Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Víz nélkül mosni

2008.09.06. 09:53 Szegényember felesége

Víz nélkül is lehet mosni. Nem nekünk, mert ez még a jövő zenéje.

Olvastam, hogy a víz nélküli mosógép kifejlesztésére már gőzerővel zajlanak a kutatások. Az alapötlet szerint gép műanyagszemcséket használ a kosz eltávolításához. Ha nem számoljuk a vízmelegítésre, a szárításra és a szennyvízelvezetésre költött energiát, csak a mosásra fordított víz árát, már akkor is jelentős összegeket spórolhatnánk.

A kutatók szerint csak az angol háztartások naponta 455 millió liter vizet használnak fel mosásra, ezt úgy kell elképzelni, mintha 145 szabványos méretű úszómedencét töltenénk meg vízzel.

Mi most viszont mosószer ügyileg kereső állásponton vagyunk. A CBA-ban lehetett kapni Domo márkájú mosószert 400 Ft/3 kg áron, de már egy ideje nincs a polcon. Nem mondom, hogy kiváló termék, mert a sötét ruhákon szinte mindig marad mosószerfolt, de a célnak megfelel.

Öblítőből éppen egy Sparos márkaterméket vettem, elég kiadós, az árára most nem emlékszem.

Vízlágyítót soha nem használtam, szerintem átverés az egész.
Egyrészt nagyon ritkán mosok 40 fok feletti hőmérsékleten, másrészt évente egyszer csinálok egy jó tömény üres mosást ecettel. Ez így olcsó és környezetbarát is.

Legkésőbb kedden kell vennem valami mosószert, ami árban és kiszerelésben hasonló.

Valakinek van ötlete?
 

31 komment

Címkék: spórolás történetünk víz mosógép mosószer vízkő ecet mosás

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr45650833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

van den Vögelveide 2008.09.06. 11:10:34

Szia! Most nem térek ki arra, amit itt egy páran megemlítettek, hogy mi van, ha ez egy tanulmányblog... én naiv vagyok és szeretem elhinni a dolgokat úgy ahogy vannak.

LIDL... ott a Formil márkát, vagy a W5-öt keresd mosóporban, hasonló árfekvés. Öblítőből Lenor megy 2 literes koncentrátumban, abból lesz 6 liter... szerintem elég sokáig...

Ha megengeded magunkról is egy kicsit:
24 éves vagyok nős. Mérnök informatikus, nejem banki szakügyintéző, könyvelő tanonc.
Amikor engem elbocsátottak, rá 3 hónapra a feleségemnek sem lett munkája többé... így nagyon nehéz helyzetbe kerültünk. Történt két haláleset is a családban 1 hónapos különbséggel és a pánikbetegség elhatalmasodott a kedvesemen. Szüleink próbáltak támogatni valamennyivel, de ott is hitel illetve beteg szülők voltak a képben, mi pedig nem élősködni akartunk. Alkalmi munkákat vállaltam borzasztóbbnál borzasztóbb helyeken, az éhezéstől kicsit az én lelkierőm is kezdett elszállni. Párom nem tudott kilépni a lakásból, gyógyszeres kezelésre szorult... erre mindig volt pénz. A munkanélküli segély persze csak a mackóknak jár, 3 hónap illetve 3x17500 forint után nem kaptam semmit. Diplomásként nem vettek fel sehova. 52 önéletrajzot adtam be változatos helyekre és nem kellettem sehova.
A kert felé fordultam és próbáltam megtermelni magunknak valamit amit csak tudtam. A földekre jártam kukoricáért az állatoknak... hogy hús legyen.
Autó sem volt már, ott állt a forgalomból ideiglenesen kivonva. Mivel nem tudtam annyi fát gyűjteni, hogy elég legyen télre, a konvektorokat is be kellett indítani, de dupla rétegű ruházat kellett így is... A totális elkeseredés bekövetkezett... elfogyott a lelkierőm, feleségem a nehéz helyzetet nem bírta... ki kellett kerülnünk ebből.
Felvettem a legjobb ruhámat, rendberaktam magam és elmentem egy céghez. Kérdezték hova jöttem, mondom az álláshirdetésre... Persze nem volt semmi ilyen.
A főnök elé léptem, mondtam neki megjöttem az munkaügytől, ezt a munkát találták nekem itt szeretnék dolgozni, bármit elvállalok, csak munka kell... szédelegtem az éhségtől... fogytam már vagy 10 kilót addig, szóval nem voltam azért olyan jó bőrben, de megláthatott valamit bennem, mert felvett... elvittem az összes bizonyítványom, diplomámat mindent és.... és végre felfelé ívelhetett az életünk...
Nem is ragoznám tovább: Fizetésem először nettó 90k majd egy éven belül még 3szor kaptam fizetés emelést. Nagyon jó helyem van, megbecsülnek és értékelik a munkámat. Kaptam céges laptopot, céges telefont és végre fontosnak érzem magam. Nejem, hála a gyógyszernek és a gondviselésnek teljesen egészséges lett, könyvelőnek tanul, kezdi építgetni ő is a karrierjét.
Már van mit ennünk, két autónk van, mert ő az ellenkező irányba megy dolgozni és itt Tolna megyében a tömegközlekedés nem éppen igazodik a munkarendünkhöz...
9 hónapig tartott az éhezés és a nélkülözés és a kétségbeesés. Viszont egyre jó volt... bár ezt nehéz bevallani... Korábban olyan nem volt, hogy olcsót veszünk, vagy nem márkásat.... azóta ez nem így van. Azt veszünk amit megengedhetünk magunknak, mert ami felesleges az csak pocséklás.
Fel kell ismerni mi az ami felesleges.

Egyvalamit még. Amiről mi sem mondtunk le az a DigiTV és net.
(Sajnálom, ha egy kicsit kesze-kusza lett az kommentem, ennyi időt, ennyibe csak így sikerült :) )

Sok sikert nektek, kívánom, hogy kikerüljetek a slamasztikából!

drpont 2008.09.06. 11:28:55

Ha nincs LIDL a közeletekben, a Plus-ban kapható NewPak folyékony mosószert ajánlom (van belőle színes és fehér is). Magam is azt használom, mellé mosószappant a nehezebben kijövő foltokhoz. Öblítőből DM-es saját márkást használunk, nagyon kevés kell belőle, rettenetesen sokáig kitart. Vízlágyítót soha nem raktam a gépbe, helyette fél évente 90 fokon ecetes átmosást csinálok. A férjem a napokban nézte meg a mosógépet, csillog-villog belül :)
van de Vögelveide! Legyen másoknak is példa az emberi tartásotok! Köszönöm, hogy megosztottad velünk a történeteket.

borovi 2008.09.06. 12:22:04

van den Vögelveide klassz amit leírsz, de mit ajánlasz egy 52 éves magyar szakos pedagógusnak (nem én vagyok!), akit elküldenek a környék egyetlen általános iskolájából, mert csökkent a gyerekszám és nőtt a kötelező óraszám. Azért az érdekes, hogy informatikusként nem tudtál elhelyezkedni, amikor tele van ilyen álláshirdetésekkel a net.

tbs1001 2008.09.06. 12:34:06

borovi: ja, de 24 évesen nincs meg a 10 év sap gyakorlata + a unix mindentudása, és nem beszél 3 nyelvet sem, tárgyalási szinten. Az ITs álláshirdetések 90%-a blőd marhaság, józanul az ember be sem adja az önéletrajzát... :(

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.06. 12:45:54

...meg gondolom, nem ismerte a Gamma design patterneket, nem volt C++ OOból 5+ év gyakorlata és ugyanennyi projektvezetési tapasztalata.

Gyakorlatilag addíg, amíg az ember 5 év tapasztalatot nem szerez ( értsd : nem volt legalább 3 munkahelye, ahonnan informatikusként ezt azt elhozott volna :D ) addig nagyon sérülékeny.

A kirúgást én is átéltem már. És igaz hogy akkor volt kb tíz mió HUF a bankban, mégis elkezdtem baromira spórolni ( olcsó kaja, vizet in ni rostos üdítő helyett, stb ). Hála Istennek, nem vagyok a konzumhülyeségekhez kötve, így ha netántán megint ebbe a helyzetbe jutok, le tudok mondani a kényelmi cikkekről ( kocsi, márkás ruhák, stb ). Addig is gőzerővel gyűjtöm a pénzt, merthogy minél több pénzed van, annál kevésbé vagy kiszolgáltatva a körűlményeknek és mások 6almának.

Sok sikert kívánok mindenkinek a megpróbáltatásokhoz.

doors (törölt) 2008.09.06. 12:46:15

Ha nem hírdetnék e-target-tel a blogot, elhínném, hogy nem kamu. De így? E-target-re van pénz, mosóporra nincs? Vicces...

Power Reverse Dual Currency Swap 2008.09.06. 12:49:08

... ja igen, a segélyt el lehet felejteni, az csak cigányoknak és semmirekellő lumpoknak "jár", a normális többség csak megalázó instanciázások után jutHAT esetleg hozzá.
( Én már csak azért is felvettem, mert ha jó vagyok akkor, amikor a hadd ne mondjam mennyi adót bevasalják, akkor arra is jó vagyok, hogy ha bajba jutok, akkor segítsenek rajtam. )

SanTa 2008.09.06. 12:56:09

PRDCS: Ezek szerint Te cigány, vagy semmirekellő lump vagy? :)
Mellesleg épp most mesélte egy hófehérbőrű echte magyar hölgyismerősöm, hogy bement a munkaügyi központba, szépen mosolygott, és még aznap megvette a hőn áhított: pizsamát, körömlakkot, szempillaspirált, alapozót... tehát csupa olyan dolgot, amire az átlag magyar munkanélkülinek szüksége van... Most akkor hogy is van az általánosítás?

múvemáccsó 2008.09.06. 13:19:24

éljetek ökón!

olcsóbb is és ökóbb! :)))

Mosóport 1/3-t helyettesítsétek mosószódával. ÖBLÍTŐ EGY TÖK FELESLEGES PÉNZKIDOBÁS!! helyette 1-5 arányban 20 % ecet! de azért beírok egy linket, ami hasonló okosságokat ír le:

www.okoszolgalat.hu/zold_praktikak/tisztitoszerek


remélem segítettem!

MadamRekamé 2008.09.06. 13:25:18

Segélyt mindenki csak procedura után kap, el kell dönteni, hogy éhezés, vagy kuncsorgás a hivatalba, a szegénységet az ember mindig megpróbálja takargatni, ha nem az visszatetszést szül, valószínű ezt vetik sokan a blogíró szemére nem takargat eléggé, pedig arc nélkül csinálja....

drpont 2008.09.06. 13:31:19

múvemáccsó! Köszi a linket, a mosószódát ki fogom próbálni! A többi tisztítási tippük is nagyon jó, a hócipőm is tele van már a boltokban kapható hiper-szuper agresszív vegyszerektől.

beavereater 2008.09.06. 14:03:03

borovi: ezen ne csodálkozz, a mi tapasztalataink szerint a mérnök-informatikus kb. annyira használható, mint a favágó-balettáncos. Magyarul: se nem mérnök, se nem informatikus. Kivétel az, amelyik ezt felismeri, és hajlandó tisztességesen megtanulni a szakmát munka közben. Már ha éppen olyan projektjeink vannak, ahol ezt meg tudjuk oldani. Viszont ha van mellette egy termelőképes informatikus jelölt is, akkor egyértelmű a választás.

Santesor 2008.09.06. 14:04:21

Mosódió, a fehér ruhákhoz (ha kell- fehérítő), öblítő helyett ecetes víz (ha illat is kell: 1-2 csepp kedved szerint való illóolaj)

Ezt ajánlom, olcsóbban kijössz és környezetkímélőbben, mint vacak mosóporokkal.

Kaktusz 2008.09.06. 14:26:33

Ajánlatom 9 kg-os TG mosópor a TESCO-ból. Ára: 1100-1200 Ft között. Nekünk bevált. Néha úgy van beárazva, hogy olcsóbb 3 db 3 kg-ost venni.

van den Vögelveide 2008.09.06. 17:15:07

borovi:

Sajnos erre nem tudok mit mondani. A környéken és a rokonságban is előfordult már ilyen...

Informatikusként egyébként most egy lámpagyártócégnél vagyok mérnök/kereskedő/általános manager/problémamegoldó
Nem informatika... valószínű nem fogok a szakmámban dolgozni, de én most szeretem ezt.

mimozka 2008.09.06. 20:19:53

van den Vögelveide

Nem volt ez a komment kesze-kusza. Akinek a szegénység, a kilátástalanság, a nyomor szele testét lelkét átjárta, mindent értett belőle és további erőt ad ahhoz, hogy van kivezető út a kacskaringós sötét erdőből. Példaértékű amit elénk tártál. Engem meghatott. Köszönöm.

gabesas 2008.09.06. 21:05:27

beavereater: mérnökinformatikuson kívül milyen informatikust ismersz? csak úgy kérdem hogy nálatok mi a divat

Humbi 2008.09.07. 14:22:27

bakker, tök sajnállak titeket. ne haragudjatok, tudom hogy nem erre van szükségetek, de akkor is.
én eljöttem otthonról, külföldre, és a legmegalázóbb történetek sem tántorítanak el attól, hogy ne menjek haza. úgy élek itt kinn, mint ahogy otthon sohasem, és a felét nem kell dolgoznom. bocs mindenkitől.
szerintem pakoljatok össze ti is, és menjetek el magyarországról. igen, fontos a haza, és itt nincs túrórudi, de az az érzés egyszerűen fantasztikus, amikor nem kell görcsölni a számlát miatt...

kontraszt 2008.09.07. 17:13:44

"Öblítőből éppen egy Sparos márkaterméket vettem, elég kiadós, az árára most nem emlékszem. "

khm ... még nem vagytok a legalján, öblítőt venni ? ... ugyanmár.

krisztina 2008.09.07. 20:12:46

Mondja mar meg nekem valaki, minek az oblito? Enanyamtol azt tanultam, oruljek neki, ha sikerul a vegyszert (mosoport) eltavolitani vizzel, minek vegyszerezzem (oblitozzem) ujra? A kerdesem nem kamu, valoban kivancsi vagyok ra. Mire jo az oblito?

akárki 2008.09.09. 12:09:36

Én dm-es denk mit öblítőt veszek, másfél liter koncentrátum 390 forint. És nagyon jó. Ebből ugye gyárthatsz négyszer ennyit.
Én ugyanebből veszek mosóport is, de az már lehet, hogy nem ilyen olcsó: 1,75 kiló 290 forint. És jó minőségű, kevés kell belőle.

Csavarhúzós 2008.09.09. 12:59:38

Teszkós folyékony mosószert ne vegyél, nálam nem vált be. A boltban kiszámoltam, hogy nem drágább, mint a por alapú, és feleségem javasolta, hogy jobb a folyékony, mert nem hagy foltot. Ellenben a mai első mosásnál annyira felhabzott, hogy jött ki a hab az automata mosógép mosószer-adagoló (felső) nyílásán. Szóval gépi mosásra alkalmatlan.

-Hogy minek az öblítő? A szálakhoz tapadt mosószer jobban kijön tőle. Alkalmas erre a célra az ecet is, és a ruha sem lesz ecetszagú, mert a többi öblítés kihozza. Azon kívül illatosít is, ezt van aki szereti, van aki nem. Az intenzív illat miatt túladagolt öblítő esetén már tényleg inkább az "újravegyszerezés" dominál.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.09. 13:17:07

Köszönöm a jó tanácsokat!

DM-es denk mit mosóport veszek, az akkor 170 HUF körül van kilója.
Már csak azért is, mert nem tudok egyedül 8 kilós mosóport hazahozni gyalog a Teszkóból. Mert ha már ott vagyok, azért vennék mást is.

Ha elfogy az öblítőm, akkor a tanácsaitok alapján nem veszek többet. Kipróbálom az illóolajat ecettel.
Ugye nem fog "olajos" foltot hagyni?

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.09.09. 13:31:28

öblítő tényleg felesleges, ha semmit sem használsz, az is okés. (mesterségesen gerjesztett igény, a gyártók elhitetik veled, hogy az szükséges.)
vízlágyító meg van mindegyik mosóporban, nem szükséges külön használni, pláne hogy tönkreteszi a mosógép műanyag alkatrészeit.
mivel én a mosópor felét-harmadát mosószódával helyettesítem, kell az öblítőféle - ecetet használok, sem ecetszag, sem mosópor, semmi nem marad. viszont a mosószódával csínján, iszonytatóan mar, ezért nem szabad csak azzal mosni, a ruhát is szétszedi, fakít, ilyenek.
viszont takarításra is egy csoda, a zsírt tutira kipucolja a konyhából, de gumikesztyű muszáj.

2008.09.11. 16:14:25

Elmégy a vegyszerboltba a József kürút 65-be , veszel 20kg mosószódát kb.4000ft , több mint egy évig elég.A tömény citromsav is jó "vízkőtelenítésre" kb 2 evőkanál 10l vízbe és állni hagyni egy éjszakát.Mindez környezetkímélő is mert létezik a természetben is

lektorka 2008.09.12. 09:17:33

Nem tudom, olvasod-e még, de anyukámtól tanultam, hogy nem marad mosószerfolt a ruhában, ha a mosóport vízben feloldva teszed a gépbe. Én ugyan mindig folyékony mosószert használok, de ha te valamiért ragaszkodsz a porhoz, ez segíthet elkerülni a mosószermaradványokat.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.12. 09:19:51

Lektorka! Még sose próbáltam folyékony mosószert! :) Köszönöm, a vízben feloldás jó ötletnek tűnik!

lektorka 2008.09.12. 12:55:47

Igazán nincs mit. Én is szegény családban nőttem fel, egyik napról a másikra éltünk, örökölt ruhákban jártuk, egyszerű és olcsó ételeket ettünk - de én eből soha-soha semmit nem érzékeltem! A szüleim találékonysága és töretlen optimizmusa pedig mindenen átsegített bennünket. Szorgalmas munkájuknak -és persze a szerencséjüknek - köszönhetően nyugdíjas éveikre megadatott nekik az anyagi biztonság, de tudom, hogy sokat tanultak a kemény évek alatt.

Virág 2008.09.20. 19:23:53

Helo!

Öblítőt felesleges használni csak egészségtelen, a lányom és én is viszketünk a legdrágább hipersenzitiv-től is, talán nem véletlen.

Jókutya 2008.09.29. 22:16:33

Még sosem jártam itt, viszont ma új mosógépet vettünk és felmerült bennem a mosóporokkal kapcsolatban egy gondolat. Környékünkön nemrég Aldi nyílt ahol valami észvesztően olcsó mosóport lehetett venni. Történt hogy edzőcipőmet lavórban egy napig áztattam ezzel a mosóporral majd körömkefével tisztítottam. Mikor kiöntöttem a vizet, a lavór alján körben a szélén ahol kicsit mélyebb, vastag krémszínű sár ült mintha agyag lett volna. Félek ilyen mosóport használni az új gépbe, viszont erősen spórolásra kényszerít az élet, ezért a Tesco-ban kapható, fent már említett szintén igen olcsó fajtát próbálom használni, de azért változatlanul aggódom, vajon milyen lerakódásokat okozhat.

drywash · http://viznelkul.hu/ 2009.05.24. 13:59:51

www.viznelkul.hu

ez is hasznos:) a felismerés várat magára, de jó lesz az!
süti beállítások módosítása