Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Körkérdés

2008.10.08. 22:26 Szegényember felesége

Kedves Céadaoin kérdezi a blogján, hogy mennyiért tanítson.

Szerintetek?

Tippeket kérek:

Adva van egy ismerős gyereke, ötödikes, fiú. Taníthatnám angolra.

Nem, én nem vagyok tanár. Van viszont egy rigós felsőfokú cém, és egyetem alatt megélhetésből tanítottam már egy testvérpárt, az egyik ott is ötödikes volt, a másik harmadikos.

Na szóval, okosítsatok ki, mennyit lehet elkérni mostanában egy milyen hosszú óráért megyeszékhelyen? 

És ismeri valaki az Open Doors könyvet???

 

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr70704238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Illúzió 2008.10.08. 22:30:02

Hát..
Nevetséges, hogyha olyat írok, ami nem tetszik ennek a siralmas blog írójának, akkor törli a hozzászólásomat. Pedig nincs benne csúnya szó, se semmi...

Ez nem utal értelmiségre, csak SZELLEMI SZEGÉNYSÉGRE...

Ez a blog nyerné az "év erőltetett blogja" díjat.
Nincs rá szükség, értelmetlen, még nem is vicces...

.

harcibarbi 2008.10.08. 23:12:23

1991-ben tanítottam 14 évesen felsofokúcével 250ér' 50 percet.
Számold ki ma, mennyiért, hogyan.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.08. 23:15:21

Harcibarbi, ha ilyesmit ki tudnék számolni, nem nyelvet, hanem matekot tanítanék :-P :-D

trinity 65 2008.10.08. 23:39:34

A tarifák változóak...Szintén vidéki megyeszékhelyen élünk, utoljára tavasszal járt a lányom -de ő fiatal tanárhoz, felsőfokúra készítette fel. Egyben tartott 2x45 percet, ez volt 3000.-ft.
De hallottam "csúcstanárt", aki 45 percért kér ugyanennyit.....
Előtte 2 évvel főiskolás lány 800-1000-t kért 1 óráért.

DEGEC 2008.10.09. 00:06:59

Szerintem, bár én nem vagyok tícsör, mindenki csináljon olyat amihez ért, ugyanis azért nem csinál általában olyat amihez nem ért , mert nem értünk hozzá.....
nekem is van felső cém, beszélek is de ez még nem jelenti azt hogy tanítani is tudok, ahogy volt már manula műtétem, de a szomszéd gyereket mégse én műtöm.....


mi is jut még eszembe lássuk csak, ha valaki nem ért valamihez az tanítja.....????????

ja neeem ez demagóg duma.........

végül is majd én se járatom a gyerekem iskolába, mert én jártam egyetemre...majd otthon okosban megoldjuk, a sok hülye bölcsész ugy is tök feleslegesen járt több évig egyetemre...
a tanárképzőn ugy se tanitanak semmi okosat...
mi van még?????

Egy valamit még kéne tisztázni, hogy általában az emberek a munkájuk minősége alapján szabják meg az árat...

tehát egy szar tanár olcsón tanít egy jó tanár pedig drágán....

az hogy szivességből a szomszéd gyereknek segít valaki ingyen havonta egyszer átnézni az anyagot, vagy megpróbál elmagyarázni vmit az ok...
szerintem......

de ha rámhalgatsz azt csinálsz amit akarsz....bár már irtam a gugli a barátod...

baliquez 2008.10.09. 01:38:24

1700 óránként versenyképes és nem köpöd magad sem vele szembe. Tanári diplomával 2200-nál kezdődik szerintem. "Az optimisták angolul tanulnak, a pesszimisták kínaiul, a realisták lőni." Bocs, nem tudtam kihagyni :)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.10.09. 08:36:42

Én is 1500 - 2000 közötti sávba lőném be.

Én is tanítottam, nekem sincs tanári (sőt, még bölcsész-) diplomám. Pont azért hagytam abba, mert nem ment igazán. (Bár volt olyan tanítványom, aki elsőre átment. Igaz, nem a kezdetektől foglalkoztam vele.)

meseanyu · http://jokonyvek.blog.hu 2008.10.09. 09:24:25

Nekem tanári (bölcsész) diplomám van, de nem dolgozom jelenleg. A szomszéd negyedikes gyereket 1500 forintért korrepetálom, mert heti rendszerességgel azért nem lenne jó ingyen, nekik is kellemetlen lenne. Nyelvvizsgára felkészítésért azért többet kérnék, meg ahhoz azért kell a tapasztalat és a tanári végzettség szerintem, ezért is drágább. De gondolom itt nem erről van szó. Viszont amikor nálunk (nem Pesten) ezrest kérnek a takarítónők meg a kerti kisegítők, akkor 1500-2000 forint nem sok a szellemi munkáért.

bölcsésztanár 2008.10.09. 09:30:06

Szerintem minimum 1500 ft / 45 perc, mert nem vagy tanár és egy ötödikes szintje nem követel erős szellemi erőfeszítést, legfeljebb a játékos feladatok kívánnak kreativitást. ISZONYÚ SOK honlap van, ahol találsz letölthető feladatokat, játékokat, ha épp ötletszegény lennél.

valaki 2008.10.09. 09:34:15

van rigos felsofoku c-d, tehat, kozod sincs az angolhoz. szerintem ne tanitsd.

valaki 2008.10.09. 09:36:12

en angoltanitasert biztos elkernek orankent 4ezret.
es konyv nelkul tanitanam. en allitanek ossze anyagokat, es nem toltetnek ki semmilyen tesztet. ezert nem beszelnek magyarorszagon magyarul. mert mindenki tesztet irat beszed helyett.

valaki 2008.10.09. 09:37:25

bocsanat, nem beszelnek magyarorszagon angolul. sajnos siralmas a helyzet.
na megyek, kezdodik a melo.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.10.09. 10:12:01

Nem beszélünk angolul, de szerencsére mindig van valaki, aki kintről megmondja a tutit. De jó nekünk!

Szerintem meg pont a Rigó utca a "márka". A többi vizsga könnyebb, nem mondom, hogy aki a Webstert leteszi, az nem tud semmit, sőt, de a Rigó a legnehezebb.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.09. 10:21:33

Mellesleg azért van rigósom, mert amikor letettem, még nem volt más csak ITK. És ez nem azért van így, mert vén vagyok, hanem mert olyan kirobbanó a nyelvtehetségem, hogy nem bírtam kivárni a különböző nyelvvizsgaközpontok létrejöttét. :-D :-D

valaki 2008.10.09. 11:53:59

lehet megsertodni, rekl-amal, de sajnos valoban igy van.
nagyon kevesen beszelnek angolul.
az meg hogy te a rigo utcat tartod etalonnak, az meg nem segit at egy angol nyelvu interjun :) ugye? :)
egy keprol valo betanult beszed ossze sem merheto egy valodi parbeszeddel.

ceadaoin: csak akkor vagj bele angoltanitasba, ha folyekonyan beszelsz. egyebkent meg segget csinalsz a szadbol, ugyanis nem tudod kijavitani. ez joindulatu tanacs.
tenyleg

DEGEC 2008.10.09. 13:09:09

a nyelvvizsga, a nyelvtudes es a nyelv tanitas kozt van egy arnyalatni kulonbseg...

irredenta vipera 2008.10.09. 23:09:25

@valaki:
A magyarországi nyelvtanítás szintjét nézve, van némi igazságod. A rigós nyelvvizsga önmagában tényleg nem bizonyíték arra, hogy a birtokosa valóban tud angolul, mármint valódi "élő" helyzetben is, angol anyanyelvűek között. Az ellenkezőjére azonban még kevésbé. "Rigód van tehát semmit se tudsz" - ez így még előítéletnek is vaskos. "Rigód van, tehát tudsz valamit, de ez a vizsga önmagában még nem garancia a tényleges, külföldön is használható angoltudásra" - ez így lett volna nagyjából helytálló.

valaki 2008.10.11. 10:27:32

irredenta vipera:
igazad van, rosszul fogalmaztam.

azonban a rigos nyelvvizsga nemcsak hogy nem bizonyitek, hogy eles helyzetben hasznalni tudod a nyelvet, hanem modszerei es hangsulyai miatt gatol.
a hibakra megy ra, tipikusan negativ a nyelvhez valo hozzaallasa, benne van a magyar "ertelmisegi" sznobizmus es elitizmus, ami ha kicsit tavolabbrol nezed nevetseges, kicsinyes es nagyon kispolgari.
arra nem vezet ra a rigora valo felkeszules, hogy egy nyelv logikajat megerezd, es a kesobbiekben hasznalni tudd. magolasra kesztet, amit a vizsgaig talan megjegyzel, at is mesz, de utana hasznalni nem tudod.
nyelvet osszefuggeseiben erdemes tanulni, jatekosan, hogy mindenki megtalalja benne az elvezetet es a felismerest, hogy kepes mas nemzetek nyelven kommunikalni, egy teljesen mas kodot hasznalni.
szeritnem ez oriasi dolog.

aki email-t kuldene nekem, uzenem, hogy ne, az emailcim kamu, lehet eppen mas hasznalja. csak begepeltem egyet.

Haloperidol 2008.10.12. 09:55:06

Én megyeszékhelyen lakom, nincsen tanári diplomám, egyetemen tanítok (vicces, EHHEZ nem kell tanári diploma:)). Vizsgára való felkészítésért 2000HUF/45 min a tarifám. Igaz, ezek alkalmi tanítványok és összesen kb 10-20 órát tartok nekik a vizsga előtt, de kifizetik, mert be vannak sz*rva, h mégegyszer elszállnak a vizsgán. Olyant még sosem tanítottam, aki la. egyszer ne szálllt volna el...:-)
süti beállítások módosítása