszel telik.

6. Szórakozás: Olvasás, tanulás, nyelvtanulás, mozi, színház. SZF a Super Size Me-t ajánlotta, mert ha látjuk, nem költünk mekire, micsoda jó spórolás. Nemár. Sima botrányfilm, csúsztat és negatív. De legyek pozitív: Egyik kedvenc filmem a Kalandorok, 1967-ből. (Les Aventuriers, http://www.imdb.com/title/tt0061376/). 3 ember, akik az álmaiknak élnek, és meg is tesznek mindent, hogy valóra váljon. Kudarc után azonnal valami másba kezdenek, sosem sajnálják magukat, nem törődnek mások véleményével. Külön felhívom a figyelmet az egyik szereplőre, a parton élő kisfiúra!

7. Tanulságok, egy életre: még ma is felsikoltok, amikor a kolléganőm kidob egy szelet kenyeret, mert vékonyra sikerül levágni. Még mindig megnézem, mi mennyibe kerül, kiszámolom, hány napot kell azért dolgoznom. Kínosan vigyázunk, hogy villany égve ne maradjon feleslegesen, csak annyi étel legyen otthon, amennyi elfogy, és biztosan nem romlik ránk. Általában minőségi termékeket vásárolunk, mert tartósabbak. Megtanultunk nem siránkozni, hanem menni előre, megcsinálni olyasmit, amit azelőtt nem tudtunk (pl. profi módon tudunk festeni, mázolni, falat vakolni, hogy erre ne kelljen mestert hívni.) Fontosnak tartjuk a tartalékképzést, mert nem tudni, mit hoz a jövő. Amit nem tanultunk meg: kezelni az irigységet, rosszindulatot. Úgy érezzük, nem érdemeljük meg, ők meg úgy érzik, azt nem érdemeljük meg, amiért megdolgoztunk. Ezt tudnám nélkülözni, és szívesen kihagytam volna a nagyon szegény
 időszakunkat. Versenyekbe sem megyünk bele, hogy mi szegényebbek voltunk, mint pl. SZF-ék most. De túléltük, és ha jól csinálják (és nem kamublog :) ők is kilábalhatnak. De ehhez csak racionalitás és akaraterő kell.

84 komment

Címkék: blog történetünk vendégposzt missparker

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr9719261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morph 2008.10.18. 11:28:17

ez tetszik, sok igazság van benne. sőt. az egész igaz:)

DEGEC 2008.10.18. 11:30:31

saját ház hitel nélkül????

szerintem fotobolt...:-))))

amugy ez igen....miss parker for president...:-)

amugy a neved a Heroes-ból van?

A kaja kidobást én is utálom, bár nálunk van kutya just in case:-)

missparker 2008.10.18. 11:39:14

Degec,

A nevem innen van: hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon

Hitel volt, 5 éves kamatperiódusra, mire a bank megváltoztatta volna a kamatfeltételeket, végtörlesztettük.

DEGEC 2008.10.18. 11:50:45

csak rontsd tovább a helyzeted:-PPP

még eggyel több irigyed van:-DDD

A keméleont nem néztem sorry:-(

Walter vanden Vögelveide 2008.10.18. 12:34:00

A poszt írójának azt üzenem, hogy jöjjön le falura. Itt ahol mi élünk. Ahol tényleg küzdelem minden nap. Nem azt mondom, hogy nekünk, mert viszonylag jó állásom van, de az emberek 90%-a itt eléggé szarul él. Éhen nem hal, de... na ezt látni kell... itt kell élni.

Most nincs türelmem minden pontra külön reagálni, de a nem közös kasszától herótom van. Vegyük a mi esetünket: Én keresek 120-at. a nejem meg 45-öt. Külön kassza? ne viccelj már. Én mindent megvehetnék, ő meg semmit. Ha részarányosan megy a rezsi sem lenne jobb.
Én szeretem, ha tud róla mire költöttem, ő is elmondja mit vett. Vagy mit szeretnénk, mikor lesz rá pénzünk.

A többi ponttal nagyjából egyetértek....

A többivel nagyjából egyetértek.

Walter vanden Vögelveide 2008.10.18. 12:37:18

de miért írtam én kétszer az utolsó mondatot??

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.18. 12:53:01

Közös kassza, külön kassza, elég nehéz kérdés. Én kétfelől nézném.
Egyrészt ott, ahol a nő keres többet,elhiszem és megértem, hogy a férfi igenis tételesen tudni akarja, mit tett be ő az életükbe, hogy ne érezze magát, és ne is nevezhesse senki kitartottnak. (Mellesleg, fordítva ez miért nem természetes? Pontosabban, fordított esetben miért temészetes fordítva??)

Másrészt csak hadd rendelkezzen mindenki a magáéval. Ha a kapcsolat jó és működik, úgyis elmondják és megbeszélik - ha meg nem, szerintem közös számla esetén is legfeljebb csak annyit lát a másik fél, hogy megy a pénz, de megtudni nem fogja, hova is.

harcibarbi 2008.10.18. 13:06:35

WvV

Akkor nem lehettek nagyon fiatalok, mert mostanság már minden külön megy. A gyerek is egyre inkább csak biológiailag közös.

DEGEC 2008.10.18. 13:21:36

ohhh..lehet én értelmeztem félre a 3. pontot, és némi iróniát fedeztem fel benne....

Én nem gondoltam volna hogy ilyen van....de ha van nyitott párkapcsolat.....

A házasság előtti szerződést megértem....de ezt, ha valami balül üt ki akkor is 50%-50% nem?

Én ezzel nem értek egyet, nálunk egy fogkrém van...mindenki azt használja....

Ha két ember közösen képzeli el a jövöjét akkor mi értelme van az enyém tiédnek?????

Bár mondjuk mindenki azt csinál amit akar, ha ez mind két félnek jó..akkor működhet...

Nálunk az összeköltözést követően egy darabig volt vmi hasnonló, de akadt elég sok vita....mióta közös kassza van egyszer nem volt semmilyen nézeteltérés...

Nálunk fontos, hogy a kapcsolatban mindkét fél egyenlőnek érezhesse magát, és nincs enyém-tiéd, csak miénk....ez jelképezi az egységet...

harcibarbi 2008.10.18. 13:26:09

- Miért mondja mindig úgy, Estván, hogy az "én házam", "az én lovaim" - kérdi Erzsók asszony az urától. - Amikor pedig ketten törtük magunkat mindig, hogy legyen...
- Hát hogy mondjam?
- Úgy, hogy "a mi házunk", "a mi tyúkjaink"...
Másnap arra ébred az asszony, hogy az ura a szekrényben kotorászik.
- Mit keres ott kend?
- Hogy hol lehet a gatyánkból a gatyamadzagunk.

DEGEC 2008.10.18. 13:32:57

amugy a feleségem szerint, olyan családban van külön kassza ahol a nő keres többet.
Én meg nem tudom, mert ilyenről még nem hallottam, de elkpzelhatőnek tartom.......ezek a nők..:-DDD

ugyhogy visszavonom a for president-et.:-)

cseri 2008.10.18. 13:33:42

Érdekes kérdés ez a külön vs. közös kassza.. Mi egy ideje próbálgatjuk hol egyiket, hol másikat, nem tudom még, melyik lenne az igazi. Ugyanis a fő gond szerintem nem az, ha az egyik fél sokkal többet keres a másiknál, hanem ha máshogy állnak a pénzhez. Én például sokkal jobban meggondolom, mire költök, próbálok félretenni, a párom viszont képtelen takarékoskodni és az utolsó egy-két hétben már nem nagyon van pénze.
Így néha konfliktusos a közös kasszás megoldás, bár talán az lenne a természetesebb..

DEGEC 2008.10.18. 13:48:34

cseri 2008.10.18. 13:33:42

Szerintem ha az egyik fél akar venni, vmi nagyobb értékű dolgot, akkor számunkra természetes hogy szól a másiknak, és ez nem engedélykérés hanem gesztus, hogy számít a véleménye...és egyenjogú partner ként kezeljuk a másikat....

Nálunk a boltba(abc) egy pláza szerű áruházon keresztül vezet az út, szóval egy liter tejért is elenegedni az asszonyt hordoz veszélyeket:-P
De a mai napig felhiv ha van vmi "akciós" dolog, ami nélkül nem élhetünk tovább, pedig soha sem mondtam egy rossz szót se hogy mit vesz...

DEGEC 2008.10.18. 13:50:08

cseri 2008.10.18. 13:33:42

és hónap végén adsz neki kölcsön?????:-PP

cseri 2008.10.18. 14:02:14

Nálunk talán az a legfőbb különbség, hogy ha én szeretnék valamit venni, átgondolom, mennyi pénzt kell félretenni a várható költségekre, és a maradékból gazdálkodom. Ő viszont megkapja a fizuját és első körben megveszi, amit szeretne, az nem nagyon érdekli, mennyi marad ételre, stb. Valahogy kicsinyes dolognak tartja az ilyen számolgatást, ami nem is lenne gond, ha annyit keresne, hogy ezt megtehesse.

De azért persze mindketten formáljuk a másikat, én rugalmasabb lettem, mióta együtt vagyunk, ő pedig már jobban odafigyel, és általában megbeszéljük ezeket a nagyobb vásárlásokat.

Ja, és ne csak a nőket tartsátok nagy elköltőknek, nálunk fordított a felállás :)

Hátrányos helyzetű kaviár 2008.10.18. 14:10:43

Egen, meglehetősen józan szemléletmódra vall ez a poszt (az összes közül, talán ez az egyetlen). Fenntartásom nekem is mindössze a külön kasszával van. Számolgatni, hogy te pénzed, én pénzem, egyedül a számla közös. Olyan lakótársas viszony hagngulata van. Szerintem, persze. No és az is persze, hogy komolyabb összegű vásárlásnál zajlik némi kommunikáció arról, hogy tényleg feltétlenül kell-e az az izé nekünk.

*** SZURIKÁTA 2008.10.18. 14:52:17

Köszöntök Mindenkit !
A mai (szombati) Népszabadságban a cikk címe : Félelmeinkkel szembesít a szegénységblog - (5.old.) A címet a Googleba írva - olvasható.
Egyszerűbb megoldás :
nol.hu/cikk/511104
További szép napot !
Kellemes hétvégét !

Cserszömörce 2008.10.18. 15:12:55

Szurikáta, köszi az infót:))))))))

harcibarbi 2008.10.18. 16:02:03

DEGEC

Én meg tudok olyat, ahol a férj keresett közel 10x annyit mint a nő (=170eHUF) és külön kassza volt.
Szóval szerintem, ha az nincs közös megegyezés a közösről, akkor vagy külön lesz, vagy nem lesz kapcsolat.

TantóNéni 2008.10.18. 16:02:55

Off- most olvastam a NOL-on a cikket. Nem is tudtam,hogy a férjed diszlexiás. Ha súlyos, akkor nem kell nyelv vizsgáznia, kaphat felmentést. Volt tanítványom évekig küszködött a nyelvtanulással, nem ment. Tudta,hogy diszlexiás, elment egy vizsgálatra és kapott igazolást. Nem kellett középfokút letennie,elég volt egy alapfok is. A rigóra küldtem, az a legkönnyebb alapfokon-meg is lett neki, megkapta a diplomát.
Több helyen végzik az országban a vizsgálatot-nem olcsó, 20-30 ezer ft körül van-hátha jobban mennek a dolgaitok az új munkád miatt.

harcibarbi 2008.10.18. 16:12:35

cseri 2008.10.18. 14:02:14

Egy olyan kapcsolatban, ahol mindketten komolyan gondolják az együttélést, az egymáshoz való alkalmazkodás a természetes. Kábé mindenben.

Volt egy kedves lányismerősöm, aki 21 évesen iszonyú magabiztosan közölte, hogy van az ő pénze, ami ő keres, meg van a közös pénz, amit a barátja keres meg :-)

És a csaj ilyenolyan próbavállalkozásait is a srác finanszírozta.
(nem, nem volt kurva a lány, csak nagyon szép, nagyon jóalakú, nagyon szemfüles és nagyon határozott)

Dike 2008.10.18. 16:55:00

Harcibarbi! Mit jelent a nagyon fiatal? Mi 27 és 31 évesek vagyunk, kb egyforma fizuval és elképzelhetetlennek tartjuk a külön kasszát. Nincs enyém meg tied, miénk van (najó, a gatyamadzag az övé lehet :-))
A poszt többi része viszont tetszik!

DEGEC 2008.10.18. 17:13:57

Dike 2008.10.18. 16:55:00

A szennyes, a mosógép, a mosogatógép a páromé..:-DDDDDDD

Az autók meg az enyém:-P

bár cserébe én is takarítom őket..:-(

harcibarbi 2008.10.18. 16:12:35

attól függ, ha szexuális szolgálatait, csak a barátjának, nyujtotta akkor a helyes megnevezés kitartott, vagy plázabiccs stb...de legalább dolgozott, bár nem értem minek?


harcibarbi 2008.10.18. 16:02:03

Bizos k. jó kapcsolat lehetett, a férfi este füstölt lazacot eszik anya meg vajas kenyeret sóval...

vagy apa hazatol 1.7 millát, és vacsira meg bever egy zsírosdeszkát...??

feltételes reflex 2008.10.18. 18:31:14

tetszett.

3.ponthoz: maximálisan egyetértek a bizalomról szóló sorral. Az én Nagymamám (már megint Ő!:)) soha nem tudta, hogy pontosan mennyi is a nagypapám fizetése. Esküszöm. Volt egy közös ládika, vagy mi, mindenki beletette a havi keresetét, és soha senki se számolta, hogy a másik mennyit tett bele. Az alapvető költségeken kívül aztán mindenki annyit vett ki belőle, amennyire éppen szüksége volt. Mit ad isten, még takarékoskodni is tudtak belőle, nem mintha gazdagok lettek volna. Nem elhanyagolható tény viszont, hogy akkoriban más időket írtak, mind materiális, mind spirituális értelemben,hogy úgy mondjuk. Pl. akkoriban azért biztos, hogy nagyjából sejthető volt a saját szakmáikban megkereshető fizetések nagyságrendje. Vagy az is tény, hogy egyikük sem volt smucig, sőt a nagyapám kifejezetten szeretett költeni: viszont mindig a családjára. Mert ez volt neki a világ. Ennyi.

Nekem ma már inkább probléma a közös kassza: együttélésnél a közös költségek megosztása OK, de a többi nem: pontosan azért nem, mert a tartós kapcsolataimban valahogy mindig úgy alakult, h én kerestem a kevesebbet...És hát van nekem az a nagy parám, hogy nehogy már "kitartott" legyek. Onnan sejtem, hogy ellenkező esetben nem lenne gond a közös kassza, hogy voltam már kvázi eltartó-szerepben is. (Lúzer-e vagyok? :))

feltételes reflex 2008.10.18. 18:35:35

ja, közös költségnek számolom a közös vacsorákat is, ha már ez felmerült itt a kommentekben...

DEGEC 2008.10.18. 18:46:59

feltételes reflex 2008.10.18. 18:31:14

1.a hosszú távú kapcsolat az nem házasság mint a postiró esetében.....

2. Mikor nagyapád élt, kb tudott venni egy felest a kocsmában, vagy egy faszárú nyalókát, ha épp bucsú volt.

Nem gondolnám hogy összehasonlitási alapot ad ami 1920-ban volt, mint ami ma van..
Akkoriban mindenkinek volt egy csizmája (esetleg egy ünnepi), kb 3-5 nadrág és ing, a nagymamaád konyhai felszerelése, 4-5 lábas, 2-3 teknő, bögre tányér stb...és nem volt közüzemi számlájuk lakáshitel stb...
tehát még ha lett volna pénzük akkor sem tudtak volna még több tárgyi javat vásárolni ugy mint most,
és gondolom egy teknő árában nem volt akkora szórás mint most mondjuk egy mikró esetében amit 10ehuf-300.e huf ig terjedhet...

amugy mindenki úgy csinálja az ilyen dolgokat, ahogy akarja, 1 a fontos, hogy mindkét félnek jó legyen...

DEGEC 2008.10.18. 18:49:55

feltételes reflex 2008.10.18. 18:35:35

ez a közös vacsora étteremre vonatkozik?

feltételes reflex 2008.10.18. 18:56:41

DEGEC,

jahh, erre (is) értettem a "materiális" részt azügyben, hogy akkoriban más idők jártak. De a kép nem teljesen ugyanaz, mint amiről írsz, mert a) nem az 1920-as évekről van szó, hanem az elmúlt 50évről b) bizony volt közüzemi számlájuk, bármily hihetetlen.

a többi igaz.

feltételes reflex 2008.10.18. 19:11:48

"ez a közös vacsora étteremre vonatkozik?"

arra is. bár volt olyan, aki meg tudott győzni arról, hogy étteremben ő fizet, azzal, hogy az otthoni vacsorák meg az én reszortom. (nem hidegvacsoráról volt szó) úgyhogy végülis fifty-fifty-re jött ki :)

elfogadtam, mert ez így minden szempontból korrektnek nézett ki: én szívesen főztem neki, ő imádta a főztömet, ráadásul kevesebbe se kerültek ezek a vacsorák, mint ha étterembe mentünk volna:) Más kérdés, hogy (így utólag belegondolva), ha csak a ráfordított időt, munkát nézzük, akkor valószínűleg sokkal egyszerűbb az éttermezés.

feltételes reflex 2008.10.18. 19:21:16

arról nem is beszélve, hogy ha a pasi eccer nem tudott főzni, akkor nem tudott, így hát ő étterembe hurcolászással tudta kinyivánítani azt, amit: tehát nagyon nem lett volna fair elvenni tőle ezt a dolgot, csak azért, mert én egyébként feszengek az ilyesmin.
mindenesetre a mai napig bónusznak tartom a csávónál, hogy értett engem és becsült annyira, hogy nem forszírozta nálam ezt a "de én eltartalak téged akkoris"-dolgot. szóval nem ezen mentünk szét :)

feltételes reflex 2008.10.18. 19:22:07

kinyivánítani=KINYILVÁNÍTANI. na. :)

DEGEC 2008.10.18. 19:44:57

ezt mondjuk még meg tudom érteni, de hogy hónap végén számolgassam a feleségemmel, hogy ki mennyit evet,, ja és emléxel 23. án kétszer szedtél a rizsből, és 10 percig folyattad a vizet a fürdőben... ezt annyira nem tudom elképzelni...

feltételes reflex 2008.10.18. 19:54:24

hát, az mondjuk enyhén szólva nagy gáz lenne.

nem a zseton miatt, hanem mert ez már erősen jellembeli kérdéseket feszeget.. és gondolom, ez itt egyikünknek se lenne zsánere :)

(bár ismerek ilyen párost - nem a barátaim!:) -, azóta is kitűnően elvannak, legalábbis kívülről így néz ki)

missparker 2008.10.18. 20:23:43

Walter vanden Vögelveide: falun lakom :)

Rea 2008.10.18. 21:21:02

És hogyan oldható meg a külön kassza, akkor ha már gyerekek is vannak? Szerintem sehogy. Amíg ők nincsenek, addig megoldható de utána nem.

mexiko 2008.10.18. 21:23:38

DEGEC,

Én is csak a közös kasszát tudom elképzelni - bár elfogadom, hogy másoknak meg a külön a tuti. Közös volt a kassza akkor is, amikor én kerestem többet (nőként), és akkor is, amikor a férjem (pl. jelenleg). Mégis mind a ketten felhívjuk egymást, ha valami nem szokványost akarunk venni. Megbeszélünk mindent 95%-ban. De ha nincs rá mód, az sem para, nem kell harakirit elkövessen a költekező...

jah, valaki írta az életkort... baráti köröm huszonévesektől ötvenesekig terjed (hatvan is tán?), és tapasztalatom szerint ez pusztán szemlélettől függ, nem a kortól. vegyes a felhozatal.

DEGEC 2008.10.18. 21:29:20

külön gyerek...:-D

DEGEC 2008.10.18. 21:34:54

márcsak azért is jó, ha megbeszélik, mert én láttam olyat hogy vissza akarták adni a plazmat a boltban, mondvan hogy mind a 2en azt vettek ajándékba a másiknak, és kérték a boltot hogy valamielyiket legyenek kedvesek visszavenni....

de sajnáltam őket:-DD

Haloperidol 2008.10.18. 22:40:58

harcibarbi 2008.10.18. 16:12:35

(nem, nem volt kurva a lány, csak nagyon szép, nagyon jóalakú, nagyon szemfüles és nagyon határozott)

A csaj akkor is MNK!!!
:D

feltételes reflex 2008.10.19. 00:00:51

Rea,

nekem ugyan nincs, tehát ahogy azt Móricka elképzeli...

gyerek (ha közös megállapodást és beleegyezést követő közös "gyártmány") = közös költség.

mindenesetre a közös gyerek sem befolyásolhatja, hogy lehet-e a "feleknek" külön kasszája, amennyiben azt egyébként megtehetik.

aki meg csak magának csinálta, a másik fél beleegyezése nélkül, annak véleményét semmibevéve, akkor akkor az vállalja a felelősséget mindenben, azaz külön kassza.

(lehet hörögni!)

feltételes reflex 2008.10.19. 00:09:50

"nem, nem volt kurva a lány, csak nagyon szép, nagyon jóalakú, nagyon szemfüles és nagyon határozott"

ezt mifelénk itt a nyócban kurvának hívják. csak annyiban hendikepesebbek az ő "próbavállalkozásaik", hogy (mondjuk) elől két fog mínusz.

én valamiért mégis sokkal többre becsülöm őket, mint az ilyen szemfüles p*csákat.

Rea 2008.10.19. 07:35:17

A gyerek lehet közös költség, a probléma nem itt van. Hanem ott, hogy a feleség havi jövedelme a gyerekszülést követően drasztikusan csökken. Vegyük pl. a GYED-et, ami max. bruttó 96.600,- Képzeld hozzá, ha odáig mondjuk bruttó 200 ezret keresett. A közös vállalásba ez esetben ugyebár beletartozna a közös szívás is... Persze vissza lehet zavarni asszonyt dolgozni 24 hét után. Jó is az a közös gyártmánynak. No ez volna itten a kérdésem.

Madeleine 2008.10.19. 11:50:00

Cédaoin, azért nem természetes, hogy a nők nem érzik magukat kitartottnak, mert a nőknek kb. 100 éve lehet önálló keresetük, míg az elmúlt 35 000 évben nem volt. Még jóhogy.

feltételes reflex 2008.10.19. 14:42:35

"A közös vállalásba ez esetben ugyebár beletartozna a közös szívás is..."

Jogos. De gondolom, normális esetben ezt apu is felfogja. Tehát ha már közösen úgy döntenek, hogy kell gyerek, akkor ez előre bele van kalkulálva, és nem lehet kérdés, hogy erre az időszakra hogyan oszlanak meg a terhek. Ebben az időszakban Anyu dolga az utódgondozás, Apué meg a családfenntartás. Annak a pasinak, aki ezt nem fogja fel, nem szabad gyereket szülni. Mint ahogy annak a nőnek sem biztos, hogy gyereket kell szülnie, akinek egy jól működő kapcsolat és normálisan gondolkodó pasi ellenére is kiszolgáltatottsági parái vannak.

DEGEC 2008.10.19. 16:37:42

próbáltam rájönni, hogy ennek a különkasszának mi értelme van?

pláne ha nagy az eltérés,,,

az 1 ik fél, kubába m1 nyaralni, mig a másik gárdonyba?

vagy az egyik Bmw vel jár, a másik meg busszal?

És ha együtt kell menni, 7 végén rokonokhoz, tankol valaki a párja kocsijába, vagy külön mennek?

Vagy majd nyugdijas években, thetősebb magánklinikákon gyógyítatja magát, mig a másik sztk- ba jár?

vagy hogy vesznek butort, tvt?

Az értelmét még amai napig nem értem, ha eldöntöttem, hogy valakivel együtt akarom leélni az életem, akkor ........hogy van ez?

A jobban kereső milyen dolgokra tudja költeni a pénzét, amire a másik nem?

A házasság előtti szerződést értem, ha valaki családi gyárat stbbit örököl, az ok....

Bár megmondom őszintén én eről még soha nem hallottam hogy ilyen különkasszás házasság létezik.

Egyébként házasságnál is szerencsésebb ha mindneki a saját kasztjából választ párt....bár a szerelem nagy úr...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.19. 16:45:32

DEGEC, ne így képzeld - inkább végy egy medencét példának, amelyikbe nem egy, hanem két csapon folyik a víz, egyszerre vagy felváltva, és nem is mindig azonos mértékben.
Ahogy én látom, a külön kassza is közös, csak nem a közös bankszámlán fut össze a pénz, hanem a gyakorlatban. Nálunk pl az fizeti a lakáshitel törlesztőjét, akinek az esedékességkor több van számláján, cserébe az adott hónap rezsije a másikunk dolga. Vásárolni is úgy járunk, ahogy épp útba esik, saját kártyával, de kettőnk teljes egyenlegét beszámítva.
És együtt megyünk nyaralni Kubába :-D

DEGEC 2008.10.19. 17:20:15

Céadaoin · iterum.blog.hu 2008.10.19. 16:45:32

te most leirtad a közös kassz a fogalmát....
nálunk is mindenkinek van saját szla-ja, de ettől még nem külön kasszán vagyunk...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.19. 17:21:30

:-S akkor tényleg nem ugyanarról beszélünk - én a külön kasszát úgy értelmeztem, hogy nincs közös bankszámla sem.
Ebben az esetben igazad van, Degec.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.19. 17:26:40

Na még egyszer, érthetően: én a külön kasszát azzal a helyzettel azonosítottam, amikor nincs közös bankszámla (sem).

missparker 2008.10.19. 17:27:14

Degec,

Mi úgy nőttünk fel mindketten, hogy azt láttuk, a "közös kassza", az valójában valamilyen diktatórikus rendszerhez vezet, és folyamatosan konfliktusok forrása. Pl. apu elissza az anyu által megkeresett pénzt, anyu "túl drága" cipőt vesz magának vagy a gyereknek stb. Megalázó elszámoltatások a "közös kassza" kezelőjével szemben, miért cipót vettél miért nem veknit, az olcsóbb stb.

Elkezdtünk mi is pénzt keresni, a saját fizetésünket a fentiek hatására jól be tudtuk osztani. Az összeházasodásunk után jöttek közös költségek, a számlák egyéniek maradtak, a közöst meg feleztük. Nem elhatároztuk, hogy így lesz, hanem így alakult, és bevált, ezért mostmár ragaszkodunk hozzá. És mivel keveset tudunk a másik anyagi helyzetéről, általában minden beruházás (pl. autóvásárlás, lakásfelújítás) úgy zajlik, hogy a hozzáértő fél azt mondja, szerinte ilyet/ezt ennyiért jó lenne, a másik meg eldönti, hogy a rá eső felére van-e kerete, vagy nincs. Ha nincs, akkor megoldást keresünk (pl. elhalasztás, prioritások megváltoztatása, hitel nem!).

missparker 2008.10.19. 17:32:54

Ja, látom félreérthető lettem. Nincs közös bankszámlánk. A lakáshitel végtörlesztésénél átutaltam a férjemnek a rám eső részt :))

DEGEC 2008.10.19. 17:36:54

missparker 2008.10.19. 17:27:14

ez sajnálatos dolog, de gondolom, ha ennek bármi esélye felmerült volna, hogy anyukád sorsára jutsz, akkor nem mentél volna bela a házasságba....

Én nem akarok pálcát törni senki felett, de ez a keveset tudok a másik fizetéséről dolog, még furcsább mint a közös kassza.....de az a lényeg hogy működjön, és mindenkinek jó legyen...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.19. 17:45:03

Degec, mi tudjuk, mennyit keres a másik, és nagy vonalakban azt is, épp mennyi pénze van. De ő nem kérdezi meg tőlem, hogy mennyibe került az új cipőm, én meg nem kérdezem tőle, hogy mennit költött, amikor elment a haverokkal sörözni.

Más kérdés, hogy kérdés nélkül is elmondjuk. :-)

Walter vanden Vögelveide 2008.10.19. 21:49:36

missparker:
bad for you.

céadoin és degec max respect nektek nálunk is kb így működik a dolog... és szerintem ez is a természetes. Azért nősültem meg, mert szerettem volna valakivel megosztani az életemet és szerettem volna ha a másik megosztja velem az életét. És meg is osztjuk mindenünket amink csak van, legyen ez pénz, hozott értékek otthonról, a szocializációnk, a keresetünk, az életünk, a fájdalmunk, a boldogságunk. Szerintem ezt hívják házasságnak és nem ezt:"átutalom a férjem bankszámlájára..."

más és lazán kapcsolódik:
nekünk sincs közös bankszámlánk, én kártyára kapom egy részét a többit kézbe, a feleségem meg kézbe de mi nem tehetjük meg, hogy mondjuk elmegyek csak úgy cipőt venni, mert esetleg 20-án már nem lesz mit ennünk a cipővásárlásomtól... Voltunk azon a szinten is amikor egy hétvégén szórakozásra költöttünk 30k-t, de az régen volt.

ez a külön kasszásdi, meg átulalom a férjem számlájára, meg egyéb zagyvaságok ott működnek, ahol van zseton... ott meglehet csinálni más urizálásokat is...
"áutalom a férjem számlájára" ezen vagyok fenn akadva.
Nem akarom hogy megtapasztalja missparker, hogy milyen az amikor nincs mit enni... csak nézni egymást a konyhában üres hűtővel, üres gyomorral, aztán lefeküdni és szédelegve ébredni az éhségtől, lenyomni a 8 órát, aztán menni a maszekba... egyből nem lenne:"átutalom a férjem számlájára" Valahogy az ember élete átértékelődik...
Én tudni akarom mennyi pénzünk van, mert csak úgy lehet kalkulálni a hónapot és ebbe nem fér bele, hogy most elmegy egyénileg vásárolgatni az ember.

asasleszált 2008.10.19. 23:14:04

Különben egy ágyba alszotok még? Vagy a férjed két éve elköltözött csak nem vetted észre?

feltételes reflex 2008.10.19. 23:41:13

Walter vanden Vögelveide,

nekem fogalmam sincs se missparker életéről, se máséról, de nem hiszem, hogy ez az "átutalom a férjem számlájára"-dolog zagyvaság lenne, vagy csakis ott működne, ahol van zseton. lehet, hogy ő azért utalja, mert önérzetes, sőt (hála a drágajóistennek) még meg is engedheti magának.

nem hiszem, h annyira bad for her.

DEGEC 2008.10.19. 23:49:38

feltételes reflex 2008.10.19. 23:41:13

ebben én sem látok semmi kivetni valót, az a fontos hogy mind2jüknek jó legyen, bár nem belepofázás meg kioktatás képp, de szerintem az a dolog, abba a csoportba tartozik amit ugy tanul az ember hogy látja a szüleitől.

Ha a gyerek majd ezt látja és az ő felesége/férje mást látott, lehetnek viták...bár mindent meg lehet beszélni....na jó majdnem...

de lehet hogy hülyeség amit gondolok....

feltételes reflex 2008.10.20. 00:04:35

Degec,

nem, nagyon nem hülyeség, amit gondolsz/mondasz...

a kulcs szerintem is itt van: az a fontos, hogy mindkettejüknek jó legyen.

innentől kezdve nincs jó vagy rossz sztenderd.

feltételes reflex 2008.10.20. 00:10:36

a gyerek meg lásson olyat, amiben a kasszák számától függetlenül érezhető, hogy összetartás van.

missparker 2008.10.20. 09:02:39

Walter vanden Vögelveide:

"Nem akarom hogy megtapasztalja missparker, hogy milyen az amikor nincs mit enni"

Túl vagyok rajta, lásd még a postban írtakat.

Mellesleg a mi módszerünk kifejezetten a szegénység miatt alakult így, nem kifejezetten "urizálás", ahogy te mondod. Nagyon kellett vigyázni arra, hogy ne folyjon ki a pénz a kezeink közül. Mi sem értettük, miért működik, aztán rájöttünk: az egyik legkomolyabb pszichikai hatás, hogy csak a saját pénzedet látod, nem a "közöst", ergo csak arra számítasz, azt osztod be, mikor költesz valamire. Mert úgy tűnik, nincs több. Pedig van, csak a másiknál, de azzal nem kalkulálsz.

Nem gondolom, hogy a közös kassza nem működhet, csak mi nem próbáltuk ki, és mivel tetszik a jelen állapot mindkettőnknek, nem is fogjuk. Akinek viszont nem válik be igazán a közös kassza, ezen tapasztalatokkal akár ki is próbálhatja.

Az átutalás meg szintén egy felelős megfontolásból működött így: nem kockáztathattam, hogy a zsebemben egy fél háznyi készpénzzel este tízkor a Keletiben sétálgassak (mert onnan járok haza).

Balance Of Power 2008.10.20. 11:32:00

En is a kozos mellett vagyok. Persze nem mindegy, hogy fel eve elunk egyutt, egy ev utan koltozunk ossze vagy hogy mar 10 eve boldogitjuk egymast. Valaki viszont irta, hogy a "parom nem tudja kezelni a penzt" - tanulja meg bazze. Legyen rendezve a rezsi, hitel, egyeb kotelezo dolgok es utana lehet koltekezni, ha marad. Nyilvan nem varom el, hogy az asszony minden alkalommal kulon felhivjon, ha hazafele beteved a turkaloba, de pl. kurva nagy balhe volt, amikor egyszer Karacsony elott elment Amway-es bemutatora (valami hulye ismeros akarta beszervezni), ott telebeszeltek a fejet es megvett 40 ezerert egy "kezdo csomagot". Persze elore nyilvan azert nem hivott fel, mert tudta, hogy azt mondtam volna, hogy ezeknek a faszoknak ne adjon penzt. Nekem lett persze igazam, erre o is rajott. A masik vesszoparipam a baratnoknek adott kolcson, pl. amikor megvette online a repulojegyet mindkettejuknek (valoban igy volt praktikus) es 2 honapig vartunk, hogy az visszaadja (huszonvalahany ezer). Nem kenyerre kellett, de en speciel utalok tartozni, tehat nekem se tartozzon senki - neha ugy tunik azonban, masok nem. Es hangsulyozom, nem ezer forintokrol van szo, mert 5000-ig nincs gond.

A "nagyanyaink idejeben" pelda meg erdekessegnek elmegy, de ez a "nem tudta, mennyit keres a ferje" dolog azert kicsit ma mar tulhaladott.

feltételes reflex 2008.10.20. 11:56:56

Balance Of Power

ez a "nem tudta, mennyit keres a ferje" dolog azert kicsit ma mar tulhaladott.

miért lenne túlhaladott? Nem zárja ki a közös kassza meglétét. A közös költségre, közös életet érintő döntésekre természetes, hogy közös pénzből fizetnek. De nem kell sztem minden fillérrel elszámolni. Nem baj, ha tudják, ki mennyit keres (Ez nagyobb jövedelemkülönségek esetén akár hasznos is lehet, mert akkor mondjuk jóérzésű ember nem várja el a nála jóval kevesebbet kereső partnerétől, hogy esetleg erejét meghaladóan költsön), de ha nagyjából hasonlóan keresnek, és esetleg nem tudják/nem érdekli őket a másik fél pontos keresete, szerintem az sem gáz.

Most képzeld el, hogy a nejednek szeretnél valami nagyobb meglepetéssel kedveskedni, esetleg hónapokig tart összegyűjteni az árát, de sehogyse tudod meglepni, mert fillérre pontosan tudja, hogy mennyit keresel, és te fillérre pontosan minden pénzed is beteszed az alapba...:))

Balance Of Power 2008.10.20. 12:10:02

Valoban, az ajandekozas ilyen esetben nem konnyu, hiszen ha minden kozos, olyan, mintha a sajat penzebol vette volna meg sajat maganak.
Nalunk ez ugy van, hogy ket sajat bankszamla van, egyikre jon az en fizum, a masikra az ove, DE mindkettohoz van mindkettonknek hozzaferese, kartyaja stb. Sose lehet tudni, mikor kellhet hirtelen penz az egyikrol vagy a masikrol. DE ugyanakkor megiscsak van egy "kulon" jellege, hiszen a fizuk valoban sajatok.
Az ajandeknak egyebkent nem az anyagiak szempontjabol van jelentosege, hanem sokkal inkabb annak, hogy varatlanul jon, hogy konkretan mi az es milyen apropobol kapjuk. Elvegre ha veszek egy CD csak ugy, azt mindketten hallgatjuk; a DVD-t ketten nezzuk; az italt ketten isszuk meg; a konyveket is elolvassuk mindketten; utazni is ketten megyunk stb.stb.stb.
Karacsonyra, szulinapra pl. evek ota nem is veszunk egymasnak semmit, ellenben elmegyunk etterembe es en pl. idonkent veszek viragot hazafele csak ugy meg ilyen-olyan hetkoznapi meglepik szinesitik az eletet - pont ez a jo benne, hogy nincs apropojuk.

lilabirka 2008.10.20. 14:02:19

Ez a fogkeféhez hasonlított külön kassza, és a védelmében felhozott érvek kifektettek. Ilyet az csinál, aki a kapcsolatát nem tekinti VÉGLEGESNEK. (Kell, hogy színesítse az életemet, meg egy időre összeálltam vele, hogy jobb legyen nekem, de az egyéni világomba, önérzetembe, barátságaimba, életem történetébe ne másszon bele ez az ember.) Egy megkötött házasság esetében ez finoman szólva érthetetlen! Kíváncsi vagyok, másban is ennyire segítitek-e egymást, és mi mást titkoltok még egymás előtt...

Úgy gondolom, házasságot azért kötnek, hogy CSALÁDOT alapítsanak, és a családnak mint egésznek van egy életszínvonala. A szülőnek meg nincsenek külön pénzügyei pl. a gyerekkel - aki ezt a helyzetet egyébként pillanatok alatt megtanulja kihasználni.

És igen, az ajándékozás meg az apróságok nehézkesek ebben az esetben, én majd úgy szeretném csinálni, hogy a két összeöntött jövedelem mondjuk 10-10%-át saját használatra mindketten megkapjuk készpénzben (úgy a számlaforgalomban sincs nyoma a vásárlásoknak :-)), és azzal nem kell elszámolni; hogy ne kelljen minden út menti kávézást könyvelni, és hogy meg tudjuk lepni egymást.

Az egésznek pedig semmi köze ahhoz, hogy van-e külön bankszámla. Az lebonyolítási kérdés. (Az egyetlen számla költsége általában alacsonyabb, több kártyát meg nyugodtan lehet hozzá rendelni.)

Tegyem hozzá, a szüleim mindig mindent összeraktak (bár főleg apám bonyolította le a pénzforgalmat, de csak azért, mert precízebb meg figyelmesebb volt a számokkal).

lilabirka 2008.10.20. 14:06:42

(Hogy ne tartsatok túl szigorúnak... Hozzáteszem, hogy igen, tudom, a pénz kényes kérdés, és a házasságban ezt is meg kell TANULNI. Eltart egy ideig. Ha a két fél nagyon eltérő társadalmi rétegből jött, még inkább nem könnyű. De megéri, mert ezek a tapasztalatok is összébb hozzák a két embert, gondolom.)

efhábé 2008.10.20. 15:27:39

tesómék külön kasszán vannak, nincs nagy különbség a fizetésük között, megosztják a költségeket, a maradékkal meg ki-ki külön gazdálkodik.
nálunk én kb. 4x annyit keresek, mint a feleségem, közös kasszán vagyunk. Amit kapok, hazaadom, amikor meg pénz kell, veszek ki a közösből. Az ő fizuja megy a számlájára és ahhoz nem nyúlunk, az a megtakarítás. Jól működik, bár nagyobb dolgokkal nem tudjuk meglepni egymást (és nem is akarjuk, ha nagyobb dolog, akkor megbeszéljük és nagyon örülünk neki, amikor megvesszük).

X 2008.10.20. 15:51:35

Na én ezt a parát marhára nem értem a mai nők egy részétől, hogy "jaj nehogy kitartott legyek". Mireföl? A házasság nem éppen azt jelenti, hogy megosztjuk egymással az életünket? Még a jog is azt mondja a maga rideg betűivel, hogy a házasság ideje alatt szerzett vagyon egyformán illeti a két felet, függetlenül attól, hogy tételesen ki mennyit keresett meg kettejük közül.

Szerintem éppen az tudja megmérgezni a házasságot, ha egyáltalán felmerül problémaként, hogy ki tett be, illetve ki vitt ki többet és ki kevesebbet... Mégis, ki a fenét érdekel? Egy átlag házaspár, főleg ha gyerekek is vannak, a bevétele 90%-át közös szükségletekre költi el, a többin meg épeszű emberek nem vesznek össze. Akkor meg nem tök mindegy, milyenek az arányok a két fél között?

A fogkefe hasonlat két dolog miatt sem áll. 1. Más fogkeféje fertőzésveszélyt hordoz, míg mástól kapott pénz nem hordoz. 2. A fogkefe (viszonylag) tartós, személyes használati tárgy, a pénz viszont folyamatosan jön és megy, és mint ilyen, inkább az ételhez-italhoz hasonlít. Aki a kilós kenyeret nem vágja föl előre "én kenyeremre" és "te kenyeredre", annak a pénzbevételeket sincs oka kettévágnia.

Walter vanden Vögelveide 2008.10.20. 15:51:41

Kicsit túlbeszéltük a témát...
Én továbbra is fenntartom akinek van pénze az úgy bánik vele ahogy kedve tartja, akinek meg nincs az nem engedhet meg ilyeneket, hogy ne lássa mennyi is akkor a kettőnk össz fizetése, mert csak úgy elég a megélhetésre, de ezt már írtam nem írom le mégegyszer felesleges, mert akinek szántam az nem érti a legjobban.

Jávor Tamás, Degec, Céadoin veletek továbbra is egyetértek.
Missparker meg majd utalja a férjének a lakhatási hozzájárulást, a boltpénzt, vagy a 22x2 kifli árát amit megevett de esetleg a férje vett neki, de tartozik még, meg amit akar. Ebből esetleg üzlet is lehet a családban. Kölcsön adok neked 50-es kamatra pénzt... vagy a gyerek is megtanulná a pénzhasználatot, ha 10%-kkal többet kéne visszaadnia... vagy esetleg lehet olyat csinálni, ha úgyis benne vagytok a könyvelésben, hogy a gyereknek adtok pénzt de felirjátok. Amikor lesz állása akkor majd ki kell számolni mai értéken + kamat és a gyerek átutalhatja a bankszámlátokra... persze azt is számolni kell, hogy ki mikor adott neki kölcsön, nem ám valamelyikőtök gazdagszik az üzleten... Ez jó ötlet nem? Ezzel is lehet erősíteni a családi összetartást...

Gergő 2008.10.20. 16:00:03

Walter ez jó, egy gyerekkori csínytevésem jutott eszembe róla: vettem 20 forintért egy zacskó Negrót, volt benne talán 30 darab, és 1 forintért árusítottam a szünetben darabját az osztálytársaknak. Aztán szép kis üzleti tervet csináltam, hogy másnap is veszek Negrót a bevételből, és majd azt is eladom, és így tovább, aztán ha sok pénzem lesz, veszek biciklit. :) Amerikában lehet megdicsértek volna érte, de idehaza a 80-as években hatalmas balhét csapott a tanítónéni, egy életre kiölve belőlem az üzleti érzék bármiféle csíráit. :) Valószínűleg az a bizonyos összetartás lebegett a szeme előtt, hogy azt rombolom az üzletemmel.

Amúgy meg ha férj-feleség egyformán keres, nincs értelme a külön kasszának mert fillérre pontosan ugyanaz jön ki mintha közös lenne, ha meg nem keresnek egyformán, akkor éppen hogy a közös kassza az igazságos, különben házaspár létére az egyik fél jómódúbb lesz mint a másik, ami csúnyán megmérgezheti a kapcsolatot (mint azt páran már emlegették itt).

feltételes reflex 2008.10.20. 17:10:49

Balance Of Power,

Ez így tök korrekt, amit írsz.

feltételes reflex 2008.10.20. 18:18:58

Walter, sztem meg az van túldimenzionálva, amit Missparker írt.

"A költségek feleződnek. Hogy ez bizalmatlanság lenne? Kell-e nagyobb bizalom annál, hogy úgy éljünk a párunk mellett, hogy tudjuk, számíthatunk rá (anyagilag is), csak azt nem tudjuk, mennyire."

Szerintem ebben nyoma sincs az általad viccesen vagy cinikusan előadott gyakorlatnak. (Van olyan is, persze, csak az nem így néz ki)
Ebben szerintem minden benne van, ami két ember "szövetsége" esetén lényeges.

missparker 2008.10.20. 19:18:31

X,

A kitartottságtól való félelem alapja, hogy ha a nő a férjétől függ anyagilag, sokkal több mindent kénytelen elviselni pl. családon belüli erőszak terén. Mert nem mondhatja, hogy "jólvanapám, téged nem lehet elviselni, váljunk". Nem tudja kifizetni a férjének a fél lakás árát vagyonmegosztáskor, tehát mehet a híd alá. Rosszabb esetben gyerekkel. Elismerem, hogy nagyon pátoszos meg romantikus, hogy "megosztjuk az életünket", csak éppen veszélyes is. Van aki vállalja ezt a veszélyt, van aki nem. Mi pl. nem.

ps. Tudod mennyi baci van a pénzeken? :)

Walter,
Ismertem olyan szülőt, aki ezt az elszámolást megcsinálta a gyerekével. Elkezdett keresni, az apja meg elszedte az utolsó fillérjét is, és úgy bánt vele, mint egy rabszolgával. A lány 19 évesen lelépett, most Ausztráliában él a férjével, normális családban. Szerencséje volt, végződhetett volna rosszabbul is. Igaz, ez a lány azt látta, hogy az anyja is kitartottként él, meg is kapta naponta az arcába.

Gergő,
A negrós üzletért gratula, a tanáraid korlátoltak voltak. Én az iskolabüfé konkurenciája voltam, reggel megvettem a csokit az ábécében, és az iskolabüfénél olcsóbban adtam. Igazgatói intő lett a jutalmam :)

DEGEC 2008.10.20. 21:11:07

missparker 2008.10.20. 19:18:31

szerintem neked nagyon rossz tapasztalataid vannak gyerekkorbol.

nem meggyőzni akarlak, mert ez mindenkinek a sajat dolga, de a kicsit hülyeség hogy vagyonmegosztáskor a feleségnek ki kell fizetni a ház felét.

1. mert ha vesztek és 50-50% akkor a férj is kifizetheti.
2. ha nem 50-50 % van a neveteken akkor is felezni kell,
3. ha volt bevitt vagyon azt szerződésben ki lehet kötni, de időközben is lehet irni szerződést, hog ymely tárgyak, értékek, betétek nem keépzik váláskor a közöst.
4. én igy nem birnék élni, hogy enyém tiéd, és semmi közöd, ez inkább szobatárs nem pedig, férj feleség...
az én feleségem nem dolgozik, van kártyája a számlánkhoz, persze néha kellemetlenül érzi magát, hogy ő nem dolgozik, (persze a háztartást 100% ban ő vezeti) de mindig megnyugtatom hogy egyenlő félnek tekintem és nem kitartottnak...
És eszerint is viselkedem...

feltételes reflex 2008.10.20. 22:30:46

Degec, de te kivétel vagy... ami azt illeti, már az is egy csoda, hogy ennyi, hasonló szemléletű pasi van rajtad kívül ezen a blogon...hálistennek:)) de azért ne hidd, hogy nem reális az, amit Missparker mond.

És szerintem ő meg nagyon is tisztességes, ellentétben rengeteg nővel...

Nekem az is benne van a félelmeimben, hogy nem szeretnék még látszólag sem hasonlítani arra a már-már klasszikusnak számító nőtípusra, amelyik sokszor a gyerekekkel takarózva (szegény, bántalmazott, hős magyar anyaként) konkrétan földönfutóvá teszi a pasit váláskor,dacára annak, hogy anno igazából csak a férj vitt be vagyont a házasságba..

(uhhh, de unom, h szaraxik itt a motor, vagy mi...)

feltételes reflex 2008.10.20. 23:18:21

amúgy valószínűleg a te feleséged is dolgozik, ha van gyerek, akkor meg főleg... nem lenne jobb ezt a "nem dolgozik"-ot inkább "nem keres pénzt" "nincs fizetős állása" , vagy ilyesmire módosítani?

Mert nem hiszem, hogy az nem munka, ha valaki a háztartást. a családi háttér összes biszbaszát, problémáját elvezetgeti. De ahogy látom, elég mélyen (még a legjobb szándékúakban is) ott gyökerezik az, hogy aki nem keres pénzt, az nem is dolgozik.

Ilyenkor viszont végképp nem csodálkozom azon sem, ha a nőknek parája támad a pénz miatt, ideértve a közös kasszázs kérdést is.

DEGEC 2008.10.21. 00:03:18

feltételes reflex 2008.10.20. 22:30:46

Hát (háttal nem kezdünk mondatot..) a feleségem nekem mindig azt mondja a nőkkel vigyázni kell, mert sokkal aljasabbak mint a férfiak..:-)

Mondjuk szerintem az egész ember kérdése, mármint hogy ki milyen gondolkodásmódú...
szar dolog a válás de gondolom ezt is meg lehet értelmesen beszélni...

Pl ott volt a tv2őn az a szar cápás műsor...
Azt tipikusan magyarnak találták ki, nem láttam csak 4-5 részt, de ált. a csaj tudott a legkevesebbet, mégis mindig ők akarták a legtöbbet, azzal az indokkal, hogy neki szüksége van, fiatal, hitele van stb....

könyörgöm, mért lett volna oly nehéz mindenkinek belőni hogy mit tett a kalapba és reális követelményt támasztani...

Amugy ha én ezt feltételezném a páromról, vagy a gyanu legkissebb szikrája is felmerülne, nem vettem volna el, és gondolom ő sem jött volna hozzám.


én értem hogy missparker tisztességes, de mi értelme külön felhalmozni ha váláskor 50-50?

ginny 2008.10.21. 00:56:13

Most jutottam a hsz-ek végére, és kicsit azért csodálkozom...
Én belepusztulnék, ha úgy kéne élnem, ilyenfokú bizalmatlanságban, mint missparker teszi.

missparker:
"Fogalmam sincs mennyit keres a férjem, milyen tartalékai vannak. Az az ő pénze. Ez fordítva is igaz. A költségek feleződnek. Hogy ez bizalmatlanság lenne? Kell-e nagyobb bizalom annál, hogy úgy éljünk a párunk mellett, hogy tudjuk, számíthatunk rá (anyagilag is), csak azt nem tudjuk, mennyire. "

Hát itt van a lényeg, a végén....Fogalma sincs , mennyire számíthat a férjére...Gratula egy ilyen kapcsolathoz! Teljesen nonszensz szituáció. Nem hinném, hogy sírig tartó kapcsolat alapja ez a hozzáállás.Még jó, hogy nincs benne gyerek...

Ha meg a családon belüli erőszakot említi...
Ha ez egyáltalán felmerül a párjával kapcs., akkor könyörgöm, hogy tud vele élni???Értehetetlen....
Sok évet töltöttem itthon a gyerekekkel mint főállásúanyuka, mert megtehettük: párom vezető beosztásban nagyon jól keres/ett.
Soha nem merült fel kérdésként, hogy a közös bankszámlánkról-amire ugye ebben az időszakban csakis ő hozta a pénzt-mikor,mire veszek le pénzt. Amire a gyerekeknek és nekem szükségünk volt, azt gondolkodás nélkül megvettem. Ebből sosem volt problémánk......Ez nálunk így természetes, szerintem ha 2 ember összeköti az életét, gyerekeik születnek, akkor ez fel se merülhet. Ha igen, akkor meg jobb, ha szedik a sátorfájukat....

Tudjátok mit? Sajnálom őt! Igen sz@r tapasztalatai lehettek, igazi érzelmek ebben a házasságban tuti nincsenek, mert mindig ott lebeg a "mi lesz ha.."
Nem szaporítom a szót : Degeccel és Walter vanden Vögelveidevel értek egyet, különösen tetszett utóbbi 15:51:41-es hsz-e...

feltételes reflex 2008.10.21. 01:41:52

Hát, Degec, (csak, h én is háttal kezdjek:)) ismeretlenül is üdv a feleségednek, már csak a vele való nagy egyetértésem miatt is, neked pedig gratula hozzá, a gyanúról szóló passzusodhoz meg még külön...:-)

De hogy ne essünk egészen az általánosítás csapdájába: az egész dolog tényleg ember kérdése és nem nemi hovatartozásé. Sőt, mesélhetnék ezügyben férfi-sztorikat is. akár..és semmi értelme nem lenne.

Nem akarok Missparker védőjeként tetszelegni (szerintem ő se szorul ilyen támogatásra), de gyanítom, hogy ő se azoknak a táborát erősíti, akik szerint váláskor (jaj, nem kívánom azt Neki!) automatikusan 50-50% jár mindkét félnek. Már miért járna ez automatikusan, de tényleg?

feltételes reflex 2008.10.21. 01:49:01

ginny, csak két kérdés:

1.ma már pénzkereső melód van?

2. ha neadjisten úgy alakulna, hogy nálatok kéne sátorfát szedni, akkor te azt meg tudnád oldani önerőből, magadtól?

Balance Of Power 2008.10.21. 09:13:24

Miert kell rogton a valasrol beszelni?! Ha mar osszehazasodtam/egyutt elek valakivel, akkor kiismertem annyira, hogy tudom, le tudunk-e elni egy eletet egyutt vagy nem. Csaladon beluli eroszak felvetese valoban nevetseges. Kapuzaras elotti panik mondjuk elofordulhat, hogy 50 evesen megkattansz egy fiatal macatol, de annak is mindig az a vege, hogy visszakuszik az ember - emiatt ugyse lesz valas meg semmi. Egy eletre szolo kapcsolat ezeken a dolgokon mind tulmutat. Apam is volt, hogy elkoltozott tolunk, megis egyutt vannak a mai napig.

ginny 2008.10.21. 11:58:44

feltételes reflex,
igen, keresek, nem is rosszul......
Ha szedni kéne a sátorfát....akkor először sztem eladnánk a házunkat, mert igen nagy lenne különéléshez. De igen, megoldható lenne.

Csakhogy, épp tegnap a post kapcsán beszéltünk erről a a párommal és megállapítottuk, hogy számunkra mindez annyira idegen, ez a külön kasszásdi.Képzeld,pont a férjem volt erőteljesebben felháborodva, holott ő tett többet anyagilag abba a bizonyos kasszába....Mondjuk, mi a gyereknevelést, a főállású anyaság éveit nem úgy tekintettük, mint valami szükséges rosszat. Mi akartuk a gyermekeinket és felnevelni is mi akartuk őket, nem idejekorán idegenek kezébe átadni.(bár ez nem túl trendi manapság )
Na meg a kissé azért túlhajszolt páromnak sem volt mindegy, hogy este békés család fogadja, vagy totális káosz a lakás-konyha-gyerekek frontján.
Én meg nem szenvedtem gyes betegségben-bár imádom a munkám-de a gyerekeim még jobban..Úgy gondoltam, mindennek megvan a maga ideje, kár lett volna ezeket a csodás éveket kihagyni, sokmindenről lemaradtam volna.
Szerencsére olyan a diplomám, ami így több év kihagyás után is konvertálható....szóval, minden oké.
Ja, épp a tegnapi beszélgetés kapcsán: nem úgy néz ki, hogy el akarnánk válni:)Volt az életünkben nehéz pillanat( nem anyagi, hanem betegség révén: a férjem akkor olyan sziklaszilárdan állt mellettem, hogy én tudtam és azóta is tudom, hogy rá tényleg MAXIMÁLISAN SZÁMÍTHATOK és azt is tudom, mennyire, nem, mint missparker....
Talán szerencsém is van a férjemmel?

ginny 2008.10.21. 12:04:56

Balance of power,
egyetértek. Egy házasság a bizalmon, a kölcsönös érzelmi és anyagi felelőségvállaláson alapul és nem utolsósorban a szereteten.

Nem a válásra kell balanszírozni...
Akinek meg házasságon belüli erőszak esélye merül fel vkiről....azzal ne is költözzön össze, házasságról meg ne is gondolkozzon beszéljen!

Nem menekülési útvonalakat kell keresni előre, taktikai játékot játszani, titkolózni-mert akkor hol van az őszinteség, ami nélkül nincs normális kapcsolat??? Nekem ez abnormális ebben a formában!!!!!
süti beállítások módosítása