Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Bódottá

2008.12.17. 10:00 Szegényember felesége

Nagy az öröm nálunk.

Irgalmatlan mennyiségű hirdetés áttanulmányozása után sikerült megtalálni a lakást, ahová együtt köldözünk jövőre. Nem olcsó, de új építésű, alacsony rezsivel, így mindent összevetve még kicsit kevesebből fogunk lakni, mint az otthon bérelt, ugyanekkora panelban. Gyönyörűséges, új bútorok, praktikus elrendezés, jó közlekedés.

Ami miatt vaciláltunk, az a foglaló. Még most ki kell köhögni 150 000 HUF-t, ami mellett még az otthoni albérletet és az itteni szobámat is fizetni kell. Nagyon nem egyszerű. Alig marad készpénzünk decemberben. Addig jön megint a filléreskedés, cafeteria utalványok számolgatása, de ezt az áldozatot szívesen meghozzuk, mert mindketten beleszerettünk a kecóba. A karácsonyi ajándékozást befagyasztottuk, a családot is erre kértük - remélem, senkiben nem marad emiatt tüske.

(A mostani helyemről annyit, hogy ami elsőre hangulatosan ódonnak tűnt, az a gyakorlatban lepukkant és használhatatlan. A lakótárs jófej, a pasija szőrös segge viszont annyira nem érdekelt volna.)

104 komment

Címkék: lakás albérlet

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr3827602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.12.17. 11:38:11

Kivesszük. És sok. De ennyi a kéthavi bérlés. És a rezsi meg nagyon-nagyon alacsony.

Dike: ha most odaköltözök, akkor azzal 50 ezret buknánk. :) Ha meg nem fizetünk kauciót, akkor nem tartják fent nekünk.

maripán 2008.12.17. 11:50:12

Szvsz 75k havonta nagyon sok.
Most keresek én is albérletet, 60kért nagyon szépen és újonnan berendezett lakásokat lehet kapni, max 25k rezsivel.

ha ennyié' bérelsz lakást, nem kell sírni hogy nincsen píz....

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.12.17. 11:54:09

Maripán, ha találsz ilyent, küld már el a linket! Komolyan. Nekem nem sikerült.

Ja, bocs: külön hálószobásat keresünk, nem garzont.

maripán 2008.12.17. 12:08:22

Két oldalt ajánlok -de nem fogok helyetted keresgélni- az ingatlan.com meg ott az iwiw. Töménytelen lakáshirdetés van fent. Másfél szobás lakások. A város szinte összes kerületéből. Hajrá

Egyébként a gugli jóbarát:)

Szerda (törölt) 2008.12.17. 12:11:38

Panel nem jó? Azt tudok occsóé'!

Dike 2008.12.17. 12:16:38

SZF! Ez így tényleg gáz. De ügyesek vagytok, kihúzzátok! :-)
Lehet jövök majd visszaolvasgatni a túlélési tippeket, mert engem meg jól leépítettek múlt pénteken.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.12.17. 12:17:18

maripán:
ezeket végignéztem, elhiheted, hármat találtam 60-65 ezerért, de kivétel nélkül szinte a meghirdetéskor elkeltek már.

ÁlCé: olcsóbb a bérlés, de a rezsi meg nagyságrendekkel drágább.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.12.17. 12:18:14

Dike!
Sajnálom. :(((
Vendégposztra nincs kedved?

Szerda (törölt) 2008.12.17. 12:19:40

SZF: nekem van kedvem a vendégposzthoz.
Leírjam sanyarú életem tengetésének történetét?

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.12.17. 12:21:06

ÁlCé: írd meg, de azt is foglald bele, hogyan választottál nicket.

maripán 2008.12.17. 12:27:30

Nem tudom hogy hogyan specifikáltad a ingatlan.com-on a keresést, de ha beírod, hogy pl 55 ezer akkor kidob ezer meg egy lakás 50-60 ezer között.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.12.17. 12:32:07

Igen paneleket, meg felújított téglásakat, világvégieket kidob. De ha hozzáveszem ezekhez a rezsit is, akkor akkor már megint ott vagyok, hogy 100 e összesen a lakhatás. Itt 20-ból kijön a rezsi télen is.

váj mí 2008.12.17. 12:42:28

Ezt a 20-ból kijön a rezsi télen is szöveget valahogy nem igazán tudom elhinni. Persze, ha nincs tv, internet, normális fűtés, akkor igen Apropo, a közös költséget megkérdeztétek mennyi? 2 személyre? Mert az per min. 7-10ezer között lesz.

Dike 2008.12.17. 12:44:06

SZF! Köszi a felkérést, de nem akarok kamuzni :-) Már a kirúgás előtt folyamatban volt az álláskeresésem, erősen remélem, hogy a felmondási idő végéig találok másik helyet. Ha nem, és gáz lesz, majd jelentkezem vendégposzttal :-)

maripán 2008.12.17. 13:12:10

63nm, 2.em-i utcai fekvésű 1 nappali + 1 halószobából álló fiatalosan bútorozott lakás kiadó magánszemélytől. A lakás a Peterdy/Nefelejcs utca sarkán van, 10 perc sétára a Városligettől, a Keleti Palyaudvartól illetve a M1 Bajza utcai megállójától. A lakás tágas, világos, bútorozott és műszakilag felszerelt (mosógép, hűtő, mikró, porszívó, tv), frissen festve/mázolva. Közös ktg: 11.025 Ft, vízóra van, egyedi gázfűtés, melegvíz ellátás gázzal működő átfolyós Junkers vízmelegítővel történik. Kábel TV/Internet van. Bérleti díj: 65.000 Ft /hó. 2 havi kaució szükséges. Nem családos, nem dohányzó (vagy kint dohányzó) fiataloknak ideális, olyanoknak akik nem akarnak háziállatot (kutyát/macskát) bezárva lakásban tartani. Képek a profilomban! Amennyiben több infóra lenne szükséged, vagy megszeretnéd nézni a lakást, légyszi irj -en vagy emailen: ilonagobl@yahoo.com vagy irj sms-t a 06-20-347-3727

maripán 2008.12.17. 13:13:58

asszem máris segítettem. és abszolút egyetértek 'váj mi'-val igyanis 20 ezerből rezsi esetleg egy 25 nm-es lyuknak van, vízzel, villannyal, fűtéssel együtt......

maripán 2008.12.17. 13:14:46

Csak, hogy lsd. kivel va dolgod:)

Budai Garzon kiadó 50.000Ft + rezsi !!!
A Mammut bevásárlóközpont közelében, jó közlekedésnél, bútorozatlan garzonlakás hosszútávra kiadó. Alapterülete 2 galériával együtt 40 négyzetméter. Nyílászárók a közelmúltban lettek cserélve. Bérleti díj 50.000Ft + rezsi, további 2 hónap kaució szükséges. Érdeklődni dec. 17. estig: 06-70-253-4521, utána: 06-20-578-3109.

nlite! 2008.12.17. 13:20:55

húha:) Ha én változtatok nikket, énis jelentsem be? az érdekel valakit ? :)

amúgy meg: ÁlCé = Ló

maripán 2008.12.17. 13:24:43

De Te nem vagy Cé :) és Te nem ződülsz bé ha írsz..... :D

nlite! 2008.12.17. 13:26:35

na dehát ezért nem érdekel senkit a nikkváltoztatás, mert tudjuk, hogyha ződen ír valaki akkor az ő...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.12.17. 13:28:51

De csak itthon zöldülök ám, nem vagyok mindenhol admin... :-)

nlite! 2008.12.17. 13:31:33

máshol se érdekel senkit:D

maripán 2008.12.17. 13:34:28

Vagy ne,m ő mer' SZF . Így, karácsony közeledtével, a jéggyertyák csinálása közben elunta magát, kiment az uccára, ahol hányingere lett a díszkivilágtól meg a kirakatoktól, majd hazament, s látta lepukkant és csúy szobácskáját, majd elhatározta, nagylelkűen további admin jogokat oszt szét. Ingyen ajándék. Ha gyárt mellé kicsi kártáyt, az mán pízbe fog kerülni, ami most nincs mer' kell a drága lakásra.

Kár, hogy nem látja be, a 20 ezres rezsi kamu.Majd sápítozik, hogy jáj átvertek ha kijönnek az első számlák....

nlite! 2008.12.17. 13:35:03

amúgy meg szerelmes vagyok SZFbe....

nlite! 2008.12.17. 13:35:50

maripán: Megint lényegtelen az első mondatod, mivel mindenki tudja, hogy SZF=Cé :D:D:D

maripán 2008.12.17. 13:37:09

tele vagyok elütéssel. bocsánat mindenkitől.
most elmegyek ruhát szaggatni.

váj mí 2008.12.17. 13:47:59

maripán
Lehet a 20ezret fejenként gondolta ;) Úgy talán, esetleg. De még így is húzós kicsit.

Balance Of Power 2008.12.17. 13:48:28

Szegényember felesége · szegenygazdagok.blog.hu 2008.12.17. 11:54:09

külön hálószobásat keresünk, nem garzont.

A ti helyzetetekben biztos, hogy urizalni kell?

Balance Of Power 2008.12.17. 13:51:10

Mi a baj a 20 ezres teli rezsivel? Villany 4 ezernel nem hinnem, hogy tobb, hacsak nem villanytuzhely van; gaz cirko eseten szinten alacsonyan tarthato, legyen mondjuk atlag 8 ezer; kozos koltseg nagy haz eseten megint nem lesz orulten sok es az se mindegy, hogy vizoras lakas vagy nem.

Net es tv miota a rezsi resze?

MortálWombat 2008.12.17. 13:56:18

Az újépítésűeknek egészen biztos, hogy nem 20rugó a rezsije. Csak a közösköltség önmagában is több.

váj mí 2008.12.17. 14:10:14

Balance Of Power
A villany oké, az olyan 4 ezerből megúszható, a víz+csatornázás azonban nem hiszem, hogy kevesebb lenne havi 8-9 ezernél, hacsak nem viszik haza anyuhoz a szennyest mosni, vagy nem vezetik be a fesztiválos 3 liter vízben való "mosdást" Ha a fűtést megoldják 10ezer alatt úgy, hogy ne 3 mackófelsőben üljenek a lakásban, akkor megeszem a kalapom (de erre is lehet nyugodtan úgy 15-öt számolni, alaphangon). A közösköltség minimum 7 ezer lesz, 2 személyre bár inkább több, úgy 10 ezer körül saccolnám.
Az internet, tévé valóban nem a rezsi szerves része, igazad van. Igaz, én valahogy mindig beleveszem a hacvi kötelezők közé. Aztán meg, ha a lakásban már ott vannak a kábelek, a tulaj általában nem nagyon szokott örülni annak, ha a bérlő kikötteti. Úgyhogy az megint olyan 6-7 ezer körüli összeg, szolgáltatótól függően. (ha régi T-s, akkor alaposan megszívta, pölö)

maripán 2008.12.17. 14:15:51

lássuk nálam tételesen milyen költségek vannak 2 személyre:

Villany 5 ezer (nincs villanytűzhely)
Víz 6-8 ezer (függően mennyit vagyunk otthon)
Gáz télen simán van 25 ezer
Közös kötlség 11 ezer
UPC 5 ezer
Net (mobilnet van az 3 ezer)

És nincs a lkaásban 22 foknál több.

maripán 2008.12.17. 14:17:16

aláírom a lakásban magas a belmagasság, 4,2 vagy valami ilyesmi..... és persze téglából épült, még csak nem is panel.....

nlite! 2008.12.17. 14:18:43

nekem arany az életem, van egy szép szobám,havi 21ezret fizetek a főbérlőnek, abból le van tudva a rezsi, net, tévé :)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.12.17. 14:20:22

A közös költség 10 000 Ft, ebben benne van a fűtés, biztosítás is, csak a víz és a villany ami fogyasztás alapján külön fizetendő, nekünk egyik sem szokott 5000 fölé menni soha.

Én sem hittem, hogy ennyiből meg lehet úszni, de más új építésűben lakó barátaink példáján is látjuk, hogy dehogynem! Ugyanekkora panelben kb. 3-3,5-szerese rezsit fizettünk.

Most nem volt fűtve a lakás, de olyan jó a ház hőtartása, hogy így is 17 fok volt.

Digis kábel tv-internet együtt 5200.

huncut_kata 2008.12.17. 15:10:57

SZE, mit és mikortól fog dolgozni? Addig egyedül tartod el magatokat, amíg nem talál állást és kapja meg az első fizut?

maripán 2008.12.17. 15:43:32

Jól van, csak nehogy seggrecsücs legyen a vége.... :)

A SZE dolga engem is érdeklne...addig megint napi 100 froncsi?

Szerda (törölt) 2008.12.17. 15:45:17

Újépítésűben tényleg sok a közösköltség. 10-ért még a fűtés is benne van??? Ilyen nincs Kádár óta!

váj mí 2008.12.17. 17:47:15

SZF
Azonnal áruld el, hol van az a lakópark, ahol a 10 wezer forintos közösköltségben benne van a teljes lakás legalább 22 fokra való fűtése is.
Csak mert:
ad1. vannak ismerőseim/kollegáim, akik újépítésűben laknak, a város különböző pontjain, és a közös költség önmagában 10 és 13e között mozog, amiben a szemételszállítás, lépcsőházvilágítás, a lépcsőház fűtése, a felújítási alap meg ilyen közös cuccok vagynak benne. De a saját lakásod fűtése hótziher, hogy nem.
ad2. Azonnal oda költözöm.
ad3. Nem lehet, hogy a lépcsőház fűtését értetted te félre a saját lakrészed fűtésére?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.12.17. 17:47:34

vajon mennyi lehetett az az irgalmatlan mennyiségű hirdetés, ha az itt kommentelők 5 perc alatt találtak olcsóbbat? Kilenc? :D És miért derogál a 'világvégi' meg a garzon? Baszki én a havi 200E nettó fizetésem mellett sem röstelltem kiköltözni, nemhogy a város szélére, hanem az agglomeráció külső peremére, hogy tudjak spórolni saját lakásra, utazásokra, miegyébre!
A 'bocs, de külön hálószobásat akarunk' szerintem sem megengedhető egy ilyen élethelyzetben.
Az úrhatnámság, az élhetetlenség ilyen élénk megnyilvánulása továbbra is felbosszant.

váj mí 2008.12.17. 17:54:46

Ja, és még egy. SZF. Mennyi is az abban az új építésűben a víz és a csatornázás köbméterenkénti díja? Mert nagyon nem biztos, hogy annyi, mint otthon. Úgyhogy még ezen a téren is érhet meglepetés.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.12.17. 19:20:00

új építés, 75 HUF/hó, állítólag ócsó közös ktg, nincs fűtésdíj (mi van ott, napelem?), alacsony rezsi (tapasztalta valaki, vagy a tulaj mondta?)

kedves SZF, szerintem mint az a bizonyos a palánkon, bár ne legyen igazam

egyébként urizálásnak tartom addig, amíg SZE-nek nincs munkája, és állítólag kivan a seggetek a gatyából

SZE-nek minden jót, de diploma híján óraadó töritanár lesz vagy mi?

egyébként meg ha vennétek a billentyűt, már rég lenne SZE-nek diplomája (dyslex.hu)

Balance Of Power 2008.12.18. 08:40:50

Aki a sajat koltsegeit reszletezi, legyen szives irja mar oda, milyen tipusu hazban lakik.
Elozo keronkban (36 m2, regi berhaz, 12 lakas) kozos koltseg melegvizzel 8700, villany 4000, gaz/futes telen 11000 volt a legtobb (nyaron jelkepes).
Most (76 m2, regi berhaz, 40 lakas) kk melegvizzel 11000 (de van vizorank is, valszeg ossze fogom hasonlitani es ha az jobban megeri, atallunk), villany ugyanannyi, a gaz/futes pedig lehet, hogy kevesebb lesz, mert a szobak jobban tartjak a meleget, kevesbe huzatos a lakas, korbe vagyunk futve.
Namost ha SZF keres mondjuk netto 200-at (tovabbra is csak tipp, jo lenne konkretan tudni) cafeteria, akkor azert ellesznek egy darabig szerenyen egy fizubol is, bar keresetenek majdnem a fele elmegy albira+rezsire.
Viszont ha februarig SZE a regi helyen lakik, azert az szivas.

maripán 2008.12.18. 09:09:02

Az általam megadott adatok, régi építésű, tégla, körfolyosós ház, 46 nm.

Balance Of Power 2008.12.18. 09:16:17

25 ezres gazszamla akkor eleg huzos. Milyen futes van ott? Ez mar panel-arszint... Es hany lakas? KK is magasnak tunik, foleg viz nelkul.

maripán 2008.12.18. 09:32:30

cirkó kombi fűtés van....:)

A legnagyobb hidegben fizettünk enniyit, de aztán mostanság 10-15 körül van.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.12.18. 09:37:35

nos, 76m"-es házban lakunk (három szoba), régi, 100 éves, félméteres falakkal, 4,2-es belmagassággal, nincs közös ktg, nem vagyunk körbefűtve.
villany: 10
gáz: a leghidegebb téli hónapban max 25 (nem jár támogatás), nyáron 0
víz+csatorna: 11 (kéthavonta) vízórával
kuka: 230 havonta
kéményseprés: 2,5/év

anyámék 36 évesszigetelt házban nem panelben, de emeletesben, 48 m2.en körbefűtve:
villany: 8
gáz: 2000 úgy, hogy csak főz, de a rohadék gázművek nem engedi felszerelni a konyhába a mérőt, így átalányt kell fizetni, a fele sem lenne egyébként
közösktg: 8,5
fűtés: télen 12-nél kezdődik és határ a csillagos ég (minimális támogatással), nyáron 5 ezer csak a készenléti díj
melegvíz: 6 ezer (külön meg kell fizetni)
víz: 9 ezer vízórával (kéthavonta)

havi átlag anyám szerint vezetékes telefonnal (matáv felező: 45 ezer)

szegény anyámék...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.12.18. 09:45:48

még egy kis adalék anyámékhoz:
egy rakás mindent kell felújítani a házban, ezért a közös ktg évről-évre növekszik a tartalékképzés miatt (de ennek legalább van értelme), hiába van fűtésszabályozó, akkor is drága a hődíj, mindenhol energiatakarékos izzók vannak (nálunk ledspot, ami olcsóbb mint az energiatakarékos izzó!!!), csak a lépcsőházban nem (egyszer elmegyek lakógyűlésre és kibelezem a közös képviselőt), egy rakás lakásban nincs vízóra, állandóan rínak, hogy sok az átalány, néhány őrült megpróbálta, hogy fizessenek azok is pluszt, akiknek van órájuk,mert a szemétledobóban van csap:))) ő meg otthon órákig áll a zuhany alatt. a folyosókon van radiátor (mi a fenének?????)

Balance Of Power 2008.12.18. 09:53:26

maripan, hat akkor ti valszeg nyomjatok a futest, mint atom ;)))

gguummiicciiccaa 2008.12.18. 09:54:27

Mamapicilánya a folyosón szvsz azért van radiátor hogy fűtse a faladat kívülről és ne te fűtsd a faladon át a lépcsőházat.

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.12.18. 10:03:17

Nalunk itt messze Guernsey szigeten (csak osszehasonlitasnak):
aram 47font atalany = 14000Ft
gaz(futes es melegviz egyedi bojlerrol) 68font atalany = 20000Ft
viz (vizoras) 15font = 4500Ft
tv (muholdas) 36font = 11000Ft
internet + vezetekes telefon max 65font = 19000Ft
2 db mobil telefon (szamlas) max 70font = 21000Ft
kozos koltseg 15font = 4500Ft

A haz majdnem 200 eves, 2003ban lett felujitva es akkor lettek lakasok kialakitva, csak az egyik oldalunkon van lakas, az ablakok fa keretuek, nem lehet cserelni mert a vilagorokseg resze. Szimpla uveges, szokik a meleg mint a vadallat. Csak 1 orat futunk naponta estefele, mert draga a gaz, de itt nincsenek minuszok, ugyhogy annyira nem durva csak a szel miatt huzatos.
Es ez a mienk ugy h 190000fontba kerult = 57,000,000Ft, 1 haloszoba, 1 nappali, kicsi konyha + furdo. Az egesz kb 60-65nm. A lakashitel havi 1,160font = 348,000Ft.

Ugyhogy itt sem annyira konnyu az elet... es a kerites tutira nem kolbaszbol van.

Erdekes osszehasonlitani.

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.12.18. 10:05:37

Ja es azt meg kifelejtettem h az atalanyoknal ha tulfizetunk szeptemberben visszakapunk let, vagy ha tulfogyasztunk akkor ra kell fizetni.

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.12.18. 10:07:24

Jah es nem vilagorokseg hanem csak az itteni orokseg resze. bocs.

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.12.18. 10:10:31

A poszthoz kapcsolodoan, szerintem 75 annyira nem szornyu, es biztos vagyok benne h SZF oda vissza kiszamolt mindent es ha o ugy gondolja h megendeghetik maguknak akkor hajra! Nehez ugy kritizalni h nincs teljes kepunk a penzugyekrol. Ki tudja mennyit keres SZF es h mennyire nem lesz munkaja SZE-nek? Csak ok tudjak h valojaban mibol gazdalkodnak. Nekem legalabbis fingom sincs.

Páratlanka 2008.12.18. 10:17:20

Először is gratulálok. Másodszor pedig áruld el kérlek hol találtál ilyen szuper kecót? Mert ilyen nekem is kell! És most nem viccelek.... Hogy 10.000 HUF közösköltségből felfűthetsz egy egész lakást (külön hálósat persze) ez...hogyismondjamna....kicsit irreálisnak tűnik. Még ha csak a gáz köbméterenkénti értékét vesszük is, az is sokkal több. Amúgy meg megint rossz döntést hoztál/hoztatok...de most komolyan, kell az a külön háló???? Nem lenne egyszerűbb észrevenni a lehetőségeiteket és felmérni a határokat? Komolyan nem értelek! Rengeteg ismerősöm van aki nálatok százszor jobban él és mégsem "urizál" ennyire. Mi jön ezután? A "nehogymár_pénteken_nevacsizzak_étteremben" korszak? Nekem mindegy, te tudod....

DEGEC 2008.12.18. 10:28:10

1. ha ket ember lakik egy garzonban az szivas (kenyszer nagy ur) en is laktam, de majdnem mindig azt kellett csinalnom, mint a parom,mert ha o tanult, en nem tudtam tvzni stb...plusz ha vmi nezetelteresunk tamadt meg csak az ajtot se tudtam ravagni:-DD es arban nem olyan nagy a kulonbseg 1 szoba vagy 1.5 kozott. plusz mindig beagyazni stb...szal szar...
2. ha alberletet veszel ki es vmi normalisat akkor 1 evet kell alairni...tehat celszeru kicsit hosszabbtavon gondolkozni.
3. a 75 az sok...meg uj cellara is...plusz ilyenkor nem nagy a keseslet mert karacsony unnepek stb...
4. az ujnak magasabb a kozoskoltsege mert ilyenkor kepeznek felujitasi alapot stb...hogy ha 4-5-10 ev mulve fel kell ujjitani a liftet tetot cstb..legyen kesh.
5. nekunk is van egy panel (1.5 szoba) kiadva a belvarosban, most koltozott be uj alberlo. eddig sem volt a viz+villany+futes+kozos ksg tobb mint 25e, de felszereltek szabalyzot a radiatorokra kulon kulon, es szinte nem is kell futeni, es mivel holtszezon van kenytelen voltam a 2 havi kauciot 1 havira leengedni. A hirdetes fent volt az ingatlan.comon 4 napig es a loteri kivert ketszemelyes vadasz kutya nem hivott...:-)
6. szerintem a villany viz+csastorna pesten mindenhol ugyanannyi nem ???ki mennyit fogyaszt.

DEGEC 2008.12.18. 10:35:08

mondjuk az jutott meg eszembe, hogy ha uj a lakas es nem lakott ott meg senki, akkor honnan tudjak, hogy 10e hufbol megvan a futes es a kozos ksg ????????

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.12.18. 11:05:00

A futes mondjuk szerintem sem fog kijonni ennyibol. A kozos koltseg + a lepcsohaz futese a 10e szerintem. A futesetek valszeg gaz, szal vagy atalany vagy oras. Mindket esetben draga sajnos, ugyhogy felkotni a gatyat mindenfele nagyon hivatlan es varatlan szamlakhoz. A gaz igen draga manapsag. Es minuszokban futeni kell akkoris ha korulottunk lakasok vannak.

Balance Of Power 2008.12.18. 11:07:52

"Szerencsere" itt a global warming, mi novemberben is alig kapcsoltuk be a rendszert.

váj mí 2008.12.18. 11:16:51

Hát jó, én rég(ebbi) építésű téglatömbház. Két szobás lakás (nemtom mennyi négyzetméter).
A közösköltség stabilan 10 e
A víz+csatorna változóan 8-9 e között
A villany 4 e
A gáz, nyáron 4-5 e között, télen ( gázkonvektor, bélelt kémény) 20 e körül, konvektor stabilan 4-es fokozaton (mert a gyógyszer drágább, és különben is szar betegnek lenni ;) ).

Bár nem szerves része a rezsinek, de havi kiadás ugyanúgy
internet by upc 3 e
tv upc alapcsomag (mert a nyomi tulaj nem szereti kiköttetve) 4 e.

És továbbra is várom annak a lakóparknak a címét, ahol közösköltséggel együtt kerül 10 ezerbe a lakás legalább 22 fokra való felfűtése. ;)

váj mí 2008.12.18. 11:45:31

Degec
Lövésem sincs, de valszeg ugyanannyi Pesten a víz+csatornadíj. De hogy Magyarországon nem egységes, az tuti. Én meg erre hívtam fel SZF figyelmét, ti. amikor azt írta, hogy kb 5000 forintnyi vizet szioktak fogyasztani. Ja, otthon.
Na, most megnéztem egy vízszámlát ;)
Szóval, ivóvíz-szolgáltatás: 166,50
szennyvízelvezetés: 198,04
köbméterenként, persze.

Gumidomino 2008.12.18. 11:45:53

Az tök jó hogy a közös költség tízezer forintjában benne van a fűtés. Csak azt nem értem hogy akkor eddig miért nem volt fűtve a lakás?
Ennyire új, vagy lehet szabályozni de akkor is annyit fizetsz amennyit mondanak?

Szemétszállítás? Az is a közös költségben? Azért remélem elviszik. Gáz? Vagy villanytűzhely van?

Miért ne lehetnének elvárásai ha ő tudja hogy mennyi pénze van hozzá?

maripán 2008.12.18. 11:53:49

nem ment a fűtés ezerrel, csak nem volt rá semmi támogatás, teljes árral ennyire jött ki.
A vízdíj 2 havonta értendő....

Ismerősömék 33 nmen vannak, konvektoros lakásban (tégla) ahol kettőjükre a víz szintén (2havonta) 6-8 k között mozog, gíz alsó hangon 12-15k, villyany 4k, plusz tv plusz internet.

Nem óccsó az ílet :D

maripán 2008.12.18. 11:54:50

Felesleges azon vitatkozni, hogy ki jön e 20k-ből vagy sem. Majd kiderül. Remélhetőleg SZF leírja majd, mennyi is volt az annyi.....

váj mí 2008.12.18. 12:03:25

maripán
Személy szerint nem vitatkozok, inkább tamáskodok, ismerve a rezsiárakat Budapesten, különböző típusú lakásoknál.
Van ismerős panelban, újépítésűben, és én ugye téglában (régi, körfolyósós társasházban nincs), és hát izé ... picit meseszerű.
Ha meg tényleg úgy vagyon, ahogy, akkor azonnal kérem a címet ;)

DEGEC 2008.12.18. 12:13:14

váj mí 2008.12.18. 12:03:25

ne tamaskodj, tenyleg lenyegesen olcsobb a hazkozponti futeses ujj epitesu lakasban a futes, nyilvan nem ingyen van, en 2002 ben 13800 at fizettem egy futesi szezonban a futesert, 38 nmes garzonra.azota nyilvan dragabb, de meg mindig az a legolcsobb....szamlat tekintve, DE ez benne van az alberlet araban, ha egy panelt 45-50 ert kivesz valaki, akkor rezsivel mondjuk 100, ha kivesz egy uj epitesut 75 ert akkor rezsivel 100....szal szvsz tok mindegy...akkro jo ha a sajatod...de nyilvan ott is hosszutavon mert mig panelt veszel 9 millaert ujat meg csak 16 ert....

ui: plusz az igaz hogy jo a hoszigetelese az ujaknak, de ez igaz nyarra a 40 fokba is, klima nelkul sz@pas...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.18. 12:17:23

Először is gratulálok az új kecóhoz.

Másodszor a 20.000 rezsi elég hihetetlennek tűnik, de nem elképzelhetetlen jó hőszigeteléssel.

Harmadszor DEGEC-nek: azért nyáron pl. nem szívesen lennék egy rosszul szigetelt tetőtérben. Ui. a szigetelés nem csak a 2x fokot tartja bent, de a 40 fokot is kint.

okina76 2008.12.18. 12:18:48

XX.kerületi zsaluzott beton házközponti fűtéses 4emeletes házban, közös ktg kettőnknek 23e (közös dolgok,fűtés,szemét,kábel tv is benne van) egész évben folyamatosan, viz,gáz,csatorna, 5500/2hó, áram 4e/hó (elektromos sütőm van). Igaz, hogy a város széle, viszont van madárcsicsergés, jó levegő és 30 perc alatt el lehet érni a Nyugatit. :-)
Szép napot mindenkinek.

Balance Of Power 2008.12.18. 12:29:00

Klima bazze... Hat ezerszer inkabb egy szal f@szban jarkalok otthon nyaron, minthogy a lakasban is a klimatol szenvedjek, mint az irodaban. Nem is ertem, az emberek miert vesznek otthonra, mikor egesz nap alatta ulnek, ami koztudottan karos.

Kedvencem egyik baratom urhatnam csaja: nincs a konyhaban semmifele futes es mivel a gangra nez az ablaka, igencsak hideg van telen, de klimat, azt akar.

MortálWombat 2008.12.18. 13:14:13

asszem én nyertem a hangszórót:

kk 34rugó (víz, szemét, fűtés benne)
villany 3000
gáz 2500
inet 7500
tv nincs

Mondjuk II. ker, tégla, 70nm.

Egy haverom beközvetítette egy kollégáját, hogy 150 rugóért kivenné albérletbe, sajnos nem jött össze.
Valaki? : )

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.12.18. 14:48:25

cicuka,

nálam nincs fűtés a folyosón, a házamban nincs folyosó:))) anyáméknál van

magyarázd már el lécci, hogy egy 10 emeletes házban, ahol két folyosóra van osztva egy emelet, középen a lépcsőház, két oldalt 2 ill. 4 lakás üvegfallal és zárható üvegajtóval leválasztva mindkét rész a lépcsőtől meg a lifftől, miért van egy kéttagos (!!) radiátor a 4 lakásos folyosó legvégén, konkrétan a tűzlépcsőnél?

az mit fűt? hogy mászik át a meleg a 4 lakásos zárt folyosórészről a 2 lakásos részre a két üvegfalon és a zárt üvegajtón, valamint a lépcsőházon át? ez csak fizika, de biztos értesz hozzá.
én nem, de amennyire általános iskolai tanulányaimból emlékezem a hőtanra, szerintem a válasz sehogy.

gguummiicciiccaa 2008.12.18. 15:01:40

picike

honnan kellett volna tudnom milyen a te anyád... lépcsőháza?
A kérdés ez volt a folyosókon van radiátor (mi a fenének?????)
Erre próbáltam normálisan felelni. De ha akarod veszekedhetünk is hogy ki mihez ért. XD
Amúgy meg olyan már volt nálunk a gettóban hogy a hasonló vélemények miatt letekerték a lph fűtését vmelyik télen. Az egyéni fűtéses lakások számlája jóóóóóóóóóóóól megnőtt tőle.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.12.18. 15:28:23

cicuka
ha nem írtad volna a gettót is tudnám, hogy gyerekszoba nem volt nálatok

gguummiicciiccaa 2008.12.18. 15:42:59

picike szvsz nem én kezdtem a gúnyolódást de mostantól gyakorolom rád is a Lóról tanultakat. Szép napot.

váj mí 2008.12.18. 16:56:17

DEGEC 2008.12.18. 12:13:14
Hát éppen ezért tamáskodok. Ha te 6 éve fizettél 13 800-at, akkor ez mára biztos hogy nem ment le 10 000 -re. És hát ugye van pár (pontosan 4 , a város 4 különböző pontján) ismerősöm, aki újépítésűben lakik.
Ma rákérdeztem. Egyiküknél van ilyen megoldás, de kurvára rühellik, mert állítólag olyan mintha átalányt fizetnének, függetlenül a tényleges fogyasztástól Azt mondta, inkább konvektorozna, mert úgy óccóbbra gyünne ki.
Végülis, nekem nincs ebben közvetlen tapsztalatom, mert eddig mindig konvektoros, külön gázórás lakásban laktam.
És amíg nem látok bescannelve egy számlát, addig én bizony igen erősen tamáskodom, hogy 10 ezerbe belefér a közösköltség + a lakás teljes, téli fűtésszámlája. Legyen az bármilyen építésű.

váj mí 2008.12.18. 17:08:45

Ja, és még valami. Ilyen megfontolásból (ha nem az enyém), akkor inkább panel, vagy téglatömbház.
Ugyanis, ha fűtési szezonban így is, úgy is 100 ezer, akkor a panelen vagy téglán nyáron/nem fűtési szezonban egész jól lehet spórolni tízezreket, a lakbéren és a fűtésen (ami fogyasztásfüggő).

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.12.18. 17:21:23

váj mí 2008.12.18. 16:56:17

új építésű bádogházban valamelyik belvárosi híd alatt esetleg kijön a téli rezsi per hó

bár e szerint: Lakás kiadó! X. ker Salgótarjáni u. 55 szám alatt található, I.emeleti, 38nm-es másfél szobás, összkomfortos, egyedi fűtés (legkorszerűbb kombi cirkó), villany, viz.. A rezsi max 20 ezer forint még télen is.

Els 2008.12.18. 19:08:18

Nem értem, mi bajotok van. sokat fűtünk, semmin nem spórolunk és a rezsink, télen is, max 25 e. Mi ebben a hihetetlen? Ti hol éltek?

Ziebi 2008.12.18. 19:19:16

Hmm..örülök hogy találtatok olyat amiben jól érzitek majd magatokat, bár az árat én is sokallom.

Egy éve nem tudtuk kiadni 5O ezerért a 2 szobás lakásunkat, igaz panel, de jó közlekedéssel és szépen berendezve, egy tányért nem kellett volna vinni annak aki kiveszi. Jöttek az érdeklődők és mondták hogy drága. Na akkor most mi van? Nem volt szerencsénk?

Lilienfeld 2008.12.18. 20:07:50

Elképzeltem:
"Szegényember felesége
Ja, bocs: garzont keresünk, nem pedig külön hálószobásat."

- Büdös a munka, mi? Ha volna helyetek, lehetne magántanitványokat fogadni, meg ügyfelezni, meg akármi. A ti helyzetetekben ez több, mint szimpla meggondolatlanság.
- Egy szobában, az lesz az édes. Megmondom, nem fogjátok kibírni egymást. Az egyik tévézni akar, a másik meg aludna, vagy jön egy haver/havernő, stb., állandó lesz a konfliktus.
- Szerintem SZE direkt választotta ezt, így lesz indok a szakításra, mert úgyse szereti már SZF-et.
- Garzon? Pedig állítólag már megvan az elit munkahely... phű, ti már sose akarjátok abbahagyni a szarrágást?

váj mí 2008.12.18. 22:16:18

mamapicilánya 2008.12.18. 17:21:23
Jah, az Árpád híd alatt nekem 0 rezsiből kijön ;) Mongyuk, csak azért az Árpád hidat említettem, mert az van földrajzilag legközelebb hozzám ;).
Szóval, legyünk reálisak. Olyan Isten nincs ebben kibaxott kapitalista, rohadó és egyéb jelzős társadalomban, hogy 10 ezer forintból fedezni lehessen a közösköltséget és a saját lakrészed fűtését, úgy zusammen. Pláne, ha nem is egy nyomi garzon (mert az ugye nem felel meg :P).

Te SZF!
Kétféle vélemény fogalmazódott meg bennem veled kapcsolatban:
ad1. Valós személy vagy, valós problemekkel, de ilyen fokú naivitással (10 ezer forintból kijön a közösköltség meg a lakásom teljes havi téli fűtésszámlája), akkorát fogsz szopni itt, Budapesten, amekkorát legutóbb a Máriaremetepusztáról Budapestre felköltözött állampolgártásod szívott legutóbb.
ad2. Mediahekk vagyol, vagy kamu, vagy nevezd, aminek akarod ebben a szinonímakörben, de annak viszont kurvára elszállt és átkozottul nem életszerű. A hitelest meg sem említem, mert ez esetben meg sem találnád semmilyen szótárban. :P
No, melyik teccccciiiik jobban? ;)

DEGEC 2008.12.18. 22:40:21

váj mí 2008.12.18. 16:56:17

13800 at fizettem egész fütés szezonra, oktobertől áprilisig....de tényleg 4 éve volt...

de nem hiszem el hogy nincs itt vki uj építésű házból, és nem birja benyögni mennyit fűt...

váj mí 2008.12.18. 22:46:26

Degec
Ezek szerint nincs.
Illetve csak az van, amit az én ismerőseim mondanak, akik újépítésűben laknak, és akik semmivel sem ússzák meg olcsóbban a fűtést telente, mint én. Azaz, 20 e körül, átlagban.
Persze, nemn kell ezt elhionni, no és én sem tudom közvetlenül.
De nem értem, miért hazudnák azt, hogy 20 ezer körül fizetnek, amikor:
ad1. nem is
ad2. semmi érdekük

Lilienfeld 2008.12.18. 23:01:30

www.onlineapro.hu/aprohirdetes-_budan_teljesen_fel_jitott_100--Alberletkinalat-10008-reszletek-7b0c627e716d6a54.html
Óbudan teljesen felújitott 100 lakásos társasházban berendezett, egyéni cirkófűtéses 47nm-es déli fekvésű világos, amerikai konyhás lakás 75.000 Ft + rezsi (20.000 Ft/ho) + (két havi kaució) kiadó
30-9961-791

www.toplak.hu/ingatlan/Uzleti-Ingatlan/Iroda/Budapest/VI.kerulet/hirdetes-2096967.html
VI. Székely Bertalan utcában (...) 52nm-es+ 17nm állógalériás, (...) 2 szoba összkomfortos, irodának is alkalmas földszinti lakás eladó.Havonta 100.000Ft/hó -ért kiadható. Rezsi 20.000 Ft/hó Iá: 12.700.000.- Tel: 06-20-322-9711

karrier.jide.hu/?page=dynamic_pager&id=4
37 m2 + 5m2 állógalériás kislakásba.
Bérleti díj: 46.000Ft/hó. A rezsi 2007-ben átlagosan 12.000Ft/hó volt.
További információ: 06 30 930-3036

www.oi.hu/iroda_kiado.php
Az alsó szint 23 m2-es, a felső 17 m2-es galériával kapcsolódik a földszint terével. Wc és a mosdó az emeleten van. Téli rezsi: 20.000 Ft/hó. (...) A rezsi tartalmazza a biztosítás és a szemétszállítás díját is.
06-(30)-9520-015

ingatlanapro.origo.hu/origo/nyomtatas.php?id=2748351
XIII.ker. Árpád hídnál pár éves teremgarázsos téglaházban, 54 m2-es, (...)Extra alacsony rezsi! A fűtési költséget el lehet felejteni. A kedvező építési konstrukció és szigetelés miatt fűtés nélkül 22 C fok van a lakásban!
06-70-385-2243

realorigo.hu/en/home/for-sale/budapest/vi/59782
VI. BAJZA UTCÁBAN, kiváló közlekedésnél, jó állapotú, téglaépítésű társasházban 30nm-es
Rezsije a következőképp alakul:
- közös költség: 4700Ft mely tartalmazza a korlátlan vízfogyasztást
- fűtése: házközponti, télen-nyáron: 7800Ft-os átalányt kell fizetni/hó
- villany: fogyasztás alapján
- gáz: fogyasztás alapján
Becsült havi rezsi: 20.000Ft/hó
06-70-384-5299

DEGEC 2008.12.18. 23:06:10

hajjon meg a lovam, keresek egy számlát oszt szkennelek.......há mingyá agyfaszt kapok...

DEGEC 2008.12.18. 23:23:20

kepfeltoltes.hu/view/081218/dk_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ok, nem friss de viszonyításnak nem rossz...
30 nm 2 fő....

tehát, ha tavaly volt egy fűtésegység 13000 (most nem tom mennyi) de 2006.11.30 án, 3.4 egység fogyott, mindez 2003. jan. 1 től...
tehát 4 év alatt "3.4" egység ment fűtésre....

tehát tény hogy kevés a fűtés, és aki 20 at fizet azt nagyon lehuzzák, vagy abban benne van a hideg melegviz meg a közös ksg is, vagy nem is lakik ott csak mond valamit....

viszont ez benne is van az árban....50 e per/hó bútor nélkül.
tehát olcsóbb a fűtés de többel drágább mint egy panel+ fűtés ksg...

na mindegy mindenki azt csinál amit akar...

DEGEC 2008.12.18. 23:51:51

illetve nem tom most mennyi egy m3 gáz, de vmi 120ft rémlik. 75 nm es házat fűtök (új) főzés+ melegvíz, 120-130 m3 a hai fogyasztás télen.

váj mí 2008.12.19. 00:30:38

Degec
Jah, benne van a meleg víz, mert az gázról megy. Nálam pölö azért 5 ezer körüli a gáz nyáron is, mert nemcasak a zacsis leves felforralásdához van használva a víz.
És miért kell agyfaszt kapnod?
Nekem akkor is hihetetlen a 10 ezer forintos közösköltség téli fűtésszámlával egyíbwekötve, 2008 decemberében. Amíg nem látok egy számlát róla, hogy valóban ennyi volt, mondjuk 2009 februárjában, amikor SZ-k már ketten ott laknak, és nemcsak a szomszéd melegít.
Nevezz engem gecinek,. de akkor is.... :_P

váj mí 2008.12.19. 00:38:30

Vannak a tények, és van a mese. A tények szerint Kádár óta nem volt olyan, hogy arányaiban ennyiből kijöjjön az annyi, ismerve a budapesti rezsiköltségeket, átlagban számolva. Akármilyen építésű lakásra vagy családi házra számolva.
Hinni persze lehet, itt is, de inkább a templomban tessék ...

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.12.19. 00:45:17

Hahó, már két új posztot is írtam, olvassátok azt. Benne a válasz! :)

DEGEC 2008.12.19. 01:00:28

váj mí 2008.12.19. 00:38:30

szkenneltem neked számlát...

Lilienfeld 2008.12.19. 01:16:53

váj mí, miről beszélsz? Milyen 10E?
20.000 Ft/hó rezsiről volt szó és láthatod, így hirdetnek jópárat.
Különben ragyogóan demonstrálod azt, amit önkorlátozó hiedelemnek szoktak hívni. Nem is lesz soha a büdös életben alacsony rezsijű lakásod.
Direkt neked raktam a telefonszámokat, hogy lebaszhasd a hirdetőket. Délelőtt majd visszatérhetünk rá, miket válaszoltak neked.
(Felvágod az ereidet, ha én cca. 23000/hó költségen fűtök két házat?)

Abdab 2008.12.19. 17:09:31

Gyerekek, mi úgy fizetünk egy 56 m2-es téglaépítésű lakásra (belmagasság: 4,2) nyáron 20, télen max. 25-30e rezsit, hogy ebben a közös költség, a kábeltévé és az internet is benne van. Mindezt úgy, hogy távmunkában dolgozom, így a számítógép egész nap duruzsol.

Most akkor kezdjek gyanakodni, hogy a házinéni átver, hogy ráfizethessen?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.12.22. 13:34:08

ha több a rezsi, a házinéninek, aki természetesen feketén adja ki, még így is biztosan megéri

Abdab 2008.12.24. 09:51:06

Látom a számlákat, mert bemondásos alapon nem fizetek, mamapicilánya. Mellesleg nem nagyon van értelme annak, hogy valaki alacsonyabbnak füllentse a rezsit ahelyett, hogy a lakbért csökkenti. Annak nagyobb a "reklámértéke" a hirdetésekben.

Viszont jó ötletet adtál – vett már ki valaki úgy lakást, hogy számlát kapott? Érdekelne a feketézés aránya ezen a területen, bár nincsenek illúzióim.
süti beállítások módosítása