Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Aki szegény, az a legszegényebb?

2008.10.17. 12:00 Szegényember felesége

Egy kis olaj a tűzre. :) Céadaoin vendégposztja.

Szegénységem mélypontján általában ugyan összejött a napi étkezés (negyed kiló főtt tészta vagy más hasonló tartalmas, egészséges és tápláló kaja), de volt, hogy már hét elején láttam, hogy csak hiányos kurzusra tudok bevásárolni. Ezeken a napokon ha összejöttek a forintok, akkor egy zacskó szotyival szórakoztattam el magam, ha nem, akkor jégkockával.

(Kezeket a magasba: az első három kamut kiáltó kommentelő szignált önéletrajzi kötetet kap, ha majd egyszer megírom!.:-) )

Persze a töméntelen tömény szénhidrát miatt még így sem vett észre rajtam senki semmit: állandóan fel voltam fúvódva, emellett fáradékony, kornyadékony, aluszékony, vitaminhiányos is voltam. Alig-alig bírtam legyalogolni az öt-öt kilométert naponta az egyetemig meg vissza, de hát persze busz szóba sem jöhetett.

És aztán tizenhat órák a gyártósor mellett, délután kettőtől másnap reggel hatig, nem beleesni arccal a félkész termékbe, utána egyenesen az előadóterembe. Három rend hétköznapi, egy rend ünneplő ruha, szigorúan turkálós, egy darab szappan, egy tubus fogkrém, egy fésű, egy franciacsat, könyvtári könyvek, esőben ronggyá ázva, télen elhavazva. Viszont tény, hogy ami nem öl meg, az megerősít.

És mert volt néhány célom meg vezérfonalam, amiket egyenesen a nyakam köré kötöztem, hogy legmélyebb elkeseredésemben se engedhessem el őket, mentem előre, mint a bányaló. És megtanultam örülni annak, hogy lyuk van a seggemen, és megtanultam az értékét annak, hogy fenn tudom tartani magamat. Hogy meg tudom stoppolni a zoknijaimat, például.

Most többet keresek, mint amit elköltök. Rémisztően sok anyagi javam van, öt pár cipőm, négy különböző szoknyám, külön arclemosóm, testápolóm, parfümöm(!), effélék. De soha nem fogom elfelejteni, milyen volt szegénynek lenni.

Képtelen vagyok jóízűen elkölteni-szórni a pénzemet: bele van gravírozva a csontjaimba a nincs, a mi-lesz-ha-nem-lesz.

A nyomor megnyomorított.

Szegény-e vagyok?

121 komment

Címkék: szegénység vendégposzt

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr1718285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maydayray 2008.10.17. 14:00:40

Bocsi, de úgytom pécsi illetőségű vagy, nemtom mikor jártál egyetemre, én 96-02 között és ha csak azóta nem ittam el az agyam (nem), akkor VÉGIG volt buszbérletünk, ergo nemtom mi ez a cucc a busz szóba se jöhetettről. egyébként én úgy jöttem ki havi 15-ből, hogy abból öt ment egy nagyjából 3 nm-es szobáért és kettő tandíjra. de egyszer nem kellett jégkockát szopogatnom. szóval bocsi, de ha tényleg pécsiek vagytok, akkor nekem ez gyanús.

Terry Benedict 2008.10.17. 14:02:06

Szerintem a csaj életképtelen. És életidegen.
Mert bakker, ahhoz már agy kell, hogy 16 óra gyár után a fősulin nyomjam.
Ha 16 órát gályázol, akkor még diákként is kurva jól el tudsz lenni. Ha meg nem, akkor életképtelen vagy...
Mert ha napi 16 óra melóból nem élsz meg diákként, akkor inkább ne is tanulj, mert akkor későb sem fogsz.
Ha inkább gondolkoznál napi 16 órát, akkor hamarabb rájönnél, hogy keresd meg pár nap alatt a havi béred....

Orsi 2008.10.17. 14:05:43

Miért is nyomorított meg a nyomor? Szerintem beoltott a fogyasztói társadalom csúnyább elfajulásai ellen, tök jó, mindenkinek felírnám receptre. Miért is lenne jó, ha megvennéd, amire nincs szükséged? Tök jó, hogy te nem ettől érzed jól magad.

Biohazardnak meg: lehet, hogy ha tényleg szenvedett volna, akkor kiszakított volna belőle egy darabot, de attól még nem biztos, hogy kamu. Én arra tippelnék, hogy ez nem volt igazi szenvedés, csak kemény küzdelem. Az marhára nem ugyanaz.

A Budda 2008.10.17. 14:08:48

Balga népség, sopánkodtok a földi szegénység miatt, miközben eljön a pillanat, amikor mindent el fogtok veszíteni, a látásotokat, a hallásotokat, a szaglásotokat, a nyelveteket, de még a tudatotokat is: erőtök elszáll, és egyedül kell a halállal megbírkóznotok...!

Törekedjetek lankadatlanul!

csakkérdem 2008.10.17. 14:16:30

"megtanulnák az emberek, hogy ne költsék el 10 évre a fizetésüket előre, gondolok itt a lakásvásárláson kívül mindenre."

én gyengébb napjaimon a lakásvásárlást is ide sorolnám. biztos szüksége van rá mindenkinek? mi négyen vagyunk a családban, négyfelé lakunk. ketten fizetünk bankhitelt, egy pedig annak is feléro brutálrezsit. miért ciki szülokkel együtt lakni?

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.17. 14:18:06

Nem vagyok, nem voltam pécsi.
A tizenhat tonnát meg nem toltam mindennap, aludni is kellett néha. :-)

hottentotta 2008.10.17. 14:18:38

navigator 2008.10.17. 13:47:30

Jaja, de sohasem mondtam ,h tudok blogolni :D

mellesleg el is ment a kedvem az egésztől, jobban szeretek kommentelni ;)

de ennyire érdekellek, hogy nyomozol utánam? :)

Mikor szűnik már meg ez a blog?

Hja, és erről az egész vendégposztos marhaságról már kifejtettem a véleményem egy korábbi posztban.

Hja és navigator, a kedvedért frissíteni fogom a blogot :-)

Mikor szűnik már meg ez a blog?

hottentotta 2008.10.17. 14:20:38

Hja, és ez én blogom nem szűnt meg ,csak nem frissült már vagy 1 éve :D

BTW, az viszont érdekelne, hogy honnan találtál rá az oldalra ;)

MSZMMEAB?

Balance Of Power 2008.10.17. 14:24:17

csakkerdem: Ti is kulon vagytok ezek szerint - nem ertem a kerdesedet. Miert nem adjatok el a kerokat, szabadultok meg a hiteltol es cuccoltok vissza a szulokhoz?

feltételes reflex 2008.10.17. 14:30:14

biohazard 2008.10.17. 13:22:43

"Kamu. Ha tényleg szenvedtél volna, akkor tudnád: ami nem öl meg, az minimum kiszakít belőled egy darabot. Örökre."

Ez igaz is lehet. De hát valahol Céadaoin is ugyanezt írja. ("A nyomor megnyomorított.")

csakkérdem 2008.10.17. 14:42:32

BOP, tényleg nem értetted a kérdést
(mi köszönjük, jól vagyunk)

Robin 2008.10.17. 14:49:22

Mária · maria.blog.hu 2008.10.17. 13:34:12
"Másrészt, pedig a celebfüggő, igénytelen lakossága miatt, aki soha nem azért "hajtott", hogy egy jobb, európai mércével mérhető életszínvonalat teremtsen magának,..."
Ezek szerint te nem vagy Magyarország lakosa, vagy igen? Én az vagyok, és se igénytelen, se celebfüggő nem vagyok! Mi a fenének általánosítani? Ez itt Magyaroszág, és épp a sokszínűsége adja az erejét - szvsz.

QM 2008.10.17. 14:55:16

A Budda

Ha mindenki koldulásból akarna megélni, akkor ki-kitől koldúlna?
Társadalmat nem lehet Buddhára építeni. Valakinek dolgozni is kell, hogy legyen kitől koldúlni. :-)
Amúgy + az ilyen beröffenések, nem éppen a buddhisták jellemzője. Jobb lenne, ha ezt a fenyegetek-ígérgeteket meghagynád keresztény testvéreidnek.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.10.17. 14:56:06

csakkérdem: nem ciki. Mondjuk úgy: legtöbbször lehetetlen. Ahol két-három cseperedő gyermek elfér a szülőkkel, nem biztos, hogy ugyanaz a két-három családot alapítva is elfér, mert az gyerekek nélkül számolva, alaphangon is + 3 fő. Neadjisten külön élettér, nem a hajdani gyerekszobába cuccol össze 3 pár...

Balance Of Power 2008.10.17. 15:00:53

csakkerdem: Esetleg akkor elmagyaraznad? Nem vilagos, hogy most te a szulokkel eles mellett vagy vagy ironikusan ellene.
Egyebkent nem egeszseges, meg egy 500 nm-es hazban sem. Par sarokkal odebb az OK, de en szomszed lakasos tapasztalat alapjan azt mondom, jobb tavolrol szeretni. Pedig az en szuleim nem szolnak bele szinte semmibe...

lili 2008.10.17. 15:03:06

"Miert nem adjatok el a kerokat, szabadultok meg a hiteltol es cuccoltok vissza a szulokhoz? "

Elég röhejes lenne, ha egy átlag ötvenvalahány négyzetméteres panelban lakna hosszútávon két generáció, ill. idővel na adj isten három. Bizonyos kor utána szülők nyakáról való le nem válás elég meredek. A szülők flenevelték az mebert, de nem azért vannak, hogy az ő nyakukon kelljen lógni (aztán idős korukban bedugni őket otthonba és háromhetente kivernia fogukat egy naranccsal) Sajnos vannak akik így gondolkoznak. Lógnak amíg megtehetik a szülőkön, lehetőleg idővel őket a saját lakásukból kitúrva...

Azért az a gerincességet szűkösebb időkben sem kelelne elvesztenie senkinek.

lili 2008.10.17. 15:04:20

elütésekért bocs

szegényasszony 2008.10.17. 15:24:02

egyetem, árvaellátás, kolesz, apám nyugdíja, anyám már nem élt..
utána munka albérlet..
Nemigen ráztam a rongyot.
Viszont megnyomorításnak nem nevezném, inkább józanságra tanított.
A mai napig nem veszek drága luxuscuccokat, az egyetlen dolog amire költök az az utazás, de azt is ésszel.
De 10 ezer fölött egy nadrág még mindig luxus több százezres fizetés mellett is és valószínű így is marad bármennyi pénzem lesz.

Balance Of Power 2008.10.17. 15:30:00

Hat ha a 10 ezer feletti nadrag 50 evig kitartana, az egy dolog, de errol ugye szo sincs :)))))

Lilyom 2008.10.17. 15:36:11

A kolesz :D

Jópár éve történt, egy barátnőm nem kapott koleszt egy 300 kilóméterrel odébb lévő egyetemre. Szüleinek papiron, nem papiron szinte semmilyük nem volt pénzük se.

Nem akartak neki koleszt adni.Mert hogy a szülei nem váltak el meg ilyenek és biztos van ott pénz.
A tetves egyetemi titkárnőnek hiába ecsetelte hogy oly szegény mint a templom egere semmi. Egyetlen egy ok ha a szülei hivatalosan kitagadják a családból. :D !!!!!!!!!!!!!!!!!
Az apja kb 2 nap alatt elintézte és együtt röhögtek ezen a rohadt országon, hogy mikkel kell manipulálni.... S a lány lám lám kapott koleszt. S elvégezte az egyetemet.
Beautiful story of our wonderful country.

lili 2008.10.17. 15:43:43

Kolesz téma. Van alapja bizalmatlanságnak. volt kolleganőmék kacsalábon forgó palotában laktak, jó anyagi körülmények között. A lányuk több száz km-re lévő egyetemre ment. A szülők nem akartak neki albérletet fizetni (megtehették volna). Ők is kapták a fülest, hogy ha "kitagadják" a lányt, akkor kap koleszt. Egyéb, több száz km-re lévő városba a lány lakcímre nagymamához bejelentkezett. Kolesztól felhívták, miért a nagymamához van bejelntve. Előadta, hogy a szülei kitagadták, nem támogatták tanulmányait, a nagymamának nagyon kevés a jövedelme...stb. Kapott koleszt, az egész család meg jót röhögött. Poénosnak tartották, miért ne tegyék meg. Ezzel valaki más ténylegesen rászoruló viszont kiesett a kolesz lehetőségéből...

olvasgatok 2008.10.17. 15:44:53

Nagyon sajnállak.
Ez nem szegénységblog, hanem HÜLYESÉG-BLOG. Ezért.
Nem vagy te szegény, provokálsz unalmadban, rájönnek majd a többiek is.
Fejezd már be, okádni lehet ettől a sok kamutól.
Ha nincs eszed pénzt keresni, menj q..vának.Egyszerű "munka", nem panaszkodnak.Neked sincs több eszed, lehet, hogy egy bálna-méret vagy, azért nem visznek...hányok már tőled

KenSentMe 2008.10.17. 15:45:58

Hát nem tudom, ez az "Ami nem öl meg, az megerősít" a Conan, a barbár elején még megjárta, de itt a túláradó nyomor képei között..

mondjuk azért kíváncsi volnék, hogy a szerző az milyen kitett gyerek volt, milyen állami gondozásból meg nyomorból küzdötte fel magát..

a nyomor megnyomorított egyébként tényleg sok esetben igaz, már a szegénységnek ez a fokú romantizálása is az elmebaj határát súrolja.. vazze, nem arról van szó, hogy micsoda próbákat álltál ki, egyszerűen arról, hogy amikor fiatal voltál, és még szép reményekkel néztél az élet elé, és jobbak voltak a sejtmembránjaid, kevesebb kosz volt a tüdődben és volt még egy csomó időd élni, akkor, amíg mások megcsinálták a világ legjobb dolgait, addig te szopogattad a jégkockákat a gyártósor mellett (etted a sárga havat, ember).. nincs időd megújulni, nincs időd megerősödni, nincs lehetőséged létrehozni a soha-meg-sem-történt dolgok emlékeit. Van egy csomó ember, aki elázik télen, van egy csomó ember, aki könytári könyvekből tanul (szinte minden ismerősöm könyvtári könyvekből tanul, még az is, aki okos és gazdag), sőt, olyan egyetemisták is vannak, akik két este alatt elisszák a havi pénzük, aztán következő héten megpróbálkoznak a kutyakaja evésével, mert hallották a discovery-n, hogy az Egyesült Királyságban pár éve a kutyakajának emberi fogyasztásra alkalmasnak kell lennie.. nincs ebben semmi fennköltség.. valamelyik nap Soros Györgyöt olvastam, és hiába mondja bárki, hogy egy vén zsidó, ezerszer jobban ír ennél a putriromantikánál, aminek az érzelmességében rejlő irodalmi lehetőségeket József Attila már ezerszeresen kikutatta és kiaknázta.

amúgy meg no comment, aki nem tanul meg átmenni az úttesten piros lámpánál, bliccelni a buszon és egy fél lépéssel mások előtt közlekedni, az merenghet a megédesedő múlton, mert hogy semmit se tanult meg fiatalon, amit meg kellett volna, az teljesen bizonyos..

(Jah, és a koldulás egyébként vétek a felebaráti szeretet ellen.. helyesen értelmezve a tízparancsolatot.. az ember nem könyörgi ki felebarátja zsebéből a pénzt.. inkább becsületesen félrevonul, és felfordul)

Zolo 2008.10.17. 15:46:22

Nem szeretnék 'kamu'-t mondani,
de dedikált könyvet szeretnék.

szeg-iny 2008.10.17. 15:55:13

meselje mar el nekem valaki hogy mi az a "hivatalos kitagadas" ?

AvgDvl 2008.10.17. 15:58:21

Na jó! Én este tízkor keltem. Azaz fél órával azelőtt, hogy lefeküdtem. Ittam egy csésze hideg mérget. Napi huszonkilenc órát dolgoztam a malomban. Én fizettem érte a főnöknek. Aztán hazamentem, és apu minden este hidegvérrel legyilkolt. Utána meg énekelve táncolt a síromon.

Lopó-völgy 2008.10.17. 15:59:13

CÉADAOIN ,

Férjnél vagy ?

a burátom most keres magának ilyen beosztós menyecskét ! ( űttörő becsszóra )

Ha gondolod ../...

Viva la decadencia :-)

frances 2008.10.17. 16:05:11

Ha valakinek nincs végzettsége nem tud kiemelkedni.
Neked úgy látom nem kell sok dolog a boldogsághoz.

Dezsô 2008.10.17. 16:05:23

van egy haverom, hajlékony, mondjuk ô is tehet róla, de a lényeg, hogy egy tanyán húzta meg magát és mivel a természetre volt hagyatkozva, így abból is élt, vadászott, gombászott, bogyókat gyüjtött, de mivel annyira mégsem volt a természet fia egyre gyengébb lett, végül az eperfa termésére volt ráutalva és majdnem ez lett a veszte, legyengült és napokon át csak a paprika fejlôdését szemlélte, ez feltünt neki és elment egy orvoshoz, ô meg azt tanácsolta neki, hogy egyen sok sajtot meg húst... végülis otthagyta a tanyát és feljött pestre, itt találkoztam vele, volt vagy 40-50 kg. a tanulság a következô: NE EGYÉTEK AZ EPERFA TERMÉSÉT VAGONSZÁMRA, MERT MÉRGEZÔ! olyan anyag van benne ami az izomzatot építi le. hála istennek túlélte, de azóta is az utcán él, egyedül.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.17. 16:09:19

Bagoly, nem igazán tudtam kibogozni a mondataidat. :-(

Zolo, ha egyszer megírom, küldök belőle ;-)

Lopó-völgy, igen, férjnél vagyok. De azért kösz :-D

szmájlinéni 2008.10.17. 16:09:28

tehát szotyit ettél, szédelegtél, de internet és kábelre ment el a havi sokezer? nem mondom, sznobizmusból ötös. meg önsajnálatból is.

szmájlinéni 2008.10.17. 16:10:07

ja ez nem te vagy, bocs.

SztónerVaszics · http://ingyenajandek.freeblog.hu 2008.10.17. 16:19:39

Két zsömle olcsóbb és tán' laktatóbb is mint a szotyi, a jégkockás dolgot meg nem igazán értem.

Tojás Tóbiás · http://sonordrummer 2008.10.17. 16:25:44

Na ja persze,ezt álmodtad aztán reggel meg bele-lógott a kezed a bilibe !

r1attee 2008.10.17. 16:27:26

Én elhiszem a sztorit, főleg, hogy van személyes tapasztalatom. Nekem anno (tízegynéhány éve, úgy ´93 körül) az egyetemen a ketchupos-pirított hagyma jött be... Nem is bírtam sokáig, csak egy évig. Volt, hogy összejött egy tejfölös-sajtos lángosra is, főleg, ha az építkezésen, ahova hétvégén jártam "brigád"-ra, és aznap este fizettek. Basszus, most jut eszembe, hogy ha a koleszban egyedül maradtam a hétvégére, mindig lenyúltam a szobatársam télikabátját... Az írásod ezeket idézte fel bennem... Aggódni azért nem kell, azóta a "viszonylag jól élő középosztály" sorait erősítem (kocsi, lakás, tengerparti nyaralás természetes).

Balance Of Power 2008.10.17. 16:37:28

r1atte: Erositsd is, mert egyre inkabb kezd fogyatkozni sajnos (persze ez messze vezetne, de kikivankozott)

hahaha... 2008.10.17. 16:38:24

Hazugság [szerkesztés]
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.
Ugrás: navigáció, keresés

A hazugság valótlanság állítása más(ok) vagy önmagunk félrevezetése céljából. A vallások a hazugságot bűnnek tekintik.
Tartalomjegyzék
[elrejtés]

* 1 A Pallas Nagy Lexikonának meghatározása
* 2 A hazugság fogalmának modern értelmezése
* 3 Jegyzetek
* 4 Források
* 5 Külső hivatkozások

A Pallas Nagy Lexikonának meghatározása [szerkesztés]

A hazugság annyi mint tudva, akár szóval, akár csak valami jellel, másnak megtévesztése céljából annak ellenkezőjét mondani, amit igaznak tudunk. A hazug tehát igazat is mondhat, ti. ha az, amit ő nem igaznak tart, véletlenül mégis igaz.

A képmutató is, más érzelmeket mutatván, mint amelyeket tényleg érez, hazudik. Aki másban szándékosan, ha nem is határozott szavak segítségével, de jellel, kétértelműséggel, tartózkodással stb. oly véleményt kelt, mely azzal, amit igaznak tud és tart, ellenkezik, ugyancsak hazudik. A hazugság fogalmának ilyetén meghatározásától különbözik a hazugság erkölcsi megítélése. Nem minden hazugság egyféle erkölcsi megítélés alá esik. Megengedett hazugságnak mondjuk, mikor valaki, hogy sokkal nagyobb bajt mástól vagy magától elhárítson, anélkül, hogy ezzel másban kárt tesz, hazudik.

Mindenesetre tekintetbe veendő, mily motivumból, mily célból történik a hazugság és mily hatása van. Ha a motivum, a cél s a hatás erkölcsileg helyes, akkor a hazugságot sem lehet elítélni. Minthogy a társadalmi életben az erkölcsi konfliktusok elkerülhetetlenek, az erkölcsi tapintatnak gondosan kell az egész tényállást mérlegelni. Erkölcsi rigoristák, mint Kant, Fichte, mindennemű hazugságot eltiltanak, Kant azt az elvet követte, hogy nem kell mindent, ami igaz, megmondani; de minden, amit mondunk, igaz legyen.

A hazugság fogalmának modern értelmezése [szerkesztés]

Sissela Bok írónő írja A hazugság című könyvében: az igazságnak nem a hazugság az ellentéte, hanem a valótlanság; ekkép a hazugság ellentéte pedig az őszinteség.

Jegyzetek [szerkesztés]

Források

csakkérdem 2008.10.17. 16:52:10

nem, csak arra gondolok, hogy esetleg felénk a lakáshitel is olyan trendi (értsd: felesleges) dolog lett, mint a plazmatévé. vannak országok, ahol a hosszútávú bérlettol sem esik le senki ujjáról a gyuru. ha változnak a körülmények, pikk-pakk lehet költözni kisebbe/nagyobba. hovatovább vannak ugye kultúrák, ahol teljesen természetes, hogy több generáció él egy fedél alatt.

Pelti 2008.10.17. 16:54:03

Fiatalabb koromban mi egy cipősdobozban laktunk. Az út közepén. Napi 26 órát dolgoztunk.

csakkérdem 2008.10.17. 17:01:52

és hangsúlyozom, lakáshitelrol beszélek. egy olyan terméket használsz, amit nem engedhetsz meg magadnak.

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.17. 17:02:28

Szerencsére megtanultam fiatalon félretenni, így nem okoz gondot, ha néha nehezebb idők jönnek rám, de szeretem szórni a pénzt sajna, ha van. :(

olvasgatok 2008.10.17. 17:02:41

szegényasszony!
bevallod: több-százezres fizetéssel utazásra költesz, 10 ezernél drágább nadrág luxus, a pszichiáter mennyibe kerül?
Remélem, a gyógyszered ingyen van!!!!!!!!!!
Sokat kapsz a dugásért, orgazmus: szintén ingyen...
Hová kerültem????

Pat Bateman 2008.10.17. 17:10:10

Pécsi kollégista voltam a 90-es évek elején, szó sem volt ott ingyenbérletről!
Ellenben a koleszban rizs-szafttal volt az ebéd, este 10deka párizsi, negyed kiló kenyér, teavaj.
4en-5en összeültünk vacsizni, bedobtunk mindent a közösbe, senki nem maradt éhen.
Este kannásbor azaz kénízű lőre a "papoktól".
Hétvégén szőnyegpakolás, szójazacskózás, felmérés a dohánygyárban stb.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.17. 17:15:29

(Zárójelben, „szegényasszony” nem azonos Szegényember Feleségével...)

anyám 2008.10.17. 17:16:47

"Képtelen vagyok jóízűen elkölteni-szórni a pénzemet: bele van gravírozva a csontjaimba a nincs, a mi-lesz-ha-nem-lesz." - mi lenne? elmész kecskepásztornak oszt kész. kertész leszel, fát nevelsz..., vagy disznót.
kicsit tehetségtelennek, tehetlennek tűnsz az elmondottak alapján, de már a szüleid is azok lehettek... - nem feltétlen önhibájukból, ezt nem sértésnek szántam.
hidd, el jobb élni, mint félni, variálni, gondolkodni és ha nem tetszik odébbállni. azt meg kár, h nem tudod kibogozni, amit VRbagoly mond, mert ott lapul a lényeg...

a vitaminhiány meg megoldható pár almával, bármilyen formában télire eltett gyümölccsel...

nem szegénység ez, de tehetetlenség, vagy igénytelenség. (csak ültél ott vitaminhiányosan és örültél, h lyuk van a seggeden...)

((azért annak örülök, h már nem kell nélkülöznöd.))

R2-D2 2008.10.17. 17:21:19

Cipősdoboz? Uganmár! Mi azt sem tudtuk mi az a cipő. Ebédre kavicsot ettünk, vacsorára pedig két oltári pofont kaptunk. Még örültünk is neki, mert jól esett a napi 34 órás meló után!

Mehet tovább a licit.

feltételes reflex 2008.10.17. 17:27:05

anyám, a vitaminhiányt már évek óta olcsóbb megoldani egy "hordó" savanyú káposztával, vagy déligyümölccsel, mint pont almával. nem ellentmondok, csak mondom...erre akkor döbbentem rá, amikor először lehetett fél kiló "hálós-kosaras" kiwit olcsóbban venni, mint pl. szabolcsi almát.

Lilyom 2008.10.17. 17:29:38

Kedves lili, hát elég nagy kőszívű köcsög az olyan család aki csirkelábon forgó házban lakik és fel sem merül hogy egy normális albérletet fizessen a továbbtanuló lányának. Nem koleszért a családi becsületüket eladni ????? Azt hiszem ezt hívják szarrágóság csúcsának.

S nekik is a fülükbe jutott ez a családból való kitagadás. Ez nem vmi egyszerű poén kis dolog ám a barátnőm meg az apja sírva nevettek hogy lehet kijátszani a rohadt egyetemet hogy tovább tudjon tanulni hogy a saját gyermekét tagadja meg persze nem igazából csak egy rohadt papíron.

Egyébként meg az egyetem igen könnyen utána tud nézni a hallgató s becses családja anyagi hátterének.
Ezért voltak rohadt igazságtalanok a barátnőmmel.
Majd benyomjuk az ismerőst. peace

feltételes reflex 2008.10.17. 17:40:02

R2-D2

tudom, hogy gáz, de nekünk ünnepnapokon homok is jutott...az évi 104 hetes meló után jólesett a dőzsölés, na. sőt, egyszer még folyami kagylóhéj is belekeveredett, de ezt félve vallom be.

Molo 2008.10.17. 17:42:03

Mi jégkockák voltunk egy cipősdobozban és egy zacskó szotyi szórakozott velünk napi 2 napon át. .. Szerencsére utánna leszoktam a fűről. Azótta anyagilag is sokkal jobban állunk.

olvasgatok 2008.10.17. 17:50:33

újra kérdem: HOVÁ KERÜLTEM????

anyám 2008.10.17. 18:05:35

feltételes reflex 2008.10.17. 17:27:05 :

jaja
de volt/van 5-6 almafánk (gazdagok-e vagyunk? :-), nem nagy kunszt rendben tartani őket...
így gondoltam.
káposztát is szoktunk volt termeszteni, gyalulni, savanyítani, csak mert úgy saját ízlés szerint ízesíthettük. ezzel sincs túl sok, munka, pláne, ha a káposztát, ami egyébként olcsó, megveszed.
(kb., napi átlagban 1 óra a kerti munka, eltevéssel stb.-vel együtt, és nem igen leszel télen vitaminhiányos..., szóval ezért nem értem...)

ha van kedved, igényed erre. ha nincs: dolgozol mást és azzal megkeresed. ki mit választ. csak picsogni nem kéne, mert bőségben élünk...

akinek meg nincs igénye, az él úgy... még segíteni is szoktam rajtuk.

az egyetemi bulikat, ismerkedéseket meg kár kihagyni, már csak praktikus okokból is --> kapcsolati tőke.

KolbiKolberson 2008.10.17. 19:33:08

mi olyan szegények voltunk gyerekkoromban, hogy ha nem fiúnak születek, akkor nem lett volna mivel játszanom

feltételes reflex 2008.10.17. 19:48:04

anyám, hja, így könnyű...;) mekkora burzsujság már a gyümölcsösben hajladozni...:)))

amúgy egyet van értve!

de azért az igazság kedvéért tegyük hozzá, hogy (talán) mindannyian voltunk fiatal csórók (is), de főleg tapasztalatlan fiatalok. nem lehet felróni egy egyetemistának, különösen ha egy nagyváros közepén kell boldogulnia, hogy nem ismer minden túlélőtechnikát. Posztírónk is próbálkozott, amit tudott, dolgozott keményen, (legalábbis én vmiért nem hiszem, hogy lódítana, ha meg igen, az se érdekelne, hiszen az egész blog csak elméletekről szól.) Lehet, hogy "élhetetlen" volt akkoriban, de azt mondom, inkább legyen valaki élhetetlen, "tehetetlen" így, mint "élelmes" a szó rosszabbik értelmében. Természetesen itt nem az általad elmondottakra utalok. Meg hát lehet, hogy neki is lett volna kedve, igénye, csak éppen lehetőségei nem voltak.

feltételes reflex 2008.10.17. 19:56:56

KolbiKolberson, mi meg olyan szegények voltunk, hogy én egyenesen lánynak születtem...:D

Cserszömörce 2008.10.17. 20:56:38

Az egyik "élelmes" évfolyamtársam is úgy került be a koliba (méghozzá a legjobba, az egyetem mellettibe) hogy a szülei papíron elváltak. Az apja gazdag vállalkozó volt, BMW-vel hordta le a csajt az egyetemre (92-97 között). A csaj be is vallotta, hogy anyagilag így jobb a szüleinek, hogy bár természetesen együtt élnek - mint Marci Hevesen -, de papíron szegény elvált anya neveli. És az évfolyamról összvissz 4 embert vettek fel a koliba elsőben, az egyik ő volt. A legjobb cuccai neki voltak az évfolyamon. Ma is felfordsl a gyomrom, ha erre visszagondolok...

szegenyasszony 2008.10.17. 21:48:27

Pedig tényleg igaz, hogy aki egyszer volt szegény az utána általában kétszer meggondolja mire költ.
Egyébként meg a ruha az csak ruha, hacsak nem extra minőség, csak azért mert "trendi" nem éri meg a többszörösét. A bevarrt cimkék nem érdekelnek

DEGEC 2008.10.18. 11:47:49

feltételes reflex 2008.10.17. 19:56:56

Mi 3 an takaróztunk egy nadrégszíjjal, és akinél a lyuk volt.........megfagyott....utána mikor bementünk az ingyenkonyhára másvalaki 10 ujját kellett megnyalnunk az evés után....

feltételes reflex 2008.10.18. 15:59:36

Degec, ti biztos kulákok voltatok, max. dzsentrik, vagy mi...nadrágszíj??? ingyenkonyhán mások 10 ujjának lenyalása?? mégis, honnan ez a bőség??? na mindegy, nem irigykedem...

a mi családi derékszíjunkat állítólag valami kivagyi oldalági ősünk főzőcskézte el, húsvétra. de nem baj, mert aztán gatyánk se volt.

DEGEC 2008.10.18. 19:32:01



feltételes reflex 2008.10.18. 15:59:36

:-DDDD

a nadrágszíjat részletre vettük, de bedőltünk vele...
és elvitte a bank..:-(

feltételes reflex 2008.10.18. 20:42:58

Degec, nemhiába a mondás, na, hogy addig nyújtózkodj, amíg a nadrágszíjad ér...kellett nektek többlukas darab, még meg is fagytatok miatta.

(különben az előbb én ezen a megfagyásos ponton röhögtem el magam, de röhögni nem ér :)))

mi végül cukorspárgára vettünk fel kölcsönt, de aztán a bank nem talált meg, mert addigra már másik bokor alatt laktunk. gyufásdobozban. legalábbis addig, amíg egy csikktől fel nem gyulladt.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.18. 20:45:11

Ha röhögni nem ér, akkor tessék engem diszkvalifikálni... XD

feltételes reflex 2008.10.18. 21:03:36

Céadaoin, csak licitálás közben nem ér röhögni....:)

DEGEC 2008.10.18. 21:28:40

feltételes reflex 2008.10.18. 20:42:58

mi a szomszédba járunk szemetet kölcsönkérni...

mexiko 2008.10.18. 21:49:14

az ne nyavalyogjon, akinek még van kitől kölcsönkérnie :)

DEGEC 2008.10.18. 22:02:29

de nem adnak....:-D

Haloperidol 2008.10.18. 22:27:50

Az a röhej, hogy nem mindenki van így, mint Céadaoin (remélem, jól írtam a nicket:-) Én ismerek egy olyan csávót, aki Erdélyből jött át szó szerint abban a ruhában, ami volt nála, és évekig éhezett, fázott. Ma már milliomos, S osztályú merciben nyomja és a múltkor sörözés közben kifejtette, hogy "most már ELKERÜLHETETLEN, hogy Kambodzsába menjek nyaralni". Hát, B+, majdnem megfulladtam a sörtől. Valóban, innen már nincsen hova hátrálni. Kambodzsa, vagy halál!!! :DDDD
(Azóta a sztori bekerült a haveri legendáriumba: elkerülhetetlen, mint a kambodzsai utazás...) :DDD

Csak annyi, hogy én nagyon nagyra tudom értékelni azokat, akik nem felejtik el, hogy honnan jöttek. Ez alatt nem a felesleges és idegesítő szarrágást értem, mert azt utálom. De éppen úgy utálom a felesleges, csili-vili fényűzést és a demonstratív rongyrázást is..

feltételes reflex 2008.10.19. 00:52:08

Degec, mexico, b+! :DDD

(Mondom magamnak, nem röhög! ezért külön hsz-ben ecsetelem a nyomorunkat)

feltételes reflex 2008.10.19. 00:58:01

nekünk még szomszédaink se voltak. elvitte őket a bank. maradt utánuk két szotyihéj, azt őrizgettük egy darabig, mert akkor nekünk már identitásunk se volt, úgyhogy jól jött ez a kis családi szimbóleum egy darabig. aztán jöttek valami újságtól egyszer, és eladtuk a szotyihéjat is.

azóta mi se vagyunk, csak az emlékeink.

feltételes reflex 2008.10.19. 01:10:18

LION_heart,

én, mint akinek xy okokból kifolyólag van némi lövése ehhez a nyelvezethez:) mondom, hogy lehet emögött az ELKERÜLHETETLEN kifejezés mögött egy rakás egyéb, nem annyira vicces indok is, többek között az, hogy nem felejtette el a gyökereit... ez egy ott elterjedt kifejezés, tök más töltéssel, mint itt, bár kétségtelen,hogy ebben a formában itt viccesen hangzik.

És persze, vannak olyanok is, akik gyorsan s*ggfejjé morfolódnak, miután életükben először felkapaszkodnak az uborkafára.

mexiko 2008.10.19. 08:45:13

DEGEC,

nem laksz igazán szegény környéken, mert ha ott laknál, simán adnának, csak éppen kamatos kamatra szemetet! aztán ha nem tudod hó végén a dupla mennyiség szemetet beszolgáltatni nekik, akkor szívtad, mert mindenhová követni fognak, hogy behajtsák rajtad. és hiába mondod, hogy nem tudsz ennyi szemetet termelni, mert nincs miből! megoldják. ezután majd nem a kerti budiba termelsz humánballasztot, hanem egy zacsiba az ő ellenőrzésükkel! úgyhogy ne add fel! van remény.

mexiko 2008.10.19. 08:51:03

a szomorú csak az, hogy nem egy faluba van bejárásom, ahol ez nem poén szinten zajlik, hanem valós para, csak persze pénzben. és a posta körül ott állnak az uzsorások, ha jön a családi pótlék. autóval farolok hirtelen a bejárat elé, és menekítem az adósokat... a többi 11 hónapban, amikor nem járok arra, szívták.

ugyanezekben a falvakban tanultam meg napi 3 liter vízből tisztán tartani magam napokig. lavórból. technikás, az tény. évtizedek alatt csiszoltam a módszert, mára már tuti. (hajmosás tényleg nem fér bele!). de nagyon örülök, hogy itthon erre nem szorulok rá.

gerci 2008.10.19. 14:48:37

kamu, en is, haverok is toltunk diakmunkat, mindenre volt lovenk, ez a post egy kamu.

missparker 2008.10.19. 17:35:21

gerci,

Én még sosem haltam meg, tök kamu, hogy mások meg meghalnak. Nem hiszek benne, velem olyan nem történt még.

harcibarbi 2008.10.19. 20:14:51

Ugyan, én havonta vérzek öt napot és fáj is kicsit, eddig nem haltam meg, nem is hiszek abban, hogy más valaki el tud vérezni ennyitől.

Ma volt a szegénység nap, Bp. terein kínáltak zsíros kenyeret és nagyon nem volt sikere.

Ami idegesítő volt, hogy a dolgozó-halandó állampolgáron kérték számon, hogy ő akkor mit zabál, ha nem jó a zsíros kenyér.

"Dolgozom, fizetésem 50%-ét elviszi az állam. Ezt teszem a szegénységért."

feltételes reflex 2008.10.19. 23:57:53

mit látok: totál pánik, recesszió, csőd, összeomlás, bukta, satöbbi, túl azon, h az állam alapból rabol 50% -nyit, és mégsem kell a népnek a zsíroskenyér?

szvsz akkor fog itt először felcsillanni a remény, amikor már nem fognak parázni a köztereken osztott zsíroskenyereken.
hanem jól megeszik. hagymával. utána még egy kicsit elüldögélnek, beszélgetnek is egymással. és senki se hippi.

DEGEC 2008.10.20. 00:07:49

index.hu/video/2008/10/18/mind_megettek_a_babot/?p=0


60-70% ?????????

a srác nem egy adószaktanácsadó:-DD

harcibarbi 2008.10.20. 07:46:00

feltételes reflex

Jaja, eszegessék a zsíros kenyeret, beszélgessenek, dolgozni meg majd a hülye fog.

Pánik/válság: Vegyél konzervet, tyúkot meg részvényeket és mikor mindenki más zombiként kísért majd a tereken zsíros kenyérrel, te eszed a rántottát a finom melegben.

harcibarbi 2008.10.20. 07:46:55

DEGEC, tök mindegy, de igaza van.

degec 2008.10.20. 10:11:34

ha minden jovedelme utan adozik akkor igaza van..

En kulfoldon elek, itt is vannak szegenyek, sok marokkoi, stb...

az a szokas, hogy vannak bizonyos korforgalmak, utcasarkak ahova ezek az emberek reggel kiallnak munkaert, aztan aki epp epitkezik stb..reggel kimegy felfogad egy par embert munkara...
pl a szomszedom onnan hoz munkasokat, hogy szollot metszenek, fuvet nyirjanak fat vagjanak stb...
es nem rinyalnak, meg koldulnak....meivel itt a segely arra sem eleg hogy ehenhaljon valaki, a minimal nyugdij havi 200 euro, aki nem fizetett nyugdijat ez a max amit kaphat...egz teli honap futes szamlaja 250 eur...ki lehet talalni mire eleg..
ra vannak kenyszeritve az emberek aki nem dolgozik ne is egyek dologra....

Latok jo kezdemenyezeseket, a tvben, hogy 6 honapra kap szallast, lakcimet, tisztalkodasi lehetoseget, hogy el tudjon indulni, es ujra tudja kezdeni az eletet...ezzel egyetertek, de aki nem akarja es azt varja hogy az allam eltartsa(mert az a dolga) elitelem.....

erdekes volt amikor a naploban megprobaltak munkat adni nekik, napi 2000 ert, egyik sem ment el...igy en is szarok a zsiros kenyerukre...

feltételes reflex 2008.10.20. 12:20:28

harcibarbi 2008.10.20. 07:46:00

"Jaja, eszegessék a zsíros kenyeret, beszélgessenek, dolgozni meg majd a hülye fog."

Pont nem erre gondoltam, de mindegy. Tény, hogy kihagytam, hogy utána mindenki megy a dolgára. (Dolog alatt azt értem, hogy dolgozik) Azt hittem, ez evidens, tévedtem.

Rántottát nem, akkor már inkább tükörtojást.
(mondjuk abszolút nem hiszem, hogy ez mostani a válság pont engem fog megviselni, éhenhalási parám meg végképp nincs. Éhenhalási parája, lehet, hogy inkább annak van, akinek nem tetszik a zsíroskenyér. Mondom ezt úgy, hogy én se vettem volna belőle. Így is értettem azt, h akkor lesz minden rendben, ha az ilyen akciókról már nem mindenféle görcsökre fogunk asszociálni...)

feltételes reflex 2008.10.20. 12:32:45

Degec,

"igy en is szarok a zsiros kenyerukre..."

Azokéra én is...

De mondjuk nem ártana tudni olyan részleteket sem, hogy pl. az a napi 2000 bruttó vagy nettó, van-e gyereke, beteg-e, stb... Most konkrétan olyasmire gondolok, mint amikor sokan szidták a hajléktalanokat, hogy nem mennek el havat lapátolni. Csak azt felejtették el, hogy hólapátoláshoz rendes ruha és rendes fizikai állapot is kell. Így is volt, aki elment.
Persze, ez egy szélsőséges példa, nem is ellenpéldának szántam, csak hogy árnyaljuk a képet.

degec 2008.10.20. 16:11:02

feltételes reflex 2008.10.20. 12:32:45

na ezt haggyuk szerintem, nem akarasnak nyoges a vege...jo hogy nem akarja hogy vegyen neki az allam vmi meregdraga polar sifelszerelest...

1. ezt ok kurtak, el sajnos nem biznak bennuk az emberek. Sosem felejtem al mikor sajoszentpeteren ehsegsztrajba kezdek, mert nincs munka stb.. majd a polgarmester nyilatkozott hogy kapott mindenki ingyen foldet , meg krumplit meg mittom en mit hogy vesse el..

Mikor megkerdeztek oket miert nem gazdalkodnak mi volt a valasz...de gepeket meg traktorokat nem adtak...

2. elmegy lapatol 4 orat havat, majd masnap vesz a keresetebol, meleg ruhat, es a kovetkezo napokon nem fog fazni..
Es en is melexem erre mikor kerndkivuli munkasokat kerestek, pl az anyamek szomszedja, raktaros van becsuletes munkaja, de elment, mert jol jott az a kis kiegeszites.

3 Nem tudom ki nezi a hajdu realitijet a hajlektalan showt....????? az kibaszta a biztositekot nalam...

nem tudom elkepzelni azt, hogy ha valaki akar akkor nem talal munkat...aki hajlektalan annak mindegy hogy hol dolgozik, mert obil, 1000000% ig biztos vagyok benne hogy az orszagban lenne olyan hely ahol talalna munkat, csak egyszerubb sajnaltatni magat, meg indokot keresni hogy miert nem, azert mert nem is akar...

degec 2008.10.20. 16:13:07

feltételes reflex 2008.10.20. 12:32:45

hajlektalannak kinaltak munkat, napi 8 orara, dobozokat pakolni egy boltban....netto 2000, ert...
de volt aki azt mondta, hogy 3-4000 osszejon koldulassal, volt aki nem ert ra, volt aki megmondta hogy o nem vallal el minden munkat, es volt aki azzal kezddte hogy le van %-va, es neki szellemi munka kell.

feltételes reflex 2008.10.20. 17:34:14

degec, sztem nem ilyen egyszerű a képlet.

nem azt mondom, hogy nem létezik az általad leírt jelenség, sőt, nagyon is tisztában vagyok vele, tudok én is hasonló példát, és nekem is eldurran az agyam néhány ilyen esettől...vegyük a VIII.kerületi Magdolna-negyed rehabilitációját. Alapötlet: Úgy rendbetenni a házakat, a környéket, hogy abban az ottlakók is tevőlegesen résztvegyenek. Márcsak azért is, mert akkor jobban magukénak érzik. Ez "nyugáton" bevált, hát megpróbálnák itt is...Kimennek, kérdik az embereket, mit szólnak hozzá. Nagydarab tehén (pardon, de nem találok jobb szót az asszonyra) elkerekedett szemmel: Hogy ŐŐŐŐŐŐ dolgozzon? Há aggyon az önkormányzat jobb lakást, milyen dolog mááááá...egész nap semmit nem csinál, csak tesped, max. szétköpködi a szotyihéjat az udvaron. Idejéből tehát futná a dologra, de nem. Neki ingyen jár minden. De a slusszpoén az, hogy az önkormányzat a munkanélkülieket pénzért foglalkoztatta volna! Tehát állásuk is lett volna egy darabig, ráadásul a saját szemétdombjukat tehették volna lakhatóbbá, kulturáltabbá ugyanezért a pénzért...ha úgy vesszük, legalább kétszeres nyereség. De nem, nem érti, vagy nem kell neki. Na, az ilyenektől megyek falnak én is, és ez sajnos csak egy példa volt.

De az ilyen esetekből sztem nem érdemes általánosítani. Tényleg iszonyú vékony az a határ, ahol még meg lehet, vagy már nem lehet megkapaszkodni. El nem tudnánk képzelni, kik és miért kerülnek utcára, és néha csak egy hajszálon múlik... Én nem hiszem, hogy MINDEN esetben, feltétlenül önhibájából lesz valakiből hajléktalan. És azt sem tartom reálisnak, hogy valaki mondjuk 300 ft-ból másnapra legalább rendes cipőt-kesztyűt vesz a hólapátoláshoz.

feltételes reflex 2008.10.20. 17:37:39

dobozpakolós példa: sztem itt is van, aki elvállalja, meg van olyan is, aki nem, utóbbiak egy része lusta dög, másik része viszont _tényleg_ nem tudja csinálni...

feltételes reflex 2008.10.20. 17:50:30

ja, akkoriban 300-at ajánlottak, nem 2000-et; ma már biztosan más a tarifa. de ennyiből ma se vesz másnapra full védőruhát senki, fizikai melóhoz meg enni is kell... és ismétlem, tényleg nem azokat akarom védeni, akik bár megtehetnék, nem hajlandók tisztességes módon pénzhez jutni.

DEGEC 2008.10.20. 18:00:43

vazz...én 5000 rugóra emléxem, per éjszaka, még nekem is megfordult a fejemben hogy elmegyek...

most nincs időm keresgélni, de 2001 ben volt 2300 per éjszaka, na nekem ekkor volt pályakezdőként 28.000 a fizum.

www.origo.hu/itthon/20011213emeltek.html


ebből lehet venni kesztyűt..

feltételes reflex 2008.10.20. 18:45:46

köszi a linket,

ebből már egy hólapátolást bíró kesztyű valóban kijön!

cipő már kevésbé, de persze nem gondolom, h rögtön mondjuk a Mountexben akarna/tudna körülnézni...sanszosabb, hogy valami bolhapiacon vagy secon handben. Csak ott meg nem akkora a méretválaszték,ugye, de legalábbis nem egy napon belül talál valami alkalmasat...Mondhatnánk, hogy beruházhatna előre is, de azt meg hol tárolja, hová cígölje egész évben, vagy akár csak egy félévig, miközben tudjuk, hogy szállóra sokan azért sem mennek, mert a cipőt is kilopják a fejük alól? szóval dominó...:((

De azért ezzel az 5 rugó/night összeggel, legalábbis hólapátolás-ügyben, meggyőztél.

Ennyiért simán elmennék havat lapátolni én is, de főleg azért, mert nekem speciel a hólapátolás hobbi, egyszerűen imádom:))

DEGEC 2008.10.20. 19:07:24

"ja, akkoriban 300-at ajánlottak, nem 2000-et; ma már biztosan más a tarifa. de ennyiből ma se vesz másnapra full védőruhát senki"

amint latod SZF is napi 100 huffal indul neki az uj melonak, az első időszak befektetést, és kemény munkát igényel....
nem akarásnak nyögés a vége.

2. mig havat lapátol addig se fázik.

DEGEC 2008.10.20. 20:33:09

www.lhp.hu/hirek_olvas.php?a=21997&k=12

du. netto 3000 hu...éjszakait nem találtam.

Szal ha a fizumbol levolom a lakáshitelemet, és a rezsi költségemet, az eredmény kevesebb lesz 20X3000=60000 ftnál, tehát én nem költök magamra ennyit..

ha nagy szegénység lenne meg éhezés, az lenne a hir hogy az önkéntesek összeverekedtek a munkán, de nem igy van...

sajnos...

feltételes reflex 2008.10.20. 21:49:13

"2. mig havat lapátol addig se fázik."

Degec, ne...de tényleg. Miután -mint említettem-, egészen véletlenül én ezt imádom csinálni, passzióból, és van elég nagy gyakorlatom benne, azt is tudom, hogy hogy lehet(ne) ebben megfázni. Hát lapátolás közben nem, az biztos. De átázott, szar cipővel, meló után, normális menedék, melegedési lehetőség nélkül...azt hiszem,nagyon. Amúgy nem kell szegénynek lenni, meg havat lapátolni, se passzióból, se szükségből, ahhoz, hogy ezt valaki átlássa. Elég, ha egyszer valaki megtapasztalja, milyen is az, ha akár csak nyári melegben, de órákig kell beázott cipőben dekkolnia...ezt tessék beszorozni akár sok évvel, és bátran sok mínusz fokkal.

SZF meg nem napi 100 ft-al indul, hanem ezen kívül szállással, tisztálkodási lehetőséggel, reggeli-vacsorával... ehhez képest van 100 Ft költőpénze, ami valóban nem sok, de azért ne vessük össze egy homeless büdzséjével.

feltételes reflex 2008.10.20. 22:00:16

"du. netto 3000"

Hát, akkor ahhoz képest sokat nem emelkedett. De azért még így is megérhetné, főleg nekem vagy neked.

És abban maximálisan igazat adok, hogy munkán összeverekedni, ebben az országban, egyelőre még nem hallottunk. Ebből a szempontól abszolút megértem az érvelésed, ami szinkronban van azzal is, hogy manapság némelyeknek még mindig össze lehet gründolni tarhálásból vagy szociális segélyből többet, mint ha dolgoznának - tehát nincsenek igazán rákényszerítve a munkáta. Úgy látszik, még mindig nem tapasztalta meg a szegénységet eléggé az ország..

jared 2008.10.21. 14:49:39

Céadaoin!
Áruld el, hogy lehetett diákként 16-órát dolgozni. (Diákként én is nyomtam gyárban, de 1 nap csak 1 műszakot engedélyeztek! Hivatalosan. Az persze lehetett 12 vagy 8 órás. 1 alkalomról tudok, hogy valaki ott maradt még egy műszakra úgy, hogy beírta egy másik diák nevét, aki aznap nem dolgozott. Aztán veszekedhetett vele a pénzéért, mert nyilván az iskolaszövetkezet a papíron szereplő nevére postázta a fizetést...)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.21. 14:56:03

Jared, ledolgoztam egyszerre, és a második műszakot másnapra könyvelték el. Szépen (de nem túl szépen) kellett hozzá mosolyogni, és megígérni, hogy nem csinálok bajt. . :-)
süti beállítások módosítása