Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Történetünk negyedik része. Min csúsztunk el?

2008.09.03. 13:45 Szegényember felesége

Innentől felgyorsultak az események. Olyan váratlan kiadásokkal kellett számolnunk, amikkel korábban nem kalkuláltunk.

Rögtön az első az volt, hogy Szegényember fizetését felemelték (közalkalmazotti bértábla). Ez azt jelentette, hogy korábban a minimálbért kapta, ami szja-mentes volt. Az emelés után az szja megfizetésével nettó 10 000 Ft-tal hozott haza kevesebbet. Így ugyan többet költött a bérére az iskolafenntartó, mégis kevesebbet hozott haza. Összesen 54 000 Ft-ot és még 6 000 Ft-nyi étkezési csekket kapott, miközben teljes munkaidős állása volt. Reggeltől ügyelet, órák és napközi mindennap. Első tanév, tehát napi felkészülést igénylő meló. (Mondom azért, mert nyelvvizsgák hiányában ugyanazt a fizetést kapja, amit egy pályakezdő portás kapna.)

Ez még nem tragédia, csak szimplán nem számítottunk rá, hogy a béremelés nettó csökkenést jelent. Tanév végén szerencsére felsőbb besorolást kapott, mindenki érzete, hogy ez tarthatatlan, így ezen a téren azért javult a helyzet.

Aztán jött egy előre nem kalkulált, jókora APEH-nek fizetendő tétel. Az én hibám, emlékeznem kellett volna rá, de a könyvelő és én csak most az egyszer voltunk figyelmetlenek. A vállalkozásom nyereséges volt, mivel a telefonon, interneten kívül nem nagyon voltak kiadásaim (értsd: nem gyűjtöttem számlát cégnévre az ismerősöktől), viszont mindkét munkahelyemen alvállalkozóként tartottak rám igényt. Fizetnem kellett hát.

És mert olyan korban vagyunk, jött még két közeli rokon esküvője, egy keresztelő, két keresztgyermekkel, és még a legelején egy eljegyzés. Ez utóbbi a sajátunk volt. Sok kreativitással persze nem voltak ezek olyan nagyon magas költségek, csak nem számítottunk rájuk.

Történt egy kis leázás is, meg még néhány ilyen „apróság.”

Közben dolgoztam, dolgozom a saját vállalkozáson, rengeteget. Több nagy lehetőség, ígéretes megbeszélések. De a vége mindig az, hogy minden nagyon szép, minden nagyon jó, feltétlenül meg akarnak bízni, mert nagyon jó az ajánlatom, de most nincs rá pénz. Pedig azelőtt sosem voltak gondjaim az „eladással”. Talán rosszul mértem fel a gazdasági környezetet. Talán nem a megfelelő cégek találnak meg.

A tartalékokat feléltük, tehát most sakkozunk, reménykedünk és dolgozunk.

És nem adjuk fel! :)

76 komment

Címkék: blog pénz történetünk

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr51646466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valaki 2008.09.03. 13:56:14

Vagy nem.
Kicsit még mindig homályos. 1-2 "apróság" hiányzik a leírásból. Olyan ez mint a Lost: minél több részt nézek meg belőle annál több kérdés merül fel...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.03. 13:59:51

Nem is csúsztatok el semmin... és ahhoz képest, hogy (ha jól értem) korábban sosem kellett igazán megtanulnod a pénz értékét, egész jó becslés volt az egy év, ha végül kilenc hónapig kitartottak azok a tartalékok :-)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.03. 13:59:59

Valaki, az első részben írtam:

"Sok körülmény összjátéka miatt vagyunk most ott, ahol vagyunk. Nem fogok tudni most mindent leírni. Majd talán később. Előbb a lényeget."

Egy család élete aligha írható le 4 A4-es oldalon. Főleg, ha te is benne vagy.

Szóval nehéz, de igyekszem majd.

valaki 2008.09.03. 14:00:09

Nem csesztetés, de az itt elmondottak alapján mégsem voltál elég előre látó.
Amúgy pedig:" Nem várt kiadás? Hívja a Providentet!"
:)
Tudod ez nem olyen vicces...

Celtic 2008.09.03. 14:03:12

Heh? Ez a nagy story? Hat ezert kar volt a kormomet izgalmamban leragni...Ez nem lecsuszas, csak a feluleti feszultseg nem figyelembevetele: ha nem kapalozol a Balatonban folyamatosan, akkor sem egybol megfulladsz, hanem elkezdesz sullyedni.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.03. 14:03:34

Céadaoin:

Igaz. Mindenki véres sztorit várt, halállal, szenvedéssel, bűnügyekkel, hatalmas adósságokkal, utcán alvással, éhezéssel.

Az élet ennél prózaibb. Adott egy fiatal nő, aki 18 éves kora óta keményen dolgozott a pénzéért, de mégsem becsülte meg igazán, azt amit szerzett és ami az övé volt. Ahogy saját magát sem. :)

Most tanulja, hogyan kell.

barci 2008.09.03. 14:07:37

WTF???

Most úgy érzem magam, mint akit átbasztak.

Magyarul.
-bölcsészdiploma
-allergiás munkahely No1-re
-allergiás munkahely No2-re
-ész nélkül vásároltatok
-feléltétek az összest
-"párod" a szűkösség ellenére is hobbikertészkedett
-"pároddal" külön kasszán a "nehéz idők" ellenére is
-adót csaltál
-jó magyar sznobhoz híven költségbe ütköző eljegyzés is kellett

Bizonyára én vagyok túlságosan földhöz ragadt, vagy nulla empátiám van, de egyszerűen _nincs_mit_sajnálni_. Elkúrtátok.

A történet kicsit kusza is, de némi élhetetlenség (-->hobbitanítgatás), infantilisság, és világtól való elrugaszkodottság azért lejön.

Viszont ami érdekelne. Hol adnak manapság diplomát nyelvvizsga nélkül?

És hogy lehet egy 29 éves fiatal lánynak hiányzó 3 foga???

barci 2008.09.03. 14:11:16

Akkor ez nem szegénységblog, hanem tanulomaZéletetblog. :-/

Ehhh, dezodor meg utolsó kiszakadt gatya. Faszom:-/ Legalább jókat röhöghettek azokon, akik sajnálni kezdtek : )

Na viszlát. Sok sikert.

kuszal 2008.09.03. 14:13:41

Kedves Blogíró!

Ez a történet számomra teljesen zavaros.

1. Mi is az a betegség ami miatt ki kellett lépni az eddigi életszinvonalt nyújtó munkahelyről? Mert ezt vagy én nem találtam vagy nem lett leírva. Ha a betegség nem indokolta, akkor kár volt meghozni egy ilyen felelőtlen döntést.

2. A régi életet biztosító, egy évre elegendő pénz, 9 hónap alatt elfogyott. Leírásod szerint azért, mert voltak: "...jókora APEH-nek fizetendő tétel...
És mert olyan korban vagyunk, jött még két közeli rokon esküvője, egy keresztelő, két keresztgyermekkel, és még a legelején egy eljegyzés. Ez utóbbi a sajátunk volt...” - Erre csak annyit tudok mondani, hogy ha nem figyelünk arra mi is a kötelességünk akkor bizony a büntetés is jogos (APEH tétel). Mi a Jóistenért nem követted nyomon a dolgaidat????? Arról már nem is beszélek, hogy ha épp a csóró időszakomat élem akkor aztán jöhet bármilyen keresztelő, esküvő, stb. én bizony egy árva fillért sem ölnék a dologba. Egyszerűen azért mert NINCS rá keret. Ha Ti megtettétek akkor az megint a ti felelőtlenségetek. Miért kell a rongyot rázni még akkor is, amikor már nem lehetne????

Lehet sarkosan fogalmazok, de egyenlőre nem nyerted el a szimpátiámat.

Én is együtt élek a párommal és szerintme nem élünk olyan szarul. Nem titok minimum nettó 250.000 bevételünk van egy hónapban. Ezt kell beosztani 2 főre, gyerek nincs. DE én mindíg odafigyelek, hogy az elektromos cuccok ne működjenek/világítsanak feleslegesen. Figyelek arra, hogy mit veszünk és mennyiért, mire költünk és miért. Ez nem csóróság kérdése hanem ezt diktálja a józan paraszti és.

Bocsánat ha megsértettelek, nem volt szándékomban!

Üdv: kuszal

kuszal 2008.09.03. 14:16:53

Bocsa hibákért, de kicsit felhúztam magam!

dezső 2008.09.03. 14:26:02

Na álljon meg a karaván. Ilyen:

Szegényember fizetését felemelték (közalkalmazotti bértábla). Ez azt jelentette, hogy korábban a minimálbért kapta, ami szja-mentes volt. Az emelés után az szja megfizetésével nettó 10 000 Ft-tal hozott haza kevesebbet

soha nem volt a magyar adószabályok szerint. Hogy biztos legyek benne, az imént megkérdeztem a cég bérszámfejtőjét.

valaki 2008.09.03. 14:28:05

Én most kb. úgy élek, ahogy ti éltetek eddig.
Nem szórom a pénzt, de nem igazán mérlegelek valamin, hogy megvehetem-e. Ha úgy érzem kell akkor megveszem. Meg ha nem akkor is, csak mert tetszik. Lakás, kocsi, megtakarított pénz, Babakötvény életbiztosítás van. Még valami jövőálló befektetés kell.
30 évig viszont úgy éltem, mint ahogy nektek kellene most. Nem kell irigyelni, mert kicsivel több mint 300.000 Ft-ból élünk hárman (nemsokára négyen), viszont már nem kell semmire költenem, mert minden meg van. Tudom 1 igénytelen állat vagyok. Az ember ismerje saját korlátai. Ennyi.

omg 2008.09.03. 14:30:19

"szegénység blog" ?! ez?

az, hogy egy magát értelmiséginek valló, felnőtt pár ennyire hosszú idő alatt tanulja meg, hogy hogyan kéne bánni a pénzzel, eléggé elszomorító.

a nyelvvizsga-kérdéshez:
(0. igen, hogy az istenben lehet ma diplomát kapni enélkül?)
1. ne is feszegessük a 0. pontot, de saját belátás szerint még nem jöttetek rá, hogy a nyelvvizsga megszerzésébe történő "befektetés" azért hosszabb távon igencsak megtérülne, ha magasabb fizetési kategóriába tartozna a párod?

nomeg azért az is megér egy misét, hogy valaki csak zarában és promodban hajlandó vásárolni.....
még ha meg is tehetted, ez akkor is sznobizmus volt

Dike 2008.09.03. 14:30:55

Látom nem csak bennem maradtak nyitott kérdések meg WTF?? érzés.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.03. 14:36:19

Barci, csak mellékesen, bár nem engem kérdeztél: ami a fogakat illeti, nekem az idén (szintén 29 éves lány) 9-et pótoltak összesen, hogy végre lett rá pénzem (khm, üdülési csekkem) pedig mostam, mint a tévémaci, muszáj volt, mert volt fogász a családban... Genetika. Nálatok hetedíziglen mindenkinél rendben volt minden?

a diploma: figyelmetlen vagyok, vagy tényleg nem mondta senki, hogy mikori dátum van rajta??

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.03. 14:36:38

APEH: nem büntetés volt, egy korábbi évről hátramaradt adóelőlegről feledkeztünk el.

Nyelvvizsga: külön posztban majd. Anélkül nincs diploma csak egy papír arról, hogy ilyen és ilyen eredménnyel elvégezte az egyetemet, de tanítani már lehet a szabályok szerint.

Celtic 2008.09.03. 14:40:51

dezső 2008.09.03. 14:26:02

Akkor jo, azt hittem, en vagyok a hulye. Mondjuk, 18 evig (34 eves koromig) dolgoztam ugy 5%-kal a minimalber folotti penzert (vagyis a minimalber 5%-a ). Ami nem mondhato egy karriernek. De olyat sose hallottam, hogy a minimalber adomentessege folott kapott penz miatt kevesebb lesz a netto, mint minimalberen. Az oke, hoyg nem kap annyival tobbet, mint a brutto, az is lehet, hogy abszolut nem linearisan emelkedik a brutto es a netto, de azt nem hiszem, hoyg a netto kevesebb legyen.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.03. 14:45:07

Esélytelen, hogy olyan gyorsan válaszoljam meg a kérdéseket, amilyen gyorsan kapom őket. :(

Ne haragudjatok.

kn 2008.09.03. 14:45:22

Egy tipp: csináljatok egy táblázatot, ahol naponta gyüjtitek a bevételeket, költségeket(főbb költségcsoportonként), illetve az egyenlegüket, így látjátok mire mikor mennyi megy el. Segít tervezni.

Mária 2008.09.03. 14:50:23

dezső 2008.09.03. 14:26:02

De bizony volt! Pár éve sokkolta a viszonylag jobban keresőket, hogy ha nem is emelték a béredet, az adószabályok úgy változtak, hogy egy jó átlagos, vagy afölötti bruttó fizetésből januárban akár 10000 forinttal is kevesebbet vittél haza, mint ugyanabból a bruttóból egy hónappal korábban és a vállalkozók is szívtak pár új adófajtával.

Fent is van a neten egy kalkulátor, "Gyurcsány-kalkulátor" elnevezéssel futott akkor:

www.fn.hu/?id=215&fid=2454

2006 szeptemberéig, a „Megszorítások előtt” a szeptember előtt érvényes adó és járulékterhek szerint számolhatod ki a nettó fizetést.

2006. szeptembertől a Gyurcsány-csomag első lépése után az egyéni egészségbiztosítási járulék mértéke 4 százalék helyett 6 százalék, a munkavállalói járulék pedig 1 százalék helyett 1,5 százalékos mértékű lett.

2007 januárjától a Gyurcsány-csomag második lépése után az egyéni egészségbiztosítási járulék már 7 százalék.

hukk 2008.09.03. 14:51:05

Magyarországon sávosan progressziv adózás van. Azaz, ha pl a jövedelemhatárok a következőek:
0-50 ft: 0% (egyszerüsítés kedvéért kezeljük így az adómentességet)
50-100ft: 18%
100-végtelen: 36%

akkor egy 115 ft-s fizetés után nem úgy adózol, hogy 115*0,36, hanem hogy: 50 forintig 0%, az 50-100 forintos jövedelemrész 18%-a, és a 100 forint feletti rész 36%-a. TEHÁT HA NŐ BRUTTÓ A FIZETÉS, AKKOR AZ ADÓSZABÁLYOK MIATT NEM LESZ KEVESEBB A NETTÓ. Az más kérdés, hogy sokkal több se.

dezső 2008.09.03. 14:55:08

Mária: a járulékemelés egy dolog, de ez nem jelenti azt, hogy azért, mert megemelik a bruttót, kevesebbet kapsz kézhez.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.03. 14:57:33

Nem írnám, ha nem ez lenne a bérpapíron meg a bankszámlakivonaton. :(

dezső 2008.09.03. 15:02:42

Akkor hibázott a bérelszámoló. Ellenőrizd a kalkulátor alapján és reklamálj, ha nem stimmel.

dezső 2008.09.03. 15:05:29

Hukk: Az adójóváírás, amivel elérik a minimálbér adómentességét, bonyolítja a helyzetet. De az meg degresszív, vagyis a min.bér felett is jár, csak kevesebb. Így nem fordulhat elő a fenti helyzet.

Mária 2008.09.03. 15:05:46

Mondd meg az évszámot és az összeget, a két egymást követő hónapban. Mi pedig megnézzük a kalkulátorban, hogy úgy van-e.

Próbáltam játszadozni a kalkulátorral, de nem emlékszem, mi volt az az összeg, ahol VALÓBAN buktak az emberek egyik hónapról a másikra, a járulékemelés plusz a januári béremelés miatt, pedig én is ismertem ilyeneket.

nekemnincsennevem 2008.09.03. 15:26:44

Vicces ez...

Gondolkoztam rajta h miért is tetszik nekem ez a blog... sokat gondolkoztam rajta.
Arra jutottam hogy tán azért, mert érzem a történet "ízét a számban" TUdod, mint amikor már ettél életedben citromot, aztán ha meglátod is kicsordul a nyálad. S most kicsit kesernyés nyállal a gambámban nem óhajtok többet írni... pedig lenne mit... Az a szép a jelenben, hogy jót mosolygunk majd rajta a jövőben :-D Csak így tovább. A bloggal is, és a túléléssel is.

File 2008.09.03. 15:36:05

Én okkal, rôssen empatikus vagyok irányotokba. Sok szegmensben egyezik (APEH bünti, egy fizu...stb), kevésben külömbözik (+2 gyerek) a mi storynk. Drukkolok nektek, hogy sikerüljön felülemelkedi a problámáitokon. De mondok jobbat:
Húzzatok el ebbôl az országból amilyen gyorsan csak bírtok, ha most azonnal abba a ruhába amibe vagytok felszáltok egy gépre és kiugrottok belôle egy megfelelôbb helyen két év múlva sokkal-sokkal elôrébb lesztek mint ha ítthol próbáltok úszni az árral szemben.
"Fussatok bolondok"

dezső 2008.09.03. 15:40:52

File: bölcsész, nyelvtudás nélkül mit tud kezdeni külföldön? Mosogat?

Dike 2008.09.03. 15:45:47

File, abban tuti nem egyezik a sztoritok, hogy te nem lehetsz értelmiségi...
SZegényék meg itthon is találnának ennél jobban fizető munkát. AZ otthoni lébecolásnál meg rívásnál (oh bocsánat, saját vállalkozás) bármelyik munka jobban fizet.

File 2008.09.03. 15:58:00

Valaki, Kuszal! 250 meg 300-as nettóból meg még szép hogy kijösztök 2 en, meg 3-an az volna a cink ha nem. De ha mondjuk egy kis könyvelôi nemtörôdömségbôl odabasz az apeh modjuk egy félmillás büntit, meg mondjuk 4-en pláne nem ketten kell kijönnötök ugyanenyibôl.
Meg nincs anyu-apu ha meg van még neked kellene támogatni, meg ki tudja még menyi apró buktató van, amihez még ti sem bírtok elég okosak és elôrelátóak lenni.

File 2008.09.03. 16:04:46

Dike, mibôl gondolod hogy nem vagyok az... :))

File 2008.09.03. 16:17:16

Dezsô, az elején lehet, de nem sokáig fog mosogatni, és valószínüleg addig is magasabb színvonalon él mint itt a kezdô tanári fizetésébôl.

milena [törölt] 2008.09.03. 16:22:10

ez off lesz, előre is elnézést

"nomeg azért az is megér egy misét, hogy valaki csak zarában és promodban hajlandó vásárolni.....
még ha meg is tehetted, ez akkor is sznobizmus volt"

éltem spanyolországban, és ott bizony a zara meg a promod kb. a jeans clubnak felel meg, vagyis onnan öltözködni, ha nem is éppen ciki, de nem vall sikeres emberre

a sikeres emberek az úgynevezett "butikokból" öltözködnek, melyekben szezon végén is háromjegyűek az árak

azért ez jelzi az ország helyzetét

és akkor most on: persze, hogy mindenki valami rtl klubba illő sztorit várt, de attól még nem lehet könnyű szegényemberéknek sem

magam is voltam hasonló helyzetben, igaz, csak részben:

1. a szüleimnél laktam, így szállásra, otthoni étkezésre, számlákra nem kellett költenem
2. volt bevételem, de egy számomra akkor még igen fontos célra tettem el szinte az összeset, és így nem engedtem meg magamnak olyan apróságokat, mint ebéd, könyv, parfüm, ruha, rumoskóla

és ez azért demoralizáló tud lenni még akkor is, ha az embernek amúgy van pénze, és dönthet úgy is, hogy hagyja a célját a csudába

hát még ha egyáltalán nem dönthet, hanem meg kell néznie, hogy melyik joghurt olcsóbb a pluszdiszkontban

Dike 2008.09.03. 16:31:59

File. Nagyon szomorú lennék, ha értelmiségi lennél ezzel a helyesírással. Bocs.

én 2008.09.03. 16:42:32

Egyedül neveltem két gyereket, tudom, milyen érzés zsonglőrködni a pénzzel. Ideológiát is gyártottunk hozzá, csak annyit fogyasztunk, amennyire szükségünk van. Magam varrtam a ruhákat, termeltem a zöldséget, (második emeleten lakunk, úgy béreltem a kertet, most is van) főztem, és rengeteget dolgoztam. Amíg a lányok nagykorúak nem lettek nem voltam beteg, még csak nem is tüsszentettem, mert nem lehetett. Viszont ahogy elmúlt ez a nagy fegyelem, megrokkantam.50 évesen 70-nek érzem magam. Viszont a nyelvvizsga-ügyben tudok segíteni.

File 2008.09.03. 17:21:56

Dike, tudtam hogy ide fogsz kijukadni, :D mind ezen lovagoltok, kettes vótam belôle na, meg nem is adok rá, pláne kommentelés közben...de azér´ még lehetek értelmiségi? ;) Vagy kész letôttem?

valaki 2008.09.03. 17:26:52

File!

Mint mondtam nemsokára 4-en leszünk, apu-anyu segítségét soha nem kértem és a fél millás büntivel is boldogulnék.
Természetesen mindenre nem lehet felkészülni, ezért engem is érhet még meglepetés.
Ismerek viszont olyan embert a havi félmila nettóval is csak a tartozásait növeli...
A lyuk pedig ly. Azt meg nem kellene büszkén vállalni, hogy nem tudsz helyesen írni, hanem inkább tenni ellene.

File 2008.09.03. 17:44:41

Valaki. Figyeltem, ne vedd fel ha nem inged, csak arra szándékoztam a figyelmet felhívni - amit látom értesz is - hogy nem lehet olyan egyszerûen leosztani a lapokat, pálcát törni dolgok fölött.

of: Nem vagyok rá büszke, de nem tudok tenni ellene, olyan ez mint a zenei érzék, te hogy fejlesztenéd? :)

krisztina 2008.09.03. 17:48:11

File, nem mehet el ebbol az orszagbol mindenki, aki dolgozni akar, mert akkor ki tartja el a sok dologtalant? Mi (en es a ferjem) elmehettunk volna, illetve nem kellett volna visszajonnunk, gennyesre kereshetnenk magunkat az USA-ban, tartoztattak is. Megis megtettuk. Tudod miert? Mert mi szeretjuk ezt az orszagot. Ugyanis ez a hazank. Most lehet hulyezni.
Szegenyember felesege, en orulok neki, hogy nem valami konnyes sztori kerekedett ki ebbol. En drukkolok nektek, de az uradnak valoban meg kellene csinalnia a nyelvvizsgat. Amivel nem ertek egyet, az, hogy otthagytad a jol fizeto allasodat, mig nem volt egy kozel olyan jol fizeto masik. Ez hiba volt. En a helyedben maganvallalkozas helyett keresnek egy masikat. Meg egy JO borgyogyaszt. Ha kell, adok nevet priviben. oszt annyi.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.04. 07:46:56

Kedves Krisztina!

A bőrgyógyászra szerencsére már nincs szükségem.

Csak annyit mondanék róluk, hogy 10-ből 10 csak szteroiddal tudott eredmény produkálni nálam. A szteroidos krémek és a szisztémás szteroid kezelés a hivatalos orvosi felfogás szerint biztonságos, bár lehetnek mellékhatásai és körültekintően kell alkalmazni. Ehhez képest engem éveken át kezeltek egyre nagyobb adagokkal, egyre kisebb eredményekkel, egyre durvább mellékhatásokkal.

Nem a bőrgyógyászok hibája. Ilyen a képzésük, ilyen a rendszer. Endokrinolgusom mondta, hogy kérjem a bőrgyógyászt, hogy küldjön el immunológiára, a főorvos erre azt mondta, hogy felesleges, úgysem tudnak többet mondani. Azt mondták, hogy a betegségem nem gyógyítható (bár a nevét sem tudják, háááát valami dermatitisz-féle), csak csökkenteni lehet a tüneteket, hogy jobb legyen az életminőségem.

Pedig tényleg elmentem a legjobb orvosok után a világvégére is.

krisztina 2008.09.04. 07:54:38

Nos, en immunologus lennek, vagy mi a szosz. Igaz, nem az autoimmunitas a teruletem, tehat en nem tudok segiteni. DE!!!!!!!!!!!!! Igenis el kell menni immunolgushoz, aki VALOBAN ert hozza, NEM HISZEM EL hogy ne lehetne rajta segiteni, vagy legalabbis javitani. Ezzel muszaj foglalkozni, mert ha nalad a stressz csinalja a bajt, akkor elobb utobb olyasmitol is elojohet, amibol nem lehet ugy kilepni, mint egy allasbol.

Dike 2008.09.04. 08:34:34

Sz.e. felesége! Egy apró dolog ütött szöget a fejembe, a sztoritokon gondolkozva. Valamelyik posztban/kommentben azt írtad, hogy akkor még (t.i. mikor jól ment) külön kasszán voltatok. Jól értem, hogy most, mikor neked gyakorlatilag nincs bevételed, már közös kassza? Akkor Te csak a Zarában meg a Promodban vásároltál, az emberednek meg egyszál rövidnadrágja van? Kicsit visszás ez nekem :-(

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.04. 08:58:29

Ezt hívják férfiúi büszkeségnek.

Ha bizonyos szabályokat betartottam (pl. hogy csak akkor vesz ruhát magának, ha ő akarja), akkor szépen, csendesen viselte, hogy én, az asszony, a többszörösét keresem meg, mint ő. Gondolj bele, hogy általában az is szokott konfliktusokat okozni egy kapcsolatban, ha a nő kicsivel jobban keres, mint a férfi.

Közben ő a betegségem miatt nagyon-nagyok sokat vállalt a házimunkából például. Az albérletet és a rezsit szigorúan felesben állta, és még ami ezen felül volt, kaja és egyebek, abba igyekezett beszállni. Azt hagyta, hogy etessem, meg fizessek az étteremben, de például bulizni, nyaralni vagy más luxusba már nem ment volna bele.

És igen, ő ilyen ember, most tőle kapom a pénzt, hogy ne pisiljenek oldalba a kutyák.

Életem legjobb választása ez az ember! :)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.04. 09:02:16

De ne hidd, hogy ebbe nem tudtam belehalni mindennap.
Győztem eltitkolni előle, hogy mennyibe került a nagybevásárlás, mert olyankor mindig láttam az arcán a kétségbeesét, hogy ő ezt mikor tudja nekem viszonozni.

Nagyon szeretem őt!

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.04. 09:06:01

Krisztina!

És most mit mondjak az immunológusnak? Tessék megnézni, de nincs semmi bajom. Vannak régi leletek, fényképek ugyan, de azzal tudnak kezdeni valamit?

dezső 2008.09.04. 09:21:23

Szegényné,

Valamelyik kommentben írtad, hogy lakásbérletre + rezsire 68 eFtot költötök havonta. Feltételezem, egy panellakásban laktok.

Egyikőtök családjában sincs olyan ház, ahol egy szobában meghúzhatjátok magatokat, amíg egyenesbe nem jöttök??? Még ha utazni is kell a dolgozó félnek a munkahelyre naponta?

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.04. 09:33:47

Mindkettőnk családja 200 km-re él tőlünk. :( Mégha IC-vel lehetne gyorsan ingázni, akkor is több pénz menne el a bérletre.

dezső 2008.09.04. 09:40:39

Akkor folytatom az észosztást:

1. a szomszéd faluban bérelni olcsóbban, alacsonyabb rezsivel

2. mivel csak egyikőtök dolgozik, keressen munkát ott, ahol a család él

3. ha nem megy a vállalkozásod, te is visszamehetsz alkalmazottnak és mellékállásban próbálhatod felfuttatni az üzletet

Én úgy érzem az eddigiekből, hogy csak ültök egyhelyben, közben szeretitek egymást vagy éppen panaszkodtok, de nem tesztek a helyzet megváltoztatásáért.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.04. 09:49:35

Kedves dezső!

Egyelőre 2 napja kezdtem el a blogot. Kikövetelték a full sztorit a kommentelők.

Ennek a bejegyzésnek a vége így szól:

"most sakkozunk, reménykedünk és dolgozunk."

A sakkozás alatt azt értem, hogy átgondoltuk az opciókat, és léptünk.

De nem tudok mindent azonnal megírni. :)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.04. 10:14:03

Szegényné, tegnap kibeszéltelek a párommal – többek közt a külön kasszát. Mert mi is úgy vagyunk. És erősen hasonló okokból, bár a szigorúan felesben-módszer köztünk négy év alatt fellazult kissé (az fizet, akinek épp kézreesik, hónap végén átnézzük, hogy nem maradt-e el semmi.)

Egyébként arra jutottunk, hogy a külön kasszához nagyobb bizalom kell, mint a közöshöz. Mert így aztán nem tudom ellenőrizgetni (ha akarnám, se tudnám) hogy mikor mire mennyit vesz fel vagy költ kártyával, de még nem kételkedtem abban, hogy amire kell, arra lesz, marad pénz.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.04. 10:23:21

Hmmm...

Láttam a hasonló felállásban (nő keres jobban) közös kasszán élők párkapcsolatatait tökremenni a férfiúi önbecsülés miatt. A felek ilyenkor rendszerint vagy kihasználósdit kezdenek játszani, vagy kölcsönösen oda-vissza hatalmi játszmákat rendeznek, vagy a pasi impotens lesz, és nála "gyengébb" nőnél keres vígaszt.

Mi ezt a külön kasszával oldottuk meg. Egyébként nagyon sokan nem értik ezt meg.

dezső 2008.09.04. 10:23:25

Még valami nem stimmel itt. Akinek vállalkozása van, havonta legalább a minimálbér (gyávábbak a kétszerese) után fizetni kell a járulékokat. A lakásköltséggel együtt ez már meghaladná a bevételeteket!

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.04. 10:26:11

dezső! Nekem van még egy nappali hallgatói jogviszonyom. Ez jogilag olyan, mintha 8 órás állásom lenne, fő biztosítási jogviszony. Ezért nem kell "bért" fizetnem a vállalkozásban, így a járulékokat sem.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.04. 10:29:12

File!
Ha egyszer lesz rá 2 szabad órád, szívesen leülök veled. Átnéztem a típushibáidat és egyáltalán nem olyan nagy a gáz. Van egy módszerem, amitől egy csomó gyereknek/felnőttnek javítottam 1-2-3 jegyet a helyesírásán. És még azóta élvezik is a nyelvtant!
Komolyan mondom!

dezső 2008.09.04. 10:34:40

Aha. Emlékszem, én is voltam így E.V. Kellett kicsit harcolni a bürokráciával, de tényleg nem volt muszáj járulékolni.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.04. 10:43:41

Sokan vannak így egyébként. Jelentkeznek fősulira, egyetemre, nem csinálnak ott semmit, csak kipengetik félévente a 100-200 ezer Ft tandíjat, és még így is jobban megéri nekik, mintha járulékolnának. (Nekem államilag finanszírozottból van két félév, amit elhasználhatok.)
Furcsa dolog ez. Nem törvénytelen, de azért nem is teljesen etikus az állammal szemben. Ugyan az egyetem jól jár az ilyen fantomhallgatókkal.

Beau D.N. · http://beau.hu 2008.09.04. 12:37:38

Hmmm... Sajnálom de az előttem kommentezők jó páran leírták már az érzéseket, hogy miért nem tudnak szimpatizálni veletek. Osztani kényszerülök a nézeteiket.

krisztina 2008.09.04. 13:15:56

Mindenkepp kell tudjon kezdeni vele valamit egy jo szakember. De vegul is ki lehet varni, hatha meg sem jelenik tobbet, de ha megos, irany a doki. Vallalni kellen uj melot, aztan meglatod. En csak attol tartanek a helyedben, hiaba valtasz allast szazszor, egy ido utan mas fele stressztol is elo fog jonni. Pl. mi lenne, ha valaki komolyan beteg lenne azok kozul, akik fontosak neked? Abbol a helyzetbol nem lehet kilepni, mint egy munkahelyrol. En a helyedben nem ezt a terapiat valasztanam. Az embernek kell munkahely, hogy ne keruljon ilyen helyzetbe, mint ti most.

kisregina 2008.09.04. 13:24:23

Atyaúristen, ez a sztori??? Hol vagytok ti a szegénytől, fiatalok vagytok, diplomások vagytok, nincs gyereketek, csak rajtatok múlik, mi lesz belőletek.
Feküdjetek neki a nyelvtanulásnak pölö. De ezek szerint már vállalkoztál, tudod a dolgokat, hajrá.
A webfelületet meg át kéne adni igazi, reménytelen szegényeknek.

(Önmagában az emeléstől sosem csökken a fizetés, akkor lehetett valami más is)
(A pénzt amit az Apehnek akkor be kellett fizetned, korábban magd használtad, ugye.)

Balance Of Power 2008.09.04. 13:25:31

Milyen szakosak Szegenyek?
Hogy az ordogbe nem lehet letenni egy nyelvvizsgat diploma elott?
Volt arra valasz, miert kellett "sznobosan" rongyot razni az ismerosok naszajandekaval?
En is kevesebbet keresek, mint az asszony (igaz, nem radikalisan kevesebbet), megis nevetsegesnek tartom ezt a 'ferfiui buszkeseg' dolgot.

Nem derul ki szamomra a vallalkozas tevekenysegi kore es a 2 munkahely jellege. Mifele cegek voltak ezek? Kodos utalasok targyalasokra, uzleti eletre stb. Valami beszervezos penzugyi tanacsadast vagy teljesitmenyberes ugynokmunkat gyanitok.

forro 2008.09.04. 14:01:57

Bocs, de néhány megjegyzés.
Diploma nincs nyelvvizsga nélkül. Diploma nélkül nincs tanári státusz. Státusz nélkül nem lehet tanítani. (Nem, a mai szabályok szerint sem, az abszolutorium ahhoz nem elég...)
Ha mégis van státusz és tanít, akkor nem lehet minimálbéren. Csak közalkalmazotti bértábla szerinti fizetésen, ami a jelen esetben F kategóriát jelent, azaz 122.000 Ft bruttót (F1, azaz a legalja esetén), ami semmiképpen nem 80 nettó (plusz étkezési jegy: jó kis iskola, ahol még adnak ilyesmit...)
Ha te még hallgatói jogviszonyban vagy(?), és maradni is akarsz, akkor krediteket kell szerezned. Tehát még jársz majd suliba? Vizsgázol? Ha meg nem, akkor abból véletlenül sem lesz 2 félév, hanem villámgyorsan megszűnik. A tandíj pedig szerintem több, mint a járulékok... már ha beiratkoztál.
Sorolhatnám még, de minek. További jó blogolást.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.04. 14:18:08

Ó-ó, látom többekkel nem is egy országban élek! :)

Orsi 2008.09.04. 14:18:17

"en" kommentjéhez: hát igen, ott a pont. Ez a fő gond, hogy az ember, ha fegyelmezetlen, akkor szarba kerül, ha meg fegyelmezett, akkor 20 év gondját-baját temeti el magában "jobb időkre". Talán mázlija van Szegénynének, hogy ő ezt egyszerűen nem teheti meg, mert a teste figyelmezteti. Biztatás "en"-nek (ha még olvassa ezt ennyi idő után): szerintem egy ennyire fegyelmezett ember igenis föl tud állni, csak hát az is belekerül némi időbe, évekbe. De egy alapvetően erős ember föl tud állni.

barci 2008.09.04. 14:19:37

jaja, elég - khrm - nemmindennapi, hogy egy bölcsész ne tudjon kiizzadni magából egy-két közepet áközéisk-egyetem folyamán.

Boborján 2008.09.04. 16:07:59

Bocsi, de mióta kell a tanároknak nyelvvizsga ahhoz, hogy megkapják a megfelelő besorolást?? (tedd már ki légyszi a megfelelő hivatkozás (törvény, egyéb) linkjét!)

Tudtommal nyelvvizsga a diplomához kell. Ha van diploma, van megfelelő besorolás. Ha nincs diploma, akkor az abszolutóriummal lehet esetleg tanítani, de a besorolás valóban a takarítónőké.

Szóval hogy van ez?

Csatai Gábor · http://gabesz 2008.09.04. 16:26:22

Amit én nem értek.. Albérlet, most. De amikor jól ment, nem gondolkoztatok a saját lakáson? Ezért , ha másért nem is, én annál inkább spóroltam volna, minél jobban megy. Párommal nem élünk rosszul, 300.000 huf felett vagyunk, de ha van egy 2-3000 ft-os meló is akár-persze fizikai- természetesen megyek, csinálom! EZ nem törvényszerű sokaknak.. És semmi felesleges luxus és pláza, meki, ilyesmi.Otthoni főzés.. Egyetlen gyengénk a jó bor, de ha nem lesz egyszer pénz, abbahagyjuk:-)
És így 30 alatt remélhetőleg felépülhet a családi fészkünk is.

forro 2008.09.04. 17:09:03

Tényleg nem a kekeckedés végett, de a fél rokonságom tanár. Az igazgatóhelyettes sógorom szeretné tudni, milyen iskolában alkalmaznak abszolutoriummal tanárt (aki még csak lesz, ha lesz hivatalosan), mert őt pl. bizonyára erősen felelősségre vonná a fenntartója, ha ilyet tenne - miközben állítólag nagy a végzett tanárok között a munkanélküliség... Ez még engem is érdekelne, mert véletlenül én is tanár volnék eredetileg, de lehet, hogy tényleg nem egy országban élünk. Nekem ugyanis esélyem nincs a pályára visszakerülni, pedig már két teljesen érvényes diplomám van...:-((

Boborján 2008.09.04. 17:31:30

Ja, hát akkor bocsi, de ebben az esetben Szegényember a hunyó, nem az iskola, nem a körülmények és nem az állam. Így járt.

kommentolo 2008.09.05. 13:27:14

Sok fenyes karrier (azon belul is sok jogasze) indult nyugati mosogatassal, takaritassal.
Diploma utan.
Nyelvtanulasnak sem utolso, es vilagot latsz.

csoki 2008.09.05. 14:11:23

A bölcsészkaron nincsen térítésmentes nyelvoktatás? Ez meglepne... (Ha volt, mit csináltatok az órák helyett ?)
Eleve középfokú nyelvvizsga kell, ami azért nem egy nagy ördöngösség. (A középfokú angol nyelvtani tesztet kb fél év általános iskolai angol tanulással simán 70%-ra meg tudtam csinálni. pedig az lassan 15 éve volt már. Lehet mákom volt - egymás után három teszttel is. )

csoki 2008.09.05. 14:14:15

De tovább gondolva ezt a kérdést. Középiskolában is van köztelező nyelvóra, ott legalább a középfok feléig el lehet jutni, minden erőfeszítés nélkül is, ha az egyetemi nyelvképzést teljes mértékben el is ki is hagyja az ember. Onnantól kb egy-két hónapos intenzív felkészüléssel, már egy kis szerencsével megvan a középfok.
Nemértem komolyan.

hritus · http://index.hu 2008.09.09. 13:01:02

A takarításra, mosásra, vasalásra is allergiás vagy? Ne nyavalyogj, menj el dolgozni. A pasid is kezdhetne valamit a szabadidejével ( korrepetálás, gyermekmegőrzés, esetleg egy kis fizikai munka) pedagogusként úgy is sok a szabadideje) Én is albérletben élek 85 a rezsim, nem rinyálok, hanem két helyen dolgozom.

employee · http://kirugtak.blog.hu 2008.09.09. 16:07:53

Szegényember felesége
"Ezt hívják férfiúi büszkeségnek."

Nálam azt hívják annak, mikor az események hatására feladom a szöszögős-elmélkedős értelmiségi "büszkeségemet", és mindent megteszek azért, hogy nyelvvizsga híján a ka bértábla aljáról elmozdulni esélytelen alacsony jövedelmet biztosító állás helyett keresek olyat, amivel stabilizálni tudom a helyzetet.

Félre ne érts, nem akarlak benneteket megbántani, de a férfias és férfiúi jelzők maximum rád illenek ebben a sztoriban...
süti beállítások módosítása