Vivát! Elsejétől házvezetőnő leszek.
450 Ft-os órabér, napi hat órában. Három gyerekre is kell vigyáznom közben.
Hála a lebutított önéletrajzomnak (csak érettségit és a döglődő vállalkozást vallottam be), felvettek egy családhoz dolgozni. Délelőtt 10-re kell mennem, délelőtt takarítás (180 négyzetméter), főzés, és a 9 hónapos babára vigyázás. Délben el kell menni az óvodába a középső 3 évesért, az ötödikes nagyfiú már egyedül jár haza. Délután vele tanulni is kell, de ez még nem biztos, mert most egyetemista tanítja. Ha esteleg nekem is menne, akkor talán az is az én feladatom lesz majd. Az anyuka irodája a szomszédban van, így ha baj van, nem vagyok egyedül.
A téli rezsit biztosan tudjuk fizetni. Az októberit a bérszakdolgozatból, a többit ebből a munkából. Aztán novembertől már - ha jól számoltam - 42 000 Ft marad ennivalóra és egyéb kiadásokra a rezsin és az albérleti díjon felül. Ez a mostani 18 000 Ft-hoz képest mesés gazdagság lesz. Félre is tudunk tenni.
Ideális ez a hatórás munka, mert mellette tudok még más interjúkra is járni. A baj csak az, hogy itt hosszú távon számítanak rám. Persze feketén.
Szerdától dolgozom
2008.09.28. 13:17 Szegényember felesége
112 komment
Címkék: munka állás történetünk ennivaló
A bejegyzés trackback címe:
https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr70680809
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.09.28. 14:34:03
Gratulálok! Tapasztalatból mondom, állásból más önbizalommal keres az ember jobbat. Talán ez lesz a kellő "többlet".
Mellesleg szerintem az egyik legkeményebb munkát választottad. De hátha jófejek a gyerekek.
Mellesleg szerintem az egyik legkeményebb munkát választottad. De hátha jófejek a gyerekek.
Kőváry Orsolya · www.irodatunder.hu 2008.09.28. 15:10:28
Gratulálok. Én is csináltam, ha úgy jött ki a lépés. Szerettem. És még csak nem is kell feketén. Válts ki alkalmi munkavállalói könyvet, veszel hozzá közteherjegyet vagy minek mondják és időnként beragasztasz.
Liberté_73 2008.09.28. 15:19:29
Ázzegh' Én miért fizetek ugyanezért 1000Ft/órát???
poprocks 2008.09.28. 15:58:46
Gratulálok, és kéz és lábtörést!
Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.28. 16:17:09
Liberté_73:
vidéken mások a tarifák.
És az anyuka egyedülálló, őszintén megmondta, hogy többet nem tud fizetni.
Nekem meg nem volt most választásom.
vidéken mások a tarifák.
És az anyuka egyedülálló, őszintén megmondta, hogy többet nem tud fizetni.
Nekem meg nem volt most választásom.
Liberté_73 2008.09.28. 16:43:05
Na de ennyire? Duplája?
A vicc az, hogy itt meg ha kell egy ember bármilyen feladatra, olyan nehezen találsz, hogy mindig felmerül bennem a kérdés, hogy hol van itt a munkanélküliség??
A vicc az, hogy itt meg ha kell egy ember bármilyen feladatra, olyan nehezen találsz, hogy mindig felmerül bennem a kérdés, hogy hol van itt a munkanélküliség??
Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.09.28. 17:02:33
A feleségem Rómában 8 euróért csinálta ugyanezt. (Főleg a takarítás volt a lényeg.)
Én, mivel hasonló munka, latin-korrepetálásért 9-et kaptam.
Amúgy örülök, hogy van remény. Továbbra is meggyőződésem, hogy aki akar dolgozni, az tud is. (Persze nem feltétlenül a képzettségének megfelelő helyen...)
Én, mivel hasonló munka, latin-korrepetálásért 9-et kaptam.
Amúgy örülök, hogy van remény. Továbbra is meggyőződésem, hogy aki akar dolgozni, az tud is. (Persze nem feltétlenül a képzettségének megfelelő helyen...)
Cradle 2008.09.28. 18:15:14
Kedves Szegényemberek! Nem olvastam el az összes blogbejegyzést, szóval ha már van ilyen elég a link is: igazából kíváncsi vagyok a havi költségvetésetekre. Mennyi bevételetek van és mennyi kiadásotok egy hónapban? Persze csak akkor, ha nem érzitek ezt tolakodásnak. De gondolom nem, ha ennyire nyíltan és őszintén beszéltek a mindennapi gondjaitokról.
Ja, annó csupán takarításért, alkalmanként fizettem 5000 forintot kb. 2-3 órás munkáért a takesznak. Ma már én sem engedhetem meg magamnak.
Ja, annó csupán takarításért, alkalmanként fizettem 5000 forintot kb. 2-3 órás munkáért a takesznak. Ma már én sem engedhetem meg magamnak.
kok 2008.09.28. 18:50:10
1) nem hinnem, hogy egyetemi diploma miatt nem vennenek fol takaritani. szoval nem ertem minek letagadni.
2) takaritasert 800Ft a minimum, gyerekfelugyelettel inkabb 1500-2000, vagy tobb.
2) takaritasert 800Ft a minimum, gyerekfelugyelettel inkabb 1500-2000, vagy tobb.
lajosak 2008.09.28. 18:50:44
véletlenül nem kecskeméti vagy?)))) tudnék újabb hasonló munkát.
moj 2008.09.28. 19:01:23
ez tényleg iszonyatosan kevés,450 forint egy vicc.
nálunk a takarítónő van 800 ft-os órabérben,gyerek meg sehol.
mellesleg 180 nm-t ki kell pluszban takarítanod,a gyerekeket egyetemista tanítja külön,nem hiszem,h ennek az árnak a dupláját egy rohadt fárasztó melóért nem tudod kicsikarni.
nálunk a takarítónő van 800 ft-os órabérben,gyerek meg sehol.
mellesleg 180 nm-t ki kell pluszban takarítanod,a gyerekeket egyetemista tanítja külön,nem hiszem,h ennek az árnak a dupláját egy rohadt fárasztó melóért nem tudod kicsikarni.
Dr Kangörény 2008.09.28. 19:02:14
Hát egyre erősebb a gyanúm, hogy vagy kamu ez a blog, vagy kedves szegény blogolónak nincs ki a 4 kereke. Bolond és imádja a saját nyomorúságos helyzetét, később hivatkozni is fog rá, hogy milyen élettapasztalatot szerzett. Pedig valójában csak egyszerű pszichológiai eset.
8 általánossal, bejelentett munkaviszony minimum nettó 100. Feltéve, hogy nagyváros közelében élsz és tényleg akarsz dolgozni.
8 általánossal, bejelentett munkaviszony minimum nettó 100. Feltéve, hogy nagyváros közelében élsz és tényleg akarsz dolgozni.
Vérnűsző Barom 2008.09.28. 19:08:39
Lehet gizdázni az órabérekkel,morogni, hogy de hát nekem több, vagy kevesebb, csak nem érdemes.
Ott,ők, akkor és azokkal így egyeztek meg, tehát számukra ez a reális összeg.
Lehet merengeni a fekete munkán is, de az inkább államilag támogatott hiszti. Ugyanis bejelentve ugyan nincs a mókus, de a megkapott jövedelmét feléli, áfát, jövedéki adót fizet belőle, a pénzt feléli, azaz vásárol, tehát a maga szerény módján felpörgeti vele a gazdaságot.
Ha meg nem dolgozna feketén se, akkor ennyi pénz se kerülne a gazdaságba, viszont esetleg még egy kis plusz pénzébe is kerülne az államnak (segély, mifene).
Úgyhogy talán dolgozzon inkább feketén, mint sehogy, mivel így mindenki jól jár.
Túl persze azon az apróságon, hogy aki pénzért dolgozik, az nem az állami bürokráciát (beleértve a pártok támogatását, a völgyhidakat, és még sok egyebet is) kívánja eltartani, hanem saját magát, meg a gyerekeit.
Ott,ők, akkor és azokkal így egyeztek meg, tehát számukra ez a reális összeg.
Lehet merengeni a fekete munkán is, de az inkább államilag támogatott hiszti. Ugyanis bejelentve ugyan nincs a mókus, de a megkapott jövedelmét feléli, áfát, jövedéki adót fizet belőle, a pénzt feléli, azaz vásárol, tehát a maga szerény módján felpörgeti vele a gazdaságot.
Ha meg nem dolgozna feketén se, akkor ennyi pénz se kerülne a gazdaságba, viszont esetleg még egy kis plusz pénzébe is kerülne az államnak (segély, mifene).
Úgyhogy talán dolgozzon inkább feketén, mint sehogy, mivel így mindenki jól jár.
Túl persze azon az apróságon, hogy aki pénzért dolgozik, az nem az állami bürokráciát (beleértve a pártok támogatását, a völgyhidakat, és még sok egyebet is) kívánja eltartani, hanem saját magát, meg a gyerekeit.
Jack__Bauer 2008.09.28. 19:11:43
Nekem is nagyon kevésnek tűnik ez a 450... Én pár évvel ezelőtt diákmunka keretében portáskodtam nyáron óránként 500 forintért, egy átmeneti szálláson úgy, hogy állítólag a hely 800-at fizetett a diákszövetkezetnek. A munka abból állt, hogy este be kellett zárnom a kaput, _leellenőrizni_ a takarítás megtörténtét (a lakók felváltva takarították a közös helyiségeket), aludni, majd hajnalban kiengedni a munkába igyekvőket.
Jack__Bauer 2008.09.28. 19:17:18
Vérnüsző Barom: azért arról se feledkezz meg, ha úgy nagy általánosságban beszélünk a fekete munkáról, hogy ezeknek az embereknek se biztosításuk, se nyugdíjjárulékuk nincs. Tehát szép dolog, hogy áfát úgyis fizet a pénzéből, csak az a kérdés, hogy 40 év múlva miből fog megélni. De legalább annak jó, aki foglalkoztatja... (nettó 100e bérköltsége ugyanis ca. 200e, tehát a munkáltató a felét "megtakarítja". forrás: www.adozona.hu/kalkulator_ber.aspx )
harcibarbi 2008.09.28. 19:22:51
Én is kíváncsi lennék egy kiadás-bevétel posztra - tételesen.
Ígértél is egyet valamelyik előző posztban.
Egyébként meg granula a munkához. Ugyanezt kéne, csak mondjuk Angliában, egyedülállóként : )
Ígértél is egyet valamelyik előző posztban.
Egyébként meg granula a munkához. Ugyanezt kéne, csak mondjuk Angliában, egyedülállóként : )
Jack__Bauer 2008.09.28. 19:23:00
mxplanet: szakadj már el ettől a "ha-internetre-tellik-nem-is-vagytok-szegények" szövegtől. Milliószor ki lett már vesézve, hogy internetezni nemcsak otthonról lehet, de ha mégis, egy blog futtatásához nem kell egy komoly sávszélességű net. Cserébe neten lehet állást keresni, levelezést bonyolítani, stb. Gyakorlatilag net nélkül felsőfokú végzettséget igénylő munkát szerintem marha nehéz találni.
És akkor azt még nem is említettem, hogy az AdSense-nek hála, talán még pénzt is hozhat előbb-utóbb a blog Szegényemberék konyhájára!
És akkor azt még nem is említettem, hogy az AdSense-nek hála, talán még pénzt is hozhat előbb-utóbb a blog Szegényemberék konyhájára!
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.09.28. 19:25:36
180 nm, és nem tud többet fizetni... nekem ez életszerűtlen...
Egyébként kisgyerekre kellett már vigyáznod 2 óránál többet?
Nem rémisztgetni akarlak, de a 9 hónapos gyerek a legrosszabb kategória... ülni tud, meg fel is áll, de lehet, hogy visszaülni sem tud, csak hanyattesni (esetleg ezt akkor is előadja, ha egyébként leül...). Kúszik-mászik, esetleg ha mozgékony, már járkál is...egyszóval, ha nem alszik, rohanhatsz mögötte, hogy önmagától megmentsd. Emellett mindent megeszik, leránt, magasból leesik, de azt nem tudja megmondani, hogy ha baja van...
A kisebbik most 11 hónapos nálunk, tudom, miről beszélek.
Mettált, bírod? :) Mert ez is kemény lesz!
Egyébként kisgyerekre kellett már vigyáznod 2 óránál többet?
Nem rémisztgetni akarlak, de a 9 hónapos gyerek a legrosszabb kategória... ülni tud, meg fel is áll, de lehet, hogy visszaülni sem tud, csak hanyattesni (esetleg ezt akkor is előadja, ha egyébként leül...). Kúszik-mászik, esetleg ha mozgékony, már járkál is...egyszóval, ha nem alszik, rohanhatsz mögötte, hogy önmagától megmentsd. Emellett mindent megeszik, leránt, magasból leesik, de azt nem tudja megmondani, hogy ha baja van...
A kisebbik most 11 hónapos nálunk, tudom, miről beszélek.
Mettált, bírod? :) Mert ez is kemény lesz!
Ubuntufan 2008.09.28. 19:27:34
maxplanet: szívemből szóltál...
A bloggernek gőze sincs az igazi szegénységről, meg munkanélküliségről.
Amúgy gratula, inkább dolgozz, mint hogy ezt a baromságot folytasd.
A bloggernek gőze sincs az igazi szegénységről, meg munkanélküliségről.
Amúgy gratula, inkább dolgozz, mint hogy ezt a baromságot folytasd.
missparker 2008.09.28. 19:33:11
Néha én is kamunak érzem ezt a blogot. Mintha valaki úgy írna a szegénységről, hogy valójában nem nagyon van fogalma róla. Pl. ruhák a Zaraból, meg a Promodból, vívmány, hogy nem vesz ásványvizet stb., de 450 Ft-os órabérért házvezetőnőnek áll.
Egy ilyen munka itt is 1000 Ft/óránál kezdődik, pedig én is vidéki vagyok.
Egy ilyen munka itt is 1000 Ft/óránál kezdődik, pedig én is vidéki vagyok.
Munkanélküli 2008.09.28. 19:38:13
November 1-től válok munkanélkülivé. Sopron környékén is tud valaki hasonló munkát? /Takaírás nélküli gyerekvigyázás, vagy idősgondozás. Nem egészségügyi végzettségű vagyok./Szintén diplomám van, de szerintem is érdemes letagadni../
Köszi
Köszi
harcibarbi 2008.09.28. 19:43:51
Akár kamu akár nem, ez arról szól, hogy valaki megzökken anyagilag. Minden második poszt kinn van a címlapon, nem mondja meg mit csinál, ne lehessen konkretizálni. Ez - minden értelmiségi ember szegénység blogja.
Vállakozás nyögdécselés megvan, tanár/közalkalmazott meló megvan,. panel megvan, teszkó/egyéb olcsó bolt megvan.
Nyilván nem véletlen az internet megtartása. Nincs itt semmi kétségbeesés.
Vállakozás nyögdécselés megvan, tanár/közalkalmazott meló megvan,. panel megvan, teszkó/egyéb olcsó bolt megvan.
Nyilván nem véletlen az internet megtartása. Nincs itt semmi kétségbeesés.
pipacs 2008.09.28. 19:47:18
gyerekek. a szociólógusok a szegénységet a következőképpen vizsgálják. 10 tizedre (decilis) osztják a társadalmat. aki az alsó három tizedben van (fejből írom, remélem jól emléxem), azt hívják hivatalosan szegénynek. tehát a szegénységen belül is vannak fokozatok, a világ nem fekete-fehér, tudod.
egy átlag vidéki pedagógus-munkanélküli pár pedig simán belefér ebbe a kategóriába, nem szükséges konkrétan éhezni. az a legalsó decilis.
egy átlag vidéki pedagógus-munkanélküli pár pedig simán belefér ebbe a kategóriába, nem szükséges konkrétan éhezni. az a legalsó decilis.
nabazmeg · http://www.nabazmeg.hu 2008.09.28. 19:49:52
túl olcsón vállaltad ezt a komplex szolgáltatást...ha nem tagadod le a végzettséged:
1. jobban megbíznak benned
2. rád bízzák a korrepetálást
3. jobban megbecsülnek, mert látják, h. éppen nem jött ki a lépés
4. talán, esetleg, a cégben ajánlanak v.mit.
mondhatnék még egyéb indokokat is, de majd úgyis kialakul...
egyébként meg tényleg érdekes volna a költségvetésetek, mert szerintem ebből nem lehet kijönni...ideig-óráig talán, de évekig tuti nem, egyébként garantált fizikai és mentlális leépülés...gondolj csak egy szimpla fogászatra vagy nőgyógyira...
bár...sz.tem 1 kicsit bűzlik ez az egész...akinek ki van a valaga, nem fog netet előfizetni...nálam legalábbis uccsó dolog lenne
1. jobban megbíznak benned
2. rád bízzák a korrepetálást
3. jobban megbecsülnek, mert látják, h. éppen nem jött ki a lépés
4. talán, esetleg, a cégben ajánlanak v.mit.
mondhatnék még egyéb indokokat is, de majd úgyis kialakul...
egyébként meg tényleg érdekes volna a költségvetésetek, mert szerintem ebből nem lehet kijönni...ideig-óráig talán, de évekig tuti nem, egyébként garantált fizikai és mentlális leépülés...gondolj csak egy szimpla fogászatra vagy nőgyógyira...
bár...sz.tem 1 kicsit bűzlik ez az egész...akinek ki van a valaga, nem fog netet előfizetni...nálam legalábbis uccsó dolog lenne
Vérnűsző Barom 2008.09.28. 19:52:34
Jack: Sajnos, nincs igazad nyugdíjilag. Ugyanis ha a teljes jövedelmét adná oda valaki MOST az államnak, akkor se lenne belőle akárhány év múlva pénze, lévén azt MOST éli fel az állam. Tíz-húsz év múlva meg majd az akkori dolgozók akkori befizetéseiből próbál megy nyugdíjat húzuni a mostani befizető. Nem fog neki sikerülni a jelenlegi adatok alapján.
A 450 Ft-ja tényleg kevés, de egyrészt csend van a kajáról, közlekedésről, másrészt meg ha elvállalja, akkor az ő dolga. ha neki ennyiért ott, akkor, olyan feltételek mellett megéri, akkor picsoghatunk itt akármilyen egyéb összegekről, teljesen felesleges. Ennyit adnak neki, elfogadja, jó. Ha többet kér, és nem adják meg, akkor meg így járt. Ez van, vállalja be, vagy keresgéljen tovább.
A blog vagy kamu, vagy nem. Tételezzük fel, hogy nem, fogadjuk el állításait, vagy ne nézegessük.
Ha nem kamu, akkor is elég rutintalan a blogger, éppúgy, mint a tavalyi indexes mókus, aki megpróbált megélni a havi minimálból. Sajna, nem megy. A szegénységhez, a munkakereséshez rutin kell. Olyan, amit tapasztalati úton megszerezhet valaki, de egyetemen nem oktatják...
A 450 Ft-ja tényleg kevés, de egyrészt csend van a kajáról, közlekedésről, másrészt meg ha elvállalja, akkor az ő dolga. ha neki ennyiért ott, akkor, olyan feltételek mellett megéri, akkor picsoghatunk itt akármilyen egyéb összegekről, teljesen felesleges. Ennyit adnak neki, elfogadja, jó. Ha többet kér, és nem adják meg, akkor meg így járt. Ez van, vállalja be, vagy keresgéljen tovább.
A blog vagy kamu, vagy nem. Tételezzük fel, hogy nem, fogadjuk el állításait, vagy ne nézegessük.
Ha nem kamu, akkor is elég rutintalan a blogger, éppúgy, mint a tavalyi indexes mókus, aki megpróbált megélni a havi minimálból. Sajna, nem megy. A szegénységhez, a munkakereséshez rutin kell. Olyan, amit tapasztalati úton megszerezhet valaki, de egyetemen nem oktatják...
Tunya · http://www.tunyaisverige.blogspot.com 2008.09.28. 19:57:40
Nem értem én ezt a diploma letagadásos dolgot......Amúgy meg már bocs de tényleg nincs ki a 4 kereked ha 450 FT-os órabérért elvállalsz egy munkát feketén, mert a diákmunkát jobban megfizetik manapság már......Akkor már jelentsen be 8 órás minimálbérre és te is jól jársz......
De én ezt az egész gennyes magyar társadalmat nem értem ezzel az állandó fusizással! A büdös életben nem fog így előrejutni az ország és a véleményem az, hogy ez egyre kevésbé a politikusok bűne!
De én ezt az egész gennyes magyar társadalmat nem értem ezzel az állandó fusizással! A büdös életben nem fog így előrejutni az ország és a véleményem az, hogy ez egyre kevésbé a politikusok bűne!
pipacs 2008.09.28. 20:07:45
munkanélküli
ha soproni vagy, biztos tudsz németül. a szomszéd ausztriában úgy tudom hiány van az ilyesmiből.
ha soproni vagy, biztos tudsz németül. a szomszéd ausztriában úgy tudom hiány van az ilyesmiből.
harcibarbi 2008.09.28. 20:10:21
Szerintem tökmindegy mennyiér mit vállal.
Átmenetileg egy takarításbókl is lóvé van.
A költségvetés mellett érdekelne Szegényember hozzáállása a nagy semmihez.
Átmenetileg egy takarításbókl is lóvé van.
A költségvetés mellett érdekelne Szegényember hozzáállása a nagy semmihez.
harcibarbi 2008.09.28. 20:14:12
Ja, meg az az érdekes, hogy semmi indulat nincs a posztokban.
Minden olyan könnyed kuncogós.
Minden olyan könnyed kuncogós.
harcibarbi 2008.09.28. 20:14:12
Ja, meg az az érdekes, hogy semmi indulat nincs a posztokban.
Minden olyan könnyed kuncogós.
Minden olyan könnyed kuncogós.
bölcsésztanár 2008.09.28. 20:17:25
Neeeem. Eddig mindent elhittem, de ez most nehezen megy. Tényleg lementél kutyába? Takarításhoz még érettségi se kell... Írd, hogy csak a blog kedvéért tetted ezt ide föl, vagy szociológiai tanulmány miatt csinálod, vagy nem is csinálod, csak kíváncsi voltál a reakciókra. Azt elhiszem. Ennyire nincs munka ott, ahol laksz?
sebpali 2008.09.28. 20:21:10
Tunya,
és ha én magánemberként foglalkoztatnék egy ilyen házvezetőnőt LEGÁLISAN, vajon hány helyre kéne bejelentenem, nyomtatványokat töltögetnem, mennyi adót kéne még fizetnem, stb? - egyáltalán, vajon lehetek én magánemberként foglalkoztató?
Vagy legyen minden kertész-házvezető stb. vállalkozó? - Én csináltam, épp most adom vissza az igazolványt - pl. azért, mert heti 36 órát el nem érő munkaviszonyom mellett - hiába adózol ennek keretében többet, mint az akármilyen kétszeres minimálbér - vállalkozóként muszáj lenne bevételtől függetlenül még majd' 40000 Ft-ot perkálni az államnak havonta.
A túlszabályozottság/ túladóztatás és az elsőből következő erős bürokrácia, az adó- és járulékrendszer bonyolultsága és állandó változása igenis oka a jelenségnek. Szvsz.
és ha én magánemberként foglalkoztatnék egy ilyen házvezetőnőt LEGÁLISAN, vajon hány helyre kéne bejelentenem, nyomtatványokat töltögetnem, mennyi adót kéne még fizetnem, stb? - egyáltalán, vajon lehetek én magánemberként foglalkoztató?
Vagy legyen minden kertész-házvezető stb. vállalkozó? - Én csináltam, épp most adom vissza az igazolványt - pl. azért, mert heti 36 órát el nem érő munkaviszonyom mellett - hiába adózol ennek keretében többet, mint az akármilyen kétszeres minimálbér - vállalkozóként muszáj lenne bevételtől függetlenül még majd' 40000 Ft-ot perkálni az államnak havonta.
A túlszabályozottság/ túladóztatás és az elsőből következő erős bürokrácia, az adó- és járulékrendszer bonyolultsága és állandó változása igenis oka a jelenségnek. Szvsz.
Tunya · http://www.tunyaisverige.blogspot.com 2008.09.28. 20:24:55
Most olvasom még egyszer.......Ez a 9 hónapos babára vigyázás is sántít! Volt vagy mostani pici gyermekes anyukák: ti magára hagynátok egy "idegennel" egy 9 hónapos csecsemőt?Ők még bőven szopnak is meg minden szerény tudásom szerint....... Furcsa itt Nekem sok minden........
2008.09.28. 20:31:17
Ez az igazi kamu, figyelem:
A következő időpontokban került fel post a blogra, az elmúlt 4 napot néztem tüzetesen, de előtte is ez a tendencia, mindegyik az asszonyka tollából:
2008.09.25. (csüt) - 7:54; 9:23; 11:13; 12:14
2008.09. 26. (péntek) - 7:00; 11:00; 14:03; 19:23
2008.09.27. (szombat) - 8:42; 13:20; 14:19
2008.09.28. (vasnap) - 11:26; 13:17
Tehát, 25-26-át nézve, egész nap a gép előtt ültél és sírtál, hogy csóró vagy! Csütörtökön egész délelőtt, pénteken szinte egész nap. Reggel 7-8tól, du 1-2ig biztosan, minden nap!
Egy ilyen poszt összehozása mindennel együtt, 1-1,5 óra! Min naponta 4 órád megy el postok írogatásával! Nincs jobb dolgod ezekben az időpontokban?
Nem gondoltál rá, hogy ezért vagy csóró, ha egyáltalán csóró vagy?
FIGYELEM: Szerdától, ha a blog kihal, mert lecsökken a postok száma napi 4-5ről, 1-2re, de akkor a kedves asszonyka, nem csinál semmit egész nap csak dolgozik, alszik és postot ír, akkor elhiszem hogy csóró! De hangsúlyozom, akkor még egy vajaskenyeret nem kent meg,
mert ugye:
24óra=6óra munka + 3óra postolás + 8óra alvás + 3 óra más interjúkra járkálás + 4 óra szabad!
És nem utazott, nem látta a családját, nem evett, nem ivott!
Vagy: megy minden az eredeti kerékvágásban, napi 4-5 post, akkor viszont nem dolgozik semmit, ami egy ilyen melónál 2-3 nap alatt kiderül!
Vagy: szerdától megszűnik a blog!
Figyelemmel várom a fejleményeket, a blogot beraktam a könyvjelzők közé, hogy el ne felejtsem, pénteken megnézem a tutit! :D
A következő időpontokban került fel post a blogra, az elmúlt 4 napot néztem tüzetesen, de előtte is ez a tendencia, mindegyik az asszonyka tollából:
2008.09.25. (csüt) - 7:54; 9:23; 11:13; 12:14
2008.09. 26. (péntek) - 7:00; 11:00; 14:03; 19:23
2008.09.27. (szombat) - 8:42; 13:20; 14:19
2008.09.28. (vasnap) - 11:26; 13:17
Tehát, 25-26-át nézve, egész nap a gép előtt ültél és sírtál, hogy csóró vagy! Csütörtökön egész délelőtt, pénteken szinte egész nap. Reggel 7-8tól, du 1-2ig biztosan, minden nap!
Egy ilyen poszt összehozása mindennel együtt, 1-1,5 óra! Min naponta 4 órád megy el postok írogatásával! Nincs jobb dolgod ezekben az időpontokban?
Nem gondoltál rá, hogy ezért vagy csóró, ha egyáltalán csóró vagy?
FIGYELEM: Szerdától, ha a blog kihal, mert lecsökken a postok száma napi 4-5ről, 1-2re, de akkor a kedves asszonyka, nem csinál semmit egész nap csak dolgozik, alszik és postot ír, akkor elhiszem hogy csóró! De hangsúlyozom, akkor még egy vajaskenyeret nem kent meg,
mert ugye:
24óra=6óra munka + 3óra postolás + 8óra alvás + 3 óra más interjúkra járkálás + 4 óra szabad!
És nem utazott, nem látta a családját, nem evett, nem ivott!
Vagy: megy minden az eredeti kerékvágásban, napi 4-5 post, akkor viszont nem dolgozik semmit, ami egy ilyen melónál 2-3 nap alatt kiderül!
Vagy: szerdától megszűnik a blog!
Figyelemmel várom a fejleményeket, a blogot beraktam a könyvjelzők közé, hogy el ne felejtsem, pénteken megnézem a tutit! :D
irredenta vipera 2008.09.28. 20:31:22
@akik nem értik a diploma letagadását:
Látszik, hogy nincs egynél több diplomátok. Igen, van olyan, és nem is ritka, hogy a pályázott munkahelyre azért nem vesznek fel, mert túlképzett vagy. A féltestvérem EZÉRT nem talált Magyarországon állást; 6 diplomája van.
Ez a 450 Ft/óra ezért a melóért viszont tényleg nevetséges, akár vidék, akár nem vidék. Hosszú távra már nem az - hanem kész röhej. 180 nm. + 3 gyerek...? Nem hiszem el, hogy nincs a környéken ennél jobb ajánlat, nézz körül még egyszer!
@harcibarci:
Magyar ember tud röhögni azon, amin más csak sírni tudna, de lehet, hogy te még Hofi Géza előtt születtél... ;))) Ha folyton síránkozna, az jobb lenne? Na ugye. Így van benne valami, amit az ómagyarok (gerinces élőlény) méltóságnak neveztek.
Látszik, hogy nincs egynél több diplomátok. Igen, van olyan, és nem is ritka, hogy a pályázott munkahelyre azért nem vesznek fel, mert túlképzett vagy. A féltestvérem EZÉRT nem talált Magyarországon állást; 6 diplomája van.
Ez a 450 Ft/óra ezért a melóért viszont tényleg nevetséges, akár vidék, akár nem vidék. Hosszú távra már nem az - hanem kész röhej. 180 nm. + 3 gyerek...? Nem hiszem el, hogy nincs a környéken ennél jobb ajánlat, nézz körül még egyszer!
@harcibarci:
Magyar ember tud röhögni azon, amin más csak sírni tudna, de lehet, hogy te még Hofi Géza előtt születtél... ;))) Ha folyton síránkozna, az jobb lenne? Na ugye. Így van benne valami, amit az ómagyarok (gerinces élőlény) méltóságnak neveztek.
missparker 2008.09.28. 20:32:04
Bölcsésztanár: mi az, hogy lement kutyába? Mi baj a takarítással? Becsületes kétkezi munka. Ezzel konkrétan az a baj, hogy nem fizetik meg.
Ha prostinak állt volna, na az kutyába lemenés.
Tunya: igen... Kamu ez nagyon, tele provokációval, de szociológiai tanulmánynak nem rossz.
Ha prostinak állt volna, na az kutyába lemenés.
Tunya: igen... Kamu ez nagyon, tele provokációval, de szociológiai tanulmánynak nem rossz.
2008.09.28. 20:37:45
Vipera:
Nem arról volt itt szó, hogy egy multinak beadta az önéletrajzot és az kirakta! Magánembernek, feketén adta a dolgokat!
A multinak gáz, ha túl sok papírod van, mert kis hazánkban úgy működik, hogy diploma, meg ez az végzettség, papír után jár +x forint a minimálbérre! A multinak nem jó ha, tele van fölösleges diplomás takarítónőkkel, mert többet kell fizetnie ugyanazért a melóért, a törvények miatt!
Hülyeséget beszélsz!
Nem arról volt itt szó, hogy egy multinak beadta az önéletrajzot és az kirakta! Magánembernek, feketén adta a dolgokat!
A multinak gáz, ha túl sok papírod van, mert kis hazánkban úgy működik, hogy diploma, meg ez az végzettség, papír után jár +x forint a minimálbérre! A multinak nem jó ha, tele van fölösleges diplomás takarítónőkkel, mert többet kell fizetnie ugyanazért a melóért, a törvények miatt!
Hülyeséget beszélsz!
Tunya · http://www.tunyaisverige.blogspot.com 2008.09.28. 20:40:01
Sebpali! Igen az IS oka kb 20%-ban véleményem szerint.....De ebbe ne menjünk bele, mert magyarok 90%-val képtelenség vitatkozni arról, hogy érdemes és jó e fizetni vagy esetleg tisztességesen élni és nem mindenhol a kibúvókat keresni meg a kiskapukat....
Ver Sacrum 2008.09.28. 20:40:04
Kangörény,
azt írod: "8 általánossal, bejelentett munkaviszony minimum nettó 100"
Érdekelne, honnan az infó. Két diplomával nyomom, bejelentve, valamivel kevesebbért. És még örülhetek, mert egy tanársegéd ismerősom doktori fokozattal ennél is kevesebbet kap, szintén teljes munkaidőért.
azt írod: "8 általánossal, bejelentett munkaviszony minimum nettó 100"
Érdekelne, honnan az infó. Két diplomával nyomom, bejelentve, valamivel kevesebbért. És még örülhetek, mert egy tanársegéd ismerősom doktori fokozattal ennél is kevesebbet kap, szintén teljes munkaidőért.
Tunya · http://www.tunyaisverige.blogspot.com 2008.09.28. 20:42:43
missparker: Annak tanulok, bár nem az lesz belőlem (lehet hogy én is itt végzem, mint a post író vagy a Blahán a Mc-ben :D:D) és azt kell hogy mondjam hogy annak is katasztrófa, mert nem létező dolgokat jelenít meg aminek semmi köze a valósághoz, vagy csak nagyon kissé kötődik ahhoz!
2008.09.28. 20:44:33
www.workania.hu/allas/netinfobank-kft/O617114?form=585466832
Ja és kedves szegény emberné!
a fenti link, az pont a te blogod egyik hirdetésében találtam!
Nem kerestem sokat, szám szerint 2 percet, hogy olyat találjak, ami részmunkaidő, semmi extra nem kell hozzá!
Jó nem 150-400,000 huf a fizetés, mint amit írnak, de nem is 42,000!
Tudnám, hogy miért nincs ennyi eszed ha tényleg csóró vagy, és el kell vállalj egy ilyen melót ennyiért, mert nincs más!
Úgyis minden nap a net előtt ülsz, hasznosítsd a felesleges időt, csinálj belőle lóvét!
Ja és kedves szegény emberné!
a fenti link, az pont a te blogod egyik hirdetésében találtam!
Nem kerestem sokat, szám szerint 2 percet, hogy olyat találjak, ami részmunkaidő, semmi extra nem kell hozzá!
Jó nem 150-400,000 huf a fizetés, mint amit írnak, de nem is 42,000!
Tudnám, hogy miért nincs ennyi eszed ha tényleg csóró vagy, és el kell vállalj egy ilyen melót ennyiért, mert nincs más!
Úgyis minden nap a net előtt ülsz, hasznosítsd a felesleges időt, csinálj belőle lóvét!
missparker 2008.09.28. 20:45:37
Tunya: asszonyunk feszegeti a határokat. A feketemunka emlegetése szerintem már erős, de ugye mindkét kertévé is megjelent már a postok közt, gyanús, hogy vmi fókuszos-magellános izé... De menjünk bele a játékába, hátha kiderül.
gyz 2008.09.28. 20:47:16
ha ez igaz, leköltözöm vidékre.
Itt 1000 Ft alatt nem találunk senkit, és ebben csak az van benne, hogy vigyáz a gyerekre, ráadásul az ebédet is mi főzzük (jó szívvel, de akkor is).
Nagyon gyanús ez így.
Itt 1000 Ft alatt nem találunk senkit, és ebben csak az van benne, hogy vigyáz a gyerekre, ráadásul az ebédet is mi főzzük (jó szívvel, de akkor is).
Nagyon gyanús ez így.
missparker 2008.09.28. 20:51:24
Ez is egy kicsit fura:
"Délelőtt 10-re kell mennem, délelőtt takarítás (180 négyzetméter), főzés, és a 9 hónapos babára vigyázás. Délben el kell menni az óvodába a középső 3 évesért,"
10:00-11:30 körbetakarítja a 180 nm-t, megfőz 4 személyre + a babának is készít valamit, meg is eteti.
Délre kell mennie az oviba, tehát ha jó indulattal fél órát számítunk az ovibamenésre, akkor másfél óra alatt kitakarított, úgy hogy saját tapasztalataim szerint egy 9 hónapost megetetni min. egy óra.
"Délelőtt 10-re kell mennem, délelőtt takarítás (180 négyzetméter), főzés, és a 9 hónapos babára vigyázás. Délben el kell menni az óvodába a középső 3 évesért,"
10:00-11:30 körbetakarítja a 180 nm-t, megfőz 4 személyre + a babának is készít valamit, meg is eteti.
Délre kell mennie az oviba, tehát ha jó indulattal fél órát számítunk az ovibamenésre, akkor másfél óra alatt kitakarított, úgy hogy saját tapasztalataim szerint egy 9 hónapost megetetni min. egy óra.
KL 2008.09.28. 21:04:54
Egy tényleg profi bejárónő feketén 120 ezret tud megkeresni egy hónapban (szerény, 800 forintos órabérrel számolva). Egy tényleg jó bejárónőnek több munkaajánlata van, mint amennyit el tud látni.
Nagyon nehéz jó bejárónőt találni, nekünk is gondunk van, hogy egy megbízható profit találjunk.
Minőségi szellemi segédmunka végzésére (pld. tanulmányok szerkesztése, pályázatok írása, fordítás) lehetetlen jó embert találni, pedig 200 nettót is kifizetne ezért az ember egy hónapban.
A legnehezebb persze kitörni a szegénység tudatából, és megváltoztatni a hozzáállásunkat.
Aki nincs még 35 éves, viszonylag ép szellemileg és testileg, és képes kompromisszumokra, legálisan meg tud keresni egy nagyvárosban legalább havi nettó 150 ezret.
Természetesen, ha a költözés, az ingázás, új szakma elsajátítása, kemény és kitartó küzdelem a körülményekkel túl nagy kompromisszumot jelent valakinek, akkor nem marad más, mint hogy kompromisszumot kell kötni az életkörülményeink tekintetében. Ez nem kritika, tényközlés.
Nagyon nehéz jó bejárónőt találni, nekünk is gondunk van, hogy egy megbízható profit találjunk.
Minőségi szellemi segédmunka végzésére (pld. tanulmányok szerkesztése, pályázatok írása, fordítás) lehetetlen jó embert találni, pedig 200 nettót is kifizetne ezért az ember egy hónapban.
A legnehezebb persze kitörni a szegénység tudatából, és megváltoztatni a hozzáállásunkat.
Aki nincs még 35 éves, viszonylag ép szellemileg és testileg, és képes kompromisszumokra, legálisan meg tud keresni egy nagyvárosban legalább havi nettó 150 ezret.
Természetesen, ha a költözés, az ingázás, új szakma elsajátítása, kemény és kitartó küzdelem a körülményekkel túl nagy kompromisszumot jelent valakinek, akkor nem marad más, mint hogy kompromisszumot kell kötni az életkörülményeink tekintetében. Ez nem kritika, tényközlés.
dabadab 2008.09.28. 21:06:59
pipacs 2008.09.28. 20:07:45
A szomszédos Ausztriában a házi ápolás az pont olyan terület, amit nagyon védenek a magyar munkavállalóktól (mivel ők 2011-ig még munkavállalási engedélyhez kötik az új EU-s tagállamok polgárainak ausztriai munkavállalását). Egyébként meg hiány nincs, elég sok soproni asszony és lány jár ki "Ósztriába" takarítani meg házvezetősködni.
A szomszédos Ausztriában a házi ápolás az pont olyan terület, amit nagyon védenek a magyar munkavállalóktól (mivel ők 2011-ig még munkavállalási engedélyhez kötik az új EU-s tagállamok polgárainak ausztriai munkavállalását). Egyébként meg hiány nincs, elég sok soproni asszony és lány jár ki "Ósztriába" takarítani meg házvezetősködni.
Tunya · http://www.tunyaisverige.blogspot.com 2008.09.28. 21:07:57
missparker: Jah ezt mondtam én is néhány lappal feljebb, hogy nincs az az anya a földön aki a 9 hónapos gyerekét bébisziterre bízza, ha meg nem bízza azért a gyerek mellett lehet takarítani, sőt séta gyanánt a picivel el lehet hozni a 3 évest is az oviból!
Hozzáteszem Nekem nincs gyerekem,de végignéztem hogy neveli fel édesanyám a kisebbik húgomat, mivel 8 év van köztünk!
Hozzáteszem Nekem nincs gyerekem,de végignéztem hogy neveli fel édesanyám a kisebbik húgomat, mivel 8 év van köztünk!
Vérnűsző Barom 2008.09.28. 21:15:44
Hm. Akkor egy frankó apróhirdi, az oldalka témájához, bár kissé persze off a dolog.
Tulképp házvezetőnőt keresek (tehát férfiak ne jelentkezzenek, hiába felelnének meg egyébként a kiírásnak, viszont kora, külseje, vallási, felekezeti, nemzeti hovatartozása mellékes).
Hetente egy-két alkalomra, belvárosi, jól megközelíthető helyre kéne járnia. Takarítás, mosás, főzés lenne a feladata, időnként nagytakarítással, ablakmosással, ilyesmivel megspékelve. Kialkudott, mindkettőnk számára elfogadható összeget fizetek, de órabért nem vagyok hajlandó adni (teregesse otthon a picsáját időre, ne nálam pénzért).
Gyerekre, kutyára, macskára nem kell vigyáznia, viszont én sem kívánok semmiféle extra dologgal foglalkozni. Azaz, ha van kék könyvecskéje, és elrendez ezzel kapcsolatban mindenfélét, akkor beragasztgatom, aláírom a nemtudommit, de ennél többet ne várjon tőlem élete legalizálásával kapcsolatban. Ha nincs, akkor a kezébe adom a bruttónak tekinthető zsét, és oldja meg a továbbiakban az életét, ahogy akarja.
Jelentkezni itt a blogon lehet, de ha szépen megkérjük a blogoló szegényasszonyt, talán továbbítja e-mailben az állás után érdeklődők elérhetőségét.
Grafológussal ellenőrizhető, hosszabb-rövidebb életrajz, motivációs levél, horoszkóp, ilyesmi nem szükséges, viszont a megfelelő munkaeszközök, anyagok ismerte, beszerzése,a normális, korrekt munkavégzés, és a minimális kommunikációra alkalmas magyar nyelvismeret viszont igen.
Jelenlegi, vagy egykori APEH-, illetve egyéb bármilyen állami alkalmazotti múlt kizáró tényező (kivéve oktatás, egészségügy gyakorlati területe), a nyelvtudás, diplomák száma, milyensége számomra mellékes, mivel az egymás közötti kommunikációt nem szeretném a szükségesnél magasabb szintre emelni, egyéb dolgokban pedig nem vagyok kíváncsi a véleményére..
Amennyiben nálam megfelel, bónuszként további helyekre szívesen ajánlom.
Ennyi az apróhirdim. Szerintetek most lehúzós, sumák adócsaló vagyok, vagy a lehetőségei szerint másoknak jövedelmet biztosító munkaadó?
Egyébként a hirdi frankó, tényleg keresek megfelelő bejárónőt.
Tulképp házvezetőnőt keresek (tehát férfiak ne jelentkezzenek, hiába felelnének meg egyébként a kiírásnak, viszont kora, külseje, vallási, felekezeti, nemzeti hovatartozása mellékes).
Hetente egy-két alkalomra, belvárosi, jól megközelíthető helyre kéne járnia. Takarítás, mosás, főzés lenne a feladata, időnként nagytakarítással, ablakmosással, ilyesmivel megspékelve. Kialkudott, mindkettőnk számára elfogadható összeget fizetek, de órabért nem vagyok hajlandó adni (teregesse otthon a picsáját időre, ne nálam pénzért).
Gyerekre, kutyára, macskára nem kell vigyáznia, viszont én sem kívánok semmiféle extra dologgal foglalkozni. Azaz, ha van kék könyvecskéje, és elrendez ezzel kapcsolatban mindenfélét, akkor beragasztgatom, aláírom a nemtudommit, de ennél többet ne várjon tőlem élete legalizálásával kapcsolatban. Ha nincs, akkor a kezébe adom a bruttónak tekinthető zsét, és oldja meg a továbbiakban az életét, ahogy akarja.
Jelentkezni itt a blogon lehet, de ha szépen megkérjük a blogoló szegényasszonyt, talán továbbítja e-mailben az állás után érdeklődők elérhetőségét.
Grafológussal ellenőrizhető, hosszabb-rövidebb életrajz, motivációs levél, horoszkóp, ilyesmi nem szükséges, viszont a megfelelő munkaeszközök, anyagok ismerte, beszerzése,a normális, korrekt munkavégzés, és a minimális kommunikációra alkalmas magyar nyelvismeret viszont igen.
Jelenlegi, vagy egykori APEH-, illetve egyéb bármilyen állami alkalmazotti múlt kizáró tényező (kivéve oktatás, egészségügy gyakorlati területe), a nyelvtudás, diplomák száma, milyensége számomra mellékes, mivel az egymás közötti kommunikációt nem szeretném a szükségesnél magasabb szintre emelni, egyéb dolgokban pedig nem vagyok kíváncsi a véleményére..
Amennyiben nálam megfelel, bónuszként további helyekre szívesen ajánlom.
Ennyi az apróhirdim. Szerintetek most lehúzós, sumák adócsaló vagyok, vagy a lehetőségei szerint másoknak jövedelmet biztosító munkaadó?
Egyébként a hirdi frankó, tényleg keresek megfelelő bejárónőt.
toria 2008.09.28. 21:28:01
Az alkalmi munkavállalói könyv létezik még? Mert az igazán nem kerülne sokba, havi 5 nap 2e Fttal az 1e Ft adófizetés, és máris kicsibb szürke volna ez az egész! Ráadásul ugyebár abból csurogna a magánnyugdíjba is valami, szolgálati idő is volna...sosem lehet tudni mikor hiányozna ez a pár nap.
Cradle 2008.09.28. 21:33:54
"Egyébként a hirdi frankó"
Ez kivercsizte biztit. Most megyek és öngyi leszek. Frankón.
Ez kivercsizte biztit. Most megyek és öngyi leszek. Frankón.
rebe 2008.09.28. 21:44:35
A lakásom 90 négyzetméter, ha ennek a dupláját kellene takarítanom, úgy hogy közben főzök és egy 9 hónapos babára vigyázok, mindezt 2 óra alatt, a sok karu istennőből 2 kellene. Gyerekért menni, tanulni vele? Közben ki vigyáz a kicsire?
Szegényember felesége Te mesét mondasz nekünk, hogy elaltass minket.
Szegényember felesége Te mesét mondasz nekünk, hogy elaltass minket.
Dike 2008.09.28. 21:49:37
Hubazmeg, apróhirdi. Te beszélni újmagyar, emzéperx?
6. Lenin 2008.09.28. 21:51:14
Biztos, hogy egeszseges dolog az Index-en hirdetni, hogy adocsalasra keszulsz? :)
Felre ne ertsd nem toled sajnalom - en a budai oldalon a tengerszint felett 200 meterre lakokat mind kerdezes nelkul vagyonelkobzasra itelnem.
Csak hat az APEH az beszari...
Amugy, nem keves ez a zsee??? Napi 2700 Ft
Felre ne ertsd nem toled sajnalom - en a budai oldalon a tengerszint felett 200 meterre lakokat mind kerdezes nelkul vagyonelkobzasra itelnem.
Csak hat az APEH az beszari...
Amugy, nem keves ez a zsee??? Napi 2700 Ft
MsHope (törölt) 2008.09.28. 21:53:18
Ha profit keres azt hiszem tudnék segíteni bejárónő ügyben.
irredenta vipera 2008.09.28. 22:01:36
@Beszolóművész:
Oké, igazad van, elnéztem a szitut, viszont ezt leszámítva igazat adtál nekem, tehát ha én hülyeséget beszélek, akkor te is! ;))) Legyen neked 12 diplomád Magyarországon! :P >;))
Oké, igazad van, elnéztem a szitut, viszont ezt leszámítva igazat adtál nekem, tehát ha én hülyeséget beszélek, akkor te is! ;))) Legyen neked 12 diplomád Magyarországon! :P >;))
gyz 2008.09.28. 22:06:21
"apróhirdi"
és ezzel a nyelvhasználattal nem ő a takarító...
és ezzel a nyelvhasználattal nem ő a takarító...
irredenta vipera 2008.09.28. 22:10:14
@Cradle:
Ezen akkorát röhögtem, hogy a tengerimalacok ijedtükben megálltak az evésben! :) Köszi! :)
@Szegényember felesége:
Csak egyet nem értek. Már feketemunkára is önéletrajzot kell beadni...? Hunyorognak a villanykörtéim; verekszik a biztosíték az infóval...
Bár kishazánkban már ezen sem csodálkozom.
Ezen akkorát röhögtem, hogy a tengerimalacok ijedtükben megálltak az evésben! :) Köszi! :)
@Szegényember felesége:
Csak egyet nem értek. Már feketemunkára is önéletrajzot kell beadni...? Hunyorognak a villanykörtéim; verekszik a biztosíték az infóval...
Bár kishazánkban már ezen sem csodálkozom.
6. Lenin 2008.09.28. 22:12:13
Liberté_73 2008.09.28. 16:43:05
>A vicc az, hogy itt meg ha kell egy ember >bármilyen feladatra, olyan nehezen találsz, hogy
>mindig felmerül bennem a kérdés, hogy hol van
>itt a munkanélküliség??
Azert, mert szakembert nem talalsz mert mindenki elment managernek, meg jogasznak, meg kozgazdasznak, meg media - mindegy mi csak termelni/eloallitani/kereskedni - barmit csinalni csak mar leszedje a let. azert. ezert kell(ett) kuzdenem asztalosert, komuvesert, stb.
Aki maradt szakember az meg valogat es igaza van. Lehet elmenni szakmat tanulni.
>A vicc az, hogy itt meg ha kell egy ember >bármilyen feladatra, olyan nehezen találsz, hogy
>mindig felmerül bennem a kérdés, hogy hol van
>itt a munkanélküliség??
Azert, mert szakembert nem talalsz mert mindenki elment managernek, meg jogasznak, meg kozgazdasznak, meg media - mindegy mi csak termelni/eloallitani/kereskedni - barmit csinalni csak mar leszedje a let. azert. ezert kell(ett) kuzdenem asztalosert, komuvesert, stb.
Aki maradt szakember az meg valogat es igaza van. Lehet elmenni szakmat tanulni.
irredenta vipera 2008.09.28. 22:12:22
@sn:
Szeret tanulni, jó feje van, biztosítani akarta a jövőjét. Amúgy nem mind doktorátust adó diploma, bár akad közte az is. :)
Szeret tanulni, jó feje van, biztosítani akarta a jövőjét. Amúgy nem mind doktorátust adó diploma, bár akad közte az is. :)
tcom 2008.09.28. 22:51:00
Valahogy nem stimmel valami evvel a "házvezető nővel". Csak a hülye dől be egy 180nm-es lakás tulajdonosának olyan szövegétől, hogy nem tud többet 450 Ft-nál adni. Akkor cserélje lakását fele akkorára! Maga a 9 hónapos gyerek lefoglal 2 embert (legalábbis a magam fajta apukákból). Ha hosszú távon számítani akarnának rád, akkor többet fizetnének. ki az a hülye, aki 2700 Ft-ért egy ilyen munkát elvállal?
Patri 2008.09.28. 22:53:01
Na, kicsit vegyünk vissza, vidéken tényleg ennyit lehet folyamatosan (!) keresni...
Hasonló helyzetben vagyok - sajnos, sajnos - amíg nem találok jobbat, x diplomával nyelviskolában tanítok, számlára kb. 650 Ft-ért.
Persze, persze, vannak jobb nyelviskolák, de heti 2x2 óra helyett itt heti 6x7-et tudok folyamatosan dolgozni.
Hasonló helyzetben vagyok - sajnos, sajnos - amíg nem találok jobbat, x diplomával nyelviskolában tanítok, számlára kb. 650 Ft-ért.
Persze, persze, vannak jobb nyelviskolák, de heti 2x2 óra helyett itt heti 6x7-et tudok folyamatosan dolgozni.
Padawan 2008.09.28. 23:12:53
Én is azokkal értek egyet, akik szerint ez a blog kamu. Mi a francot keresne amúgy kint a blogajánlóban minden egyes poszt??? Hány cipőm van, meg mit lehet hagymából főzni? Mi van???
De ennél kamubb életszerűtlenebb marhaságot nem találhattak volna ki, ezzel most borult az egész sztori. Szerdától tényleg le kellene állni a posztolásnak, hiszen a blogírónak elvileg egy perc szabadideje sem lesz a gyerekek mellett, de figyeljétek meg, hogy menni fog minden tovább, jöbek az enegiatakarékos tanácsok, hogy télen járjunk otthon pulóverben, meg hogy a mosogatóvízben is lehet fürdeni. De ki csinálja ezt és miért?????????
De ennél kamubb életszerűtlenebb marhaságot nem találhattak volna ki, ezzel most borult az egész sztori. Szerdától tényleg le kellene állni a posztolásnak, hiszen a blogírónak elvileg egy perc szabadideje sem lesz a gyerekek mellett, de figyeljétek meg, hogy menni fog minden tovább, jöbek az enegiatakarékos tanácsok, hogy télen járjunk otthon pulóverben, meg hogy a mosogatóvízben is lehet fürdeni. De ki csinálja ezt és miért?????????
Viszlát blog! 2008.09.28. 23:21:34
Jó volt téged olvasni. Most már nem lesz mivel dicsekedni.
2008.09.28. 23:35:08
"[...] Hosszú távon számítanak rám. Persze feketén."
Jó kombó. :)
Jó kombó. :)
Ikresmama 2008.09.28. 23:38:38
Sziasztok!
Látom elég heves indulatokat vált ki az, hogy mennyiért is dolgozik a kedves hölgy mint házvezetőnő. Szerintem tisztázni kéne a házvezetőnő és a bejárónő közti különbséget ha ez meg van akkor érdemes arról beszélni hogy mit mennyiért vállal el. Különben meg ha egy fix folyamatos és gyakori mehbízásról van szó akkor nem szoktak órabérbe megállapodni hanem egy havi fix összeget fízetnek a hölgynek. Ez az általános dolog. Nekem 3, 5 éve van bejárónőm amióta az ikreim megszülettek. Hati 4 nap jön napi 6 órában. Ezt fízetem neki fíxbe. Plussz költség persze ha esténként kell vigyázni a gyerekekre az óránként 1.000ft. Viszont főz, mo, takarít, vigyáz a gyerekekre reggelfél9- délután fél 3-ig ennyi
Látom elég heves indulatokat vált ki az, hogy mennyiért is dolgozik a kedves hölgy mint házvezetőnő. Szerintem tisztázni kéne a házvezetőnő és a bejárónő közti különbséget ha ez meg van akkor érdemes arról beszélni hogy mit mennyiért vállal el. Különben meg ha egy fix folyamatos és gyakori mehbízásról van szó akkor nem szoktak órabérbe megállapodni hanem egy havi fix összeget fízetnek a hölgynek. Ez az általános dolog. Nekem 3, 5 éve van bejárónőm amióta az ikreim megszülettek. Hati 4 nap jön napi 6 órában. Ezt fízetem neki fíxbe. Plussz költség persze ha esténként kell vigyázni a gyerekekre az óránként 1.000ft. Viszont főz, mo, takarít, vigyáz a gyerekekre reggelfél9- délután fél 3-ig ennyi
Ikresmama 2008.09.28. 23:45:52
Ha most ezt nekem is le kéne bontani órabérre akkor persze neki sem jönne ki 1.000ft-ra óránként.
Viszont én fixen foglalkoztatom egész hónapban. Azért nem értem ezt a felháboródást mert mikor ti is elmentek egy új munkahelyre és megkérdezitek mennyi a fizu ott sem azt mondják hogy ennyi /óra hanem, hogy fix ennyi egy hónapra. Különben meg mindenki annyit fizet és annyit keres amennyiért el tudja adni magát illetve a munkát. Röviden ennyi. Sziasztok!
Viszont én fixen foglalkoztatom egész hónapban. Azért nem értem ezt a felháboródást mert mikor ti is elmentek egy új munkahelyre és megkérdezitek mennyi a fizu ott sem azt mondják hogy ennyi /óra hanem, hogy fix ennyi egy hónapra. Különben meg mindenki annyit fizet és annyit keres amennyiért el tudja adni magát illetve a munkát. Röviden ennyi. Sziasztok!
jaromil · http://xibalba.freeblog.hu/ 2008.09.28. 23:53:35
édesanyám vidéken él. rokkantnyugdíjas, amiből azért nehéz, főleg hogy a testvérem még nem tartja el magát. ugyanilyen munkára akarta múltkor őt alkalmazni egy nő. óránként 200 Ft-ért, természetesen nem bejelentve. Azt is megkérdezte tőle a nő, hogy van-e autója, amivel a nagyobbik gyerekért el tud járni délutánonként az iskolába.
vg 2008.09.29. 00:01:06
A szegénységről meg a gyerekekről nem sokat tud a szerző, a valóságról meg szinte semmit. Egy 9 hónapos gyerek mellett (akit részben tápszerrel kell etetnie, ami önmagában etetésenként minimum fél óra, és akkor nagyon lazán számoltam: vízforralás, lehűtés (vagy babavizet használ az anyuka, aki csak ennyit tud fizetni?), tápszer kimérése, elkeverése, melegítés testhőmérsékletre, áttöltés cumisüvegbe vagy pohárba, etetés) soha nem fog kitakarítani egy ekkora házat (egyébként miért is kéne naponta?) meg még főzni is, pláne ha érkezése után egy jó órával kezdheti öltöztetni a kicsit, hogy délre az oviba érjenek. Délután meg már ott van mind a két gyerek, ami önmagában elég feladat. Mindezt éhbérért. De nem ez a legkirívóbb kamu, hanem az, hogy nincs semmi kételye a szerzőnek, hogy fog-e ez menni. Akinek nincs gyereke, az ilyen lazán nem mer két ilyen korút bevállalni, ennyi időre, ennyi pluszmunkával. Ez még rutinos szülőknek is kemény, pedig ők a saját gyerekeikre vigyáznak, akikről mindent tudnak.
Büdös Paraszt 2008.09.29. 00:24:35
lol, aki ennyiért dolgozik, az meg is érdemli, nevetséges :D
átveréééés!
átveréééés!
tanyabarbi 2008.09.29. 00:59:51
én nem tartom annyira elképzelhetetlennek az esetet - elég csak kinyitnom a helyi újságot, és munkanélküli értelmiségiek, jórészt tanárok kétségbeesett hirdetéseinek garmadáját látom. errefelé is sokan "lemennek kutyába", és ez nem feltétlen azért van, mert nem lennének elég élelmesek. ha nem vállalnák a háromszáz forintos korrepetálást / gyerekpesztrálást / takarítást, akkor az se lenne, és ott lennének, ahol a part szakad. lehet, hogy ez nem létminimum közelben elképzelhetetlen, de én nem egyszer láttam már rá precedenst.
((én azt tenném, hogy feltérképezném a helyi okj-kínálatot. (ha jól tudom, az első okj ingyért van) azok között lehet olykor egészen piacképes tanfolyamokat találni - lehet banálisnak tűnhet, de például ott van a műkörmös szakma, ami elég jól jövedelmezőnek tűnik, ráadásul keresik is őket. (errefelé biztosan.) jár persze befektetéssel, de úgy tudom, elég gyorsan megtérül - döbbenetes, hány embernek van mostanában öt-hat ezer forintja arra, hogy valami kényelmetlen szintetikus szar lógjon az ujjairól. ez is "kutyába menés" (a szememben nagyobb, mint a takarítás) de legalább tejel valamelyest... legfeljebb ha feltornáztad magad a lejtőn és állást keresel, nem írod bele az életrajzodba a karombizniszt. :----) én legalábbis legvégső kétségbeesésemben már ezen is agyaltam, egyetem mellett.))
((én azt tenném, hogy feltérképezném a helyi okj-kínálatot. (ha jól tudom, az első okj ingyért van) azok között lehet olykor egészen piacképes tanfolyamokat találni - lehet banálisnak tűnhet, de például ott van a műkörmös szakma, ami elég jól jövedelmezőnek tűnik, ráadásul keresik is őket. (errefelé biztosan.) jár persze befektetéssel, de úgy tudom, elég gyorsan megtérül - döbbenetes, hány embernek van mostanában öt-hat ezer forintja arra, hogy valami kényelmetlen szintetikus szar lógjon az ujjairól. ez is "kutyába menés" (a szememben nagyobb, mint a takarítás) de legalább tejel valamelyest... legfeljebb ha feltornáztad magad a lejtőn és állást keresel, nem írod bele az életrajzodba a karombizniszt. :----) én legalábbis legvégső kétségbeesésemben már ezen is agyaltam, egyetem mellett.))
goriot 2008.09.29. 01:19:13
Mc Donald's
Burger King
Auchan
Tesco, etc..
Burger King
Auchan
Tesco, etc..
tanyabarbi 2008.09.29. 01:26:54
lehet, hogy elképzelhetetlen, de nem mindenütt van mc donald's, burger king, auchan, tesco...
Fisher 2008.09.29. 01:58:18
Nos, mint rutinos munkanélküli azért hozzáfűznék egy-két dolgot:
- Netje azért van, mert manapság _csak_ azon lehet állást keresni vagy találni.
- Azért vállalta el ezt a melót, mert nem volt ideje a két-három vagy többfordulós interjúvolgatást kivárni, ez meg valószínűleg úgy ment, hogy kell a meló? Akkor gyere holnap.
- Mindenki tudja, hogy a melókat először a haverok kapják meg, ha meg van hirdetve, ha nincs. Ezért aztán felelőtlenség hinni bármelyik álláshirdetésnek.
- Imádom, amikor megmondják, hogy pedig annyira egyszerű... én frankón átéltem, hogy amint igazán szükségem lett volna melóra, akkor hirtelen úgy eltűnt minden lehetőség, mint szürke szamár a ködben - igaz, ez épp a nyári szabadságolásokkal esett egybe.
- Én is úgy spóroltam, hogy párizsit és kiflit vettem csak, de aztán vettem egy órát, mert muszáj volt valamivel feldobnom magam, bár ekkor már bőven nem voltam munkanélküli.
- Valamit nem tartom szerencsésnek ismeretlen emberek szavahihetőségét megkérdőjelezni - pláne akkor nem, hogy ha lehet, hogy épp bajban van az illető -, ugyanakkor senki (vagy alig valaki) szavát nem fogadom el egészséges kétkedés nélkül.
Ez utóbbi miatt már voltak kényelmetlenségeim :D
- Netje azért van, mert manapság _csak_ azon lehet állást keresni vagy találni.
- Azért vállalta el ezt a melót, mert nem volt ideje a két-három vagy többfordulós interjúvolgatást kivárni, ez meg valószínűleg úgy ment, hogy kell a meló? Akkor gyere holnap.
- Mindenki tudja, hogy a melókat először a haverok kapják meg, ha meg van hirdetve, ha nincs. Ezért aztán felelőtlenség hinni bármelyik álláshirdetésnek.
- Imádom, amikor megmondják, hogy pedig annyira egyszerű... én frankón átéltem, hogy amint igazán szükségem lett volna melóra, akkor hirtelen úgy eltűnt minden lehetőség, mint szürke szamár a ködben - igaz, ez épp a nyári szabadságolásokkal esett egybe.
- Én is úgy spóroltam, hogy párizsit és kiflit vettem csak, de aztán vettem egy órát, mert muszáj volt valamivel feldobnom magam, bár ekkor már bőven nem voltam munkanélküli.
- Valamit nem tartom szerencsésnek ismeretlen emberek szavahihetőségét megkérdőjelezni - pláne akkor nem, hogy ha lehet, hogy épp bajban van az illető -, ugyanakkor senki (vagy alig valaki) szavát nem fogadom el egészséges kétkedés nélkül.
Ez utóbbi miatt már voltak kényelmetlenségeim :D
Ziebi · http://saltlakecity.blog.hu 2008.09.29. 02:04:45
Khm...jónapot. :)
Tényleg fura ez a 450 Ft...Nagyon fura...De ha tényleg így van akkor gondolom ez csak egy átmeneti megoldás, és én úgy vagyok vele hogy a munka soha nem szégyen.
Ami meg a napi több órás posztírást illeti: csak átfutottam a blogot, de a leghosszabb bejegyzést is maximum fél óra alatt össze lehet hozni... :) Legalábbis nekem megy, pedig nagyon távol áll tőlem a bölcsészet :)
Tényleg fura ez a 450 Ft...Nagyon fura...De ha tényleg így van akkor gondolom ez csak egy átmeneti megoldás, és én úgy vagyok vele hogy a munka soha nem szégyen.
Ami meg a napi több órás posztírást illeti: csak átfutottam a blogot, de a leghosszabb bejegyzést is maximum fél óra alatt össze lehet hozni... :) Legalábbis nekem megy, pedig nagyon távol áll tőlem a bölcsészet :)
kzol 2008.09.29. 02:09:12
"Vérnűsző Barom 2008.09.28. 21:15:44
Hetente egy-két alkalomra, belvárosi, jól megközelíthető helyre kéne járnia. Takarítás, mosás, főzés lenne a feladata, időnként nagytakarítással, ablakmosással, ilyesmivel megspékelve."
Ez is egy nettó baromság. Először is döntsd el, hogy heti 1 vagy 2 alkalom. A foglalkoztatott bejárónőknek / házvezetőnőknek megvan a heti rendszeres beosztásuk, nem fognak olyat elvállalni, ahol lehet, hogy jönni kell kétszer, ha meg nem, akkor bukott egy fél napot.
Másodszor döntsd el, mit szeretnél. Heti 1-2 alkalommal főzés?! Főzzön előre, lefagyasztja, Te meg behordod a munkahelyedre, vagy mi? Meg szerintem az elég ritka, hogy valaki főzzön is ott, ahova hetente jár.
Én elég fiatal, életből még nem túl sokat látott csávó vagyok, de annyi tapasztalatom még nekem is van ezen a téren, hogy ez nem így működik.
Hetente egy-két alkalomra, belvárosi, jól megközelíthető helyre kéne járnia. Takarítás, mosás, főzés lenne a feladata, időnként nagytakarítással, ablakmosással, ilyesmivel megspékelve."
Ez is egy nettó baromság. Először is döntsd el, hogy heti 1 vagy 2 alkalom. A foglalkoztatott bejárónőknek / házvezetőnőknek megvan a heti rendszeres beosztásuk, nem fognak olyat elvállalni, ahol lehet, hogy jönni kell kétszer, ha meg nem, akkor bukott egy fél napot.
Másodszor döntsd el, mit szeretnél. Heti 1-2 alkalommal főzés?! Főzzön előre, lefagyasztja, Te meg behordod a munkahelyedre, vagy mi? Meg szerintem az elég ritka, hogy valaki főzzön is ott, ahova hetente jár.
Én elég fiatal, életből még nem túl sokat látott csávó vagyok, de annyi tapasztalatom még nekem is van ezen a téren, hogy ez nem így működik.
kzol 2008.09.29. 02:14:50
Vérnűsző Barom 2008.09.28. 21:15:44
Egyébként a stílusod alapján az a valódi nagyképű, magától elszállt, köcsögarcú, havi 1,2 milla + bónuszt kereső Mondeo cégautós manager lehetsz. Csak azt kellene felfognod, hogy Te csak magadat képzeled nagy gengszternek, az életben egy senki vagy. Nettó 7k-t elég sokan megkeresnek úgy, hogy egy percet nem dolgoznak, Te meg naponta 10-12 órában ugorhatsz rá a rudira ennyiért.
Egyébként a stílusod alapján az a valódi nagyképű, magától elszállt, köcsögarcú, havi 1,2 milla + bónuszt kereső Mondeo cégautós manager lehetsz. Csak azt kellene felfognod, hogy Te csak magadat képzeled nagy gengszternek, az életben egy senki vagy. Nettó 7k-t elég sokan megkeresnek úgy, hogy egy percet nem dolgoznak, Te meg naponta 10-12 órában ugorhatsz rá a rudira ennyiért.
kzol 2008.09.29. 02:20:33
Szvsz vidéken még nem is lehetetlen ez az órabér. Pesten is van, aki egy délelőttöt / délutánt (azaz 4 órát) úgy vállal, hogy csak kitakarít egy átlag méretű lakást és kér érte 4-5 e HUF-ot. Viszont ez az, ami épp reális. Nagyobb lakásra már kevés a fél nap, a takarításnál több pedig nem fér bele ebbe az időbe.
Vérnűsző Barom 2008.09.29. 02:41:47
Hát, gondoltam én mindent arról, mennyire ki fogok kapni a potenciális adócsalás lehetőségétől kezdve a szerencsétlen kizsákmányolásán át a miből telik neked erréig, de arra nem, hogy a - mindennapokban egyébként elterjedt, napi használatban lévő - hirdi szó veri ki a biztosítékot egyeseknél. Ez van.
Úgy egyébként nemcsak profi szakembert, hanem egyéb munkaerőt se nagyon találni. Olyat, aki korrektül megcsinálja azt, amit kell, és másnap is bejön dolgozni.
Eddig kerestünk, de nem találtunk megfelelő grafikust, webprogramozót, adatbázis-tervezőt, DTP-operátort, korrektort, titkárnőt, ügyfelest, takarítónőt.
Minden esetben valami nem túl előnyös kompromisszumot kellett kötni, vagy a megszokott alvállalkozók között körülnézni. A megajánlott jövedelemtől, az alkalmazás módjától függetlenül se sikerült. Lehet, hogy profi személyzetis beszerzésével kéne kezdeni?
Vagy nem hirdinek hívni a hirdetést?
Úgy egyébként nemcsak profi szakembert, hanem egyéb munkaerőt se nagyon találni. Olyat, aki korrektül megcsinálja azt, amit kell, és másnap is bejön dolgozni.
Eddig kerestünk, de nem találtunk megfelelő grafikust, webprogramozót, adatbázis-tervezőt, DTP-operátort, korrektort, titkárnőt, ügyfelest, takarítónőt.
Minden esetben valami nem túl előnyös kompromisszumot kellett kötni, vagy a megszokott alvállalkozók között körülnézni. A megajánlott jövedelemtől, az alkalmazás módjától függetlenül se sikerült. Lehet, hogy profi személyzetis beszerzésével kéne kezdeni?
Vagy nem hirdinek hívni a hirdetést?
Vérnűsző Barom 2008.09.29. 02:47:29
kzol: a nagyképű stimmel, kiismertél... Remek emberismerő vagy!
Sajna a többi nem passzol, pedig szeretném. Kiegyeznék munkával, vagy anélkül is az általad emlegetett összegekkel.
Sajna a többi nem passzol, pedig szeretném. Kiegyeznék munkával, vagy anélkül is az általad emlegetett összegekkel.
goriot 2008.09.29. 02:59:45
tanyabarbi 2008.09.29. 01:26:54
lehet, hogy elképzelhetetlen, de nem mindenütt van mc donald's, burger king, auchan, tesco...
szerintem egy órányi ingázáson belülbiztos,hogy valamelyik fellelhető, az utiköltség 85%-át kifizetik.
lehet, hogy elképzelhetetlen, de nem mindenütt van mc donald's, burger king, auchan, tesco...
szerintem egy órányi ingázáson belülbiztos,hogy valamelyik fellelhető, az utiköltség 85%-át kifizetik.
Zigomer Trubahin 2008.09.29. 03:20:28
Ezt a gittrágást!
zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2008.09.29. 03:56:47
"'Imádom, amikor megmondják, hogy pedig annyira egyszerű..."
es tenyleg az:P
eloszor jarok itt, nagyon elvezetes a blog. es nem tamadni akarok, de 1 par dolog szamomra nem igazan egyertelmu, ezekre szeretnek valaszt kapni, ha lehetseges, T. szegenyasszony feleség!
Szoval, szamomra, mint egyetemista dolgozo ember (kemeny fel -1 evbe telt felepiteni egy mukodo kapcsolati rendszert - nem, nem mlm -, amibel most kenyelmesen otthonrol megelek) eleg erthetetlen, hogy hogyan nem kepes valaki honapok alatt epkezlab munkat talalni.
Es ugy nem kepes, hogy (leirtak alapjan) igen eros referenciakkal rendelkezik a multbol, szoval elvileg "kapkodnanak" erte az epkezlab cegek.
2 dolgot tudok elkepzelni:
-ad1: balfasz vagy. ezt megintcsak nem offenssivabol mondom, csak mint opcio, egyebkent nem annak nezel ki, dehat kitudja mi rejtozik az internet sotet bugyraiban.
ad2: erolteted a videki letet, es akkora fos ott a helyzet, hogy nem talalsz olyan ceget, amelyikben ertelmesen kereshetnel. (a 450es orabernel van lejjebb, eleg elmenni ózdra, megnezni a saia vagy ge sorokat, szanalmas munkaberert megy a lehuzas, 4eve izmos 250ft-tal foglalkoztattak a fel bandat)
Habar nem olvastam el az osszes postot (tudom tudom, igy szar okoskodni, de figyelmesen atneztem es nem talaltam ra hirtelen valaszt), de az hogy ilyen referenciakkal mint a volt munkahelyeid, elmesz cserekcsoszkodni, nekem erosen martirkodasnak tunik.
Varom valaszod, sok sikert es jobb anyagiakat :)
es tenyleg az:P
eloszor jarok itt, nagyon elvezetes a blog. es nem tamadni akarok, de 1 par dolog szamomra nem igazan egyertelmu, ezekre szeretnek valaszt kapni, ha lehetseges, T. szegenyasszony feleség!
Szoval, szamomra, mint egyetemista dolgozo ember (kemeny fel -1 evbe telt felepiteni egy mukodo kapcsolati rendszert - nem, nem mlm -, amibel most kenyelmesen otthonrol megelek) eleg erthetetlen, hogy hogyan nem kepes valaki honapok alatt epkezlab munkat talalni.
Es ugy nem kepes, hogy (leirtak alapjan) igen eros referenciakkal rendelkezik a multbol, szoval elvileg "kapkodnanak" erte az epkezlab cegek.
2 dolgot tudok elkepzelni:
-ad1: balfasz vagy. ezt megintcsak nem offenssivabol mondom, csak mint opcio, egyebkent nem annak nezel ki, dehat kitudja mi rejtozik az internet sotet bugyraiban.
ad2: erolteted a videki letet, es akkora fos ott a helyzet, hogy nem talalsz olyan ceget, amelyikben ertelmesen kereshetnel. (a 450es orabernel van lejjebb, eleg elmenni ózdra, megnezni a saia vagy ge sorokat, szanalmas munkaberert megy a lehuzas, 4eve izmos 250ft-tal foglalkoztattak a fel bandat)
Habar nem olvastam el az osszes postot (tudom tudom, igy szar okoskodni, de figyelmesen atneztem es nem talaltam ra hirtelen valaszt), de az hogy ilyen referenciakkal mint a volt munkahelyeid, elmesz cserekcsoszkodni, nekem erosen martirkodasnak tunik.
Varom valaszod, sok sikert es jobb anyagiakat :)
cuebler 2008.09.29. 06:37:12
túl sokan akartatok munka nélkül megélni - pedagógusnak, bölcsésznek és közgazdásznak tanultatok. munka nélkül vagytok vagy picsogtok, hogy nettó 100 alatt kerestek. jó cimborám hegesztő és esztergályos szakmunkás, szépen dolgozik, jól dolgozik, haza is visz havi 400-450 ezret (nem ő mesélte, hanem a szintén jóbarát főnöke). jah és a félreértések elkerülése végett: magyarországon dolgozik, nem ingázik, vidéki a munkahelye és egy héten max 46 órát dolgozik. nincs diplomája, nincs nyelvvizsgája, még csak doktorija sem :P
a blog szerintem is kamu. unom már azt, hogy azt gondoljátok, hogy a diplomától majd a szátokba repül a sült galamb!!!
a blog szerintem is kamu. unom már azt, hogy azt gondoljátok, hogy a diplomától majd a szátokba repül a sült galamb!!!
lószarnagy 2008.09.29. 06:42:48
"És az anyuka egyedülálló, őszintén megmondta, hogy többet nem tud fizetni."
De 180 m2 a kecó... És nem kamuzol, persze...
Ha diplomás létedre nem találsz más munkát, azért van, mert tehetségtelen vagy. Amúgy nagynéném bejárónője 1.200 Ft-ot kap óránként, feketén. Azért ez a 450 Ft sem túl hihető.
De 180 m2 a kecó... És nem kamuzol, persze...
Ha diplomás létedre nem találsz más munkát, azért van, mert tehetségtelen vagy. Amúgy nagynéném bejárónője 1.200 Ft-ot kap óránként, feketén. Azért ez a 450 Ft sem túl hihető.
Cradle 2008.09.29. 10:01:11
Ezzel az örökbecsű Monty Python jelenettel búcsúznék a blogtól.
www.youtube.com/watch?v=HSQeMBzHR0o
A magyar szöveg itt: herb.vorbis.hu/szoveg/regiszep.htm
www.youtube.com/watch?v=HSQeMBzHR0o
A magyar szöveg itt: herb.vorbis.hu/szoveg/regiszep.htm
Robin 2008.09.29. 10:26:38
Nem esett szó az egyéb juttatásokról - ilyen helyen a kaja adott szokott lenni (magyarán az is a bér része). Ha nem kell utazni, az is megtakarítás, ezt is figyelembe venném - és kb ilyen órabérért szoktam iratrendezést, pakolást végezni, ha minden kötél szakad, és kenyérre kell. Szerencsére elég rég nem szorultam rá, de tudom, hogy évek alatt a tarifa alig változott.
A részmunkaidős munkákkal kapcsolatban meg: amit itt a posztolók valamelyikénél olvastam - telefonos értékesítő - na ezt semmiféleképpen nem. Alkalmatlan vagyok arra (és gondolom még sokan mások is), hogy olyan dolgot próbáljunk meg eladni, jobbanmondva rátukmálni, valakire aki egyáltalán nem akarja megvenni. Nemcsak gyomor kell az elutasítások elviseléséhez, ahogy egyik másik ügyfélszolgálatnál sem, azzal a különbséggel, hogy azok közül a jobbak az ilyen munkát lényegesen jobban megfizetik.
Szvsz 180nm nagyvárosi viszonylatban - 3 gyerek, egyedül nevelve, ahol a legkisebb 8 hónapos, fiatal özvegyet jelenthet... Majd szerda után elválik, mit és mennyit jelent a munka. Lehet 180nm-t könnyebb, gyorsabb takarítani, mint egy 50nm-res zsúfolt lakást. És a muszáj nagy úr ám!
A részmunkaidős munkákkal kapcsolatban meg: amit itt a posztolók valamelyikénél olvastam - telefonos értékesítő - na ezt semmiféleképpen nem. Alkalmatlan vagyok arra (és gondolom még sokan mások is), hogy olyan dolgot próbáljunk meg eladni, jobbanmondva rátukmálni, valakire aki egyáltalán nem akarja megvenni. Nemcsak gyomor kell az elutasítások elviseléséhez, ahogy egyik másik ügyfélszolgálatnál sem, azzal a különbséggel, hogy azok közül a jobbak az ilyen munkát lényegesen jobban megfizetik.
Szvsz 180nm nagyvárosi viszonylatban - 3 gyerek, egyedül nevelve, ahol a legkisebb 8 hónapos, fiatal özvegyet jelenthet... Majd szerda után elválik, mit és mennyit jelent a munka. Lehet 180nm-t könnyebb, gyorsabb takarítani, mint egy 50nm-res zsúfolt lakást. És a muszáj nagy úr ám!
feltételes reflex 2008.09.29. 11:16:01
Jaj, szakadjatok már le erről a "ha igazán szegény valaki, az nem tartja meg a netet"- baromságról!
Tesómmal évekkel ezelőtt (amikor még komoly ára volt a non-stop, otthoni nethozzáférésnek) egy felmérésről néztünk riportot, és azon röhögtünk, hogy a bevételeink alapján (mindketten értelmiségiként) mi simán benne vagyunk a legszegényebb kategóriában, viszont a nethozzáférés alapján a high societyhez tartozunk...manapság már annak a pénznek a töredékéért, 4-5000 ft-ért is hozzá lehet férni otthoni nethez.
Ha ennél drágább lenne, akkor is normális, ha valaki ezt fenn akarja tartani: munkaeszköznek számít, segít az álláskeresésben, kivált és megspórol egy csomó (pl. újságokra szánt) pénzt. Csak választás kérdése: lehet, hogy cserébe nincs kábelTV, vagy otthoni, vonalas telefon (ez amúgy sem kell), meg egyébként is, simán el lehet szórni hülyeségekre havi 10-15 rugót.
Aki az otthoni internethozzáférésen spórolna, az buta. (Kivéve, ha netet csak csetelésre vagy játékokra használná)
Tesómmal évekkel ezelőtt (amikor még komoly ára volt a non-stop, otthoni nethozzáférésnek) egy felmérésről néztünk riportot, és azon röhögtünk, hogy a bevételeink alapján (mindketten értelmiségiként) mi simán benne vagyunk a legszegényebb kategóriában, viszont a nethozzáférés alapján a high societyhez tartozunk...manapság már annak a pénznek a töredékéért, 4-5000 ft-ért is hozzá lehet férni otthoni nethez.
Ha ennél drágább lenne, akkor is normális, ha valaki ezt fenn akarja tartani: munkaeszköznek számít, segít az álláskeresésben, kivált és megspórol egy csomó (pl. újságokra szánt) pénzt. Csak választás kérdése: lehet, hogy cserébe nincs kábelTV, vagy otthoni, vonalas telefon (ez amúgy sem kell), meg egyébként is, simán el lehet szórni hülyeségekre havi 10-15 rugót.
Aki az otthoni internethozzáférésen spórolna, az buta. (Kivéve, ha netet csak csetelésre vagy játékokra használná)
mamapicilánya 2008.09.29. 11:16:46
unokaöcsém passzív féléven van, tecsóban, éjszaka árut tölt fel: 105+30 % éjszaka+ juttatások, nem diákmunkásként, alkalmazottként. szar meló, de most ez van a következő felvételiig (tévedésből akart pénzügyes lenni..)
de lehet pénztárosnak is lenni a corában csak három nap (péntek-szombat-vasárnap de vagy du), egy volt osztálytársam ezt csinálja, és megélnek. nincs diplomája. és mellette legálisan takarít, kiskönyvvel, ennek többszöröséért. ja, és egyedül lakik ötven négyzetméteren a lakótelepen, ahol távfűtés van, és két kölyköt nevel. egyedül.
tényleg nem értelek feleség.
egyébként szeretnék én 180 nm házban lakni, akár egyedül három gyerekkel, azt fenntartani (fűtés, villany, víz), tanárt és házvezetőnőt alkalmazni úgy, hogy a szomszédban van az irodám...
de lehet pénztárosnak is lenni a corában csak három nap (péntek-szombat-vasárnap de vagy du), egy volt osztálytársam ezt csinálja, és megélnek. nincs diplomája. és mellette legálisan takarít, kiskönyvvel, ennek többszöröséért. ja, és egyedül lakik ötven négyzetméteren a lakótelepen, ahol távfűtés van, és két kölyköt nevel. egyedül.
tényleg nem értelek feleség.
egyébként szeretnék én 180 nm házban lakni, akár egyedül három gyerekkel, azt fenntartani (fűtés, villany, víz), tanárt és házvezetőnőt alkalmazni úgy, hogy a szomszédban van az irodám...
Bud és Kelly Cica - bogarasoklettunk.blog.hu 2008.09.29. 11:20:01
hm. ha valaki képes arra, hogy fejben megszerkessze a saját szövegét - márpedig bölcsésztől ez minimális elvárás, ráadásul tegyük fel, van mondanivalója, annak egy egy-két flekkes szöveg megírása kb. 15 perc, ellenőrzéssel együtt.
a blogszerkesztőben beállítható a posztok megjelenésének időpontja, percre.
napi négy rövidke írás megjelenhet úgy is, hogy a szerző mondjuk vasárnap délután megcsinálta a heti anyagot.
nekem mindegy, csak úgy szólok.
a blogszerkesztőben beállítható a posztok megjelenésének időpontja, percre.
napi négy rövidke írás megjelenhet úgy is, hogy a szerző mondjuk vasárnap délután megcsinálta a heti anyagot.
nekem mindegy, csak úgy szólok.
Balance Of Power 2008.09.29. 11:49:21
Ugyanakkor videken igen gyakori a hangar-meretu haz, kevesbe tehetos csaladoknal is. Persze kertes haznal nem olyan baromi sok am az a 180 nm. Meg egyaltalan, pesti hodaly lakasokban is hanyan laknak szar korulmenyek kozott? De igen gyakori sztori: felepitettek a 70-80-as evekben, amikor "jol ment", aztan szivnak a fenntartasaval. Ebben az esetben lehet, hogy tenyleg nem tud tobbet fizetni az asszony, meg ha akar se.
De mivelhogy mellette van az iroda, egy vallalkozasrol kell szo legyen, ergo hulyenek akarjak nezni Szegenyasszonyt. Velhetoleg szo sincs a nagy hazban gyermekeivel magara maradt, napi anyagi gondokkal kuzdo ozvegyrol
De mivelhogy mellette van az iroda, egy vallalkozasrol kell szo legyen, ergo hulyenek akarjak nezni Szegenyasszonyt. Velhetoleg szo sincs a nagy hazban gyermekeivel magara maradt, napi anyagi gondokkal kuzdo ozvegyrol
Bud és Kelly Cica - bogarasoklettunk.blog.hu 2008.09.29. 12:28:47
nem minden vállakozó gazdag
Balance Of Power 2008.09.29. 13:23:07
Nem gazdag, de azert ha kulon iroda van, nem hiszem, hogy veszteseges lenne a bolt.
De majd Szegenyne eldonti - o ismeri oket, a hazat, az eletkorulmenyeiket. Vagy ha ne jart meg a hazban, majd megnezi szerdan es felemeli a tarifat. Annyi esze gondolom van, hogy nem hagyja magat teljesen hulyere venni.
De majd Szegenyne eldonti - o ismeri oket, a hazat, az eletkorulmenyeiket. Vagy ha ne jart meg a hazban, majd megnezi szerdan es felemeli a tarifat. Annyi esze gondolom van, hogy nem hagyja magat teljesen hulyere venni.
pp 2008.09.29. 13:26:53
Szia Szerző,
én nem szeretném azt hinni, hogy ez a blog kamu, de ebben az esetben nem lesz könnyű dolgod... a 9 hónapos mellett főzni, takarítani, elhozni, altatni ugyanis nem lehet, bár a közhiedelem szerint ez a körömreszelgetés kora. :) Brutális tévedés, főleg ha a 2 gyerek alvásideje nincs szinkronban egymással.
Miért nem marad az a szerencsétlen ovis 3-ig, uzsonnáig? Az ovi már egész napos intézmény, nem szeretik az ovónők és a gyerek sem igazán, ha ebéd után hurcolásszák a kölköt haza, neki is jobb, ha alvás utánig marad (tapasztalat még bölcsiből). Bár gondolom, ebben nem te döntesz... Így viszont egy rohanás lesz az egész napotok.
Ismerkedési estet tartotok/tartottatok? Kell egy kis idő, amíg a gyerekek megszoknak, elfogadnak (főleg a pici), én ebbe sem ugornék fejest, hogy rögtön 2 gyerekkel legyél egyedül (egyik oldalról sem!).
Sok sikert!
én nem szeretném azt hinni, hogy ez a blog kamu, de ebben az esetben nem lesz könnyű dolgod... a 9 hónapos mellett főzni, takarítani, elhozni, altatni ugyanis nem lehet, bár a közhiedelem szerint ez a körömreszelgetés kora. :) Brutális tévedés, főleg ha a 2 gyerek alvásideje nincs szinkronban egymással.
Miért nem marad az a szerencsétlen ovis 3-ig, uzsonnáig? Az ovi már egész napos intézmény, nem szeretik az ovónők és a gyerek sem igazán, ha ebéd után hurcolásszák a kölköt haza, neki is jobb, ha alvás utánig marad (tapasztalat még bölcsiből). Bár gondolom, ebben nem te döntesz... Így viszont egy rohanás lesz az egész napotok.
Ismerkedési estet tartotok/tartottatok? Kell egy kis idő, amíg a gyerekek megszoknak, elfogadnak (főleg a pici), én ebbe sem ugornék fejest, hogy rögtön 2 gyerekkel legyél egyedül (egyik oldalról sem!).
Sok sikert!
lektorka 2008.09.29. 13:38:38
Vérnűsző Barom!
Ha megbízható, számlaképes korrektorra van szükséged, keress meg! Takarítani viszont nem szeretek... :)
Ha megbízható, számlaképes korrektorra van szükséged, keress meg! Takarítani viszont nem szeretek... :)
Cserszömörce 2008.09.29. 14:59:04
Cuebler, majd akkor mondd, hogy "munka nélkül megélni", mikor a te gyerekedet nem lesz aki tanítsa, mert minden tanár elment takarítani meg maszek órákat adni. Nagy tévedés, hogy csak az esztergályos meg a marós adolgozik, a többi meg napot lop.
irredenta vipera 2008.09.29. 15:27:54
@Cuebler:
Mivelhogy nekem mindkét szülőm pedagógus, tehát testközelből volt szerencsém tapasztalni, hogy ez mennyi melóval jár, igen, munkaidő után is és nyáron is, és mivel "a pedagógus munka nélkül akar megélni" mondatodra nem reagálhatok szívem szerint, mert kibannolnának érte, tehát szívből kívánom neked, hogy valamennyi gyermekedből váljék pedagógus, és éljenek aszerint, hogy vérezzék a te szíved keservedben, mikor eszedbe jut, hogy valaha ilyet gondoltál erről a hivatásról!
Mivelhogy nekem mindkét szülőm pedagógus, tehát testközelből volt szerencsém tapasztalni, hogy ez mennyi melóval jár, igen, munkaidő után is és nyáron is, és mivel "a pedagógus munka nélkül akar megélni" mondatodra nem reagálhatok szívem szerint, mert kibannolnának érte, tehát szívből kívánom neked, hogy valamennyi gyermekedből váljék pedagógus, és éljenek aszerint, hogy vérezzék a te szíved keservedben, mikor eszedbe jut, hogy valaha ilyet gondoltál erről a hivatásról!
Orsi 2008.09.29. 15:29:52
Fú, ez megint beindította a bandát!
1. Énnekem van bébiszittyóm, 700 ft-óra, Bp. Nem takarít, mert szerintem inkább vigyázzon a gyerekekre.
2. Igenis rábíztam egy idegenre a 9 hónapos gyereket (most már nincs olyan, de akkoriban). És kapaszkodjon, aki azt gondolja, hogy az mind szopik: nem szopott már. Különben is, a legtöbb gyerek, aki sokáig szopik, az is egy idő után már csak reggel-este.
3. Kicsit gázos egy ekkora gyerek mellett takarítani, de maximum nem csinálod tökéletesen, csak ahol a papok táncolnak, és meg lehet anyukának mondani, hogy választhat, hogy nézed a gyerekét, hogy ne legyen öngyilkos, vagy mindent tükörre huhukkolsz.
4. Nekem spec eszembe se jutott volna, hogy azért ne alkalmazzak valakit, mert van neki diplomája. Ha hülyének tetteted magad, ne csodálkozz, ha hülyének is néznek.
5. Egyébként meg megoldja az ember a szaladgálást, legfeljebb nem alszik annyit a kicsi, amennyit akar, hanem fel kell ébreszteni. Valamennyit ő is alkalmazkodhat a nagyhoz. Nekem is három van, amíg csak egy volt, az volt, amit ő akart, most meg alkalmazkodnak egymáshoz, ez van.
1. Énnekem van bébiszittyóm, 700 ft-óra, Bp. Nem takarít, mert szerintem inkább vigyázzon a gyerekekre.
2. Igenis rábíztam egy idegenre a 9 hónapos gyereket (most már nincs olyan, de akkoriban). És kapaszkodjon, aki azt gondolja, hogy az mind szopik: nem szopott már. Különben is, a legtöbb gyerek, aki sokáig szopik, az is egy idő után már csak reggel-este.
3. Kicsit gázos egy ekkora gyerek mellett takarítani, de maximum nem csinálod tökéletesen, csak ahol a papok táncolnak, és meg lehet anyukának mondani, hogy választhat, hogy nézed a gyerekét, hogy ne legyen öngyilkos, vagy mindent tükörre huhukkolsz.
4. Nekem spec eszembe se jutott volna, hogy azért ne alkalmazzak valakit, mert van neki diplomája. Ha hülyének tetteted magad, ne csodálkozz, ha hülyének is néznek.
5. Egyébként meg megoldja az ember a szaladgálást, legfeljebb nem alszik annyit a kicsi, amennyit akar, hanem fel kell ébreszteni. Valamennyit ő is alkalmazkodhat a nagyhoz. Nekem is három van, amíg csak egy volt, az volt, amit ő akart, most meg alkalmazkodnak egymáshoz, ez van.
Orsi 2008.09.29. 15:45:39
Kedves Vérnűsző Barom,
szerintem nem a "hirdi" szóval van a gond, hanem a stílusoddal. Ha valakit fel akarok venni, nem írom róla, hogy "teregesse otthon a picsáját időre, ne nálam pénzért". Ilyen ember persze, hogy nem talál ezt, azt, meg amazt, amire panaszkodtál. Én se mennék hozzád dolgozni, még akkor se, ha kétszer annyit fizetnél, mint a szokásos. Azt kapod, aki másnak nem kell.
szerintem nem a "hirdi" szóval van a gond, hanem a stílusoddal. Ha valakit fel akarok venni, nem írom róla, hogy "teregesse otthon a picsáját időre, ne nálam pénzért". Ilyen ember persze, hogy nem talál ezt, azt, meg amazt, amire panaszkodtál. Én se mennék hozzád dolgozni, még akkor se, ha kétszer annyit fizetnél, mint a szokásos. Azt kapod, aki másnak nem kell.
mikkamakka 2008.09.29. 16:25:15
kzol, eleg egy savanyu potsch vagy, meg ha VB stilusa meg is erdemli. Mikor jutunk el oda, ha valaki eler 1.2millat akkor arra azt mondja a tobbsehg, hogy "EZ IGEN!"
arra gondolt vki, hogy a 180 negyzetecsket nem kell MINDENNAP kitakaritani? egy ora alatt minden nap meg kell csinalni valamit, aztan hurra, kaja, ovi, du. megint valami, erosen sanszos hogy ovis alszik. Napi 2 ora netto takaritassal mondjuk mindenre rakerul a sor hetente egyszer, azert az meg mindig 2* annyi mint ahogy osszejon nalunk:)
videken joanyam is 750-ft-ot keres nyelvtanarkent(csoportnak), szoval sajnos nem hulye feltetlenul szegenyne hogy bevallalja. legalabb kuzd!
arra gondolt vki, hogy a 180 negyzetecsket nem kell MINDENNAP kitakaritani? egy ora alatt minden nap meg kell csinalni valamit, aztan hurra, kaja, ovi, du. megint valami, erosen sanszos hogy ovis alszik. Napi 2 ora netto takaritassal mondjuk mindenre rakerul a sor hetente egyszer, azert az meg mindig 2* annyi mint ahogy osszejon nalunk:)
videken joanyam is 750-ft-ot keres nyelvtanarkent(csoportnak), szoval sajnos nem hulye feltetlenul szegenyne hogy bevallalja. legalabb kuzd!
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.09.29. 16:29:01
"Énnekem van bébiszittyóm..."
Nem tudom, de szerintem nem "nekem van", hanem "én alkalmazok/fizetek" és nem _bébiszittyó_, hanem _bébiszitter_.
"Nekem van 53 niggerem a cukornádültetvényemen..."
Bocsánat, nem tetszett...
Legyen már a munkának becsülete! Legalább itt!
Nem tudom, de szerintem nem "nekem van", hanem "én alkalmazok/fizetek" és nem _bébiszittyó_, hanem _bébiszitter_.
"Nekem van 53 niggerem a cukornádültetvényemen..."
Bocsánat, nem tetszett...
Legyen már a munkának becsülete! Legalább itt!
cuebler 2008.09.29. 18:17:38
kedves cserszömörce és irredenta vipera hsz-társak!
nem azzal van a gond, hogy vannak pedagógusok, hanem azzal, hogy túl sokan vannak. nem azzal van a gond, hogy vannak bölcsészek, hanem azzal, hogy túl sokan vannak. a közgazdászokat nem írom ki, hátha így is felfogjátok. egyre többen akarnak megélni effektív, termelő munka nélkül. mit fog enni a sok pedagógus, ha nem lesz paraszt a földön? ki fogja megszerelni a bölcsész autóját, ha lassan nincs fiatal - és szakmáját szerető - autószerelő? ki a pöcs fog felépíteni egy házat a kinyalt közgazdásznak, ha már lassan elfogynak a kőműves-tanoncok?
én a fizikai munka becsületéről írok, amiről sajnos immáron sokan nem tudnak semmit. a pedagógus, a közgazdász és a bölcsész - ha jól tudom - a legmagasabb eséllyel lesz munkanélküli a diploma megszerzése után. arról nem is szólva, hogy mennyi pénzbe kerül az államnak mindemellett a kitanításuk... jómagam szellemi foglalkozású vállalkozó vagyok, egy ízben nekiláttam diplomát szerezni. másfél év után beláttam, hogy idő- és pénzpazarlás, mert az én munkámhoz a sok tanulás nem tett hozzá semmit. nyáron viszont több ízben is kérés nélkül megragadtam a lapátnyelet a búza betárolásakor. és jól esett, nem lettem tőle sem butább, sem szegényebb. sőt megfogadtam, hogy legközelebb a konditerem helyett inkább ezt csinálom, mert ennek legalább van értelme...
nem azzal van a gond, hogy vannak pedagógusok, hanem azzal, hogy túl sokan vannak. nem azzal van a gond, hogy vannak bölcsészek, hanem azzal, hogy túl sokan vannak. a közgazdászokat nem írom ki, hátha így is felfogjátok. egyre többen akarnak megélni effektív, termelő munka nélkül. mit fog enni a sok pedagógus, ha nem lesz paraszt a földön? ki fogja megszerelni a bölcsész autóját, ha lassan nincs fiatal - és szakmáját szerető - autószerelő? ki a pöcs fog felépíteni egy házat a kinyalt közgazdásznak, ha már lassan elfogynak a kőműves-tanoncok?
én a fizikai munka becsületéről írok, amiről sajnos immáron sokan nem tudnak semmit. a pedagógus, a közgazdász és a bölcsész - ha jól tudom - a legmagasabb eséllyel lesz munkanélküli a diploma megszerzése után. arról nem is szólva, hogy mennyi pénzbe kerül az államnak mindemellett a kitanításuk... jómagam szellemi foglalkozású vállalkozó vagyok, egy ízben nekiláttam diplomát szerezni. másfél év után beláttam, hogy idő- és pénzpazarlás, mert az én munkámhoz a sok tanulás nem tett hozzá semmit. nyáron viszont több ízben is kérés nélkül megragadtam a lapátnyelet a búza betárolásakor. és jól esett, nem lettem tőle sem butább, sem szegényebb. sőt megfogadtam, hogy legközelebb a konditerem helyett inkább ezt csinálom, mert ennek legalább van értelme...
degec 2008.09.29. 20:46:41
Nem akarok belepofázni, néha be szoktam ide nézni, de ne b@ssza mán meg a vörös seggű tehén hogy két diplomás vagy akár nem diplomás joképességű fiatalnak igy kelljen élni....ahogy leirod.
most akkot ti vagytok looserek vagy valahol a szarmuda háromszögben éltek? Én se találtam a városomban munkát, oszt vettem egy nagy levegőt és pesen kerestem, feleségem is egy hét alatt talált és a 3. ajánlatot el is fogadta.
ok, hogy drágább az albérlet...de akkor is...450 ft, a mai világban és enek még örülni is???????
nekem kellemetlen...
vagy csak fotoshopp az egész blog..?
vagy féltek elköltözni az ősöktől?
ha valaki talpraesett és jó valamiben akkor az talál munkát. és itt a JÓ-n van a hangsúly.
bocs..de ez kijött...
most akkot ti vagytok looserek vagy valahol a szarmuda háromszögben éltek? Én se találtam a városomban munkát, oszt vettem egy nagy levegőt és pesen kerestem, feleségem is egy hét alatt talált és a 3. ajánlatot el is fogadta.
ok, hogy drágább az albérlet...de akkor is...450 ft, a mai világban és enek még örülni is???????
nekem kellemetlen...
vagy csak fotoshopp az egész blog..?
vagy féltek elköltözni az ősöktől?
ha valaki talpraesett és jó valamiben akkor az talál munkát. és itt a JÓ-n van a hangsúly.
bocs..de ez kijött...
bölcsésztanár 2008.09.29. 20:51:16
Ehhez a "túl sokan akartatok munka nélkül megélni" -féle véleményhez már a mundér becsülete miatt is hozzá kéne szólni...
Nagyapám jutott eszembe, aki szerint ha valaki nem tud betont keverni, kapálni, ásni, fafeldolgozni stb. akkor az nem is férfi, lehet akárhány diplomája. Nagyapám négy elemit végzett.
Kb ezen a szinten mozog az, aki ilyeneket gondol a pedagógus pályáról. Mindig ez a kérdés merül fel bennem, zsebemben meg nyílik a bicska :
Te, aki ezt állítod, ki a ˝*-tól tanultál meg írni, olvasni, számolni, számítógépet kezelni, angolul, németül; a szakmádhoz tartozó tudást kitől szerezted meg? Gyerekedet kik tanítják napi sok órában a suliban? Kik viseltek el téged kamaszkorodban? Kik nem verték be a fejed a hülyeséged miatt, mikor osztálykiránduláson (szombat-vasárnap) ezt-azt csináltad? Kik nem vertek pofon ált. iskolában, mert elvesztették volna a minimálbér körül mozgó fizetésüket és az állásukat?
Tényleg nagyon sokan jelentkeznek tanár szakokra, de nagyon kevesen lesznek tényleg azok, mert rájönnek, milyen kemény. Nekem sok csoporttársam lett banki ügyintéző, fordító, szerkesztő, tolmács, hivatalnok, egyéb versenyképes fizetésű dolgozó bölcsész diplomával.
Nagyapám jutott eszembe, aki szerint ha valaki nem tud betont keverni, kapálni, ásni, fafeldolgozni stb. akkor az nem is férfi, lehet akárhány diplomája. Nagyapám négy elemit végzett.
Kb ezen a szinten mozog az, aki ilyeneket gondol a pedagógus pályáról. Mindig ez a kérdés merül fel bennem, zsebemben meg nyílik a bicska :
Te, aki ezt állítod, ki a ˝*-tól tanultál meg írni, olvasni, számolni, számítógépet kezelni, angolul, németül; a szakmádhoz tartozó tudást kitől szerezted meg? Gyerekedet kik tanítják napi sok órában a suliban? Kik viseltek el téged kamaszkorodban? Kik nem verték be a fejed a hülyeséged miatt, mikor osztálykiránduláson (szombat-vasárnap) ezt-azt csináltad? Kik nem vertek pofon ált. iskolában, mert elvesztették volna a minimálbér körül mozgó fizetésüket és az állásukat?
Tényleg nagyon sokan jelentkeznek tanár szakokra, de nagyon kevesen lesznek tényleg azok, mert rájönnek, milyen kemény. Nekem sok csoporttársam lett banki ügyintéző, fordító, szerkesztő, tolmács, hivatalnok, egyéb versenyképes fizetésű dolgozó bölcsész diplomával.
Balance Of Power 2008.09.30. 09:11:11
A dolgot valszeg ott basztak el, hogy altalanos utan evtizedek utan mindig a leghulyebbeket kuldtek szakmunkaskepzobe. Az un. munkashatalom jegyeben pedig leertekelodott a minosegi munka presztizse - barmilyen epitkezesi, szerelesi munkahoz ha megbizhato, szepen dolgozo embert talalsz, osszeteheted a ket kezedet. Az a szellemiseg meg ma is el, hogy kijonnek kesve, megisznak egy lada sort, osszebasszak a munkat es egy ev mulva el van cseszve az egesz - tisztelet a kivetelnek!
Az a nagy helyzet, hogy a kreativ fizikai munkahoz is szukseges egyfajta (egyaltalan nem diplomahoz kotott) intellektus! Es ez nem vicc - elo pelda a jelenleg nalunk dolgozo kivitelezo.
Az a nagy helyzet, hogy a kreativ fizikai munkahoz is szukseges egyfajta (egyaltalan nem diplomahoz kotott) intellektus! Es ez nem vicc - elo pelda a jelenleg nalunk dolgozo kivitelezo.
Balance Of Power 2008.09.30. 09:13:59
Bolcsesztanar: A megoldas az lenne, hogy ha a tanari (orvosi, mernoki, stb.) palyara menok kezdo fizetese mondjuk 250 brutto lenne. Nem egy, nem ketto palyaelhagyot ismerek, aki megcsomorlott attol, hogy kb. a letminimumhoz kozelit a fizetese es szepen atigazolt a versenyszferaba. Mindegyik oriasi veszteseg a palyanak - hiszen kik maradnak? Az idealistak es a szar tanerok - egyik sem az igazi...
Cserszömörce 2008.09.30. 09:55:02
Cueblo, SENKI nem mondta, hogy nincs szükség jó kőművesre, autószerelőre, burkolóra stb stb. Itt a gond azzal volt - és erre kaptunk fel a fejünket többen is - , ahogyan te fogalmaztál: "túl sokan akartatok munka nélkül megélni.
Utóbbi hsz-ed után már persze ezen nem csodálkozom, erre mondják, hogy savanyú a szőlő...
Utóbbi hsz-ed után már persze ezen nem csodálkozom, erre mondják, hogy savanyú a szőlő...
Gumidomino 2008.09.30. 12:01:25
Te létminimum alatti értelmiségi szegényfeleség,
tényleg ügyes hogy nem írsz semmi konkrétumot, így valószínűleg senki sem fog rájönni hogy ki is vagy! :P
Hülyékkel vagy körbevéve - szerencse... :D
tényleg ügyes hogy nem írsz semmi konkrétumot, így valószínűleg senki sem fog rájönni hogy ki is vagy! :P
Hülyékkel vagy körbevéve - szerencse... :D
bölcsésztanár 2008.09.30. 13:15:08
Balance of Power:
Miért nem vagy te döntéshozó helyzetben? Ugye érted, mire gondolok? Mindegyik mondatod arról szól, ahogy van. Uff. Köszi
Miért nem vagy te döntéshozó helyzetben? Ugye érted, mire gondolok? Mindegyik mondatod arról szól, ahogy van. Uff. Köszi
Utolsó kommentek