Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Tabuk

2008.09.04. 14:55 Szegényember felesége

Úgy tűnik, hogy a blogbejegyzéseim továbbra sem hagyják hidegen az Indexes szerkesztőket és az olvasókat. Köszönöm a sok privát levelet, igyekszem gyorsan válaszolni rájuk.

Kapok hideget és meleget egyaránt, és ha nem ismerném jól ezt a közeget, talán most szörnyen érezném magamat. Így viszont örülök nektek! Tök jó, hogy megosztjátok ezeket a dolgokat.

Nem én akarom kimondani az igazságomat, hanem azt akarom, hogy ti mondjátok ki a tiéteket.

Darázsfészekcsúzlizunk mi itten most. Közösen. Az lett ennek a blognak a dolga. Hogy kicsit megkapargassuk a dolgokat, hogy vajon mi lehet a fényes cukormáz alatt… provokálgatunk, számot vetünk, kérdőjeleket rajzolgatunk a falakra, meg ilyesmi.

Jó lesz ez. Érzem. :)
 

37 komment

Címkék: blog index kritika társadalom tabu olvasók kommentelők

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr91648258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barci 2008.09.04. 15:41:30

WTF??!

Ti ugye nem vmi Borderline szindrómás párocska vagytok, akinek ezt javasolta terápiaként a kezelőjük? :-)


Itt ti bogoltok. Mindenki más hozzátok képest szegényebben is megél és nem sír.

Provokációval több komment? Hol is van az a becses gerinc, amit munkahely no1-en annyira éreztél?

sziabence 2008.09.04. 16:15:00

Sehol.
Olvasott róla, vagy hallotta a Nation a Geographic-ban.

Szúnyog 2008.09.04. 16:27:48

Kimondjuk mi, ha akarod: hülye pi..a vagy! Jelentkezz a Story magazinnál. Csodálom, hogy még nem kerestek meg. Melodramatikus írásaid oda valók.

nekemnincsennevem 2008.09.04. 16:56:01

off 2 (vagy kicsit mégsem)

" És végezetül a legjobb off-topic beszólás kategória győztese:

nekemnincsennevem

muhaha mekora lóbré vok :DDD a másikba kommenteltem, és itt kerestem. S ha hiszitek ha nem... itt nem találtam LOL"

Érdekes dolog ám ez a név. Neve annak van ami fontos. Kapunk egyet születésünkkor, s megtanuljuk azon dolgok neveit amiket már születésünk előtt felruháztak vele. Aztán telnek múlnak az évek s az ember ezernyi nevet talál magának. S mivel azt ő választja, sokkal inkább illik rá mint mondjuk a Zoltán :DD Nekem tetszik a Szegényember Felesége név. Bár ezt nem te választottad, hanem az élet. Apám mennyire közhelyes tudok lenni néha. Juteszembe "A közhely a kommunikáció szerszámosládájában a kalapács és a kombináltfogó. Mindenki használja de igazán senki se trudja mire jó" ;-) Tetszik a blog. Van benne vér meg élet (s most nem a menszeszes bejegyzésre gondolok). Ha eccer lesz hozzá kanalam akor megosztok majd pár sztorit. No persze csak akkor ha van rá igény. S zárva amúgy tökfölösleges máégiscsaktökoff és amúgyis zagyva soraimat. A nevem Pepe326, mostantól így jelentkezem... vagymi.

Amúgymeg szép napot, és sok sikert az intervjún :-)

piszkosfred 2008.09.04. 17:01:09

Szörnyűek vagytok.

Attól, hogy léteznek a blogírónál szegényebbek, neki már el kéne tűnnie sunnyogva a sarokban ? Én kérek elnézést. Ők szegények. Jelenleg. Ez remélhetőleg megváltozik, de most akkor sem lehet könnyű. Ha nekem hirtelen annyiból kéne megélnem, mint nekik baromi nagy bajban lennék, mert most a sokszorosából élek és ahogy ők is, én is hozzászoktam sokmindenhez. Szóval igen, szegénynek érezném magam, ha csak 150-et keresnék hirtelen, pedig van aki a harmadából él. Fel is nézek rájuk emiatt.

Szóval ahelyett, hogy fikáznátok segítsetek!
Hajrá Szegényné, remélem hamarosan Gazdagasszony néven publikálsz :)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.04. 17:07:38

Ha már provokáció, gondolom, nem véletlenül engedted be a bejelentkezés nélküli kommenteket is... Lehet, én is cserélek majd, és mondjuk, Déardaoin néven elküldöm saját magamat az anyámba hogy soha senki vissza ne kereshessen. :-D
(De ez is off volt. Vagy ez egy offtopic?)

vidor 2008.09.04. 18:10:38

barci 2008.09.04. 15:41:30

"Ti ugye nem vmi Borderline szindrómás párocska vagytok"

Ilyeneket a szakítós blogon tanulsz, vagy csak istenbaszta józan paraszti tehetséged van mindenhez ?

Árminka 2008.09.05. 16:10:53

Ad1. Nincs cukormáz. Hogy te erre huszonéveidben jöttél rá, atz sajnálatos, de nincs. Ez nem tabu. A csóróság nem tabu. Állapot. Ha számodra mégis a tabu kategóiába sorolható, akkor csak annyit, hogy "welcome to irl".
Ad2. Nem tudom, összegszerűen mennyiből éltek meg ketten havonta, nem is érdekel. De amiket eddig írtál, azok alapján, bátran kijelenthető, q****a messze vagytok attól, hogy csórók vagy szegények legyetek.
Ad3. "Darázsfészekcsúzlizunk" .... legfeljebb te, aki most ébredt rá, hogy milyen is a való élet. Hogy vannak emberek akik 60e forintokból tartják el magukat, havonta,(miközben dolgoznak). És vannak, akik még ennél is kevesebből .... És ez nem az elhanyagolható kisebbség .... Csak ismételni tudom önmagam: "Welcome in the real life".

Árminka 2008.09.05. 16:31:28

piszkosfred

Rajta, segíts rajtuk!
Én is rég várok már egy ilyen önzetlen lovagra.,.. Tudod, még pincérnek sem mehetek el, mert nem vagyok állampolgár ... Pedig szívesen elmennék ... és el is mentem (ahhoz, aki bevállalta), de pár napnál továbbig egyik vendéglátós sem mert "tartani" az éttermében vagy bárjában. Hiába dolgoztam jól, hiába kedveltek a vendégek. Ennek ellenére sem érte meg , hogy állandóra alkalmazzanak (papírok, ugye, szerződés meg ilyenek... ), mert akadt "hazai" , jobb-rosszabb-ugyanolyan, mint én ... Így ahogy tudok, és hajtok, h legyen egy állandó melóm. Ezért nem értem, és nem nagyon tudom elfogadni az itteniek rinyálását, h bakker nincs meló ... Egy f@xt nincs! Nekem nincs, de született magyar állampolgárnak dögivel. 5 hónapja csak azt nézem :(
Jahogy az valamiféle általuk képzelt "társadalmi szintnek" nem felel meg? Hát bakker, megélni akarsz vagy megfelelni a szomszéd Irénkenéninek?
Így én ezt a blogot a fölösleges rinya blogjának tartom, bár jókat röhögök (kínomban), hogy micsa "komoly" problémákkal küzdenek egyesek.
Jah, igen, van felsőfokú végzettségem, igen a szakmámban 7 éves múlttal rendelkezem, igen, tudom mit jelent a társadalmi presztízs .. meg ijjjeenek ....

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.09.05. 16:35:58

Árminka ne siránkozz b+. Én hat évet éltem Pesten, külföldi állampolgárként,. sőt megsúgom, a 2-4. évben semmilyen papírom nem volt, mégis állandóan dolgoztam! És nem akármilyen melókat, hanem hivatalosan, bejelentve, adózva, tébézve. Kiváltottam az adókártyát, a tb kártyát, sem az APEH-nél, sem az OEP-nél senki nem kérdezte meg, hogy hölgyem maga milyen jogcímen tartózkodik az országban. Aztán a 4. évben erőt vettem magamon :) és kiváltottam a tartózkodási engedélyt, ami kb. annyi idő, amíg a bevándorlási hivatalban sorbaállsz. Szóval ne rinyálj itt nekünk, hogy csak állampolgárok kaphatnak munkát, mert szembeköplek.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.05. 16:48:17

Rékuc, kérj moderációt. A letelcsi visszavonható :-P

Árminka 2008.09.05. 17:09:26

Rékuc
Örülök, hogy neked sikerült. Örülökm, hogy te olyan munkaadókkal futottál össze a piacon, akik bevállalták miattad a rizikót. Igazán, gratulálok!
Én sem a nemesebb szerveimen ülök .. megyek melózni .. pár napra éttermekbe, bárokba, köpködőkbe .. de mindegyikbe pár napra ... nem éri meg alkalmazni egy idegen állampolgárságút, EU ide vagy oda ...
Közben fordítok, fordítgatok, az egyik barátom cégének számlázva.... jah, a 3 nyelv mégiscsak valami, pláne, ha abból 2 anyanyelvi szintű. És persze, küldöm ezerrel a cv-ket az erdeti szakmámat megközelítő területekre is ...
Rékuc, különben, q***a élvezem a te fajtádat. Aki x-y éve kitelepült Magyarországra, Szerbiából, Romániából, Szlovákiából ( és a többi "elszakított részből"), és most nagy hanggal osztja az észt. Nem, segíteni azt nem, de észt osztani az megy...
Hát ha annyi van, akkor valami gyakorlati tanéácsot a lehurrogás heklyett ... ha meg nem megy, akkor csőrike pillanatragasztóval beken :P

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.09.05. 17:14:29

Semmit nem tudsz a fajtámról, az állampolgárságomról még kevesebbet (nem román, nem szerb, nem szlovák, nem ukrán, sem egyéb elszakított részbeli országé, de ez kurvára nem lényeges, a lnéyeg az, hogy egyszál egyedül érkeztem Magyarországra, egyetlen embert sem ismertem, és jé mégis sikerült feltalálnom magam). Képzeld, rajtam sem segített senki, nem toltak melót a seggem alá, mentem, kerestem. kb. 1 hétbe került bejutnom egyik nagy nyelviskolába, teljes munkaidőben, bejelentve, nyelvtanárnak. Szóval nem kell pincérkedni (bár az sem megvetendő munka, félreértés ne essék), főleg, ha valóban olyan jól beszéled a nyelveket, amint ahogy állítod. És bocs, de nem 'futottam össze' munkaadókkal, hanem megkerestem őket. Talán te is megpróbálhatnád.

Árminka 2008.09.05. 17:31:47

Nos, akkor gratulálok a karrieredhez, és az életedhez!
Én sem tudok rólad semmit, te sem tudsz rólam semmit. (Igaz, én nem próbálkoztam nyelvsuliknál, egyrészt mert a képesítésem társadalomtudományi, másrészt meg 19 éves koromban volt alkalmam tanítani 1 évet középsuliban, amikor is rájöttem, hogy a pedagógusi pálya nem nekem való. No, ennyivel, te már tudsz rólam ;) ).
Én csak azon akadtam ki, hogy itt vabn egy magyar állampolgár, aki különböző okok miatt elvesztette az eredeti, bizonyos, általa jónak minősített életszínvonalat biztosító melóját. És miután felélte a tartalékait, úfgy gondolta, h akkor ő most átkozottul szegény, mert adq1... ad2... ad3 ... adx ... Pedig nem. Mert bármikor elmehetne melózni valami "alsóbbrendű" munkát, csak az perdsze valszeg derogál ... No, amíg derogál, addig nem szegény. Szerintem, legalábbis ...
Én felsőfokút végeztem, nemzetközi szinten is elismert állami egytemen, lehet a társadalomtudományok nem a legszerencsésebb választás volt, node azt tekintem szakmámnak ... Ennek ellenére, 3 napja a mekibe is beadtam a jelentkezésem ... Nem érdekel a társadalmi-presztízskérdés ... dolgozni akarok ... legálisan. Elegem van, az alkalmi/fekete pultos, pincér, csomagoló (igen, azt is csináltam) melókból. Ennyi.

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.09.05. 17:44:08

Árminka: igen, a blogírónak könnyebb helyzete van, mint neked (vagy nekem volt), nem elsősorban az állampolgársága miatt, hanem azért, mert itt süzletett és volt esélye kialakítani azt a szociális hátteret és tőkét, amelyre ilyenkor támaszkodhat az ember - ugye család, rokonság, barátok. Ez hatalmas segítség.
Továbbá nekem sincs tanári végzettségem, igaz, nyelvészdiplomából többet is összeharácsoltam az évek során :) ráadásul nem gyerekeket, hanem felnőtteket tanítottam, a kölkökhöz nekem sem lenne napi szinten türelmem. Szóval nyugodtan lehet próbálkozni, bevallom álmomban sem gondoltam, hogy valaha nyelvtanárkodni fogok, de mégis sikerült és imádtam és a tanítványaim is imádták, ahogy tanítok.
(és elnézést a kezdeti vehemenciáért, segítek ahol tudok, nem csak az észt szeretném osztani).

váj mí 2008.09.05. 18:12:55

Rékuc
A blogírónak valóban könnyebb helyzete van, de én itt elsőssorban az állampolgárságra gondolok. Mert .....
Most az én szemszögömből nézve ... egy rahedli (aprómajom talicskányi ;) ) melóra be sem adhattam a jelentkezésemet, mert bár tökéletesen megfelelt í végzettségemnek és a szakmai tapasztalatomnak ...
DE
Bakker, több olyan is volt, hogy született (!) magyar állampolgárságot kértek, sőt olyan dettó rám illő, a saját anyaországom speciálistáját kereső álláshirdetés volt, ahol nemcsak a pályázó, de a közvetlen rokonság született magyar állampolgárságát is számon kérték. És egyik sem az NBH volt.
Bakker ilyet utoljára akkor tapasztalatam, amikor a saját országomban, az ottani N BH-hoz jelentkeztem, oszt akkior tudtam meg, hogy azért nem vesznek fel, mert a biológiai apám 5 éve valahol Magyarorszéágon feketemelózik :P
No, ezt még valahol meg is értettem (legaklább kaptam róla hírt úgy 28 év távlatból, még akkor is, ha rendesen betett nekem még így is :( )
Szóval, amire ki akarok lyukadni .... fél-állami cégek kérnek olyan (én-saját)országbeli szakértőket, akik bakker születzett állampolgárok... szal, azzal sem lennéjk előbbre, ha most megszerezném ... pár hét alatt. Az meg kiverei rendesen a biztosítékot, hogy a közeli rokonok is született állampolgárok legyen, egy nem teljes mértékben állami cégnél, ahova az én képzettségem és szakmai tapasztalatom teljesen megfelel. Persze, tudom, feljelenthetem őket .. mert nem a Nemzetbiztonsági Hivatalról van szó ... szóval egyértelmű diszkrimináció (pláne a közeli , I-es fokú rokonság született magyar állampolgárságú kitétele) ... De baxxxaaaa meg!!!!!!!
Ez az ország nacionalistább mint a franciák vagy a románok vagy a szerbek, esetleg a szlovákok! Azokban az országokban, ha beszéled anyanyelvi az illető állam nyelvét, és EU tag országbeli tag vagy (without Serbia ofkórsz ;) ), akkor a többit le se szarják ... Persze, az állami titkosrendőrség tagja nem lehetsz állampolgárság nélkül, node tudokj 1-2 példát (pölö Anglia, izé Nagy Britannia), ahol pár hetes állampoklgársággal simán bevesznek az MI5-ba (aminek a létezését évtizedekig tagadták, nem mellesleg ;) )
Esküszöm, nem értem én ezt az országot ... :(

váj mí 2008.09.05. 18:57:07

Szegényember felesége
Ha el tudod adni magad arab menekültnek egyebnes út vezet ;)

barci 2008.09.05. 19:19:59

Vidor

A szakítósban nem is olvastam Borderline-ról. Lehet a sok MNK-tól.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.05. 19:28:07

barci: szerintem is csak a sorok között lehetett a szakítósban szó róla :)

váj mí 2008.09.05. 19:34:36

Apropó. szakítós
Vannak még bulik a Parázsban? Már vagy jó 3 hónapja nem jártam arra péntekenként ... sajna :(

Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.09.05. 19:38:01

Árminka: az állampolgárság csak a nemzetbiztonsági területeket érintő munkáknál fontos. Én pl. nem lehetnék rendőr vagy hivatásos katona Magyarországon, de nem is akarok az lenni. Viszont azt gondolom, hogy amennyiben van egy külföldi háttered és nyelvtudásod, a magánszférában könnyen találhatsz munkát, ahol ezt értékelik, tehát lehet, hogy túlságosan bekorlátozod a keresédedet. Ha pedig magáncég diszkriminál EU-állampolgárként, nyugodtan fel lehet nyomni őket. Én a bankomat jelentettem fel hasonló diszkrimináció miatt, kaptak is a nózijukra a PSZÁF-tól. És csak egy levelembe került.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.05. 19:40:14

Csak nem arra utaltál, hogy én lennék a verespálné álnéven?

;)

barci 2008.09.05. 20:01:48

Nem tudom, pár napja mégcsak nem is olvasom, asszem meggyógyultam :-)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.05. 20:03:22

Hát mert ideszoktál... :D

Szakítás, szegénység -----> mazochista hajlamok?

;)

váj mí 2008.09.05. 20:07:27

Szegényember neje
Ki én? Áááá dehogy..... különben őt nem ismerem személyesen (nem fogtam ki, csak szaffyt, mint fő szervezőt ;) meg pár ős-kommentelőt .. most eltekintek a felsosorlástól, mert biztos, kihagynék valakit). Különben, te jártál Parázs felé?

Rékuc
Hát éppen ez az. Az én szakmám, nem egy széleskörűen megrohamozott szak, egyszóval nem egy közgazda-jog-telekommunikáció tengelyen mozgó, bár van pár évem a médiában benne. Rendőr én sem lennék, sem itt, sem ott. Hivatásos katona meg pláne nem.
De mondd már, mijaráknak (hogy finom legyek és nőies) kell egy gazdaságpolitikai elemzőnekszületett magyar állampolgárság, sőt még az elsőfokú rokonságának is? He?
(A cég részben állami ... utánanyomoztam, mert bár nem szokásom, de ez annyira felbaxott, hogy utánamentem .... oknyomozás rulez ;) )

barci 2008.09.05. 20:13:49

A szakítósban a legjobbak a kommentek, bearanyozzák a napjaimat :-)

váj mí 2008.09.05. 20:18:29

barci
majompásztor visszatért? rég nem jártam arra .. be kellene nézni ... (sóhaj)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.05. 20:19:51

Szegényember meg a felesége sosem voltak még ott.

Van egy olyan érzésem, hogy nekünk meg nem érdemes blogtalit rendezni, mert az olvasók egyik fele batzpapuccsal érkezne. :)

váj mí 2008.09.05. 20:39:09

Szegényember felesége

Pedig nem rosszak azoka Parázsos esték... picit kikapcsol az ember ... (Jééé, rájöttem, hogy még én sem vagyok csóró, ha egy 1 héten 1cer megengedhetem magamnak, hogy 3--4k -t elsörözzek/unikumozzak :P ... Igaz, utána a zsemle párizsival a fő menű egy hétig ;).. Node ha ennyi se, akkor minek az egész? )

Hümm.. blogtali még sztem se nem időszerű, és nemcsak a bacc papucsok meg tavalyi inkalpass-ok miatt, hanem, mert ez a blog (mint olyan, minr műfaj és egyáltalán) még nagyon nem kiforott.
Ahogy észrevettem egyelőre, négy fajta sapiens típus fordul meg errefelé:
1 aki q***a egyetért, sajnál és csupa empátia .... és nagyjából annyival maradtok
2 aki alapból koldusblognak fogja fel, és állandóan fikáz, bármit is írsz
3 aki eleinte érdeklődéssel olvasta, és most nem érti hogy mivan, mert szerinte ez nemhogy nem össznépi, de még különösképpen nem is kirívó egyéni "tragédia" vagy "dráma"
4 aki egy-egy bloghu főcím során talál ide, és rá - rákattan egy adott témára .. vagy nem ;)

Szóval még egyrészt tisztulnia, másrészt "öregednie" kell a blognak. Már ha megéri ...

Megjegyzem, én a 3. kategóriába tartozom, aki picit sem sajnál, de ettől függetlenül még szimpatikus lehet a virtuális személyed. Ha nem meg hát, van elég egoblog (dög vagyok én is írni egyet, pesig lenne miről ;) )

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.05. 20:51:18

Hadd ismételjek rá egyet :-)
(aha, kopipaszta)

Megjegyzem, én a 3. kategóriába tartozom, aki picit sem sajnál, de ettől függetlenül még szimpatikus lehet a virtuális személyed.

Szegényné, azért látom, homárt rendszeresen fogyasztotok :-P

barci 2008.09.05. 20:59:25

Árminka

Pár nappal ezelőtt még nem volt majompásztorka. Viszont erős a gyanűm, hogy ővé a ribanc.blog.hum kisajátította az MNK-t!!! A rohadék. Ajtaját kéne letépni.

barci 2008.09.05. 20:59:26

Árminka

Pár nappal ezelőtt még nem volt majompásztorka. Viszont erős a gyanűm, hogy ővé a ribanc.blog.hum kisajátította az MNK-t!!! A rohadék. Ajtaját kéne letépni.

váj mí 2008.09.05. 21:21:08

barci
És falhoz állítani, mint első áldozatát a forradalomnak ;) Gyorsan átfutottam a fő címkéket és bevezető sorokat ... A gondolatok rávallanak ;)
Azon gondolkozom, hogy ideje lenne egy MPG blognak :)

váj mí 2008.09.05. 21:22:50

Héééé!
Aki lenyúlja az ötletet az MPG blogról, az jön 40%-nyi társtulajdonnal meg a szellemi elismeréssel ...

barci 2008.09.05. 21:32:07

Ha kell MPG társszerkesztő, csak szólj :-)

váj mí 2008.09.05. 21:38:05

Köll, há .. mert én alapvetően dög vagyok, amikor írásról van szó :) Szóban szoktam elintézni...
Gyüccc társszerkesztőnek egy MPG bloghoz?
Ööööö, elsősorban az adminisztratív melókat rühellem (webes felület karbantartása, frissítése, linkek, esetleg reklámok megjelenítése .... szal ilyenek. Ezért nincs nekem blogom ;) ). De a kreatív melóban sem jó, ha mindig egyedül agyal az ember, társszerkesztővel, sokkal több jó dolog jöhet össze ;)
süti beállítások módosítása