Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Mesterek

2008.12.05. 10:00 Szegényember felesége

Azt hiszem, egész életemben két igazi mesterem volt. Két olyan ember, akitől az iskolában és az életben is használható tudást kaptam. Mindketten egyik pillanatról a másikra léptek ki az életemből.

Az elsőt - az igazit, a zongoratanáromat - infarktus vitte el, egy olyan napon, amikor kamaszkorom legmagasabb csúcsán voltam, amikor a legboldogabb voltam egy sikeres verseny után. Talán akkor, amikor először éreztem, hogy sok mindenre képes vagyok már egyedül is. Három héttel később tudtam meg, hogy meghalt - hírzárlatot kért a családja. Mégis érzem azóta is a jelenlétét. Különleges kapcsolatunk volt. Keményen bánt velem, soha sem dícsért, mindig mástól hallottam, mennyire büszke rám. Én mindig lázadtam ellene, sose értettem egyet vele, amikor szavakkal magyarázott, de amikor csak a gesztusokkal és a zene nyelvén kommunikáltunk, pontosan tudtuk, mit gondol a másik.

A másik mestertől eleinte sokat tanultam, de egy évvel később már láttam benne az esendő és öregedő, saját maga körül forgó pedagógust. Az utolsó hónapok beszélgetésein már érzetem, hogy nem inspirálják a gondolataim, hanem kifejezetten ellenségesen közelít hozzám, és nem kapok tőle semmi újat. Az utolsó vizsgán már biztosan tudtam, soha többé nem keres majd, és azt sem akarja, hogy én keressem. Még írtam neki egy e-mailt, de olyan kurta-furcsán válaszolt, hogy nem firtattam tovább.


Lehet, hogy ez a mesteres dolog amolyan apakomplexus nálam, de jó lenne találni most is egyet. Ha egyáltalán képes vagyok még rá.

18 komment

Címkék: tanulás iskola

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr72805435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.12.05. 10:16:18

Első, wazzze!
Kihaénnem????

SZF már nem elég.

MortálWombat 2008.12.05. 11:09:43

másodikozni is ér?

A másik mestrert nem vágom. Viszonyotok volt, vagy mi?

Szerintem óvatosan az öregedő pótapukákkal, meg leginkább csak kefélgetni akarják a fiatal csajokat apáskodás ürügyén.

Tapasztalat.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.12.05. 11:45:57

Nekem is volt egy mentorom a középiskolában.

Inspirált a bátorsága, a szemléletmódja...

Aztán az utolsó évben már sosem készült az óráira, valahogy elvesztette a kedvét.
De az igazi csalódást az okozta, hogy nem fogadta el a pályaválasztásomat.

Mivel nem bölcsész lettem, nem állt velem érettségi óta igazán szóba. És az azóta is nagyon fáj.

tudodki 2008.12.05. 14:09:05

mar nem szeretlek

Páratlanka 2008.12.05. 14:10:20

tudodki: ajjjjjaaajjjjj :(

gguummiicciiccaa 2008.12.05. 14:17:16

Wombat
Tapasztalat az oké de melyik oldalról?
XDDDD

missparker 2008.12.05. 14:20:55

Az én mentoraim inkább az első főnökeim voltak, örökké hálás leszek nekik, hogy ilyen tudással vérteztek fel.

Tanárokkal valahogy nem sikerült ilyen viszonyt kialakítanom, igazából egy sincs, akihez nagyon kötődtem volna. Különösebb hálát sem érzek irántuk, tiszteltem vagy nem tiszteltem őket - általam vélt érdemeik szerint - de hálát csak a volt főnökeim iránt érzek. Őket nem kötelezte semmi, hogy tanítsanak, önzetlenül tették.

Tény, hogy mesterek, mentorok nélkül, pusztán iskolai tananyag ismeretével nem lehet nekiindulni az életnek.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.12.05. 15:20:51

Hát, akkor itt van a harmadik mestered, mert ami baszogatást itt megkapsz, az másnak egy életre elég! :)

Érdekes ez a mester/mentor dolog.

Én például soha nem akartam egy bizonyos valaki lenni. (mittudomén, Schwarzenegger, Orbánviktor, a fizikatanárom, akármelyik haverom, tényleg nem vágytam arra, hogy más legyek.)

Nem volt kedvenc íróm/költőm/focistám.

Nem volt olyan tanáregyéniség, akiről többet tudnék elmondani, hogy jó szakember volt. Emberileg egyik sem érintett meg.

Soha nem éreztem azt, hogy valaki olyan "mesterem" lett volna, aki alapvetően irányt szabott volna a gondolkodásom kialakulásában.

Az apámra felnézek - de sajnos 10 éve a hibáit is látom - ha nagyon megszorítanának, hogy nevezzek meg valakit, aki hatással volt rám, akkor ő lenne az. Főleg, hogy b. nejem a morcosabb napjaimon azt mondja, hogy egyre jobban hasonlítok rá...

Nem vagyok vallásos, nem vagyok hívő sem. Ha hinnem kell valamiben, akkor azok a saját képességeim. Meg az általános emberi hülyeség.

Nekem ezek a felsőbb dolgok nem jönnek be.

Kötél

bazmeg 2008.12.05. 15:40:22

én leszek a mestered

whale 2008.12.05. 16:08:32

jahogy te zenész vagy eredetileg? akkó mán mindent értek...:)

Lilienfeld 2008.12.05. 19:59:11

Mesterek - ha ezt meghallom, mindjárt Müller Péter ugrik be, és kiráz a hideg...

Meg még valami: nekem is egy középiskolai tanárom volt, akit meghatározónak tartok. Intelligens, szenvedélyes, egyenes, nagyon szigorú és őszinte. Karizmatikus pasi volt, főleg azért, mert az erkölcsi tartásával messze kirítt a hiteltelen, leeresztett, kiégett, félrekúró, zugivó stb. kollégái közül. Ő frissen végzett, idealista pedagógusként imádta a szakmáját, a munkahelyét és a feleségét és ez állandóan sugárzott is róla.
Mi meg imádtuk az óráit.
Tíz évig dédelgettem a raúzsaszín emlékeimet, aztán elmentem az érettségi találkozóra. Kicsit megremegett a térdem - brutálisan vonzó férfi lett. Aztán pár óra múlva elért a második sokk (és elmúlt az első):
Semmi sem maradt belőle.
Illetve igen, az intelligenciája megvan, meg még egy kis tűz is lobog benne, de a hérosz leszállt a földre és belehempergett a sárba.
Az ember, akire félistenként tekintettünk, ledarálta a gerincét. Beszállt a Nagy Karrierjátékba, elhagyta a pályát, (ez még nem volna baj) de elkezdte kisebb megalkuvásokkal, folytatta nagyobbakkal, aztán a házassága is megtört, de "a gyerekek miatt nem válunk" ésatöbbi, ésatöbbi. Nívós egzisztencia, hatalom, szentendrei villa, lóvé szarásig. És süt róla az elégedetlenség és a boldogtalanság. Szarul van a bőrében, pedig amilyen testi-lelki-szellemi-családi adottságai vannak, egy kisebb falunak elég lenne. És mindezt csak arra tudta felhasználni, hogy elveszítse az életörömét - kivéve a szakmai sikereit, arról beszélve felragyog az arca.

Borzasztó volt a végeredménnyel szembesülni. Ha láttam volna folyamatában, nyilván nem ráz meg ilyen módon. De tíz évig úgy gondoltam rá, hogy ha vki, Ő AZ, akire érdemes felnézni. Ehhez képest láthattam konkrétan, milyen 'az emberélet felén sűrű sötét erdőben eltévedt' ember. És nem tudok fölötte napirendre térni.

Ha úgy vesszük, ezzel is sokat tanított nekem.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.12.05. 22:01:12

Bárcsak én is úgy törnék meg, ahogy a kedves tanárúr...férfiúi báj és kellem itt is akad egy szakajtóval, eszem mint a sasé, lelkem lángol, örül nekem, aki lát!

Már csak meg kéne törni!

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.12.05. 22:04:52

Úristen, Lilienfeld! Lehet, hogy osztálytársak voltunk?

Mellesleg én a nem tudok szentendrei villáról... De mint mondtam, lassan 10 éve nem beszél velem.

DEGEC 2008.12.05. 22:06:52

zongorista tarisznyarák:-)))

lol...

ez a mester keresés vmi burkolt társkeresés...


gondolom van supervisorod nem?

attól nem tucc????


amugy szerintem jó dolog a mentor..vagy akár hogy is nevezzük, de vigyázni kell, mert eltorzít6ja a saját egyéniségünket......

tanítani nem tud mindenki....

Lilienfeld 2008.12.05. 22:42:40

Reckl_Amál, nem hinném, h. ugyanaz.
Az én tanáruram már tizenéve is keményen lecseszett volna, ha a bölcsészpályát áhítod... habár imádott tanítani, de csak kibökte egyszer, h. nagyon bánja, h. kimaradt neki az államigazgatási...

Kötél, keresd meg a helyi pártelnököt/országgyűlési képviselőt/keresztapát, és ajánld fel odaadó szolgálataidat. Kellenek ám a kellemes fijatalemberek, mert gyorsan elhasználódnak.
Aztán vagy bejön, vagy majd veled forgatják a "Zuschlag reloaded" c. tárgyalótermi drámát :)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.12.06. 05:21:50

Én sem gondoltam komolyan, csak sok a párhuzam.

Érdekes, mert én meg pont az állig miatt nem mentem bölcsésznek. Bár német szakra föl is vettek volna, csak az hátérbb volt a sorrendben.

A jó mentor nemhogy nem eltorzítja a személyiséget, hanem előhozza az igazit, és a benne rejlő potenciált. Ez különbözteti meg az edzőtől. (Akár sport, akár life coach-ról beszélünk.)

Jenő 2008.12.06. 08:45:49

Ennek a nőnek pszichiáterre van szüksége elsősorban. Végülis őt is tekinthetjük mesternek.
süti beállítások módosítása