Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

A test sebei

2008.09.13. 11:52 Szegényember felesége

A szív sebeit mindig okosabban gyógyítottam, mint a testét. Igazából annyit tudtam a sebekről, hogy fertőtleníteni kell és bekötözni azokat. És nem elkaparni. Akkor hamar meggyógyulnak.

Amikor azonban szépen lassan ellepték a testemet a sebek a ruha alatt, már kevésnek bizonyult a tudományom. Jártam én orvoshoz, hogyne jártam volna. Adtak is szépen mindenféle szteroidos krémet, amitől elmúlt az egyik seb, de lett új, máshol. Meg fekély is. Kergetőztünk a sebeim meg én.

Hozzászoktam, hogy én nyáron is csak hosszú felsőben, hosszú nadrágban, szoknyában járhatok, hogy elrejtsem a folyton szivárgó sebeket. Hozzászoktam, hogy azt hazudjam, napallergia miatt járok így.

Sokat sírtam. Nem bírtam mozogni, mert minden mozdulatnál fel-fel szakadt valamelyik. Olvastam a Jób könyvét. Gyógyszertár szagom volt. Volt nap, hogy minden pillanatban éreztem a fájdalmat.

Undorodtam magamtól, és nem értettem, hogy Szegényember miért nem undorodik tőlem.

Aztán két év után volt egy kedves orvos, aki elmagyarázta, milyen életet élnek a sebek. Megtanított rá, hogyan kezeljem őket. Mikor kell hidratálni őket, hogy ne szakadjanak fel, mikor kell fertőtleníteni, hogy ne fertőződjenek el, mikor kell a hámlasztó hatású krém, mikor jöhet egy kicsi szteroid.

Egyesével kellett mindegyikre figyelnem, mert más-más életkorban voltak, az egyik épp megszületett, mikor a másik már múlófélben volt. De legalább megismertem őket. Többet nem követtem el olyan hibát, hogy gyulladásban lévő sebre tettem szteroidos krémet.

A sebek kezelése napi 2-3 órámat vették el, miközben folyamatosan 10-12-14 órákat dolgoztam, mert kellett, és mert lekötött, nem engedett a fájdalommal törődni.

Fürdeni csak csecsemőknek való fürdető krémmel (nonionikum – azt hiszem ez a neve) lehetett, olykor egyszerű kénes szappannal. Aztán jöhetett az ecsetelés, ahol kellett a fertőtlenítés (solutio castellani sine fuchsino). Természetesen minden sebet külön steril vattával, hogy ne vigyük át a baktériumokat egyikről a másikra. (Érdekes, ezt is az orvos kötötte ki, de amikor kórházban voltam és nővérek kezeltek, akkor nem törődtek ilyesmivel.)
Utána a hidratálásra kellett időt szánni. Karbamidos és szaliciles krémek. Végül a már szinte gyógyultakra egy kis szteroid.

Puva, sóbarlang. Diéták. Belsőleg antihisztaminok, vitaminok, később szisztémás szteroid.

És ez csak a nyugati típusú orvosi része a történetnek. (Amúgy még homeopátia, jóga, regressziós hipnózis, agykontroll.)

Javulás semmi.

Tavaly ősszel az utolsó kánikulai napon egy véletlen baleset történt, lehorzsoltam a karomat. Az egyik sebben a meleg miatt a kelleténél jobb környezetbe kerültek a baktériumok, és a horzsolt felületen keresztül bejutottak a nyirokrendszerembe. (Erysipelas.) Elég csúnya lett tőle a kézfejem is, az egész jobb karom, ezt már nem tudtam rejtegetni.

Addigra egyéb nem részletezendő betegségek is gyötörtek már. Két napra rá, hogy kialakult a gyulladás, kórházba kerültem. Egy ájulás után kihívták rám a mentőt az utcán.

Ekkor döntöttem el, hogy kiszállok. Felmondok, mert most, amíg nincs gyerekem, van még egy esélyem arra, hogy változtassak.

Kevesebb mint két hónap alatt teljesen meggyógyultam.

Most itt vagyok. Írom a szegénység blogot.

És tanulság nincs.

17 komment

Címkék: blog bőr betegség kórház egészség történetünk tisztálkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr70660538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2008.09.13. 15:18:58

Egyetértek. Vicc ez a blog...:))

Elváltam. Két gyerek után fizetek (nettó 40%), a felkeségemmel most született egy fiunk, így ő most értelemszeűen nem dolgozik, lakáshitelt fizetünk és még így sem érezzük magunkat szegénynek...:))

Szegényember feleségének fogalma nincs a szegénységről.

mimozka 2008.09.13. 18:03:11

„Szegényember feleségének fogalma nincs a szegénységről. ”

Valahogy nekem is ilyen érzésem van. Nem tudom eldönteni kihez és mihez képest méri a szegénységet.

CernaGeza 2008.09.13. 18:07:02

ez ugye ralatív fogalom..
Nagyon sok embert látok az utcáról, amint kis traktorral nyírják a saját gyepüket a 300nm-es nyomortanyájuk előtt, aztán a belvárosban szintén nagyon sok kiscsajt, amint egy 30 millás kocsiban meresztik a formás kis feneküket.

Hozzájuk képest tök szegény vagyok.. De van az éremnek másik oldala is. Nyilván ez a blog írójára is igaz. (Szegény ember miről is írna blogot gép és net híján? ;)

Cseperke 2008.09.13. 19:59:05

A statisztika tanárom mesélte anno, hogy a statisztikai hivatal többször kapott olyan kérést politikai vonalról, hogy mondják meg mennyi szegény van az országban. Mire azt válaszolták, hogy jó, de adjátok meg a paramétereket, hogy ki számít szegénynek.Ezt a meghatározást senki nem vállalta fel. Úgy látszik az itt kommentelőket kellett volna megkérdezni. Bár itt se meghatározás, csak ítélkezés folyik. Jó lenne ha a minősítők közül végre valaki azt is leírná valaki, hogy szerinte ki a szegény és miért pont azok. Mert ez a "Te nem is vagy szegény" jellegű beírások így semmit se érnek.

irredenta vipera 2008.09.13. 21:32:28

A saját megélésem szerint a szegénység ott kezdődött, mikor nem aszerint kezdtem fizetni a számláimat, hogy mikor érkeztek meg, hanem aszerint, hogy melyikkel mennyit lehet késni. Ott folytatódik, hogy szendvicsnek nevezem a szimpla vajas zsömlét, és hétköznap általában ennyi az ebédem. Így még jut a számlákra is. De ha úgy veszem, hogy az emberiség kb. 80 százalékánál (ha nem 90) még így is toronymagasan jobb a helyzetem, akkor levonható a tanulság: Minden sz@rt lehet egy még sz@rabbhoz viszonyítani, és akkor bárkit le lehet durrogni, hogy mit sír a szája, fogalma sincs az egészről. (Akinek nem inge...)

irredenta vipera 2008.09.13. 21:34:59

A bloggal kapcsolatban pedig, ugyebár, felül, a jobb oldali részben írva vagyon, hogy imígyen indít: "Szegénység? Ahogy vesszük..." Ugye? Ugye.

whale 2008.09.14. 11:55:50

" Jó lenne ha a minősítők közül végre valaki azt is leírná valaki, hogy szerinte ki a szegény és miért pont azok."

globalrichlist.com/

Csak a minimálbért írd be és szállj magadba:)

Nekünk itt a civilizált nyugaton-na jó Észak-Balkánon:)-ahol a falból jön a melegvíz meg az áram, fogalmunk nincs a szegénység mélységeiről. Szegényemberéknek átmenetileg kicsit jobban oda kell figyelniük a kiadásaikra. Ez még messze nem szegénység. Amikor már majd nem lesz mire odafigyelni, mert nem lesznek-lehetnek kiadásaik, na akkor írhat(ná)nak szegénységről. Ha lenne mivel...

Az ENSZ szerint-ha jól tudom-a szegénység a napi 2-kettő-dolláros megélhetés szintjét jelenti.

All Right 2008.09.14. 13:35:24

Szerintem van tanulság.
Jobb csirkefarhátat enni és szegénységblogot írni, mint munkába és pszichoszomatikus betegségekbe "belehalni".

Szerintem eljön majd az az idő, hogy lecseng ez a rosszabb időszak, hogy örülni tudsz majd ennek. Ahogy látom, most attól szenvedsz a legjobban, hogy nincs annyi pénzed, amennyit szeretnél. Talán eljön az az idő, hogy megtanulod ezt is élvezni és így is élvezni az életet, egészségesen.

Amúgy nem gondolkodtál még pszichoterápiában? Valami analitikusban? Mert szerintem ott a titok nyitja, hogy miért is van szükséged annyira a munkára, hogy belebetegedj, vagy hogy miért is van szükséged egyáltalán a szenvedésre.

mimozka 2008.09.14. 16:29:05

Cseperke
"Te nem is vagy szegény" jellegű beírások így semmit se érnek.”

Ha görcsbe ránduló korgó gyomra, átázott, átfázott teste, a kilátástalanság felülbírálja azt az igényét amiről NEM HAJLANDÓ lemondani - no akkor már besorolható szegénynek. Jelen esetben szájtépés!

Cseperke 2008.09.14. 19:54:09

Alakul.
Whale szerint a minimárbér a szegénység határ, míg mimozka szerint minimum az éhhalál szélén kell lenni

Whale egy pillanatig se akarom eldönteni, hogy Szegényemberék szegények e, csak szörnyűnek tartom, hogy a hozzászólók egyfajta licitbe kezdtek, ők rosszabb helyzetben vannak és emiatt Szegényemberék menjenek a sunyiba. Tény, hogy egyszerűbb gyűlölködni, csak azt nem értem ettől miért érzik jobban magukat.
Szerintem addig jó, míg ha kínodban is, de nevetni tudsz.


.

mimozka 2008.09.14. 20:22:34

Cseperke

Inkább olvassuk el közösen mit is jelent ma, ebben a társadalmi formában Magyarországon a szegénység

hu.wikipedia.org/wiki/Szeg%C3%A9nys%C3%A9g

aztán értékeljük ki mely tételek állják meg a helyüket Szegényemberéknél.

„Tény, hogy egyszerűbb gyűlölködni, csak azt nem értem ettől miért érzik jobban magukat.”

Gyűlöletről szó nincs részemről, csak kételkedem. Szabad?

Asszem 2008.09.15. 07:18:11

Cseperke: sokféleképpen lehet "hallani" egy leírt mondatot, például azt, hogy "Nem vagy szegény."

A bloggal kapcsolatban: számomra azért nem szimpatikus a szegénység kifejezés használata, mert rengeteg olyan ember van, aki boldog lenne, ha annyira szegény lehetne, mint az írók.

Persze az, hogy alsokozeposztaly.blog.hu nyilván nem hangzik olyan drámaian.

Számomra egyébként a szegénység a reménytelenséget jelenti. Amikor bezárulnak a kapuk és nincs tovább, tudod, hogy az életben már nem fogsz tudni az életszínvonaladon javítani.

A blog írói értelmiségi párként határozzák meg magukat. Számukra mindig lesz lehetőség.

lúzer 2008.09.15. 09:40:40

Pár éve nem kerestem jól, nem éltünk fényesen, de megvoltunk.
Most a saját hülyeségem miatt üres lakásba mehetek haza, napi 10-12 órai munka után. Rühellek hazamenni, reggel fölöslegesen korán húzok el onnét.
Megvan a havi 250, +céges telefon +céges kocsi, de fölösleges az egész, nincs kiért.
Na én vagyok a szegény.

lúzer 2008.09.15. 10:42:16

Bocs, nem kellett volna ideszemetelnem.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.15. 10:44:01

Nem, lúzer.
Jó, hogy ideírtad.
A te történeted is egy viszonyítási alap!

Roby 2008.10.21. 17:53:15

szerintem van tanulsag. az egeszseg sokkal fontosabb a penznel. Okosan dontottel. Szerintem tulelobajnokok vagytok :) es szeretitek egymast, tehat komoly baj nincs.

süti beállítások módosítása