Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Konferenciahiéna lettem

2008.09.22. 07:00 Szegényember felesége

Kultúrvasárnap után ma megdöbbentő vallomás következik.  Konferenciahiéna lettem. Mindig szerettem a konferenciákat meg a kiállításokat. Isten nagy állatkertjének mindenféle lakója megfordul itt. Egyszerűen lenyűgöz, hogy milyen sokfélék az emberek, milyen sokféleképp viselkednek. Egy konferencián 100-200 vadidegent figyelhetsz meg egy-két-három napon keresztül.

Persze a prezentációk és a bemutatók általában csapnivalóak. Semmi újat nem mondanak, és még csak nem is szórakoztatóak az előadók. Üdítő, ha van egy-két kivétel konferenciánként.

Na, idén nyáron elmentem az összes ingyenesen látogatható, szakterületembe vágó észosztásra a városban. Egyrészt tanulmányozni az embereket és építeni a kapcsolatokat, másrészt tanulni, harmadrészt enni, negyedrészt felvenni a legtöbbször értékes kiadványokból, jegyzettömbökből, stb-ből álló konferenciacsomagot.

Ez az evés téma számomra új.

Azelőtt egyszerűen undorítónak találtam a svédasztalokat lerohanó konferenciázókat, akik púposra pakolták a tányérjaikat, aztán meg fuldokoltak a rosszulléttől. Ezért én soha nem ettem semmit ilyen helyeken, odaültem a bárpulthoz, jó messze a hivatalos kávészünetelőktől és vettem magamnak egy kávét és egy ásványvizet.
Mostanában viszont én is beállok a sorba. És miközben nyelem a hortobágyi palacsintát, Szegényemberre gondolok.

Az azért megnyugtat, hogy vannak nálam szegényebb konferenciahiénák is. Azokra gondolok, akik a gyümölcstálakról nem a tányérjukba, hanem egyenesen a retiküljükbe pakolják a banánt és a narancsot. Meg azokra, akik csomagolnak a pogácsából egy keveset az útra.

49 komment

Címkék: konferencia tanulás étel spórolás szegénység ennivaló kapcsolatok

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr45671112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barci 2008.09.22. 07:55:03

Baszki, te csak az evésre tudsz dongolni?
Elment az étvágyam az ebédtől is.

A konferenciazabálás nem szegénység kérdése, hanem ősi magyar szokás.

Szá-nal-mas.

Sonki 2008.09.22. 08:27:52

Én sokat dolgoztam felszolgálóként ilyen svédasztalos konferenciákon és mindenféle hasonló rendezvényeken. Persze vicces, ahogy a magyarok lelegelik a kínálatot, de igazából nem gáz.

A szervezőnek mindegy, úgyis ki van fizetve minden, csak örül, ha örömet okoz Neked és ezáltal javul az imázsa a szemedben.

A pincéreknek is tök mindegy, ha nincs nagyon kicentizve a kaja, és nem mások elől lopod el az utolsó falatokat, akkor teljesen oké. Általában rengeteg étel marad a svédasztalozás után, amit csak kidobnának, így legalább kevesebb megy a szemétbe.

Szóval hajrá, nejlonzacsit a retikülbe, és gyerünk érdeklődő résztvevőt játszani bármilyen svédasztalos összeröffenésre! ;)))

Mária · http://maria.blog.hu 2008.09.22. 08:38:28

Na ez az a pont, ahol egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy ez a blog kamu :)

Melyik városról van szó, ahol egész nyáron egymást érték az INGYENES szakmai konferenciák, ahol nyomhattad magadba a szendvicset meg a banánt miközben pakolod a nejlonzacsiba a golyóstollakat meg az ingyenmappákat?

melyik szakma?

Hol vannak a frissen épített kapcsolataid?

;-)

cometneni 2008.09.22. 09:29:53

Megette őket! :D Járj inkább lakodalmakba. ott sok az ismeretlen rokon, max azt hiszik, a másik félhez tartozol. :)))

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.09.22. 09:42:00

Melyik az a város? Szerintem Pécs. Úgy emlékszem, Baranya már elhangzott...

Svédasztalnál a magyar tényleg külön kaszt...

Viszont a "szegényemberre gondolok" kicsit megfogott... Ibsen Vadkacsája jutott az eszembe, amit utáltam, meg nem is érdekelt a vége, de az első (?) jelenet, ahol az apa elmeséli, hogy gazdagéknál minek milyen íze volt, de ígérete ellenére nem hozott a szegény családnak kóstolót (jobban mondva, nem hozott ételt a családnak, pedig rég nem ettek rendesen)... Ha jó napot akarok magamnak, nem erre gondolok...

Szegényembert miért nem vitted? Ha jól emlékszem, pedagógus, a nyarába talán belefért volna...

Robin 2008.09.22. 10:06:40

Az aki a táskájába pakol ilyen helyen, 'legtöbbnyire' (általában, zömmel, szinte mindig) nem csóróságból teszi, hanem zsugoriságból. Mert nem elég ami a pocakba befér - nyomjuk teljesen tele, mert 'ingyé' van és a tatyót is (van aki direkt más táskát visz, mert abba jobban tud pakolni. Sohasem értettem. Pedig éltem szűk esztendőket is.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.09.22. 12:00:37

Hogy én sosem jutok el ilyen ingyenes zabálásokra... Igen, ilyenkor kilóg a lóláb.

Elpakolni tényleg nem a legelegánsabb, de egyébként ezt a kaját azért teszik ki, hogy a vendégek megegyék.

Jó beképzelt ember lehetett Szegényné régebben, amikor finnyásan félreült, és a saját pénzén vett kávét. Szerintem ennek fennhéjázásnak a hiánya fáj most a leginkább.

niemand alfonz 2008.09.22. 12:54:20

konferenciahiéna az, aki tojik az előadásokra és inkább fejben összeálltja, hogy mit rabol le először az asztalról - ez lennék én. aki kapcsolatokat épít meg figyel és eszik vagy nem eszik a svédasztalnál - az a szakember vagy mi. az pedig, akinek amíg volt pénze derogált leereszkedni a plebs közé zabbantani, aztán mikor rosszul megy már nem derogál de közben is a szegény emberére gondol (ál)szent módon annál én nem kicsi zavart érzek az erőben - ez lennél te?

Álmos 2008.09.22. 12:57:41

Kamu ez az egész.

Egyébként konferencián zabálni meg jó dolog. Pláne ha az egyetemen tartják a konferenciát, és a hallgatóknak is adnak a kajából :-) Nincs is jobb mint egy ingyenvacsora zh után.

Kangörény 2008.09.22. 12:57:44

Inkább azt tartsd cikinek, hogy lenézted a többieket, mert amikor ment a szekér, akkor kihúztad magad a társaságból! Ha van pénz, akkor snassz elfogadni az "ingyen" kávét (ami nincsen ingyen, mert a díjak kifizetésekor ez benne van az árban)?

Ezt úgy hívják egyébként, hogy pazarlás.

rotting 2008.09.22. 13:02:09

"Na, idén nyáron elmentem az összes INGYENESen látogatható, SZAKTERÜLETEMBE VÁGÓ észosztásra a VÁROSBAN."

No, ha Bp-en laksz, ez akkor is csak max 1-2 lehet. Svédasztalos konfikon regisztráció van vagy kajajegyet kell venni.

Ha nem Bp, akkor kb NULLA.

User1 2008.09.22. 13:03:49

Millió konferencián voltam, de egyetlen egszer nem láttam, hogy valaki a retiküljébe, táskájába pakolt volna.

Ugyanolyan tévhit ez, mint az, hogy külföldön a svédasztalról pakolnak a magyarok. Olyat láttam, hogy valaki csinált egy-két szendvicset és eltette, de olyat soha, hogy pakolja a szatyrába, pedig elég sok helyen nyaraltam és legfőképpen turistagyárakban.

Etalon 2008.09.22. 13:06:27

Meg tudom erősíteni a postoló állítását, bár én nem voltam egyetlen konferencián sem, de egész nyáron mehettem volna, annyi meghívó jött (szakterület : informatika)

éhező 2008.09.22. 13:07:54

parizer, volt-e?

nudlee 2008.09.22. 13:08:11

hehehehe
Nincs ingyen kajás szakmai konferencia, higyj nekem, baromságokat mesélsz.
Sorold fel, melyikekre mentél.
Vagy mondd azt, hogy belógtál, az izgisebb is.

sprenczl 2008.09.22. 13:14:35

Knut Hamsun:Éhség. Ajánlott. kisgazda.info

kezis 2008.09.22. 13:17:49

A blogiro menjen el egy külföldi konferenciára, ahol a tisztességes nyugati emberkék a saját környzetükben hiénáznak. Kispályások vagyunk mi hozzájuk képest. Nem csak kaját, hanem az ingyenreklámszatyrot is jobban viszik, mint tescoból a magyarok. Tollat, jegyzetfüzetet, kulcstartót (bármilyen izléstelen is)...

W Joe 2008.09.22. 13:19:49

A svédasztalokat nem a szegények szokták megrohanni. De vannak sokan, akik annyit esznek amennyit csak tudnak, ha már egyszer ingyen van.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.22. 13:23:16

sprenczl:

nem szeretem az ilyen reklámozást, de kivételesen nem bánom, hogy rákattintottam a linkedre. Egészen ígéretes ez a kisgazda honlap...

biga 2008.09.22. 13:26:02

Egy frászkarikát nincs ingyen kajás szakmai konferencia. Csak úgy rövid szemrevételezéssel volt 4 meghívóm az IBM-től és 2 az Oracle-től a nyárra. A többit már nem volt kedvem megkeresni sem a mailboxomban. Ezek persze előzetes regisztrációhoz kötött rendezvények és elvileg csak egy szűkebb szakmai kör kapja a meghívót. Viszont ha bárkitől megkapja valaki a linket a regisztrációra, akkor simán lehet regisztrálni meghívó nélkül is - sőt jó eséllyel meghívják az illetőt a következő rendezvényre is...

deka 2008.09.22. 13:26:33

"Ez az evés téma számomra új."

Nem úgy tűnik. Nekem mindegy is, hogy valós-e vagy sem ez a blog, csak sajnos igen rosszul van megírva - tudom, nem kötelező olvasni, ígérem, többet nem fogom :)

Etalon 2008.09.22. 13:32:47

biga : úgy-úgy, pontosan. Én levelezéssel foglalkozom, az IBM-től egy üvegben (palackposta) küldték a meghívót a Lotus Notes-os cuccukra :)
McAfee is nyomja ezeket, meg még egy pár kisebb cég (kisebb cég is simán szervezi a Mariott-ba, pénz nem számít)

Balance Of Power 2008.09.22. 13:34:47

Na igen, miert nincs nalunk a gyorsettermekben refill, ingyen ketchup? Mert zsakszamra vinnek haza az emberek vagy egy sajtburgerhez meginnanak 96 kolat, csak mert ebbol 95 ingyen van. Na meg az all you can eat helyeken, amikor hatszor szedi puposra tanyerjat a magyar - nehogy elegye valaki elole...
Es de kinos volt anno angliai treningen, hogy a svedasztalos szallodai reggeli utan egyesek betaraztak, hogy ebedre ne kelljen kolteni a napidijbol...
Kiallitasmegnyito eleg sok van amugy Pesten, amire be lehet csak ugy jutni, de ott max. udito, pogacsa, aprosutemeny van, komoly svedasztalos konferenciara nem valoszinu, hogy csak ugy be lehet setalni. Mondjuk lehet, hogy szerepel a vallalkozas az adatbazisban es kap megivokat.

Páratlanka 2008.09.22. 13:42:23

Nálunk évente 3-4 alkalommal vannak ilyen konferenciák. Az itt kínált ételt-italt a rendező cég fizeti (már előre kifizette esetleg) szóval fogyasztani egyáltalán nem ciki. Vannak akik ki-mit-bír alapon fogyasztanak és vannak akik csak "lájtosan" .Ez olyan mintha azt mondanám hogy nem fogok egész nap almalevet inni a konferencián merthát otthon sem azt iszom hanem vizet...De miért lenne ciki ha mégis azt tenném? Szerintem nem gond ha valaki végigkóstolja a svédasztalt, a pakolás már más kérdés, na az nekem már ciki.

maydayray 2008.09.22. 13:55:42

Robinnál a nagy pirospont. aki zacsiba pakol, az baromira nem szegény, hanem smucig pöcs, simán megvehetné, de INGYÉ van, hát viszi. vajon Ausztriában miért szűnt meg nagyon rég az ingyen bevásárlószatyi? mert jött a magyar és ingyen van alapon elvitt egy narancshoz 50-et. azért.

Lord 2008.09.22. 13:55:42

Nyugi vannak szakmai konferenciák ingyen is, ha benne voltál a szakmában, még utána évekig kapod a meghívókat, mert senki nem veszi a fáradtságot, hogy lejelentse, hogy már nem vagy a cégnél.
Én is kapom folyamatosan az e-maileket a kábeltévés szakmai napokra meg közgyűlésekre, meg gépbemutatókara.

Jó tanács hivatásos lejmolóknak, kérj árajánlatot valamelyik nagy munkagépes cégtől ahol a gépek ára 10 millánál kezdődik majd tárgyalj nagyképűen az üzletkötővel, hogy most sajnos nem fértek be mert másféle gépet vettetek 100 milláért, utána még 10 év múlva is kapni fogod a gépbemutatókra a meghívót ahol kaja pia műsor ingyen.
Ha esetleg veszel is tőlük akkor 2 hetes nyaralásra is elvisznek a beszerzés árától függően Európa vagy más kontinensekre "tanulmányút" címszóval.

Semper Augustus 2008.09.22. 14:12:20

Én egy Microsoftoson voltam tavasszal és ott is volt, aki pakolta el a kaját. :)

lili 2008.09.22. 14:16:14

Fura, ha netlehetőséggel, rendszeres blogíró konfereciákon rábukik a jegyzettömbökre, tollakra is. Minek? Tényleg szükséged van rá?

Személyre szóló meghívót nem igénylő konferenciáknál inkább csak pogácsa féleség kávé, ásványvíz van...stb. Vannak színvonalasabb rendezvéynek is, igaz, oda csak meghívóval lehet többnyire bejutni, ott van sokszor mindenféle szem szájnak ingere falatoznivaló. Ezeken a konferenciákon tapasztalat az, hogy mértékkel esznek a az emberek, tényleg a korgó poci lecsillapítására, hisz éhesen hogyan is lehetne figyelni, kapcsolatokat építeni...stb.

Amennyiben a t. blogíró egész nyáron konferenciákra kapcsolatépítés céljából is járt, mert a saját szakmájához kapcsolódan volt lehetősége ilyen rendezvényekre mennie, és még mindig nincs munkája, akkor csak gratulálni tudok tesze-tusziságához.

asztrov 2008.09.22. 14:35:17

fotosopp az egész blog, vagy provokáció. ha az utóbbi, az még rosszabb.

harcibarbi 2008.09.22. 14:36:26

Van pár kérdésem.

1. Ha olyan aprócska a szakterületed, hogy fel sem feded nehogy rádismerjenek itt, akkor mennyi volt az annyi konferencia egész nyáron?

2. Ha annyi konferencián jártál már embereket megfigyelni, hogyhogy nem jött le, hogy kb (max) négyféle típusú ember van jelen és mindig ugyanúgy viselkednek (rém unalmas mind)?

Sánta Polip 2008.09.22. 14:40:11

zetorkonferencián én is kétpofára zabálom az abárolt szalonnát, meg a csülökpörköltet és elteszek mindent, ami nincs leszögezve az asztalhoz. néha még a táskákba, brifkókba is benyúlok, hátha akad ott pár kóbor ezres, pda, okostelefon, zetorsluszkulcs.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.22. 14:47:10

az én szakmámban havonta konferencia, vitanap stb. termékbemutató. regisztráció mindig van, kaja meg alig:)

átmeneti kommentelő 2008.09.22. 14:55:48

Fú itt mondom már én is hogy kamu ez a blog... harcibarci szépen megfogta az egyes pontjában, mi az alapvető probléma a gondolatmenetedben.
Viszont ha véletlenül tényleg igaz, és régebben a terem végéről nézted le azokat, akik kajáltak, akkor csak azt kaptad ami várható volt, épeszű ember azzal épít kapcsolatot ugyanis, aki vele együtt kajál az asztalnál, nem azzal akinek láthatóan derogál ilyesmi.

manki 2008.09.22. 14:56:04

Nálunk az évente egy alkalommal rendezett céges bulit mindig más szállodában tartják. Mindig svédasztalos kaja van. Sokan vannak, akik rögtön a második fogással kezdenek, mert hátha eleszik előlük a sültet, miegymást. Arra még nem jöttek rá, hogy ha elfogy valami, akkor rövidesen hoznak belőle. ;)

Wheeler 2008.09.22. 15:16:47

Szerintem egyáltalán nem akkora gáz az ha valaki a svédasztalról összehoz egy szendvicset és azt elrakja. Lehet hogy akkor épp nem éhes és hosszú napja lesz. Miért kell azonnal szemétségre gondolni?
Egyébként pl. microsoft rendezvényeken rohadtul mindegy mennyi kaja fogy el az anyacég bírja. Voltam olyan "konferencián" ahol az előre tervezett közönségnek kb. a fele jött el. Ott aztán hülyére zabalás ellenére is csomagolták el maguk az előadók a "maradékot".
Én semmi kivetnivalót nem látok abban, hogy egy lehúzós multicéges zabáláson az utólsó falatot is "felporszívózza" a banda.

Balance Of Power 2008.09.22. 15:40:13

Wheeler: Trofeabol vagy a Mongolian Barbecue-bol sem gaz hazavinni a kajat? Raadasul ott te fizeted...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.22. 22:05:52

Ne haragudj, eddig küzdöttem a kísértéssel, de erősebbnek bizonyult... :-D

"Kis lábaskában hazahozta
kegyelmeséktől vacsoráját,
lefeküdtünk és eltünődtem,
hogy ők egész fazékkal esznek --"

(József Attila)

asdf 2008.09.22. 22:49:16

"Na igen, miert nincs nalunk a gyorsettermekben refill, ingyen ketchup?"

pl. az ikea kajáldájában van. Mellesleg bármely más népnél megfigyelhető a jelenség. De akkor biztos arra vezethető vissza, hogy mindenkinek van magyar őse.

zsüber 2008.09.23. 00:12:03

Évente egy konferenciát rendezünk. Legutóbb tavasszal a Várban volt. Regisztrációhoz kötött. 100-an regisztráltak, 50-en jöttek el. Olyat is beengedtünk, aki nem regisztrált, csak elkísérte a kolléganőjét.
Nem láttam senkit aki pakolt volna nehezebb időkre. Sőt! A madártejet odaadtuk a helyet adó szállodának, mert nem fogyott el és az ételeket készítő cég, nem tudta nekünk szállítható állapotba hozni.
Egy csomó kaja kimaradt, mert kevés újságírót hívtunk.....

zsüber 2008.09.23. 00:15:09

Egyébként úgy vettem észre, hogy a vidéki konferencia vendégek kicsit szerényebbek, tartózkodóbbak.

Balance Of Power 2008.09.23. 08:39:11

asdf: Az Ikeaban nem kis tasakokban van a ketchup, mint a kulfoldi Mekikben, hanem nagy tartalyban, ergo nem lehet hazavinni. :D

mickeyknox 2008.09.23. 10:41:20

a konferenciákon való zabálás nem annyira ősi magyar szokás. elég sok nemzetközi konferencián voltam már, és amikor reggel 8-9-től estig előadásokat hallgatsz, akkor farkaséhes leszel, és telezabálod magad, teljesen mindegy hogy amerikai, kínai, filippínó vagy magyar vagy.

Bud és Kelly Cica - bogarasoklettunk.blog.hu 2008.09.23. 11:34:39

ez kicsit kettős,
fiatal koromban részben azért fordultam el a szakmámtól, mert rosszul voltam attól, ahogyan potenciális kollégáim viselkedtek egy-egy filmbemutatón, kiállításmegnyitón. (most nem leszólva senkit személyesen, és nem általánosítva, de az ingyenkaját válogatás nélkül a szájába hörcsögként tömködő, ingyenpiától mattrészeg "kulturális területen dolgozó" újságíróknál azt hiszem, semmi sem veszi el az ember étvágyát és életkedvét jobban).

a másik oldalról meg, persze van az az ételmennyiség, amit egy rendezvény/konferencia után jól esik elcsomagolni, hazavinni, de ha vendégül látsz embereket, azért mégis csak az a jobb érzés, ha elfogy, amit feltálaltál, mint ha egy hét múlva is még mindenkinek roskadozik a hűtője otthon, és dobhatod ki, amit elég drágán megvásároltál.

gabcigirl 2008.09.23. 11:49:57



Nem újságíró a posztoló?Ott jobb időszakban előfordulhatnak ezek a dolgok. Ami nem gáz, ha közben az illető melózik is és nem alapesetben zabálni megy oda...

inda 2008.09.23. 12:11:02


"rotting 2008.09.22. 13:02:09
No, ha Bp-en laksz, ez akkor is csak max 1-2 lehet. Svédasztalos konfikon regisztráció van vagy kajajegyet kell venni.

Ha nem Bp, akkor kb NULLA."

...ez jutott nekem is eszembe legelőször...

Érdekes olvasni a blogot, de szerintem kamu!
Én olyan szemmel nézem, hogy valaki hogyan KÉPZELI EL a "szegény-sorsot"!

Robin 2008.09.23. 15:25:11

User1 2008.09.22. 13:03:49
No én láttam, nemcsak itthon, de külföldön is - igaz ott is a tőlünk keletebbre élők akartak a napidíjjal spórolni.

Én is kaptam pár meghívót, etetős volt mind, de én (még) nem enni járok a konferenciákra.

inda 2008.09.23. 12:11:02
Lehet, hogy te még sohasem voltál igazán szegény? És aki kétségbe vonja, hogy ez igaz, az élesbe még nem tapasztalta meg?

Bohun 2008.09.26. 11:28:18

Nem értem, miért vonják kétségbe a blogíró szavahihetőségét, amikor pl. csak az ELTÉ-n egész nyáron különböző épületekben különböző konferenciák vannak, s általában regisztrálódni sem kell.
Amúgy a konferenciákon való zabálás nem "ősi magyar szokás", amint többen helyesen jelezték, csak nem kapott megfelelő hangsúlyt. Az amerikaiaknál még nem láttam senkit többet enni (mindenféle sztereotípiától mentesen). A magyarok pedig még a lengyelekkel és az ukránokkal sem képesek lépést tartani...

lilabirka 2008.11.18. 21:24:19

Kár, hogy csak most olvastam el a bejegyzést, mikor már a blog is arculatot váltott. Mindenesetre jó szórakozást ehhez a részlethez gróf Széchenyi István német anyanyelvű ükunokájának nemrég magyarul is megjelent könyvéből! (A könyv egésze amúgy egyáltalán nem az ingyenélésről szól, hanem a felesleges javakról való lemondásról, ajánlom mindenkinek!)

„A Berlinben naponta sorra kerülő számtalan rendezvényen (külföldi kultúrintézetek könyvbemutatói, előadások, kiállításmegnyitók) megfelelő öltözékben különösebb fáradozás nélkül lehet megjelenni és ott néhány pohár meg néhány falat erejéig fogyasztani, anélkül hogy egy fillért is kiadnánk. Ha ugyanis az ember »ugyanúgy néz ki, mint a többiek«, ezeken a rendezvényeken szinte soha nem kérik tőle a meghívót. Berlinnek megvan az a képessége, hogy az éhenkórászok – vagy ahogy azt régen kedvesebben mondták: a potyalesők – paradicsoma legyen. Követségekre is viszonylag egyszerű meghívást kapni, mert a külföldi képviseletek köszönettel fogadnak minden vendéget, aki tud viselkedni.
Miután nem áll szándékomban útikalauzt írni berlini potyalesők részére, elárulom az éhenkórászoknak szóló ultimatív tippemet: hívassák meg magukat a szövetségi elnök bankettjére. A G8 egyik fővárosában sem olyan könnyű az államfőnél vendégeskedni, mint Németországban, az egyenlőség világközpontjában. Ennek módja a következő: az ember informálódik a következő államfői látogatásról, és egy nem túl elegáns levélpapíron udvarias levelet ír, amelyben megérteti, hogy miért szeretne éppen ez alkalommal a vendégek közé tartozni. Találjon ki egy nevet »középnagyságú cégének«, amely éppen azzal az országgal kíván élénk gazdasági kapcsolatokat kialakítani, vagy locsogjon valami kulturális célról (ami talán még jobb: valami karitatívról). Garantáltan kap meghívót, hacsak nem éppen Putyin elnök vagy az angol királynő érkezik. Üzbegisztán, Chile vagy Szlovénia (vagy Szlovákia volt?) elnöke is megteszi; a protokolláris felhajtás ugyanaz. Apropó, az államfőnél nagyon jókat lehet enni. Csak a pohárköszöntők nyúlnak néha hosszúra. Az evés után majdnem mindenkivel fesztelenül lehet beszélgetni (kivéve Fischer külügyminisztert, aki nagyon megválogatja, hogy kivel áll szóba). És ha már kezd unalmassá válni, akkor az ember finoman visszavonulhat: közvetlenül a Bellevue-kastély mellett van egy buszmegálló.”

(Alexander von Schönburg: Pénz nélkül gazdagon, avagy A stílusos elszegényedés művészete. Holistic Kiadó, Budapest, 2007.)

lilabirka 2008.11.18. 21:28:03

Amúgy épp aktuális nekem a téma - most kezdtem el diplomásként dolgozni, s nagy pazarlásnak (vendéglátó) / felvágásnak (vendég) (együtt: összeesküvés) látok minden olyan kajáltatást, amit a meghívottak a fizetésükből sosem engedhetnének meg maguknak. Pláne, amikor közpénzből történik. Röpke másfél hónap alatt már nem egy ilyenben volt részem, és az év végéhez közeledve szaporodnak! Egy még csak nem is kifejezetten pénzes szektorban!

(Finom volt, és direkt nem zabáltam tele magam, csak jóllakásig :-) De bizony gondoltam közben arra is, milyen jó, hogy ma nem kellett megvennem...)
süti beállítások módosítása