Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Fürdés, hajmosás 3 liter vízből

2008.09.11. 13:22 Szegényember felesége

Még gimnazista évek alatt jártam rendszeresen a Művészetek Völgyébe. Sátorral, persze. Akkoriban még nem volt annyi melegvizes szálláshely, mint most. A hideg víz meg igen rosszul esett.

Ezért inkább két 1,5 literes flakonba töltöttem vizet, és a saját napelemes rendszerem segítségével melegítettem magamnak a vizet. (Kitettem a sátor mellé a napra.)

Hamar rájöttem, hogy 3 liter vízből meg tudok úszni egy fürdést és egy hajmosást is. Az első palack víz háromnegyede elég volt arra, hogy mindenhol bevizezzem magam, pedig akkoriban még nagyon hosszú hajam volt. A maradék vízzel pedig le lehetett öblíteni tusfürdőt, sampont. Amikor csak fürdésre használtam el a három liter vizet, az maga volt a mennyország.

Most nem tudom megmérni, mennyi vizet használok el egy fürdéshez. Mindenesetre a negyedórás relaxációs tusolásaimat beszüntettem.
 

182 komment

Címkék: spórolás történetünk fürdés víz tusolás tisztálkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr90658481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csavarhúzós 2008.09.11. 17:20:02

Úgy látom a kommentekből, nem érdemes többet keresnem, (jelenleg tanár) akkor is csak szegénynek érezhetném magam :-)))


Minden relatív, szüleim ketten élnek összesen hetvenezer körüli nyugdíjból. De azt se tudják elkölteni, annyira svábok. (Jópár éve apám rámbízta az összes megtakarított pénzt, úgyis én öröklöm, meg jobban értek hozzá jelszóval. Na azóta ismét millió felett van a bankszámlája.) Ez hihetetlennek hangzik, de csak azért, mert van egy csomó nem forintosodó jövedelem. A fűtés pl. ingyen van, csak sok időt elvisz (pl. kukoricacsutával fűteni), de anyám úgyis otthon van többnyire. A lakásfelújítást-karbantartást apám maga végzi, és mindent megtermelnek a kertben a búzán és a kakaón kívül. Bár ha belegondolok ma már olyan régebben elképzelhetetlen luxust is megengednek maguknak, mint banán vagy macskakaja vásárlása a boltban. Hiába, jobban élünk, mint négy éve...
De ennek ellenére azért a vízzel még mindig megy a spórolás, a kádat pl. nem engedik le, mert milyen jól le lehet önteni még vele a wc-t. Hiába számoltam ki, hogy ez kb. öt Ft/nap, azaz százötven Ft/hó.

reniii 2008.09.11. 17:21:31

Lehet hogy csak Pesten drága az élet vagy csak én vagyok naív, de azért nehogy már 700 ezerből éljetek egy hónapba. Az én szüleim ketten alig keresik meg a 200-at, pedig apámnak 3, anyámnak meg 2 munkája van. És fent tudnak tartani 2 kocsit /és nem lepusztult tragacs/. És igen, ne legyen gyereketek, mert ilyen ember meg se érdemli.Baszki ennyi pénzből simán 2 év alatt egy normális kis kocsinak meg lehet keresni az árát. Spórolni szerintem egyszerűbb, mint azon sírni, hogy mindig elcsúsztok. És a spórolás nem szarrágóság.

ozzy 2008.09.11. 17:27:22

gentry,
a havi 100 elég kajáram sőt megsúgom , ezreknek ebben az országban még kevesebb is elég (ugyanis annyi jut). Látod itt a baj veled, hogy el se bírod képzelni, hogy más otthon megfőz és másnap azt eszi meg a munkahelyén (nekem 100x jobban ízlik a nejem főztje mint a sarki kifőzdéjé). Ezért kell okosan csinálni, feltölteni a hűtőt-fagyasztót havonta 2x és szépen élni belőle. Ja és hétvégén meg csak kaját rendelsz vagy étterembe jársz? Bocsánat, akkor neked hétvégén sincs időd odaállni a tűzhely mellé mi? Hát lassan kezd kialakulni bennem a kép az életviteledről, ezek után nem csodálkozom a 700k eltapsolásán. Esetleg a takarítást sem magad végzed, hanem bejárónőd van?

alfa 2008.09.11. 17:29:32

Én arra jöttem rá, hogy vagyonokat lehet sporolni a wc papiron és a wc öblitésen. A kenyeret olyan helyen kell venni ahol adnak 1/4-be is és papirba csomagolva el lehet hozni. Igymegvan a kenyér is és a wcpapir is 2in1. Egy tépésnyi elég belöle, amit nem vitt le az majd lemegy az izzadsággal ebben a jo melegben. A wc-t meg badarság lehuzni, a tartalma jo az erkélyen növö zöldségek talajának, ami meg ráragad és nem jön ki a kislapáttal azt egy pisilés letakaritja.

gentry 2008.09.11. 17:37:57

Nézzétek meg a szórakozóhelyek árait. Egy sör 600.- HUF-nál kezdődik, a tömény még drágább. Ha belépős helyre mégy, akkor azt nem úszod meg egy ezres alatt, ha haza akarsz menni akkor ott a taxiköltség, stb... Vagy egy aktuális rendezvényt említsek, itt a borfesztivál, a beugró 2.200.- HUF, egy kupon asszem egy százas és szerintem két-három kupon alatt a legolcsóbb bort sem kapod meg (az ideit még nem láttam, talán a hétvégén megyünk ki), azaz simán otthagysz fejenként egy ötezrest, és akkor ez még nem is éjszakai program!
Az általatok említett pénzekből csak úgy lehet kijönni, ha az ember nem jár szórakozni, otthon főz, ráadásul nem dohányzik...

napramorgo 2008.09.11. 17:42:29

Húúú, teljsesen el vagyok képedve az összegeken, amik itt repkednek. Sajnállak titeket. Nálunk a 160-180 nettó diplomás fizetés már kimondottan magasnak számít, sokan ennek a feléből élnek a környezetemben is.
És nem 8 órát dolgozok ezért a pénzért, és nem a közszférában, hanem kőkemény versenyszféra. És lehet belőle törleszteni a lakáshitelt is, sőt még mozira és néha egy-egy étteremre is jut belőle, meg néha buli a haverokkal. Valamit nagyon rosszul csináltok.

gentry 2008.09.11. 17:42:33

ozzy
Ami a főzést illeti, tudom, hogy azon lehetne spórolni, de annyi mindent lehet helyette csinálni.
Takarítani sajnos mi takarítunk, bejárónőre nem futja.

rezso 2008.09.11. 17:43:18

ozzy

most ezt ne vedd személyeskedésnek, nem sértésnek szánom, de te is leírtad, hogy közszférából el lehet lógni ide-oda + táppénzre menni. Azért ez akkora luxus amit én soha nem engedhetek meg magamnek. Így elvárható szerintem, hogy keressek is jóval jobban, mert szerintem jóval többet dolgozom.
Nagyon nincs az jól, hogy 100 emberből 10 közszférában van. Németeknél ez 3, Japánban 1. Majd, ha csak annyian lesznek ott, mint amennyi tényleg szükséges és _mindenki_ annyit dolgozik, mint úgy általában a versenyszférában, meg annyit lehetnek ilyen-olyan indokokkal szabadságon, akkor majd jut bérfejlesztésre is, de azért amit most csinálnak szerintem ez a fizetés is sok.

Eurydice 2008.09.11. 17:44:30

Kicsit el vagyunk csúszva a számokkal...
Apám - 40 év munkaviszony után - három műszakban robotolva 100e-t visz haza, nagyapám - majdnem 100 évesen - a végigdolgozott élet után 50 ezer körüli nyugdíjat kap. Anyám ápolásin van nagyapám mellett - havi 30e-ért.
Amellett csak úgy lehet megélni, hogy anyám baromfit tart, kerteket gondoz. Reggeltől estig.

Hárman vagyunk testvérek, volt olyan, hogy mindhárman egyetemisták, de soha egy percig nem éreztem, hogy csórók lennénk.
Az megint más kérdés, hogy az egyetemi éveket is végigdolgoztuk. Néhány évvel a diplomám megszerzése után másfélszer annyit keresek, mint a családom fenn említett tagjai összesen.

alfa 2008.09.11. 17:45:06

"Az általatok említett pénzekből csak úgy lehet kijönni, ha az ember nem jár szórakozni, otthon főz, ráadásul nem dohányzik."

Ez magyarra leforditva ez annyit jelent, hogy nem
faßságokra veri el a pénzét, hanem normális értékrendben gondolkozva él a saját pénzéből, nem a bankéból vagizik.

Bár ugy érzem, hogy gentry kolléga igazábol egy 100e netto körüli jövedelmü (esetleg még valahol tanul és max a diákhitel a jövedelme) mert aki havi 700ból él az nem erre veri magát egy netes blogon, (értékrendje központjában a jo helyen bebaszás meg a cigi szerepel, ezt ugy 25 évesen kinövi az ember) de ha mégis igaz lenne, kérném majd a végrehajtója cimét amikor egyszer majd a bankok viszik a lakását kocsiját a tulköltekezés miatt:)

anarhista 2008.09.11. 17:46:39

felköpsz-aláállsz-szappan-felhugyozol-aláállsz-kész

gentry 2008.09.11. 17:49:00

alfa
Az én fizum havi 200-250, a páromé 250-500 közt van, forgalomtól függően (jutalékos rendszerben dolgozik, ezért változó). És amint látod sajnos nincs meg mindig a havi 700, ezért növekszik a hitelállományunk.
És nem verem magam erre, csak azt hittem valami ilyesmiről folyik itt a társalgás....

Lemúr Miki · http://lemurmiki.wordpress.com/ 2008.09.11. 17:50:19

Esős időben érdemes kitenni egy vedret az erkélyre. Ezzel tovább lehet minimalizálni a költségeket (három literrel számolva egy veder víz három hajmosásra, azaz egy hónapra elég).

Nem mellesleg az esővíz jót tesz a hajnak.

harcibarbi 2008.09.11. 17:53:12

Sajna az a gáz, hogy azok csinálnak gyereket, akik ketten sem képesek megélni.

gentry-t meg felesleges baszogatni,m mindenki annyiből él, amennyije van neki


"vagizik" - asszem kihullott a hajam, 4 elemi megvan már?

ddevil 2008.09.11. 17:55:51

Mondjuk ha valaki nem tudja felmerni a sajat kepessegeit es korlatait, az is elarul valamit. Ha havi 500-ad van, de Te 700-at koltesz....

mimozka 2008.09.11. 17:56:18

„A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél
Korábban valaki a fogkrémes poszt után megjegyezte, hogy szarrágás ezen spórolni. Valszeg a vízre is ezt gondolja...

Igen ezt gondolja... mert nem a wc-papír, fogkrém, mindennapi zuhanyzás csökkentett mennyiségétől áll helyre az elbaszott mérleg nyelve.

„A megváltozott szemlélet jelent sokat!”

Ez a gondolat viszont tetszik nekem:))

seik 2008.09.11. 18:00:28

Mi 3-an vagyunk pici babával, és kapunk összesen havi 160e-t. Aki 700e-ből nem tud nyaralni menni, az inkább a picsába menjen, és ott sírjon, ne itt vágjon fel. Ennyi.

seik 2008.09.11. 18:01:03

Ja, és voltunk nyaralni.

alfa 2008.09.11. 18:01:10

Szegénység blog
Egy értelmiségi pár küzdelmei a létminimum alatt.
Fürdés, hajmosás 3 liter vízből

gentry 2008.09.11. 17:49:00

"Az én fizum havi 200-250, a páromé 250-500 közt van, forgalomtól függően (jutalékos rendszerben dolgozik, ezért változó). És amint látod sajnos nincs meg mindig a havi 700, ezért növekszik a hitelállományunk.
És nem verem magam erre, csak azt hittem valami ilyesmiről folyik itt a társalgás."

Akkor ha jol gondolom nem néma értő olvasás a munkaköröd.

Mindenesetre mindenesetre minél több gentry like felfogásu ember él annál jobban élek én a tölük elérverezett cuccokbol:) Nincs is jobb látvány mint a korábbi nagymenö hitelbőljólélekmintakirálycsávó, aki ott könyörög a végrehajtónak az árverés kezdete elött, hogy istenbizony holnapra meglesz a pénz.

harcibarbi 2008.09.11. 18:03:17

Még mindig azt gondolom, hogy alaptisztálkodáson nem lehet spórolni. Szappan, sampon, borotva+hab, dezodor, valami ócsó pofakenőcs a nőnek, arcszesz a férfinak, mosószer. A víz meg alap. ha kábeltv van, akkor nehogy már víz ne.
Az internet fontosságát még megértem, hiszen melót keresel.

A kaján rengeteget lehet spórolni.A spárban 60 forint a kefír, ami ráadásul nagyon finom, nem olyan fos mint a danon, meg mittudoménmelyik.

Egy ismerősnőm két évig élt kecsöpös tésztán (+ pohár víz hozzá) a férjével Svédországban, mivel még egyetemre jártak mindketten és lakást béreltek. A bérlésre ment el az alkalmi melós lóvéjuk. Aztán lett diploma, lett jól felfutó vállalkozás.

harcibarbi 2008.09.11. 18:07:00

alfa

A kellő rosszindulat megvan, ősmagyar vagy látom.

Ugye azért az neked is feltűnt, hogy minimálbérből élőket húzzák le hitelekkel, mert a szerencsétlen embernek is vágya, hogy sópingolhasson, megvegye a bearanyozott lófaszt, mint kőgazdagék.
Eh, de buta vagy.

alfa 2008.09.11. 18:13:36

harcibarbi

Ugye neked is feltünt, hogy épp egy 500e jövedelmet bevallo beszél a 700ezres havi kiadás miatt növekvö hitelállományrol és a megélhetés nehézségeiről egy "Fürdés, hajmosás 3 liter vízből" cimü blogban.

ha egy minimálbéres rinyálna, hogy lehuzza a provident mert kellett a pénz az uj 2m-es fullhd plazmára, azt is lehülyézném.

A személyeskedös részét hanyagolhatod, nem leszel töle nagyobb.

smidgen 2008.09.11. 18:16:17

megint megy szarrágás a hozzászólásokban, már csak a komcsizás hiányzik

Cradle 2008.09.11. 18:18:04

Az igényszintünk mindig ahhoz igazodik amennyi jövedelmünk van. Persze, ha van elég eszünk ahhoz hogy ne költsünk többet mint amennyit megkeresünk. ha sokat keresünk, drága hobbijjaink "támadnak". ha meg keveset, akkor arra koncentrálunk hogyan osszuk be hogy egy pici azért maradjon is a végén.

harcibarbi 2008.09.11. 18:24:19

alfa

Okké. Csak visszatetsző volt, hogy azért rosszindulatúskodsz, mert éppen jobban keresnek és akár 10 liter fürdővízre is telik nekik.

A személyeskedésért bocsánat, kigurult.

ejha! 2008.09.11. 18:43:37

Egy egyetemi docens nettó bére (a gyerekek után járó adókedvezménnyel) 185e. Anyuka a legkisebb után még fél évig kap 85e forintot, utána majd 25-öt. Családi pótlék 80e. Nagyszülőktől néha jön vissza nem térítendő kölcsön. Ebből élünk heten. Jól vagyunk. Nem kerül sokba egy gyerek, kettő meg nem kétszer annyiba, mint egy. Nem irigylem gentry-t, mert egy nap nagy ürességet fog érezni, és rájön, hogy sose volt boldog.

(Bocs, nem akartam ilyen szentimentális-kioktató lenni, csak az itt röpködő számok hozták ki.)

harcibarbi 2008.09.11. 18:58:07

ejha!

Ez is szép tipikus, aki sokat keres, boldogtalan. :-/

Azzal amőgy egyetértek, hogy senki ne verje magát személyi kölcsönökbe, mert azt egyszer megbassza az élet.

Hodie mihi 2008.09.11. 19:02:46

Ne haragudjatok, de beszarok, amikor diplomásként azon rinyáltok, hogy milyen keveset kerestek... Hahó, van otthon valaki?! Hát használjátok az agyatokat, legyetek kreatívak;)
Nekem is van dipóm, de az elmúlt 2 évben sosem volt kevesebb a nyereségem havi 6-8 kilónál. Ha kevesebb lesz, valami mást keresek, mint amiből most élek. Ennyi.
Megjegyezném; 2 kisgyermek mellett mi sem költünk többet 4-500 nál/hó minden sarccal (havi 180 a hitel) együtt. ÉS ha kellene simán vissza tudnék menni kb még egy százassal beljebbre is.
Vagy még többel, de az már kezdene kellemetlen lenni tán.

harcibarbi 2008.09.11. 19:07:10

pláne, hogy a bölcsész mindenhez ért
és mindenhez jobban : )

Nimandi 2008.09.11. 19:07:20

Néhány apróság:

1. A takarékosságnak akkor van értelme, ha nem veszítesz többet a réven, mint amennyit nyersz a vámon. Szart enni, egészségtelenül élni a hátralévő életed utolsó szakaszával történő szerencsejáték. Hogy szebben fogalmazzak: ehetsz évekig tecsóparizert, max -1 év nagyi/papa az onokáktól. Pl. a rendszeres sport remekül hat az anyagcserére, igaz, hogy utána a vaszöget is, de valójában általánosan sokkal kevésbé éhes az ember, ugyanis a 'rágcsálni kellene valamit' pótcselekvés lekopik. A mozgás pedig, habár nehéz esetleg időt szánni rá, felölti az embert, jobban bírja az életet, még ha nem is lenne olyan élvezet, akkor is "megéri".

2. Ugyanez igaz az energiatakarékosságra: a kényelmetlenség esetleg magasabb, mint amennyi hasznot hozhat a lemondás akár anyagilag, akár a környezet védelmét tekintve. Meg lehet venni a Lidl-Plus-Penny mosóport, de a legolcsóbb a mosószer a mosószóda, esetleg a mosódió. És kategóriákkal környezetbarátabb. Előbbi gyakorlatilag bármire jó. Olcsó az ecet is, a citromsav is, olcsóbb, mint a Domesthos vagy a Cillit. Ugyanígy remek befektetés egy szódásszifon, amibe elmegy naponta 3 liter víz esetleg, de ha jó a vízminőség, akkor már nem kell pillepalackos vackot cipelni haza.

A 700K havi jövedelemhez meg. Hát ez ilyen, ha nekem lenne hirtelen ennyi, jócskán félretennék. Az elmúlt években sokkal több lett a bevételem, ám ez olyan folyamatosan zajlott, hogy szépen hozzányújtóztam a takaróhoz (vagy éppenséggel most tudtam végre kibújni az összegörbedt pozitúrából?). Így nem észrevehető a gyarapodás.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy egyrészt ennyi pénz megkeresése sok idő, és ha valakinek napi 10 óra megvan hetente minden nap, és nem kényszerül főzni, akkor nem is fog. Én sem tenném. Másrészt sok pénzt olyan munka ér, ami éppen érték a piacon (vagy értékké teszik jogosan vagy jogtalanul). Evvan. De ezért könnyen lehet, hogy tényleg reprezentálni kell, buliba menni akkor is, amikor az ember pihenne, kinyalni a lakást péntek estére a 10 óra meló után, hogy a partnercégtől átugrók ne a kuplerájba érkezzenek, legyen otthon minden, hogy ne húzza a száját a külföldi anyagcég képviselője stbstb. Talán idilli kívülről, de válassza ezt az életet, aki akarja magának, aztán harcoljon érte. Engem speciel nem csábít. Még ha az a 700K tiszta is, és már leadóztak utánam mindent.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.09.11. 19:28:09

"Egy sör 600.- HUF-nál kezdődik, a "

Meg enyhén sznob helyekre járhatsz. Már bocs, de annyi pénzből ami te keresel én némi túlzással már rég helikopterrel járnék mindehova. Egyeseknek kicsit torzult a realitásérzéke...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.09.11. 19:32:01

"Néhány évvel a diplomám megszerzése után másfélszer annyit keresek, mint a családom fenn említett tagjai összesen."

Ja, hát a magyar munkaerőpiac "szépségei". Kezdő mérnökként többet keresek, mint fater 30 év munka viszonnyal. Ennek egyszerre örülök is meg nem is. Pedig repülőgépet szerelt eddig summa cirka 25 évet (volt 6 év amíg nem).

ejha! 2008.09.11. 20:01:09

harcibarci, nem azért sajnáltam gentry-t, mert sokat keres

hodie mihi, nem azon rinyáltam, hogy keveset keresek, asszem épp azt írtam, hogy jól élünk (ha nem nekem szólt, akkor bocs)

manuva 2008.09.11. 20:17:17

ne fürgyé le

Gunther 2008.09.11. 20:24:15

Atyaúristen....
Most olvasom hogy milyen fizetések vannak. Feleségemmel együtt, (Ő 24 én 28) alig keressük meg a 240et együttesen + kajajegy. (Informatikai terület) Jó, lakás van autó nincs. Most én vagyok hülye és ugorjak ki a másodikról?
Jah és Kb 40-50 ezret ki tudunk hozni hónap végén, úgy hogy énis lazán elköltök egy tizest néha buliban.

matyiő 2008.09.11. 20:25:03

Múlt héten jártam egy osztrák wellness-szállóban. 5 csillag, négy liliom, európa második legnagyobb golfpályái. Az igazgatóval beszélgettünk és kiderült, hogy elsősorban a közép- és felsőközéposztály igényeire rendezkedtek be, mert a gazdagok persze Ausztriában sem otthon buliznak. Valóban, egy Ferrari se volt a parkolóban, sok volt a gyerek és a család. Sőt szinte csak azok voltak. Se egy sejk, se egy rocksztár vagy magyar politikus. A legolcsóbb szoba egy napra egy főre a legalapvetőbb wellness és golfszolgáltatással, kétszeri a la carte étkezéssel volt kb. 350 euro. Persze, nem ez az átlagár, inkább a duplája, sőt. Szivarszoba, golflabdamosó, hang- és fényfürdő, illatterápia, maláj iszappakolás stb.
Szóval aki itt 120 e-ből él meg négyen, akár arra is gondolhatna, hogy Bangladeshben a felső tízezerbe tartozna. Vagy Szomáliában. Vagy Csádban.
De ez itt állítólag Európa. Nincs háború, nincs járvány, nincs szükségállapot.
Havi 700.000? 600 forintos sör? Túlzás? Persze, mert Etiópiában mindig éheznek a gyerekek. Napi tíz liter vízzel szarakodni Európában, nem erény, hanem elképesztő önmegalázás, még akkor is, ha történetesen bölcsész az ember. Ilyet nem lehet csinálni. Mi lesz a következő lépés? Hm? Légyevés és azt beblogolás? Dunábanfürdés?
Én annyiból gentrynek adok igazat, hogy persze, tök jó végigszopni egy életet és még büszkének is lenni rá, hogy vadászkutyaként rezeg az ember az akciós tejfölre. Megelégedéssel töltheti el az ember önbecsülését, hogy három műszakban keres havi 400 eurót. Ez valóban méltányos, erre aztán lehet otthon a szóda mellett keseregni és mondogatni, hogy ennyi jutott, bezzeg a fiatal kis csirák, valami billenytűzgetéssel keresnek egymilliót. Teljesen érthető az a felsőbrendű erkölcsi gerinc, hogy 50 év munkája után sikerül adios cipőben fogatlanul, tönremenve farháért sorbaállni.
Homokkalhajmosás? Ajjaj!
Megéri, tényleg lehajtott fejjel, korlátok között, reggelhatkorkelve, örökös lemondásban és önáltatásban? (Persze, nekem nem kell semmi, se cipő, se ruha, se egy jó nyaralás, jó a pitralon meg a műbőrcipő, se az, hogy egyszer ebben a kurva életben lesegítsék a kabátomat egy étteremben, ahol az étlap bal oldalára nézek először, vagy arra a mondatra, hogy "hát erre vágytál annyira, ugye, kisfiam?")
Ez micsoda? Ez a becsületesség, vagy mi? Ennyit érdemeltek, tényleg? Ha igen, hát gratula. Amíg reggel a buszra vártok, néha jusson eszetekbe, hogy párszáz kilométerre ugyanebben az időben egy osztrák átlagember úgy jön ki a szállodai zuhany alól, hogy arra gondol: Tegnap a hatos lyuknál elrontottam a fiam ellen, de ma ebéd után nyerni fogok.
És legyetek türelmesek és büszkék és beosztók.

Agent Cooper 2008.09.11. 20:33:17

Na, én pont 700-at keresek per hó. Egyedül élek. Ebből a következő jön ki: Kaja 70 (csak rendelek, nincs időm vásárolni), albérlet+rezsi Bp egyik hegyén 140/hó, 2 autó részlet (ebből egyik cabrio) 110/hó, üzemanyag 60/hó, 2 autó szervízköltsége 1 hónapra levetítve mondjuk 15 ezer forint, egyéb háztartási dolgok mondjuk max. 10 ezer/hó. Ez 405 rugó, és mondom, egyedül élek. Marad 300 rugó, ami szabadon elkölthető/félretehető. Szóval a 700 elég sokmindenre elég.
Igaz, letöltős gyerek vagyok. Könyvekből angolul minden fent van a neten, rengeteg filmet nézek, az is letöltős, utazni pedig nincs időm, mert annyit dolgozom.

Igazság 2008.09.11. 20:38:19

Igazság szerint mi is kb 700 körül költünk havonta.
2 gyerek 2 autó 1 lakás (nagy).
4 éve kezdtem írni a kiadásokat akkor 400 ból jöttünk, néha 350 ből.
Azóta lett 2 gyerek, a házat amiben lakunk folyamatosan újítgatni kell (ez évente kb 500-600), a 2 autó kb 200 havonta (70-70 benzin, kötelező casco, mosatás, szerviz, zöldkártya, autopálya matrica, parkolás, teljesítményadó stb) -mindkettönk munkályához kell de nem adnak autót csaka benzinpénz egy részét.
A kicsinek nincs bölcsi ahol lakunk ezért bébiszitter 60 ért (baráti mert igy 400 ft /óra, de mások 1000 ért jönnének)
Nagyobbik ovi havi 20 kajával programokkal.
Saját befizetős kajánk havi 60.
Tehát sajnos simán elmegy.
Mivel az elmúlt 4 évben a hivatalos infláció kb 28% összesen, elkezdtem nézni miben költünk többet.
Ruha gyerekeknek elég sok, hamar kinővik elkopik.
Minden évben kb 1 háztartási gép meghal (legutobb mosogép 100, mert erre 10 év gar van).

Tehát simán elköltjük, ruhára benzinre, kajára.
Hobbi olvasás, én modellezem de ez max 30 kettönknek egy honapban.
Évente kb 30% költöttünk többet, a vállakozok egyre többért jönnek javítgatni a házat (és egyre szarabb munkát végeznek :(

Ez van. Amikor egyedül éltem 7 éve egy 100 asból kijöttem. igaz egy nadrágot hordtam egy évig a gyerek max 1 hónapig...
Mindig annyit költünk -úgy vettem észre- amennyink van.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.09.11. 20:39:58

Agen Cooper: remélem, nem veszed rossz néven, de a kabrióddal és a hegyen lévő lakásoddal is egy proli maradtál. Nem utazol, nem olvasol, gondolom a szórakozásodat sem a szinház, opera, hangverseny jelenti. A helyedben mélységesen szégyellném ezt a fajta életvitelt. A te példád tökéletesen mutatja, hogy rengeteg pénz mellett is lehet az ember nagyon, nagyon szegény.

Jihadgirl 2008.09.11. 20:40:49

Párommal együtt keresünk kb. 250-300 ropit, de az egyik fizut szinte mindig félrerakjuk. Úgy élünk ahogy nekünk tetszik, iszunk, dohányzunk, szórakozunk, minden számla be van fizetve mindig. Tartozásunk soha nem volt. Gyakorlatilag mindenünk megvan,akkor is megvolt mindenünk amikor kettőnk fizetése 90 rongy volt. A bankár én vagyok a családban, ösztönösen be tudom osztani a pénzt. Mondjuk én auchan mosógélt használok(800 pénz/3 L), nem mosóport, fogkrémből jó az amodent,samponból a batár kiszerelésű baba.Zokni,gatya,póló jó a kínaiból is de pl. a martenshez ragaszkodunk, meg a maszek fogorvoshoz is. Gondolom nincs semmi ördöngősség ebben, fontossági sorrend kell.Mindenen nem spórolhat az ember.

a szomszedbol 2008.09.11. 20:46:01

a legrosszabb az egeszben hogy mindenki ki van akadva mindenne...ami legjobban hianyzik az a TOLERANCA...Ezt tanuljuk mar meg nyugatrol...IGEN, van akinek kell a 700 es attol erzi jol magat, van aki 300-al teljesen boldog. Es van aki buszke arra hogy megtalalta az olcso tejfolt...

A masik...Sokan megmondtak a TUTIT mar ezekben a kommentekben, de nem lehet elegszer leirni: TEGYEL ELLENE.

pelda: videki pedagogus hazaspar gyerekekent is el lehetett jutnom 3 diplomaig, es netto hetjegyu (igen, HET, es havi, es forint- bejelentett, adozott, multinal) fizetesig. 30 eves koromra. Fovarosban, ismeretseg nelkul.
Ja, hogy ehhez kellett tanulni?Ja hogy egyetem mellett dolgoztam (nappali mellett) min. heti 50 orat? Ja, hogy kell tudni 3 nyelvet is? Ja, hogy az elso 4 evben 16 orat dolgoztam naponta, plusz minimum a szombat, neha vasarnap is?
Ja, hogy egyetem elso feleveben napi egy kilo kenyer ara volt a kajapenz, es ha valaki a koleszban odaadta a szerinte mar ures lekvarosuveget az kanaan volt?

RAJTAD mulik, annyi jon ki amennyit beleteszel. Ha egyszer is, barmikor azt mondtad hogy "ezt mar nem csinalom/nem birom/pihenek" akkor valoszinuleg az a kicsi kellett volna meg.En megertem ha valaki nem tesz bele ennyit. De sirni nem kene - tudd hogy mennyi kell, hogy annak mi az ara az nem rajtad mulik.Az annyi amennyi, dontsd el, hogy neked megeri-e.Nekem megerte, ma mar napi 8 orat dolgozom, evi ~6 hetet utazom, ket gyerek, auto, es a 250e havi torlesztoreszlettel egyutt koltunk 600-at. Es felreteszek ennel tobbet havonta. Jol jon az meg.

kzol 2008.09.11. 20:47:03

Na. én is kb 700-at keresek per hó. Ebből a következő jön ki: minden kötelezően fizetendő (lakáshitel, kocsihitel, rezsi (víz, gáz, villany, közös ktg., internet), szerviz, benzin, élet-, lakásbiztosítás, lakáskassza) 200, telefon céges, étkezés + szórakozás + kultúra + öltözködés + utazás újabb 200. A többit meg lehet spórolni, vagy nagyobb dolgokat venni (2 évente autó, Rolex, high-tech termékek, jobb lakás, kis ház). És nem érzem magam sem szegénynek, sem gazdagnak, egyzserűen jól élek.

Fönök 2008.09.11. 20:54:04

Hát tényleg az értékrendel van baja itt egyeseknek.

Én egyedül élek körülbelűl havi 430.000 Ft-ból. De ebből minden hónapban félre teszek 250.000 Ft-ot.

Igaz egy tíz éves középkategóriás autóval járok, nem pedig egy új szuper hajtánnyal. De nekem az a legfontosabb, hogy elvigyen mindenhová, többnyire meg is teszi.

A beosztotjaim, akik általában havi 150.000 Ft-ból élnek, mind egy-két éves böhöm nagy autókkal járnak. És persze mindig megy a sírás rivás, hogy mennyi a szerviz, and so on... És nehezen élnek meg, de azt nem veszik észre, hogy bár többet keresek, sokkal jobban odafigyelek arra, mennyit költök.

Én magam csinálgatom az autómat, nem költök szervizre, nem veszek minden évben 80.000 Ft-os telefont, mert a valaha 20.000 Ft-ért vett kis elavult Nokiám is tökéletes. Nem veszek PDA, mert mi a fasznak, igaz jól mutat a kocsiban, meg a zsebben, de haszna semmi.


A megsporolt pénzem, nyelvtanfolyamokra, könyvekre és utazásra költöm.

Ja, és a kajával és az itallal nem is kell szarakodni, havi 180.000 Ft-os kiadásba bőven belefér a jó kaja és a jó bor is.

Értelemesen kell költeni a pénzt, és tényleg nagyon jellemző ránk Magyarokra a bank pénzével való villogás.

A másik, hogy egyes emberek, nagyon figyelmetlenek is, én némi keresgéléssel, esetleg külföldről történő rendeléssel, és így tovább komoly 10.000 Ft-okat sporolok meg.

Én csak ott szoktam szarozni ahol érdemes, pl nem veszek meg egy gyári kerékcsapágyat a márkaszervízbe 55.000 Ft, ért amikor kis utánajárással megkapom 30.000, de 1 órás keresgélés után a neten hozzájutok 20.000 Ft. Sokkan erre sem képesek, azt mondják ha ennyi hát ennyi.

DE azt osztom, hogy ebben az országban még sok pénzből sem könnyű megélni.

Egy nyugdíjas 2008.09.11. 20:54:06

Végig olvastam az összes hozzászólást. Anyagiakról beszélni: 38 év után a postáról mentem nyugdíjba, már 8 éve, diplomás munkakörben dolgoztam. Kifizetem a rezsit, éppen csak marad valami. De nem ez a lényeg. A boldogság mindenkinek mást jelent. Úgy látom, ez inkább a pénz körül forog. Nálunk négy generáció él együtt. És mi van körülöttünk? Béke, nyugalom, szeretet, egymásra figyelés, aggódás, ha valaki beteg, vagy közös öröm, ha valami jól sikerül. A mi családunk példa ezen a környéken. Bizony van irigység, de nem a pénz miatt, hanem az életmódunkat irigylik. Pedig nem irigykedni kellene, hanem másoknak is így csinálni. Nagyon nagy igazság, hogy a pénz sok mindent tönkretesz. Nálunk ez a veszély nem fenyeget. Jó, ha van pénz, mert vannak számlák, stb. de amíg van szeretet, megértés, közösek a gondok, közös az öröm is. Ehhez viszont szükség van arra, hogy tudjunk alkalmazkodni, megérteni a másikat, észrevenni, ha valami gondja van. Nem tudok félretenni, gyűjtögetni, de ezzel nem foglalkozom. Úgy érzem, én sokkal gazdagabb vagyok a legtöbb hozzászólónál. Soha nem cserélnék velük.

darvasa 2008.09.11. 21:02:19

kíváncsi leszek, még hányan osztják meg (tételesen) a pénzügyi dolgaikat...
"a szomszéd"nak meg háromszoros hurrá...
d.

darvasa 2008.09.11. 21:02:52

azaz vagyok.

Shore 2008.09.11. 21:17:45

Rékuc

"..egy proli maradtál. Nem utazol, nem olvasol, gondolom a szórakozásodat sem a szinház, opera, hangverseny jelenti."

Tudom. Nincs a billentyűzeteden hosszú í.:)
Engem nem zavar a proli, csak kérdem, Motörhead hangverseny számít?

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.09.11. 21:24:39

Jó tanács, ha KAMU blogot írsz, előtte alaposan nézz utána a dolgoknak. Az alábbi állítások ugyanis mind kizárják egymást, csak annyit kell tudni hozzá, hogy diákhitel 2001 szeptemberétől létezik és az érettségi 18 éves korban vagy utána aktuális.

„Egyetem (bölcsész, igen) alatt másodévtől dolgozni kezdtem. Saját vállalkozást alapítottam - diákhitelből.”

„Nekem van még egy nappali hallgatói jogviszonyom. (…) államilag finanszírozottból van két félév, amit elhasználhatok.”

„Adott egy fiatal nő, aki 18 éves kora óta keményen dolgozott a pénzéért,”

„még épp innen vagyunk a 30-on.”

„Hat évvel ezelőtt (még mindig az egyetem alatt) elkezdtem a szakmámban dolgozni – a vállalkozás megtartása mellett. (…) Nagyon lelkesen és apait-anyait beleadva dolgoztam az első két évben, (…) Húztam az igát éjjel-nappal továbbra is, a munka, a cigi és a kávé volt a drogom már 23 éves koromra.”

kzol 2008.09.11. 21:24:58

"darvasa 2008.09.11. 21:02:19
kíváncsi leszek, még hányan osztják meg (tételesen) a pénzügyi dolgaikat..."


És ki tudja, mi igaz belőle. Bár pont a munkám során látom, hogy egyesek villantanak pl a Romkertben, van - lízingelt - kocsi, aztán mennek haza a XV. kerületbe, valami extragáz helyre. Vagy pont arról beszélnek hazafelé valamelyik budai hegyre, hogy nekik mennyi az albi. Ha nekik ez kell...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.09.11. 21:26:46

Ja igen, érettségi a felvételihez kell, ha nem lenne világos.

a szomszedbol 2008.09.11. 21:28:42

ha hurra akkor nem erted.

BARKI elerhet BARMIT. Akarni kell. illetve sajnos sok embernel elerhetett VOLNA. akkor meg nem kell sirni. Elbasztad, egyed.

Az szoljon aki soha nem hagyott ki semmilyen lehetoseget, tokeletes donteseket hozott es ehezik. De ilyen nincs, illetve sajnos sok ilyen GYEREK van(nekik segitunk amit tudunk), de ha felno o is kilephet.rajta mulik.

a szomszedbol 2008.09.11. 21:31:30

Fonok,

sok igazsag van abban amit irsz....

nem ertem a netto 2-300-at kereso kollegakat amikor veszik a 4-500e-s plazmatevet meg a BMW-t, stb. Sokan nem ertik, az a gazdag, aki odafigyel.

Ezert szimpatikus ez a blog.Ha csak1-2 ember akarni kezd meg meg 1-2 jobban figyel, jobb lett a vilag, tobb boldog ember van.

kzol 2008.09.11. 21:33:25

"a szomszedbol 2008.09.11. 21:28:42"

Amit itt írsz, az alapján vagy Sanyi bácsihoz van közöd (ATV vasárnap), vagy ilyen Brókernetes vagy hasonló köcsög lehetsz.

Agent Cooper 2008.09.11. 21:41:15

Rékuc

Nézd, szabadidőmben gyak. csak olvasok, zenét hallgatok, és filmet nézek. Igaz, mindet letöltöm. Utazni a munkából adódóan tippre úgy kb. 3 havonta járok, ráadásul az átlag turistáénál változatosabb helyekre, de azt nem én fizetem, hanem a cég. Ez persze nem nyaralás, de a wellnesses-homokos tengerpartos-giccses egzotikus országlátogatásokat nem tudom értékelni. Az operát meg pl. egyáltalán nem tudom értékelni. A legsznobabb, legfelületesebb dolgok egyikének tartom. A zenék, amiket hallgatok, prog rock és klasszik rock vagy nem léteznek már, vagy alig koncerteznek.

Véleményem szerint a színház-opera-hangverseny egy jellemzően városi körülmények között felnőtt ember kultúrális igényeit fejezik ki, de eddigi tapasztalatom szerint nem sok korrelációt mutatnak az értelmiségi léttel. Az viszont egy elég jó indikátora az un-értelmiségnek, amikor magadból indulsz ki, és azt hiszed, hogy csak az a kultúra, amit te annak vélsz.

kzol 2008.09.11. 21:42:51

"nem ertem a netto 2-300-at kereso kollegakat amikor veszik a 4-500e-s plazmatevet meg a BMW-t, stb. Sokan nem ertik, az a gazdag, aki odafigyel."

Lehet, hogy csak nem kötik az orrodra, hogy private banking ügyfelek vagy van egyéb bevételük, nemcsak a szaros munkahelyük által juttatott bér. Tudod, ne ítéld meg elsőre azt, aki 3 szinttel alattad van, mert lehet, hogy nem hitelből vette az Omega Seamastert, az 1-es BMW-t és a Valentino inget a Boss cipővel. És amíg Te minden hónapban görcsölsz, hogy dolgozz, különben nem lesz 7 számjegyű fizetésed, ő lehet, hogy akkor sem élne rosszabbul, ha nem járna be dolgozni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.09.11. 21:44:59

A motörhead is simán hangversenynek számit, amennyiben nem csak akkor nézed meg őket live, ha idejönnek, és nem csak letöltve hallgatod 128kbps minőségben :) ne érts félre, nem az a proli, aki nem tudja végigfütyülni a Hattyúk tavát, hanem az, akinek a gazdagságot a Rioban való fuxvillogtatás jelenti - azt hiszem, ebben mindketten egyetértünk :)

Gbyte 2008.09.11. 21:47:04

Lehet, hogy OFF, csak kiváncsi lennék, hogy az 7-15k/hó-ig keresők ezt milyen területen kapják meg tisztán és leadózva. Én budapestiként 2 nyelvvel és 2 diplomával (info-közgáz) heti sok-sok óra munkával, jó nevű cégeknél alkalmazottként plussz magán melóval 30 éves koromra középvezetői szintig jutva a közelébe se kerültem ezeknek a havi összegeknek.

k 2008.09.11. 21:50:57

Gbyte ezt nem kellett volna leírni
mindjárt kiderítik neked a többiek mekkora balfasz vagy és csak magadat okolhatod.

Agent Cooper 2008.09.11. 21:52:33

pl. 3D animáció.

De azért megjegyezném, hogy ez egy speciális munkaterület, legalábbis még az.

employee · http://kirugtak.blog.hu 2008.09.11. 21:53:42

szf

idővel kitehetnél egy "donate" dobozt, legalább a netedet hadd fizessük!
Mikor befolyik a havidíj, kikapcsolod.
Szegényember értékrendjébe is beleférne, végtére is szórakoztatsz, adsz cserébe valamit.
Hm?

a szomszedbol 2008.09.11. 21:57:20

kzol,

akkor miert sirnak folyamatosan? Ha ez nekem hobbi, akkor nem sirok, csinalom mert elvezem. ha meg folyamatosan jon a nyafogas, hogy az eves fizuemeles atlagosan miert 4,5%, miert nincs kulon projektbonusz, akkor nem hiszem hogy pb ugyfelek....es a legfontosabb: nem gorcsolok. Gorcsoltem. Befektettem. az idomet, energiamat. Es most nyugi van:)

mellesleg nem megitelem oket, csak nem szeretem ha sir valaki. Nagyon is becsulom azt, aki azt mondja, nekem ennyi eleg, en ekkora felelosseget nem akarok vallalni/ennyit nem akarok tanulni/nem akarok megszakadni, stb. Ha nem sir.

Szerintem az egesz sztri lenyege az, hogy mindenkinek mas szint a jo, massal van megelegedve, de azt barki el is erheti, csak ara van. nekem pl kimaradt nem egy egyetemi buli. Megerte? majd 30 ev mulva (ha megerem...) megmondom.

Gbyte,

info-kozgaz, ezzel meg kene lenni. Biztosito, penzintezet vagy nagy multi siman fizet ennyit, "csak" a top 2-3 ban kell lenni ezen az agon a CEO alatt. Vagy kis info ceg, de az nem leadozva, hanem zsebbe. Nem egy beszallitonk van aki 2-3* ennyit visz haza.

Lehet hogy a magan melo helyett erdemesebb NAGYON hajtani 3-4 evet,egy dologra fokuszalni, ki tudja? Ha megvan benned az akarat, szerintem bejohet. nekem bejott.

kzol 2008.09.11. 21:59:32

Nekem kb 3 állásból jön össze. Meg lottózom. :-) Nem egy 8-17-ig közszolgálati jogviszonyból szakítok ennyit.

k 2008.09.11. 21:59:58

egyébként
bp belváros, közepes kégli alacsony rezsivel
autó hitelre
két gyerek
havi 350ezer elmegy
én aszondom jól élünk
a legnehezebb a gyereken spórolni, raconális döntéseket hozni amikor vmi hasznos jópofa holmi, érdekes új kiadású könyv, stb kerül az ember elé. most ezt gyakoroljuk. hűtőre kiraktunk egy cetlit, mi kell a gyerekeknek címmel, ha felmerül vmilyen szükséglet, igény, már véssük is a listába. pár nap után már tisztábban látszik tényleg kell-e az a dolog... sok dolog ki lett már húzva...

Igazság 2008.09.11. 22:02:27

Én speciel állami cégnél dolgozom.
Alkalmazottak 200-300 között visznek haza netto, csop vez 400, fönökök 6-700 (értsd osztályvezető).
Igazgatonk 1,2 m.

Agent Cooper 2008.09.11. 22:03:49

Nemsemmi állami cég lehet.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.11. 22:04:58

Komolyan elkezdtem viszketni, hogy én is leírjam...

Egyébként aki 29 éves, az emberi számítás szerint '97-ben érettségizett, legfeljebb 97/98-tól egyetemista, másodévben már lehetett diákhitele, aki nem hiszi, járjon utána.
Nem kevered a tandíjjal? ;-)

k 2008.09.11. 22:05:02

na igen, van négy jó évük...

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.11. 22:05:45

employee:

Itt nem én vagyok az, aki szórakoztat, hanem Ti!
;)

a szomszedbol 2008.09.11. 22:06:39

Igazsag, ez egy bank netan?
ugy meg nem is sok.

p::artista · http://kirugtak.blog.hu 2008.09.11. 22:08:25

Gbyte

média sales : 6-700k
üzleti alkalmazás fejlesztő (telco): 400-800k
ingatlanberuházások: 4-600k
szabadúszó grafikus: 700k
a "leadózva" rész ekkora nettóknál már kreatívan megy, minimál+beszámlázás, minimál+zsebbe, csak zsebbe.
Napi 12-14 óra, pörgés, nyomulás. Aki munkamániás, és hajtja a pénzt, szerintem megérdemli.

a szomszedbol 2008.09.11. 22:08:39

kzol,

most lattam csak kedves megszolalasod. Szar lehet frusztraltan elni. Egyebkent mindket tipp nagyon messze van.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.11. 22:09:43

Nem szeretném túlságosan felfedni a kilétem, ezért például ha azt írom, hogy még éppen innen a harmincon, azt kezeljétek kicsit rugalmasabban.

Nem írtam, hogy 29 vagyok. Ti mondtátok.

Liberté__73 2008.09.11. 22:14:33

Amit matyiő írt az önbecsülésről és az életről, az nagyon ott van. rspct

kzol 2008.09.11. 22:16:09

"Igazság 2008.09.11. 22:02:27
Én speciel állami cégnél dolgozom.
Alkalmazottak 200-300 között visznek haza netto, csop vez 400, fönökök 6-700 (értsd osztályvezető).
Igazgatonk 1,2 m."

Szerencsejáték Zrt., NHH, Kopint-Datorg, MFB, meg még egy csomü ilyen hely van. Protekcióval lehet bekerülni, tehát nem kellene dicsekedni vele.

employee · http://kirugtak.blog.hu 2008.09.11. 22:16:18

p::artista

te itt? dolgozz inkább a sztorin! :)
msn
bocsOFF

darvasa 2008.09.11. 22:24:39

a szomszédból - ripacskodásért ez jár. háromszoros hurrá. (frusztrált, savanyúaszőlő és hasonló kifejezéseket tartalmazó válaszodtól kímélj. köszönöm. eltérő értékrend, röviden ennyi.)
d.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.09.11. 22:46:15

és hogy kezdtél 18 évesen, másodévesként vállalkozni? vagy azt is kezeljük rugalmasabban?

Igazság 2008.09.11. 23:44:45

kzol: savanyú a szőlő mi? :)
egyik sem amit felsoroltál, nem nagy állami cég hanem 30 fős.
Szakképzettség alapján válogatták az embereket, a "protekciom" az volt hogy én találtam ki a céget ;-) így valahogy én is bekerültem. Pályáztunk EU pénzt megnyertük ennyi.

kzol 2008.09.12. 08:22:18

Lehet, hogy savanyú, de legalább nem szaros szájjal kell ennem. Egyébként meg nem savanyú, mert a jelenlegi helyemen jól elvagyok, jó a munka, jól keresek, jó a társaság.
Ja, aki pályázik, EU pénzt elnyer, ott magasabbak a fizetések? Miért, lehet fizetésemelésre is pályázni?

Asszem 2008.09.12. 08:34:31

Nyilván van igazság abban is, hogy ha nem szakadsz bele a munkába, akkor ne siránkozz, hogy nincs 700+ jövedelemed, másfelől én tökéletesen megértem azokat, akik nem tartják egészségesnek és emberhez méltónak a napi 10-12 órát a hét hat-hét napján, mert nem akarnak 2-4 múlva mosott rongyként kiégni.

Azért, mert a teljesítményt a végsőkig lehet fokozni, nem biztos, hogy ez kellene, hogy az egyedüli módja legyen a normális életkörülménynek.

Engem az zavar és emiatt vagyok irigy (jó és rossz értelemben egyaránt), ha azt látom, hogy tőlünk nyugatabbra pontosan ugyanazzal a munkával, amit én csináltam az emberek normálisan meg tudnak élni.

Nekem annó pedagógusként bőven elég lett volna annyi, amennyiből úgy tudtunk volna megélni, hogy ne kelljen a blogon leírt apró-cseplő dolgokkal törődni, és tudjunk megtakarítani és félretenni a gyerekeknek.

Láttam, hogy ezt közalkalmazotti fizuból nem lehet megtenni. Váltottam, most mást és másként dolgozom, de még mindig nagyon sajnálom, hogy erre rá lettem kényszerítve.

Hehe 2008.09.12. 09:01:25

Vegigolvasva a blogot, en nem ertem, hogy lehet ennyi penzt elkolteni erre az eletszinvonalra.
Parommal egyutt elunk, nekem alkalmi meloim vannak vallalkozokent, neki allando, de szinten vallalkozo. Nekem van max par 10e bevetelem havonta, neki 700 netto. De meg csak 2 eve melozik, par ev mulva lazan milla felett lesz.

Na, szoval vagyunk ketten, tavfuteses lakasban (telen 60e a futes havonta), gyors net, fozni csak neha hetvegen, amugy rendelunk mindketten, kajabol barmit megveszunk, ami csak teccik, takaritani utalunk, szal bejarono van, 2 kocsi, lakashitel. Es kijovunk 350e/ho-bol.

Szal gozom sincs, mire lehet 700e-ket elszorni. Mi ebbol boven elvagyunk, a maradek egy reszet felrerakjuk, masik fele meg megy minden "hulyesegre" evi tobb kulfoldi es belfoldi nyaralas, lapos TV, szamitogepek, minimum Outlet ruhazkodas (kinai piac felejtos), stb.
Ja, nem iszunk egyaltalan, nem dohanyzunk, es nem jarunk szorakozni, max. mozi.

Es hogy a blogtulajok is oruljenek: parom bolcsesz vegzettsegu, es nem atkepezte magat vagy mast csinal, mint amihez ert, szal azzal keres ennyit, amit tanult. Szal jot rohogok mindig itt is es mashol is, amikor lesajnaljak a bolcsesz diplomat. Foleg a "nagy" kozgaz meg mindenfele uzleti diplomasok a jo poenok, de azok eloben, amikor kekul a fejuk, hogy a felet nem tudjak osszeszedni ennek a penznek, ami egy szaros kis bolcseszdiplomaval megvan :)
Es ehhez nem kell se hetvegen melo, se tulora, napi 8 ora es szeva...

a szomszedbol 2008.09.12. 09:08:31

darvasa,

nem izgulj nem jonnek ilyen szavak.

sot, meg egyet is ertunk egy dologban: eltero ertekrend. Nekem megerte megszakadni a sokert, valakinek meg nem. Ezzel semmi bajom, irtam is.

Azt viszont nehezen toleralom, hogy miert kell fikazni, kocsogozni, ripacsozni....kulonbozoek vagyunk, de valahogy itt barki eler valamivel tobet mint te divat belerugni. Miert? Es a sokat fikazott amerikaiakat ezert tisztelem, de meg a romanok is jobbak nalunk ebben (ebben az egyben, semmi masban azt hiszem...) hogy tudjak az elert eredmenyt tisztelni.

Asszem,

szvsz igazad van, hogy zavar, de nem problema ez sem, a hatar nyitva -en ugyanezt gondolom errol is, nem kell emiatt sirni, ki lehet koltozni. Ha valaki marad, akkor ezt valasztotta, ha megy, akkor azt. Olyan nincs hogy azt a szinvonalat kerem itt annyiert es nem ennyiert.

En epp koltozom, nekem az jobban tetszik.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.12. 09:13:36

Szegényember felesége · szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.11. 22:09:43

Jogos. 29 én vagyok, bocs. De diákhitelem már nekem is volt...

mecsvilag 2008.09.12. 09:43:21

Munkámból kifolyólag szolgálati családi házban élünk, ahol a munkáltató fizeti a közüzemi költségeket, ami azért elég fajsúlyos, mivel egy nagyon-nagy és régi ház, így a havi rezsi kb 60-80e Ft. Ez a fizum egy része, amit természetben kapok, plusz hozzátesznek még 90 nettót. Van egy kis vállalkozásom, ami jelenleg masszívan hoz 50e Ft-ot havi tisztán, hogy leadózok belőle mindent, fizetem a könyvelőt, ha kell ügyvédet. Feleségem két egyetemen tanít adjunktusként. Arcpirító, hogy szakmai tudásával és gyakorlatával a két helyről alig több mint 200e-t hoz haza. Nevelünk 2 fiúgyermeket, a 3-at most várjuk, fizetjük a kocsi törlesztőjét (Suzuki Ignác) mindegyikünknek ING biztosítást (valami kell) de ezen túlmenően valóban nem tudunk félretenni, és az is igaz, hogy normális életet élünk, ahol nem szűkölködünk. De ha jól számolom, akkor ez 4 bejegyzett és adóköteles munkahely! :-(

sönyi 2008.09.12. 09:52:38

hélo! vannak nagyon takarékos rokonaim, például a fürdővizet vödörbe összegyűjtik, és azzal öblítik a wc-t. a bojlerben az őrlángot elzárják, és csak amikor használják vízmelegítésre, akkor gyújtják meg: azt mondják, kb 1500 Ft-tal könnyebb a gázszámla! ha gondolod kikérdezem még ilyen trükkökről őket, mert vagy 50 év tapasztalatuk van benne. csak írj egy mailt, ha érdekel!

neteo 2008.09.12. 09:53:32

Tuti, hogy ez egy kamu blog, egyetértek nyomasekbobó-kommentelővel. Hatalmas kamu. A dolog erősen emlékeztet arra az indexes cikkre, ami vmikor tavaly jelent meg arról, hogyan lehet minimálbérből kijönni, és az volt az első teendője, hogy vett nehány buszjegyet darabonként 250-ér. Mint böcsületes realitást.
Szegényember nem igy él, de legfőképpen nem igy gondolkodik. Ami pedig a "vállalkozásépitést" illeti -aki a hajmosóvizen spórol, tutira nem tud vállalkozni, aminek a megalapitásához helyből kell 200ezer, ugyved, illetek, stb. plusz a havi minimalrezsi egy bt-re min. netto 100e. Ezt sporolja meg a hajmosovizen? Ez mediahack.
Meg Raifsessenhirdetes itt alul.

skvugdskuvsdiov 2008.09.12. 11:24:34

hihetetlen milyen kommentek vannak..
ez a 7kilos havi kiadas ami elgondolkodtat, nem is az hogy ennyit kolt hanem hogy utana milyen velemennyel van a dolgokrol..gondolom meg tuntetni is elmenne magasabb fizetesert:)

sajnos az igazan szegenyeket nem fogjuk megtalalni ezen a blogon, pedig ok lennenek azok akik meselni tudnanak..

ja es miert hiszi minden diplomas azt hogy a diploma egyuttjar a magas fizetessel??

nitro1 2008.09.12. 11:45:03

Akik ide kommenteltek, hogy havi 500 E felett keresnek, megtennék, hogy megmondják, nagyjából melyik régióban teszik ezt? (Bp., Dunántúl, Kelet-Mo., stb.)

darvasa 2008.09.12. 11:52:10

a szomszédból: az előadásmódod, ill. a tökéletesembertökéletesdöntésekkel képed ripacs – bár ez kételyre adhat okot, nem az ügyességeddel, az elért eredményeiddel stb. volt problémám, hovatovább irigy sem vagyok.
d.

Balance Of Power 2008.09.12. 14:59:41

Azert ez a 700k-s tortenet odabasz ;D

Csatlakozom akkor a klubhoz, nalunk ossz 430 netto+juttatasok (11000+4000 kajajegy, 5000 udulesi csekk, 1 berlet csak sajnos). Rezsi telen kb. 30, kocsihitel-casco-bizti mondjuk 50 (benzin kb. egy tank havonta, belvarosiak vagyunk, alig jarunk autoval), lakashitel 85, egy ceges es egy minimalszamlas telefon, nagyjabol ennyi.
Ja, mondjuk a csalad hatszelet senki sem emlitette, de mi pl. a szomszed lakasban lako szuleimtol vezettuk at egy ideig a netet es a kabeltv-t, most hogy koltozunk, majd mashogy lesz, de ez manapsag egyuttveve sem tobb 10000-nel, ahogy neztem. Hozzateszem, elotte ugyanezt egy nagy lakason belul tettuk, majd atkoltoztunk a masikba, tehat ugyanott vagyunk.
Na meg ilyenek talan nem ernek, hogy kulfoldre a fater kocsijaval megyunk altalaban, ami uj, szemben a mi 8 evesunkkel, idonkent kapunk odaatrol kajat, bar ezt mindig igyekeztem visszaszoritani. Idonkent pedig a nagyszulok ugy erzik, mindenaron kell penzt adniuk ilyen-olyan alkalmakkor. Egy darabig nem szivesen vettem ezt, sot, volt hogy vissza is akartuk utasitani, de akkor meg sertodes volt. Ugyhogy egy ido utan azt mondtam, ha megteheti, hat adja, sose jon rosszkor...
Kb. 200 biztos marad mindenre, ket embernek ez igy jo, gyerekkel mar necces lesz, hiszen egyfelol csokken a jovedelem, masfelol no a kiadas majd.
Szoval nem elunk rosszul, de en ezt elsosorban a szerencses korulmenyeknek tudom be...

Balance Of Power 2008.09.12. 15:01:05

Egy masik posztba mar beirtam, de akkor ide is: a legnagyobb szopas a panel, respect mindenkinek, aki havi 40-es futesszamlakat kicsenget meg nyaron is a 15 ezreket. Es majd most fog emelkedni. Ugyhogy kussolok a telen havi 12 ezres cirko gazszamla mellett (mar amikor 8 volt is anyaztam)...

Hehe 2008.09.12. 15:16:23

nitro1: E-K Mo.

dgt 2008.09.12. 16:08:46

Hehe 2008.09.12. 15:16:23

És milyen területen vállalkoztok ha szabad megtudni?

Liberté__73 2008.09.12. 18:47:44

nitro1: részemről Budapest-agglomeráció

Gbyte 2008.09.12. 20:11:33

Köszi a válaszokat. Mindenesetre az alábbi oldalon a fizetéseket nézve megállapitható, hogy vagy nagyon nem reprezentativ a felmérés, vagy sok nem sikeres ember tette fel az adatait.

www.merces.hu/fizetesek

Hehe 2008.09.12. 22:27:01

nitro1: En infos vagyok, parom tolmacs es szakfordito.

Nebameg 2008.09.13. 19:34:58

A vízzel való takarékoskodás sokkal inkább értelem, mint anyagiak kérdése. Mert pazarolhatod, bmeg, a gyermeked/gyermekeid elől pocsékolod. Persze ezt elég nehéz megérteni, vagy nem is. Persze, aki 450-ből 700-at költ, az, az életben nem fogja ezt felfogni....

Slyka 2008.09.15. 11:59:19

Én ezeket végigolvasva már csak azon gondolkodom, hogy hogyan éltünk mi meg két évvel ezelőtt havi összesen 130-ból négyen, háromszobás lakás, autó, és nyaralni is voltunk mindig!!! Jó, volt ilyen-olyan segély, támogatás, de akkor is. A szüleim varázslók voltak!!! Soha semmiben nem szenvedtünk hiányt.

Én nagyon szeretnék 200-250-et keresni, de nálunk vidéken az én bruttó 200-am is csodálatosnak számít, szemben a tanárként dolgozó párom bruttó 120 ezer forintjával. Mégis, valahogy elhiszem, hogy ha a szüleimnek sikerült, akkor nekünk is össze fognak jönni a dolgok, ha jól odafigyelünk mindenre.

TGabi 2010.06.09. 14:37:16

@Fönök:

Bocs, ne legyek bunkó, de a beosztottaid vsz. miattad keresnek keveset...
süti beállítások módosítása