Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Okosítás

2008.11.13. 12:00 Szegényember felesége

Amióta az új munkahelyen dolgozom, szinte egyik képzésről a másikra járok. Pontosabban épp egy külső audit kezdődött, és az auditorok mellé rendeltek állandó megfigyelőnek. Az az elv, hogy bele kell pillantanom a cég minden részlegének munkájába, és minél több partnerhez is el kell jutnom.

Szerencsére nem először történik velem hasonló, mert akkor azt sem tudnám, hol áll a fejem. Így most már nem akarok azonnal mindent megérteni és megtanulni, egyszerűen csak figyelek és szelektálok.

Jó, hogy az egyik auditor egy szakmai példaképem volt, akinek eddig csak a könyveit ismertem. Otthon nem lett volna túl sok esélyem eltölteni vele egy napot, megfigyelni munka közben.

Rossz, hogy eddig mindig volt olyan felettesem, akihez szakmai segítségért fordulhattam. Most teljesen egyedül kell majd döntéseket hoznom a területemen, a főnököm csak vétójoggal él. Ehhez azért fel kell nőnöm kicsit. Önbizalom kell és határozottság valahonnan gyorsan és hamar.

Aztán azt is megtanultam még régről, hogy a kollégák megismerése talán fontosabb, mint az iso-s dokumentációk. Mert ők tudnak segíteni (ártani?), a jegyzeteim meg nem mindig. Szeretném, ha befogadnának.

27 komment

Címkék: munka tanulás állás kollégák munkahely

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr78762398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balance Of Power 2008.11.13. 12:24:35

Azt mikor tudjuk meg vegre, mi a tevekenyseg, amit folytatsz? Feltetelezem, hogy az uj melo jellege hasonlo, mint a vallalkozase.
Nem igaz, hogy nem lehet viragnyelven elmondani vagy akar konkretan, hogy penzugy, kereskedelem, beszerzes vagy mittomen. Ebbol nem fog rajonni senki, ki vagy.

kötekedem 2008.11.13. 12:30:18

mindenki ebédel?

Rékuc 2 · http://rekuc.blogspot.com 2008.11.13. 12:59:04

SZF, ugyanolyan munkakörben dolgozol, mint mielőtt feljöttél Pestre?

2008.11.13. 16:05:50

Infósként dolgozik.

loláb 2008.11.13. 16:12:00

Betanulás? Amikor a mostani munkahelyemere felvettek, úgy volt hogy egy háromfős csapat tagja leszek. Mikor letelt az egy hónap felmondási idő megyek be a munkahelyre, mndják a kollégák, hogy a vezérigagató azonnali hatályal elküldte a két másik kollégámat, úgyhogy egyelőre egyedül kell boldogulnom. Mondom magamban: mi a fasz? ezt így most hogy?
De aztán belejöttem, így utolag borzasztóan örülök, hogy nem kell senkihez sem alkalmazkodnom, és nekem kellett mindenféle információt összesezdnem, mivel sokkal jobban megismertem a céget. Igaz, kicsit több a munka, de túlórázni negyedévente egy-két napot szoktam, plussz, noha munkatársnak vettek fel, így vezető lettem, bár csak magamat vezetem.

Balance Of Power 2008.11.13. 16:27:36

Infos? Vagyis IT-s? Vagy mivan?

váj mí 2008.11.13. 17:30:49

Hümm, szerintem inkább pénzügy/számvitel ... már az auditorokból, gondolom. De lehet tévedek ...

loláb 2008.11.13. 17:56:43

Minőségbiztosítás, azt lehet művelni bölcsészként is.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.13. 18:35:58

Szerintem valami HR-es dolog. Korábban azt írta magáról "tréner" (vagyis azzal már nem tévedünk sokat).

missparker 2008.11.13. 19:01:45

BOP: SZF nem infós. Egy infós logikusan gondolkodik, cselekszik, nem nehéz állást találnia stb. Minőségbiztosításra tippelek az iso nagyfokú emlegetése miatt.

váj mí 2008.11.13. 23:14:06

Igaz is, hiszen mondta/írta volt SZF, hogy bölcsész, akkor meg a pénzügy is kilőve.
A minőségbiztosítást azt eszik vagy folyékony állapotban fogyasztják?
Nekem, őszintén minden olyan meló. amiben szerepel a biztosítás szó, nagyon gyanús... akárcsak azok, amelyekben a marketing vagy hr szerepel ;)
Egyébként egész jól elszórakázunk itt a tippelgetéssel ;)

degec 2008.11.14. 00:00:16

amugy szerintem tök mindegy mi, és hol..
ennek a postnak van életszerű szaga legalább...

A jo kapcsolat valóban fontos, a kollégákkal, kivéve persze ha akkora zseni, és szakmai tudással rendelkezik, hogy leszarhatja a többieket, meg a fönökét mert szükség van rá...
nem kell mindenkivel elmenni sörözni, de meg kell probálni megtalálni mindenkivel a közös nevezőt..

Ariaden 2008.11.14. 08:08:05

Szerintem is HR terület, pontosabban tréning, ott vannak csak olyan auditorok akik könyveket is írnak általában... ;-) Az otthoni munkája pedig tréninges vállalkozás lehet, mert ahhoz elég egy számítógép.

loláb 2008.11.14. 08:48:29

Igan, a HR is valószínű. Az okozhat olyan stresszt, amibe valaki belebetegszik. (Egy két elküldött kollégával való "elbánásra" gondolok).
Meg a HR-t is lehet művelni bölcsészként is, és valami -számomra érthetetlen- okból a HR-esek jól is keresnek.
Bár az ellent mond neki, hogy HR-esként talán nem olyan nehéz elhelyezkedni, hogy hónapokig állás nélkül maradjon az ember.

Rékuc 2 · http://rekuc.blogspot.com 2008.11.14. 09:23:55

@ váj mi

"Nekem, őszintén minden olyan meló. amiben szerepel a biztosítás szó, nagyon gyanús... akárcsak azok, amelyekben a marketing vagy hr szerepel ;)"

Marketing az is, hogy egy cég eldöntse melyik célcsoport szegmensnek kínálják termékeiket, melyik piacon érdemes működniük. Mitől is gyanús ez?

Balance Of Power 2008.11.14. 10:07:34

Bolcsesz egyetemistakent trening ceget csinalt? A mar akkor telitett piacon? Bizonyara...

DEGEC 2008.11.14. 10:09:21

Rékuc 2 · rekuc.blogspot.com 2008.11.14. 09:23:55


"az a gyanus ami nem gyanus"

Céadaoin (user ID 44540) 2008.11.14. 10:20:08

:-D :-D

"Ide a gyilkost!… bárha pecsétem
Váddal az önnön szívemig ér:
Mindenki gyanús nekem, aki él!”

Ariaden 2008.11.14. 13:49:26

Hát nem is nagyon élt belőle jól mostanság, ahogy írta is. Most bejött neki pár megrendelés (év végére) gondolom, hogy az elköltetlen szakképzési hozzájárulások miatt, amit minden cég szeretne elsózni így év vége felé még. Amit aztán átadott pár versenytársnak. Ahogy írta is. Pesten jól fizetnek ezekben a munkakörökben, pláne, ha nyelvtudás, diploma és még gyakorlat is van. Az elmúlt időszakban nem nagyon voltak ilyen nyitott pozíciók vidéken (én is épp kerestem), szóval én erre tippelek. A másik tippem minőségbiztosítás és valamilyen tanácsadó iroda. De ahhoz lássuk be nem jó a bölcsészdiploma.

HR-es vagyok :D Multinál :D Tréninges is. :D Én is összeomlottam egyszer a stressztől, mikor még kezdő voltam és mindenáron bizonyítani akartam. Ahogy SZF is meg akar felelni a világnak.
Bár azt írta, hogy a vállalkozása egyedülálló az országban és egyből rájönnének mi az, ha megmondaná milyen szakma...

Balance Of Power 2008.11.14. 14:26:09

Nezd, egy mezei bolcsesz azt sem tudja, mi fan teremnek a multik meg HR meg trening.
Fordito-tolmacsoloceget mar inkabb el tudok kepzelni.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.14. 19:47:08

De hogy tovább komplikáljam a dolgot (SZVSZ):

"Szegényember felesége szentségel, hogy a szakmai blogja, meg a céges honlapja miért nem bír ehhez fogható látogatottsággal, pedig ezen itt SEO-SEM ügyileg nem is dolgozik."

VS. Google-analytics, Etarget hirdetések, index-címlap használata.

Vagyis létezik egy informatikus énje, az biztos, még ha titkolni is akarta az elején. Mert hogy egy bölcsész nem használna magától ilyen rövidítést, az tuti.

missparker 2008.11.14. 20:08:00

Bobo: A SEO-SEM inkább marketingkifejezés, mint informatikus. A leggagyibb online suttyómarketinges is ismeri.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.14. 20:12:43

Felőlem lehet marketinges is. Végül is jó a blog promója. :-)

loláb 2008.11.14. 22:24:06

Mi az a SEO-SEM?

SEO marketinges, SEM informatikus nem vagyok hogy értsem :)

Haloperidol 2008.11.14. 22:32:47

Balance Of Power 2008.11.14. 10:07:34
Bolcsesz egyetemistakent trening ceget csinalt? A mar akkor telitett piacon? Bizonyara...

Meg is bukott a vállalkozása...

váj mí 2008.11.15. 00:18:28

Rékuc 2 · rekuc.blogspot.com 2008.11.14. 09:23:55

A marketing számomra azt a tevékenységet jelenti, amikor megpróbálnak rám sózni olyan termékeket, amelyekre átkozottul nincs szükségem, olyan áron, amennyinek a negyedét sem fizetném értük, ha esetleg mégis szükségem lenne rájuk. ;)
Nem vagyunk jóban, mármint én és a fogyasztói társadalom ;)
süti beállítások módosítása