Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Kommunikációs költségek

2008.09.30. 13:30 Szegényember felesége

Úgy látom, hogy az olcsó internet-kábeltévé-telefon téma sokakat foglalkoztat.

Nos, én nem sokat törődtem régebben azzal, hogy mennyi pénzt költök ezekre. Ha telefonált egy-egy értékesítő, hogy jobb csomagot ajánlana, és lehetet telefonon vagy interneten keresztül módosítani, akkor mérlegeltem és váltottam.

De lényegében nem nagyon törődtem vele, hogy például mibe kerül az, hogy nem számolom a perceket, ha telefonálok.  Úgy gondoltam, hogy a sok munka mellett jár nekem annyi, hogy kedvemre telefonálok. Átlagosan havi 15-18 ezer forintot telefonáltam el, Szegényember nem sokat költött, egy feltöltő kártya elég volt neki egy hónapig.

Miután felmondtam, racionalizálni akartam az ilyen jellegű kiadásokat. Átnéztem a szerződéseket, csomagokat, tarifákat. Eléggé megdöbbentő volt: havi 15 000 Ft-ot tudtam spórolni a végére.

Az internet volt a legérdekesebb, az eredeti szerződés még a mai sebességnél lényegesen kevesebbről szólt, de szépen lassan felfelé módosították. Már olyan gyors, hogy lényegében ki sem tudjuk használni. Felesleges. Kerestem olcsóbbat, de végül maradtam a szolgáltatómnál.

Méregettem azért a csomagunk lefelé módosítása előtt és után is a sebességet. Kiderült, hogy bár az új csomagért feleannyit kell fizetnem, a sávszélesség változatlan maradt.

Ha szeretnéd tudni, milyen árakon szolgáltatnak internetet nálad, akkor érdemes lecsekkolni a Szélessáv keresőn.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság is üzemeltet egy oldalt, a Tantuszt, ahol a megkeresheted, hogy melyik vezetékes és mobilt telefon szolgáltató, melyik kábeltévé társaság a legolcsóbb, melyik felel meg leginkább az igényeidnek!
 

37 komment

Címkék: telefon internet pénz spórolás szegénység kábeltévé

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr57687208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

en 2008.09.30. 13:45:57

hat ez nagyon reklamszagu lett.

nanemár 2008.09.30. 14:07:13

te szegenyember felesege - (aki a szegenyembert tenyleg egy idiota toketlennek allitod be) tényleg egész nap ulsz otthon, az internet elott, es irod a hulyesegeidet, alaposan boncolgatsz mindent, ami a szegenyseggel kapcsolatos, ahelyett, hogy elmennel barmi alkalmi munkat vallalni? mert azt ne mondd, hogy nem talalsz... boritekolas, arufeltoltes, barmi... itt nyavalyogsz egyfolytaban, es minden rolad szol, te belebetegedtel vagy beleorultel ebbe az egeszbe, es nem tudsz kitorni belole. ez eleg sajnalatos... jo eg!

Páratlanka 2008.09.30. 14:25:23

Lehet hogy azért volt elég Szegényembernek egy feltöltőkártya egy hónapig mert ő már akkor is "szegényember" volt, pedig még le sem írtad....

shade 2008.09.30. 14:40:30

szegény pasidat tényleg olyan töketlennek láttatod ezekben a postokban, hogy már le sem moshatja magáról... nem látom olyan szörnyűnek a helyzeteteket az általad írott postokból. én szintén bölcsész diplomával rendelkezem, és ahelyett, hogy saját vállalkozást indítottam volna, elmentem egy multihoz dolgozni, három év alatt annyi fejlődési és előrelépési lehetőségem adódott (emellett támogatott képzések), hogy most középvezetőként 500+ a nettóm, céges autóm van, céges mobillal, internettel, ésatöbbi. nem felvágni akarok, egyáltalán nem, csupán hiszek abban, hogy ezt bárki elérheti, aki megragadja a lehetőségeket, és értelmesen él velük. lehet szidni a multikat napszám, de tényleg vannak fejlődési lehetőségek. persze kell hozzá egy felsőfokú nyelvtudás, és alul kell kezdeni, de szerintem megéri.

2008.09.30. 14:45:47

Eddig 15-18000at telefonáltál el! Sikeres netezés és váltogatás után, döbbenetes 15ezer forintos költségcsökkentést tudtál elérni!

Magyarul manapság ingyé, max 3 rókáért telefonálsz! Azaz 1 feltöltőkártyát fogyasztasz te is, mint az embered!
Nem lehet hogy annyi történt, hogy mostanság a barátok között adott napi részét nem 3-4 órán keresztül beszélgeted a másik rózsaszínbe öltözött bnőddel, a fél délelőttön át?

Aki kibeb@szott nagy agy és értelmiségi budai elit, az agyból 10x annyi lét tud összeszedni, mint amit te írsz!

2008.09.30. 14:46:20

Több sebből vérzel anya! :D

2008.09.30. 14:47:21

De majd holnap meglátjuk, mikor lesz itt poszt! :D A nagy melózás közben vajon kerül-e ide dolog!
Ugyanis kedves szegényné holnaptól DOLGOZIK emberek! :D:D:D

Végre nem itt fogja rontani a közmorált! Bár én jókat szórakozom!

Mária · http://maria.blog.hu 2008.09.30. 14:48:04

Shade: bárki...

A multik direkt ilyen agymosható embereket keresnek alkalmazottnak?

Gondolj már bele, hány hozzád hasonló korú, hasonló képességű, hasonló induló felkészültséggel, hasonló ambíciókkal rendelkező emberke szaladgál az országban és közülük hányat lenne képes a tiédhez hasonló munkakörben, hasonló feltételek mellett alkalmazni egy-egy multi.

Vagy lehet, hogy a "számtan" nem az erősséged?

whistleblower · http://chromeshelter.blogspot.com 2008.09.30. 14:50:22

igen ez a post tényleg érdekes lett, és nem azért, mert drága szegényembert valóban tökömlököm alaknak állítod be, hanem kicsit tényleg sok a fairy godmother-kedés ezekkel a NHH-s oldalakkal :)

shade 2008.09.30. 14:54:32

mária: a számtan valóban nem az erősségem, ezt eltaláltad, szerencsére nincs sok szükségem rá. :) ettől függetlenül tartom, amit írtam. a hasonló induló felkészültségből és ambíciókból sajnos hiány mutatkozik, amint azt a mellékelt ábra is mutatja... sajnos nagyon sok béna ember szaladgál diplomákkal a zsebében, és semmit sem tud kezdeni velük. hiszek abban, hogy egy diploma önmagában semmit nem ér, mert egy egyetemet elvégezni semmiség. ez van. de legalább vannak blogok, amiket olvashatunk munka közben :)))

2008.09.30. 14:56:05

Mária, nem értem a logikádat, de biztos van benne értelem!

Most arról beszélünk, h inkább ülök otthon siránkozva a net előtt, havi 40-ért, minthogy kidolgozzam a lelkem sokszázezerért!???

shade 2008.09.30. 14:57:52

tudtam, hogy kapok majd a fejemre ezért a kommentért, de nem bírtam megállni... és szeretném újra leszögezni, hogy messze áll tőlem a dicsekvés, csupán nem szeretem a tehetetlenséget és az ostobaságot :)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.30. 15:03:10

Beszólóművész, azért egy blogon azt mondani a blog tulajdonosára, hogy ott (itt) rontja a közmorált...

Izé, tessék mondani, répatorta van?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.30. 15:07:23

nem azt mondtad korábban, hogy ezek a főbérlő előfizetései (kábeltévé meg miegymás)

2008.09.30. 15:14:39

Közmorál az a köz morálja, nem egy blogé! :D
Mióta kint van az indexen azóta ez már köz- morál!

Egy blog nem a saját morálját rombolja, hanem a közegét, ahol létezik! Remélem nem voltam túl bonyolult.

De amúgy mamapicilánya telibe találta a lényeget! :D:D:D

A főbérlő cuccait nem igazán tudod te mint albérlő módosítani! Mert nem te kötötted a szerződést.

whistleblower · http://chromeshelter.blogspot.com 2008.09.30. 15:33:01

húha. itt lincselés készül :)

Mária 2008.09.30. 15:53:12

shade 2008.09.30. 14:54:32

persze hogy sok szaladgál...

Az érvelésed ott sántít, hogy sokkal több a tehetséges ember, mint amennyit a multik fel tudnak venni.

Lehet, hogy azért vagy agresszív a nálad kevésbé szerencsésekkel szemben, mert rájöttél, hogy a Te helyedre is tízen pályáznak?

;-)

Mária 2008.09.30. 15:57:48

Hivatásos beszólóművész 2008.09.30. 14:56:05

Nem arról van szó, hanem arról, hogy mielőtt valaki egy megfelelő alkalmazotti állásból, ahol megfelelő fizetésért dolgozik, odalöki, hogy azt bárki el tudja érni, azelőtt gondolja át, hogy már csak azért sem áll meg, amit állít, mert akkor az ő konkrét helyére sem ugranának tízen, ha őt valami sajnálatos oknál fogva kapun kívülre tenné a multi munkaadója.

A kereslet sokkal nagyobb, mint a kínálat, a valóban jó helyekre, ezért nem igaz az, amit Shade írt, hogy amit ő megkap a munkaadójától, azt bárki, aki akarja, megkaphatja.

Alkalmazottnak lenni egyébként sem életbiztosítás...

hukk 2008.09.30. 15:58:30

Erről a szélessáv-keresőről jó lett volna tudni pár hónappal korábban...

shade 2008.09.30. 15:58:30

Mária, nem hinném, hogy agresszív lennék- nem félek attól, hogy nem találok hasonló munkát bármikor. ez a networking előnye- ha ismernek egy szakmában, és - ahogy valaki egy korábbi posztnál írta - abban a szakmában igyekszel a(z egyik) legjobbnak lenni, nem lehet gondod. amit te agresszivitásnak gondolsz, az a tehetetlenség irányába mutatott értetlenségem. szerintem nincs olyan sok tehetséges ember Magyarországon, mint gondolod. aki tehetséges és kihasználja az adottságait és lehetőségeit, az megtalálja a számítását.

shade 2008.09.30. 16:00:46

Mária, kiragadsz valamit a mondandómból, és így ez nem igaz. nem azt írtam, hogy bárki megkaphatja, aki akarja, hanem azt, hogy bárki elérheti, aki megragadja a lehetőségeit, és értelmesen él velük. ez nagy különbség ám :)

trinity · http://trinity 2008.09.30. 16:29:44

Mária,
veled értek egyet...
Korántsem olyan egyértelmű, hogy a tehetséges ember lazán és könnyedén keres nettó félmilliót. Akkor ez lenne a Kánaán :)
Amúgy nekem marha gyanús, amikor valaki ennyire sokszor állítja magáról, hogy ő a legjobb a szakmában( vagy ez is a multi agymosásának eredménye:) )Netán kipenderül onnan, és nem kapkodnak érte ezren rögtön rájön, hogy mégsem ő a legtutibb...
(Én is versenyképesnek mondott diplomával , több nyelvvizsgával rendelkező nő vagyok, szakmai referenciákkal...Csakhogy épp nincs üres állás, ami a képzettségemnek megfelel. Ez van-meg saját vállalkozás)

DEGEC 2008.09.30. 16:29:57

a ez már mindennek a teteje...
egy kibasz@tt szegény ember felesége ne telefonáljon más 15-18 ezeré havonta, mert agyhogygörcsöt kapok...

és igen reklámszaga van...
legközelebb már gazdagember felesége lesz, a neve a sok reklámbevételből..

shade 2008.09.30. 16:35:42

szeritnem alaposabban el kéne olvasni, amit mások írnak, és nem azt látni bele, amit szeretnél. sosem állítottam, hogy én vagyok a legjobb a szakmámban, csupán azt, hogy próbálok a legjobb lenni. szerintem ezt mindenkinek muszáj, hogy szeresse a szakmáját, és megélhessen belőle. kicsit mást jelent... és azt sem állítottam sosem, hogy ezren kapkodnának értem. csupán azt, hogy találnék másik állást, hasonlót. mindegy, ez volt az utolsó hozzáfűzni valóm, mert nincs kedvem a saját szavaimat magyarázni :)
tudom, mit jelent a szegénység, mert problémás, munkás családból származom, pont ezért határoztam el, hogy nekem más lesz az életem. amit elértem, magamnak köszönhetem. hiszek abban, hogy mindenki a saját szerencséjének a kovácsa, és ha esetleg rossz helyzetbe kerülök majd, akkor sem ülök majd a babérjaimon, és várom a sült galambot, hanem megpróbálok majd tenni ellene.
szerintem tegyetek így ti is, sok szerencsét hozzá, sziasztok :)

shade 2008.09.30. 16:37:56

jah, még annyit: azt sem állítottam, hogy "lazán és könnyedén" - én három évig dolgoztam ezért a pozícióért, és előtte évekig tanultam-tapasztaltam. most is sokat dolgozom. nem könnyű, de szerintem sokkal jobb, mint ülni és sírni, hogy nekem milyen szar :)

DEGEC 2008.09.30. 16:39:49

de ma jo napom van vazze...és kapsz egy tanácsot ingyé...

használj voip-ot....nem is értem, én se vallom magam gazdagnak....ezért megkerestem a legolcsóbb megoldást...
kb 2 éve a vezetékes hivásokért, legtöbb külföl semmit se fizetek..
a mobil meg 12 eurocent vagy mennyi az sms meg ,005 cent...
ha mán a kompúter előtt ulsz egész nap legalább használd is.....

www.voipbuster.com

Walter Melone (törölt) 2008.09.30. 16:42:54

"Átlagosan havi 15-18 ezer forintot telefonáltam el, Szegényember nem sokat költött, egy feltöltő kártya elég volt neki egy hónapig ........ Eléggé megdöbbentő volt: havi 15 000 Ft-ot tudtam spórolni a végére."


Akkor most ingyen telefonálsz? Ja és a szegényember feltöltőkártyája mégis mekkora volt?

Elég gázos ez az egész......

DEGEC 2008.09.30. 16:47:56

Melone · waltermelone.blog.hu/ 2008.09.30. 16:42:54


15.000 es,

és most azt spórolta meg hogy nem vesz szegényembernek kártyát:-P

Walter Melone (törölt) 2008.09.30. 16:49:21

"mobil meg 12 eurocent vagy mennyi"


az cirka 30HUF.....

Walter Melone (törölt) 2008.09.30. 16:51:56

Megfigyeltétek, hogy szegényember költségei sohasem jelentősek?

DEGEC 2008.09.30. 16:54:35

na megnéztem...

magyar mobilt 0.18 cent hivni..
vezetékes ingyen,
sms 3.5 cent

Walter Melone (törölt) 2008.09.30. 16:56:06

DEGEC 2008.09.30. 16:54:35

Azé' így mindjárt más... :-)

pelydzs 2008.09.30. 16:57:53

Shade!

Gratulálok!
Én is ezt csináltam, csak 4 év és +100k az általad írthoz képest.

A beszólogatókat meg le kell szarni!
Főként mert nem tudják, hogy az első 3 évben lehet, hogy napi 10-12 vagy még több órát dolgoztál folyamatosan.

Ha vki. el akar vmit. érni, az el is fogja!
Kemény munkával, és az elején sok áldozattal!

DEGEC 2008.09.30. 16:58:51

mivel nem M.o on élek nem tudom fejből a magyarországi ...

de pl jordaniaban csak 10 cent..

valaki 2008.09.30. 19:17:20

shade és pelydzs!

Ismerem az ilyen embereket mint ti. :)
Azt gondolják magukról, hogy mekkora nagy sztárok, közben mindenki tudja róluk vagy egy idő kiderül róluk, hogy szart se tudnak. Csak senki nem meri megmondani nekik vagy nem meri őket kirúgni, mert mindenki azt hiszi, hogy valakinek a valakije :D

Pamp 2008.09.30. 19:54:49

Bocs, de most egy kritika következik, hogy mikre vigyázz szerintem. Az előző posztra reakció, az az egyik legdurvább, ha őszintén írsz.

A kezdetektől olvasom a blogot, jó ötletnek tartottam a takarékossági illetve zöld szempontok, ingyen programok terjesztését, a pazarlásellenességet. A spóroláson kívül a Föld fenntartása miatt is érdemes lenne folytatni a tanácsokat, sokan nem tudják, hogy a nagy rezsit, csomagolóanyag felhasználást nem csak ti és a magyar állam fizetitek meg, hanem az unokáink is megszenvedik, sokszorosan.

Mindenkinek más a szegénység, nekem például a magány, a barátnélküliség lenne leginkább az. Inkább lennék egy éhező szomáliai család tagja, mint mindenki által elhagyott vénlány. (még nem vagyok egyik sem) Őszintén remélem, hogy te nem leszel egyedülálló, hogy nem fog e blog miatt elhagyni, mert akkor bele fogsz őrülni ezekbe a körökbe, amikhez úgy tűnik, ragaszkodsz, de legalább van, aki szeret, és melletted van.

De hogy lehet úgy hívni, hogy SzF? Magadat hívhatnád úgy, ahogy akarod, de ezzel szegény (emiatt) férjedet hozod kínos és szánalmas helyzetbe te tudod hány ezer olvasó előtt minden egyes megszólalásoddal, nem csoda, hogy még sosem szólt hozzá témához, én se asszisztálnék. Választhattál volna neki bármilyen művésznevet, akkor sem ismernék fel. Helyetted szégyellem magam, hogy nem először alázod meg, újra és újra felhívod a figyelmünket arra, hogy képtelen eltartani, évek óta képtelen nyelvvizsgázni, bizonytalan az állása, nem tud vásárolni, tévéfüggő (de filmeket internetről letölteni nem tud), miatta nem tudtok feljönni Pestre, mivel diploma nélkül itt nem veszik fel tanárnak, akármilyen elhivatott. Itt a blogon idegen emberek taglalják a lúzerségét. Nem is ismerik, de a tőled kapott információkból ez a kép alakult ki róla.

Ezzel szemben óriási titok az, hogy te mivel foglalkozol, az már a magánszférád. Ha állást keresel, még az is lehet, hogy itt kapnál ajánlatot, de ennek így esélye sincs. Sokszor az az érzésem, hogy írásaiddal magadat fényezed.

Pelydzs 2008.10.02. 14:59:33

shade!

"Ismerem az ilyen embereket mint ti. :)"
Honnan? Takarítassz utánuk az irodában?

"Azt gondolják magukról, hogy mekkora nagy sztárok, közben mindenki tudja róluk vagy egy idő kiderül róluk, hogy szart se tudnak."
Vagy pedig napi 10-12-14-16 órát dolgoznak, és ellátják két ember feladatát.

"Csak senki nem meri megmondani nekik vagy nem meri őket kirúgni, mert mindenki azt hiszi, hogy valakinek a valakije :D"
Te meg kib*ott nagyképű és pofátlan vagy, hogy egyáltalán ki mered ezt jelenteni. Én nem vagyok senkinek a senkije!!! A szüleim fizikai munkások illetve egészségügyi alkalmazottak, semmi közük sincs az előrejutásomhoz. Ja, és nincsenek milliárdos haverjaim és vállalatvezető spanjaim, csak éppen DOLGOZOM!!!
süti beállítások módosítása