Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Több pár cipőt az ágyunk mellé

2008.09.27. 13:30 Szegényember felesége

"De jobb ebédet akarunk, hogy jobbak legyünk,
Több pár cipőt az ágyunk mellé, hogy többek legyünk:"

József Attila: (Anyám meghalt)


Ez a vers jutott eszembe, amikor elpakoltam a minap a nyári cipőket.

Ismerek olyanokat, akiknek ma is csak egy pár cipőjük van. Egy kósza lelket, kiugrott papot, akiből alkoholista lett. Pár hajléktalant a környékünkön, akikkel tisztes távolságot tartva köszönőviszonyba kerültem. Egy egyedülálló anyukát, aki takarításból tartja el a három gyerekét.

Elöntötte a vér az arcomat, amikor megszámoltam, hány cipőnk van összesen. Szegényembernek hét pár, nekem kilenc pár.

Cipőből mindig jó minőségűt vettünk, és ez most a szerencsénk, mert nem kell egy ideig újat venni.

86 komment

Címkék: vers irodalom szegénység cipő

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr61679190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

név 2008.09.27. 18:17:04

régen a falusi emberek mezítláb indultak a városba és a fűzőnél összekötött cipőjük a nyakukban lógott, hogy ne kopjon és csak a város előtt vették fel...

Napi · http://napikerdes.blog.hu 2008.09.27. 18:28:45

Én addig ragaszkodom (ha megszeretem) a cipőmhöz, amíg szét nem megy! Pedig vehetnék többet is! Most veszem észre, hogy végre van reklám! Grat!

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.27. 18:32:28

Napi:

megszavazattam az olvasókat és a többség azt mondta, hogy mehet a reklám. :)

szegenygazdagok.blog.hu/2008/09/22/erkolcsi_aggalyok

berek 2008.09.27. 18:32:46

Azt, hogy hány pár cipőre van szükségünk, az életmódunk is meghatározza.
Én naponta csak kb. három órát töltök lakásomon ki'vül, - ahol papucsot viselek - a ház előtt parkoló kocsival közlekedem, ezért a négy pár rendelkezésemre álló cipő még soknak is bizonyul. Cipőt utoljára négy évvel ezelőtt vettem.

bölcsésztanár 2008.09.27. 18:33:53

Nagyanyám, aki parasztlány volt a harmincas években, mindig a testvérei kinőtt cipőit hordta. Kamaszkora óta két számmal kisebb a lába, mint ahogy a Teremtő szánta neki, mert a lábujjai teljesen el vannak deformálódva. Nem is értem, hogy tud még 75 évesen is járni rajtuk.

Nekem 5 pár cipőm van, minden szezonra egy, plusz egy alkalmi, 3 éve vettem utoljára cipőt. Igen, jó minőségű kell, az meg drága, de megéri.

A sokk akkor ért, mikor olcsóbban vettem magamnak cipőt, mint a 3 éves fiamnak. Nagyon durva a gyerekcipők ára, érdemes megnézni egyszer-egyszer annak is, akinek még nem kell.

MP 2008.09.27. 18:40:36

Nekem mindig katonai cipőm illetve bakancsom van. S általában is katonai dolgokat hordok. Nem túl drágák, jól ki vannak találva s elnyűhetetlenek. Igaz akit a divat izgat... Engem nem.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.27. 18:42:32

MP:

Most magam elé képzeltem Szegényembert, ahogy katonai cuccban tart töriórát. :DDD
Hát, nem tudom...

freesleep 2008.09.27. 18:48:14

nekem minden évszakra van egy, a férjemnek télre 1 és nyárra 1
annyit vehetnék amúgy, amennyit akarok, de nem vagyok cipőbuzi
a cipővásárlás sztem inkább addikció - van nálam lényegesen rosszabbul álló ismerős, akinek 30-40 aktív pár cipője van

berek 2008.09.27. 18:50:08

Olvastam valahol:
"Egészen addig sajnáltattam magam hogy nincs cipőm amíg, nem találkoztam egy emberrel, akinek nem volt lába!"

palyi 2008.09.27. 19:13:55

Ot par cipom van: utcai, futo, tura, regi utcai ami most jatszocipo, es egy ajandekba kapott hasznalt bakancs. Szerintem ez nem sok, amire kell nekem arra van, szerencsere meg tudom oket venni.

sprenczl 2008.09.27. 19:15:22

5 pár, ebből négyet már cserélni kellene, de amíg tropára nem megy, úgysem fogom. Ki a halálnak van erre pénze? kisgazda.info

Teddy pompom 2008.09.27. 19:15:46

Na és a suszteráj ára is felment a csillagok közé.

Illúzió 2008.09.27. 19:23:29

Persze hogy megszavazták a reklámot, mert ti állítjátok, mi legyen a szavazás eredménye! :-)

Értem én, hogy ti nem akartok rosszat magatoknak... szegények...

Kangörény 2008.09.27. 19:28:18

Nem a minőság számít. Ha csak 1 pár lenne, azt évente kéne cserélni, ha van 9, akkor az legalább 5 évig kitart.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.09.27. 19:37:26

Na, nyáriból most volt több is (leginkább papucs), de zárt csak egy pár van. Remélem, kihúzza ezt a telet.

Az a baj, hogy alapból csak nagyon kevés cipő tetszik (a martens, amit imádok, meg 30 rugó), a másik meg az, hogy kurva drágák a cipők. A gyereknek meg egy szezonban több is kell, és azoknak az ára még több, mint a felnőtt cipőké. Pl. csizma gyerekre 20 felett kezdődik (a normálisabbja), szandál 7-8 ezer, félcipő kb. 15-20 ezer. Durva. De az ő lábán nem spórolok.

kzol 2008.09.27. 19:38:58

Hát, nem tudom, arra büszkének lenni, hogy csak 5 pár cipője van valakinek és még egy ideig nem kell venni...
Szakemberek szerint is, a cipőnek az tesz jót, ha két nap egymás után nem veszik fel, mert akkor tud igazán pihenni a bőr és sokáig így lesz tartós. Én meg eleve azt vallom, hogy az a jó, ha egy héten kétszer nem veszem fel ugyanazt a cipőt. A cipőtárat pedig szezononként (!!!) frissíteni kell legalább 1 pár cipővel, de inkább 2-vel. Igen, ez évente legalább 3-4 pár cipő, de így van mindig 20-25 pár jó állapotú cipő a gardróbban.

kzol 2008.09.27. 19:43:37

Illetve jó minőségú cipőt kell venni. Ehhez pedig minimum Salamander és Scholl boltba kell járni. Igaz, ott fajtától függően 30-40 körül van egy pár, de ha hetente egyszer veszem fel és csak arra alkalmas időben hordom, akkor tényleg évekig hordható. Mondjuk itt már érdemes elgondolkodni pl. a Vass cipőn. Egyszer méretet vesznek, 50-60 körül csinálnak egy cipőt, de az tényleg az én lábamra való és még tovább is tart, mint egy Lloyd.

paraszt 2008.09.27. 19:46:32

Kangörény
Akkor tényleg nem érdemes több pár cipőt venni :)

Brolt 2008.09.27. 19:52:19

32 pár.
De mind loptam.

a munka szabaddá tesz 2008.09.27. 19:54:47

foggal voltam így

én voltam a helyi 8.utas

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2008.09.27. 19:55:44

nekem 2 pár cipőm van
pedig amúgy sokat keresek

NYT · http://pergetes.blog.hu/ 2008.09.27. 20:04:27

5 pár, de az minőségi
Batz papucsom sanos nincs :(

Jeff 2008.09.27. 20:10:08

kzol, te eltévesztetted a házszámot. Szegény embernek 20-25 pár cipő? Párja 30-40, tehát 600.000-1.000.000 Ft áll cipőben :) Neked telik rá (ennek egyébként örülök, soha nem voltam irigy), de van akinek nem.

lórum 2008.09.27. 20:10:17

77 pár. Egy februári napon véletlenül ledaráltam az iratmegsemmisítővel az egyetlen cipőmet, késő tavaszig sehová nem tudtam menni. Azóta minden régi cipőt elteszek.

b 2008.09.27. 20:11:21

na akkor.... egyetemi diplomával keresek 136 ezret brutto(!!!) 95 körül van a nettom, ebbol 52-53 az alberlet (30+ rezsi) a többiből élj meg 2en. van 1 pár sportcipom, 1 utcai, 1 ünnepi ( 8 euroert vettem kik-ben,leárazva, osztrákiában)
meg két régebbi sportcipo amik törik a lábam.
ennyi.

Sandor 2008.09.27. 20:15:41

Két pár, amit felváltva használok munkába, egy pár az utcára, meg egy pár a sportra.

Egyébként én úgy nőttem fel, hogy két pár cipőm volt: az utcai meg az ünneplő. Őszinte legyek, sosem vágytam többre.

tarsolya 2008.09.27. 20:20:16

Én meg ismerek olyat, akinek egy sincs. Én nyertem.

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2008.09.27. 20:30:05

Nállunk mindenkinek két cipője van a lábán, mer minkettőn van eggy, persze a Károjnak néha leesik az eggyik a lábárol, eccer meg eggy magassarkuba ment haza, csak asztán elalutt útközbe, és ellopták a lábárol a kínaiak, és a Miselle meg dühös lett, mer neki is eltünt a cipője.

lammer 2008.09.27. 20:34:21

lássuk csak:
1 pár barna, 1 pár fekete (ünneplő), 1 sportcipő, 1 bakancs, 2 szandál, meg pár régi, ami évek óta nem volt rajtam, csak nem dobtam ki.
Tulajdonképpen csak a barnát hordom télen, vízálló
pedig lehetne akárhány, telne rá

Vérnűsző Barom 2008.09.27. 20:35:36

Tarsolya: Sajna nem... Ismerek olyat, akinek lába sincs.

tarsolya 2008.09.27. 20:40:10

Bassza meg, tényleg :)

wundt 2008.09.27. 20:57:45

12 pár. Ennek fele futó és bringás cipő. És a hat utcaiból a legtöbbet hamar meguntam, már nem szeretem.

És amúgy Forrest Gump mondta, hogy "a mamám szerint az ember cipője egy jó csomó dolgot elárul"

www.youtube.com/watch?v=k9iy1QutLlw

Xray · http://www.aribazsy.com 2008.09.27. 21:00:16

Van egy olyan "megallapitas", hogy a Svaboknal szokas (volt) hogy csak egy , minden idojaras allo cipojuk volt, addig hordtak mig ki nem lyukadt. Es nem mert szegenykedtek.

Amugy en is ugy vagyok, legyen 1 marha jo nyarra, egy Telre, de azok igazan jok legyenek, sztm, ez a leggazdasagosab. Tobb minek?!

2008.09.27. 21:03:13

Sohasem értettem azokat a dolgokat, amikor jöttek olyanokkal hogy aszongya:
Nagyanyám a nagyobb tesók kinőtt cipőit hordta, meg városhatárig mezitláb, utánna cipő, h ne kopjon...

Én hallottam olyan emberekről régen, akik az sem tudták hogy mi az a cipő, sőt olyat is hallottam, akiknk a cipő egy kötözött bőrdarab volt!
Az egyik sztori ugyan pár 10.000 éve volt a másik 1-2 ezer éve volt!

ÉS akkor hűűűűűűűűű, szégyen hogy nekem 5 pár van!

storyline :) 2008.09.27. 21:06:36

"Elöntötte a vér az arcomat, amikor megszámoltam, hány cipőnk van összesen. Szegényembernek hét pár, nekem kilenc pár."

Ezt az "elöntötte a vér" részt nehezen hiszem el.....

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.27. 21:10:21

Dövan:

igaz:
Elöntötte a pír az arcomat ---> így kellett volna. :)

Kovcsiubcsi 2008.09.27. 21:14:02

Rühellem a cipőket, nincs is sok. Ne a lábamat nézzék a népek hanem velem foglalkozzanak. Igyekszem is semmitmondó stílusú cipőkben járni. Akár hetente vehetnék nagyon drágát, csak sajnálom rá a pénzt, és nem szeretem ha töri a lábamat az új cipő. Most ilyenek vannak:

Lowe-bőrbakancs (32k HUF volt pár éve, nagyon megérte az árát), Copter bebújós félcipő (cirka 6k pénzért, általános utcai cipő, jóval drágábbnak néz ki és kényelmes), Merell moka (14k, kukaérett csak még nem leltem meg az utódját), naranccsíkos barna sportcipő (dzsunka, 3k). Asszem kallódik valahol még egy Merell szandi is. Ünnepélyest majd veszek ha alkalomadtán szükség lesz rá (ne legyen rá szükség, na.)

Xray · http://www.aribazsy.com 2008.09.27. 21:17:02

Illetve van meg egy okos dolog, felmeresek szerint azon nok akik sok cipot vasarlnak, tartanak nem hordanak, azoknak a nemi eletuk nem kielegito! Ez erdekes, mert nem legenda, hanem felmeres, egy tudatalatti reflex!
Kinek hany cipoje is van akkor!? :)

Liberté_73 2008.09.27. 21:18:54

Lássukcsak, elég sok van:

1 kinti sportcipő (kutyasétáltatós, bringázós, kocogós)
1 benti sportcipő (teremfocis, edzős)
2 utcai félcipő (világos és sötét)
1 CAT bakancs
1 félbakancs
1 öltönyhöz való cipő
1 lábujjközis papucs

továbbá:
1 sicipő
1 korcsolya
1 görkorcsolya
1 lábfejvédő

huh. most elöntse a vér a zagyamat?

efg 2008.09.27. 21:23:57

1 pár cipő -> azt hordod szép időben, esőben, sárban, hóban, munkába vagy suliba menet, kiránduláskor, tök hamar szétmegy.
Ha van 2, egy jobb meg egy rosszabb állapotú, már felveheted a jobbat szép időben, a rosszabbat sárba. Így jobban vigyázol a jobb állapotúra. X idő elteltével, amikor a rosszabb teljesen tönkremegy, veszel egy újat és a régi jó megy át rosszba.
Nem nehéz belátni, hogy ez utóbbi lényegesen jobb időtartamot eredményez, ritkábban kell cipőt vásárolni. Csak ugye az a fránya egyszeri befektetés a legelején, ami a szegényeknek mindig nehéz, de mégis nekik a legfontosabb hogy valahogy megtegyék.
És akkor még a kzol-féle "jobb ez a cipőnek", meg a nyilvánvaló higiéniai előnyökről sem beszéltünk.

pislogi 2008.09.27. 21:31:11

Akkor jobb lesz a világ ha Nekem is csak egy
cipőm lesz?

chorrikám 2008.09.27. 21:37:43

kedves fijugg, kedves lényock. nekem már nincs cipőm, mert ne futya rá. Azt hiszitek vicc, pedig igaz: ami volt, szétment, de azért hordom őket (igyekszam takarni a szakadásokat mindenféle trükkel). És van egy jó, de az már levetett valakitől, nem mondhatom meg, hogy kitől, Jó? Ferinek és Viktornak vajon hány cipője van? Meg Ibolykánknak?
ja, és mind olyan kínai, vagy olyasmi.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.27. 21:46:37

"Szépcipőből" egy fekete, egy barna. (A feketének most tört el a talpa, no comment.) Egy sportcipő, egy csizma téllére, igaz, az bőr. Egy vízálló papucs és egy szőrmés.
Nyáron ugyanez volt a kollekció, csak a szőrmés papucs helyett a bézs szandál volt aktív. Az is tönkrement. (Azt speciel megette a kutya, amit sajnálok, de nem kellett volna kint hagyni.)

AP 2008.09.27. 22:03:02

én meg 2000ft-os tesco-s cherokee cipőkben vagyok kint is, bent is..
(bent ilyenkor már fázik a lábam, mert ugye fűteni luxus még, viszont a zokni nem elég)
két pár már harmadik éve bírja.
ezek mellett van még egy, az is hasonló kategória árban..
amúgy van egy csomó amiket sose hordok sehova. a bakancs kényelmetlen és a taplók már lejáratták, alkalmi cipő alkalom híján fölösleges, a barna bőr félcipők meg rohadt kényelmetlenek és valahogy olyan kicsi bennük a lábam. game over

AP 2008.09.27. 22:04:14

ja ezek amúgy sportcipők

Brooaf 2008.09.27. 22:10:34

Nem akarok beleszólni, de szerintem az emberek nagy részének mélyen szégyellnie kéne magát.
Tudjátok rengeteg nyomorba fuldokló helyen jártam az életem során, Magyarország egy nagyon nagyon nagyon gazdag ország! De egyedül csak itt tapasztalom, hogy az emberek nyögnek hogy ez nincs, az nincs, ahelyett hogy segítenének magukon. Ukrajna pl. teli van kedves emberrel a hozzánk képest rohadt nagy szegénységben, vagy Erdély, és mindenhol boldogabbak és agyilag jobban helyrerakottak mint mi. A magyar minimálbér a világ leggazdagabb 8% ban repíti a tulajdonosát. Szóval azok a dolgok amiket itt illik természetesnek venni, másutt még vágyakban sem léteznek. Ismerek a mai napig olyan embert akinek természetes hogy a sárkunyhójából a gyerekek minden nap tíz kilométert befutnak a iskolába, és vissza. (Mondjuk ez Afrika.) Furcsa megélni néha hogy hozzánk európai szuper jóléti fogyasztó társadalomhoz képest, milyen boldog nincstelen emberekkel lehet találkozni. Mennyire kedvesek és boldogok, és sosem panaszkodnak hanem örömmel szemlélik az élet pillanatait. Imádom Indiát, imádom Afrikát a boldog szegénységüket, mert az ott élők lelkét még nem vette el a fogyasztó társadalom. Ami itt a magyarokkal történt az förtelmes és undorító, talán nép önbecsülésben nem süllyedt még ekkorát mint mi. Ez a blog pont ilyen a médiákkal, és minden hasonló fórummal azon dolgozik, hogy közösen elültessek a milyen rossz is minden gondolatot. A tévében szilikonozott kurvák mutogatják magukat, és szánalmas úgymond sztárok osztják az észt hogy kéne élni akik embernek is kevesek.
Ha legközelebb egy tuareg sátrában iszom a teát, hálát adok a sorsnak hogy megtapasztaltam milyen büszke EMBERNEK lenni, és láthattok az agy mosott emberi roncsok világától eltérő büszke tartással rendelkező embereket. Ti meg keseregjetek, hogy nem tudtok fogyasztani. Mert jaj nincs kocsitok és gyalogolni kell, ahelyett hogy élveznétek a gyaloglás örömét. Mert nincs plazmatévétek hogy nézzétek a szemetet. Meg mert a szerint ítélitek meg hogy boldogok lehetek e ,hogy egy katalógusból mit tudtok megvenni.

helios 2008.09.27. 22:14:25

Nekem is egy par van.. Most akkor en is csoro vagyok?

Jo tudni :-)

Eddig fel se tunt :-)

sejk 2008.09.27. 22:14:56

az én cipőstáram: 2 félcipő, 1 egészcipő, 2 sportcipő, meg egy kínai piacos "szandi", ami a hozzám közelálló hölgyek szerint undorító viselet egy férfi lábán :)

napi hordású, munkába járós cipőből szerintem sem szabad gagyit venni, mert ez esetben egyszerűen a drága az olcsó és az olcsó a drága.

mondjuk ha valaki megteheti (mert pl. van kocsija és emellett pénze benzinre), érdemes kimennie parndorfba, bécs előtt. az ottani outlet valóban olcsó, nem mint a biatorbágyi társai. 40-50 euróért vettem két alkalommal is 1-1 félcipőt a salamander boltban, 2-3 éve. mindkettő tökéletes állapotban van azóta is. arról nem is beszélek, hogy 15 euróért vettem tényleg jó minőségű ingeket...

gyok ketto 2008.09.27. 22:29:53

Nekem is csak 1-1 van. 1 felcipo meg egy bakkancs. Tojok ra. Evente veszek egy felcipot. Lenne ra penzem csak sajnalom ra a penzt, mert ugyis szetmegy. Fogyoeszkoz.

3-4 par cipovel nem is tudnek mit kezdeni. Minek hisz csak egy par labam van :-) Meg ugyis amelyiket szeretem azt hordom amig le nem rohad a labamrol...
De lehet befektetek egy uj cipobe... veszek kettot aztan az egyik megy M-zarolt tartaleknak

Apamnak most volt az 50 eves iskolai talalkozoja. Mutatta a fenykepet. Elso sor ul sorba, mind mezitlab. Apamnak akkor mar volt cipoje.
Nagymamam meselte, hogy a haboru elott jol eltek. 40 par cipoje volt. Aztan lebombaztak.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.09.27. 22:40:55

Cipőből nekem többféle van. Idén kb 3 párt vettünk, többi mind régebbi.
Van 2 pár 3 éves tornacipőm, csak nyáron hordtam, de most sem nőttem ki :)

3 pár sportcipőm van, ezeket szinte mind cserélni kéne vagy legalábbis mosni... Kínai mindegyik, az egyik még 2005-ös, emlékszem is rá. A felújítás a fűzőcsere volt 2 párban :D

Emellett van 1 bakancsom, ritkán hordom, mert bélelt (szintén kínai), van 1 szandálom, 1 kínai nyári cipőm meg 2 pér nem kínai félcipőm meg egy zárt ősz cipő. Van, de ez kb 3 év gondos munkája, mióta nem nőtt a lábam.

A sportcipőt tartom legkényelmesebbnek, de nyáron olyanba járni ciki, télen meg egy idő után hideg. Most még jó :)

Invictus 2008.09.27. 22:47:48

mindig csak 1 pár sportcipőm van, amit addig hordok, amíg szét nem megy (mivel otthon dolgozok, csak kutyasétáltatáshoz, vásárláshoz stb.), 1-2 év az élettartamuk. Nem vagyok márkahű, de általában valami leárazott Adidas, Nike, Reebok stb. a Hervisből. Kb. 11-12k-ig vagyok hajlandó elmenni, ennél drágábbat nem veszek meg.
Ezen felül 1 bakancs rossz időre (kb. 5 éves, de még egyben van, mountexben vettem anno, de nem márkás), 1 bőr félcipő (ez már eléggé leharcolt, bár max. havonta egy-két alkalommal hordom, ha "ki kell öltözni", de ezer éves), meg van még egy-két roncs régi cipő, de azokat csak sajnáltam kidobni.

gabcigirl 2008.09.27. 22:59:12


Érdemes a szezon előtti leárazásokat is jól megnézegetni. Én pár napja pölö 7000-ért lőttem egy 24 ezerről leárazott, (valódi) bőr csizmát már télre.

fehermajom 2008.09.27. 23:00:26

A nyár során a három pár cipőmből kettő szabályosan lerohadt a lábamról (az egyik egy hatszázforintos kínai csuka volt, a másik egy hat éve szolgáló szimpla Budmil edzőcipő), az utcai cipőm szintén kezd szétmenni, legalábbis emberek előtt nem szívesen mutatkozom benne. Szerencsére a főnököm megszánt és a cég számlájára kaptam egy újat, ami igazán jó és azóta mindenhol azt hordom, tehát gyakorlatilag egy cipőm van meg egy papucsom itthonra/utazáskor a retkes zuhanyzókhoz. Ez nem sok de mégis boldog életet tudok élni ...

Socket 2008.09.27. 23:02:23

2 pár cipőm van plusz egy alkalmi, megtehetném ha akarnám, hogy vegyek újakat, de minek is? Általában márkás, jó minőségű cipőket hordok, amik nem mennek olyan hamar tönkre és a komfort érzetem sem változik benne jelenősen az időmúlásával. Amíg nem válik csúnyává, magyarán eléggé kopottá, addig nem veszek, mert minek is?

emzéperiksz 2008.09.27. 23:18:40

Nekem van vagy 30-40 pár minimum. Szerintem igényesen nem lehet felöltözni 2-3 pár cipővel, se férfinak, se nőnek. A sportos, az elegáns, a téli, a nyári, a sötét, világos, színes ruhák mind más-más cipővel néznek ki jól.

hukk 2008.09.27. 23:20:13

2 pár tavaszi-nyári
1 fekete bőr
1 sportcipő
1 túrabakancs
1 surranó
1 motoros csizma

a turabakit meg a motoros csízmát kivéve mindegyik legalább három éves (de pl a sportcipő, meg a katonai bakancs már tíz is elmúlt). Mindegyik cipő egy nálam jól bevált márka, 20k volt darabja, viszont egyrészt kényelmesek, másrészt pedig általában 4 év használatot röhögve kibírnak.

bendegúz 2008.09.27. 23:28:36

1 félcipő lótifuti
1 alkalmi
1 strapás sportcipő melóra
1 futócipő
1 túrás-terepes
1 terem edzős
1 téli utcai félbakancs
1 téli túrás-szánkós bakancs
1 pacsker nyárra
ez pont elég...
újkori összérték kb. 60e. és ami lényeges, az minőségi, csak kicsit utána kell járni.
amúgy mi a fenét csinálnék 32 pár cipővel?!

csavarlazito 2008.09.27. 23:31:10

Nekem 1 pár cipőm van, amit télen és nyáron is hordok.
+ 1 pár szandálom.
Kb. 4-5 éve.
A páromnak is, ő a turkálóban vette 900 forintért.

Miről beszéltek?

ehhh · http://nincsen-nem-is-lesz 2008.09.27. 23:33:04

broaf...nincs ertelme nekik iirni ;-)

csavarlazito 2008.09.27. 23:33:17

Kurva anyátok!

bicepsz · http://rajottem.blog.hu 2008.09.27. 23:40:14

Szegény ember így meg úgy, szerintem meg az a szegény, akinek még Internetre sem tellik!

maydayray 2008.09.27. 23:42:09

egy téli
egy nyári
rakás futócipő
oszt ennyi. nem futnék, 2 pár lenne.
régen egy volt. télen két zoknival. és túléltem.

emzéperiksz 2008.09.28. 00:18:36

Szerintem itt sokan kamuznak cipőügyben. Papucsa csak van mindenkinek, nem? Aztán sportcipője is, téli is, nyári is, alkalmi is stb. Ez már öt. Meg az évek során össze is gyűlik egy csomó.

Nekem van
4 pár bakancsom (vajszínű CAT, bordó Martens, fekete Martens, és egy barna nóném), mindegyik sok éves
3 bokacsizmám: egy bordó és két fekete, egy magasabb és egy közepesen magas sarkú - szintén több év alatt beszerzett cuccok
5 papucs: 2 Batz :), egy Scholl, egy Benetton vietnami, egy arany színű csinike
2 futócipő
1 túrabakancs
1 sportcipő
4 utcai, lapos, vagy nem túl magas sarkú kényelmi (vajszínű, fekete, fehér, barna)
2 fehér balerina
1 sötétzöld balerina
2 kényelmes szandál (fekete, barna)
néhány tűsarkú cipő, illetve szandál (2 rózsaszín, 2 fekete, 1 bordó, 1 ezüst, 2 fehér, 1 barna)

Hirtelen ennyi jutott az eszembe. A legtöbbje amúgy évek óta megvan.

LongJohnHolmes 2008.09.28. 00:59:03

Sorolhatjátok a cipőiteket:)

Mindegyik Kínában készült, így vágjuk magunk alatt a fát. :)

kzol 2008.09.28. 06:42:16

"LongJohnHolmes · www.ludas-matyi.com 2008.09.28. 00:59:03
Sorolhatjátok a cipőiteket:)

Mindegyik Kínában készült, így vágjuk magunk alatt a fát. :) "

Affenét, már bocsánat. Amikor megjelent a Marc - még középiskolás koromban -, elég sokat vettem, azt mégis csak Körmenden gyártották. Ha a profit nem is maradt itt, az ott dolgozók legalább magyarok voltak.
Ha pedig Salamander, Lloyd, Clarks, Sioux cipőt veszek, azzal az EU iparát támogatom. A Merrell, Vagabond, Bugatti, Panama Jack, Lumberjack cipőket meg kellene nézni, hol gyártották, de szerintem azok nagy része is EU-s. Érdekes módon csak a sportcipőim (Adidas, Nike, Yonex) azok, amikben biztos vagyok, hogy távol-keletiek.

ixub 2008.09.28. 08:40:57

Ennek a cipő dolognak pont most nyáron szaladtam alá egy kicsit. Műszakos termeléstervezőként dolgoztam öt évet, teljesen jó volt öltözködésileg (hülye szó), mert kiérve az egyetem kapuin nem kellett újraöltöznöm. Minden ruhám megfelelő volt. mostanra értem el oda hogy volt 3 pár sportcipőm régi kopott hordható éjszakai műszaka, régi nem anyira kopott nappalra is jó, új bármikor felvehető. Nade idén nyáron kiemeltek a sorból és ha nem is öltönyös, de vászonnadrág+bőrcipő az elfogadott helyen kezdtem dolgozni. Költséghatékonyság miatt vettem két nadrágot olcsó helyen, mondván azon annyia nem látszik, meg e.p. kártyára egy tényleg jó bőr félcipőt. Sportos, nagyon kényelmes, könnyű, elvégre is egész nap az van rajtam. Na a probléma ott keletkezik, hogy kiszámoltam úgy 100k-t kéne és valószínüleg kell is elkőltenem ruhára, hogy mindenhol meg tudjak jelenni ahol kell, de a fizum anyival azért nem lett jobb. Ehhez minimum 3-4 hónapra lesz szükségem, addig meg próbálok szarból várat építeni úgy, hogy 1-2 hónappal ezelőtt kész ruhatáram volt ami mára hétvégi divattá vált és ott ülnek a darabok a szekrényemben. Szóval így lehet kicseszni valakivel egy előléptetéssel.

Elanor a 42 (törölt) · http://elanor.blog.hu/ 2008.09.28. 09:16:24

lehet, h az ideális az volna,h heti 1-2szer hordjunk csak egy cipőt, csak nekem pl. ez nem megy. minden egyes cipőt külön tortúra megszoknom (bármilyen minőségű cipő képes feltörni a lábam, mindegyikben másképp esik a lábam, más a sarokmagassága). ha túl gyakran cserélgetem a cipőimet, állandó fájdalmaim vannak a lábfejemben és a vádlimban, achillesemben. van ilyen is. szóval szerintem túlzás a 20-25 pár cipő. elég szezononként 1-2. + persze 1-1 szép- és sportcipő. azt cső.

Bizsi 2008.09.28. 09:45:32

Nekem a cég által fizetett e.p. óta sokat fejlődött a cipőtáram, az e.p.kártyámmal szinte kizárólag cipőt vásárolok, esetleg betétet.
Nyárra 4 Scholl papucs,
Télre 1 Scholl bundás csizma, 1 féláron vett csinos bokacsizma, 1 Solomon bakancs,
2 átmeneti zárt fekete bőr, egyik magas, másik lapos, 1 piacos barna zárt lapos, szintén átmeneti.
Sporthoz 1 akciós mosható Adidas, 1 Merell (ajándékba kaptam), 1 márkátlan.
Van még egy benti bőr papucsom, egy kerti műa. papucsom, 1 gumicsizmám és
egy alkalmi fekete szandálcipőm.
A legújabb büszkeségem egy valódi MBT, most ebben sétáltatok kutyát és ebben túrázom száraz időben. (csípődiszplázia, szalagszakadás, stb.)
Ez 18 pár...na most magam is meglepődtem, mert amúgy nem vet fel minket túlságosan a pénz...

lili 2008.09.28. 09:53:15

Több pár cipőm, van, mint amiket hordok

Amiket valójában használok is:
1 pár fekete tavaszi/őszi cipő
1 pár világos tavaszi/őszii cipő
1 pár szandál nyárra
1 pár csizma télre
1 pár alkalmi cipő (nagyon ritkán van használva)
1 pár terepfutó cipő (túrázni is abban szeretek, nem pedig túra bakancsban)
lakásban mezítláb vagy zokniban közlekedek.
Ja, van batz papucsom is, csak nem tudom minek, ugyanis csak az erkélyre szoktam benne kimenni.

Greekie 2008.09.28. 09:53:19

nem vagyok cipőaddict, nekem van:

4 futócipő (különböző terepekre)
3 alkalmi
2 mdb cipő
3 amolyan normál sportcipő
2 bakancs

ezekből az utóbbi évben csak 2 futócipőt és a 2 mdb-t vettem

ellennék kevesebbel is, de mindenképp érdemes minőséget venni

K 2008.09.28. 09:56:08

nekem minimum 45 pár cipőm van.
úgy gondolom, hogy ruhából nem kell drága (turi, mert az üzletekben kapható rongyok tucatruhák sok pénzért), viszont egy szép cipő öltöztet. Hozzá egy jó öv és táska.
Amit ruhán megspórolok, azt cipőre költöm.

FSlyka 2008.09.28. 09:59:13

Szerintem a húszezres Martens helyett nyugodtan lehet munkavédelmi boltokban bakancsot venni, az legalább olyan kényelmes (ugyanis hosszú távú viselésre tervezték), ugyanúgy acélbetétes, és ha szerencsénk van, ki lehet fogni menőbb dizájnú darabokat is. És 4-5 ezerből megvan.

storyline :) 2008.09.28. 10:06:52

"Szegényember felesége · szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.27. 21:10:21
Dövan:

igaz:
Elöntötte a pír az arcomat ---> így kellett volna. :)"

Egyébként jónak jól hangzott :DD

mxplanet 2008.09.28. 10:13:31

egy pradam van mindenre..futni,sielni,motorozni,korizni,ganézni,dolgozni...

Mr. Acid 2008.09.28. 15:06:42

1 fekete bőr városban járni és öltönyhöz
1 futócipő
1 sportcipő munkához
1 magas szárú cipő télire, városba
1 bakancs túrázni és munkához
1 szandál városba
1 szandál munkához
Sajnos a bakancs kivételével a munkához való cipők (a sport és a szandál) általában csak egy szezont bírnak ki, minőségit pedig nem érdemes a helyükre venni, mert gyakran nagyon mostoha körülményeknek vannak kitéve. Ezeket cserélem évente, az kb. 5-6 ezer forint. A többi cipő pedig évekig kibírja.

maripán 2008.09.29. 10:16:01

Szerintem is egy nőnek több cipőre van szüksége mint ami az alapvető funkviókat ellátja (tél, náyri, ünneplős, sport) .
Nekem nagyon sok cipőm van. Meg sem merem számolni, de évszakonként 8 párnál az a minimum. A munkahelyem is elvárja hogy elegánsan öltözzek nap mint nap. A lábamnak meg a cipőnek is jobb, ha 2 nap egymás után nem veszem fel ugyanazt a cipőt.....

maripán 2008.09.29. 10:16:59

"Nekem nagyon sok cipőm van. Meg sem merem számolni, de évszakonként 8 párnál az a minimum"
jav:
8 párnál minimum több....
vagy valami ilyesmi :)

bölcsésztanár 2008.09.29. 10:31:55

Broaf:
MIndenben igazad van.
Apró kis szépítések meg tényleg széppé teszik a világot. Nem kell figyelni a halandósági statisztikákat, betegségeket, csak a boldog és szegény emberekkel kell teázgatni a sátorban. Akkor tényleg szépnek látszik a szegénység.
Egyébként mindenben igazad van, csak kicsit szirupszerűen fogalmaztál.
Én is ismerek a mi létminimum-szintünk alatt élő erdélyi magyarokat, nem szoktak panaszkodni.
A fotós könyve, amit Szegényné ajánlott (Hungry Planet vagy valami hasonló volt a címe) tényleg nagyon tanulságos!

hr 2008.09.30. 14:18:19

valahogy egyetem alatt fel se tunt hogy 3 par cipo(egy benti sport, egy kinti sport meg egy az oltonyhoz) meg egy par papucs eleg volt 5 evre....ja bocs, 4, volt egy telibakancs is 17-25 eves korig..

de most csak a pakolasnal tunt fel, hogy valahogy "lett" 3 par cipo ami dolgozashoz hordhato, egy kinti egy benti sport, 2 par papucs (ez hogy lett nem is tudom...), 2 par turacipo meg egy jo kis bakancs.

es val igaz, egy 20e Ft-os cipo jo 5 evig, egy 5ezres 1ig. Bar ha valaki szerncses jar vagy van valakije a nagy vizen tulonnan, akkor 20$-er vegyen Timberlandot outletben, ahogy en tettem a fel csaladnak, az tuti:)

Segítő Orsi 2008.09.30. 17:29:03

Nemrég nagyon jó cipőket láttam szétdobálva a Szovjet Emlékmű körül, remélem még nem késő, talán még találhattok egy jó párat!

Haloperidol 2008.09.30. 23:09:43

LongJohnHolmes · www.ludas-matyi.com 2008.09.28. 00:59:03

Mindegyik Kínában készült, így vágjuk magunk alatt a fát. :)

A kínai stb. cipőkről... most zárják be itt végleg a pécsi bőrgyárat, ami egyébként kb. 7-8 éve halódik... Hajdan több 1000 tonna bőrt nyomtak ki a ruszkiknak. Most a gépek Szatmárnémetibe mennek ki (jelenleg Románia), egyébként magyarországon a legtöbb cipő kínyai...

BTW a kínai cipőgyártásról: a kínaiak felszállnak kínában a hajóra a nyersbőrrel együtt, mire a hajó beér európába, leszállnak a kínaiak és a kész cipők... nem rossz... A környezetvédelem nem gond, ott az óceán.

csavarlazito 2008.10.03. 22:45:50

Mégegyszer: A jó kurva anyátokat!

U.I.: Aki cipőt akar nekem küldeni, 41- 42-es a lábam, Gomba nem számít.
Cím: csavarlazito@freemail.hu

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2010.11.17. 01:24:54

Hát képzeld nekem, minden évszakra egy pár cipőm van. Van egy sportcipőm, az van tavaszra meg őszre és van egy szár nélküli de mégis bakancsra emlékeztető barna bőrcipőm (amit pár éve még munkacipőnek kaptam és használtam) az van télre. Van egy converse utánzat kínaiban vásárolt 600ft-os fekete szárnélküli tornacipőm tavaszra és nyárra és nyárra lábújjközi papucs. Nem telik tőbbre, ha valamelyik tönkermegy az nekem érvágás. Tehát nyugodj meg kedves blog írója, lehet élni éveken át 4pár cipővel is.

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2010.11.17. 01:30:19

Uhh, ahogy olvasgattam a hozzászólásokat, kihagytam, hogy van egy ünneplőcipőm, fekete kínai és már vagy 8éves, de tökéletes, ahányszor én ünnepi alkalmon résztveszek, ez még nyugdíjas koromban is jó lesz. Egyébként 28éves lány vagyok.

És megdöbbenve olvastam az "évszakonként, minimum 8pár" és a "ha egymás utáni napon ugyanazt a cipőt venném fel...vége lenne a világnak" kisasszonyt...tiszta szex és new york...fő a felszínesség, csak szánakozni tudok...
süti beállítások módosítása