Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Visszahívás

2008.10.13. 06:00 Szegényember felesége

Csütörtökön felhívtak két helyről is, hogy engem választanak a munkára. Az egyik itt a városban van, nem különösebben érdekes munka, kellemes, szimpatikus környezetben, és elég jól fizetnek. A másik dupla annyi pénzért, a szakmámban kiváló karrierlehetőség és kihívás, de Budapesten.
Az elmúlt pár napban körbejártuk itthon a lehetőségeket. Nagyjából meghoztuk a döntést is.
Azért kíváncsi vagyok rá, hogy szerintetek mit válasszak?

(Biztosan ezer kérdésetek lesz, de ma dolgozom. Amire tudok, este válaszolok.)

23 komment

Címkék: állás álláskeresés történetünk állásinterjú

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr43709932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marky 2008.10.13. 07:43:52

Hát az attól függ mennyi az annyi...
Egyrészt nagy megterhelés a távkapcsolat, meg sem a napi bejárás sem az albérlet nem olcsó dolog, ráadásul az előbbi időrabló.
Nyilván attól is függ a párod hogy áll hozzá, de én a fentiek ellenére Budapestet választanám. Nagyon nem mindegy hogy olyat csinálsz-e ami a szakmádba vág és szereted, vagy csak gürizel de unod/utálod.
Arról nem is beszélve hogy mint a korábbi postokban olvastam, nálad allergiás reakciót vált ki ha csak gürizel és nem szereted.

ildsisy 2008.10.13. 08:11:26

Amit a szíved súg, azt válaszd!
én a Budapestet választanám, bármilyen nehéz a "távoltól" lenni...de, mondom amit a szíved súg...
:)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.13. 08:18:18

Minthogy korábban már kétszer allergiás lettél a stresszre, én a nyugisabb otthonit választanám; s szerintem Te is azt fogod.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.10.13. 08:21:17

Nem tudom, mennyi időt töltöttél munka nélkül, de feltételezem többet, mint egy - két hónap. Vissza kell szokni.
Ráadásul, ha jól értettem, valamilyen stressz által előhívott betegség gáncsolt el.

Emiatt én a Te helyedben az elsőt választanám. Persze a részletek árnyalnák a képet. De ennyi információ alapján óvatos lennék.

loláb 2008.10.13. 08:55:50

Természetesen a Budapestit. Kétszer annyi pénzért még jó hogy azt.

missparker 2008.10.13. 08:58:49

Itt nem lehet jó tanácsot adni, inkább a szempontokat érdemes végigvenni:

Mi a prioritás? Inkább sok pénz vagy inkább kényelem?
Érdemes-e naponta utazni Budapestre?
Van-e értelme költözni esetleg?
Költözés esetén a párod jobban járhat-e?
Melyik hosszabb távú?
Melyik hogyan fog folytatódni, ha elmész gyereket szülni onnan?

bölcsésztanár 2008.10.13. 09:01:16

Hajrá hajrá!
Neked legalább van választási lehetőséged most, hogy Pesten dolgozz vagy vidéken. Ha én választhatnék, úgy menekülnék Pestről, mint a szél. De hát ez ugye én vagyok
Sok sikert!

degec 2008.10.13. 09:16:34

enny info tudataban, nem igazan lehet donteni..
kerdes, melyik hosszabtavu. elorelepesi lehetosegek, 100 e huf duplaja vagy 300. e ft duplaja..
parod, lakas, szakmai eloremenetel fejlodes stb...??

Hátrányos helyzetű kaviár 2008.10.13. 09:44:08

Na végre.
Mint már írták, mérlegelni kell.
Doki bácsi/néni mit mondott? Mi váltotta ki elsősorban a betegségedet, ami miatt fel kellett mondanod az előző munkahelyeden, amit állítólag szerettél?
Ha nem egyértelműen a stressz, akkor én megfontolnám a Budapestre való költözést. Ha jól értettem, nincs gyerek, így valamivel könnyebb. Szegényember pedagógus, ugye? Igaz, nem tudom pontosan mit tanít, de neki valszeg könnyebben menne az elhelyezkedés a szakmájában Budapesten, mint neked otthon.
Persze, számolni kell. Mennyi lesz az annyi. Egy 100-ast nyugodtan számolhattok rezsire meg albérletre. És a többi, és a többi.
Ha nincs meg annak a reális veszélye, hogy ismét beteg leszel, én a helyedben mindenképpen a szakmába vágó melót választanám. A langyos, nemigazán szeretem otthonit pedig köszönettel visszautasítanám. Mert az első pár hónapban ugyan örülni fogsz, de aztán abba fogsz újra belebetegedni, hogy évekig kell végezned egy nemszeretem melót.

fahey 2008.10.13. 11:06:32

szerintem a pestit válaszd, ha meg tudjátok oldani, hogy az Ember is rendben legyen. nem tudom milyen messze laktok pesttől, de talán még 1 költözést is megérne.
van egy kozigallas.gov.hu/ oldal, ahol rengeteg tanári állás szokott lenni, bár mostanában nem néztem! de a neten gondolom amúgy is elboldogultok, nem kell az én tanácsom:)
amúgy én se amakrtam pestre költözni, de hát itt lett melóm, és egyáltalán nem bántam meg, a lakás drágább, de jóval többet lehet keresni, a 2x-es fizetés a te esetedben meg nem lehet mindegy, mert a lakás úgysem 2x drágább, ha jól számolok, de nem biztos :D
örülök, hogy vannak lehetőségeid!
mi lesz a házvezetőnői melóval? biztos nem örülnek a gyors lelépésnek, de hát mindenkinek a saját érdekeit kell néznie sajnos

meseanyu · http://jokonyvek.blog.hu 2008.10.13. 11:16:54

Én az otthonit választanám, modjuk személy szerint utálom a fővárost, nem nagyon értem hogy lehet ott élni. Nálam Pest váltott ki olyan tüneteket, hogy fél év múlva kénytelen voltam hazahurcolkodni.

hukk 2008.10.13. 11:26:25

Szerintem mejn fel pestre, és a stressz kezelését bízd pszichiáterre.

feltételes reflex 2008.10.13. 12:22:38

Mindkét meló rizikós (az első az előbb-utóbb bekövetkező frusztráltság, a második a várható stressz miatt), de szerintem válaszd a másodikat: Budapest. Nem csak az anyagiak miatt, hanem mert ez lenne az a munka, ami igazán érdekel. Azzal meg az ember mégiscsak szívesebben elvan.
Pár hónap kibírható távkapcsolatban is, de talán az embered is könnyebben találna munkát a fővárosban.
Nem tudom, mi köt a mostani lakhelyetekhez, de úgy vettem ki, nem sok minden. Úgyhogy gyia!:)

Haloperidol 2008.10.13. 13:37:08

Nyilván megfontolandó, az, hogy mennyire tartod a munkahelyi stressz következményének azt a titokzatos bőrbetegséget. (Kíváncsi lennék egyébként a dg-re... Így látatlanban én valamilyen pemphigusra tippelnék. Egyébként az ilyen autoimmun betegségeknek eléggé nagy része stressz-indukálta.) A másik pedig a családalapítás: ha a közeljövőben gyereket szeretnétek, akkor nem ideális a távmeló (már a "gyártás" szempontjából sem...).

pingvin 2008.10.13. 14:22:23

Mivel albérletben éltek, rosszul fizetett tanári állást pedig Budapesten is lehet találni, egyértelmű a választás, nem?

Hazsika 2008.10.13. 15:24:44

"Mivel albérletben éltek, rosszul fizetett tanári állást pedig Budapesten is lehet találni, egyértelmű a választás, nem? "

LOL. Diploma nélkül csak Bivalyröcsögén lehet tanítani ;), az ismerős/rokon igazgatónál. Úgyhogy szegényemberenek marad a Meki a Nyugati téren.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.10.13. 15:26:05

Szerintem is Budapest! Már ha a duplája az nagyon duplája.

És igaza van pingvinnek: tanári állást Pesten is találtok, albérlettel meg tele a padlás.

Amúgy előrelépési lehetőségben melyik a kecsegtetőbb?

Robin 2008.10.13. 15:28:14

Nálam nem a karrier a legfontosabb, és a pénz sem. Sokkal többre becsülöm a normál fizetés melletti kellemes környezetet, kedves embereket - és ha ebből már elég volt, még mindig jöhet a nagyváros. Kihívást meg lehet találni. Az más kérdés, hogy korábban már beszéltél arról, hogy SzE nagyon ki van, mert nincs látszatja a munkájának. Hogy diploma nélkül másutt hogy tud elhelyezkedni az kérdés. Szvsz megbirkóztok ti a választással ketten is! :)

hjgyrk 2008.10.13. 15:52:34

sohasohasoha nem mennek vissza pestre dolgozni.pest kornyekere igen,de bele a varosba bele nem.
videk.nyugalom.jolevego.

Jedenew 2008.10.13. 19:38:22

Tök jó kis happy end lesz. :)

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.10.13. 21:31:46

ez attól függ; ha pesten van a meló akkor inkább maradj otthon. ha budán, akkor irány a főváros.
:P

Balance Of Power 2008.10.14. 11:08:44

Mennyi idon belul kell valaszt adni?

A pesti melo multi vagy zsebbefizetos kft? Vannak- e juttatasok, a pesti melonal valami koltozesi tamogatas? Nyugodtan leirhatnad a konkret ajanlatot (osszegszeruen, mi baj lehet belole?) es nev nelkul a melo, ill. a cegek jelleget. Sokat segitene a hozzaszoloknak.

pemegény 2008.10.14. 14:42:21

Gratulálok!!!
süti beállítások módosítása