Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Valamit karácsonyra - 2. rész

2008.12.11. 15:25 Szegényember felesége

Szerteágazó rokonságunk és jó széles baráti körünk van, a karácsonyi ajándékok terén mindig kreatívnak kellett lennünk.

A könyv nálunk is örök klasszikus, minden évben kijön pár új könyv, aminek lenne helye a karácsonyfa alatt. Bár csak hétvégén töltjük ki majd a Kinek-mit-mennyiért exceltáblánkat, szerintem idén is lesz 4-5 családtag, aki könyvet kap. Eddig Bookline-on vagy Alexandra.hu-n rendeltünk, de most a cafeteria-keretből kértem ajándék és kultúra utalványt is, úgyhogy lehet, hogy ezúttal boltba megyünk vásárolni.

Pár évvel ezelőtt sorozatgyártottuk otthon a mézeskalácsházakat, a harmadik után már szebbek lettek, mint a cukrászdában készültek. Az egyszerű mézestésztát papírból kivágott tervrajz alapján szabtuk ki, és karamellel ragasztottuk 3D-sre, cukorral kikevert tojásfehérjével dekoráltuk is, színes cukorkákkal díszítettük. Nagyon jó családi ajándék volt távoli rokonságnak, barátoknak. A kisgyerekes családok és az idősek örültek neki a legjobban. (Akit a részletes recept érdekel, sok van, pl itt egy szabásmintával és videóval, egy másik meg itt.)

Nagy hagyományaink vannak az utalványajándékozás területén. A névreszóló, tetszőleges időpontban beváltható utalványokat szépen megszerkesztgettük a gépen, és kinyomtattuk. Ajándékoztunk így 20 órás gyerekfelvigyázást (mi vigyáztunk rájuk, persze), vacsorameghívást magunkhoz, komplett buliszervezést, kétnapos szállást és idegenvezetést a városunkba, egymásnak meg 20 alkalmas mosogatásbérletet, egyhetes kizárólagos tv-távirányító használatot és egyéb nyalánkságokat.

A tavalyi karácsony slágerajándéka az egyedi tervezésű póló és alsógatya volt. A nyomtatónk tud textilre vasalható matricapapírra nyomtatni. Kb. 2-300 Ft egy A4-es matricalap, ami legalább négy ruhára elég, (kreatív boltban kapható) egyszínű póló meg 300 Ft a kínaiban, volt aki persze kiemelt minőségűt is kapott. :) Itt mindenféle jópofa kép szerkesztését elvégezte nekünk egy virtuális grafikus, használtuk a Warholizert, a Motivatort, a Movie Postert, a Capcionert. Kinyomtattuk, és pár perc alatt felvasaltuk a textilre. Mindenki imádta az így készített cuccainkat. Ráadásul az iwiwnek hála - még a távolabbi ismerősökről is sikerült kideríteni mindent, ami egy személyre szabott ajándékhoz szükséges.

Aztán itt van még a pár könyvtárban külön pénzért rendelhető szolgáltatás, amit mi már kb. 7 évvel ezelőtt elsütöttünk karácsonyi szülinapos családtagnak. Kifénymásoltunk pár cikket az születése napján megjelent újságokból, vezércikkeket, apróhirdetéseket, jegyzeteket, szépen mappába kötöttük. Szereztünk vele pár meghatódott órát, pedig csak pár száz forintba és néhány óránkba került. :)

Régen csináltunk a nagyszülőknek unokás naptárat házilag. Nyugdíjas nagypapinak névjegykártyát előre perforált lapokra.

Hogy idén mit tudunk kitalálni, az majd a hétvégén kiderül! :)

60 komment

Címkék: karácsony ajándék ötlet hellókarácsony karácsonyi ajándék

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr49817287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.11. 15:58:47

Jó ötletek, párat már én is megvalósítottam. Az "utalványok" meg egyszerűen fenomenálisak..

huncut_kata 2008.12.11. 17:09:12

Mennyi a 2 hónapra eső cafetéria-keret, hogy abból már ennyi mindent lehet venni? (nálunk mondjuk próbaidő alatt ez nem járt az új dolgozóknak)

cometneni 2008.12.11. 17:51:33

Kata, erre gondoltam én is!

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.12.11. 18:36:01

És én is. Próbaidő alatt nincs cafetéria.

maripán 2008.12.11. 19:07:07

Az ötletek jók, nekem is nagyon tetszenek...


..a cafeteria dolog megint elbarmolja s posztot :(

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2008.12.11. 20:07:42

Kultúrautalványon nem lehet könyvet vásárolni :(

A mézeskalácsházak jók, az utalványgyártás nagyon unszimpatikus. Alsógatyát biztos nem vennék senkinek ajándékba.

Én most az összes kollégámnak, távolabbi ismerősnek, barátnak azt találtam ki, hogy vettem egy-egy kis elefántot a Cserépvárosban, kinyomtattam egy csomó kínai bölcsességet pauszra kínai stílusú betűkkel (www.dafont.com/theme.php?cat=201), mindegyik elefánt mellé csomagolok egyet, és a szerencsén múlik, kinek melyik jut.

Vicces lesz becsomagolni a 42 elefántot, ezzel fog telni a hétvégém, és remélem nem hagytam ki senkit :)

cometneni 2008.12.11. 21:24:02

missparker, nekem csak 18 db elefántot kell csomagolnom :) mindnek föláll az. ormánya, szerencsét hoz. / más. cégünk nálunk üdülési csekket adott, abból lett 2 depeche mode koncertjegy jún 23-ra, és 4 db állatkerti bérlet.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.12.11. 21:25:29

Az utalványok nagyon jók! Bármilyen alkalomra!

Istenem, mit nem adnék egy gyerekvigyázósért!

harcibarbi 2008.12.11. 21:29:40

missparker

De, a mom parki anima könyvesboltban elfogadják a kultúrautalványokat.

Én azt nem értem, hogy távoli ismerősöknek mi a bánatért kéne bármit is ajándékozni?
Én a családommal töltöm ezt a pár napot és nem távoli barátok meg ismerősök legyaloglásával.

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2008.12.11. 21:44:52

Barbi,

Köszi, továbbadtam az infót az illetékesnek!

huncut_kata 2008.12.11. 23:06:01

a Líra is elfogadja a kultúrautalványokat

harcibarbi 2008.12.12. 06:25:01

Az alexandra egy nagy nulla.

Dezső 2008.12.12. 07:51:59

Szerintem írni kellene részletesen a karácsonyfa feldíszítéséről, az mindenkit érdekel.
Vagy sejtelmes utalásokat arról, mekkora nagy zseni vagy te, de persze a részletekre nem méltóak az olvasók, különben is, a világ úgysem ért meg téged.
Eetleg szívesen olvasnánk szerény statisztikákat arról, hogy az olvasók szerint mennyira nagyon népszerű és zseniális ez a blog.

one dime 2008.12.12. 08:20:46

Lesből támadó ruhaszárítókötél, a szívemből szóltál! Jó kis tippek!

Balance Of Power 2008.12.12. 09:12:08

Reckl_Amál · recklamal.blog.hu 2008.12.11. 18:36:01

Van ahol probaido alatt is kapod.

Balance Of Power 2008.12.12. 09:17:08

Mi baj az Alexandraval? Allitolag a tulaj egy bunko, de attol meg impozans a Nyugati teri konyvaruhaz. Es Faludy kiadoja is ok (voltak).

A Ticket kultura utalvanyt valoban nem mindegyik konyvaruhaz fogadja el, asszem az Andrassy uti Alexandraban volt egyszer, hogy MINDEN letezo utalvany ki volt teve mintanak, kiveve ezt az egyet. A konyv nem kultura? - kerdeztuk szegeny eladot, dehat o sem tehetett semmit.

gguummiicciiccaa 2008.12.12. 13:43:08

A caffeteria jár a próbaidőre is csak az nem mindegy mikor kapod meg. Dolgozó barát cég ahol kiosztják karácsony előtt a pénzeket. :)

2008.12.12. 14:19:24

Bocs, ha off leszek, de a segítségetekre van szükségem.
Szerintetek mit tegyek, hogy javuljanak az emberi kapcsolataim?
Komolyan.

Robin 2008.12.12. 14:50:39

harcibarbi 2008.12.11. 21:29:40
csak sajnos nem mind a két szolgáltatótól jövőt. Az a... cégét igen, ez a honlapjukon is ott van, és telefonon is ezt mondják, a s... nem, ez a honlapjukon sem szerepel. Egyébiránt, meg egyiket sem lenne szabad pillanatnyilag elfogadniuk, mert a törvény elég egyértelmű, tételesen meghatározza, mire lehet fordítani, és könyv nem szerepel közte.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.12. 14:57:32

Kedves Ló:

Tanulj meg viselkedni.

Komolyan.

Robin 2008.12.12. 14:59:14

Nálunk az újság előfizetés (akár negyedéves) is jó ajándék volt, praktikából, burdából ennyi is segítség lehet egy alkotónak.

Lehet 'én csinálom a reggelit szombat vasárnap' utalvány is, vagy mosogatós, vasalós, kutyasétáltatós. Lehet növényt szaporítani, és azt adni, vagy purpurit (ha jó írom) csinálni.
Lehet rendelhető sütikészítést vállalni - pl. beváltható 1 tepsi piskótára, baracklekvárral. Azt hiszem minden családban lehet tudni, mi az amiből több kellene, mi az aminek nagy hasznát vennék. Még olyan is lehet, hogy textil-, kerámiafilccel fehér pólóra rajzolni, írni, vagy fehér, esetleg egyszínű bögrére egyedi feliratot gyártani. A gyerekek ez utóbbit figurákkal nagyon szeretik.

2008.12.12. 15:01:53

nyomasek: Jó, ez így egyszerűen hangzik, de mégis, mit kellene megtanulnom? Elárulnád?

Én normálisan provokatív vonalat viszek szvsz.

Vagy ez baj? Ezért nem szeretnek?

Balance Of Power 2008.12.12. 15:08:48

Lo
Az a baj, hogy vicces nem vagy, provokativ esetleg, de azt meg nem csinalod eleg jol. A vegeredmeny az, hogy baromi unalmassa valsz.
A tobbi kommentelo tobbsege szvsz eleg intelligens ahhoz, hogy eldontse, szar-e, kamu-e a blog, nem hiszem, hogy barkinek "fel kellene nyitnia a szemuket".
De ha ennyire raersz, irigyellek. Boldog ember lehetsz.

guglista 2008.12.12. 15:12:06

Hány éves vagy, Ló?

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.12. 16:09:04

@Ló: BoP tökéletesen leírta. Egyebet nem tudok mondani.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.12.12. 16:10:56

Ló, szerintem felejtsd el azt az eszmét, hogy valami lehet annyira szar, hogy az már jó.

Nem. Ami így indul, az egyszerűen szar.

Tudod, mint mikor két "műhvész" sétál a főutcán. Megkérdi az egyik: Te, szerinted ideszarjak? Erre a másik: Á, hagyd úgyse értenék...

Valamint a fórumokon, blogokon elég alapvető elvárás, hogy aki véleményt mond, az indokoljon is. Ebből akár érdemi párbeszéd is lehet.

Meg még kapsz egy-két okos tanácsot. Az viszont mindegy, hogy hány éves vagy, csak az számít, amit és ahogy leírsz.

Kötél

KiNG 2008.12.12. 19:06:11

Ló, talán azért van, mert a nagyon bonyolult mondanivalódat (SZF=Cé) ráerőlteted a többiekre. Próbáljunk szép hangnemben olyan dolgokról beszélgetni, ami mindenki számára érdekfeszítő. :)

IRL pedig gondolkozz el pl. azon, melyik az a társaság, amely a Hozzád hasonló gondolkodású emberekből áll. :)

DEGEC 2008.12.12. 21:21:55

nem voltam egy 7ig onlájn, de amint látom nem maradtam le semmiről.....attak nem volt ha jol látom...

mi meg nem csinalunk nagy ügyet ebből a karácsonyból, és nem csinálunk kanossza járást(rokonok, család stb..) fánk van, már 2.éve műfenyőnk van előtte meg cserepes volt amit kiültettünk...mármint környezetvédelmi okből nincs eredeti, ki nem állhatóm a műt, bár az ujak egész hasonlitanak....szal nekem csak 1 ajándékot kell venni + egyet a kutyának...szerintem ez a nagy hűhó elveszi az egész lényegét....sőt utálom a decembert, mindenhol tömeg, ált. ha hazeérek a gályából, bezárkózunk és nem is megyünk januárig sehova...

DEGEC 2008.12.12. 21:21:55

nem voltam egy 7ig onlájn, de amint látom nem maradtam le semmiről.....attak nem volt ha jol látom...

mi meg nem csinalunk nagy ügyet ebből a karácsonyból, és nem csinálunk kanossza járást(rokonok, család stb..) fánk van, már 2.éve műfenyőnk van előtte meg cserepes volt amit kiültettünk...mármint környezetvédelmi okből nincs eredeti, ki nem állhatóm a műt, bár az ujak egész hasonlitanak....szal nekem csak 1 ajándékot kell venni + egyet a kutyának...szerintem ez a nagy hűhó elveszi az egész lényegét....sőt utálom a decembert, mindenhol tömeg, ált. ha hazeérek a gályából, bezárkózunk és nem is megyünk januárig sehova...

DEGEC 2008.12.12. 21:42:49

van olyan cég, ahol jár a próbaidő alat is az utálvány....de ha már könyv...lehet neked is ki kéne adni könyvben mint ferenctestvérnek????:-D

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.12.13. 22:08:33

Nálunk is járt már a próbaidő alatt is a mindenféle cafeteria utalvány. Sőt, bár csak fél éve vagyok a cégnél, kapok 13. havit, és jövő év elejétől fizuemelést is. Szóval, vannak még csodák.

Az utalványos ötlet zseniális!

Én is hallottam egy frankó ötletet: nagy családban karácsonyi húzás, mindenki csak egyvalakinek ad ajándékot (akár sk, akár vásároltat). Szerintem ez is szuper ötlet, főleg ott, ahol 10-15 fő feletti a létszám.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.12.14. 08:31:26

mostantól csak betépett felhasználók kommentelhetnek. hát fél évnyi fikaözön után sikerült ezt a problémát megoldani

Szerda (törölt) 2008.12.15. 14:33:38

Végre trollmentes lesz a blog.
Hurrá!

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.15. 16:35:41

Most már csak a névbitorlókat kell megrendszabályozni :-)

maripán 2008.12.16. 10:53:10

@Cédaion

szerinted a trllok nem regisztrálhatnak....?

Bájdövéj, mi van, most gyün a Zünnep s nem lesz post? Vagy jéggyertyát készítenek.... ?

WTF?

Szerda (törölt) 2008.12.16. 11:34:08

Nem tudom, mi lesz, de már most is kevesen írnak erre a blogra, és most nem csak a posztokat hiányolom, hanem a látogatókat.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.12.16. 11:56:34

vajon miért írnak kevesen a blogra...? vajon miért nem jönnek a látogatók?
napi tucat látogatásból mára lecsökkentettem heti 1-2-re a SZF blog forgalmamat (az is csak az utolsó kommentek oldalának pár másodperces megtekintése), mert haldoklik értelmetlen, üres. Az emberek továbbálltak.

kalapjakab (törölt) 2008.12.16. 13:32:03

Rékucom, én nem cizellálnám túl a bolgról kifaragott vélemény-kegytárgyat.
Ez a blog egy rakás fos.

cometneni 2008.12.16. 15:05:45

jakab, de szépen fogalmaztál :) szerintem szegényné a sztrájk áldozata lett.

Szerda (törölt) 2008.12.16. 15:22:07

Szerintem meg szakított a párjával.
Sztrájkolnak.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.12.16. 15:27:23

Azért a megtévesztő nickeknek továbbra is be lehet dőlni...

Hogy tud valaki erre gerjedni?

Ha meg valaki beregel a L3sből T4mad0 Ruhasz4r1tokot3l néven akkor majd mosakodhatok én is, hogy az nem én voltam?

Céadaoin (user ID 44540) 2008.12.16. 15:30:40

Kötél, nézd meg Céadaion kommenthistoryját...
Levél ment ez ügyben (korábban neki, aztán mert eredménytelen maradt) a gépháznak és az érintett blogok íróinak.
:-(

2008.12.16. 15:58:20

Rékuc: "vajon miért írnak kevesen a blogra...? vajon miért nem jönnek a látogatók?
napi tucat látogatásból mára lecsökkentettem heti 1-2-re a SZF blog forgalmamat (az is csak az utolsó kommentek oldalának pár másodperces megtekintése), mert haldoklik értelmetlen, üres. Az emberek továbbálltak. "

Ettől én pl még látogatok naponta. Csak nem jut eszembe önjelölt blogkirálykodni, és ilyen bejegyzéseket írni.

Szerda (törölt) 2008.12.16. 16:08:22

Matiz!
Bár mst se jutott volna eszedbe!
Maradj magadnak, kérlek!

2008.12.16. 16:26:57

OK, vedd ki kérlek.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.16. 18:06:18

Matiz: Céadaoin nem egyenlő Céadaion-nal. Jelen esetben a bezöldült szín nem valami trópusi betegséget jelez, csupán azt, az az igazi (sőt, moderátor).

A másik csak névbitorló, mint fentebb már megjegyeztem.

KiNG 2008.12.16. 18:34:44

Szia Cé! De jó, hogy látlak! :)

A gépház valsz. azt fogja írni vissza, hogy nem baj, mert más a reg. azonosítója. Ha meg nem is teljesen az a lopott nick, mint a Tied, akkor lehet, nem is foglalkoznak vele.

(Csak azért mondom, mert az ál-Kingák miatt már egyszer végigcsináltam a procedúrát. Nem történt semmi.)

Kötél, a Tieddel hajszálpontosan egyező nicket is létre tudnék hozni a blog.hu nickregelési hibája miatt :)

gguummiicciiccaa 2008.12.16. 20:25:53

bobo sztem ezt Matiz is tudja azért írta XD

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.16. 20:47:31

ikszdé ikszdé

Már úgy megszoktam az X egyenlő Y beírásokat itt, gondoltam, leírom a félreértések elkerülése végett..

lol ikszdé szvsz

maripán 2008.12.17. 09:25:05

@ Cédaion

ez feltételezés v. tény?

gguummiicciiccaa 2008.12.17. 09:39:27

@maripán
ha azt mondja, hogy tény akkor elhiszed neki?

Szerda (törölt) 2008.12.17. 10:27:00

Császtok Pöcsök!
Tény, hogy fasza az idő, csak hideg.
Nyálas az út, de nem kell rálépni, és jó lesz.

maripán 2008.12.17. 11:04:51

most esett le, ez a Cédaion nem az a Cédaion aki nagy találkozót szervezett SZF-el meg sütit ettek meg cukiztak meg ilyenek. Ez akkor most hogyan...?

Nem hittem volna el, de azé' kíváncsi voltam mit fog felelni :)

zwilling 2008.12.19. 23:26:26

Balance Of Power 2008.12.12. 09:17:08

az lehet, hogy bunkó, de teljesen önerőből jutott idáig(utcai könyvárusból).tovbbra is ők a Faludy életmű tulajonosai.
süti beállítások módosítása