Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Történetünk harmadik része. A szembesülés.

2008.09.03. 12:46 Szegényember felesége

Ekkor szembesültem azzal, hogy hogyan éltünk korábban, hogy mi a helyzet az árakkal és a rezsivel. Azelőtt mindig csak pakoltam bele a kosárba azt, amire szükségünk volt, amit szerettünk, nem nagyon kellett gondolkodnom azon, hogy ki tudom-e majd fizetni a pénztárnál.

Emlékszem, két napig nem tértem magamhoz, amikor a polcon 500 Ft-ért láttam az egyetlen általam addig használt étolajat, a Vénuszt. :) Valamikor akkor foglalkoztatott utoljára az ára, amikor még kollégista voltam és nem volt mindegy, hogy 180 vagy 150 forint.

Voltak dolgok, amiknek a létezését, a használatát teljesen természetesnek vettük. Eszünkbe se jutott éjszakára áramtalanítani a gépeket, vagy azon aggódni, hogy nincs nálunk szatyor, majd úgyis veszünk egyet. Nem öltöztem akárhonnan, csak a Zarában és a Promodban vásároltam ruhákat, mondván, hogy az üzleti életben nem lehet akárhogy megjelenni.

A sok munka mellett nem volt energiám és időm főzni, gyakran mentünk középkategóriás éttermekbe, kifőzdékbe, vagy rendeltünk kaját otthonra. Természetes volt számomra, hogy akár mindennap beüljek menüzni a munkahelyem lévő étterembe, vagy kávézni a barátnőkkel. Hetente-kéthetente eljártunk moziba is. (Más szórakozásra nem költöttünk – színház és koncertjegyeket ingyen szoktunk kapni bennfentes ismerősöktől, nyaralni a munka miatt egyszer sem voltunk.) Úgy éreztem, hogy a sok munka mellett ez jár nekem. Mert megérdemlem.

Szegényembernek nem voltak ilyen igényei, ő okosan bánt a pénzzel mindig. Ha volt spórolt pénze, mindig csak könyvre költötte. Kevés ruhája, cipője volt, de mindig rendben tartotta őket. Jobban vigyáz a holmiaira, mint én. (Sokaknak furcsa, de mi akkoriban nem éltünk közös kasszán. Nem volt mögötte önzés vagy bizalmatlanság. Nekünk így volt jó.)

Egyébként eminens dísz-zöldek voltunk már akkor is. Autónk sose volt – nekünk jó a tömegközlekedés is. (Míg én IC-vel jártam Pestre tárgyalni, legalább 2-2 órát bírtam dolgozni a laptopon oda-vissza, ha tudtam tölteni rajta. Az autós kollégáknak végig koncentrálniuk kellett, szívtak a dugók miatt, parkolási díjat fizettek. Nekem vonatjegy, vonaljegy, taxi olcsóbb volt, mint nekik az autópálya matrica, benzin, parkolójegy.)

Amióta együtt lakunk, szelektíven gyűjtjük a szemetet, jó érzés, mert olyankor mindig arra gondolunk, hogy a gyermekeinknek egy picivel kevesebb szarral kell megbirkózniuk majd.

De csak pár hónapja vettem észre, mennyi felesleges és ártalmas dolgot vettem eddig.
 

14 komment

Címkék: pénz történetünk ennivaló

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr84646340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jazzman 2008.09.03. 13:12:24

Kíváncsi vagyok, hova fog kifutni a történet. Hány rész lesz? Csak szólok, mielőtt a véresszájúak teszik meg kevésbé emelkedett stílusban, hogy néha tartalmaz elég meseszerű, és konkrétumok hiányában kevéssé verifikálható elemeket a történet.
Tudom, inkognitó és társai. De picit konkrétabb leírás hiányában azért nehéz hitetlenkedő szemöldökráncolás nélkül lekövetni a bölcsész -> yuppie sikertörténetet. Mondhatni nem éppen átlagos. Mi ez a szupertitkos hivatás? Annyira kevesen nem űzhetik Magyarországon, hogy ebből be lehessen azonosítani!

gizineni 2008.09.03. 13:15:57

Namost itt vagy kimaradt a harmadik resz (es ez a negyedik), vagy nemertem.

Elozo posokba azt irtad, hogy volt annyi penzetek, hogy 1 evig kihuzhasd munka nelkul. Itt pedig - atmenet nelkul - azt irod, hogy kileptel, lementel a botba es kiderult, hogy milyendragaminden ;). Vagy ez kilenc honapra ra tortent? Es mi volt a kozbulso kilenc honapban, miert nem vallaltal mas allast x honap elteltevel stb?

AronGergo 2008.09.03. 13:18:01

"...ha egy évig nem keresek pénzt, akkor is rendben leszünk, csak egy kicsit oda kell figyelni a kiadásokra."

Most kezdett el odafigyelni.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.03. 13:20:10

Lehet, hogy külső szemmel olvasva nem összeszedett a történet, úgy írtam ahogyan eszembejutottak a dolgok. A negyedik rész az utolsó. AronGergonek lehet igaza, most kezdtem el odafigyelni. :)

movhu 2008.09.03. 13:20:52

Véresszájú vagyok :)
Egyrészt végre konkrét összegeket szertnék látni, abból nem tudom meg mi vagy. A másik pedig ami rögötn feltűnt:
Tanítani szeretne, ezért tanít...

Én meg fotózni, de nagyon. Szereintem értek is hozzá, és ha befutna, megélnék belőle. De tudod mit csinálok. Informatikai egész nap. Mert ezt fizetik meg, és ebből futja arra, hogy most fotózzak a maradék időm maradék részében. Majd, ha a fotóból meg tudok élni, akkor csak azt csinálom.
Tanítani is szeretnék...

Dike 2008.09.03. 13:33:06

Gizineni, én is épp ezen gondolkoztam. Hogy vagy mégse volt meg az egy évre való tartalék, vagy tényleg ennyire el lehet tévedve lenni az árakkal? Mondjuk, ha valaki nem nagyon főz, meg nem számít, mi van a kosárban, lehet tényleg így van. De ez nekem is nagyon furcsa.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.03. 13:36:58

movhu: nagyon türelmetlen vagy. Dolgoznom is kell, nem csak blogot írni! :) Lesz külön poszt a pénzügyekről, de a főbb számok:

Bevétel:
80 000 HUF + 6000 kajajegy

Kiadás:
30 000 HUF albérlet
kb. 38 000 HUF rezsi (most nyáron)
18 000 HUF kaja és egyéb váratlan kiadások 2 főre.

Dike 2008.09.03. 13:37:03

AronGergo! Az odafigyelni a kiadásokra nálam pl azt jelentené, hogy nem járunk hetente moziba csak mondjuk havonta, nem eszünk mindig étteremben hanem főzök, stb. Nem azt, hogy a habzsidőzsiből teszkós wc papír lesz meg egy zacskó cba-s instat kávé fél évre.

Dike 2008.09.03. 13:42:40

Szegényember felesége! És hol az egy évnyi tartalék? Táppénz? Vagy ebben a bevételben az is benne van? Ez egy fizetés? (a párodé) Te most otthon vagy végül?

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.03. 13:48:34

Nincs táppénz. Egészséges vagyok, vállalkozóként meg ez a fogalom ismeretlen. Ez most így egy fizetés, igen. Negyédik rész posztolva.

valaki 2008.09.03. 13:50:23

Most akkor ki van kivel? Mitörtént a mikor és hogy?
Ez nekem eddig elég zavaros-titokzatos-érthetetlen.
Majd a negyedik részben fény derül a TITOK-ra...
Vagy nem.

Dike 2008.09.03. 13:52:15

Éééértem. Eddig valami rettenetes és borzalmas, munkavégzést akadályozó betegségről írtál, azért nem értem. Gondolkozok, hogy írjak-e tovább, vagy inkább fogjam be? Mert nem buksisimogató meg sajnálkozó hsz-ek lennének. ELnézést.

omg 2008.09.03. 14:38:51

lehet hogy elkerülte a figyelmemet, de pl pénzügyeket tekintve a vállalkozással most mivan? nyereséges? veszteséges?

dezső 2008.09.03. 14:51:46

Ha nem megy az üzlet, el kéne menni alkalmazottnak.
süti beállítások módosítása