Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Spórolás a bankban

2008.10.07. 04:00 Szegényember felesége

Egy alább közölt olvasói levél adta az apropót, hogy írjak arról, hogyan spóroltam havonta pár ezer forintot azzal, hogy átnéztem a banki ügyeinket.

Első bankszámlámat az egyetemi ösztöndíj fogadására nyitottam. Nagyon felnőttes dolognak éreztem ezt akkor. Amikor megjelent a diákhitel, a kezdeti szabályozás szerint csak egyetlen bankon keresztül lehetett igényelni, tehát nyitottam náluk is egy számlát. Párom szintén hasonló cipőben járt.

A vállalkozásnak megint csak külön folyószámlát kellett nyitni. Ekkor alaposabban körül kellett néznem, hol milyen feltételek mellett ajánlanak számlavezetést, mert az üzleti csomagokat borsosabban mérték. Végül erre a célra egy takarékszövetkezetet választottam.

Ezzel – mint aki jól végezte dolgát – évekig letudtam minden bankkal kapcsolatos pénzügyi tervezést. Egészen addig, amíg a felmondásom után nem lett egy kis időm arra, hogy alaposan átnézzem a banki költségeinket.

Mivel nem sokkal korábban kifizettük a tartalékokból a diákhitel tartozásunkat, hogy ne terheljen minket az elkövetkező huszonsok évben, megpróbáltuk megszüntetni a diákhiteles folyószámlákat, de nem volt egyszerű. Először a bankkártyákat kellett lemondanunk, a szándékot a bejelentéstől számított egy (vagy kettő?) hónappal később meg kellett erősíteni, és csak ezután szüntették meg a folyószámlát.

A céges bankszámlánál sokat tudtam spórolni azon, hogy igényeltem netbankos hozzáférést, és a számlakivonatokat nem kértem postázni, hanem személyesen járok be érte.

A közüzemi számlákat rendszerint postán fizettük be, de úgy, hogy bankkártyával fizettünk a postán. Valami okból kifolyólag meg voltunk róla győződve, hogy bankkártyával ingyenesen lehet fizetni. Amikor az első alaposan átvizsgált számlakivonatnál láttam, hogy kemény pénzeket vonnak le ilyenkor. Azóta interneten keresztül utaljuk a számlákat.

És íme a kapcsolódó olvasói levél:

Bankos lakossági számlavezetőként dolgozok már vagy két éve, és lenne ezzel kapcsolatosan pár meglátásom.
Első és talán legfontosabb, hogy tulajdonképpen már szinte minden dolgozó ember rá van kényszerítve, hogy folyószámlát vezessen, hiszen a munkáltatók ugye erre utalják a jövedelmet, és sok más esetben, pl. egy hitel felvételnél, a bankok elő is írják, hogy kötelező nyitni egyet. De az már általában szabadon választható, hogy melyik pénzintézetnél tesszük ezt, és hogy a pénzintézet melyik folyószámla-termékét választjuk. Az a tapasztalatom, hogy az élet egyéb területén rendkívül tudatos ügyfelek sincsenek tisztában ennek a fontosságával és általában anélkül, hogy végiggondolnák, ténylegesen mire van szükségük, legáltalánosabb, "standard" számlacsomagokat választanak. Pedig, és ezt nagyon sokan nem is tudják, a havi bankköltségek akár felét, kétharmadát is meg lehet spórolni azáltal, hogy felmérjük, mire van szükségünk, és számlanyitás előtt töltünk egy fél órát kondilista-számolgatással, és a bankfiókban se hagyjuk magunkat "lerázni", kérdezzünk bátran. (Kb. úgy működik ez az egész, mint a mobiltelefon, vagy netes tarifacsomagok, ezek sokféleségét meg ugye nem kell bemutatni senkinek..)

A lakossági bankköltségek szintén jelentős része megspórolható (lenne) az által, hogy kihasználjuk a bankok által nyújtott internet-banki lehetőségeket. Az internetes felületeken végzett tranzakciók, utalások, betétlekötések, stb, bankköltségüket tekintve töredékükbe kerülnek, a fiókos, telefonos ügyfélszolgálatos tranzaktáláshoz képest. Hogy miért? A bank célja az,hogy a kedves ügyfél a bankügyleteit (rutinműveleteket) interneten, emberi beavatkozás nélkül végezze, ennek elősegítéséért a bank mindent megtesz, ösztönöz -az internetes felület ingyenes elérésének lehetőségével, és ugye az alacsonyabb jutaléki tételekkel. Aki ennek ellenére is a személyes rendelkezéshez ragaszkodik, az bizony pluszmunkát ad nekünk, banki dolgozóknak, kicsit sarkítva: az ügyfél helyett kell dolgoznunk, és ezt jelentős pluszköltséggel honoráljuk :))

Harmadrészt, vannak ugye a bankkártyák. Ami jó, mert kényelmes, de bizton állíthatom, nem jó annak, aki spórolni szeretne. Felmérések, statisztikák sora bizonyítja, aki kártyával fizet, vásárol, rendszeresen többet költ, mint aki KP-ban teszi ezt. Hogy miért, azt ne kérdezzétek, valószínűleg a pénz látványa hat valahogy az ember agyára. Ha kérdezik ügyfelek, hogyan tudnák költségvetésüket racionalizálni (igen, tényleg nem egyszer kérdezik (!)...) egyfajta házipraktikaként azt szoktam javasolni, ne vigye magával a bankkártyáját! Tartsa otthon. Tervezze meg, egy hónapban mennyit fog elkölteni mondjuk kajára, vásárlásra, vagyis üzletben. Azt a pénzt vegye fel automatában KPban hó elején (általában minden banknál ingyenes havi 1-2 KP felvétel) és onnantól máris adott a keret, amelyből költhet. Az pedig, hogy nincs nálunk a kártya, máris segít a pillanatnyi csábítás leküzdésében. (Saját tapasztalat, mire hazaérne az ember a kártyáért, jobb belátásra tér az ember).

Hirtelen ennyi jutott eszembe, persze írhatnék még itt hitelekről, hitelkártyákról, megtakarításokról, de talán a most leírtak a leginkább meglepőek.

162 komment

Címkék: olvasó bank pénz spórolás pénzügyek bankkártya diákhitel

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr88699992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.07. 08:02:01

Index címlap. Mi más?

Egyre szomorúbb leszek.

Walter Melone (törölt) 2008.10.07. 08:22:55

Loge · bloge.blog.hu/ 2008.10.07. 08:02:01


Az Index támogatja a szakdolgozat írókat... ;-)

hukk 2008.10.07. 08:39:40

A bankkártyával végzett csekkbefizetés pénzfelvételnek számít, méghozzá azt hiszem OTP bankos ATMből végzett kpfelvétnek.

A netbank pedig a lehető legjobb dolog. Amellett hogy olcsóbb, ráadásul sokkal jobban kihasználja az ember a pénzét. Ha van ötven-százezer forintom, amit tudom, hogy nem kültök el egy-két hétig, akkor nem rohanok be a bankfiókba lekötni, viszont a netbankon keresztül pedig ezut egyszerűen el tudom intézni. Én bőven megkeresem a havi bankköltségeimet így.

Balance Of Power 2008.10.07. 09:14:06

Ezt a "postan a kartyaval fizetes kp-felvetelnek szamit"-dolgot sose ertettem. Elkepesztoen arcatlan kocsogseg, raadasul semmi ertelme. Az ugyintezok amugy altalaban szolni szoktak...

Ha meg netbankja van valakinek a ceges szamlan, nem ertem, a privaton miert nem. A csekkel postara jarast pont a netbank miatt lehet es kell elfelejteni.

De azert netbank es netbank kozott is vannak kulonbsegek. A kocsog OTP-nel csak 3 honapra visszamenoleg lehet megnezni a szamlatortenetet, annal korabbi kivonat 650 HUF. Az Erste-nel siman visszakeresheto online az egy evvel korabbi. Na mindegy...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.10.07. 09:25:59

otp-s netbankom van, és tényleg gáz néha a három hónap, egyébként rendesen működik. Postán nem is tudom, mikor voltam utoljára.
Az, hogy a kártya nélkül spórolhatunk, nem annyira egyértelmű. Esetleg úgy, ha a felvett sok pénzt (amit nagy önuralommal nem költünk el azonnal) nagyrészt otthonhagyjuk. Pont mint a kártyát. Szóval önuralom kérdése, az meg van kártáyval is, ha van.

Ozzy Osbourne 2008.10.07. 09:29:07

149 forintért a CIB minden szamladat indegy kifizeti minden utalasod barhova barmennyi ingyenes. Nem kell maffia bankot valasztani.

Ozzy Osbourne 2008.10.07. 09:31:18

peetmaster:

17 évig voltam otps. Nagyon jo stabil bank de piszkosdrága. 2-3000 forint csak a számlám üzemeltetésére ment el. Ma meg elég mondjuk 200-300 forint erre.

Lutra 2008.10.07. 09:32:03

Balance Of Power!

"A kocsog OTP-nel csak 3 honapra visszamenoleg lehet megnezni a szamlatortenetet, annal korabbi kivonat 650 HUF."

Nem igaz. A számlakivonatot bármikorra lekérheted. Ez egy másik menüpont.

Csak ha hiteles példány kell, az kerül pénzbe. A Netbankon keresztül simán nyomtathatsz bármikor, bármennyit. Másrészt 90 Ft-tal magasabb havidíjért küldenek minden hónapban papír alapú számlakivonatot.

Ozzy Osbourne 2008.10.07. 09:33:01

Balance Of Power:

Az a 650 a CIB-nél pont 1000 forint ... :)

Ozzy Osbourne 2008.10.07. 09:34:52

Lutra :

Igen nyomtathatsz csak azzam marhára nem mész semmire. Volt 1-2 darab 0% THM kölcsönöm is hiába mentem oda ilyennel nem erdekelt senkit ...

Balance Of Power 2008.10.07. 09:34:59

CIB-bel mostanaban haragban vagyok. A Citibank mostani csomagja csabit, ahol minden ingyen van, csak sajnos most kapok uj kartyat az OTP-nel, aminek az eves dijat nem szeretnem bukni egy hirtelen valtas miatt, bar lehet, hogy erdemes lenne.

v v j 2008.10.07. 09:38:56

peetmaster, a három hónap számlatörténet az valóban igaz, de a kivonatok (amit postán is megkapnál, ha plusz pénzért kérnéd) pdf-ben legalább egy évre menően letölthetők és kinyomtathatók. Az egy más kérdés, hogy hiába van rányomtatva, hogy hiteles, a múltkor nekem külön hitelesíttetni kellett, és az tényleg pénz.

Az elektronikus számlacsomag havi díja (ugye, amin netről is bankolhatsz, hogy ne pazarold az ügyintézők idejét) - mintegy motivációként - egyszerűen a rablás kategóriájába tartozik...

Balance Of Power 2008.10.07. 09:41:00

Lutra: 3 honapnal regebbit nem nyomtathatok OTP-nel, ez 1000%. Papiregyenleget azert mondtam le egy eve, hogy ne kuldozgessenek feleslegesen papirt meg erdok megmentese stb. Pont a netbank miatt valik feleslegesse a postan kikuldott egyenleg: mire megkapom, mar reg nem aktualis.

Ozzy: hat akkor a CIB tenyleg szarjon sunt

Alex Ash 2008.10.07. 09:44:09

"Kb. úgy működik ez az egész, mint a mobiltelefon, vagy netes tarifacsomagok, ezek sokféleségét meg ugye nem kell bemutatni senkinek..)"

Nekem igen, ugyanis nincs mobilom.

missparker 2008.10.07. 09:44:28

Most lehet, hogy furcsa lesz, mert használom ugyan a netbankomat, de közüzemi számlát csakis és kizárólag sárga csekken vagyok hajlandó befizetni. Még régen alakult így, mikor nagyon meg kellett terveznem, mit mikor fizetek, és pl. a gázszámla hó közepén jött. Nem akarok senkit rosszra biztatni - egy szakdogaírót nem is lehet ;) - de egy-két hétig nem tűnik fel egyetlen szolgáltatónak sem a hiány...
Írta valaki itt a rövidtávú és kisösszegű lekötéseket, már csak emiatt sem szabad választani a csoportos beszedést.

Santer 2008.10.07. 09:45:10

Na azért vigyázzunk a netes utalással is:)

Először is az is pénzbe kerül, tételenként vagy százalékban, de ha van havi 6-8 utalásod, költségként már befigyel úgy 500-1000 forint, ráadásul úgy, hogy a kis összegű költségekről nem kapsz SMS-t, jófej voltál és nem kérsz postán küldött havi számlakivonatot, tehát észre se veszed, hogy hónapról hónapra lehúznak.

Ennél lényegesen olcsóbb havonta egy nagy tétel pénzt felvenni automatában (ez megoldható ingyen), és amikor útba esik a posta, akkor szépen beállni a sorba.

További előnyei a postás befizetésnek:

- Megmarad a kezedben a befizetési bizonylat, amit akár évekig is eltehetsz, esetleges vita esetén mehetsz vele akár bíróságra is. Ugyanez a bizonylat a banktól csak súlyos pénzekért szerezhető meg (figyelem: amit te nyomtatsz otthon a netbankos tranzakciódról, az nem bizonylat, mert nincs hitelesítve)

- Ha olyan dolgokat fizetsz, amikbe rosszabb napokon az apeh beleköthet, akkor megint nem célszerű ennek nyomát hagyni a bankszámládon (gyerektartás, albérlet, vásárolgatás az ebayen, mittomén)

Összességében, nekem az a véleményem, hogy bankszámlát tartani alapvetően szívás: pénzbe kerül a fenntartása is meg a használata is, és külön disznóságnak tartom, hogy árukapcsolással a különféle betét- és értékpapírszámlák mellé is muszáj ilyet is kötni.

qmatron · http://fattyboom.blog.hu 2008.10.07. 09:50:52

Ha postán fizeted a csekket kértyával az nem bankártyás fizetésnek minősül hanem készpénzfelvételnek..
Egyébként a kártyás fizetés tényleg ingyenes.

Santer 2008.10.07. 09:51:34

Balance: a citibank 0 forintos számlavezetési díja kamu. Csak akkor van ingyér, HA a számládon tartott pénz folyamatosan másfél milla felett van ÉS legalább havi párszázezer (asszem 250) fizetésed érkezik rá folyamatosan ÉS csoportos megbízást is adsz rá.

Csak ezt az apróbetűs részt elfelejtették a reklámokra írni:)

pelydzs 2008.10.07. 09:52:31

Nem akarok reklámot csinálni, de már van Magyarországon olyan bank, ahol a pénzfelvétel saját automatából korlátlan számba ingyenes!
És nemcsak Mo-n, hanem egy rakás külföldi országban is, ahol van fiókjuk!!!

Más:
Munkám miatt sokat járok külföldre, és rájöttem valamire.
Nem érdemes valutaváltással foglalkozni, mivel a bank- vagy hitelkártyáról jobban (vagy csak minimálisan rosszabbul) váltják a helyi valutákat, mint készpénzről.

Alex Ash 2008.10.07. 09:53:03

Én úgy vagyok a bankokkal, hogy örülök neki, hogy nem otthon a fejem alatt kell tartanom a pénzt, ahol a betörők elviszik, hanem egy biztos helyen van.
Tehát ha nem adnának mellé kamatot stb. akkor is bankban tartanám a pénzem.

Santer 2008.10.07. 09:56:40

Alex: így meg az apeh viszi a pénzedet:) Egy szép napon arra ébredsz, hogy beinkasszózták az egész vagyonodat.

Alex Ash 2008.10.07. 09:58:06

"Alex: így meg az apeh viszi a pénzedet:)"

az apeh??? miért viszi? ja, a kamatadóra gondolsz?

okoska 2008.10.07. 10:06:08

én a citibanknál vezetem a számlámat. frankó nulla forint. korlátlan kp felvétel bármilyen automatából.egy dologért fizetek csupán: sms, ez nekem 450ft/hó , és vége. Egy feltétele van a nulla forintos számlának: minimum átutalás 150e ft/hó.
Elötte OTP-s voltam én is. Kiváncsiságból összeadtam a havi kezelési költségeket:2-3e ft/hó !!!!!!!! ezt ha beszorzom 12* akkor az akár 36e /év !!!!! csak a számlavezetésre, és azért hogy hozzáférek a leadózott fizumhoz

Dee 2008.10.07. 10:06:33

OTP-ben nekem nincsen ingyen sem egy, sem kettő pénzfelvét egy hónapban. Levonnak jócskán...
Utálom a számlám, de kötelező arra utaltatnom. Pedig nem szeretem, hogy egy bank nyilvántartja, mikor mennyit és mire veszek fel pénzt vagy mire költök... Paranoia, de akkor is. Ezek az infók nem vesznek el, és nagyon sokat érnek a kereskedőknek országos szinten...

(Érdekes, még nem ébredtek fel a "kamublog, nem is vagy szegény"-ezők? :))

Dee 2008.10.07. 10:09:42

Alex: szerintem arra gondol, hogy ha gond van, az apeh bármikor hozzányúlhat a számládhoz (úgy gondolja, hogy nem fizettél be elég adót, vagy illetéket), ha tévedett, akkor hónapok múlva talán visszakapod az összeget, egy elnézést sem kapva.

Siendor 2008.10.07. 10:11:10

A CIBnél a netes utalás ingyenes. Elektronikus számlacsomag, 450 Ft, de csak 150 ha ide jön a fizud és legalább 2-t utalsz. Ez simán tud teljesülni, elég ha a diákhitel-törlesztésedet és még valamit utalsz.
Egyébiránt, ELLA Bank. Befizetsz valami 6000-et számlanyitásra (nemtudom pontosan mennyi), és onnantól a következőket kapod:
- ingyenes havidíj a számlavezetésnek
- ingyenes netbank és telebank (ingyen utalás)
- ingyenes kártya (VISA Electron)
- magas kamat (több a látraszóló mint a legtöbb bank normál lekötéséé!), kb. 6% (a legtöbb banknál ez 0,5-1%)
A hátrányok:
- Minden kp. felvét pénzbe kerül, bár nem olyan sok, automatától függ.
- Nincs bankfiók, nem tudsz bemenni
- Csak postai csekken tudsz befizetni a számlára (mivel nincs fiók), ez pénzbe kerül (bár sok helyen a fiókos is), persze utalni lehet rá
- Mivel nincs fiók, pénzt kivenni csak kártyával tudsz

Ellenben: mindent postán tudsz intézni (vagy telefonon, neten), pl. személyi igazolvány szám változás (ezt meg kell csinálni mindenhol!), címváltozás, stb., sőt a számlanyitást is postán tudod intézni! Kitöltöd az űrlapot, befizeted a nyitás díját csekken, és kész. Küldenek mindent.
A netbank eléggé szar, és 2-3 telefonhívás kell (ingyen) mire beállítod, viszont biztonságos, a telefonos ügyintézés is.

A CIB is jó, mert ott meg van a fent említett csomagban netkártya amivel tudsz okosan fizetni neten (csak annyi pénzt teszel rá amennyit akarsz, független a főszámlától), és a netbankjuk a lehető legjobb!

Alex Ash 2008.10.07. 10:11:43

"Alex: szerintem arra gondol, hogy ha gond van, az apeh bármikor hozzányúlhat a számládhoz (úgy gondolja, hogy nem fizettél be elég adót, vagy illetéket), ha tévedett, akkor hónapok múlva talán visszakapod az összeget, egy elnézést sem kapva."

ja vagy úgy. De ez mindenkire vonatkozik.

Balance Of Power 2008.10.07. 10:15:28

Santer: Utananeztem eppen amikor beirtam a legutobbit, de okoska megelozott. 150 ezer fizu kell es ennyi. Ez az egyetlen feltetel es minden ingyer van tenyleg.
Mondjuk ez relative magas fizunak szamit, de mas feltetel valoban nincs.

asdf 2008.10.07. 10:16:50

en kovetelem vissza az IEB -t :)

Citit kiprobaltam... tetszett... korrekt kartya, abszolut korrekt ugyfelszolgalat. A dijnyertes netbank meg egy kalap szar, az IEB evekkel elobb tobbet tudott :) Mostmeg a majom CIB azt is szetcseszte, ami volt...

Az is szep story, hogy az ugyfelszolgalatukon dilettansok uldogelnek, jelenleg Unicredit a favorit... havi ~1000 bol megvan szamlavezetes, biztositas, minden utalas es -neaddisten- kp felvet... e mellett a netbankjuk jol hasznalhato.

legend 2008.10.07. 10:22:48

ELLA bank. Ingyenes számlavezetés, ingyenes belföldi átutalás (netbankon keresztül), lekötés nélkül is magas kamat (fél milláig kb 5%, ha afölötti az egyenleg, akkor kb 8% a teljes összegre) Egyetlen hátrányuk, hogy nincs saját automatájuk, ezért minden kpfelvét pénzbe kerül. Nomeg nincs minden sarkon, szóval, ha ügyintézni kell, akkor többet kell utazgatn.i (de a telefonos üfsz nem várat fél órát)

Csernus doki álruhában 2008.10.07. 10:24:50

"A vállalkozásnak megint csak külön folyószámlát kellett nyitn"

Szegényemberék, mit is vállalkoztok? Gyerekmegőrzést, alulfizetett nemtanáritanárságot számláztok?
Vagy a bérblogolás? Virusmarketing lészen itten a végén? Annál lejjeb, szellemileg-lelkileg nem visz az út.
És 7 év rossz szex a büntetés!!!

hmm 2008.10.07. 10:27:25

ja, a bankok telleg biztos helyek, eleg ha csak a lehman brothersre gondolunk szeptember 15-en :D

Lutra 2008.10.07. 10:28:18

Balance Of Power!

"Lutra: 3 honapnal regebbit nem nyomtathatok OTP-nel, ez 1000%."

Nem vitatkozom, tanuld meg kezelni. Mégegyszer: Ne a számlatörténetet nézd, hanem a számla kivonatot. Ez a hivatalos, ezt küldik postán is, ha kéred. A számlatörténet csak egy lekérdezési lehetőség az elmúlt 3 hónapra.

Jelenleg 2007 januárig visszamenőleg lehet nyomtatni. (Az 2006 decemberének forgalmát tartalmazza.)

"Papiregyenleget azert mondtam le egy eve, hogy ne kuldozgessenek feleslegesen papirt meg erdok megmentese stb."

Ez rendben is van, 90 Ft-tal csökkent a havidíjad. Ez éves szinten 1080 Ft. Ebbe nyereséggel belefér évi 1 db hiteles kivonat. Ha több kell, vagy macerás beszerezni, akkor nem éri meg lemondani.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.10.07. 10:30:06

Az emberek hajlamosak nem érteni, miért kerül pénzbe a postán a kártyával fizetés. Pedig egyszerű. Ha egy kereskedőnek fizetsz kártyával, az is pénzbe kerül, csak ő azt benyeli (pontosabban úgy alakítja az árait, hogy ez a költség is beleférjen). A posta ezt azéert nem tudja megtenni, mert csak közvetítő az ügyletben. Ha mondjuk 1 % a jutalék, és vásárolsz valahol 10000-ért, akkor abból 9900-at tényleg megkap a kereskedő, 100-at a bankja. Ha meg egy 10000 Ft-os csekkről van szó, abból kb. 120 Ft a postáé, a többi a csekk címzettjéé. Ebből kéne a postának kifizetnie a 100 Ft jutalékot. Ez meg érthető, hogy nem volna nekik túl nagy üzlet. Nagyobb összegnél pláne, mert a posta alapdíj+pár ezrelékkel dolgozik, tehát nagy összegekből arányosan kevesebbet csíp le, míg a bank felé azt hiszem, fix %-ban kell fizetni a kártyázás jutalékát.

Carlos Valderrama 2008.10.07. 10:34:36

Én akkor mentem át a Citihez, amikor megláttam egy kivonaton, hogy az előző bankom a netes átutalásért vont jutalékot. Egy netes tranzakcióra jutó költség szerintem nagyon erősen konvergál a nullához, de hogy az éves számlavezetési díj biztosan fedezi, az fix. A másik nagy pofátlanságnak az "idegen szolgáltató atm-jéből felvétért büntető díj jár" gyakorlatot tartom. 3 évig éltem Belgiumban, bármelyik atm-ből vettem ki, mindegyik 0 euró díjjal járt. Ezt is csak a magyarokkal lehet beszopatni.

Lutra 2008.10.07. 10:40:45

Bár én se szeretem az OTP-t, de mégsem szüntettem még meg a számlámat. Miért? Mert vannak előnyei is.

Sokan fikázzák, mint egyébként más bankokat is, de sokszor van, hogy az emberek nem elég körültekintőek.

Ilyen pl. a számlavezetési díj.

Sokan rácuppannak az "olcsó" számlára, aztán jönnek az apró tételek a kivonaton. Érdemes megnézni mi van ebben. Kártya? Ingyenes kézpénzfelvétel? És az honnan? Hány automatából? Utalások, SMS értesítés, letíltás, stb. költségek.

Pl. az OTP előnye a sok saját ATM, ráadásul már a környező országokban is.

Nem akarok hitet tenni egyik bank mellett sem, de nézze meg mindenki, hogy az ő utalási, kp. felvételi, stb. szokásai mellett melyik bank, melyik csomagja éri meg.

ms phoebe buffay 2008.10.07. 10:48:51

hát furcsa ez a blog....
eddig olvasgattam, mert voltak érdekes dolgok, de újabban minden post index címlap (?????????!!!!!)
a másik meg, ha dolgozol, hogy van időd napi 1-2 posztra?? gondolom nem az az első dolgod ha hazaérsz, hogy leülsz a gép elé. és ha jól tudom még egy vállalkozást is csinálgatsz...

+egy kérdés:
lehet-e értelmiségi az, aki nem tud letenni egy középfokú nyelvvizsgát???? :O

Gringo 2008.10.07. 10:52:32

Csak halkan jegyzem meg, mostanság nem igazán a banki költségek számítanak, hanem az hogy melyik bankot fogja utolérni a világban jelentkező bankcsődcunami. Engem az érdekel, hova tegyem a pénzemet.

Alex Ash 2008.10.07. 10:58:14

" Gringo 2008.10.07. 10:52:32
Csak halkan jegyzem meg, mostanság nem igazán a banki költségek számítanak, hanem az hogy melyik bankot fogja utolérni a világban jelentkező bankcsődcunami. Engem az érdekel, hova tegyem a pénzemet. "

és ezt mi alapján tudod eldönteni? :)

aziz 2008.10.07. 11:00:45

Én éppen tegnap váltottam az Ersténél számlacsomagot. 499,- Ft-ban benne van: számlavezetési díj, az összes netbankos utalás, állandó és csoportos megbízás, 2 ingyenes kp. felvét saját ATM-ből havonta. Ja, de a kártyaőrre az előző csomaghoz képest sms-enként 10 Ft-ot kellene fizetni. Ezt visszamondtam, a hitelőr és a hitelkártyaőr ingyenes. Nagyon sokat utalgattam a múlt hónapban, sok volt a költség, innen jött az ötlet.
Még inkább pedig az anyukám helyzetéből adódóan: vidéki kisváros, otp és takszöv elérhető csak, az előbbinek van legalább telebankja (anyunak nincs internete). A telebankos utalás 270Ft-ba kerül neki alkalmanként (ez egyébként a minimum díj, mert százalékban van meghatározva). Azonnal elküldtem neki, hogy milyen számlacsomagra váltson, bár nincs sok lehetősége, mindegyik rablás :( :(

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.10.07. 11:03:02

" Balance Of Power 2008.10.07. 09:14:06
Ha meg netbankja van valakinek a ceges szamlan, nem ertem, a privaton miert nem. A csekkel postara jarast pont a netbank miatt lehet es kell elfelejteni. "

"Amikor az első alaposan átvizsgált számlakivonatnál láttam, hogy kemény pénzeket vonnak le ilyenkor. Azóta interneten keresztül utaljuk a számlákat."

Kedves BoP, szövegértés egyes, leülhet!

kvzs 2008.10.07. 11:03:20

ELLA Bank.:
-ingyenes számlavezetés
-ingyenes utalás belföldre
-ingyenes vásárlás
-5% felett kamat a pénzedre (fél milla felett 8% feletti)
-ingyenes postai számlakivonat
-egyedül a pénzfelvételnek van díja: 260 Ft bármilyen automatából, bármennyi...
Én ált pluszban jövök ki vele a hó végére...
Ja, egyszer kell fizetni a számlanyitásért, a kártyáért (visa classic vagy electron) és a netbankért és nem ismétlődnek a költségeik évente....

aziz 2008.10.07. 11:07:56

Santer 2008.10.07. 09:45:10

Postán nem kérek számlakivonatot, eddig se kértem, mert elektronikus, most online számlám volt/van: e-mailen küldik. Minden hónapban végignézem, a bankkártya bizonylatokkal összevetem, kiszámolom, hogy annyi utalásom volt-e darabra, amennyi költséget levontak.......lehet, hogy szakmai ártalom? :)
Az új bankszámlára vonatkozóan minden tételt végignéztem, ezért döntöttem a kártyaőr visszamondása mellett, ha többet vonnának le a számlámról - ami ritkán fordul elő, megreklamálhatom, ebben jó vagyok :)
Így elvileg tényleg nem lesz más költségem, mint a 499,- Ft, ami máshol lehetne kevesebb, de a lakáshitel köt, és nem vagyok hajlandó több számlát fenntartani.

aziz 2008.10.07. 11:10:54

Carlos Valderrama 2008.10.07. 10:34:36
Az nem büntető díj, hanem bankközi díj, amit a bankok kifizetnek egymásnak, erre jön még a bank saját bevétele. Az, hogy máshol nulla, azt jelenti, hogy a bank benyeli a költséget, de biztos kifizetteti máshol.

AsterX 2008.10.07. 11:18:58

OFF:

www.bigfast.atw.hu

Gerillamarketing cégnél vagyok felvételizni, ez a feladatom hogy minél több látogatót hozzak a tesztoldalra. Nem vírus, ne töltsetek le semmit, csak kattoljatok 11:44-ig. Előre is köszi! A megélhetésem a tét:)

ON:

A Citibank reklámja 0 Ft-os díjjal kérkedik állandóan, de havi 150 ezres egyösszegű bejövő utalás nélkül szóba se állnak az emberrel...

Banana Republic 2008.10.07. 11:21:19

Sziasztok!
Nagyon-nagyon jó a téma,én évekig voltam a K&H-nál, botrányos az ügyfélkezelésük, de ez most nem tartozik a topichoz. Az, hogy milyen drága, az már annál inkább. Tudom, hogy ebben a blogban meg fognak kövezni érte, de én átmentem a CitiBankhoz,ahol most van egy 0-ás díjcsomag, itt minden ingyenes. Megnéztem az apróbetűt és ott sincs semmi trükközés. A kártyádról bármelyik (!) fiókban ingyen vehetsz fel pénzt, ahányszor akarsz, minden utalás országon belül bármilyen számlára ingyenes,
nincs egy évig kártyahasználati díj, a tájékoztató sms-eket is ingyen küldik. Ingyen küldik a számlatájékoztatót, ill.válaszhatsz elektronikus tájékoztatást - ez esetben egy fát ültetnek cserébe :) Most jön a kövezős rész: ennek feltétele, hogy egy összegben, bármilyen jogcímen, bárkitől legyen egy havi 150 E-es incomingod. Én csípem az ingyenességet :) jól esik!

Avatar 2008.10.07. 11:33:26

Siendor 2008.10.07. 10:11:10
Hasonlót tud a Budapest Bank befektetési kártya is.
Ott min. 50 eFt kell legyen a számládon (óvadék néven), minden a számlán lévő pénz automatikusan bekerül a BPBank Pénzpiaci Alapba, és annak hozamát élvezheted lekötés nélkül, teljesen likviden.
Dombornyomott Mastercard kártya jár hozzá, plusz Európára kiterjedő utasbiztosítás.
Éves kártyadíj 3500 Ft.
Ingyen jár hozzá netbank, bár az átutál nem ingyenes, hanem 25 Ft+0,25% utalásonként.

Igazából nem is tudom Emese ezt miért nem reklámozza jobban...

www.budapestbank.hu/szolgaltatas/lakossag/bankkartya-befektetesi.php
www.budapestbank.hu/csoport/kartya_bef/letoltes/befkartya_hirdetmeny.pdf

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.07. 11:35:06

Az egyik ingyenes csomag kondíciós listájában találtam ezt 199 forintért:

Utalás pénzforgalmi számláról GIRO-n keresztül:

ezmiez tulajdonképpen?

aziz 2008.10.07. 11:39:49

Link? Akkor megmondom. Hiszen a VIBERen és a belső banki átvezetésen kívül minden utalás giró (mármint forintban).

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.10.07. 11:39:51

Első eset, hogy hasznát is vettem ennek a blognak, akár kamu, akár csak annak látszik.

Megnéztem: 700Ft-ot vontak le a postai csekkbefizetésem után úgy, hogy a drágalátos postásnéni egy hangot sem szólt a plusz költségről...
Ráadásul egy ugyanolyan terminált nyomtak az arcomba, amilyennel normálisan fizetni lehet.
Szóval elmehet a m.kir.posta összes felelőse a JQA-ba.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.10.07. 11:41:40

AsterX: ritkán mondok ilyet, de ha valóban ezen múlik a megélhetésed, akkor remélem, éhenpusztulsz :((((
(gyk: gyakorlatilag spammerkedik a drága)

Zsolt 2008.10.07. 11:45:26

Érdemes megnézni a www.paypay.com oldalát is.

Kérdéseket itt lehet feltenni:
www.paypay.com/user_contact/contact.php?country=100&lang=hu

Már régóta használom a szolgáltatásaikat.

kappelmi 2008.10.07. 11:45:50

emberek. mi a rákért fizettek a banknak?
ténylegesen ingyenes bank is van, a citibank csak akkor ingyenes, ha GIGAsok pénzt tartotok náluk lekötés nélkül. megéri?
van másik bank, ahol lekötés nélkül kamatot is kapsz, és minden ingyenes. akit érdekel nézzen utána, reklámozni nem akarom.

Zsolt 2008.10.07. 11:46:08

Ja... Paypal és Paypay - nem ugyanaz!

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.07. 11:46:33

link nincs, már elnavigáltam, de ella (axa) volt. Ha minden nem-azonnalos bankon kívüli átutalás giro, (az az elszámolóház röviden, ugye?) és minden átutalás ingyenes, csak a giro nem ingyenes, akkor most ki a hülye, a bank-e vagy az ügyfél?

aziz 2008.10.07. 11:47:01

A postán az kp. felvétnek minősül, ált. külön kondíciói vannak a bankoknak erre. Drágább, mint ATM-ből, bankfiókban.
Pl. OTP forint alapú kártyák: 170 Ft + 0,3%, most néztem meg!
www.otpbank.hu/OTP_Portal/file/Bankkartya_Lak_H_20080903.pdf
6. oldal

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.07. 11:48:21

ja, és azt kihagytam, hogy hány éves a kapitány? :-S

aziz 2008.10.07. 11:52:26

www.elsolakashitel.hu/download/114/114_105_hird_banksz_axa_081008.pdf

Itt az a lényeg, hogy nem pénzforgalmi számláról ingyenes...de akkor nem értem, valaki itt írta, hogy az ella milyen olcsó....úgy látszik az ella az is volt, de axa már nem.

aziz 2008.10.07. 11:54:32

:) 31
de netto 150e Ft fölött nulla :D

Balance Of Power 2008.10.07. 11:55:35

bm613: Vilagos, de tenyleg semmi ertelme az egesz kartyas mizerianak.

Lutra: igazad lehet. Mindegy, az OTP akkor is kapja be. Ugyanis az egesz cirkusz azert volt, mert gyakran szar a rendszer, egy utalas emiatt elment haromszor. Illetve az asszony elkuldte 3x, mert nem volt visszaigazolas, hogy fogadta.

nyomasek_bobo: Inkabb irj egy verset. Mar volt netbankjuk a cegesen, amikor a szamlakat meg csekken fizettek. Ha jol ertettem.

Alex Ash 2008.10.07. 11:55:49

Most nézem, hogy hogyan lehet netbankolni: aszongya telefonon keresztul lehet, és oda küldik az smseket is...
de nekem nincs mobilom... akkor netbankom se lehet????

aziz 2008.10.07. 11:57:40

bizonyos bankoknál biztosan nem :(

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.07. 11:58:23

még mindig nem tudom, milyen az a nem pénzforgalmi számla... :-(

Balance Of Power 2008.10.07. 11:59:35

Nevesitsetek csak az ingyenes bankot, faszomba, mindenki mas nevekkel dobalozik pro es kontra egyarant.

Balance Of Power 2008.10.07. 12:01:10

Furcsa, hogy valakinek 2008-ban nincs mobilja, de valoban kell, ugyanis az altalam ismerteknel a rendszer sms-t kuld atutalasnal egy egyeni koddal. Sot, van ahol belepesnel is kell.

aziz 2008.10.07. 12:02:16

Pl. lehet egy ügyfélszámla, ami értékpapírszámlához kapcsolódik (eladtad a mol részvényt, az ára az ügyfélszámlára kerül, onnan utalhatsz, de ez nem pénzforgalmi számla, pl. nem kamatozik).
Tömör Professzorasszony várja a további kérdéseket (nem azt, hogy van-e az axa banknak ügyfél- és értékpapírszámla vezetési jogosultsága... )

aziz 2008.10.07. 12:03:06

Én is, én is, ingyenes bank! Hadd cáfoljam meg :D

Bit Rot 2008.10.07. 12:03:48

@Santer:
"Először is az is pénzbe kerül, tételenként vagy százalékban, de ha van havi 6-8 utalásod, költségként már befigyel úgy 500-1000 forint, "

CIB-nél a megfelelő csomaggal (kb. 150 Ft/hó) ingyenes MINDEN netes utalás.

"Ennél lényegesen olcsóbb havonta egy nagy tétel pénzt felvenni automatában (ez megoldható ingyen), és amikor útba esik a posta, akkor szépen beállni a sorba."

Hát igen, a tarka magyar barom szeret sorbanállni, ezért tellik 20 percbe egy ajánlott levél feladása - sorbanállással :-)

"- Megmarad a kezedben a befizetési bizonylat, amit akár évekig is eltehetsz,"

És el is veszthetsz. Banki papírt nem veszted el, de ha mégis, évekig visszakereshető.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.07. 12:06:29

Köszönöm, Professzorasszony, de mi van a kapitánnyal? :-D ;-)

Alex Ash 2008.10.07. 12:08:11

"Furcsa, hogy valakinek 2008-ban nincs mobilja, de valoban kell, ugyanis az altalam ismerteknel a rendszer sms-t kuld atutalasnal egy egyeni koddal. Sot, van ahol belepesnel is kell."

Na tessék. Akkor nem lesz netbankom. Bukta.

aziz 2008.10.07. 12:08:38

aziz 2008.10.07. 11:54:32

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.07. 12:09:28

Alex Ash, nem kell. Pl. Budapest Bank sms helyett hajlandó a kódot emailben elküldeni.

aziz 2008.10.07. 12:11:13

Előbb-utóbb be kell szerezned egy szupertitkosított számú pre-paides telefont, amit csak netbankhoz kapcsolsz be, és egyébként meg rejtegeted mindenki előtt... :D

aziz 2008.10.07. 12:12:27

Nnnna, akkor tessék itt van: Emese a megoldás. Kérdés, hogy a kondíciók miatt is megéri-e :S

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.07. 12:12:49

@aziz
/me figyelmetlen... :-(
így már értem... :-D
egyébként meg nem is, mert a válasz mindig 42 :-D

aziz 2008.10.07. 12:14:20

42? Az sehogy sem jön ki.....ehhez ebédelnem kell, na pá! :D

Alex Ash 2008.10.07. 12:14:34

"Alex Ash, nem kell. Pl. Budapest Bank sms helyett hajlandó a kódot emailben elküldeni."

De kedvesek...

névtelen kommentelő 2008.10.07. 12:46:18

"Céadaoin · iterum.blog.hu 2008.10.07. 11:58:23
még mindig nem tudom, milyen az a nem pénzforgalmi számla... :-( "

Pénzforgalmi számla csak cégeknek kell, illetve vállalkozóknak ami a vállalkozásával összefügg. Ami "csak úgy" magánszámla, az az AXA-nál a "nem pénzforgalmi számla", arról minden belföldi utalás ingyenes. Ide értve a csoportos beszedéssel lehívott tételeket is. Hidd el, már többen írták.

Annyiban azért korrigálnék, hogy az AXA számlához ha kártyát kérsz, annak valójában csak a legelső alkalommal nincs díja (pontosabban benne van a számlanyitás díjában), utána kártyacserekor (2 évente) 1000Ft. De nem kötelező lennie kártyádnak. (Persze igaz hogy akkor a számláról finoman szólva nehéz kp-hez jutni).

MadamRekamé 2008.10.07. 13:07:46

Én borítékba szeretném kapni a fizetésem (hivatalosan).

degec 2008.10.07. 13:29:06

aki igy intezte eddig a penzugyeit meg is erdemli hogy szegeny maradjon...
amugy meg ez is olyan mint a borotvas topic, mindenki mas, igy mindenkinek mas bank szolgaltatasai felelnek meg, ha meg van lakashiteled akkor ott van nemi arukapcsolodas is..

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.10.07. 13:42:18

Én épp a héten nyitottam új AXA bankos számlát (=ELLA Bank), az OTP Net számlacsomag helyett. Szintén a héten nyitok Citibank TOP számlacsomagot is. A kettő kombinációját tervezem használni, így:

1. Fizu (150.000Ft felett) a Citibankos számlára, hogy teljesítsem az ingyenesség feltételét (nem kell munkabér megjelölésű utalás legyen, szóval ha van ennyi pénze vkinek bankban, átutalhatja magának, majd vissza).

2. Még aznap a fizu továbbutalása az AXA számlára, hogy napi szinten 8% látra szóló kamatot adjon. Egy kicsit hagyok a Citis számlámon a havi kp. felvételek fedezetére.

3. Vásárlás az AXA kártyával, kp felvétel a Citis kártyával. Ha nagyobb összeget akarnék felvenni, előző nap átutalom az AXA számláról.

Költségek:
1. AXA számlanyitás: egyszeri 6800Ft.
2. 2 évenként AXA kártyamegújítás: 1000Ft.

Előnyök az AXA részéről:
1. A pénzem lekötés nélkül folyamatosan 8%-ot kamatozik (a teljes összeg, nem csak az 500.000Ft feletti rész!).
2. Dombornyomott, Internetes vásárlásra is alkalmas VISA Classic bankkártya. (PIN kódot vásárláskor nem kér, csak aláírást, de ha illetéktelen vásárolna vele, és megreklamálod, írásszakértő elemzi az aláírást a blokkon, és mivel nem a tiéd, visszakapod a vásárlás összegét).
3. Ingyenes netbank szolgáltatások és ingyenes számlavezetés.

Előnyök a Citibank részéről:
1. Ingyenes kp. felvétel tetszőleges ATM-ből tetszőleges számban, nem csak havi 1-2 alkalommal.
2. Dombornyomott, Internetes vásárlásra is alkalmas Mastercard bankkártya. (PIN kódot vásárláskor nem kér, csak aláírást, de ha illetéktelen vásárolna vele, és megreklamálod, írásszakértő elemzi az aláírást a blokkon, és mivel nem a tiéd, visszakapod a vásárlás összegét).
3. Ingyenes netbank szolgáltatások és ingyenes számlavezetés.

Hátrányok, ha csak AXA számlám lenne:
1. Nagyon magas kp. felvételi díjak: kedvezményes ATM-ből fix 199Ft, idegen ATM-ből fix 260Ft.
2. Minden kp. felvételért fizetni kell.
3. Kevés bankfiók (ügyintézéskor, kp. befizetéskor okozhat problémát).
4. A netbank szolgáltatása nincs belépéskor és utaláskor SMS-ben kiküldött megerősítő kódhoz kötve.

Hátrányok, ha csak Citibankos számlám lenne:
1. Nagyon alacsony látra szóló és nagyon alacsony lekötött kamatok. (amit nyerek az ingyenes számlacsomagon, azt elvesztem az alacsonyabb kamatokon)
2. Kevés bankfiók, ld. AXA...
3. A netbank szolgáltatása átutaláskor csak akkor kér SMS-ben küldött megerősítő kódot, ha a célszámlára még nem utaltál.

A két bankszámlacsomag ötvözésével az előnyök:
1. Magas (8%) látra szóló kamat, és ez várhatóan nem is fog csökkenni (jegybanki alapkamat minusz 0,5% a képlet).
2. Korlátlan számú ingyenes kp. felvétel tetszőleges ATM-ből.

A két bankszámlacsomag ötvözésével a hátrányok:
1. Kevés bankfiók (ügyintézés, kp. befizetés).
2. Minden hónapban utalni kell, hogy a 150.000Ft érintse a Citibankos számlát (lehet állandó utalási megbízással is).
3. Figyelni kell, hogy legyen elég kp. a Citis számlán a pénzfelvételekhez.

A mostani OTP Net számlacsomagom ezzel szemben:
1. Csak havi 2 ingyenes kp. felvétel és csak OTP-s ATM-ből.
2. 599Ft-os számlavezetési havidíj.
3. Alacsonyabb kamatok lekötve is, látra szólóan meg kb. 0%.
4. De: SMS-es megerősítő kód minden netbankos belépéskor és utaláskor.

Balance Of Power 2008.10.07. 13:59:24

Laslow: B@ZMEG :D:D:D

Alex Ash: tkp. miert nincs mobilod? Messze vezethez, de tenyleg erdekel.

azize 2008.10.07. 14:01:18

Hmm...ez szépen összeszedett volt, köszönjük! Az én pénzem állampapírban van, így nem érné meg a 2 számla emiatt, de hátha valakinek megtetszik :)
Én dolgoztam bankkártya elszámolásban, a visszaélések rendezése azért sajnos nem így pikk-pakk működik, csak elvben. Pláne, ha esetleg külföldön használják, de tudod, a reményhal... :)

mamapicilánya 2008.10.07. 14:04:11

laslow

valami az általad leírtakon, és a lányokon kívül foglalkoztat még, vagy jól elvagy ezzel?

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.10.07. 14:15:07

mamapicilánya: Igen, szeretek beszólni olyanoknak, akik felvázolnak egy lehetőséget, amellyel néhányak zsebében több pénz maradhatna havonta.

Alex Ash 2008.10.07. 14:15:59

" Balance Of Power 2008.10.07. 13:59:24
Alex Ash: tkp. miert nincs mobilod? Messze vezethez, de tenyleg erdekel. "

Nos... faluról származom ahol a rendszerváltás előtt nem volt telefon... tehát nem úgy nőttem fel, hogy VAN telefon...
Nincs szükségem mobilra... Viszonylag kevés ismerősöm van, nem szoktam útközben hosszasan dumálni, és nem is vagyok az a fajta, hogy "édesem most rögtön el kell mondanom, hogy mi történt velem két perccel ezelőtt, nem éer rá addig amíg hazaérek", és az a fajta sem, hogy "édesem, most szálltam fel a buszra, öt perc múlva otthonleszek" stb. stb.
Azonkívül engem nem nagyon érdekelnek ezek a számlacsomagok stb. egyszerűen nem vagyok hajlandó azt számolgatni, hogy így jövök ki, úgy jövök ki ezzel-azzal-amazzal a díjcsomaggal... amit pl. Laslow leírt az számomra annyira idegen mint... az Androméda köd központi magjában élő tűzlények...

MadamRekamé 2008.10.07. 14:17:29

Laslow!
Ez derék munka volt! Azért figyeld a folyamatos frissítéseket és vátozásokat is, biztos vagyok benne hogy egy másfél óránál az már nem kell többet foglalkoznod ezzel hetente.Én viszont még mindíg borítékba szeretném kapni a fizetésem!

Algo 2008.10.07. 14:28:15

Aki fel az Apeh-os zarolastol (mellesleg kishazankban nem is tul alaptalanul) az nyisson offshore szamlat :-)

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.10.07. 14:28:59

MadamRekamé: igazad van. Van egy 3. előnye is a két bankszámlacsomag együttes használatának:

3. A havi kb. 5 percet, amit az online átutalással/átutalásokkal töltesz már 500.000Ft esetén havi kb. 1200Ft megtakarítás kompenzálja. Nézheted úgy is, hogy ez nettó 14400Ft-os órabért jelent.

Bocsánat, hogy élek!

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.10.07. 14:34:19

MadamRekamé: "Én viszont még mindíg borítékba szeretném kapni a fizetésem!" - igen, kapja mindenki borítékba a fizetését. Éljen az állam csak áfából és illetékekből. Közigazgatás? TB? Nyugdíj? Már rég anarchiába süllyedt volna az ország... (Na de mit vár az ember olyanoktól, akik hosszú í-vel írják a mindiget?)

Kellemes délutánt!

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.10.07. 14:40:49

(Közben eszembe jutott, hogy félreérthettelek: a borítékban kapni a fizetést nem feltétlen feketemunkát jelent. Ez esetben bocsánatot kérek.)

aziz 2008.10.07. 14:43:58

Alex: én is faluról származom, és amikor kollégista voltam 15 éve, a szomszédokat hívtam fel (nekik már volt telefonjuk!!), hogy szóljanak anyunak, hívjon fel a fülkéből. Aztán az első jól megérdemelt banki bónuszomból 10 éve karácsony előtt vettem egy mobilt. A bónuszom 45e volt nettó, a telefon 36e-be került. A számom, PIN kódom azóta is ugyanaz, csak a készüléket cserélem pár évente, és néha díjcsomagot is váltok. Nem kell hozzá nagy tudomány :D ;)

Alex Ash 2008.10.07. 14:46:18

"aziz 2008.10.07. 14:43:58"

Ez a te véleményed. Rendben.

"és amikor kollégista voltam 15 éve, a szomszédokat hívtam fel (nekik már volt telefonjuk!!), hogy szóljanak anyunak, hívjon fel a fülkéből."

Miért mi volt az a nagyon fontos???
Én is voltam kollégista de sosem hívtam fel a szüleimet... Mit mondhattam volna nekik?

Balance Of Power 2008.10.07. 14:48:37

Nem basztatasbol, de neted minek van akkor?

Alex Ash 2008.10.07. 14:51:24

"Nem basztatasbol, de neted minek van akkor? "

Hogy ide írhassak :)

Azzal a kevés ismerősömmel emilben tartom a kapcsolatot.

aziz 2008.10.07. 14:53:17

Ne haragudj, ha a kollégiumban töltött 5 év alatt nem akadt volna semmi igazán fontos, ami nem ér rá péntek délutánig, az lett volna igazán furcsa. Nem mondtam, hogy ez mindennapos volt, de előfordult. Nem érzem magam fehér hollónak emiatt, SŐT ;)
Remélem, nem akarsz meggyőzni arról, hogy az, hogy majdhogynem egyedül neked a XXI. században nincs mobilod, teljesen természetes dolog? Akkor jó :) :)

Alex Ash 2008.10.07. 14:57:33

"Remélem, nem akarsz meggyőzni arról, hogy az, hogy majdhogynem egyedül neked a XXI. században nincs mobilod, teljesen természetes dolog? Akkor jó :) :)"

Eszem ágában sincs. Csak közöltem, hogy nekem a netbank nem fog menni, mert ehhez is mobil kell - és erre Balansz megkérdezte, hogy miért nincs. Elmondtam. Nincs szándékomban meggyőzni senkit :)

MadamRekamé 2008.10.07. 15:00:54

Na Laslow!
Ha emlékszel a Kispál és a Borz: "Olyan szomorkás a hangulatom máma" című klippjére ami egy ilyen gyári üzembe játszódott, és jött a brigádvezető és kiosztotta a borítékokat... na akkor is vontak adót eü-t tb-t. Nem szeretném ha bárki is múltba révedésselé vádolna, de én úgy érzem rám rámkényszerítik ezeket a banki szolgáltatásokat.Azzal, hogy a költségeket csökkentsek órákat tölthetek, nem beszélve a telefonálásról stb.Használják a pénzemet havonta és szinte lehetetle nullszaldósra kihozni. Szóval borítékot ide!

degec 2008.10.07. 15:04:51

szopaccc??????
ez fotoshopp, nem hiszem el, hogy valaki netezik, es nincs mobilja...
meg ha nem is pofazik egy temobilos feltotlessel 3000 bol egy evig el lehet lenni...

ilyen allat manpedig nincs....

degec 2008.10.07. 15:06:26

MadamRekamé 2008.10.07. 15:00:54

allami cegeknel miden ev januarjaban kompenzaljak a banki koltsegeket.

Alex Ash 2008.10.07. 15:08:58

" degec 2008.10.07. 15:04:51
szopaccc??????
ez fotoshopp, nem hiszem el, hogy valaki netezik, es nincs mobilja...
meg ha nem is pofazik egy temobilos feltotlessel 3000 bol egy evig el lehet lenni...
ilyen allat manpedig nincs...."

na jó, akkor elárulom, hogy megnyugodj: munkahelyi netem van csak... :)

aziz 2008.10.07. 15:09:15

Alex: oké, elfogadva :)) Sokan vagyunk, sokfélék.
Degec: ezt honnan veszed?

Balance Of Power 2008.10.07. 15:09:53

Madame Rekame: Boritekba a fizut? Es a cukortartoban, otthon akarod tarolni a zset? Es egy hatalmas koteg penzzel menni nyaralni egy kartya helyett - elobbit siman ellophatjak, a masik elvesztese eseten letiltod es nem fernek hozza a penzedhez. Meg egyaltalan...
Nyolcaneves-e vagy?

Sokan egyebkent kapnak boritekba is, a szamlara meg csak a minimalt.

aziz 2008.10.07. 15:11:08

Alex, és lóháton jársz? :D :D

Júliusig nekem is csak mh-i netem volt, de többek között azért, mert sok korlátozás volt, vettünk otthonra. Azóta megtanultam, mi a torrent és az msn :P

Alex Ash 2008.10.07. 15:12:39

"Júliusig nekem is csak mh-i netem volt, de többek között azért, mert sok korlátozás volt, vettünk otthonra. Azóta megtanultam, mi a torrent és az msn :P"
Én tudom mik ezek... de nem érdekelnek :)

Így is tele vagyok letöltött zenével és filmekkel :)
A doktorhauzt meg a tévében is meg tudom nézni :)

aziz 2008.10.07. 15:14:52

Alex, ne mááár, van tv-d? :)

De komolyan, hogy mondhatod valamire, hogy nem érdekel, ha nem tudod, mi az?

Szerintem kihasználod szőkeségem, és szivatsz :( :( :(

BoP: én is kapok borítékba (is), nem is vok rá büszke :(

degec 2008.10.07. 15:17:57

aziz 2008.10.07. 15:09:15

SZJA törvény 1. sz. melléklete 5.5 pontja

79/A. §. (1) A közalkalmazottat az e törvény 60-79. §-a alapján megillető illetmény kifizetés a közalkalmazott által meghatározott bankszámlára történő átutalással, bankszámla hiányában postai úton történik.
(2) Az illetmény bankszámlára történő átutalása és egyszeri felvétele, illetve a postai úton történő illetmény kifizetés a közalkalmazott részére költségtöbbletet nem okozhat.

Alex Ash 2008.10.07. 15:18:25

"Alex, ne mááár, van tv-d? :)"

Bezony. Kohnzervatív vagyok :)

"De komolyan, hogy mondhatod valamire, hogy nem érdekel, ha nem tudod, mi az?"
A torrent és az msn? Írtam, hogy tudom mik ezek.

"Szerintem kihasználod szőkeségem, és szivatsz :( :( :("

Nem is tudtam, hogy szőke vagy... és nőnemű? :)

Balance Of Power 2008.10.07. 15:22:25

Alex Ash nyilvan csak szivat mindenkit.

Alex Ash 2008.10.07. 15:23:53

"Alex Ash nyilvan csak szivat mindenkit. "

Nem tudom miért gondoljátok azt, hogy ilyen nem létezhet... itt van rá a példa.

Balance Of Power 2008.10.07. 15:31:58

Munkahelyi net... irodaban dolgozol ezek szerint, ha kisvarosban/faluban is. Hogy telefonalsz be, ha kesel; hogy er el a fonokod, ha nem mesz be reggel? Ha netan munkahelyet akarsz majd valtani, hol ernek el a potencialis munkaltatok? Szerintem a te erveid a mobil ellen kb. 10 evvel ezelott, a "bunkofon" korszakaban voltak helytalloak. Ma mar annak is van 3, akinek nem kell.
Az emailes ismeroseiddel meg csak talalkozol neha. Hogy egyeztettek?

MadamRekamé 2008.10.07. 15:33:38

Balance!
Még 50év hiányzik a 80-hoz. De akkor még egy kis multbarévedés: 20 éve is utaztak az emberek még szinte senkinek nem volt bankkártyája. 10 éves koromig voltam Lengyelország minden nagyobb városába, és ha jól emlékszem a szüleim készpénzben (fúj!), meg csokiban meg hasonlókban tartották a pénzüket.Amúgy meg nem muszály a párnacihába tartani, befáradsz a bankfiókba és lekötöd.

aziz 2008.10.07. 15:35:45

Ja, szép szőke naiv lány, 4 telefonnal a nevén, úgyhogy teljesen érdektelen :) :)

"A torrent és az msn? Írtam, hogy tudom mik ezek."
Igen, mea culpa, félreolvastam... :)

Balance Of Power 2008.10.07. 15:40:59

Na ja, 20 eve net se volt, nem is tudom mit csinaltak egesz nap az emberek az irodaban, miutan megkaptak a boritekot :D

De faterom gyarto cegnel dolgozik, o mondta, hogy amint megerkezik a fizu, az emberek megrohamozzak a kihelyezett automatat es kiveszik az osszes penzuket.

Alex Ash 2008.10.07. 15:41:13

"Munkahelyi net... irodaban dolgozol ezek szerint, ha kisvarosban/faluban is. Hogy telefonalsz be, ha kesel; hogy er el a fonokod, ha nem mesz be reggel?"

1. Ilyen nem fordult elő 10 év alatt.
2. Azt nem mondtam, hogy nincs vezetékes telefonom sem... (Azt írtam, hogy sokáig nem volt.)

"Ha netan munkahelyet akarsz majd valtani, hol ernek el a potencialis munkaltatok?"

Na látod, ez már inkább érv. Mondanám, hogy írjanak emilt - de ez biztos nem tetszik nekik. :)

" Szerintem a te erveid a mobil ellen"

Áááááááácsi! Te kérdezted, hogy miért nincs mobilom :)
Direkt leszögeztem, hogy ezek nem érvek a mobil ellen, pusztán azt jelzik, hogy nekem miért nincs...

"Ma mar annak is van 3, akinek nem kell."
Speciel erre mondhatnék valamit, hogy mi erről a véleményem, de nem mondok :) Az ő dolguk, hogy hány kütyüt cipelnek a táskájukban :)

"Az emailes ismeroseiddel meg csak talalkozol neha. Hogy egyeztettek? "
Emilben :) Meglepő?

Nyilván ilyenkor nem működik az a ma divatos dolog, hogy megbeszélünk egy időpontot, helyet, és akkor az egyik fél útközben, röptében lemondja, eltolja, mert ő olyan fontos ember, hogy közbejött valami :)))

Ha megbeszélünk valamit, akkor ott leszek, ha közbejön valami, akkor késéssel, de ott vagyok. Kész.

Alex Ash 2008.10.07. 15:43:53

" aziz 2008.10.07. 15:35:45
Ja, szép szőke naiv lány, 4 telefonnal a nevén, úgyhogy teljesen érdektelen :) :)"

Rossz véleménnyel vagy rólam, ha azt hiszed, hogy ez kizáró ok :)
(Sok lánynak inkább a mobiltalanságom a kizáró ok...)

Nekem a bagózás :)

Balance Of Power 2008.10.07. 15:46:14

Az ervekkel kapcsolatban:
ebben a mondatban: nem is vagyok az a fajta, hogy "édesem most rögtön el kell mondanom, hogy mi történt velem két perccel ezelőtt, nem éer rá addig amíg hazaérek", és az a fajta sem, hogy "édesem, most szálltam fel a buszra, öt perc múlva otthonleszek" stb. stb.
ereztem egy csepp ironiat

degec 2008.10.07. 15:47:43

es ha ok kesnek?
irnak neked egy mailt?

es nem monda meg neked senki hogy vegy egy mobilt vegre valahara vazze...

1. ki lehet kapcsolni ha nem akarod hogy keressenek.
2. nem kell mindenkinek megadni a szamot.
3. evi 3000 ftbol meg lehet uszni.

de en tovabbra se hiszem, es ha fel akarnek venni vkit dolgozni es aszongya hogy nincs mobilom....
hat lehet hogy athivna a kollegakat rohogni, meg fel is raknam a subbara:-PPP

4. persze ha tenyleg igaz a te dolgod, nem vagyunk egyformak, kivanom hogy sose kerulj olyan helyzetbe hogy szukseged legyen ra, neha en is utalom hogy van, ilyenkor kikapcsolom, de akkor is nalam van, biztonsagerzetet nyujt....ha szarba kerulok tudok segitseget hivni.. vagy a felesegem...stb...

szerintem az evezed talamanya, a nettel egyutt...

Alex Ash 2008.10.07. 15:50:31

"ebben a mondatban: nem is vagyok az a fajta, hogy "édesem most rögtön el kell mondanom, hogy mi történt velem két perccel ezelőtt, nem éer rá addig amíg hazaérek", és az a fajta sem, hogy "édesem, most szálltam fel a buszra, öt perc múlva otthonleszek" stb. stb.
ereztem egy csepp ironiat "

csak egy cseppet? :) akkor rosszul tudom átadni a gondolataimat írásban :)

Sok ilyen illető van - és számomra ez a mentalitás idegen, megmosolyogtató...

(Vesd össze: Frank Drebin hadnagy: "Bár mi itt Amerikában a királyság intézményét megmosolyogjuk..." :)

degec 2008.10.07. 15:52:19

sot a lakasom riasztoi is a mobilra van kotve, teves riasztasnal 4000 huf +fa ert megy ki a kivonulo szolgalat, es ilyenkor jol jon ha le tudja mondani az ember, plusz rogton tudja ha baj van, most tervezem rakotni mind2 autot, gps-el, azon van a navigaciom...bank..stb...telefonszamok, emilek, adatok, kodok, el se tudnam kepzelni nelkule az eletem.

bar unokatesomnak meg tvje nincs....asse tudtam egy konnyen megemeszteni....

aziz 2008.10.07. 15:53:25

Isten ments, nagyon korrekt az érvrendszered, pedig nem is akarsz érvelni ;) ;)
Semmi anyázás, semmi bagó, hmm... :D
A mobiltalanság, mint kizáró ok? Ez kamu. Szerintem a lovad kasznijával lehet a gond :D

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.07. 15:54:21

Degec, tévém nekem sincs. Olvasni szoktam. Vagy nézni a körablakos mosógépet :-)

aziz 2008.10.07. 15:55:57

degec: ez a fajta függőség a telefontól nagyon veszélyes sztem, mert ha ellopják/beleejted a Dunába akkor mi van?

Alex Ash 2008.10.07. 15:56:13

"es ha ok kesnek? irnak neked egy mailt?"

Erről beszéltem. A dolog oda-vissza érvényes.

"es nem monda meg neked senki hogy vegy egy mobilt vegre valahara vazze..."
De, ahogy gondolom neked is mondanak sok mindent, hogy mit csinálj, mit ne csinálj, mit csinálj másképpen...

"3. evi 3000 ftbol meg lehet uszni."
Hát látod, ha egyszer lesz, akkor csak ilyen lesz. Elvégre ez egy spórolós blog. :)

"de en tovabbra se hiszem, es ha fel akarnek venni vkit dolgozni es aszongya hogy nincs mobilom....
hat lehet hogy athivna a kollegakat rohogni, meg fel is raknam a subbara:-PPP"

Hááát, most mondjam, hogy ez téged minősít?
Én is sok mindenen tudnék röhögni amit mások csinálnak, illetve amivel másoknak rendelkezniük kellene, és nincs nekik, nekem meg van bibiíííí... :)

aziz 2008.10.07. 15:57:55

:) :) Olvasni én is, én is, nagyon szeretek. A mosógépem sajna felültöltős, így marad az animal planet...

OFF
Jár még valaki könyvtárba rajtam kívül? Az is kezd megmosolyogtató lenni, vagy csak én veszem magam körül a nem_megfelelő_emberekkel?
ON

Alex Ash 2008.10.07. 15:58:00

"A mobiltalanság, mint kizáró ok? Ez kamu. Szerintem a lovad kasznijával lehet a gond :D "

Hát látod degec is legszívesebben a Subbára rakna :)
Pedig ő nem is nő :)

Alex Ash 2008.10.07. 15:59:44

Aziz, szőke vagy, naív és lány, és még könyveket is olvasol? :)

Ez nagyon vonzó számomra :)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.07. 16:01:31

OFF

Aziz, a legutóbbi költözésnél összeszámoltuk a kettőnkre eső olvasójegyeket: tizennégy volt :-)

ON

aziz 2008.10.07. 16:02:42

És a ló kasznijára tett megjegyzés is iroinikus inkább, mint a sajátom. :)

De megyek, mert még emellett megbecsült kolléga is vagyok, de ha így/itt folytatom, nem leszek az :)

Jól elkanyarodtunk a netbanktól :) :)

degec 2008.10.07. 16:03:37

Alex Ash 2008.10.07. 15:58:00

ha nem is subbara de a fukuszba vagy aktivba elmenne.

mondjuk en valahol irigylem azokat az embereket, akik nem teszik az elektronikai kutyuktol fuggove az eletuket, stb...de hogy pont mobil ne????

van nekem is olyan kollegam aki nem adja meg senkinek a szamat, ot ne zaklassa senki, hozzatesze o csinalja jol, mert ha sos melo van nem lehet utolerni...de AKKOR is van neki mobilja...

de ha megbeszelitek hogy este 8 kor a nyugatinal, es kozbejon neki valami es ir egy emilt hogy legyen fel 10 akkor te mit csinalsz?
hazamegy elolvasod az emilt, es visszemegy?

degec 2008.10.07. 16:05:02

konyvtar???????

ebook:-P

Alex Ash 2008.10.07. 16:05:24

"Aziz, a legutóbbi költözésnél összeszámoltuk a kettőnkre eső olvasójegyeket: tizennégy volt :-)"

ha már mobilból ilyen sok van egy embernek, akkor legalább olvasójegy is több van :)

aziz 2008.10.07. 16:08:47

ebook? Napi 10 órát bámulom a monitort, nehogy már még olvasni se tudjak párnák közé befészkelődve.... :)

na, dolgozzak.... :(

Alex Ash 2008.10.07. 16:11:36

"van nekem is olyan kollegam aki nem adja meg senkinek a szamat, ot ne zaklassa senki, hozzatesze o csinalja jol, mert ha sos melo van nem lehet utolerni...de AKKOR is van neki mobilja..."

Kérdezhetném: akkor meg minek van nála a kütyü, minek cipeli mindig... :) de nem kérdezem :)

"de ha megbeszelitek hogy este 8 kor a nyugatinal, es kozbejon neki valami es ir egy emilt hogy legyen fel 10 akkor te mit csinalsz?
hazamegy elolvasod az emilt, es visszemegy?"

Hát nézd, éppen erről van szó: túlságosan megszokottá vált, hogy utólag jobbra-balra módosítgatjuk a megbeszélt dolgokat, ahelyett, hogy minden erőnkkel azon lennénk, hogy betartsuk azt, amit megbeszéltünk... Ennyire elfoglaltak lennénk? Ennyire össze-vissza rángatnak bennünket az események???

(A fenti példához: miért te mit csinálsz, ha akkor jön a telefon, amikor már ott vagy, vagy legalábbis elindultál, és félúton vagy? :) ülsz kényelmesen a Nyugatinál másfél órát? :) Gondolom meglesz a véleményed az illetőről...)

Balance Of Power 2008.10.07. 16:12:27

Ezt a "nincs tv-m" dolgot sose ertettem. Szintiszta sznobizmus, foleg ha nagy mellennyel magyarazza valaki (nem az ide irokra ertem). Ismerek ilyen nagyokosokat. Es filmeket hogy nezel, kerdezem. Laptopon. Na, gratulalok.

Konyvtarba jarni miert lenne megmosolyogtato?

Alex Ash 2008.10.07. 16:14:38

"Konyvtarba jarni miert lenne megmosolyogtato? "

A könyvtár nagyon király!
De mi itt a királyság intézményét megmosolyogjuk... :)

Balance Of Power 2008.10.07. 16:17:05

Alex Ash, azert gondolom, hogy szivatod a nepet, mert egy haverom csinalta mindig ezt. Irogatta a hulyesegeket cseten es kozben jokat mosolygott azon, hogy elhittem, amit mond. A stilus is hasonlo.

Vagy pedig nagyon elvarazsolt ember lehetsz. Persze ez nem baj, de a vilag fejlodeset tudomasul kell venni minden teren.

azize 2008.10.07. 16:17:39

"Konyvtarba jarni miert lenne megmosolyogtato?"

Ezt kérdezem én is :)

Alex: tökéletesen egyetértek azzal, amit írsz, amikor még nem volt mobil, akkor mindent megtettünk, szinte a lehetőségeinkél is többet, hogy odaérjünk, most meg elég egy telefon....ez tényleg elgondolkoztató. Bár az egyik barátnőm azért e-mailen szokta lemondani, rizikózik a drága :)

hukk 2008.10.07. 16:18:01

Én azt vettem észre, hogy a különféle mobildíjcsomagok egyetlenegy célt szolgálnak, hogy az ügyfél tökéletesen elveszítse a fonalat, hogy melyik társasággal, melyik díjcsomaggal "járna jobban", és maradjon a seggén és ne váltson. Másik, hogy szerintem a telefontársaságoknak biztosan van egy meghatározott ügyfelenkénti bevétel elvárásuk, és minden díjcsoamgot (alapdíj és percdíj arányát) úgy alakítják ki, hogy legalább ez a bevétel elvárás teljesüljön. Tehát szerintem, ha valaki nem extra sokat telefonál, akkor mindegy milyen díjcsomagban van, kb ugyanannyit fog fizetni a mobilért.
Persze egyszerüen lehet spórolni a mobilköltségeken, úgy hogy feltöltőkártyás előfizetéssel rendelkezel, és nem töltöd fel a lemerült egyenleget. Én pl a főiskola alatt ezt csináltam, kb félévente került 3000 forintba a telefonom.
Amióta keresek, illetve főleg amióta céges telefonom van, azóta többet használom, bár azokat, akik mobilon beszélik meg, hogy "...nem fogod elhinni mi történt velem...", azokat sosem fogom megérteni.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.07. 16:21:08

Balance of Power – sehogy. Nagyon-nagyon félre vagyok nevelve, tudom, de engem a film – néhány, nagyon kevés kivételtől eltekintve, amiket viszont DVD-n megnézek ötvenszer egymás után – egyszerűen untat. :-( Ha leülök mégis valakivel megnézni valamit, kapaszkodjatok meg, varrást, hímzést veszek a kezembe, és nagyrészt csak hallgatom az ötpontegggyet... :-S mer az van az.

azize 2008.10.07. 16:21:37

Akkor mi nem értenénk meg egymást. Nekem akkor rögtön EL KELL MONDANOM, ezt aki nem érezte még, sosem fogja érteni. :D:D

Alex Ash 2008.10.07. 16:22:36

" Balance Of Power 2008.10.07. 16:17:05
Alex Ash, azert gondolom, hogy szivatod a nepet, mert egy haverom csinalta mindig ezt. Irogatta a hulyesegeket cseten es kozben jokat mosolygott azon, hogy elhittem, amit mond. A stilus is hasonlo."

Nem, én nem vagyok a te haverod :)
és nem, nem szivatom a népet. Elmondtam a véleményeim, mert te kérdezted.

"Vagy pedig nagyon elvarazsolt ember lehetsz."
Ez sem így van szerintem :) Persze kinek mi az elvarázsolt...
Látod, tévém nekem is van :) És én sem szeretem, mikor valaki nagyra van vele, hogy ő kidobta :)

P"ersze ez nem baj, de a vilag fejlodeset tudomasul kell venni minden teren. "
Látod: éppen a neten cserélünk eszmét.

Sőt, én már 1994 óta napi rendszerességgel netezek... :)

Alex Ash 2008.10.07. 16:26:05

"Akkor mi nem értenénk meg egymást. Nekem akkor rögtön EL KELL MONDANOM, ezt aki nem érezte még, sosem fogja érteni. :D:D "

Hááát, attól tartok ez is egyfajta szenvedélybetegség ám... ez a "mindent most rögtönazonnal"...

azize 2008.10.07. 16:29:06

De legalább nem dohányzom, nem szemetelek, nem vagyok drogos, nem szerencsejátékozom, és nagyon workaholic sem vagyok, mint látszik. :) :) :)

Alex Ash 2008.10.07. 16:31:10

"De legalább nem dohányzom, nem szemetelek, nem vagyok drogos, nem szerencsejátékozom, és nagyon workaholic sem vagyok, mint látszik. :) :) :)"

Hát ez is valami :)

MadamRekamé 2008.10.07. 16:33:28

Na akkor feldobnám a következő témát:3310-em van. Ebbe a hónapba tölti be a 7. életévét, tökéletesen működik. Technikai múzeumba vele velem együtt?

Alex Ash 2008.10.07. 16:37:18

"Na akkor feldobnám a következő témát:3310-em van. Ebbe a hónapba tölti be a 7. életévét, tökéletesen működik. Technikai múzeumba vele velem együtt?"

Ugyan :) neked van igazad :)

Én magam is (bár gondolom az eddigiek után ez nem meglepő) addig használok mindent, amíg működik... Pusztán azért, mert "jaj de régi, kéne inkább egy új" nem cserélek le semmit.

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.10.07. 16:44:33

MadamRekamé: Ugyan! Én is akkor vettem csak új telefont, amikor egy feltöltés 30 másodpercnyi beszélgetésre volt már csak elegendő... :)

MadamRekamé 2008.10.07. 16:48:39

Én 3éve cseréltem akut azóta újra bírja 3-4napig.

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.10.07. 16:50:10

Hát igen, az örök kérdés: új aksit vegyek, vagy nem sokkal többért új telefont? :)

MadamRekamé 2008.10.07. 16:54:56

Azt hiszem nekem ez alatt a 3év alatt megtérült az akumlátor.De ha a fennen emlegetett finn cég mobiltelefonja még elműködik egy 3 évig egész elégedett leszek:)

Robin 2008.10.07. 17:33:50

aziz 2008.10.07. 15:57:55
én is járok, nem győzném magam olvasnivalóval, annyiba kerülnek a könyvek - és sok közülük tényleg csak egy olvasára való - ha nem, igyekszem beszerezni, de azt első olvasat után tudom eldönteni.

Hogy a mobilos kicsit off kérdésbe belecsacsogjak - annak aki egyedül nekiáll ablakot mosni, vagy gyümölcsöt szedni létráról, jó ha közben a zsebében van a mobil. Egy sikeres hopsz és landolhat úgy az ember, hogy földön fekve várhatja a segítséget... de nem jön az rosszul akkor sem, ha épp egy kicsi falu kellemes nyugalmába tör rá a vakbélgyulladás az emberre éjszaka közepén. Ha ilyenkor még egyedül is van, igen körülményes segítséget hívnia (ahogy ezt magam megtapasztaltam) mobil nélkül. A benne tárolt infókról - kitalálták már a szinkronizálást a mobil és a computer között, onnan meg remekül le lehet menteni. Buta aki mentés nélkül fontos infókat tárol...

gergel 2008.10.07. 22:09:06

elnézést, de aki előre befizeti kamatostul(?) a diákhitelt nem lehet sikeres ember

Catalina 2008.10.08. 00:19:24

Én úgy spóroltam a banki költségeken, hogy bankot váltottam. Az OTP ugyanis túl pofátlan volt.

Balance Of Power 2008.10.08. 09:14:24

Na, tegnap megcsinaltuk a Citibank szamlat, ugyhogy az OTP lecidazhat. 2 dombornyomott kartya ingyen kettonknek, 5 nap alatt kesz. Az OTP-nel mi tart 2 hetig, ha nem is dombornyomott?
Amugy a minimum netto 150-et baromi rugalmasan kezelik, lehet 2 ember fizuja is, ha jol ertettem. Szoval maris nem olyan elerhetetlen a dolog.

A full ingyen bankot tovabbra sem nevesitette senki, kivancsian varom.

azize 2008.10.08. 10:45:45

Robin 2008.10.07. 17:33:50

Nagyon előrelátó vagy! Hétvégén a nyakamba akasztom a mobilt, mert ablakot pucolni készülök... :)

BoP: tééényleg, vajh miért nem? Talán mert nincs is olyan?

DEGEC 2008.10.08. 15:29:01

nekem masfel eve a citinel top dijcsomagom van...
akkore n nem vagyok sikeres, vagy en mar reg rajottem hogy erdemes utananezni hogy miert fizetek, es mennyit?

amugy en arra lennek kivancsi, hogy akinek van lakashitele az hogy valt folyoszamla vaezeto bankot?

vagy megint nem vagyok sikeres?

Illúzió 2008.10.08. 22:32:48

Hölgyek, urak!

Nevetséges, hogyha olyat írok, ami nem tetszik ennek a siralmas blog írójának, akkor törli a hozzászólásomat. Pedig nincs benne csúnya szó, se semmi...

Ez nem utal értelmiségre, csak SZELLEMI SZEGÉNYSÉGRE...

Ez a blog nyerné az "év erőltetett blogja" díjat.
Nincs rá szükség, értelmetlen, még nem is vicces...

!

moonclown 2008.10.09. 00:19:21

Emberek.Ingyen semmi nincs.Főleg a pénzvilágban.Olcsóbban lehetnek dolgok.Ingyen soha.

Aki meg képes gyalogolni a bankba a számlakivonatért, mert akkor megspórol havi 100 ft-t azt csak sajnálni tudom.Ha meg kocsival meyg akkor ugye többe is van...

(Úgy elgondolkodtam azért...Jó napot Kovács Pista ügyvezető vagyok, jöttem a számlakivonatért...hááát)

moonclown 2008.10.09. 00:21:35

Robin, sőt ha netán szorulásod van az is milyen jó ha van mobilod...

Ha más nem legyne mit fel...

aziz 2008.10.09. 09:48:45

DEGEC: sehogy! csak ha horror költségek árán esetleg hitelező bankot vált, ami hosszú távon lehet kedvező is, de az aktuális költségek a váltásnál visszatartó erejűek, legalább is nekem.
Így marad az, hogy bankon belül próbál optimalizálni, pl. én is.
süti beállítások módosítása