Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Embernek maradni

2008.09.19. 09:55 Szegényember felesége

Mostanában elég sok emberrel beszélgettem offline is a szegénységről. Nem én hoztam fel a témát, de talán érezni lehet rajtam, hogy szociálisan érzékenyebbé váltam a téma tekintetében.

Sokan említették, hogy kell valami, amitől embernek érzed magadat. Ez persze mindenkinél más. Van aki a cigije és a kávéja nélkül nem érzi magát embernek, hát eszi a zsírosdeszkát, de naponta elfüstöl egy ötszázast.

Vagy ott van Mélyrepülő szőnyegbomba, aki egy héten egyszer elmegy kicsit lazulni egy kocsmába. (Node ha ennyi se, akkor minek az egész? – kérdezi ő.)

A barátnőm azt mondja, hogy nem érzi, hogy volt értelme hajtania, mert rögtön minden fizetését elkölti a csekkbefizetéskor. Kivéve, ha el nem megy egy 100 forintosba vagy egy kínaiba, hogy vegyen valami apróságot a konyhájába. Valami kis semmit, amitől komfortosabb lesz az élete.

Én régebben attól éreztem magam embernek, hogy megengedhettem magamnak, hogy bárhol, bármikor beülhessek - a legpuccosabb helyekre is akár - meginni egy kávét és elszívni egy cigarettát, miközben netezek egy kicsit.

Ma már csak mosolygok ezen.

Most az internet az, ami miatt embernek érzem magam. Hogy erről nem kell lemondanom itthon. Szegényember meg attól, hogy továbbra is dühönghet itthon a Spektrum, a Discovery meg a többi csatorna áltudományos ismeretterjesztő műsorain, ha ki akarja kapcsolni az agyát.

Te mitől érzed magad embernek?

16 komment

Címkék: élet luxus szegénység gazdagság

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr61670988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NGL 2008.09.19. 10:19:02

Én sok mindentől embernek érzem magam, sportól amit űzök heti 2szeri elfoglaltság és telejsne kikapcsol és utána minden gond szertefoszlik egy időre

Sokat találkozok a barátaimmal és ettől is embernek érzem magam

Meg attól is hogy megbecsülnek a munkahelyemen és rendkívül jó a légkör, szerencsére nincs olyan kollegám akivel nem jövök ki :)

a hétek hónap nagy részében embernek érzem magam, csak az zavar be amikor ki kell adni a pénzt csekkek törlesztés és ha hallom hogy megint kevesebb lesz a pénzem az új jobb ADÓ-któl grrrrrrr

de szerencsére van ami elfeledtesse :)

D@y X 2008.09.19. 10:21:01

Én attol érzem magam embernek, hogy azt csinálom amit szeretek, avval a nővel élek akit szeretek és van egy imádnivaló kutyánk.Édesanyám és a testvérem itt van közel mellettem.És nem utolsó sorban attol érzem magam embernek amikor vásárolhatok egy új karórát magamnak, mivel nagyon szeretem a karórákat. Én ettől érzem magam embernek.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.19. 10:35:50

Leszámítva - vagy hozzávéve - hogy nem vagyok éhes, beteg, nem fázom, béke van körülöttem és a jövőképem szép egyenletes, azt hiszem, attól, hogy megengedhetem magamnak, hogy a hitem és lekiismeretem szerint élhessek :-)
Kőgazdag-e vagyok? :-D

Páratlanka 2008.09.19. 10:45:01

Nagyon apró dolgok is fel tudnak dobni ilyen téren. Például minden hónapban veszek magamnak egy női magazint amit egész hónapban lehet aztán olvasgatni. Vagy éppen egy körömlakkal ajándékozom meg magam.
És minden pénteken arra gondolok hogy szerencsés vagyok, mert hétvégén nem kell dolgoznom, nemúgy mint a családom többi tagjának.

Robin 2008.09.19. 11:24:02

Nagyon jó, hogy pénteken irány a Kert, és Kutyalány is nagyon szeret ott lenni. Most én is húzós időszakot élek meg, de nagy nagy szerencsémre, viszonylag jól vagyok, van munkám és fizetnek is érte. No nem sokat, de annyit, hogy lassan kilábaljak a nehézségek mocsarából, eleget. Kutyám okosodik és szépül, olyan jó hallani, mikor ismeretlenek dícsérik, hol a küllemét, hol a jellemét. Vannak emberek, akik meghallgatnak és akikre én is kíváncsi lehetek. Mindezeken túl kütyümániás vagyok. Ha nagyon le vagyok lombozva, vagy épp ellenkezőleg nagyon örülök valaminek, egy kütyü és még jobb minden. Ez lehet bármilyen kicsi műszaki cikk, konyhai eszköz vagy tárgy, bármi amit buherálni lehet, vagy összeszerelni, vagy beállítani, programozni, stb. Az már csak hab a tortán, ha nincs kánikula, de süt a nap!

harcibarbi 2008.09.19. 11:47:58

Nos.

Attól, hogy érzékelem a meleget, hideget, tudok figyelni és hallgatni, ha kinyújtom a kezem és ránézek, tudom, hogy tudok vele simogatni és ütni is, ha megfeszítem az izmaimat és nyújtózkodom, érzem, hgyver a szívem,
hogy látom felkelni a napot és el tudom nézegetni szeretett személyeim arcát, hogy tudok szeretni, haragudni és megbocsájtani,
hogy vannak előítéleteim és önzetlen is tudok lenni

hogy erős és egészséges munkaképes vagyok.

Röviden ennyi.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.09.19. 11:48:28

Érdekes, eddig majd mindenki attól érzi magát embernek, ha vásárolhat valamit... (nem ítélet, csak megfigyelés)

Azt hiszem, nekem a gyerekek jelentik a megtartó erőt. Ha nekik jó napot tudok csinálni, akkor embernek érzem magam.

Ha elrontom a napjukat, akkor... :(

Meg attól, ha nem osztom meg a gondjaimat. Szerintem az nem osztás, hanem szorzás. Onnantól kezdve az én gondom másnak is gondja lesz...(Persze a "Nem mondhatom el senkinek/elmondom hát mindenkinek..." más kategória, szóval ez nem szegényember feleségének szólt.)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.19. 11:58:21

harcibarbi:

ez a kommented olyan szép, mint egy vers.

roni · http://www.rhodesianamber.wordpress.com 2008.09.19. 15:55:05

A Maslow-piramis különböző szintjein változnak az igények. Akinek az aznapi vacsorája is bizonytalan, az szarik a mobiltelefonra meg az internetre. Akinek Ferrari áll a garázsában, az nem biztos hogy örül egy új körömlakknak. A kérdés amúgy is rossz szerintem.
Mi okoz örömöt? Az úgy rendben. Szánalmas ha csak akkor vagy ember, ha bömböl a tévédből a hülyeség. De lehet tőle jobb kedved, ez vitathatatlan.
Így nézve a dolgot én addig nem panaszkodom, amíg, ha eljönnek hozzám azok a csodálatos emberek akik szeretnek engem, egy bögre kávét eléjük tudok rakni. Ha kávéra nem telne már, akkor teát. Ha arra se, akkor csapvizet. És ha még akkor is eljönnek, maradnak, és beszélgetünk, akkor mégis mi kéne még???

harcibarbi 2008.09.19. 17:22:36

LTRk

A körömlakkvásárlásnál kicsit fennakadtak a szemeim, de hát sokfélék vagyunk, na.

Érdekes az utolsó szorzás, nem osztás gondolatod...
Szerintem szorzás és osztás is csak akkor van, ha jelentesz valamit annak, akinek elmondod a gondodat. Meg persze, hogy hogyan viszonyul hozzád, milyen személyiség.

Én sem szeretek a gondjaimról beszélni senkinek, mert akár osztás, akár szorzás, mindenkébb teher a másik számára. Persze, ha nagyon szorítana a hurok, a túlélés nevében nem érdekelne.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.09.19. 18:00:08

hehe, LTRk - komolyan gondolkoztam, hogy ez meg mi lehet, míg rá nem jöttem ;)

Természetesen olyanoknak, akiknek nem jelentesz semmit, minek beszélnél a gondjaidról? Akinek viszont jelentesz valamit, annak kicsit a Te gondod az övé is lesz, neked meg nem lesz kevesebb a megoldandó problémád...

Ezért szorzás... szerintem.

dhole 2008.09.20. 13:04:12

Motorozás...egy jóleső zuhany...egy tanga lehúzása....dübörgő dobok és basszus...egy összefüggés átlátása még ha utálom is...valaki más szellemi leigázása...az Akrapovich hangja 3500tól...nem mind jó de mind emberré tesz.Ember NEM= Jó.

bölcsésztanár 2008.09.20. 15:42:55

Én attól érzem magam embernek, hogy ember vagyok. Szeret a férjem, szeretnek a gyerekeim, szeretnek a rokonaim (anyósom mostanában kevésbé).
Felkelek, rámnéz a fiam, azt mondja minden nap: Ma szombatvasárnap van, ma nem megyünk oviba! De ha leviszem, beszalad rögtön az óvónéni ölébe. A lányom felébred reggel, és közli, hogy: HIjje! hatalmas vigyorral.
Hát ezektől.

Robin 2008.09.21. 01:33:09

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.09.19. 18:00:08

Nem biztos, hogy igazad van. Egy Valaki, aki ismer és szeret, akinek elmondod mi a gondod - lehet megoldással szolgál, vagy legalább utat mutathat a megoldáshoz. És ha innen nézed, neki nem lett több gondja, de neked kevesebb lett...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.09.21. 12:43:17

Robin:

Akinek Dzsoki Juing, Havas Henrik és Dr. House a példaképe, azt nem biztos, hogy sokan szeretik... :)

És ez nem is baj, viszont a szeretteimmel "osztani" meg a bajomat legalábbis lutri. Mi van, ha nem tud megoldást?

Egy probléma = egy ember. (sajnos: Sok probléma is = 1 ember)

roni · http://www.rhodesianamber.wordpress.com 2008.09.21. 18:44:31

Nem azért osztom meg a gondomat valakivel, hogy megoldja. De ha kimondod, eltűnik a kísértete. Ha szorongsz valami miatt, mondd ki: ha szembenéztél vele, már nem szellem többé, hanem feladat.
süti beállítások módosítása