Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Időzítés

2008.10.25. 10:24 Szegényember felesége

Arról beszélgettünk Szegényemberrel, hogy milyen jó lenne, ha mint a filmekben, itthon is lehetne kérni a fizetést hetente. A mi helyzetünkben, most legalábbis.

De nyilván nonszensz lenne, ha már a próbaidő első hetében előlegért kuncsorognék.

Éppen hasonló a helyzet - az újabban megint vitatott - Google AdSense-sel is. Az olvasók többsége nem ellenezte, hogy feltegyek hirdetéseket az oldalra, és bár nem ebből fogok meggazdagodni, azért éppen kisegítene most az AdSense számlán összegyűlt összeg. DE! A Gugli nem azonnal fizet, hanem bevárja, míg 100 dollár összegyűlik, innen kezdődhet a még mindig hetekig tartó visszaszámlás az átutalásig.

Szóval pénzügyi gondjaink a jó állás és a blogos bevételek ellenére még az első fizetésemig, december elejéig fennállnak.

80 komment

Címkék: blog adsense pénz spórolás pénzügyek

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr85730781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cometneni 2008.10.25. 11:50:21

Remélem, otthon is szegényembernek nevezed...

------------- 2008.10.25. 12:11:51

addig egyetek rántást, rafinériával

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.25. 13:45:48

Bizony a Google márcsak ilyen nekem idáig kétszer fizettek, igaz akkor még másutt illegális tartalmat szolgáltattam. MOst regisztráltam újra náluk, ebből a blog témából nem leszek olyan hamar gazdag. Tényleg, ha nem vagyok Windisgrétz Ti mennyire számoltok, kb mennyit kaptok majd?

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.25. 13:47:10

Bocsi kétszer ment el, légyszi moderáljátok.

napersze 2008.10.25. 14:10:50

csak mert szegények vagytok nem kéne eladni a lelketek. a reklámok tönkretesznek mindent

gábor 2008.10.25. 14:14:13

Balekok vagytok ha elhiszitek bármit is ennek a blogírónak. Hányinger.

Dr Kangörény 2008.10.25. 14:20:26

Hetente fizetés. Persze. Hát a faszom nem kéne?

miért? 2008.10.25. 14:21:52

jah, baromira megérné a google-nek vagy bárkinek mondjuk 10-20 centeket átutalni hetente a kis forgalmú oldalaknak:)

az igazán nagy forgalmú oldalaknak nem jelent gondot a 100 dollár, mert ennyit akár naponta keresnek (ezek persze többségében az USA-ban találhatóak), a közepeseknek megint jön a csekk 2-3 hetente, az apróságok többsége meg csődbemegy, mielőtt elérné a 100 dollárt, sőt mielőtt elérné a 10$-t. Ez pedig így van rendjén, a Google-nek nem az a célja, hogy hirtelen létrejött, üstökösként fellendülő, majd eltűnő divat tartalmak milliói jöjjenek létre csak a 10-20$-os bevételért...

beeeee 2008.10.25. 14:22:34

áhh mostmár értem hogy mi ez a sok szarság az oldalakon (nem csak itt)

miért? 2008.10.25. 14:23:06

jah! és a hetenkénti fizetés az angolszász országokban teljesen megszokott, mindennapi dolog. Ott felvesznek egy céghez, hét végén már kapsz egy kis pénzt, de ha nem dolgoztál jól, akkor egyben meg is köszönik az együttműködést, jöhet a következő ember (persze, nem az agysebésznél meg a marketing igazgatónál működik így, hanem a hétköznapibb, főleg nem túl extra állásoknál).

2008.10.25. 14:24:13

Nekem nem teljesen tiszta, hogy jön össze a kettő. Egy dolog, hogy a Gugli gyűjt, ügyintéz, azaz ül a zsén, ameddig teheti, meg egy másik a heti bér.
Ami miért is jó? Mert más osztja be helyettünk a zsét?
Egyébként, akkor is havi bontásban kell gondolkodni, lévén, hogy a fizetnivalók nagy többsége (villanyszámla, gáz, telefon,bérlet, közös költség stb) ugyanúgy havonta, általában pár napon belül fizetendő akkor is. Tehát meg lehet ugyan tenni, hogy három hétig (jobb esetben) elköltöm az összes pénzem ("gazdag vagyok"????), a negyediken meg befizetem az összes fietnivalómat, és egy zsemlét nem tudok már venni azon felül.
Egyébként, a fentiek alapján a Gugli pont azt teszi, hogy jól beosztja a pénzt, nehogy elköltse az a blogger időnek előtte ;-))))

Jozsiba 2008.10.25. 14:26:11

meg ha nagy is a forgalmad+veveteled, a google akkir is csak havonta 1x fizet...

miért? 2008.10.25. 14:28:44

enneka fizetési határidőnek azért reális okai vannak. Nem kevés adminisztrációval jár egy kifizetés, ha egy oldal generál napi 100$-t attól még valszeg ráérnek hó végén kapni 3000-et, nincs szükségük a napi 100asra, cserébe nem kell egy embert tartani aki csak ennek az oldalnak könyvel/adminisztrál fél napot minden nap :)

ui: egyébként nem kötelező a Google hirtetéseket használni, ha nem tetszik a rendszer lehet saját hirdetés szervezést is folytatni, és megegyezni, hogy minden klikk után fizessen a megrendelő. Sok sikert ;)

2008.10.25. 14:30:58

Még annyit, hogy számtalan kollégám él a fizetés előleg lehetőségével, ők ilyen formán kvázi "kétheti" bért kapnak. Csak a gond ugye az, hogy a bér ÖSSZESEN ugyanannyi, amit felvesz "előre", azt el is költi, mire jön a "rendes" fizu, sőt, akkor még szoktak sóhajtozni, hogy de jó nekünk, mert mi mennyi pénzt kaptak, ők meg "csak" X/2-t.
De régen erre volt jóanyáinknak a kiborítékolás c. technika: minden költséget szépen felcímezve egy-egy borítékba, a maradékot (ha volt) meg négyfelé, szintén egy-egy borítékba.
Ettől persze nem jut mindenre, nem lesz tőle több pénze az embernek, legfeljebb jobban átlátja a kiadásait.
Dehát a heti bér is csak ugyanannyi lesz hóvégén, mint a havi, csak épp negyedelve kapnánk kézhez, így, ha valami váratlan jön (mondjuk, a téli kabátunkat leöntik olajfestékkel a legnagyobb zimankóban és S.O.S el kell ügetni venni egy újat, akkor kevésbé lehet trükközni a heti pénzzel, mert kevesebbet lehet belőle lecsípni, átcsoportosítani, azon az egyszerű alapon, hogy a pénz is kevesebb.

miért? 2008.10.25. 14:31:35

jah! mielőtt elfelejtem! Remélem azzal is számoltok, hogy a bevétel adó köteles ;)

miért? 2008.10.25. 14:37:24

Los Alamuszi: azokban az országokban, ahol a heti bér intézménye a divatos ennek ellenére kevésbé élnek az emberek napról napra. Ahogy említettem ez főleg az angolszász országokban szokás, ahol komoly hagyományai vannak a nálunk mostanában szitokszóként használt öngondoskodásnak. Ez alatt azt kell érteni, hogy egy angol-amerikai pontosan tudja, hogy bármi történik csak magára számíthat, bármikor kirúghatják, kellhet egy új albérlet vagy télikabát, esetleg orvoshoz kell menni, gyógyszert venni, etc...
Éppen ezért náluk elég komoly szokása van annak is, hogy ha valaki dolgozni kezd, akkor egy pár heti-havi bérének megfelelő összeget összespórol az ilyen váratlan kiadásokra (gyk dugipénz), a jobban keresők persze ezt általában befektetik, gondoskodnak róla, hogy minimum egy fél éves periódust kihúzzanak gond nélkül, míg a kevésbé jól keresőknek ez sokszor csak 2-3 heti fizetésük egy borítékban a kávés dobozban...

miért? 2008.10.25. 14:41:17

ezt a pénzt egyébként elég találóan go to hell moneynak hívják, mivel leggyakrabban akkor kell hozzányúlni, ha a főnök vagy a beosztott részéről elhangzik a fenti kívánság :D

minden esetre nagyon okos szokás, okosabb, mint a nálunk megszokott "dolgozni kezdtem vettem egy plazmatévét az első havi fizuból"

Petro 2008.10.25. 14:43:40

Hála istennek 8 éve már hetente kapom a fizetést, és nagyon jó dolognak tartom. Főnöknek is jobb mert nem egyszerre kell kifizetni nagyobb összeget.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.10.25. 15:01:17

Engedjétek meg, hogy itt köszönjem meg az Adblock Plus fejlesztőinek áldásos munkáját. :) Megnéztem az oldalt ABP nélkül is, elég idegesítő az a sok reklám, de szerencsére ebből a meccsből én kimaradok. De azért hajrá :P

o 2008.10.25. 15:06:58

Halkan jegyzem meg, van olyan itthon is, hogy hetente fizetés. Sőt, naponta is... Azok, akik nem blogolnak, úgy kapják - minden reggel ott vannak a Moszkván btw.

csányi 2008.10.25. 15:07:13

tesókáim
ti aztán tényleg csórók vagytok
ilyen faszságokkal foglalkozni bazeg...
megérdemlitek

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.25. 15:09:45

jaj, szegény ember, szegény asszony, várni kell még a gugli hirdetés bevételeire, brühühüüüü.... azért vedd már észre, hogyan hangzik ez... valahogy nincs összhangban azzal, hogy még kajára se futja. Ha igazán szegény volnál, akkor a puccos melód mellett esténként mennél takarítani, polcot pakolni, amíg lábra állsz. És akkor megint tehetnél aprót az asztalra a férjednek...

miért? 2008.10.25. 15:11:56

Luxusmoszkvicsslusszkulcs: a blog.hu egy ingyenes oldal, valószínűleg sok költsége ennek a blognak nincs. Sok oldal viszont nem kevés költséget jelent az üzemeltetőnek/fentartónak, baráti árakon, csak a kötelező költségeket (tárhely bérlet leginkább) számolva is simán 20-25 ezer forint egy oldal fentartása. Nekem van olyan oldalam, aminek átlagosan napi 1500-2000 látogatója van, akik imádják a portált, igényelik a közösséget, a tartalmat. A reklámok elhelyezkedése és mennyisége elviselhető, és semmiképpen nem tolakodó, szépen belesimul az oldalba ott, ahol senkit sem zavar.

Egyelőre megtermelik a nullszaldót gond nélkül, minimális haszon is összejön, bár ha nem magam csinálnám a fejlesztést, hanem ki kellene adnom akár saját magamnak pénzes munkába, akkor már nem lenne meg a semleges mérleg sem.

Ha mindegyikük olyan okos lesz, mint Te, és felszerelkezik egy addblock plus-szal, vagy csak egyszerűen sosem kattintanak hirdetésre, akkor egy idő után azt fogják tapasztalni, hogy egyszerűen lehúzom a rolót, és hagyom az egészet a francba, mivel ha nem képesek nullszaldósra hozni az oldalt az olvasók, akkor nem is érdekli őket annyira.

Szóval hajrá adblock plusz fejlesztők és felhasználók, egy idő után majd maximum tartalom nélkül maradtok!

miért? 2008.10.25. 15:14:06

Rékuc: ha követed a post írójának munkásságát, akkor világosan lejön, hogy itt bármennyire is próbálja beadni nem napi gondok vanank. Van egy langyos állóvíz, és a szentem (valószínűleg kikerülve a szülői védernyő alól, valami himi-humi diplomával) most szembesül a csúnya gonosz világgal, hogy nem lesz mindeniből az első munkahelyén csoportvezető 500ezer fizetéssel, kocsival, mobillal, hanem előbb keményen kell dolgozni, és akkor jön a havi bér...

klotild 2008.10.25. 15:14:22

miert?: tapasztalatbol irtad a heti fizetes dolgot az angolszaz orszagokrol? te mar hetvegen kaptal fizetest ugy, hogy ugyanazon a heten kezdtel el dolgozni? csak azert kerdezem mert angliaban dolgozom heti fizetesert, nem tegnap ota es soha a budos eletben nem kaptam ugyanazon a heten fizetest (kovetkezo het szerdajan, csutortoken vagy penteken viszont igen). olyat sem tapasztaltam, hogy nagyuzemben cserelgetnek a dolgozokat, kiveve ha valaki ugynokseggel dolgozik es elfogadja az ugynokseg szerzodeset miszerint ideiglenes munkakat vallal. gondolom te is erre gondoltal...
mindenesetre az osszes hozzaszolasod olyan, mintha az !angolszaz orszagokban! felmerest vegeztel volna es az eredmenyeid alapjan allitanad ezt a sokmindent.

miért? 2008.10.25. 15:18:24

klotild: tapasztalatból. A legelső héten valóban nem kaptam pénzt, onnantól viszont minden hétvégén.

Egyébként nem azt mondtam, hogy minden angolszász országban mindenkinek így működik, hanem azt, hogy ez a hozzáállás arrafelé szokás, és ott is inkább egyes szakmáknál (pl a bolti eladót, a takarítót, az autószerelőt így fizetik (de náluk az is gyakoribb, hogy 3 hét múlva viszlát van valamelyik fél részéről), a mérnököt és a marketingest pedig nem, én mindkét részével találkoztam).

az első fizetések megspórolásáról pedig akár helyi ismerőseditől is hallhatsz, de erre speciel komoly felmérések is vannak, utána lehet olvasni.

Tomas 2008.10.25. 15:19:52

az a baj, hogy az egesz blog szanalmas. nem az a baj, ha valaki szegeny, nem. az a baj, hogy sajnaltatja magat ahelyett, hogy tenne ellene. ennyi erovel az utcara is kimehetnetek koldulni. el kellene gondolkodni esetleg azon, hogy dolgozzatok. ha nem eleg a penz, dolgozzatok meg tobbet. ha az sem, akkor meg mindig lehet dolgozni. vagy leirni, hogy de szar nekem...sokkal egyszerubb?
gusztustalan a blog, hanyok toletek.

napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2008.10.25. 15:21:23

én már csak szórakozni járok ide :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.25. 15:22:10

miért: miért fektetsz pénzt egy olyan oldalba, amelyből nem származik konkrét bevételed? Nem tudom, milyen oldalt üzemeltetsz, de ha pl. laptopot szervizelsz, akkor azok a bevételek fedezik az oldal költségeit is (overhead costs), ha fotókat árulsz, akkor az árrésből jut az oldalra, stb stb.... ha viszont teljesen hobbiból csinálod, akkor bizony vállalni kell a költségeket. Én is súlyos százezreket költök a hobbimra, ebben benne van a fizetős galériám költsége is. És senkivel nem akarom ezt kifizettetni, mert senki nem kért rá, hogy csináljam.
Nem kritikának szánom, remélem nincs harag, csak a saját nézőpontomat mondom :) szerintem a fentiek miatt nem jó a reklámokkal ellátott weboldal.

elefes 2008.10.25. 15:31:48

Én is egy szakadt szar nincstelen senkiházi vagyok,de ez tényleg kurva szánalmas. Ez a kevés a kenyerünk, kevés a szalonnánk szövegelés, meg ez az áldottjóságosság valóban egy finoman, ám annál hatékonyabban önsajnáltató szar.

miért? 2008.10.25. 15:38:30

Rékuc: szerelmből csinálom. Egy szűk, idehaza nem túl lefedett területet érint (olyasmi hobbi, mint Neked a fotózás ;)). Tehát a cikk írást (rajtam kívül csinálják még kb 5-6an), a programozást, a grafikai munkát megoldjuk házon belül (és magas színvonalon, ezt több elismerés is bizonyítja).
A szerver béltetért, a domainért viszont fizetni kell, a leközölt fotókat egy hírügynökségtől vesszük nagyon jutányos áron, de szintén pénzbe kerül (tudom, el is lehetne lopni, hiszen a net tele van sajtófotóval, de ezt nem emészti meg az én gyomrom).

Tehát a belerakott munkaórát én és a többi közreműködő is tudjuk vállalni, de a havi néhány ezer forintos költséget már nem szeretném (éves szinten kb egy minimálbért visz el az oldal amit muszáj kicsengetni, de ezt meg is termelik a reklám bevételek).

Ami nagyon fontos viszont, hogy a reklám nem tolakodó! Tehát nincsen egész képernyős, villogó, zenélő, vibráló, szemet/fület/ideget bántó reklám. Korrekt mennyiségben, ízléses tálalásban viszont muszáj megjelentetni, különben nincs tárhely bérlet, nincs jó minőségű sajtó fotó, etc...).

Egy szó mint száz, végső soron a reklámbevételt generáló közönség kb 100%-ban visszakap mindent, de ha felszerelkeznek adblock programokkal, akkor azt fogják kapni, amit ők adnak (semmit?)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.25. 15:50:02

miért: abszolút érthető a hozzáállásod, és engem speciel nem zavarnak a reklámok, sőt hasznos is tud lenni pl. egy fotós bolt árajánlata egy fotózással foglalkozó oldalon, jutottam már jó cucchoz jó áron így.. De azért remélem, van annyira erős a szerelem, hogy a befektetett munkának nem előfeltétele a reklámbevétel :) és úgy gondolom, hobbi esetén ez a bevétel inkább 'nice to have' semmint 'need to have'. Ezért annyira gáz, hogy ezen a blogon a reklámbevételekről van szó. A need to have összegeket nem blogreklámmal kell és lehet megkeresni, hanem sokkal kézenfekvőbb munkával.

asszem moderálni fognak 2008.10.25. 15:52:20

A szőlő meg a savanyúság tipikus esete...

"Rékuc, te sötétség anyja! Te dühödt panelproli lelkű! Te kispolgári középszer, te! Te nagyravágyó kisember, te!

Mér baj az, ha egy élelmes akárki (a blogger), kitanulja, milyen hívószavakra ugrik - Index-címlappal vagy anélkül is - a hozzád hasonló köznép? Mér baj az, ha takarítás helyett a könnyebb utat választja?"

Tessék mondani, moderálnának, ha ilyeneket írnék?

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.10.25. 15:54:32

a heti fizu sztem megoldható, ha megbeszéled a főnökkel. nekem voltak helyeim, ahol hetente kaptam a lét, és SOKKAL jobb, mint ez a lame havi szarozás, ami gyakorlatilag teljesen életszerűtlen.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.25. 15:57:41

Felőlem írhatsz akár ilyenebbeket is. Nem engem minősítesz ezekkel a szavakkal :o)
és azért baj, mert SZF-nek ebből ki tudja, mikor lesz pénze, aztán meg jön ide rinyálni, hogy juj, még nem fizetnek, gyorsanholarántás. Tipikus esete annak, amikor büdös a munka (a fizikai meg pláne). Tény, hogy kellemesebb lehet hülyeségeket irkálni a netre és várni a mannát érte, csak akkor ne lepődjön meg, ha kiröhögik.

asszem moderálni fognak 2008.10.25. 16:04:04

Rékuc, OK!

Látom te lehetsz a blogger példaképe, mert te sem lepődsz meg rajta, hogy kiröhögnek.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.25. 16:09:13

Szívből kívánom, hogy röhögj, akár az én rovásomra - úgy látom, rádfér már egy jó nevetés. A megjegyzéseidből ítélve rettenetesen dühös lehetsz, sajnálom. Szebb napot kívánok neked.

Bobby 2008.10.25. 16:11:17

Nem az lenne jó, ha hetente fizetnének, hanem ha a munkavállaló a bérköltségének legalább 75%-át megkapná! Nem eltartana minden ingyenélőt, kamunyuggert + potyautas vállalkozót.

N.Hajni · http://reparetekmogyorohu.blog.hu 2008.10.25. 16:14:13

Nekünk a hetente fizetés nem jönne be,mert a lakáshitelt a számlánkról vonják le és nem hiszem,hogy örvendezne a bank,ha 2-3 részletben kellene levonniuk.

miért? 2008.10.25. 16:15:22

Rékuc: a szerelem erős volt. Az első évben rengeteg "pénzt" tettük be, például programozói munkaórát, grafikusi munkaórát, fordítóit munkaórát (gondolom lehet sejteni, hogy ezek mennyit érnek), valamint ki lett egy évre fizetve zsebből minden költség.

A 2. évtől viszont elvárás, hogy elég legyen a szabadidőt és a másra is felhasználható, értékesíthető tudást igénylő (mint programozás, fordítás) munkaórákat beleölni, a folyószámlán ne jelenjen meg negatív mérlegként. Így sem fog hasznot hozni, mert 1 óra fordításért simán lehet keresni 3-5ezer forintot, amennyit a google-el sosem fogunk megtermelni azonos idő alatt, de legalább a fránya szerver meg hírügynökségi díjakat ne kelljen már fizetni. A szerelem erre korlátozódik.

Egyébkétn abban egyetértünk, hogy a blog reklám (meg a nem profi oldal reklám) nem arra szolgál, hogy az ember a megélhetését fedezze belőle. Vagy csinálja profi módon, amikor tényleg teljes állásként dolgozik, és reményei szerint sok pénzt vesz ki belőle (ez ugye nem a mikor fizetik a 100$-t kategória), vagy csinálja hobbiból, és akkor a 100$-ok jók arra, hogy kifizessenek bizonyos költségeket.

Mellesleg az aki a blog reklámjából akar érezhető bevételt generálni ugyanaz az embertípus aki elhiszi, hogy lehet a semmivel pénzt keresni, hogy elég a kocsira felragasztani egy pár matricát, és mindjárt valaki más fizeti a törlesztő részleteket, aki elhiszi, hogy csak be kell lépni egy láncba, meghallgatni 5 előadást, és máris dől a lé a kozmetikum/biztosítás/takarítószer/befektetés értékesítésből, aki úgy godnolja, hogy simán lehet a jegybanki alapkamat 10xesét kapni egy pénzügyi befektető cégnél (utána meg mindezek mennek a parlament elé sírni, hogy hát őket átverték kérem szépen). Jó lenne már felfogni, pénz nem jön semmiből, egy blog pedig körülbelül pont annyi bevételt képes termelni, amennyi munkát fektet bele az ember.

asszem moderálni fognak 2008.10.25. 16:19:10

@Rékuc

:DDDDDDDDD

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.25. 16:21:17

miért: az utolsó bekezdésedben ott a pont. Adsense bevételre és ezzel kb egyenértékű munkakerülési pótlékokra alapozni a megélhetés bármilyen kicsi részét enyhén szólva is ostobaságra vall.

gábor 2008.10.25. 16:26:38

A cégünknél van egy srác, üzemeltet egy shareware letöltö oldalt(néha én csinálom a serverje konfigját), napi 3000-4000e látógató, jó pár google ads, és havi 80e-ret kap érte. Ez a blog napi minimum napi 10.000 látógatót kaphat(főleg mikor kint van az indexen a cikk, akkor még többet), tessék szorozni. Egy "szegényasszony" nem tudja ilyen szinten beágyazni a google ads-t a stílusba, kizárt, hogy Ő csinálta volna bármit is az oldalon.

A google pedig az "ilyen" oldalakból lett a világ második legnagyobb cége pár év alatt.

VEGYÉTEK MÁR ÉSZRE, HOGY EZ A BLOG EGY ÁTBASZÁS, ÉS PÉNZKERESÉSRE MEGY!

Birkák vagyok!

miért? 2008.10.25. 16:32:19

gábor: 1) ahhoz, hogy pénzt keressen ahhoz rá is kellene kattintani (a gugli nem megjelenés után fizet). Márpedig ahhoz releváns tartalom kell. Egy fotós oldalon kattintanak az emberek a fotó boltokra, egy autós oldalon az autó hirdetésre, a szegénység oldalon mire kettintanak?

2) Te sem láttad még a google hirdetés felületet, kb egy másodikos általános iskolás is beágyazza a reklámot. Kapsz egy felületet, ahol állítgathatod a színeket, és mindjárt figyelemmel is követheted, hogy hogyan néz ki az eredmény, majd a végén csak be kell másolni a kódot :)

3) ez a blog gyaníthatóan szinte semmi bevételt nem termel google reklámokon keresztül, erre komoly összegben vagyok hajlandó fogadni, pont ezért is megy a sírás, hogy felhívja a figyelmet a reklámra, hátha... de a releváns tartalom (amíg a szegények nem kezdenek google hirdetni) hiányában az érdeklődés elmarad.

4) a haverod valszeg nem google-vel keresi ezt a pénzt, hanem sokkal direktebb módszerrel, pl a hirdetésre kattintással lehet letölteni a programot, mert napi 3000 látogató még karcsú a havi 80ezerhez (tapasztalatból mondom, a munkahelyemen üzemeltetünk ennél nagyságrenddel nagyobb portált is, sokkal komolyabb bevétel mellett, és ennyi látogató még igencsak kevés).

asszem moderálni fognak 2008.10.25. 16:34:30

gábor: kár a gőzért.

Ezeknek aztán mesélhetsz a google ads-ről, ők még sose láttak ekkora nézettséget a maguknak írt blogjukon.

Nem is tudnák Szf után csinálni (legyen bárki a név mögött). :DDD

kis ember 2008.10.25. 16:39:36

1. Azzek, észre sem vettem, hogy itt hirdetések vannak. De most már észre fogom, ennek ellenére nem hiszem, hogy elolvasnék egyet is.

2. Aki olvasta Marxot (Bér, ár, haszon), az tudja, hogy a munkavállaló, aki elméletileg ugye szegényebb, mint a munkaadó egy egész hónapig hitelez a cégnek, ahol dolgozik
Mert a munkája, amit az első nap végez, már akár másnap is hasznot hoz (ha nem, az sem az ő dolga, az ő dolga termelni), csak a hó végén lesz kifizetve, azaz az első napi munkabére 30, a második 29 stb. napig a munkaadójának dolgozik.

fourgee 2008.10.25. 16:42:00

Hát, régebben én is heti fizetést szerettem volna, de ehhez el kellett jönnöm otthonról :). Most úgy van, hogy vasárnaptól a következő szombatig tart a munkahét, és amit ledolgoztam szombatig, azt a következő pénteken fizetik. Így minden pénteken reggel utalják a fizetésemet. Sokkal jobb, jobban lehet tervezni, meg bennem van az a tudat, hogy minden héten meg van az előző héten ledolgozott munka után járó pénz.

Ja, valaki írta hogy az angolszász országokban szokás ez, és ha valaki nem felel meg próbamunkán, akkor fizetés nélkül elküldik. Nekem ez úgy volt, hogy voltam 2 próba napot, ahol nem feleltem meg, és utána kifizettek, ráadásul többet kaptam, mint amennyit kiszámoltam hogy járna. Mondták hogy ne számoljam, hanem örüljek a fizetésnek. :))))

Ja, otthon egy nagy forgalmú, jól menő cégnél dolgoztam, mégis volt hogy késtek a fizetéssel, pedig csak havonta kellett fizetniük...

Még 1 gondolat, ha már angolszász orgásznál vagyunk. Otthon a biztosításokról úgy tudtam hogy jó nagy lehúzás az egész, mert ha baleset történik az emberrel, akkor mindent be kell bizonyítania, és még úgy is nagyon nehezen akarnak fizetni, próbálják csúsztatni a dolgot. Itt a főnököm laptopjába a gyereke beleöntött 1 pohár narancslevet. Mivel volt rá biztosítása, elvitték a gépet megjavítani. Mondta, hogyha nem tudják megcsinálni, akkor kap egy új gépet...

miért? 2008.10.25. 16:50:12

fourgee: én írtam az angolszász országokat, de azt nem (legalábbis nem akartam), hogy ha nem felelsz meg akkor elküldenek fizu nélkül.
Az viszont igaz, hogy a személyes észrevételem, hogy ez a heti fizetés inkább azoknál a munkáknál divat, ahol nagyobb a fluktuáció, ahol gyorsabban pörögnek az emberek akár azért mert elküldik őket, akár azért, mert ők találnak jobbat.

Egyébként a biztosítás jó meglátás. Magyarországon például (pont 3 hetes tapasztalat) nem tudsz utazási biztosítást kötni laptopra, fotógépre, ilyesmi, mikor rákérdeztem, hogy miért, akkor azt mondta a biztosító, hogy nem érte meg nekik, hogy 10 külföldre utazó, poggyászbiztosított fényképezőgépből 9-et "elloptak". Szóval ne feledd ehhez az is kell, hogy a rendszerben ne éljen mindenki vissza a "kapok egy ingyen gépet" filozófiával.

DEGEC 2008.10.25. 17:23:54

miért? 2008.10.25. 16:50:12

hát igen...magyar szokás...

Pl svájcban, ha van két autód saját használatra, köthetsz kombinalt biztositást, azaz fedezi mind2 autót, viszont csak egy autót használhatsz egyszerre (egyébként baromi drága abiztositas)

A magyarok (többek közt) mit találtak ki? :-D
mind a két autón csak hátul rendszám, egy biztosítás.....

DEGEC 2008.10.25. 17:25:18

marmint egy rendszmot kapsz a 2 autóhoz, és cserélgetned kéne mindig használat előtt....

missparker 2008.10.25. 17:33:29

Szerintem, ha megpróbálod a heti fizut, akkor tényleg heti lesz. Próbaidő alatt nem változtathatsz a fizetési feltételeken, mert esetleg az utcára kerülsz, és nekik lesz igazuk. Megállapodtál valamibenn a munkáltatóddal, alig kezdesz dolgozni, és már követelésekkel állsz elő? Az is vicces, hogy a gugli csekkjére vársz, 100 USD az max húsz rongy, attól nem leszel sokkal beljebb. Nem tudom, meddig tart a munkaidőd, de pl. esténként munka után lehet takarítani járni, úgysem vár otthon az ember, nincs kihez hazasietni, használd ki. 800-2000 HUF/óra az átlagos fizu, de vállalhatsz mekit is éjszakásként.

DEGEC 2008.10.25. 17:35:54

100 usd az kb 20.000 huf,

az 10 havi kaja vazz.....

Bobby 2008.10.25. 17:44:30

20.000 az 160 doboz sör! :)

missparker 2008.10.25. 17:48:05

3 havi netelőfizetés

Degec: kaja kétezer egy hónapban? Azt hogy csinálod? Én eléggé kisétkű vagyok, meg drága kajákat sem eszem, de napi ötszáz elmegy rá (ez még nem a delux életvitel, azt hiszem)

miért? 2008.10.25. 17:58:18

jah, az a 100 forin/nap kaja igazán LOL, főleg, hogy elhangzott, hogy dohányzik a blog író...

Napi · http://napikerdes.blog.hu 2008.10.25. 18:25:32

Mennyi paraszt van itt! Mondjuk kár volt a két témát összevonni!

gábor 2008.10.25. 18:26:01

"miért? 2008.10.25. 16:32:19""

Te miért? gyerek! Te miért dumálsz itt baromságokat? Fecó hozzád képest egyes volt mesemondásból! Inkább maradjál csendben!

miért? 2008.10.25. 18:30:33

gáborka, vérnyomás? :)

Motorkecske 2008.10.25. 18:36:10

Áhhh...
Ha családok megélnek két minimálbérből (kb. 130 nettó) úgy, hogy még egy gyereket iskolába járatnak, akkor ne tessék sírni... na persze nem úgy, hogy albérlet, meg nem kábeltv, internet, cigi...
Amúgy ha kicsit utánaszámolok albis fiatal párokra, akkor is 70ezer albérlet + 30ezer rezsi (vízgázvillany, másra tényleg nem jut) = 100ezer, és akkor van havi 30ezer kajára, ami 1000 Ft/nap.
Egy kiló kenyér mondjuk 200 Ft (de olcsóbban is van), egy doboz margarin egy napra leosztva legyen 50 Ft, némi májkrémre költsünk 150 Ft-ot, csak hogy változatos legyen, egy-egy pohár tej egy napra leosztva 100 Ft, 2 liter limonádé legyen kb. 100 Ft (igazából kevesebb, de felülbecsülöm). Ez így 600 Ft, ebből 2 ember már nem éhezik. És még marad 400 Ft. Egy leveskocka+némi tészta "leves" sztem kijön olyan 200 Ft körül, egy kiló krumpli nincs 100 Ft.
Nem felemelő, de nem 5 kifli.

Vévé_Lóót 2008.10.25. 18:45:50

El kell menni AM kiskönyvvel dolgozni, akkor naponta fizetnek.

Bobby 2008.10.25. 18:46:19

Motorkecske 2008.10.25. 18:36:10

eddig OK, de életük végéig albérletben éljenek???

JohnyTheJohn 2008.10.25. 18:51:50

Motorkecske: mindenki aki volt kollégista például, az tudja, hogy az olcsón evéshez e legrosszabb módszer az, hogy 100 forintból veszek 3db kiflit, meg egy gyümölcs joghurtot naponta. A legolcsóbb módszer amit Te is mondasz. Hét elején összedobni annyi pénzt amennyit csak lehet, venni belőle egy csomó krumplit vagy tésztát, meg egy kis hagymát, leveskockát, kenyeret, és főzni egy kondér lebbencs vagy krumpli levest, kurmplis tésztát, káposztás tésztát (mikor éppen ócsó a káposzta), vagy hasonló olcsó de laktató cuccot, aztán egész héten azt tolni befelé (ha már család is van akkor meg mondjuk 2 félét aztán cserélgetni). Ebből fejenként és étkezésenként árban kb ugyanott vagy, mint a 100 forintos módszerrel, csak közben nem éhezel és meleget eszel.

JohnyTheJohn 2008.10.25. 18:54:16

Bobby: aki minimálbéren keres (ténylegesen, nem csak papíron) és napi kaja gondjai vannak az nem nagyon fog saját lakást vásárolgatni attól, hogy éhezni kezd, de havi max 10-15 ezret megspórol.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.10.25. 19:19:30

"Birkák vagyok! "

ez tetszett :)

Motorkecske 2008.10.25. 19:30:08

Bobby: JohnyTheJohn-nak igaza van, akinek sikerült olyan szakmát tanulnia, amivel nem jut többre a havi minimálbérnél (vagy csak úgy alakult...), az ma kis hazánkban ne álmodozzon saját lakásról, mert reménytelen, amíg a szüleitől nem örököl. Hát ez a nagy sz*r helyzet, kiábrándító, hogy a gyereknek a szülei halálát kell várnia a boldoguláshoz.
Amúgy igen, én is voltam szegény kollégista :D Az az egy szerencsém, hogy infósként suli mellett is tudok keresni, meg utána is zsíros melóm lesz majd (de legalábbis nem minimálbér).

bölcsésztanár 2008.10.25. 19:43:29

én nem is tudtam, hogy a blogolás hoz a konyhára...
Azt hiszem, én is elkezdek egy blogot valami provokatív témáról, ahová sokan járnak anyázni. Ötletetek van? Vagy volt, és már megvalósítottátok?

DEGEC 2008.10.25. 20:10:36

bölcsésztanár 2008.10.25. 19:43:29

"Ötletetek van? Vagy volt, és már megvalósítottátok? "


a mondat jó, csak nem kell bele a kérdőjel...:-)

DEGEC 2008.10.25. 20:13:48

ja a blogolás az nem hoz csak az irás:-P

bölcsésztanár 2008.10.25. 20:43:25

DEGEc,
bocs, de tényleg degec vagy.
A mondat után van a kérdőjel, nem benne.
Miért nem kell? Hisz kérdő mondat! - ez meg felkiáltó

Bár már többször csináltam magamból hülyét a figyelmetlen helyesírásommal, szerintem most nem ez a helyzet. Vagy igen?

DEGEC 2008.10.25. 21:04:55

poén lett volna.

volt jó 5letünk, és igen megcsináltuk...

lehet hogy az én humorommal van baj:-(

employee 2008.10.25. 22:08:20

DEGEC,

nem, a humorod rendben van ;)

szf, úgy hallom a gugli már utal magyar bankszámlára. 2 éve nyitnom kellett egy MKB-s dollárszámlát, 6 hét alatt küldött gugli csekket, 4 hét alatt írta jóvá az MKB 20 USD kezelési ktg mellett. a dollár közben szar lett, lúzer szitu volt. az utolsó 106 dolláros csekket az asztali kupival kivágta a takarítónő. le is mondtam az accountot a guglinál.
neked persze most számít, várj türelemmel.

DEGEC 2008.10.25. 22:19:47

ja és annak most járj utána, hogy ha nem átutalják hanem csekket kapsz hol váltod be, mekkora költséggel,
Nehogy lehuzzanak, mert akkor arrol is lehet postot irni:-)

missparker 2008.10.25. 22:25:09

Kicsit off ez itt, de a gugli csekket hogy kell leadózni? SZJA vagy ilyesmi?

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.10.26. 00:51:27

" bölcsésztanár 2008.10.25. 19:43:29
én nem is tudtam, hogy a blogolás hoz a konyhára...
Azt hiszem, én is elkezdek egy blogot valami provokatív témáról, ahová sokan járnak anyázni. Ötletetek van? Vagy volt, és már megvalósítottátok? "

Ötlet: legyél te is minimum külsős a zindexnél, legyen neked is saját céged mellette, írj egy szakmai blogot + üzemeltess egy szakmai oldalt is, hirdess te is etargeten induláskor, ne írj túl sokat, elkerülendő a kínos ellentmondásokat, mint itt..

kommentolo 2008.10.26. 14:44:40

Amerika angolszasz? Mert ott Kartonsor Janosnak kimaxolt hitelkartyai vannak, nem penztartalekai :-)
Kocsi, iskola, tartosfogyasztasicikk hitelbol.
A lakasara a vasarlaskor felvett jelzaloghitelbol amint valamennyit visszafizetett, a felszabadult "fedezetre" rogton veszi fel a masodik (harmadik) jelzaloghitelt.
Megtakaritasa a nyugdijalapban van, de az is csak azert mert kotelezo es adokedvezmenyt kap ra. Ujabban arra is vehet fel lombardhitelt... :-)
A teveben a musorido kb fele reklam. Rangsor: Szedjel depresszio, fejfajas es gyomorbaj elleni gyogyszereket, vegyel legkondis kisteherautot onresz nelkul vagy ilyen kis kamatra, koss ra biztositast, es ha mar sehol mashol nem kapsz tobb hitelt, hivd ezt a szamot, mi adunk.

De ha kelloen alacsony pozicioban/fizetesi kategoriaban van, akkor valoban hetente kap fizetest.

Nagy meg a lemaradas, de hipp-hopp behozzuk, Hajra Magyarorszag!

Robin 2008.10.27. 10:26:51

Motorkecske 2008.10.25. 18:36:10
... egy kiló krumpli nincs 100 Ft....

Rosszul tudod, a piacon is vadászni kell, hogy találj 99-ért, de abból többet kell eldobni, mert vagy apró, vagy felszedési sérült, amit kívülről nem lehet látni, de elég méllyen rossz.

JohnyTheJohn 2008.10.25. 18:51:50
ezért tanítottam meg mindkét keresztlányomat (kollégium első évében, illetve előtte) pörkölt alapot és lecsót csinálni. Mindkettőből gyors és olcsó melegkaja varázsolható (lásd: virslipörkölt, töklecsó, gombás, krumplis egytál). Persze le kell vadászni a nagyáruházakban az akciós zöldséget, hagymát és keresni kell ...gazdaságos olajat és egyebet is, de egész jól ki lehet egészíteni az otthonról hozottat vele.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.10.27. 11:27:36

nono, tíz-húsz kilós zsákban már 60 forintért is lehet pityókát venni. Nem az intersparban kell vásárolni, ha csóró az ember. No de SZF-nek még az is ciki, ha este elkészít magának egy másnapi dobozos ebédet, a hálós krumplihoz ő túl finom úrinő, inkább eszi a felfújt zsemlét és vizes joghurtot :D
süti beállítások módosítása