Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

A blogról

2008.09.24. 12:41 Szegényember felesége

Ez most egy kuszára és szentimentálisra sikeredett poszt arról, hogy milyen gondolatok kavarognak a fejemben. Aki nem viseli el az érzelmeket, az ne olvassa tovább!

Már régóta meg akartam írni nektek, hogy mennyire örülök, hogy itt vagytok! Annyira sok erőt ad, hogy van néhány visszatérő olvasó, aki megtisztel azzal, hogy megírja, hogyan él, mit gondol.

Furcsa, hogy bármit is tettem és teszek egész életemben, ez a blog az, amivel talán a legtöbb emberhez eljutottam. Mégsem írhatom bele az önéletrajzomba, mert a blog egy ilyen műfaj.

És az is furcsa, hogy tudom, hogy Szegényember felesége nem fog örökké élni, mert egyszer – bízom benne, hogy hamarosan – már kinövöm ezt a virtuális karaktert. Mit tudnék még ide írni, ha nem lesznek majd anyagi gondjaink?

Sokszor szembesültem azzal, hogy könnyen kitörlöm a fejemből a rossz emlékeket. És félek most attól is, hogy mire fogok majd emlékezni Szegényember feleségéből. Mit tudok megőrizni abból, amit most tanulok (tőletek is)? Félek, hogy ha majd megtehetem, ugyanúgy éttermekben kávézgatok majd naponta, ásványvizet iszom, és taxival járok mindenhová. Talán csak jobban élvezem majd, és jobban megbecsülöm, hogy megtehetem.

24 komment

Címkék: blog kommentek gondolat írás történetünk kommentelők szegényember felesége

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr74677893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oldalfasz · http://youtu.be/T92P7rEq990 2008.09.24. 12:46:35

Ha egyenesbe jöttetek, felfeded magad?

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.24. 12:51:26

Ezen még nem gondolkodtam...
Ha egyszer véletlenül nagyon gazdag és híres leszek, akkor biztosan. :)

mamapicilánya 2008.09.24. 13:35:56

feleség

akkor majd azt írod, hogy felfelé ível a csillagzatod, DE ennek ellenére hagymát eszel hagymával, és beosztással élsz, mert gondolsz a jövőre. és mi egyet fogunk érteni, sőt további jó tanácsokat is kapsz, és néha rábeszélünk egy is kilengésre.

ha meg azt írod, hogy felfelé ível a csillagzatod, és szórod a pénzt két kézzel, intelmeket kapsz tőlünk, és naponta a fejedhez vágjuk majd, hogy bezzeg amikor csóró voltál.

hsprod 2008.09.24. 13:39:00

Poorman's Wife!
"Félek, hogy ha majd megtehetem, ugyanúgy éttermekben kávézgatok majd naponta, ásványvizet iszom, és taxival járok mindenhová...."
Ettől nem kell félni, ha újra megadja a sors, akkor tedd azt és élvezd az életet.
Amikor meg nem adja meg, akkor pedig élvezd azt is ;-)

Páratlanka 2008.09.24. 13:42:02

Szerintem nem kellene abbahagynod a blogot csak azért mert felfelé vezet az utad. Legalább jobban megmaradnak a régi "emlékek" ha tovább csinálod. Meghát lehet sokan azt is szivesen olvasnák!

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.24. 13:45:51

hsprod:

kezdek komolyan gondolkodni azon, hogy csinálok a gmailemre egy angol nyelvű aláírást is, mert mégiscsak frankóbb nick a Poorman's Wife. :DDD

Bud és Kelly Cica - bogarasoklettunk.blog.hu 2008.09.24. 13:48:00

remélem, az a mosoly ott tényleg az irónia jele :)

bölcsésztanár 2008.09.24. 14:10:19

Javaslatom: szüljél 2-3 gyereket, sose szűnsz meg Szegényember felesége lenni! Élményekben gazdag leszel, pénzed sose lesz. Viszont garantált boldogság. Na?

hsprod 2008.09.24. 14:26:01

Poorman's Wife!
nem is említettem még, hogy poorwoman's husband lettem!
"azasszonyom" elhagyta a havi kosztpénzünket, pontosabban talán ellopták tőle. vagy elhagyta és ellopták tőle a magyar tömegközlekedés egyik jeles eszközén.
úgyhogy hajrázok a "richonionsoop"-odra ;-)

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.24. 14:40:44

hsprod:

gondold azt, hogy valakinek biztos nagyobb szüksége volt rá...

emlpoyee · http://kirugtak.blog.hu 2008.09.24. 15:41:05

hasonlóan megélt, de korántsem ennyire nélkülöző hullámvölgy után 2 évvel az a tapasztalat, hogy csupán rossz emlékként maradt meg a 3 nehéz év.

Ugyanúgy éttermekben kávézgatok naponta. Tegnap pl. onnan nézve értelmetlen 4 eurós starbucks elviteles kávéval indultam onnan nézve értelmetlen madonna koncertre.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.24. 15:45:14

JAJJJJJ, NEEE!

Én is akarok Madonna-koncertre menni!!!!!!!

És el is fogok egyszer. Innen nézve csak a kávé volt értelmetlen!

(Kell mondanom, hogy Madonna-fanatikus vagyok?)

Bud és Kelly Cica - bogarasoklettunk.blog.hu 2008.09.24. 16:39:55

hasonlóan megélt, és ennél talán még nélkülözőbb évek után igyekszem nem elfelejteni azt, hogy a 90 %-a az általam megvásárolt dolgoknak tökéletesen felesleges :)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.24. 16:58:43

Én meg, bár volna miből, elmegyek vásárolni, és sokszor úgy kerül, hogy megtalálom, tipródok a boltban, és végül nem veszem meg.

Mert mi lesz, ha később másra kellene az a pénz.

Ruhát, könyvet. Arról már leszoktatott a párom, hogy a kajával is ezt játsszam...

fahey 2008.09.24. 17:35:35

én örülnék, ha nem hagynád abba, ha már lóvés leszel :D

Lynk 2008.09.24. 18:07:30

Kedves Szegényember Felesége,

A kezdetektől olvaslak benneteket, és szurkolok nektek. Nem vagyok nagy komment-bajnok, de ha van mondanivaló, akkor igyekszem rászánni magam, és megírni, hiszen akár fontos is lehet valakinek.

Nincsenek anyagi gondjaink, mondhatnám, jól élünk. Amióta olvaslak mégis megnézem mi mennyibe kerül, hány napra elég, megéri e vagy sem. Ha lehetséges az olcsóbbat választom, illetve ha lehetséges, nem vásárolok. Ez korábban teljességgel elképzelhetetlen volt: úgyis jó lesz valamire módon vásároltam (és persze úgyis a kukában végezte).

Szóval, Kedves Névnélküli Ismerős, a saját erőddel és elszánt lelkesedéseddel valakit már tanítottál. Ez nagyon fontos, és ezért köszönettel tartozom!

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.09.24. 20:59:30

A blogírás tényleg nem várt "mellékhatásokkal" jár. És nem hiszek annak, aki teljesen csak magának írja, mert azt megtehetné egy lakattal lezárt könyvecskébe is. Aki blogol, az közölni akar valamit a világgal, és annak jól jön a reakció. Nem mindegyik, mert bunkók meg hivatásos provokatőrök csak úgy hemzsegnek, itt könnyű beszólni, nem kell hozzá egy csipetnyi bátorság sem. És persze hazudni is lehet.

A blog legizgalmasabb, és valószínűleg legtöbbször hangoztatott kérdése: létezik-e Szegényember és az ő Felesége, vagy pedig valaki a nevükben írja a ezeket a nagyon jól megfogalmazott szövegeket, és ezáltal teszteli az olvasótábort.
A legnagyobb erénye, hogy a egyszerű, egyértelmű, sallangmentes.
Hátránya, hogy néha túlzásnak tűnik.

A spórolást ismerem, én is évekig nem találtam munkát, pedig volt mindenféle papírom. Alkalmi munkából és az anyám segítségével maradtam a víz fölött. Aztán lett munkám (egy barátomnak hála), és már másképp élhetek. Viszont sok mindent nem felejtettem el, és minden nap arra gondolok, mennyire jó, hogy vége. Sokszor el se tudnám képzelni, mihez kezdenék, ha újra állásért kéne ácsingózni és persze közben állandóan bizonytalanságban élni, és nélkülözni.

Minden nap többször jövök ide. Tetszik Szegényné stílusa, és néha elgondolkodtatnak a hozzászólások. Szerintem sokat elmondanak a jelenlegi helyzetről, arról, ami ebben az országban zajlik. Ez nem tart vissza attól, hogy néha kritizáljam a szerzőt is, mert - és ezt csinálja talán a legjobban, ezért bosszantja föl a sok intoleráns embert - úgy tud beszámolni szűkre szabott lehetőségeiről, hogy az ember közben nem sajnálja. Nem úgy értem, hogy nem érez együtt, vagy úgy érzi, megérdemelte a sorsát, hanem úgy, hogy nem ébreszt szánalmat. Semmi sem lenne érdektelenebb, mint egy arctalan ember siránkozása.

Szerintem ezen a néven nem lenne értelme folytatni, ha a dolgok jobbra fordulnak. De akkor meg indulhatna a Sikeres nő az élet sűrűjében blog. Ugyanilyen élesen és ötletesen.

gordi 2008.09.25. 10:35:27

Sziasztok,
Vegre raszantam magam, hogy regisztraljak, es irjak is. Engem nem nagyon erdekel, hogy a blog hattereben valos eletkorulmenyek, vagy tanulmany all-e, viszont maga a tema egybeesik azzal a torekvesemmel, hogy mindent minel olcsobban hozzak ki. Anyagi lehetosegeim megengednek, hogy KV-zgassak, etterembe jarjak, draga ruhakat hordjak de en nem ezt az utat valasztottam. En sporolos, es csak hasznos targyakra kolto tipus vagyok. Persze neha engem is elkap a gepszij, de inkabb muszaki dolgokban vagyok csak igenyes...
Sok sikert kivanok ennek a blognak. Kivanom, hogy hamarosan okafogyotta valjon a tema , de en is csatlakozom az elottem szolokhoz, akik biztatnak kedves Feleseg, hogy folytasd az irast, esetleg mas temaban is. Hozzateszem, hogy akar mennyi penzed is van, a sporolas, es a felesleges penzszoras elhagyasa, mindig hasznos lehet. Lesznek ugyis gyerekek / unokak, akiknek jol jon az evek alatt osszesporolt penz.
Udv
gordi

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.25. 20:41:10

"Félek, hogy ha majd megtehetem, ugyanúgy éttermekben kávézgatok majd naponta, ásványvizet iszom, és taxival járok mindenhová...."

Ha így tennél, az azt jelentené, hogy nem tanultál semmit a szegényen töltött idődből. Kár lenne. Életünk csak egy van, minden évért kár. Használd ki, amit tanultál.
Én is ki voltam téve egyfajta nélkülözésnek, bár nem mondanám súlyosnak. Épp csak arra volt elég, hogy megtanuljam és megértsem, amit a buddhista bölcsek szoktak mondani. A vágyak boldogtalanná tesznek.
Továbbá ha nem vagy rászokva a taxira, ásványvízre, cigire stb., akkor annyival is erősebb vagy. Kevesebb esély van arra, hogy (nehezebb körülmények között, amikor nem jutsz hozzá ezekhez,) akkor rosszul érezd magad.

Haloperidol 2008.09.25. 20:59:24

Szerintem elsősorban lelki alkat (valamint IQ) kérdése a spórolásra való képesség. Van akinek nincsen semmije, és mégsem képes aszerint módsoítani az életstílusát. Az biztos, hogy sokat lehet tanulni az ilyen időszakokból, amelyek remélhetőleg nem tartanak sokáig. Egyébként, szerintem az, hogy az ember néha beül 1-1 jobb étterembe vagy kávézóba, ha megteheti, belefér...

Mondjuk ásványvízre nem költenék... ahol lakom, sztem jobb ízű a csapvíz, mint a Sztkirályi...Bár lehet, hogy Bp-n élve rászorulnék ott a csapvíz hányadék:-)

ehhh 2008.09.28. 00:04:41

taxi, kavezgatas, stb....

telleg valaki ezektol jol erzi magat?

leint egy taxit, amikor csak teheti, ees azt erzi hogy IGEN! gazdagvagyok, sikeres....es TAXIVAL megyek! ohhh, ahhh

gratulalok, ez mai kornak megfelelo beszukult lelkivilagra utal :D

pemegény 2008.09.29. 14:43:18

Szia!

Naná, hogy beleírhatod az önéletrajzodba, hogy blogot írsz! Sőt írd is bele!
Persze attól is függ, hogy milyen állásra pályázol, de nagyon jó üzenet lehet egy jövőbeni munkáltatónak, mert azt mutatja, hogy rugalmas vagy, nem riadsz vissza a modern IT-cuccok felfogásától, képes vagy élvezhető tartalmat produkálni, amit napi számos olvasó élvez is (ebben a túlírt világban)! Stb. Szerintem mondjuk egy újságírónak sokkal fontosabb referencia lehet egy közönséggel bíró blog, mint némi szakmai gyakorlat egy nem túl jelentős lapnál.
A blogot magát, nem is kell kiadnod, elég csak az adatokat.
Úgyhogy csak ne becsüld alá ennek a jelentőségét!
mielőbbi egyenesbe jutást kívánok,
pemegény
süti beállítások módosítása