Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Confessio

2008.10.21. 20:53 Szegényember felesége

Sajnálom, hogy Szegényemberről nem épp pozitív képet festenek a soraim. Igyekeztem kerülni a témát, nem akartalak titeket az érzelmeimmel traktálni, gyakran cenzúráztam magamat ilyen téren. De most a tisztán látás végett mégis akarok írni rólunk. Lehet, hogy nyálas lesz, előre elnézést kérek érte!

Szegényember - hát már az elnevezés is, ugye? Egy nickmagyarázó posztban már utaltam a József Attila-versre, aminek az utolsó sorai jellemzik leginkább az érzéseimet:

"De akármily gyönyörű lány lennék,
Szegényember szeretője lennék."

Nekem ez a vers azt mondja, hogy olyan az életem, amilyen, de nem cserélném el, akkor sem, ha megtehetném. A Szegényember szeretője névnek kicsit félreérthető lenne, így lettem Szegényember felesége. Így lett ő Szegényember. A szó költői értelmében.

Bár, ahogy egy kommentelő ma megjegyzete, valójában nem vagyunk házasok, miközben úgy tekintünk egymásra, mintha azok lennénk. Megesküdtünk - nem Isten és az állam színe előtt, hanem egymás előtt, szavak nélkül.

Szóval Szegényember, amikor olvasta a távkapcsolattal járó rizókókról szóló kommenteket, ezt mondta:

- Ránk nincsen recept. Mindketten kakukktojások vagyunk.

Lehet. Ahogyan mindenki más is kakukktojás. Nincs recept arra, hogyan éljen és érezzen egy kapcsolatban két ember. Nem kell hinni a női magazinoknak. A lényeg, hogy mindkét félnek jó legyen. Szadista a mazochistával, és így tovább...

Igen, a mi kapcsolatunkra nem nagyon jellemzőek a hagyományos nemi szerepek. Közös életünk nagyobbik részében én kerestem többet, ám ő vigyázott a családi tűzhelyre. Neki van érzéke ahhoz, hogy apró szertartásokkal családot kovácsoljon az életközösségből. Én meg kockázatvállaló vagyok. Én a hirtelen lángoló, lelkesedni tudó, ő a racionális, olykor pesszimista. Kiegészítjük egymást.

A döntéseink előtt kikérjük egymás véleményét, ami olykor igen nagy csatákba torkollik. De ha valamelyikőnk meghozott egy döntést, onnantól tűzön-vizen át támogatjuk benne egymást. Akkor is, ha nem értünk vele egyet. Így alakult ki kettőnk között az a szokás, hogy ha valakinek szüksége van a segítségre, támogatásra, akkor a másik gyakran minden erőn felül, minden képzeletet meghaladóan nyújt neki igény szerint, bőkezűen, fenntartás nélkül időt és energiát. A lehető legképtelenebb igényeket is be lehet nyújtani olyankor a másiknak. És nem méricskélünk.
Lehet, hogy nagyobb részt én hordom a nadrágot. De közben nagyon el tudok veszni, össze tudok omlani olykor. Ezt ő ösztönösen megérzi, és ha kell, akkor nagyon keményen és határozottan kezébe veszi az irányítást, és kirángat az elkeseredésből, ha kell, megvéd a fél világ ellen is.

Úgy tűnik, hogy mi már évezredek óta, gyerekkorunk óta együtt vagyunk. Kamaszként csiszolódtunk össze, aztán átvészeltük a egyetemi évekkel járó kísértéseket, igen, olykor külön is. De mindig tudtuk, összetartozunk. Ennek sok oka van. És én most csak a saját érzéseimről tudok írni.

Zajlik köztünk néhány egy évtizede tartó beszélgetés az élet kisebb-nagyobb dolgairól, magunkról, politikáról, emberekről, művészetről, vallásról. Két külön világból találtunk egymásra, homlokegyenest ellenkező hagyományokkal rendelkezünk. Eleinte nagy harcaink voltak a másik meggyőzésére, imádtunk vitatkozni. Ezeknek az éveknek köszönhetem, hogy ma képes vagyok a kulturált, érvekre alapozott, racionális vitára. Arra, hogy képes vagyok elmenni a végletekig saját igazam bizonyításában, ugyanakkor képes vagyok belátni, ha tévedtem.
Később a vitáink párbeszéddé szelidültek, konstruktív továbbgondolkodásra ösztönöztük egymást. Mára odáig jutottunk - tudom, hiba! -, hogy néha már lusták vagyunk belemenni bizonyos vitákba "idegenekkel", mert a tíz átbeszélgetett év összes érvét és tapasztalatát képtelenség egy pohár bor mellett megvitatni bárki mással.

(Szex dettó: a szünetekben próbáltuk mással is - de túl sokat tudunk egymás testéről, ezzel nehéz versenyezni. A tökéleteshez képest más egyszerűen nem volt jó. És bár sok évvel ezelőtt még élveztem a flörtöt, ma már néha megijedek attól, mennyire nincs bennem tetszeni vágyás más férfiak irányában. (Vagy hogyan is kell ezt kifejezni...?))

És végül - bár talán ezzel kellett volna kezdenem - olyan ő nekem, mint Karinthynak az a bizonyos fiatalember... Amikor ránézek, amikor beszél hozzám, akkor mindig azzal a bennem eltemetett fiatalemberrel találkozom, aki 15 évesen hitt benne, hogy a világ megváltoztatható, aki megálmodta, milyen lesz majd felnőttként élni, és be akarta bizonyítani a világnak, hogy lehet és érdemes felnőttként a tisztesség, a becsület útját járni, azaz soha meg nem kötni kis hétköznapi alkukat, megvalósítani a nagy-nagy álmokat, segíteni az embernek, sutba dobni a földi vágyakat, és a többi. Ő az az ember, aki miatt még nem aludt ki bennem teljesen az a bizonyos gyermekkori láng. Ő az, akire bármikor rábíznám az életem. Ő az, akinek az erkölcsi ítéleteiben feltétel nélkül hiszek. Nem ismerek hozzá foghatót.

Ő az, akinek gyereket akarok majd szülni.

80 komment

Címkék: szerelem történetünk

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr79725356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DEGEC 2008.10.21. 21:16:57

"A döntéseink előtt kikérjük egymás véleményét, ami olykor igen nagy csatákba torkollik. De ha valamelyikőnk meghozott egy döntést, onnantól tűzön-vizen át támogatjuk benne egymást."

ha tűzön vizen keresztül viszitek, a döntéseiteket minek kikérni a véleményt...????
Ti nem közösen hoztok döntéseket?

harcibarbi 2008.10.21. 21:22:41

az utolsó mondat :-)

(drukkolok, de csak akkor legyen gyerek, ha anyagilag rendbe jöttök, ne kelljen a bébiről lespórolni semmit)

Amúgy pedig egy kellemes szösszenet, de nem egymással fogtok megöregedni.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.21. 21:27:56

DEGEC:

a közös életünkkel kapcsolatos döntéseket közösen hozzuk, de vannak bizonyos "felelősségi körök", pl. autóról biztosan nem én döntenék, ha ilyesmi kerülne szóba... :DDD

Másrészt például maximális szabadságot adunk egymásnak például a karrierünkkel kapcsolatos döntésekben. Nem mondom, hogy ez a könnyebb út, és biztosan nem a leghatékonyabb sem, de nekem nagyon fontos, hogy semmiben ne korlátozzam őt, és én is meghozhassam a magam döntéseit. No persze furmányos módjai vannak a nyomásgyakorlásnak... :DDD

DEGEC 2008.10.21. 21:31:28

ezt a furmányos dolgot ismerem, nem kell bemutatni....néha azon veszem észre magam, hogy pont azt csinálom amit nem kartam, (de a párom igen) :-))))))

felelősségi körök:-))

az is ismerős, hogy legyen kit okolni:-PPP

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.21. 21:32:31

harcibarbi:

Kommented zavarba ejtő.
Akkor most sírjak vagy nevessek? :D

Gyerek: húsz éves koromban erősen vágytam gyerekre. Ha megláttam egy csecsemőt, megkeményedett a mellem, fizikailag éreztem a vágyat, hogy gyerekem legyen... Ez az érzés elmúlt, tudatosan leépítettem, hiszen akkor még korai lett volna. Azóta meg a ráció miatt (betegség, pénz, stb) szóba se jöhetett volna, hogy legyen.

Remélem, hogy fogok még majd egyszer úgy vágyni a gyerekre, ha majd lehet... Mert persze elméletben már készülünk rá, de mégis más, ha a hormonok is beindulnak a projektre... :)

harcibarbi 2008.10.21. 21:43:53

húsz évesen erősen vágytam

megkeményedett a mellem

fizikailag éreztem

elmúlt

leépítettem

fogok még egyszer?

vágyni gyerekre

mégis más

a projektre.

belerokkanok 2008.10.21. 22:09:46

"Sajnálom, hogy Szegényemberről nem épp pozitív képet festenek a soraim." - Ezt ne sajnáld, nincs mit sajnálni. Leginkább őszintének tűnt mindig, amit leírtál Szegényemberről. Azt érezni a róla szóló szövegeidben, hogy nagyon ismered, és sok ember számára elképzelhetetlenül szoros a kapcsolatotok. Ez a post is ezt támasztotta alá. Bármilyen is a mostani helyzetetek, irígylésre méltó a legfontosabb szempontból az életetek. És ne félj, a mostani írás sem lett igazán nyálas (csak néha, és egészen kevéssé zavaróan). :-)
A "távkapcsolat" miatt meg szerintem ne aggódj, úgyse leszel egyszerre túl sokat távol, és biztos, hogy kibírjátok, hisz ki kell, az aggódás pedig ezen a helyzeten vajmi keveset segít.
Sok sikert mindenhez.

DEGEC 2008.10.21. 22:31:34

komolyan agyfaszt kapok, 3 hónap 7végi találkozássat 10 év után nem távkapcsolat vazze...

meg jó hogy kibirják...

mi van pl azokkal a feleségekkel akiknek a férje egy évet irakba vagy mittom én hol van????

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.21. 22:34:50

@ Degec:
"A barátok, a barátok, facipőbe' járnak.
Azok élik világukat, akik ketten hálnak.
Lám, én szegény tót legény, csak egyedül hálok,
akármerre tapogatok, csak falat találok..."

csavargo 2008.10.21. 22:46:17

izé,

elso komoly kapcsolat az életben? az ilyen vagy kapcsolat vagy elromlik, vagy szétválás lesz belőle....

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.21. 22:55:13

csavargo:

"Nincs recept arra, hogyan éljen és érezzen egy kapcsolatban két ember. Nem kell hinni a női magazinoknak. A lényeg, hogy mindkét félnek jó legyen."

Mi azon szoktunk röhögni, mikor azzal a sablonnal jönnek nekünk, hogy "nem éltétek ki magatokat fiatalon".

Szerintünk egyrészt folyamatosan azt tesszük, másrészt meg mindenki a saját életét akarja igazolni! ;)

csavargo 2008.10.21. 22:59:27

kedves Szegényember felesége,

lópikulát... :))


( én drukkolok nektek, de eddig még ugyanazt láttam minden körülöttem levő hasonló helyzetben, és nem kevés volt.

DEGEC 2008.10.21. 23:42:25

Céadaoin · iterum.blog.hu 2008.10.21. 22:34:50


wtf?

ez nekem túl értelmiségi...
nem értem it akasz ezzel...

de meggugliztam mi ez, és ott szabőlegén ya szereplő:-(

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.10.22. 01:04:20

ja, h első kapcsolat, ráadásul kiba hosszú, ráadásul szünetekkel, ráadásul úgy h a nagy hosszú 'szerelemben' mégse voltatok képesek hivatalos esküvőre, ráadásul gyerek nélkül, ráadásul saját fészek nélkül, ráadásul stb...

nem akarok geci lenni, de ez nem tűnik örök összetartozás melegágyának.

harcibarbi 2008.10.22. 07:49:18

Fogadásokat felveszek a kapcsolat továbbjára.

Én máris ráteszem a nyakam, hogy ez szétmenés lesz. És nem azért, mert a blogíró Nagyvárosba megy,

missparker 2008.10.22. 08:24:06

Hát, nem csalódtam a megérzéseimben, ez a kapcsolat nem az örökkévalóságnak szól.

"Megesküdtünk - nem Isten és az állam színe előtt, hanem egymás előtt, szavak nélkül."
Szavak nélkül? Akkor mindenki magának esküdözött? És egymás előtt, nem egymásnak? Ez süket duma, már elnézést. Nem a hivatalos esküvő hiánya a baj, hanem, hogy nem vagytok elkötelezve egymásnak.

"apró szertartásokkal családot kovácsoljon az életközösségből"
Nem a szertartásoktól lesz két emberből egy pár. Szerelem, szeretet, tisztelet, ilyenek. Ezek számítanak. Az, hogy szertartásosan megterít a vacsorához, semmit nem jelent, max. kötelességtudatot.

"Én meg kockázatvállaló vagyok"
Jáááj, csak ezt ne mondtad volna. Eddig nem úgy nézel ki, mint aki valaha is kockáztatott volna a győzelem reményében.

"Sok évvel ezelőtt még élveztem a flörtöt, ma már néha megijedek attól, mennyire nincs bennem tetszeni vágyás más férfiak irányában"
Hiba, vagy inkább tünet. Szépen belekényelmesedtél ebbe a kapcsolatba, nem is akarsz mást látni. Ez akkor lesz baj, amikor ennek vége lesz.

"soha meg nem kötni kis hétköznapi alkukat"
Soha kiemelve. Jaj, nemár. A feketemunka vállalása mi is volt? Megint csak az önáltatás. Nagyonis megalkuvó vagy, ami nem baj, csak éppen a tagadása baj.

"megvalósítani a nagy-nagy álmokat"
Hány valósult meg, és hogyan? Ha erről írnál, az lenne az első pozitív hangnemű posztja a blognak.

"A lehető legképtelenebb igényeket is be lehet nyújtani olyankor a másiknak. És nem méricskélünk."
Ez pl. nem igaz, különben most nem kellene távkapcsolatban gondolkodnotok, hanem veled egyidőben ő is keresett volna a fővárosban állást. És akkor lehetnétek együtt, távkapcsolat nélkül, de erre neki sincs igazán igénye. Az, hogy nyüszög a távkapcsolaton, az ő önámítása.

Ez az egész poszt az önámításról szól. Magyarázod magadnak, miért vagy vele, de valójában csak kényelemből, mert megszoktad. Hozzákoptatok egymáshoz. Milyen jó is, ha van valaki, aki mellett lehet nadrágot hordani a legletargikusabb állapotban is. Jót tesz az egónak. Ha valakiben a 15 évvel ezelőtti magát látod most, és azt az énjét szereted, az nem szerelem, hanem max. testvéri szeretet, de leginkább nosztalgia. Ahhoz meg még fiatal vagy.

Jót fog tenni nektek ez a távkapcsolat, letisztulnak dolgok. Szerintem amint belejössz az új munkába, kialakul az életrended (amit ugye egyedül fogsz kialakítani, mert ő nem megy veled), már nem ő fog kelleni. Vagy elkezdesz majd a munkádnak élni, és ott talál rád egy másik, vagy csak workaholic leszel. Vagy makacsságból, csakhogy ne legyen igazunk, tudatosan megtartod ezt a kapcsolatot, ami önbizalomerősítő lesz rád nézve. Mert látok még egy nagyadag önbizalomhiányt: ezt a párt lehet emlegetni, "lám, én is kellettem valakinek" alapon, sőt "én hordom a nadrágot", de több értelmét nem látom a kapcsolatnak.

Ha ebbe a kapcsolatba születik egy gyerek, annak nagyon-nagyon rossz lesz. Abba belegondoltál, hogy nem véletlenül nyomod el magadban a gyerekvágyat lelkileg? Az agyad pedig követte az utasítást, PCOS-al reagált erre az elnyomásra.

harcibarbi 2008.10.22. 08:57:58

Egyébként meg,

Nem kell se sírni se nevetni, ez az élet rendje. Te is változtál 15 éves korod óta - feltételezem - és a társad is. Egymás életét kúrjátok el ezzel a kényelemmel.

+1
A példa meg "Szadista a mazochistával, és így tovább..." egy lófasz megint. A szadista az élvezi, ha a mazó szenved, a mazó meg azt (élvezi), ha kínozzák. A szadista mindenképp szarul jön ki belőle, mivel a mazó örvendezése neki nem okoz örömet.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.22. 08:58:27

Missparker, a hozzászólásodat nem tudtam nem úgy olvasni, mintha nekem is szólna, úgyhogy engedd meg, hogy válaszoljak rá.

Nekünk nincs tizenöt éves múltunk, de vannak más okaink, amik miatt összesen egy ember hitte el nekünk annak idején, hogy be fog válni. Egyelőre négy év telt el, még jól működik.

Szóval

az eskü
én úgy érzem, akkor és csak akkor érvényes és igaz, ha maga az esküvő ember őszintén teszi. Hogy aztán pap előtt vagy a ház sarkánál, szerintem ettől kezdve már édes mindegy.

apró szertartások
fontosak, nagyon. Családi identitást ad a családi „rutin”, összetartozást, életritmust, stabilitást. Biztonságot. Reggeli kávé az ágyba vasárnap. Ébresztőórát tíz perccel korábbra állítani, hogy még az ágyban elmesélhesd Neki, mit álmodtál. Ilyesmik.

hétköznapi alkuk
nem hiszem, hogy ez a feketemunkáról szólt volna, inkább a két ember egymás közti viszonyáról, elhallgatásokról, játszmákról, ha-nem-teszed-szóvá-akkor-én-majd-dolgokról...

összekopás
aki valakivel együtt él, igazán, az a másikkal együtt változik. Összekopnak. Ez nem akarás vagy erőszak kérdése, egyszerűen csak megtörténik.
A múlt – és az, akik a múltban voltunk – úgy gondolom, nem szégyen vagy kihajítandó ballaszt. Abból születtünk, abból alakultunk azzá, akik ma vagyunk. Hordozzuk magunkkal a gyereket, a kamaszt, a fiatalt, a felnőttet mindannyian. Aki elhagyja ezeket útközben – szerintem – semmit sem nyer, de rengeteget veszít.
Benned is benned van a 15 évvel ezelőtti önmagad, aki ismer azóta, aki jól ismer, láthatja a szemedben. Te látod-e még a tükörben?

Hátrányos helyzetű kaviár 2008.10.22. 09:10:59

Szép hosszú confessio. És hát hmm, olyan, mint a gyónások általában: nem egészen őszinte, de azért feloldozást váró.
De most ne legyek szemét, mondjuk azt, hogy teljes mértékben őszinte, ám még így is meglehetősen negatív képet festettél SZE-ről az eddigi posztokban.
Hogy sajnálod?
Ja, hogy itt kellene jönnie a feloldozásnak ...

Robin 2008.10.22. 09:25:50

csavargo 2008.10.21. 22:46:17
"izé,
elso komoly kapcsolat az életben? az ilyen vagy kapcsolat vagy elromlik, vagy szétválás lesz belőle.... "

vagy tart ökökké, még a halálon túl is - én ilyet is ismerek...

Balance Of Power 2008.10.22. 09:29:02

Azert azt fontos kiemelni, hogy szuneteik voltak es kozben megprobalkoztak massal - nem ment. Valoban nem tul egeszseges a kamaszkori kapcsolatbol kialakulo hazassag, de nekik azert van osszehasonlitasi alapjuk. Ugyanis VAN ilyen, amit SZF ir - ha kamu, ha nem, ezekkel a gondolatokkal en a magam reszerol tudok azonosulni.
Ezert nekem ez a poszt most kimondottan tetszett, hianypotlo es egyreszt sokmindenre valaszt ad, masreszt arnyalja a balfasz-luzer kepet. Most mar csak a diploma-nyelvvizsga-diszlexia temat kellene kifejteni.

2008.10.22. 09:32:47

Egymásnak fogadtatok örök hűséget?
A közösségetek, az egész világ előtt nem ment volna?
Nem olyan erős a szándékotok, hogy felvállaljátok mindenki előtt?

Mit is mondanak ilyenkor? Szánalmas takaró a kapcsolatotok?

Gumidomino 2008.10.22. 09:33:09

SZF
Ennek tényleg nagyon ideje volt - már csak azért is mert gondolom - főleg - nem magadnak írod a blogot hanem nekünk. Sokminden tisztázódott.

Azért fogadást nem kötnék de szerintem együtt maradhatnak, már csak azért is mert ha SZF az erősebb a kapcsolatban akkor SZE mindig várni fogja a finom irányítást SZF pedig lelkiismeretfurdalás nélkül nem fogja tudni elhagyni - bár remélem nem is akarja majd.

SZF
szerintem arra kell vigyáznod hogy ez a nagy öntudat, amit mutatsz ne eredményezze évek múlva azt, amikor egy idős(ebb) pár felszáll a villamosra és rögtön észrevehető hogy a nő az úr a háznál - a férfi szinte kullog...
(biztos mindenki találkozott már ezzel a visszatetsző helyzettel, aki közlekedik a városban)

Az utolsó bekezdés egy közhelyes duma amin érződik a bölcsész végzettség de azért szép. :-)
Így legyen!

rántás 2008.10.22. 09:38:24

szegényember papucs helyett magát viszi be.

ambíciói, döntési képessége, szerepe a kapcsolatban a 0-hoz konvergál.

eddig ilyen képet sikerült festeni szegény emberről (direk írtam külön).

ez a poszt csak magyarázkodás, hogy ne látszódjon nagyon nyámnyilának

Gumidomino 2008.10.22. 09:39:39

Te Ló!
:)
Sokmindent én se értek sőt kritizálok és támadok is de az azért szerintem legyen az ő dolguk hogy papírral is megerősítik/nehezítik/könnyítik/legalizálják Isten és/vagy ember előtt a cirka 15 éves kapcsolatukat.
Lehet hogy negyven körül majd szükségét érzik hogy férj és feleség legyenek. De lehet hogy nem.
Egy darab papírtól ne függhessen már az erkölcsi megítélésük.

missparker 2008.10.22. 09:56:02

Ló,

Nem gondolom, hogy papír nélkül nem lehet együtt élni, erkölcsileg sem minősíti a papírosság vagy papírnélküliség a kapcsolatot.

Csak érdekes, hogy a papírmentesség melletti érv mindig arról szól, hogy "könnyebb elválni, ha gond van". Én meg együttélni akarok, nem elválni, mondjuk nálunk elképzelhetetlen lett volna papír nélkül (Békés megye, falusias, mindenki mindenkit ismer környezet).

A papír ellen nem tudom, még mi szól, a költségességét megkérdőjelezem. Voltam már tanú olyan esküvőn, ahol a pár egy pénteki napon, kosztümben+öltönyben elment az anyakönyvvezetőhöz, utána meg a két tanúval fagyizni. Boldogok azóta is :)

2008.10.22. 10:06:27

Gumidomino:

A házasság nem papír, hanem az, hogy felvállalják-e a fogadalmukat, vagy sem.
Ők nem. Ennyi.

2008.10.22. 10:07:48

missparker:

egyetértünk, nem ellenem szóltál.

Gumidomino 2008.10.22. 10:37:11

De nekem ebből úgy tűnik hogy szerintetek csak azok tartoznak igazán össze akik megházasodtak és ezzel vállalták fel mindenki előtt a kapcsolatukat.

Nem vagyok én sem a papír ellen bár ha már összeházasodunk akkor legyen ott mindenki akit akarunk az pedig nem két fillér, tehát vagy lesz vagy nem. Most ennél fontosabbak is vannak az életünkben. Ha nyernék a lottón vagy lenne egy lakásom akkor fél évig spórolnék és megtartanánk az esküvőt ami tényleg semmi mást nem jelentene nálunk mint egy papírt és hogy lehet intézni a hivatalos ügyeket. :)
De azt én kikérem magamnak hogy addig nem vállaljuk fel a fogadalmunkat vagy egymást a világ előtt.
Ő hozzám tartozik én meg hozzá és ezt mindenki tudja akinek tudnia kell. De nem tartom érdekesnek hogy például az útlevélnél kiderüljön, hivatalosan is szentesítve van a kapcsolatunk.

Egy ismerősöm édesanyja a 10 éves kapcsolat után megtartott esküvőn a gratulációnkat úgy fogadta, hogy: "legalább nehezebben hagyja el a fiú"
Miii???

Persze missparkerrel abban egyetértek hogy falusias környezetben fontos lehet még ha az ember azt is mondja hogy senkinek semmi köze hozzá, de "jobban jár" ha "lepapírozza" (ezt direkt írtam ilyen csúnya szóval mert tkp ez a helyzet).

Balance Of Power 2008.10.22. 10:42:29

De, papir, semmi jelentosege, max. ha az ember vallasos.
Missparker: a falusi Mari neni pedig foglalkozzon a sajat dolgaval es baratkozzon meg a gondolattal, hogy 2008-at irunk es hogy senki nem kivancsi a velemenyere. Mindig felhuzom magam az ilyen "mit szol a szomszed dolgokon", persze mas a mentalitasom, de ez a falurol szarmazo embereknel az elet minden teruletere kihat (milyen kocsim van, milyen zold a fu, milyen szinure festem a hazat stb.), nemcsak a hazasodasra. Basszus, a parom falurol szarmazo, de 40 eve Bp-n elo nagyszuleihez nem lehet este menni, mert akkor nem latjak a szomszedok, hogy latogatjak oket.

Balance Of Power 2008.10.22. 10:44:08

helyesen: "mit szol a szomszed"-dolgokon

degec 2008.10.22. 11:00:40

nalunk 2 dolog miatt volt eskuvo ( 2 tanuval, a templomban meg vagy 10 vendeg)

1. gyermeket szerettunk volna es szerintunk az egeszseges csaladmodellhez kell a ferj feleseg.

2. ciki volt ha pl egy fogadason vagy akarhol 3x evesen baratnot kellett mondanom.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.22. 11:02:33

degec, mi a 2. pontodat átléptük, simán emlegetjük egymást férj-feleségként :-D

2008.10.22. 11:07:37

Gumidomino:

Nem drága lakodalomról van szó -mert az tényleg lehet rongyrázás - hanem esküvőről, ami nem kerül semmibe, csak elhívjátok a családot, ismerősöket, ott a gyűrű az ujjatokon, és úgy mutat be a férjed társaságban, hogy a "Feleségem".
És ez a szó azt jelenti, hogy felvállalta, hogy neked megesküdött, hogy hű lesz hozzád, és nem hagy el.

Ha ezt kihagyja, akkor nincs gyűrű, nincs "Feleségem" és nincs erős felvállalás sem. Ezen nincs mit magyarázni, mert NINCS.

És ha valakinek a házasság nélküliség elég, akkor megértem, de akkor ezekről is lemondott.

missparker 2008.10.22. 11:11:19

Balance,

Én is ezt írtam, de valóban úgy igaz, ahogy Gumidominó írja: abban a környezetben "jobban jársz", ha lepapírozod. Ezért is írtam, hogy számomra sem a papír jellemzi a kapcsolatot. De ez a nyálas szöveg a posztban erről a témáról nekem kőkemény magyarázkodásnak tűnik. Márpedig aki meg van győződve arról, hogy helyes, ahogy a párjával él (papírral vagy anélkül) az nem magyarázkodik, hanem él és kész.

Balance Of Power 2008.10.22. 11:13:03

Mi az, hogy "jobban jarsz"? Tovabbra sem ertem

2008.10.22. 11:13:27

Szegényember pedig a blogíró lencséjén keresztül vizsgálva egy uszadékfa.

Balance Of Power 2008.10.22. 11:14:55

Es nem kell azt gondolni, hogy a "papir nelkul" elok nem szeretnenek papirt. De az ember igenis szeretne megadni a modjat es melton megunnepelni elete elvileg legszebb napjat, nem? Mi ertelme van annak, hogy elmegyunk 2 haverral az anyakonyvvezetohoz, utana meg sorozni negyesben egyet?
Nem kell 200 fo (bar vendegkent nagyon szeretek lagzira jarni), de 20-30 fo alatt nem uszod meg, ha csak a legszukebb csaladot es legfontosabb baratokat hivjatok is meg vacsorara/bulira. Es azert ez is huzos osszeg. Jelenleg en ugy erzem, ezt az osszeget inkabb nyaralasra, lakasszepitesre, sot akar gyerekre koltenem...

degec 2008.10.22. 11:30:26

Balance Of Power 2008.10.22. 11:14:55

"De az ember igenis szeretne megadni a modjat es melton megunnepelni elete elvileg legszebb napjat, nem"

De, nekunk pont ezert volt tavol a szuloktol, mert mi csak arra a bizonyos napra szerettunk volna koncentralni es kielvezni, nem pedig azon izgulni hogy Mari neninek, akit legutoljara 15 eve lattam egy keresztelon izlik e a toltottkaposzta, meg ki mit gondol, ki hova ul, es hogy eleg hide-e a sor stb...

Volt nemi aggaly a szulok reszerol is, valoszinuleg par dolgot maskepp szerettek volna mint mi, es kinos csaladi vitakat megelozve, ott sem voltak.
Nem orultek, de elfogadtak a dontest...
Nekunk nem kellett semmin parazni, es jo volt, voltunk anyakonyvvezetonel es templomban is.

De ott az elo pelda a baratok koztben, ketrec geza eskuvoje, a hatamra se kivannek ilyet.

Most sem csinalnam maskepp...

Balance Of Power 2008.10.22. 11:35:36

Szovegertes 2. lecke ;)))
LEGSZUKEBB csalad es LEGFONTOSABB baratok.
:D
Nem a 15 eve (se) latott rokonok bazze

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.22. 11:37:43

degec:

élő példák a barátok köztből? ;)

2008.10.22. 11:54:06

Szegényember Felesége:

Te írsz Cédaion nickjével is?
Ezt nem is tudtam, wazz!

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.22. 11:56:34

Ló - talán mert nem is így van...
de ezt úgyse fogod elhinni nekem :-)

2008.10.22. 12:10:23

Nem is hiszem, van rá okom :)

2008.10.22. 12:19:13

Az előbb egy bejegyzés a te nicskeddel érkezett, aztán átváltott SZF nickjére

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.22. 12:22:34

:DDDDDDDDDDD

UD Zrt. kavar a blogon?

(Céadaoin, ezt még szabad, vagy most kimoderálsz?)

2008.10.22. 12:26:35

A kormány keze mindenhová elér. :)
Ez nem a gyurcsány blog?

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.22. 12:27:00

:-O
Ló, mivel úgy látom, mind a ketten be vagyunk jelentkezve egyszerre, asszem, ez simán lehetetlen volna még akkor is, ha tényleg azonosak lennénk :-) maximum írhatnánk felváltva.

(Szegényke, te meg ne kötözködj, vagy nyilvánosan elismerem, hogy Ló-nak mégis igaza van, aztán magyarázkodj te :-P :-D :-D )

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.22. 12:27:33

Oké, kész, én mára kiszálltam :-D

bölcsésztanár 2008.10.22. 12:29:01

Sz F, ez olyan szép volt, még a szemem is bepárásodott. Hüpp hüpp
Azért érdekelne SZE véleménye is... :))

kalapjakab (törölt) 2008.10.22. 12:31:38

SZF már nincs is belépve!
Szorul a hurok Cédaion/SZF :)))

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.22. 12:32:48

Azt megfigyeltétek, hogy még a színünk is egyforma Céadaoinnal??????

:D

2008.10.22. 12:35:21

na meg az entitásotok :D

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.22. 12:36:44

...szerintem bocsássuk szavazásra a kérdést... :-D :-D :-D

2008.10.22. 12:39:44

Tőlem...

Levezénylem:

Tehát népszavazás 2008!!!!

AKI SZERINT CÉDAION ÉS SZEGÉNYEMBER FELESÉGE EGYAZON SZEMÉLY, KÜLÖNBÖZŐ NICKEKKEL, AZ KÜLDJÖN EGY "A" BETŰT KOMMENTKÉNT, AKI SZERINT EZ NEM VALÓSZÍNŰ, AZ EGY "B" BETŰT.

2008.10.22. 12:40:37

bocs, elírtam az egyik neved.
helyesen: "Céadaoin"
:)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.22. 12:46:54

Ló,
akkor most tessék hozni ide látogatókat, akik szavaznak, érvelni, kampányolni...

Aztán ha megvan a nyertes, írok róla(d) egy leleplező/oknyomozó posztot.

De csak ha 386 szavazat összejön!

2008.10.22. 13:00:08

Nem lehetne 200? :) Kisebb parlamentet akarunk :)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.22. 13:02:09

Legyen 200!
Hogy lásd, milyen elkötelezett vagyok! :)

2008.10.22. 13:06:05

Persze, ezzel akarsz inspirálni, hogy növeljem a blogod látogatottságát, mi?
Akkor viszont jutalékot kérek a google hirdetések által befolyt összegből :D

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.22. 13:13:43

Miért nem a Céadaointól kérsz jutalékot, ha olyan biztos vagy a dolgodban?
;)

2008.10.22. 13:22:42

Miért? Csak tudtok egymás dolgairól! Egy test-egy lélek+Szegényember ;)

degec 2008.10.22. 13:30:52

Ló 2008.10.22. 12:39:44

ez mar bennem is felmerult, es en odaig jutottam, hogy CEAD blogjan az egyeduli kommentelo SZF....
aztan elbizonytalanodtam....
de ha 199 lesz az allas, akkor szavazok en is rajtam ne muljon...:-)

2008.10.22. 13:31:59

Kösz, degec :)

2008.10.22. 13:32:40

Azért jó fej ez az SZF-csaj, nem azért, mintha nem tetszene a stílusa... :)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.22. 13:37:28

let’s confess, az én blogom látogatottságából ugyan meg nem élnél, Ló... :-D

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.22. 13:39:07

Degec: azóta már nem...
és ha szavazol majd, hova szavazol? ;-)

degec 2008.10.22. 13:48:32

Céadaoin · iterum.blog.hu 2008.10.22. 13:39:07

ki tudja lehet hogy napi 3-4000 latogatas van ajta, csak mindenki read-onlyban van..:-PP
a gugli meg tolja a nagy penzt....

degec 2008.10.22. 13:50:12

azt nem tudom, hova szavazok, addig meg vegzem, egy kis nyomozo munkat....

de addig is elaarulhatnad, ha nem titok, hogy SZF miert ruhazott fel admin jogokkal..

Gumidomino 2008.10.22. 13:54:52

várom az ajánlatokat a szavazatomra :P

2008.10.22. 14:19:04

A stílusuk is egy az egyben ugyanaz.
Ez nem gyanús helyzet, ez maga a nyilvánvalóság.
SZF=Céadaion

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.22. 14:23:44

Cé-a-da-o-in
:-D :-D
cseréljek nicket?

2008.10.22. 14:27:23

Hát, ha nem elég a meglévő két nick, cserélhetsz még egyet. :D
(SZF-Cé)

Bocs, hogy elírtam: Céadaoin

missparker 2008.10.22. 21:28:42

Lehet még szavazni? :)

A

jelen 2008.10.25. 19:12:55

szegényember felesége nagyon szépen ír. nem is tudom mikor olvastam utoljára ilyen őszinte és gazdag magyar szöveget. köszi.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.25. 21:05:36

jelen:

Köszönöm, bár szerintem nem a szöveg, hanem az a kapcsolat szép, amiről írtam. :)

Dee 2008.10.28. 13:38:44

Van, aki papír nélkül leél a párjával 20 évet, 3 gyerekkel, de papír ellenében is elválhat tőle ugyanezen idő múlva...

Szerintem a lehető legjobb Szegényemberék kapcsolata. Ismerték egymást fiatalon, idősebben, szorosabb kapcsolatban és kicsit távolabbról, és mindig kitartottak egymás mellett. Kell ennél több? :)
süti beállítások módosítása