Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

A pénz: tisztelet

2008.10.08. 06:00 Szegényember felesége

Mostanában sokat gondolkodom azon, hogyan viszonyulok a pénzhez.

Úgy érzem, hogy az emberek a pénzzel fejezik ki a tiszteletüket. Pénzt adnak a munkánkért. És mintha mindenkinek annyi tisztelet járna, mint amennyi pénzt ér a munkája. Pontosabban annyit, amennyiért itt és most eladható a munkája. Valahogy ezt látom magam körül, ha nem számítom az idealistákat.

Ez mindig is így lehetett, csak annyi változott, hogy már nem a kovácsnak, a bognárnak, a takácsnak adjuk a pénzt, hanem az internetszolgáltatónak, a kozmetikusnak, meg a banknak. Tisztelettel adózunk az államnak, amiért autópályát épít nekünk. Vagy nem adózunk. Sem a pénzünket, sem a tiszteletünket nem adjuk oda az államnak, mert nem épít elég autópályát.

Mostanában elgondolkodom azon, hogy a munkámért kapott tisztelettel hogyan gazdálkodom, kit tisztelek meg vele.

Nem vagyok közgazdász, elnézést a témaválasztás miatt.

55 komment

Címkék: pénz

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr94701881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.08. 08:09:26

Pontosan az a baj, hogy sokan tiszteletként fogják fel a pénzt. S még nagyobb baj, hogy sokan CÉLként.

Szerintem leginkább eszköz. Eszköz ahhoz, hogy kényelmesebben éljek. A boldogsághoz azonban egyáltalán nem szükséges.

Hallottam egy mondást: Nézzük meg, hol a legboldogabbak az emberek! Valószínűleg a legtöbb mosoly földpadlós szobákban jelenik meg az ajkakon.

Nézzétek meg, hogy a nagy nyugati jóléti államok lakói mennyire boldogtalanok! Aztán el lehet gondolkodni, hogy mi is a pénz.

Szerintem a legkevésbé sem cél, s hasonlóan kevéssé tisztelet.

harcibarbi 2008.10.08. 08:54:07

Bázmeg... persze.

A gazdag, boldogtalan
A szegény, boldog
A szép, buta
A csúnya, okos

Valamit kihagytam?

Viszont ja, célnak nem cél, sem tisztelet (honnan jött amúgy ez a baromság?).

A pénz fizetőeszköz. Veszel magadnak ételt, hogy ne halj éhen, ruhát, hogy ne fagyj meg, gyógyszert, ha beteg vagy, nyaralást, hogy kipihend a munkát, és minden egyéb számodra fontos dolgot, amivel élhető és kényelmesebb lesz a saját és szeretteid élete. Osztjónapot.

hukk 2008.10.08. 08:56:01

"Valószínűleg a legtöbb mosoly földpadlós szobákban jelenik meg az ajkakon"

Ez demagógia. Biztos a fene nagy boldogságban alkoholista az ilyen körülmények között élők túlnyomó többsége.
Meg az is baromi boldogító lehet, hogy heteken keresztül zsíroskenyeret esznek, vagy amikor meghal a gyerek, mert nincs pénz kiváltani a gyógyszert.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.08. 08:58:35

Hogy volt az a Republic szám?

„Az emberek / munkába járnak / mer’ valamiből élni kell.
A munkájáért / mindenki pénzt kap / amennyit érdemel.
Az _asszony_ otthon / mos, főz, takarít, / a gyerekre vigyáz... ”

:-D :-D :-D

Balance Of Power 2008.10.08. 09:22:04

Loge: Ne mar. Idosek szoktak olyanokat meselni, hogy "8-an laktunk egy szobaban, felvaltva hordtunk egy cipot, hust havonta egyszer ettunk, de sokkal boldogabbak voltunk, mint most, pedig mindenunk megvan". Hat tessek, lehet visszamenni :)))
En speciel sem Hollandiaban, sem Daniaban nem lattam semmifele boldogtalansagot, eppen az, hogy az utca embere sokkal kiegyensulyozottabbnak tunt. Problemai nyilvan mindenkinek vannak, de a kelet-europai tipusu frusztraciotol total mentesek arrafele.

Dike 2008.10.08. 09:22:25

Szerintem ez butaság. Normális értékrenddel rendelkező ember szvsz 100x jobban tisztel egy orvost, tanárt, művészt, aki nincs túlfizetve, mint egy szélszest vagy marketingest, aki adott esetben elég jól keres.
AZ államnak meg pénzzel adózok. Hogy is lehetne tisztelni egy olyan elvont fogalmat, burokratikus egységet, mint az "állam". Az autópályaépítés pláne nem dicsőség, hanem feladat. Te tiszteled a bankot meg az internetszolgáltatót? :-)

bölcsésztanár 2008.10.08. 09:26:21

Hát igen. Végre egy jó kis téma...
Szerintem a pénz és a tisztelet olyan viszonyban vannak egymással, hogy akinek van pénze, azt tisztelik az emberek. Másokat is, de a gazdagság olyan nyilvánvaló, hogy még beszélgetni se kell valakivel, hogy meglásd: "Apám, milyen BMW!"

Loge, kicsit tényleg demagóg lett a véleményed.
Szerintem azért eszköznél sokkal fontosabb a pénz, illetve nem is maga a pénz, hanem a sok pénzhez társított pozíció, a hatalom, kellemes élet, társadalmi szerep. Nézd meg Paris Hiltont: azon kívül, hogy felveti a pénz, se nem szép, se nem okos, se nem eredeti, egy kis jelentéktelen szőke p"csa. Azt mekkora hírverést csapnak neki, ha csak a kutyáját sétáltatja.

Nem vagyok én szociológus, de azért szerintem annál sokkal többet jelent, hogy kiflit veszel belőle a boltban, csak nem mindig jössz rá. Mert annyira benne van a tudatunkban, hogy pénzből élünk, és ha nincs, akkor az nagy gáz. Vagy ilyesmi.

Dike 2008.10.08. 09:31:17

Bölcsésztanár! Mutass nekem kérlek 2 embert, 100as IQ és 16 év fölött, aki tiszteli Paris Hiltont! A hírverés, a bulvárszerepés nagyon nem egyenlő a tisztelettel. Győzike meg Annácska kutyasétáltatása is napi hír, mégse igen örvendenek tiszteletnek.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.08. 09:32:17

Ha csak a gondolatmenet keretei belül maradunk, akkor is sántít a kép...Mennyit ér egy nagyvállalkozó munkája, aki golfpályákon és jachtokon köti az üzleteit, pénze mint a pelyva...Annyi tiszteletet kap, amennyit a munkája ér? Vagy tiszteljük a felhalmozott tőkéjét?

Ha csak munkával lehetne pénzt keresni, akkor akár igaz is lehetne... Viszont ennek épp a fordítottja igaz, aki dolgozik, az nem ér rá pénzt keresni.

Viszont az egész eredője mégis igaznak tűnik. A csórót nem tisztelik sehol, jobb helyekről kinézik, a boltban átnéznek rajta. A kisautót letolják az útról, jatt nélkül dögöljön meg, de műtétre nem veszik fel. Csóró gyereke a külvárosban tanul, anyját kolumbáriumba temeti...

bölcsésztanár 2008.10.08. 09:38:06

Dike: igazad van.

Eszembe jutott a "self-made man" ideológia, miszerint ha valakinek nincs pénze, csak és egyedül ő a hibás, mert a "Land of the free, home of the brave" (USA) biztosítja mindenki számára a felemelkedést, csak meg kell érte dolgozni. Ergo, aki csóró, az vagy lusta, vagy buta, de ő tehet róla. Szerintem nálunk ez nem ennyire sarkos, de valami ilyesmi.

Hamvas Béla írja, hogy mindenki úgy él, ahogy akar. Tehát mindenkiben benne van a lehetőség, hogy olyan körülményeket teremtsen magának, ahogyan élni szeretne. Nem feltétlenül anyagiakra gondolt szerintem.

missparker 2008.10.08. 09:51:09

Elég szánalmas hozzáállás a pénzhez. Közhely, de a pénz nem lehet cél, csak eszköz (pl. a megélhetéshez). Ha így tekintek rá, akkor kb. annyi értéke van a szememben, mint egy papírlapnak. Gazdag-e aki megteheti, hogy egy raklap fénymásolópapírral mászkál? :)

Még csak idealista sem vagyok: nem kevés nagyon gazdag embert ismerek, akik iránt senki nem érez tiszteletet. Csak a kisgyerekük, aki valószínűleg nem a pénz miatt teszi. Rosszabb esetben max. a kutyája tiszteli az illetőt.

hukk 2008.10.08. 10:06:47

A pénz mint tisztelet? Ugyan már...főleg itthon. Nálunk ha pénzed van, akkor nem tisztelnek, hanem irígyek rád. Minnél szegényebb valaki, általában annál inkább. Már csak ezért sem lehet boldogabb a szegény mint a gazdag, hiszen folyamatosan mardossa az irígység.

KiNG 2008.10.08. 10:18:27

Na akkor néhány gondolat, alapvető közgazdaságtan.
A pénz funkciói:
1. csereeszköz (medium of exchange): szükség van olyan eszközre, amit mindenki elfogad, és amivel azt csinál, amit akar. Azaz, ha pl. gyorsétteremben dolgozol, akkor ne hamburgerben kapd a fizetésed, hanem pénzben, hogy esetleg másra költsd. Ugyanígy ha varrónő vagy, akkor nem fizethetsz ruhában a közértben, mert esetleg a boltos nem tőled akar vásárolni ruhát.
2. értékmérő (measure of value): kell egy olyan közös, pénzben kifejezett mérőszám (ár), amiben ki lehet fejezni a javak értékét. Tehát, nem azt mondjuk, egy ágy ér 200 db kenyeret, 0,1 db robogót stb., mert így nagyon bonyolult lenne a számítás. Kifejezzük tehát pénzben.
3. értékmegőrző, felhalmozó (store of value): jövőbeli használatra vonatkozik, egyértelmű

Loge, okosakat írsz, bár szerintem a bajok okozója sosem a pénz, hanem a pénz hiánya. Az más kérdés, hogy a pénzt sokak nem jól használják fel, ezért boldogtalanok. Legyen szó olyanról, aki elissza a kevéskét, vagy hülyeségekre költi a sokat.

Elgondolkodtam rajta, posztíró, mi lenne ha nem csinálnád a blogot, hanem helyette napi 1-2 órával többet vállalnál, és a pluszpénzből megvennéd a szükséges javakat, és akkor nem filléreskednél. :)

harcibarbi 2008.10.08. 10:30:03

bölcsésztanár

Hogy jön ide Paris Hilton???

Azt lehet tisztelni, aki becsülettel megdolgozik a pénzéért és még az államot se bassza át talán azzal, hogy feketén teszi ezt..


A celebkurváknak (muhahaha) az a funkciójuk, hogy az IQ-ban hasonlóakat, ám kevéssé tehetőseket szórakoztassák, s hogy azoknak legyen mivel elütni az időt a gyerekkel való ordibálás és a semmittevés között.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.08. 10:52:59

K&K
tudnál mondani pár szót a lélektani funkcióról (psychological/symbolical value) as well, please?
:-)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.08. 11:19:29

Én mondok... van, akinek erre feláll (psychologically)...Illetve van, akinél a pénz helyettesíti (symbolically)...

W Joe 2008.10.08. 11:41:03

A legtöbb helyen valószínűleg másképp viszonyulnak egy öltönyös figurához, aki épp most szállt ki a BMW-jéből, mint ahhoz, aki kopott, turkálós ruhában jelenik meg. De ez csak az első benyomás. Gazdag embert is lehet megvetni és szegényeket is lehet tisztelni. De valószínűleg azért az is nyom a latba, hogy mit ért el az életben. Család, tiszteletreméltó hivatás, tisztességes munka, színes élet, pénz, ház, autó...

Az állam jelenleg nem örvend túl nagy tiszteletnek :)

bp 2008.10.08. 11:50:04

Nagyon jó az új Batman filmben a rész, amikor mindenki megdöbbenésére Joker TÉNYLEG fölgyújtja a hatalmas kupac pénzt: látszik, hogy teljesen átértelődik mindenki számára minden.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.08. 11:50:59

A világon a legnagyobb biznisz az lenne, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és annyiért adnám el amennyit hisz magáról!

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.08. 11:53:21

Cigiző, néhol azért buknál is :-) de nem túl sokat, sajnos.
OFF (A gondolat egyébként saját? mert szívesen beidézném magamnak.) ON

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.10.08. 11:56:15

Bonyolult szocio-ekono-lingvisztikai elemzésbe fogtam a minap. Rájöttem, hogy pénz = tisztelet. Ki is fejtem.

Megtisztelne a rohadt megrendelőm, ha végre kifizetne. Én meg tisztelettel kérem a BagaTel céget, hogy végre tisztelettel kapcsolja vissza a telefonomat, ha már befizettem a számlát!

Tisztelettel adózom az APEH-nak, tényleg bámulatra méltó munkát végeznek. És üzenem nekik, hogy adózni is fogok, tisztelettel kérem szépen alássan, de inkább majd jövő héten.

E kis tudományos esszé végén kitérnék arra is, hogy a múltkor nagy tisztelettel elmentem a tisztítóba, és beadtam a ruhámat. Tisztelettel fizettem, és az másnapra - lám, milyen dolog a tisztelet - tiszta lett.

Ezzel bebizonyítottam, hogy a pénz és a tisztelet ugyanaz. Jövő héten ugyanitt kifejtem, hogy a macskafül és a dezinfláció szintén ugyanazt a fogalmat jelentik.

redriot77 2008.10.08. 12:01:08

Pénz = Tisztelet

Ez másképp is igaz. Egyszer volt egy riport, amiben a tök átlagos, kultúrált megjelenésű riporter elment egy étterembe, és egy ékszerüzletbe. Először farmer/pulóver/dzseki szerelésben, majd elegáns öltöny, drága ing/nyakkendő, fényesre suvickolt cipőben. Igencsak ruhafüggő volt a kiszolgálás, a "menedzserúrnak" a seggét is kinyalták, míg a "srácot" kinézték az üzletekből.

Az utakon is csak a Suzukit szorítják le, a BMW-t/Mercit tiszteli a magyar-

Mária 2008.10.08. 12:05:35

Pénz = tisztelet? Marhaság.

A pénz ellenérték, amit cserébe kell adni azért, amire szükséged van, semmi több. Tekintettel arra, hogy a legritkább esetben lehet valamire csak úgy, ellentételezés nélkül szert tenni.

Ha igaz lenne, hogy a pénz a tisztelet kifejezése, akkor az is igaz lenne, hogy az ügyfelek tisztelik a prostit, akinél a dolgukat elvégezték, mert hiszen pénzt adtak érte :)

Dr Kangörény 2008.10.08. 12:07:40

Én BMW-t és Mercit is leszorítok, ha olyanom van. Persze akkor ez irigység miatt van. Ha meg nem szorítom le, akkor meg azért, mert tisztelem a pénzt. A faszom sem tud követni titeket.

Mária 2008.10.08. 12:09:16

redriot77: hallottam egyszer egy sztorit, hogy valaki kezdő vállalkozóként annyira rágyúrt a "menedzseruras" külsőre, hogy hitelekből szerezte be hozzá a megfelelő külsőségeket. Utána meg bebukta az egészet, mert nem tudta az előre elköltött pénzt utólag kamatostól kitermelni...

Ezek szerint vannak esetek, amikor a külső megjelenés mégsem hozza meg a feltételezett és elvárt tiszteletet... és a nagy lóvét sem :)

ladislaus 2008.10.08. 12:10:35

Par gondolat. Egy tanarom mondogatta mindig:
A penz nem cel, hanem eszkoz.

Masik pedig erdekes...
ismerek itt egy ceget (multi software ceg, tenyleg multi) es a penzugyi osztalyt athelyezik egy masik orszagba. Az itt dolgozoknak ajanlottak a relocationt, es persze kaptak fizetesi javaslatot is. 40-45% -ra! csokkent volna a fizetesuk, munkakor ugyanaz. Kerdem en, hogy most akkor miert kapjuk a fizetest? Az elvegzett munkaert??? Vagy hogy hol elunk? ( "zold-szigeten" vagy egy "fél" - volt kommunista orszagban? ) Direkt nem irok orszagnevet, ki lehet talalni.

Tightend 2008.10.08. 12:21:35

Én elég jól élek, de mindennél jobban utálom a sok beképzelt, sznob faszt (a legtöbb a felét se keresi az enyémnek, mégis úgy jár-kel mintha ő szarta volna a spanyolviaszt). Közben meg a családdal nem foglalkoznak, sok az elvált, hétvégi apuka, stb., a nagy kivagyiságból minden lett csak bódottág nem. Persze azért nem árt ha van mani, de messze nem minden.

KiNG 2008.10.08. 12:22:25

Céadaoin · iterum.blog.hu 2008.10.08. 10:52:59

Ha arra gondolsz, hogy a pénz mint (státusz)szimbólum rendelkezik pszichológiai töltéssel, akkor elég csak annyit mondani, hogy a pszichoanalízisben tetten érhető birtoklási vágy fejeződik ki a pénz birtoklásában.

Behaviorista megközelítésben pedig a pénzillúziót hoznám fel, ami elég káros lehet, hiszen csupán a javak pénzben kifejezett értékéből következtetnek a valódi értékre. (A 280.000 ft-os mobilszámla sem rossz, ha 36.000.000 a havi jövedelmed, de sokan elszörnyülködnének.) Ezt illusztrálta cigiző egy jópofa hasonlattal.

Sokaknál, az önbecsülést növeli a pénz, és magabiztossá tesz a különböző élethelyzetekben (kicsi farok, nagy terepjáró), és az anyagi helyzettel kompenzálnak. Ezt azok is így látják, akik szegényebb anyagi körülmények között élnek.

JohnnyB 2008.10.08. 12:23:59

Azért én szívesen kipróbálnám, hogy boldogít-e a pénz. :)
Amúgy meg lehet tényleg a pénz a cél, de a célért pénzzel kell fizetni...

JohnnyB 2008.10.08. 12:25:02

Na, hülye vagyok. Helyesen:
Tényleg nem a pénz a cél, de a célért pénzzel kell fizetni...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.08. 12:27:48

K&K, köszönöm, bár abban nem vagyok biztos, hogy Cigiző valóban erre gondolt...

MadamRekamé 2008.10.08. 12:28:04

Hát nemtudom aki ezt itt az elején felhozta:
"Valószínűleg a legtöbb mosoly földpadlós szobákban jelenik meg az ajkakon."
-ilyen baromságot már régóta nem hallottam.Magyarországon számos helyen lehet földpadlós helyen lakni. Költözz oda, hát biztos végigmosolygod a további életed.

Dezsőjóska 2008.10.08. 12:30:46

A múlt rendszer kinullázott nagyon sok mindent, többek között a generációkon keresztül felhalmozott vagyonokat. Ezzel együtt felnőtt 2 generáció, akinek nem a tehetséget/tisztességet kellett tisztelnie, hanem a párthierarchiában betöltött szerepet. Ennek a csapdájában leledzünk mi most. Tudjuk, érezzük, hogy a 10+ év alatt felhalmozott milliárdos vagyonok nem mindegyike mögött van tényleges tehetség, sőt némelyik gazdasági bűncselekmény eredménye. Ezért sajnos nem tisztelhetjük tiszta szívből a vagyonosodás mögött álló tehetséget, rátermettséget. Ilyen dilemma nem létezik a nyugati országokban! Ott a vagyon tisztelete olyan mint elismerni egy olimpiai aranyat, müvészeti alkotást, vagy bármi egyebet ami mögött kiemelkedő teljesítmény van.

Dezsőjóska 2008.10.08. 12:40:47

A poszt kérdésfelvetését pedik túlmisztifikáltnak érzem. Nem megtisztelek egy fodrászt, hanem azzal, hogy neki adok lehetőséget a fejemhez nyúlni, elismerem a tehetségét, majd mikor megnyírt, az elvégzett munkáját fizetem ki pénzzel.

bölcsésztanár 2008.10.08. 12:45:12

Persze, csak miért az a milliárdosok szlogenje, hogy "Az összes pénzemről el tudok számolni, de az első milliót ne kérdezd" - vagy valami ilyesmi. Ez a "nyugati országok" meg: hagyjuk már...
Egyébként igazad van, ami az itthoni helyzetet illeti.

Alex Ash 2008.10.08. 12:45:28

Hogy a pénz nem tisztelet? Még a mobil is az. Amióta kiderült, hogy nekem nincs, azóta itt senki nem tisztel...
:)

Nandi 2008.10.08. 13:08:22

Ez nagyon nagy baromság.

A tiszteletet pénz nélkül is ki lehet vivni, és ha tele van a zsebed akkor is leköphetnek, ha egy nulla vagy.....

Bár pénzzel is meg lehet vásárolni némi tiszteletet, de az nem neked, hanem a pénznek szól.

Különben meg tényleg baromság az egész, vannak tök csori emberek, akiket tisztelek, mert megérdemlik, és nem egy barom haver, aki teli van lével és szarba sem veszem.

Az étermek és egyéb felhozott példák, pedig azt mutatják milyen szar szinten van a magyar társadalom....

redriot77 2008.10.08. 13:19:45

"Különben meg tényleg baromság az egész, vannak tök csori emberek, akiket tisztelek, mert megérdemlik, és nem egy barom haver, aki teli van lével és szarba sem veszem."

Persze hogy baromság, de van ebben az országban elég sok baromember, akik a ruha/autó/mobil szentháromság alapján ítélnek meg másokat.

Külföldön sem fenékig tejfel a helyzet egyébként: egyszer egy rokonnal betértünk egy Volvo szalonba. Kanadában. Elég egyszerűen voltunk öltözve + magyar akcentus. Be sem akartak minket hívni az udvarról, mindenféle használt roncsot mutogatott az értékesítő. Arra a kérdésre, hogy miből gondolja, hogy használt kocsit keresünk, már nem emléxem mit válaszolt, de elég zavart volt közben. Nem mondhatta azt, hogy két alulöltözött kelet-európaiból ennyit nézett ki. :)))

Aztán átslattyogtunk a szemben lévő Saab-dealerhez, ahol nyoma sem volt a volvósok pökhendiségének. A legdrágább csúcsmodelleket is ajánlgatták, udvarisasak voltak, stb. A rokonom azóta is Saabbal jár. :)

Gilgames · http://elveszett-tudas.blogspot.hu 2008.10.08. 13:23:25

Nem feltétlenül kellene a pénz ilyen káros, gazdaság és lélekromboló tényező legyen.
Lássuk mi rejtőzik mögötte, mitől lett ilyen?

Ha valakinek módjában áll meghamisítani a pénz valódi értékét, akkor annak akinek joga van olcsón előállítani a pénzt sokkal gazdagabb lesz mint akinek nem lesz hirtelen több pénze. Azért lesz gazdagabb mert a több pénze felemeli az árakat.

A pénzhamisítást mára már hivatalosan csinálja a bankrendszer, mégpedig a részleges tartalékrátával. Ebből keletkezik az infláció amivel a legszegényebbeket munkára lehet fogni egyre nagyobb mértékben. Továbbá az infláció miatt nincs megtakarítási lehetőség. TUdtátok, hogy ma az USA-nak 9,4 trillió dollár állami adósága van. Ennél viszont sokkal nagyobb értéket húzott ki az amerikaiak zsebéből az infláció amióta létezik a központi bankrendszer amerikában.

Olvasnivaló:

mises.org/Books/mysteryofbanking.pdf -- leírja ennek a legalizált pénzhamisításnak a folyamatát.

www.garynorth.com/public/512.cfm -- Honest Money: The Biblical Blueprint for Money and Banking

bailout.blog.hu/2008/09/29/the_bailout_reader -- mégtöbb olvasnivaló

S egy magyar blog aki július elején előrejelezte a mostani válságot.
elveszett-tudas.blogspot.com

Yasashi Tanuki 2008.10.08. 13:35:20

Dolgoztam egy ideig pénzes embereknek pénzügyi területen és azt a következtetést vontam le, hogy Magyarországon a pénzes vállalkozók a legkevésébé sem tisztetremélóak.
Minél jobban megy egy vállalkozás nagy valószinűséggel annál gátlástalanabb hazudozó annak tulajdonosa.
Azt a következtetést vontam le, hogy az erkölcsi érzék kifejezetten versenyhátrány a magyar vállalkozói szférában.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.10.08. 13:45:30

Gilgames:
tavaly júliusban ugye? mivel akkor kezdôdött a subprime válság

guy 2008.10.08. 13:57:02

Nem azért tisztelnek, mert pénzed van, hanem azért keresel pénzt, mert tisztelnek. Akinek pénze van, azt lehet tisztelni, mert (általában) sokat dolgozott azért, hogy legyen neki. Aki szerint meg a golfozás közbeni pénzkeresés nem munka, az nem tárgyalt még golfozás, parti, stb. közben - ott rá kell venned a veled golfozó partnert, hogy együtt keressetek pénzt - nyalnod kell, és közben jópofiznod és el kell hitetned, hogy közben mégsem nyalsz és jópofizol - aki azt mondja, hogy ezt meg tudja csinálni, miközben még soha nem próbálta, az nem tudja miről beszél. Sokkal könnyebb alkalmazottként azon puffogni, hogy a tulaj eleddig mennyit keresett, és hogy az alkalmazott ehhez képest mennyit keres, miközben ő végzi az egész papírmunkát, csak sajnos az alkalmazott helyettesíthető a tulaj meg nem, mert valójában ő hozza a pénzt. Szerintem :-)

2008.10.08. 14:03:08

Szeritnem ez szépelgés. A pénz nem tisztelet. A pénz ércbe sajtolt szabadság, a szabadság pedig érték (nyugi, magamtól nem vagyok ilyen marha költői, plagizáltam, talán nem is pontosan, ámde lényegretörően).

SzL

mocskos *.* 2008.10.08. 14:17:26

Sajnálom azokat akiknek villantaniuk kell a slusszkulcsot ahhoz hogy tiszteljék őket.

De sajnálom azokat is akik csak azért utálnak vkit
mert annak több pénze van nála.

Jah és még egy gondolat. A nyugati társadalmakban rohadtul nem boldogtalanok az emberek. Éppenhogy ott el tudják különíteni a boldogságot az aktuális anyagi helyzetüktől.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.08. 14:18:56

"Akinek pénze van, azt lehet tisztelni, mert (általában) sokat dolgozott azért, hogy legyen neki."

Magyarország, 2008.

És komolyan gondolja...

mocskos *.* 2008.10.08. 14:24:27

Gilgames, azért ha érdekel a gazdaság, akkor ne mesekönyveket olvass róla...

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.10.08. 14:29:38

Pénz = Tisztelet

Egyszer volt egy riport, amiben a tök átlagos, kultúrált megjelenésű riporter elment egy autószalonba. Először farmer/pulóver/dzseki szerelésben, és megkérdezte, milyen autót vehet a zsebéből előhalászott 247 forintért, majd elegáns öltöny, drága ing/nyakkendő, fényesre suvickolt cipőben, felmutatva százmillió forint készpénzt.

Érdekes, hogy nagyon hűvösen, szinte tiszteletlen módon bántak vele az előbbi esetben, az utóbbiban pedig hosszasan tárgyaltak vele, és sokkal komolyabban vették.

Itt tartunk ma. Szar a világ.

vampierre · http://sargak.freeblog.hu/ 2008.10.08. 14:39:00

Tisztelet... Igen. talán..

Amikor ha halszálkás kabát van a nagyapámon és marhanyelvet kér akkor nem azt kérdezi az eladó, hogy mennyit adhat, hanem megjegyzi, hogy "Az nagyon drága ám.."

Amikor McDonald's ban kérek két sajtburgert zárás előtt fél órával, és a pult mögül a manager hátrakiabálja a konyhába, hogy "Lesz két olcsó!"

Tisztelet és elismerés fogalmait keverjük szerintem.

A Tisztelet mindig hamis.. Ha "TISZTELET"-tudóan köszönünk egy patikában pl, az nem azt jelenti, hogy ELISMERJÜK az ott dolgozókat, hanem, hogy nem vagyunk velük bunkók, mert szeretnénk valamit elérni (i.e vásárolni) és jó lenne ha kiszolgálnának, ő is kedvesen..

A tiszteletadás mindig önző, és hamis.. Miért tisztelnénk egy vadidegent? Tiszteletben tartani valakinek a jogát a véleményéhez, élete alakításához már más kérdés.. Az a személy ELFOGADÁSA.. és a személy JOGÁNAK tuszteletben tartása.
a szóhasználat rossz..

az elismerés mindig teljesítménynek szól. Ha valaki ügyes/okos/jó ember tiszteljük, (oszt ha ebből meggazdagodott, akkor plusz jó neki, bár a jóságból talán csak a Pápa él jól..)
ha nem okos, nem jó ember, akkor nem tiszteljük... Maximum ha ettől függetlenül meggazdagodott, TISZTELETET "tanúsítunk"
mer' kell kölcsön egyszer majd a kocsi, kell a zsíros állás a cégénél, vagy kell, hogy ne rakjon keresztbe amikor legközelebb teheti..

Én nem tisztelem az embert, mert sok pénze van.. És nem dacból, irigységből. Bár tény, hogy akiket tisztelek, azok közül páran meggazdagodtak, pontosan azért, mert megkapták az elismerést.. És a pénz az elismerés egyik formája..

mocskos *.* 2008.10.08. 14:39:36

PÓK: Itt tartunk ma, hogy pénz nélkül nem állnak veled szóba az eladók. HIHETETLEN!

Micsoda riport lehetett, az évszázad leleplezése!!!


(Pénz nélkül mindig is "nehéz" volt vásárolni)

vampierre · http://sargak.freeblog.hu/ 2008.10.08. 14:43:44

mocskos *.*
A 0%-os indulók világában nem számít mennyivel mész be..
Az eladónak édes mindegy, hogy két hónap múlva elviszi a bank a kocsid... az ő jutaléka már megvan a hitelintézettől...

Neki pont, hogy rossz ha KP-re akarsz kocsit venni..
Mégis valami ösztönösen azt súgta a krapeknak: Ezzel az emberrel meg lehet tenni, hogy húzom a szám, a másikkal meg nem..

mocskos *.* 2008.10.08. 14:49:33

A 0%-ot sem csak úgy pacsira adják. Tudom sokat lehet hallani visszavett autókról de az az esetekek kb 1-2%-a.

Lemúr Miki · http://lemurmiki.wordpress.com/ 2008.10.08. 14:52:30

Mindig sejtettem, hogy a Tisztelet Társasága valahogy a pénzről szól... :)

DEGEC 2008.10.08. 16:05:47

akinek 3 milliardja van semmivel se boldogabb mint akinek 2 milliardja van...

a penz az egy szukseges rossz...
de jo ha van...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.08. 22:34:22

Amit kapsz, az munkapér. Amiről beszélsz, az a honorárium. A nevében is benne van. Nem ugyanaz.

Haloperidol 2008.10.09. 16:23:31

Sztem nem teljesen hülyeség az, hogy pénz=tisztelet.

Nézzük például az értelmiség (orvosok, tanárok, stb...) helyzetét a posztkommunista országokban. Annak idején a sztálinista koncepciónak integráns része volt az, hogy a fentebb felsorolt szakmákban - éles ellentétben a nyugati társadalmakkal - államilag alacsonyan tartották a bért. Ezzel azt érték el, hogy a felsorolt szakmákban dolgozó emberek korruptak lettek (lásd pl a jelenleg is kiirthatatlan hálapénz rendszert) és ezáltal lecsökkent a társadalmi megbecsülésük. Az értelmiség deklasszálása és korrumpálása a kommunizmus egyik legfőbb célja volt, mert így az értelmiség kisebb veszélyt jelentett a diktatórikus rendszerre. Az eredményt pedig ma is lehet látni...
süti beállítások módosítása