Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Válság van

2008.09.22. 13:00 Szegényember felesége

Érdekes, hogy amikor bedőlnek a bankok, inog a talaj a közgazdászok lába alatt, akkor hirtelen mindenhol bölcsészeket keresnek. Ezt azon vettem észre, hogy egyrészt hirtelen megnőtt az érdeklődés a vállalkozásom iránt, másrészt a barátaink is hasonló változásokról számolnak be.

Eljött volna a szociológusok, a filozófusok, a pszichológusok, a HR-esek, az újságírók, a politológusok meg a többek ideje?

58 komment

Címkék: gazdaság állás vállalkozás bölcsész

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr48674857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lali 2008.09.22. 13:40:42

Na az baßna még be nekünk egy cifrát!

rotting 2008.09.22. 13:55:32



AHHA

SZóval a BÖLCSÉSZEK csinálják a válságokat, hogy legyen munkájuk.

Mondjuk igazi, konkrét területre vonatkozó szaktudás nélkül, filozofálgatós haltyolással, egyéni vélemények tudományos és cáfolhatatlan tényként való beállításával, 100 dolgozatból 101. összeollózásával, egymástól való idézgetéssel válságon kívül mást nem is lehet csinálni.

Bölcsészek. B+

Schaaf 2008.09.22. 13:57:51

Jajj, csak azt ne!!!!

harcibarbi 2008.09.22. 13:57:55

Ne haragudj, de te melyik bolygón élsz?
Ha egy bölcsész képes ellátni egy közgazdász munkáját, elkezdek komolyan aggódni. o.O

Persze, egy bölcsész mindenhez ért és mindenhez jobban, de azért nemáááá' - egyetértek Lalival.

(amúgy ha meg máshonnan nézzük, valszeg azért keresnek bölcsészeket, mert azoknak nincs melójuk mármint az élhetetlenebb részüknek)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.22. 14:00:17

Nem úgy értettem, hogy a közgazdászok munkáját látják el a bölcsészek! :DDDDDDD

bb 2008.09.22. 14:07:08

A HR-esek nem bölcsészek, hanem közgazdászok!

Balance Of Power 2008.09.22. 14:12:05

A HR-esek joresze bolcsesz (tanar, pszichologus, ilyesmi) vegzettsegu. Nyilvan van koztuk kozgazdasz is, mert foleg kozgaz karokon van HR szakirany. Mas kerdes, hogy rohejes, hogy 'HR manager' a titulus, amit a diplomaval megkapnak. Palyakezdokent hol vannak meg a managertol...

harcibarbi 2008.09.22. 14:20:57

bb

Annak fényében, hogy a bölcsészek mindenhez értenek, a HR-esek meg semmihez, el is hiszem : )

rotting 2008.09.22. 14:21:55



a közgazdász is bölcsész

ugyanolyan semmihez sem értő különböző közgazdasági "iskolák" szemszögéből (akárcsak a filozófiában) mindenbe belepofázó léhűtő

Schaaf 2008.09.22. 14:27:35

A HR-esek a legjobb lobbisták a világon. Majdnem minden cégnél elérték, hogy ők legyenek az első szűrő új ember felvételénél. Mindezt úgy, hogy az adott állás szakmai részéhez SEMMIT sem konyitanak. Ügyes...

Ginger 2008.09.22. 14:30:57

A pszichológusok ideje biztos nem jött el, mert azt érezném és nem lennék munkanélküli.

SYNG · http://www.youtube.com/user/syngsyng 2008.09.22. 14:34:38

Amúgy hol van ez a válság,
Usa ? Világ?
Bedőlnek a bankok ? szerintem én előbb halok éhen mint hogy azok tönkremennének. Lehet hogy a kisebb bankokat néha feláldozzák de a mögöttük álló bankcsoportok köszönik szépen jól vannak.

bb 2008.09.22. 14:37:10

"a közgazdász is bölcsész"

Rég röhögtem ilyen jót

harcibarbi 2008.09.22. 14:46:02

"a közgazdász is bölcsész"

Ja, én is hallottam ezt már, felőlem lehetnek, de azért nem kéne összemosni őket. Meg a háereseket sem a bölcsészekkel vagy a közgaszdászokkal (mindkettő nevében kikérem)

Ginger

Ne hülyéskedj, minden 2-3 éves gyorstalpalót végzett pszichológus akkora lóvét akaszt te agykurkászással, amekkorát nem szégyell. Tele vannak ügyfelekkel.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.22. 14:50:54

némi aggódással tölt el, hogy gyermekem a szabad bölcsészet felé kacsingat, mert most éppen a művészettörténet kezdte érdekelni.
reménykedem, hogy majd kinövi, és rendes állása lesz.

harcibarbi 2008.09.22. 14:58:38

mpl

Remélem kivered belőle bézbólütővel ezt a sivár lelkivilágot.

rotting 2008.09.22. 15:06:28

kedves bébé

akkor röghöj csak nyugodtan tovább magadon, amennyiben közgarázda vagy

úgyanúgy összevissza hablatyolás, tudományként eladott szubjektív vélemény a közgazdász-bullshit mint általában a bölcsész-bullshit

csak az események után rohangál mindkettő és utólag elemzget, hogy akkor mi is történt, aztán gyárt a múltról szép elméleteket, amik megint csak nem többek egyéni véleménynél, aztán ha a harvardon gyártották akkor szuper ha meg a balparti hodályban akor meg senkit nem érdekel

rotting 2008.09.22. 15:07:56


mondjuk részemről ha közgazdász vagy kedves bébé, akár szembe is köpheted magad

szép napot

Schaaf 2008.09.22. 15:08:46

A most kiskamasz nemzedék lehet, hogy kiéli magából a világfájdalmat azalatt az 1-2 év alatt mig EMO-s, emigyen fog csökkenni a bölcsészkarra jelentkezők száma. Persze ez még inkább fel fogja erősiteni a gazdasági válságot a tarisznyagyártó cégek világméretű összeomlásával.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.22. 15:09:09

harcibarbi

elmúlik az magától, meg gyereket sem vertem az elmúlt 17 és fél évben. csak nem most fogom elkezdeni?

Balance Of Power 2008.09.22. 15:09:50

Schaaf: Hadd vedjem a munder becsuletet: szakmailag nem is tesztelnek le senkit, erre valok a szakmai interjuk. De mondjuk egy HR interjun egy csomo mas is kiszurheto, pl. mennyire illik a szemelyisege a cegkulturaba, a konkret csapatba vagy egyaltalan, hogy tud-e a ceg neki eleget fizetni. Ilyesmivel akarnad rabolni mondjuk egy igazgato idejet, hogy o magyarazza el mindezt a jeloltnek?!
Hangsulyozom, idealis esetben, mert valoban sok HR-es van, aki nincs a helyzet magaslatan. De nem szeretem ezt a, foleg a muszaki (=nem human) ertelmiseg koreben elterjedt "a HR-esek nem csinalnak semmit" c. teveszmet. Szerintem meg az IT-sek nem csinalnak semmit egesz nap - nezopont kerdese.

Ginger 2008.09.22. 15:19:08

harcibarbi, nem tudom miről beszélsz... nincs pszichológusi gyorstalpaló (5 év egyetem+4 év szakképzés+2 év terapeuta vizsga).
Pályakezdőként pedig annyira kevés a tapasztalata az embernek, hogy nem lehet és nem is szabad magánpraxist nyitni. Majd... 10 év múlva. Addig meg marad az állásvadászat, meg a közalkalmazotti munkabér.

Orsi 2008.09.22. 15:19:53

Szegényné, annyira, de annyira kiváncsi vagyok már, hogy nit csinál a vállalkozásod!! Kifúrja az oldalam! Ha istent ismersz, mondd meg!! Egyébként meg a bölcsészfikázóknak: valamiért késztetést érzek, hogy védjem, akit bántanak, mert tudok ám én is bölcsészt fikázni, ha arról van szó, de azért nem mindegy, hogy milyen bölcsész. Ha pl. fordítóirodája van, miért ne lenne rá szükség? Vagy _jó_ szociológusra is igen nagy szükség lenne, meg hogy meg is hallgassák a véleményét. Világos, hogy nehezen ellenőrizhető, hiszen ha egy orvos szar, akkor megpüsztül a beteg, ha egy progamozó, akkor hasravágja magát a szoftver, ha meg egy pl. szociológus, akkor lehet vitázni, hogy most hülyeséget mondott-e tényleg vagy sem. Na jó, sarkítottam, a beteg nem mindig püsztül meg...

Schaaf 2008.09.22. 15:30:53

Félreértés ne essék, én nem nézem le a bölcsészeket, sőt van egy csomó bölcsész barátom is. :D

Balance Of Power 2008.09.22. 15:38:15

Lehet, hogy erdemes tisztazni valamit: bolcsesz vegzettsegu es bolcsesz eletvitelu kozott van kulonbseg. En azokkal nem tudok mit kezdeni, akik 30 felett is az egyetemen lebecolnak (ismertem ilyet), nem dolgoznak, nem is akarnak, a valo eletrol meg fogalmuk sincs, de osztjak az eszt a kavezoban. Na, ezek a "bolcseszek" pejorativ ertelemben.
Az, hogy valaki human vegzettseggel rendelkezik es egzisztencialis okokbol elhagyja (vagy el se kezdi) a palyat, teljesen mas tortenet. Osszemosni viszont semmikeppen nem szabad oket. En legalabbis kikerem magamnak, tarisznyam sose volt

csucsundra 2008.09.22. 15:40:26

mábocsi, de a nemzeti és a világgazdaság, valamint a munkaerőpiac összefüggései kicsit bonyolultabbak.. bár nemtom.. én is bölcsész vok, nekem is úgy mondták;)

harcibarbi 2008.09.22. 15:56:48

mpl

Ironizáltam.... szerintem nagyon szép dolog, ha egy mai kamasz ily mértékben érdeklődik a művészettörténet iránt. És az sem igaz, hogy nem lehet belőle megélni.

Lali 2008.09.22. 15:58:49

Ja meg azt sem árt figyelembe venni, hogy vége van a nyárnak, beindultak a cégek a nagy uborkaszezon után, ilyenkor történnek a dolgok szeptemberől-december elejéig, aztán karácsonyi stop január közepéig, majd januártól megint lehet valamit kezdeni kb május közepéig.
A többi idő halott.

harcibarbi 2008.09.22. 16:00:20

B o P

A háerresekkel az a baj, hogy kisistennek képzelik magukat. Kedvencem, mikor az angol nyelvtudást akarják letesztelni, úgy hogy az affektáló kiejtésükön kívül lófasz sincs mögötte, nemhogy tudás.

harcibarbi 2008.09.22. 16:03:48

Ginger

Pszichológus szomszédmaminakez ---> www.pszichoakademia.hu/ van és pszichoterapeuta, pszichológus.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.09.22. 16:05:10

Annyi itt a magas labda, valamit biztos kihagyok!

Először is, akinek két betűvel leírható a munkaköre az mind nem csinál semmit! (IT, HR, stb... ) :)

Rossz orvos nincs, ha a beteg meghal, az nem az orvos hibája (vagy láttatok már megnyert műhibapert, ahol tényleg az orvos, és nem az intézmény, vagy a beteghordó volt a hunyó?) vö. Holló hollónak szemét ki nem vájja...

Rossz IT-s nincs, mert rossz program nincs...esetleg te vagy egy n00B láma, hogy nem tudod használni. :)

Bölcsész-közgazdász egyre megy (meg velük a jogászok is), a hasznos munkát két kézzel csinálják (esetleg a két kéz gépeket kezel), és mérnökök irányítják... :)

Na jó, vicceltem, senki ne vegye magára!

Schaaf 2008.09.22. 16:30:05

hb
A számból vetted ki a szót. A műszaki értelmiség úgy látja, hogy meg kell tanulnia egy új nyelvezetet, fel kell készülnie néhány rémségesen felesleges és ostba kérdésre és tulajdonképpen meg kell felelnie egy (általánositás, de sok esetben igaz) 23-25 éves, főiskoláról éppen kikerült, sablonkérdéseket bemagoló kiscsaj elvárásainak. Hát innen a negativ hozzáállás. Hozzátehetnénk még ehhez azt is, hogy a legtöbb csoporttársam gyűlölte középiskolában a történelmet, az irodalmat és hálás az égnek, hogy soha többé nem kell ilyesmit tanulnia. Mindemellett a középfokú C nyelvvizsga beszerzése is sokaknak okozott gondot 4 év alatt. A műszaki felsőoktatásban is is van sok-sok hiba. Minket is lehet fikázni izomból.

gentry 2008.09.22. 17:40:58

Asszem túlságosan kicsi a minta amin leméred ezt a dolgot.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.22. 17:46:10

gentry, üdv!

Nem is mondtam, hogy ez egy tudományosan bizonyított tény lenne. :)

hukk 2008.09.22. 19:40:42

Szerintem nem attól függ valaki tudása, hogy mit végzett.Nekem pl. van közgazdász végzettségem, ahhoz értek is, meg lesz egy gépészmérnöki diplomám is, de ahhoz nem fogok érteni (nem is akarok gépészmérnökként dolgozni). Inkább az a baj, hogy sokan úgy mennek egyetemre, hogy igazából nem is érdekli őket, már akkor sem amikor elkezdik. Csak elkezdik mert divat az adott szak. Nagy nehezen végigszenvedik az egyetemet, persze hogy nem fognak érteni ahhoz amit csinálnak, hiszen egy cseppet sem izgatja őket.
Csak nálunk presztízs, hogy mindenkinek legyen diplomája, pedig CNC esztergályosként is lehet annyit keresni mint egy akármilyen "white collar" állással. Sőt.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.22. 19:58:32

@hukk: apósom esztergályos, amolyan régimódi szaki.
Mi meg, a két diplomás, a ház körül igencsak bajban lennénk nélküle.
:-)

Balance Of Power 2008.09.23. 08:36:21

hb, Schaaf
Az eloiteleteitek jogosak, ezert is bujtattam el valami olyasmit a vonatkozo kommentemben, hogy a gyakorlatban nem ugy van, ahogy kellene lennie.
Nem keves ostoba liba HR-essel talalkoztam magam is (interjualanykent), akiket olykor pofanvagni, maskor szemberohogni lett volna kedvem. De sok kivalo, ratermett HR-essel is es most nem magamrol vagy az asszonyrol beszelek csak :D

mamapicilánya 2008.09.23. 08:53:08

off

harcibarbi

a p.akadémiát személyes okokból én is nagyon szeretem. az egészhez nem értek, de áradoznak róla.

on

hát művtörténészként vagy leszel közalkalmazott, vagy csinálsz saját aukciósházat vagy használtcikkereskedést a falk miksa utcában, a mai ismereteim szerint.

mindegy, majd addig sokat dolgozom és még többet keresek amíg a gyerek tanul, és lesz aukciósháza vagy használtcikkereskedése.

kommentolo 2008.09.23. 09:00:21

A, csak uj gyorsetterem nyilik a kozelben :-)

Balance Of Power 2008.09.23. 09:06:19

Mamapicilanya: nyelvtanulas, ezerrel, ezt kell nyomni a gyereknek - siralmas szinten vannak a mai 18-20 evesek nyelvtudasilag, de az idosebbek sem buszkelkedhetnek. Mint mindig, tisztelet a kivetelnek persze.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.23. 15:54:53

Balance: két nyelven beszél már folyékonyan (angol felső, és habla eszpanyol közép), ezzel nincs gond, viszont fogalma sincs "mi leszek, ha nagy leszek".

Lali 2008.09.23. 17:37:26

régi, de ez jut erről eszembe:

Mit mond a munkanélküli bölcsész a nem munkanélküli bölcsésznek?
-Egy BigMac menüt kérek!

kommentolo 2008.09.23. 21:36:09

Micsoda asszociacio :-)

harcibarbi 2008.09.24. 07:49:55

Egészen pontosan ez így hangzik:

Mit mond a közgazdász a bölcsésznek?
- Egy bigmekmenüt kérek!

De hallottam már közgazdász-jogász verzióban is... jogászokból is Dunát lehetne rekeszteni, ott is csak a rátermettje a túlélő.

harcibarbi 2008.09.24. 07:52:24

Nyelvtanulással egyetértek. Egy vicc, hogy valaki még a diplomáig (!!!) sem képes legalább egy (!!!) nyelvet elsajátítani a magyaron kívül.

Balance Of Power 2008.09.24. 08:52:53

Mamapicilanya: Az a lenyeg. 18 eves koraban meg a legtobben nem tudjak, mit akarnak kezdeni magukkal, tobbeket ismerek, akik 30 evesen sem...

Mondjuk neked elhiszem, hogy jol beszel a lanyod, de ne tudjatok meg, milyen szintu nyelvtudassal mondjak az emberek magukat "fluent'-nek!

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.24. 08:56:25

Nyelvtanulás: szerintem igenis létezik olyan, hogy nyelvérzék.

A nyelvtani szabályokat némi fenékkoptatás árán meg lehet tanulni. Meg persze a nagyszótárt is be lehet vágni "by heart", és ez elég lesz ahhoz, hogy elmondd, amit akarsz és megírhasd a tisztelt ügyfélnek, hogy az ügye kivizsgálása folyamatban van, még egy kis türelmét kérjük.
De nem lesz elég arra, hogy az idegen nyelvet valóban a gondolataid lefordítására használhasd, ahhoz, hogy "rátapints" egy többszörösen össze-visszatett mondat részeinek helyes sorrendjére, ahhoz hogy a dalszöveget (bárakármit) már ne kelljen fejben lefordítani, hanem eredetiben értsd meg, satöbbi.

Álmodtatok már idegen nyelven?

Egyszeri egyetemista levelezése apjával, kicsit ide is illik :-)
"No mon', no fun - your son"
"How sad, too bad - your dad."

Balance Of Power 2008.09.24. 09:34:35

Igen, van aki remenytelen. Mint ahogy van olyan is, aki hat diploma ellenere sem keptelen megtanulni vezetni - erzek kerdese.
De az is biztos, hogy minel korabban a nyelvek fele kell terelni a gyereket es ehhez nem szukseges az, hogy tobbeves kulfoldi kikuldetesen legyen a csalad vagy hogy ketnyelvu legyen a hazaspar. Ugyanis legyen bar human vagy real erdeklodese, nyelvismeret nelkul nehezen fog boldogulni.

harcibarbi 2008.09.24. 09:49:05

Nyehehe, álmodtam egyszer francia nyelven, holott annyit tudok kábé, hogy merd, zsötem, vulevúkuséavekmoá, rúzs, niár meg rienneváplű.

Persze, hogy van nyelvérzék. Akinek van, az hamarabb tanul meg és könnyebben, akinek nincs, az meg lassabban és nehezebben.
De sokan szeretik rákenni a nyelvérzékre, hogy azért nem tanultak meg.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.24. 09:52:57

Érik a nyelvtudás poszt, csak egyelőre félek kitenni, mert széjjel fogtok alázni! :(

Wundt 2008.09.24. 13:40:32

haribarbi

a www.pszichoakademia.hu/ nem ad felsőfokú végzettséget. Semmi köze az akkreditált, egyetemi pszichológusképzéshez. Itt "mentorokat" (addiktológiai mentor, pszichológiai mentor stb.) képeznek, felnőtt képzésként hirdetik (ha jól látom még csak nem is OKJ-s). Az teljesen más kérdés, hogy azok közül, akik ezt elvégzik, talán sokan azt állítják magukról, hogy "pszichológusok", vagy talán "pszichoterapeuták". De ez félrevezetés, és mivel sok embert félre is lehet vezetni, ezért naná hogy ebből jól meg is lehet élni.

tanyabarbi 2008.09.27. 21:36:16

politológus nem bölcsész, bár a diploma "hasznossága" hasonlatos.

zp 2008.09.28. 21:41:14

ööö... nagyjából azért az
süti beállítások módosítása