Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Emlékeztető

2008.10.12. 12:49 Szegényember felesége

Valahogy szelektíven olvasnak a kedves alkalmi kommentelők, mert időről-időre előkerül a téma, hogy milyen szánalmas egy lúzer bölcsész blogja. Miért nem tanultam valami hasznosat?

Nos, akinek kimaradt volna a történetünk eleje, annak elárulom, hogy egészen jól kerestem a szakmámmal, félre tudtam tenni egy keveset, ami elég volt ahhoz, hogy bátran felmondhassak a munkahelyemen, amit imádtam, de beteggé tett. Részletek a legelső blogbejegyzésekben.

26 komment

Címkék: blog történetünk

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr95709691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

missparker 2008.10.12. 13:41:16

Akkor ide is, mert itt is aktuális:

Én a mai napig nem értem, hogy miért csinálod azt, amit. Lett volna alternatívád mindig:

Miért nem a vállalkozásodat pörgeted pl.? Egy kis online marketing (ha már net van), egy jó honlap?

- Miért feketemunka? Ugyanennyiért bejelentett is akad. Az Apeh-bírság veszélyének kitenni magad a legnagyobb felelőtlenség.

- Ha félre tudtál tenni, most hol az a pénz?

- Ha olyan jól kerestél a szakmáddal, miért nem mész el megint ebben a szakmában dolgozni?

Csupa logikátlan, értelmetlen döntést hozol, amit el sem lehet képzelni józan ésszel, hogy valós. Erre kaptad a kamublogger jelzőt.

Haloperidol 2008.10.12. 15:25:59

@missparker

Nem az APEH-nél vagy a kormány "fair play" kampányában dolgozol véletlenül, h ENNYIRE üldözöd a feketemunkát? Tetszik, nem tetszik, ma ebben a "k***a országban" (idézet valakitől) az embereknek elég jelentős része kénytelen feketén dolgozni.

MadamRekamé 2008.10.12. 15:50:57

Az egyik kedvencem a kormány fair play kampánya.Sípol a bíró, hogy nem adsz számlát, de azt évek óta nem sikerül megoldani, hogy a képviselők számlára kapják a költségtérítést.

Haloperidol 2008.10.12. 15:57:13

@rekamé:

Pontosan igazad van. És mondom missparker-nek is: Nehogy azt hidd, hogy a fordítóirodák egymás sarkát tapossák, hogy számlát adjak a fordításért. Sajnos nem véletlen, hogy ahol ennyire dübörög a gazdaság, az embereknek az első gondolatuk az, hogy holnap mit eszem, és nem az, hogy 20 év múlva mi lesz a nyugdíjjal. Nem olyan a világ ma, h egy munkavállaló azt mondja, h én csak bejelentett melót vállalok, teljesen legálisan. Úgy elhajtanak a p***ába, hogy lesel. És utánad meg jön a következő, aki megcsinálja a melót feketén. De hát kell az adó, mert ugye a képviselőket meg az apparátust el kell tartani...

missparker 2008.10.12. 16:20:41

Nem az Apehnél dolgozom, hanem versenyszférába, és nem üldözöm a feketemunkát. Meg tudom érteni, hogy valaki vállalja, ha nincs más. Csakhogy SZF-nek volna más, csakhát ez olyan "áldozatos", és azt gondolja érdemes vele dicsekedni. Nem az. Egyszerűen a kockázatát nem méri fel, és ezzel nagy bajba kerülhet, viszont ezt a luxust nem engedheti meg magának, mert nincs abban a helyzetben (vagy kamublogger, és tökmindegy neki, mert semmi sem valós, amit ír :)) . Mennyire lesz jó majd arról posztot írni/olvasni, hogy többszázezres büntetést róttak ki rá + követelik az elmaradt járulékokat, a munkáltatója meg bűncselekményt követett el (Btk. 310/A. §) , amit alaphangon 3 év szabadságvesztéssel is jutalmazhatnak. Megéri, tényleg. Ráadásul a kockázat nő, hiszen egyre inkább körülírja magát, viszonylag gyorsan kideríthető, ki is ő valójában. (erről majd írok kicsit később, ha érdekes lehet)

Fordítás: érdekes módon nekem számlára fizettek. Ha meg ők is csak feketén akarnak, akkor semmivel sem lenne rosszabb, mint a mostani munkája, csak kicsit többet keresne vele. A kockázat meg ugyanakkora.

"Nem olyan a világ ma, h egy munkavállaló azt mondja, h én csak bejelentett melót vállalok, teljesen legálisan"
Megintcsak érdekes, hogy én nem ezt tapasztalom. Sok esetben szürke az ajánlat, de teljesen feketét ritkán láttam. És lévén hiszek a tartalékképzésben, nem vagyok rászorulva, hogy elfogadjam.

MadamRekamé 2008.10.12. 16:47:28

Biztos én mozgok rossz körökbe. De körülnézek ebbe a 25 lakásos társasházba, és 80%-ba gyári munkásokat, és takarítónőket meg némi nyugdíjast találok. Itt a tapasztalat a munka világából más. Na nézzünk egy esettanulmányt: Takarítónő talál munkát egy plázába minden nap kell dolgozni, minden áldott nap szombat, vasárnap, késöbb kiderül, hogy nincs is bejelentve, elküldik és nem fizetik ki az utolsó hónapba. Késöbb szerencséje van elhelyezkedik egy iskolába takarítani, de nyáron mikor nincsenek diákok szüneteltetik a munkaviszonyát. Én tisztességes munkának tartom a gyári munkát meg a takarítást is, de miből fognak ők tartalékot képezni? Jó tudom fejlődni kell nekik tanulni, meg élethosszig tanulni, amit én szintén egy jó nagy becsapásnak érzek..., de mondjátok el ha máshogy van.

missparker 2008.10.12. 16:55:04

"késöbb kiderül, hogy nincs is bejelentve"

Az első, aminek utánajárok egy új munkahelyen, hogy bejelentettek-e. Szóval ez a gyakorlatban elő sem fordulhat. Ha bejelentett, majd nem fizeti ki az utolsó hónapot, akkor munkaügyi bíróság (ami a munkavállalónak előzetesen ingyenes, ha elveszti a pert, akkor nem).

Takarítás: tisztességes, kétkezi munka, semmi baj nincs vele, diákként én is csináltam. De erre alapozni a megélhetését, esetleg egy egész család megélhetését? Az megintcsak felelőtlenség. Több lábon állni, többfelől bevételre szert tenni, ez az alap.

Mitől becsapás a folyamatos tanulás, mint elvárás? Hetente jelennek meg új megoldások, technológiák stb. mi lenne, ha senki nem tanulna a suli után soha többé?

MadamRekamé 2008.10.12. 17:08:39

Gondolom neked is volt olyan osztálytársad az általános iskolában aki ott nem érvényesült, nem volt "jó esze", hogy finom legyek, nos valamiből neki is meg kell élni. A gyári munkára meg a takarításra igény van, arra, hogy különböző haszontalan tanfolyamiokra elküldjék őket, amikért felveszika képzési támogatást nem biztos, hogy ideális. Ha mindenkit továbbképeznek ki fog dolgozni? Hívunk vendégmunkásokat?

missparker 2008.10.12. 17:18:11

"Ha mindenkit továbbképeznek ki fog dolgozni? "

Na, megint egy használhatatlan "érv". Mindenkit sosem fogunk továbbképezni, mert legkésőbb a továbbképzés folyamán kiderül, hogy ha valaki alkalmatlan a területre. Meg, mi az, hogy "ki fog dolgozni"? Megsúgom, az 5 diplomás, Nobel-díj-esélyes vegyész is dolgozik. Az akadémia tagjaként elismert szakember is dolgozik.

El kéne már szakadni attól a gondolkodásmódtól, hogy aki tanul, és jobban fizető pozícióba kerül, az nem dolgozik. Mert a "szegények" tudják csak, mi a munka. Ők lennének a legnagyobb bajban, ha egy napra helyet kellene cserélniük egy olyannal, aki véleményük szerint nem dolgozik.

Álmaim Magyarországában ha vki sikeres, arra azt mondják, "hm, ez igen!". Ehelyett rohadt korrupt adócsalóként tekintenek rá, és SZF a hős, aki feketemunkázik és blogol fenenagy szegénységében.

MadamRekamé 2008.10.12. 17:24:20

Úgy értem ki fog takarítói, meg gyári munkás pozícióba dolgozni? Én is azt magyarázom, hogy nem mindenki alkalmas minden pozícióba " mert továbbképzés(vagy még az általános iskola)folyamán kiderül, hogy ő gyári munkásnak, vagy takarítónak alkalmas. Én sem akarom, hogy Michelangelo széklábakat faragjon.

DEGEC 2008.10.12. 17:38:50

LION_heart 2008.10.12. 15:57:13

én elfogadom, hogy lehet olyan hogy valaki bele van kényszeritve, de mig az összes alkalmazott nem fogja fel, hogy az ő saját érdeke lenne hogy 100%an bejelentett legyne, mert nem lesz nyugdija addig a cegek megtehetik.
ha nem lenne ember aki elvállalja kkor kénytelenek lennének bejelenteni az embereket..
de ehhez erkölcsi tartás kéne, ami nincs...

de ha 20-30 év milva majd olyan blogok lesznek, hogy miért nem kapok nyugdijat, illetve miért nem elég a fűtésszámlára nem kell rinyálni...

de ha legalább ez a sok feketemunkás gyüjtene, 20-30 évet, hogy ne az én nyugdijambol kelljen segélyezni majd őket, már jobb lenne,...

ja csak gyüjteni meg gondolkozni nem trendi..
nekem van kanadai kollégám aki a fizuja 30% át teszi félre, a gyerekek tanittatására, ill nyugdijra...

trinity 2008.10.12. 18:15:01

DEGEC
tartok tőle, hogy a kanadai kollegád bevétel-kiadás paraméterei kissé eltérnek a mai magyar helyzettől...

DEGEC 2008.10.12. 18:40:27

ok, keres mondjuk 3000 eurot....
1000 et félrerak.1/3 igaz?

magyar ....
keres 700 eurot...(feketén, nem adózik)
0 át félrerak, plusz vesz fel hitelt....
jövőre nem gondol, majd lesz valahogy az állam segitsen meg..elvégre az a dóga...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.10.12. 19:08:01

Mint a viccben.

Bush, Merkel, Gyurcsány:

Bush - Ladies and gentlemen, nálunk mindenki keres havi 6000 dollárt, a megélhetés havi 4000, 2000-t nem kérdezzük, mire költi.

Merkel - Meine Damen und Herren, nálunk mindenki keres 3000 eurot, 1600 euro a megélhetés, a maradék 1400-at nem kérdezzük mire költi.

Gyurcsány - Tisztelt Hölgyei és Uraim. Nálunk a megélhetés havi 100.000 ft, mindenki keres 60.000-t és a maradék 40-et nem kérdezzük, honnan van...

Szóval ennyit a kanadai költésről. Mellesleg a bruttó béremnek elég jelentős részét állítólag rám költik... TB, nyugdíj, stb... :)

DEGEC 2008.10.12. 19:38:16

MadamRekamé 2008.10.12. 16:47:28

asszem a magyarorszag.hu ügyfélkapn le lehet csekkolni ki van bejelentve és ki nincs...
de az apeknak van vmi telszáma az tuti...

internet a jövö jelen van....a gyengék elhullanak az erősek életben maradnak....
én őseim is 56 évesen kezdtek komouterrel foglakozni, ma már ott tartunk, hogy fater tudja használni a abev-t meg wörd. emil stb...
vért izzadtak de megtanulták, mszály volt..

MadamRekamé 2008.10.12. 19:51:00

Én tudom, hogy most már lehet használni az ügyfélkaput. De ha jól tudom ez pár hónapja van, nem tudom, hogy elötte hogy volt, de mintha a tb nyilvántartásai se lettek volna a toppon, sőt...

missparker 2008.10.12. 19:53:47

@Madam Rekamé: egy-egy telefon az illetékes hivatalnak (Apeh és TB), nem nagy mutatvány.

MadamRekamé 2008.10.12. 19:58:18

Nem én nem vagyok bejelentve, jótanácsot osztani én is tudok.

trinity 2008.10.12. 20:14:41

DEGEC,
most már magamtól teljesen elvonatkoztatva, objektíven próbálok közelíteni a témához.
"magyar ....
keres 700 eurot...(feketén, nem adózik)
0 át félrerak, plusz vesz fel hitelt....
jövőre nem gondol, majd lesz valahogy az állam segitsen meg..elvégre az a dóga... "
A magyar embernek még halvány segédfogalma sincs arról, mi az öngondoskodás. Meg kell tanulniuk. Ebbe sokan tönkre is mennek. Tehát a hsz utolsó felével totál egyetértek.
Az első felével van a gondom: azzal, hogy a legtöbb család (gyerekkel főleg) nem tud félretenni, ha akar sem a fizujából.....
Az utóbbi 5 évben ugyanis iszonyúan megugrott azon termékek inflációja tapasztalatom szerint, amin nem lehet spórolni.
Ha meg tényleg azért nem takarékoskodik, mert plazmatévét vesz a Provis hitelből-na, őt már én sem tudom sajnálni.Egye meg, amit főzött...

Macs 2008.10.12. 20:23:08

DEGEC,

szó szerint egyetértek. OK, hogy van, aki nem tud félretenni, de sokkal kevesebben, mint akik ezt hiszik magukról. Persze ez népszerűtlen gondolat, mindenki rúgkapál ellene. Legalább a havi 10%-ig el kellene jutni.
Szegényember feleségének legalább volt tartaléka, még ha el is fogyott idővel. De volt ami elfogyjon...

DEGEC 2008.10.12. 20:49:35

trinity 2008.10.12. 20:14:41

sajnos incs lövésük, és a sok provis reklám helyett ilyenek kéne nyomatni, illetve kéne megegy öszödi beszéd, és kiállni és elmondani, hogy sz@pás van..
nem lesz aki megtermelje a nyugdijamat, jelenleg ugy olvastam, 100 ember tart el 76 nyugdijast, de 2030 ra 100 aktiv dolgozora 106 nyugdijas fog jutni....

nincs szociologus( műszaki van) végzettségem...
de szoktam szemlélődni a világban, ismerősök barátok közt, és amit látok....

Egyzserűen vannak olyanok, akik versenynek tekinti az életet, és azzal akarja igazolni magának, hogy ő jobb ugyesebb, sikeresebb, mint én vagy más, hogy felesleges státusszimbólumokat vásárol...
pl. nájki cipő a kisgyereknek, mert az kell, holott két hét és kinövi...de légzésfigyelő nem kell, mert minek??? azért nem kell mert nem látszik a játszótéren és nem lehet sikeresnek látszani...
Ha vendégségbe hivnak minket, annak mindig oka van, 1 szivességet kérnek, 2 meg kell szemlélni és csodálni, az uj tv-t (term.lapos) vagy az uj hűtőt stb..

nekem annyira hiányzik mint lónak a hátuszás feleségem miatt, kibirom...

Azért előfordul, hogy mi is veszünk vmit...erre nekik sokkal ujabb, nagyobb kell...

de milyen jot fogok nevetni rajta, mikor nov.1. én nem jön be neki a tv-n semmijen adás..
mert azért kellett lapos tv mert abban van beépített dvb-t tuner, csak az antenna hungaria kibaszott mindenkivel és nem mpeg2 ben kódol, hanem mpeg4 ben, amit az elmilt két évben eladott lapos tvk jó ha 2% tudja kódolni, igy venniük kell hozzá egy dekódert...

Egy szó mint 100, mindenki többnek akar látszani mint ami, ezt sokan hitellel fedezik.
Vagy annyira elkeseredett a szar helyzet miatt, hogy ilyen extra dolgokkal ököz örömet magának...

Én ugy gondolom tudatos vásárló vagyok, ha vmi elromlik megpróbálom javítani...nem mindig mindenből ujat venni..igaz nem trendi, de legalább környezetbarát...mert pl nem tudom hány ember távolitja el a gázt a kidobott hűtőból stb...

illetve az jutott még eszembe hogy annak idején 30 éve, ugye az ember még ha karta se tudta elkölteni a pénzét, aztán jött a nagy nyugat, meg minden, és nem tudjuk mi az elég...

szóval én mindenkit arra biztatok, hogy próbáljon meg tartalékot képezni...ki mennyit tud...

sergei 2008.10.13. 00:09:59

DEGEC 2008.10.12. 18:40:27

Nem mindegy, hogy 3000 eurónak marad meg a 2/3-a vagy a 700-nak. Ettől persze valóban nagyon rossz a magyar befektetési kultúra.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.10.13. 08:31:39

Voltam apehos, de azóta versenyszférában dolgozom. Voltam bedolgozó fordító. Még a főisk. alatt keveredtem oda, időnként jól jött kiegészítésnek, hogy 20 évesen mégsem az anyámtól kelljen kérni, ha moziba mennék.

Aztán mikor végeztem, és sokáig nem találtam munkát, csak ez volt. Fel sem merült bennem, hogy feketén dolgozom, mert korábban minden legálisan ment. Aztán mikor nem kaptam fizetést, mert a cég csőd előtt állt, akkor kapargattam meg a dolgokat, és kiderült, amióta nem diákként vagyok ott, nem fizettek utánam egy fillért sem. Ez közel másfél év volt. Ez novemberben történt, és januárra kiléptem.

Sajnálom, hogy ilyen lúzer vagyok, de utálom, hogy mindig mindenkire gyanakodni kell.

hr 2008.10.13. 11:02:18

missparker: vegre, valaki, , tetszett amit irtal a sikeres emberrol. Annyire kevesen vagyunk, akik azt tudjak mondani: igen, szep volt!

Most komolyan, miert van az, hogy ha valaki nagy autoval jar (mert mondjuk tetszik neki, kenyelmes, akarmiert) vagy felevente a karib tengeren udul, azt nem tudjuk elismerni, scak mindenki susmorog a hatterben, hogy biztos lopta, vagy valakinek a valakije, kulonben is konzumidiota. Lehet hogy csak jo abban amit csinal.

Madamrekamé 2008.10.13. 11:12:45

Semmi gondom a sikeres emberekkel!Missparker félreértette amit írtam, vagy csak a felére reagált. Én az értelmetlen "élethossziglan tartó" tanulásról írtam.

Haloperidol 2008.10.13. 13:30:33

Mindenki nyomja itt, hogy MENNYIRE jó az, hogy ha be van jelentve az ember. Persze igen, valóban az LENNE az ideális, hogyha mindenki be lenne jelentve. Sztem a mai magyar kis-és középvállalkozók la. 70-80%-a tuti nem kiszúrásból nem jelenti be a munkaerőt. Csak egyszerűen, ha mindenkit bejelentene, akkor valszeg 2-3 hónap múlva be kellene csukni a bótot. És akkor itt most következik a rinyálás, hogy sajnos nem versenyképes a magyar adó- és járulékrendszer. Tutira venném, hogy ha tényleg lenne egy JELENTŐS adó- és járulékcsökkentés, akkor nagyon jelentősen csökkenne a feketemunka aránya, mivel senki nem kivagyiságból próbálja átverni az APEH-et. (na jó, biztos van néhány hülye, de nem ez a normális.)
Mér, az normális, hogy szüret idején helikopterről nézik a szerencsétlen szüretelőket, és a rokonoktól is munkavállásit kérnek? Ilyen ország nincs még egy...
süti beállítások módosítása