Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Teázós

2008.09.16. 00:14 Szegényember felesége

Megjött a hideg, nálunk meg elfogyott a filteres tea. 

Sebaj. Évek óta gyűlnek a szekrényben az ilyen-olyan teafüvek, gyógynövény és gyümölcs alapú teák, zöld és feketet teák.

Régebben lusta voltam a teatojással bíbelődni, így alig ittuk az ajándékba kapott különlegességeket.

Mostantól urizálunk! :) Elhatároztam, hogy addig semmilyen teát nem veszek, amíg ki nem ürítem az itthoni készleteket.

Nálatok hány doboz tea lapul a szekrényben?

35 komment

Címkék: ital spórolás tea

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr40665459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jocó 2008.09.16. 07:23:58

Nálunk még tartanak a filteres teák.. Az asszony úgy szokta, hogy a filtereket nem túl sokáig áztatja a vízbe, így marad bennük némi "anyag", aztán összegyűjt kettő ilyen félig használtat, és egy harmadik adag teét már azzal főz. Így három adag tea van meg 2 filterből.

zrtzrtzrtzrt (törölt) 2008.09.16. 08:21:16

Nálunk vagy 10-15 doboz van és én is ultimáltam a párom, hogy most már nincs több, igya!

Vitor 2008.09.16. 08:48:32

Jocó, te csak a színe miatt iszod a teát? Mert ahogy látom igen, hisz egy egyszer kiázott teafilterből szerinted a csersavon túl -ami a színt adja- mi jön ki?

Hát könyörgöm, megint csak azt hoznám fel, hogy a MULTIKBAN bagóért kapni filteres teát, 100-200 forint, egy 20 darabos. 10 forint/tea, amiből gondolom csinálsz otthon 1 litert.

Ez megint csak jó példa a szarevőségre. Miért iszod a teát, ha nem az élvezeti értéke miatt. Mi élvezetet nyújt egy megfáradt filterből készült tea? Kávét is zaccból főztök?

Másrészt, nem muszáj teázni, de ha már teázik az ember, akkor adja meg a módját szerintem, ami nem egyenlő azzal, hogy a legdrágább teafüvet vegye az ember. 300-400 forintba (van amikor leakciózzák, és akkor 300 alatt is kapható) kerül 100gramm szálas kínai zöld teafű. Ez igazi tea. Számolj, ha egy filterben van 2,5g tea(vagy olyasmi, azért nem tudom, hogy bontott-e már szét valaki egy filtert, hogy megnézze mi van benne) és 20 filter van egy dobozban, és 200 forintba kerül, akkor 50 gramm teafüvet vettél, szép csomagolásban.

És ha már ennyire belejöttem ... gyógyteák. Hahóóó, mindenki tudja, hogy vannak alternatívák is. Bagóért kapni kamilla, csalán, orbáncfű, csipkebogyó teákat a herbáriákban. Kiadós, és jótékony hatású, sőt, az ember akár maga is szedhet és száríthat, attól olcsóbb meg nincs. Kirándulással összekötve, jó program(mondjuk, nem a városligetben :D).

Szegényasszony, nálunk is van vagy 6-8 doboz filteres, de nálunk azért, mert az ember megveszi, megkívánja, aztán 3-4 filter után annyi. És legközelebb 1 hónap múlva, ha megyünk a boltba, megkívánjuk, és megvesszük, hazamegyünk, 3-4 filter és elfelejtve ... :)

Igazából én a zöldteára vagyok rákkattanva. Most egy jobb minőségűt vettem 850 forintért, 25 dekát.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.16. 09:17:46

"(...)
Akarsz-e játszani mindent, mi élet,
havas telet és hosszu-hosszu őszt,
lehet-e némán teát inni véled,
rubin-teát és sárga páragőzt?"

Kosztolányi Dezső: Akarsz-e játszani?

Jocó 2008.09.16. 09:48:34

Viktor: tényleg nem rossz a duplán kifőzöt tea. Ha annyira szar lenne, nem innám... Kávét? Nem, nem zaccból, az a komposztba kell, de 1/4 kávéhoz megy 3/4 kávépótló. (Árpa, cikória, stb). Így mondjuk havi 300 Ft-ra redukálható 2 fő kávéköltsége. (+ára, +víz)

Vitor 2008.09.16. 10:52:33

Jocó, Vitor, K nélkül, never mind.

Ez nekem meredek. Komolyan ilyen létezik? Én nem kávézok, de ha kávéznék se tolnám így. Nem vész el a spórolásban a lényeg maga? Nem azon lenne a hangsúly, hogy egy élvezeti cikket élvezzünk?

Ismétlem önmagam, nem muszáj valamit csinálni (kávézni, cigizni, inni, teázni, sütizni, stb.) de ha már csinál valamit az ember, akkor miért ne adja meg a módját? 3/4 rész pótkávé ... hát ha csak szarra futja, én biza nem erőltetném, vagy megvennék egy normális minőséget, és néha főznék belőle egy-egy adagot, hogy azt nyújtsa aminek szánták.

Orsi 2008.09.16. 11:10:57

Vitor,

én, amikor szoptattam, nem ihattam igazi kávét, mert egyszer megpróbáltam, és éjfélig kukorékolt a gyerek. Így koffeinmenteset ittam. Pedig nem olyan az íze, és ráadásul én kávét igazából azért iszom, hogy ne aludjak el. És mégis. Egyszerűen megszoktam, és kellemetlen érzés volt, hogy nem ihatok, sőt, placebohatás folytán még ébresztett is a koffeinmentes... :-) Így aztán, ha nem engedhetném meg magamnak az igazi kávét, én bizony inkább innék mindenféle olcsó pótszert helyette, mint semmit, pedig valóban, meg lehet lenni néküle.

College · http://college.freeblog.hu 2008.09.16. 11:39:46

A szarevés csúcsa, ami itt megy, komolyan...
Ez már nem a spórolásról szól, hanem csak simán szánalmas...

gentry 2008.09.16. 12:24:49

Jaj gyerekek, senki ne akarja már bemagyarázni nekem, hogy a teán spórolni kell.....
Ami meg a mi teázási szokásainkat illeti, én maradok az ice tea üdítőknél, azzal ugyanis nem kell vacakolni, kibontom a palackot és iszom.

Jocó 2008.09.16. 12:37:23

"Jaj gyerekek, senki ne akarja már bemagyarázni nekem, hogy a teán spórolni kell....."

Szerintem annyi itt a helyzet, hogy kétféle ember van. A városi meg a vidéki. Ha városban laksz, -mint teszi ezt szerintem a T. Olvasóközönség nagy része, nagyjából csak a kaján meg esetleg ruházkodáso tudsz spórolni. Mert a közös ktsg adott, ha nincs vízóra a lakáson, az általány adott, az árammal lehet spórolni, de az elég korlátozott lehetőség, ha meg netán a fűtéses is távhős, na, akkor tuti a szívás. Namost ha öregapád nyócvanéves kabátjád hordod rendszeren, akkor nagyon hamar kinéznek a villamosról, azt meg, hogy a gyomrodban mi van, senki nem tudja, szóval marad a kaja, mint spórolási lehetőség.
(Falun persze más, mert alig kell költeni bármire.. lopsz fát fűteni, tartasz kecskét tejért, vasárnaponként meg kinyírsz egy tyúkot 'oszt kész az ebéd. Amiről a városi csak álmodik...)

employee · http://kirugtak.blog.hu 2008.09.16. 13:52:39

ha valaki kitalálja ezután, hogy a tészta főzővizével fürdik, amit a reggeli harmatból nyert...

Mária 2008.09.16. 14:07:45

Együnk pránát :)))

Mária 2008.09.16. 14:09:14

Employee: mostanában senkit nem rúgtak ki ezen a kilencvenháromezer négyzetméteren?

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.16. 14:21:21

Volt olyan ismerősöm - mellesleg, szegény is volt, de sokkal inkább zakkant - aki tényleg félretette a tésztavizet, hogy majd abból leves lesz. Inkább nem kommentálnám...

Qwerty 2008.09.16. 15:01:51

Khmmm... Falusi vagyok. Mindjárt felrobbanok a méregtől, de inkább mégis nevetek. :)
Szóval. A tyúkot egyrészt meg kell venni csirke korában. Aztán etetni kell, gabona, kukorica, miegymás. Igaz felnő csak a füvön is, de akkor lesheted mert nem lesz a rántottcsirkének nagyon combja. Nálunk ugyanúgy vízdíj van, és gázfűtés. Igaz van központi fűtés is, de ahhoz ugyanúgy tüzelőt kell venni. Ha van ismerős, akinél lehet fairtás utáni területet tisztításra kérni, akkor az jó, de ugye azzal több munka is van, kiválogatni a használható tüzifát, utána összegyűjteni az ágakat azt letüzelni, hogy tavasszal telepíteni lehessen. Ha veszed a tüzelőt. egy télre való szén 150e körül mozog, fa ugyanígy. Igaz, hogy van kert de ahhoz magokat, különböző permetszereket kell venni (jó lehetne bio is, csak akkor negyede se maradna) továbbá locsolni gazolni begyűjteni szárítani, savanyúságnak eltenni, lefagyasztani satöbbi kell. A falusiak továbbá nem helyben dolgoznak, autót is fenn kell tartani, mert lesheted a kötetlen munkidőből a napi 4 buszjárattal hogy mész haza. Ja elfelejtettem, van disznóölés is. Lásd fentebb tyúkoknál. Azokat is etetni kell. Személyes kedvencem pl. kukorica. Vetőmagot kell venni szántani, elvettetni, tárcsázni, gyomirtózni (vagy kapálhatsz is egy hektárnál igazi finom úri dolog várlak szeretettel) utána fattyazni, aztán leszedni, berakni góréba aztán lemorzsolni ledarálni és úgy adjuk ugye mosléknak... Szóval bár én sosem szoktam diszkriminálni kiejti a száján, hogy falun könnyebb, ajánlom neki, hogy próbálja ki. Anélkül, hogy lopna. A kecskét meg fejje meg ő.

hottentotta 2008.09.16. 15:09:39

Mária · maria.blog.hu 2008.09.16. 14:09:14

Természetesen négyzetkilométerre gondolt a hölgy...

Dez 2008.09.16. 15:41:59

Szerencse, hogy még maradtak teáitok. :) Talán nem fogynak el, míg helyrerázódtok, mert a nagyon olcsó tea nem valami finom!
Nálunk 2-3 doboz forog állandóan, gyümölcsös-fekete vegyesen, mikor mire vágyunk aznap, középkategóriásak. Venni leárazásnál szoktam, sokáig elég, mert kancsóba rakok egy filtert.

gentry 2008.09.16. 16:24:22

Jocó
Nekünk van vízóra a lakásunkban, de semmivel sem mások a vízhasználati szokásaink, mint az előző lakásunkban, ahol nem volt.

Mária 2008.09.16. 16:31:26

hottentotta 2008.09.16. 15:09:39

Kösz, valóban.

Úgy látszik, még gyakorolnom kell a hosszú szavak írását :)))

employee · http://kirugtak.blog.hu 2008.09.16. 16:31:46

de. csak félnek a megtorlástól :)

harcibarbi 2008.09.16. 20:03:31

Hümm, megnéztem.

Van egy 9-10 dekás citromfüves matetea
egy szintén 9-10 dekás vaníliás rooibush
egy kb 5 főzésre való vaníliás zöldtea
egy doboz bontatlan feketetea
4 filter esti mandalatea

a narancsos rooibush sajna elfogyott

Egy ilyen 10 dekás tea olyan 1000HUF körül van, de mivel egy pici kávéskanálnyi elég 1-1,5 literhez, fél évig elég kb.

Vitor 2008.09.16. 21:37:27

Nem voltam rest, megnéztem, 89 forinttól kezdődik a a gyümölcsös filteres tea a Lidlben. Ha még ezek után is 2 leázott filtert használ valaki ... :)

whale 2008.09.16. 21:56:26

Viktor! Spórolni kell, mer' nagy-nagy szegénység vagyon. Értve vagyok?! :)

Mondtam már, hogy vicc ez a blog?

Azt viszont biztosan mondtam-csak senki nem veszi a fáradtságot-hogy ugyan üssétek már be www.globalrichlist.com -ba a magyar minimálbért. Monnyuk 4000$-t.
Aztán egy kicsit mindannyian szálljunk magunkba szép csendben...

whale 2008.09.16. 22:02:18

Jocó
Nekünk van vízóra a lakásunkban, de semmivel sem mások a vízhasználati szokásaink, mint az előző lakásunkban, ahol nem volt.

De így legalább csak a saját-esetleges-pazarlásodat fizeted, a szomszéd fókáét már nem.

Ha már víz. Néha fura érzés abba belegondolni, hogy tisztított ivóvízzel húzom le a szaromat, miközben a világszerte milliók nem jutnak tiszta vízhez.
Szegénység, mi? Fogalmunk nincs, kartársak, fogalmunk nincs. BAZ-ban a cigánysoron, vagy Ózdon a kohászlakótelepen karcolgatják a felszínét kb.

gabesas 2008.09.17. 01:38:01

Céadaoin: a spagetti főzővizéből mindig löttyintek egy keveset a szószba amit főzök, a kioldódó keményítő(liszt) sűríti a szószt (olaszoktól tanultam)

okina76 2008.09.17. 07:53:28

Hazamentem, megszámoltam, 8 doboz teánk van, mindegyiket más napszakban fogyasztjuk, túlnyomórészt akkor, ha hideg van. Általában két filtert használunk másfél liter vízhez, mert így szeretjük. :-)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.17. 08:41:02

Gabesas, nem erre gondoltam, hanem arra, hogy konkrétan azt eszi meg levesnek, mondjuk, karikáz bele virslit, vagy mit tudom én. (Csak példa volt!)

Bizsi 2008.09.17. 14:03:08

Hát jobban jártok az ajándékba kapott különlegességekkel, mint a vacak, potyadékból készült filteresekkel, az biztos. A fekete teát forrázni kell, 2-3 percig áztatni. Gyümölcs tea: forrázni, 10 percig áztatni. Zöld tea: forralt vizet 10 percig visszahűteni, 2-3 percig áztatni. Vörös teát forrázni,10-15 percig áztatni.
Hogy a kérdésre válaszoljak: nálunk kb. 8-10 doboz tea van otthon, de az jó minőségű, kimérten vásárolt szálas tea, vagy gyógynövény. Egészen más élmény.

asdf 2008.09.17. 23:15:07

"azt meg, hogy a gyomrodban mi van, senki nem tudja"
csak ha nagyon ráz a sárgabusz

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.20. 13:59:10

Meghűlésre való tea (most is épp azt iszom, jaaaaj): egy bögre sima fekete tea (cukor mehet, citrom nem), egy késhegynyi fahéj, chilipor, két-három szegfűszeg. Ízre egyszerűen pocsék, úghogy felhajtani és be egy takaró alá. Kicsit úgy hat, mint Madam Pomfrey gyógyszerei, izzaszt és álmosít (engem legalábbis) de kitisztít. :-)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.20. 14:18:39

Köszi :-) Gyorsan eltakarítom az ebéd romjait, és a délutánt paplan alatt töltöm, egy remek könyvvel :-)

Dez 2008.09.22. 13:19:18

whale 2008.09.16. 21:56:26

Azt viszont biztosan mondtam-csak senki nem veszi a fáradtságot-hogy ugyan üssétek már be www.globalrichlist.com -ba a magyar minimálbért. Monnyuk 4000$-t.
Aztán egy kicsit mindannyian szálljunk magunkba szép csendben...


4000? Nem inkább 400? De ha azt számolod, mennyit kap KÉZHEZ valaki a minimálbér után, akkor megvan az 230 euró is...

Boci 2008.09.22. 15:19:35

Dez, az oldal éves bevételt kérdez.

borstea 2008.10.20. 14:30:33

Nem spórolási célból, de mi mindig kétszer főzzük ki a _zöld_teát -- nem filterest, hanem jó minőségű teaházast használunk. Az uramnak volt egy kínai munkatársa, nagy teás, elmondása szerint náluk otthon az első két forrázatot kiöntik és csak a harmadikat isszák meg. Kipróbáltuk, és persze az első főzetet nincs szivünk kiönteni :) , de a második így is bevált. (Persze a forrázatokat 70-80fokon kell max. 2-3 percig készíteni, úgy lesz az igazi, ez nagyon fontos.) Próbáljátok ki, ajánlom!
süti beállítások módosítása