Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Pénzügyeink nyomon követése

2008.10.15. 06:00 Szegényember felesége

Seed vendégposztja a táblázatos naptármódszerről. Én ezt eddig csak fejben csináltam. De jelenleg azt a nagyon keveset, ami a rezsi és a lakbér kifizetése után marad, talán érdemes lenne nekem is lekövetnem...

Jómagam is követője vagyok a blognak, és mivel még erről a témáról nem esett szó, gondoltam felajánlom a vendégszereplésemet ezen a fontos területen. A pénzmozgásnak a követése papíron talán olyan fontos, ha nem fontosabb, mint az, hogy odafigyelve próbáljuk optimalizálni a kimenő és bejövő forintok arányát.

Sok-sok oldalt követek figyelemmel a világhálón, és 2006 őszén fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy fel kellene hagyni a fogalom nélküli költekezéssel, és új alapokra helyezni a „házi” pénzügyeimet. Nem tagadom, a szememet először Angelday Józsi nyitotta fel a hasonló témájú bejegyzésein keresztül, és a mostani rendszeremet is valamennyire az ő alapjainak köszönhetem.

A kiadások és bevételek trackelésére én is az Excelt használom, lévén itt tudom talán a legjobban optimalizálni, hogy mit, és hogyan mutasson, valamint kénytelen is vagyok ezáltal kreatívan gondolkodni, hogy azt mutassa a végére, amire szükségem van. Maga a tábla két részre van osztva, az egyik havi szinten, a másik pedig éves szinten ad tájékoztatást.

Elsőként a havi bontásról. Itt függőlegesen mennek a napok, hónaponként lezárva, de egy táblában, egymás alatt. Vízszintesen vannak a kategóriák, melyek a következők nálam, rövid leírással:
Étel-ital – ide jön minden, ami a hétköznapi kajálásokra megy el.
Albérlet, számlák – egyértelmű: lakás + rezsi
Egészségügy, higiénia – gyógyszer, orvosság, vitamin, valamint tisztító és tisztálkodási szerek
Utazás – minden, ami ezzel kapcsolatos, jegyek, bérletek
Kultúra, művelődés – színház, mozi, könyvek, stb.
Technika – bármilyen kis, vagy nagygép, számítástechnikai eszközök
Iskola, tanulás – adott esetben tandíj, tankönyvek
Ruházkodás – ruhaneműk
Szórakozás – alkoholos és dohánytermékek, egyéb belépők jönnek ide
Extra – itt a helye minden olyan kiadásnak, ami máshová nem fér bele

Mindezek mellett minden cellába, ahová érték kerül, be szoktam írni megjegyzésbe, hogy épp mire is költöttem, csak for my information. Ennél szűkebben szerintem szűrni nem érdemes, bővebben pedig nem adja meg azt, hogy pontosabban alkategóriák szerint hová megy el a pénz.

Ha ez megvan, a hónap oszlopba, a legutolsó nap alá vezetem fel mindig az adott havi fizetésemet, illetve mellé egyéb bevételeimet, és ezzel egy sorban a kiadások szummájaként pedig azt, hogy összesen mennyi ment ki; kategóriánként, és összesen. Ezzel tehát megvan az, hogy mennyi a plusz és mínusz, oszloponként külön, és egyben is.

Az éves táblázatom mindezek mellett van, ahol csak havi bontásban láthatjuk a pénzeket, mégpedig aszerint, hogy összesen mennyi jött be egy hónapban, mennyi ment ki, és egy egyszerű kivonás segítségével, hogy éppen hogy állunk abban a hónapban. Amennyiben nem csak az aktuális, hanem a globális pénzeket is szeretnénk egyből látni, érdemes a kezdéskor ezek fölé létrehozni egy „bank” elnevezésű sort, amelyben feltüntetjük az ezen felül megtakarított pénzünket. Az éves táblarészbe minden hónapban kézzel kell belinkelni az aktuális be és kifolyt összegeket, de mivel hála a technikánknak ez mindössze két cella, ez sem okoz komolyabb nehézséget.

A hónapok alatt ismét egy szummasor van, ahol látjuk, hogy zusammen mennyi jött be, ment ki, és hogy állunk éppen éves szinten. Voilá, máris megvan az első táblázatunk.
Ez volt a kisebbik nehéz, a nagyobbik az, hogy ezt lelkiismeretesen töltsük, és ne feledkezzünk el a kiadásokról. Én 100 forint szimpla érték alatt nem szoktam beleírni semmit felette pedig mehet bármi (ez max. havi 3000 mínuszt hozhat, de ennek tizede sem jön össze, hiszen egy gombóc fagyi is már többe kerül). Jó megoldás lehet mindenhonnan elhozni a blokkot, telefonba egy gyors feljegyzést készíteni, de ezt is csak az elején, mivel néhány hónap után már automatikusan megszokásból megy este otthon átgondolni, és felvezetni a táblába. És ha mindez megvan, gratulálhatunk magunknak: megtettük az első lépést a tudatos pénzköltés felé.

Első vendégírásomban ennyit gondoltam megosztani Veletek, amennyiben tetszett, a következő bejegyzésem arról fog szólni, hogy miképpen lehet ennek segítségével hosszútávon tervezni, mondjuk egy jövő évi nyaralást, vagy bármilyen nagyobb kiadást; valamint írhatok arról is, miképpen lehet a legoptimálisabban takarékoskodni.

34 komment

Címkék: vásárlás pénz spórolás pénzügyek vendégposzt

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr62714296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harcibarbi 2008.10.15. 07:48:05

"legoptimálisabban"

Ilyen szó nincs. Az 'optimális' jelentésénél fogva felsőfok.
(nem piszkálódás csak megvakulok, mikor ilyet látok)

loláb 2008.10.15. 08:07:24

Én pontosan ugyanilyen sémát alakítottam ki magamnak.

hsprod 2008.10.15. 08:30:19

háááát elég furcsa ez gyerekek.
szerintem ez csak azoknak kell, akik lépten-nyomon mindenfélét megvesznek, folyamatosan "kísérthetőek".
régen én is megpróbáltam ilyemit de hamar értelmetlennek találtam.
1, attól nem marad több pénzed, ha felírod mennyit költöttél
2, ha mindenfélét megveszel, úgyis elmegy bármennyi pénzed is legyen
3, ha nem veszel meg minden butaságot, akkor nagy valószínűséggel marad valamennyi pénzed
4, amit meg kell venni, azt úgyis meg fogod venni

többet nincs időm kiötölni :-)

szép napot

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.15. 09:00:45

Túl van bonyolítva :-D
Amikor először lett fizetésem, (ez februárban volt), megfogadtam, hogy év végéig mindent lekövetek. Vettem egy határidőnaplót, és eltettem minden blokkot. Esténként az adott napra forintra beírtam, mit vettem és mennyiért, mennyit vettem le automatából, mennyit fizettem kártyával, mennyi a maradék kápém és számlapénzem, és a laphoz hozzátűztem a blokkokat. Év végére szegény napló már úgy fel volt dagadva, hogy majdnem körbeért, de működött a dolog.
Lehet, hogy jövőre is megcsinálom.

lóláb 2008.10.15. 09:09:40

Azért fogsz tudni spórolni ezzel, mert látod hó közben, hogy eddig x ft-t költöttél, ami múlt hónapban elég volt 25.éig, de ma még csak 13.a van. Tehát sokkal nagyobb a presszió azirányban, hogy ne vegyél meg minden szart, mert már eddig is sokat költöttél.
Meg pontosan látod, hogy egy hónapban mennyit takaritasz meg, vagy mennyivel költesz többet, és mennyit kell visszapótolni.
Önamgában ez se old meg semmit, de a tudatos pénzköltséhez hasznos fontos egy ilyen rendszer.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.15. 09:15:40

Természetesen mem idén februárban, hanem egy februári hónapban, bocs.

Norka 2008.10.15. 09:28:16

Sziasztok!

Én is hasonlóan követem nyomon a kiadásaimat és bevételeimet excel-ben.
Biztos van, akinek nem fontos, hogy leírja a kiadásait, de én olyan fajta vagyok, hogy jobban odafigyelek, és kevesebbet költök ha este írásban be kell számolni róla (persze csak saját magamnak).

Az én kategóriáim:

Kiadások, három nagy csoportba osztva:
1) Törlesztőrészletek (2 féle banki törlesztés)
2) Rezsiköltségek (villany, gáz, távhő, víz, közös ktg., telefon, bkv-bérlet)
3) Mindenmás (kaja, ruha-cipő, higiénia, patika, utazás, lakás, banki ktg, ajándék, egyéb)

A bevételeim 10%-át mindig félrerakom mint „vésztartalék”, és további 10-20 %-ot rakok félre egyéb takarékossági célból.

Minden hónapban készítek egy egyedi mutatószámot, hogy a rezsi+mindenmás kiadásaim összege a mindenkori minimálbér hány %-a.

Valamint egy külön munkalapon vezetem a havi megtakarításokat, melyik hónapban mennyi jött össze.

Az egészet azért kezdtem el, mert elég nagy bankkártya adósságom volt (250E) amiből nehezen tudtam kikeveredni, mert amikor megjött a fizetésem, még mindig mínuszban voltam, szóval folyamatosan a bank pénzéből éltem. Ez elég nagy kamatköltségekkel járt. 5 hónap alatt sikerült pozitívba jönnöm, amikor elkeztem felírni a kiadásaimat.

A legnagyobb haszon viszont nem az adósság leküzdése volt, hanem hogy megtanultam takarékoskodni, és amióta pozitívban vagyok, azóta is kevesebbet költök. És sokkal nyugodtabban alszom.

N

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2008.10.15. 09:38:45

hsprod: ez főleg arra jó, hogy utolag visszanezd, mire mennyi ment el, ha irrealisan sok, tudjal belole visszavenni, illetve ha elore akarsz tervezni, akkor az atlagot jol mutatja, h mivel szamolhatsz

Az is tény, hogy ettol effektive nem lesz tobb penzed, de ha ott latod magad elott mindig a nyers tenyeket leirva, ketszer is meggondolod, hogy mit és miért veszel =)

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2008.10.15. 09:42:42

Céadaoin - és ahol nem adtak blokkot, vagy rogton ki is dobták mihelyst kiadta a gép? =P

Robin 2008.10.15. 09:54:21

Norka 2008.10.15. 09:28:16
nem egészen értem, ha minuszban voltál minek a 10-20%-át tetted félre? vagy ez már most van, miután megszabadultál a negatív egyenlegtől?

Milyen jó kis háztartási napló kerülne ki a nyilvántartásaitokból - kár hogy nem ti adtok adatot a kshnak :)

Norka 2008.10.15. 10:11:28

Igen, amíg ki nem kerültem a mínuszból, addig az adósság leküzdésére ment a havi megtakarítás.
Amióta pozitívban vagyok, azóta tudok félrerakni.

Páratlanka 2008.10.15. 10:27:25

Tetszik ez az ötlet, ki fogom próbálni! Mindig is szerettem volna egyben látni a kiadásaim a bevétellel szemben. A számlák elrakása nem vezetett sehova, soha nem számoltam össze hónap végén.

Macs 2008.10.15. 10:36:47

Norka,

yesss! Gratulálok. Kitaláltad a megoldást és végigcsináltad. Éppen ez a lényege a költségvetés vezetésének, nem azért csinálja az ember, hogy legyen mivel eltölteni az estéit. :)
És a havi 10%+x tartalékhoz is gratula, ez a módszer a későbbiekben is sokat fog segíteni.
Olyan jó ilyeneket is olvasni. :)

Norka 2008.10.15. 10:44:43

Macs
Köszönöm, kedves vagy.

lóláb 2008.10.15. 11:00:59

Érdemes a megtakarításokat is ketté bontani:
Kell képezni egy olyan "alapot" amelyet a nem rendszeres költésekre rak félre az ember, ez legyen kb félhavi-egyhavi fizu. Ezt érdemes olyan módon fialtatni, ahol nincs árfolyamkockázat, illetve azonnal mozgósítható (pl.: rövid távú ismétlődő betét). Ekkor kellően "likvid" ez a része a megtakarításnak, de ugyanakkor valami hozama van. Ha fel KELL törni a betétet, valami nemvárt kiadás miatt, hát Istenem, megteszi az ember, de pl egy új pár cipő vásárlása miatt nem fogsz hozzányúlni. Ez sose legyen több, mint a kezdetkor meghatározott összeg, ha az ügyes gazdálkodásunk miatt meghaladja az előre elhatározott összeget, akkor a többletet át kell rakni a másik csoportba, ami pedig:

A másik része az összes többi megtakarított pénz, amit vagy valami céllal gyűjtünk (autó, lakás, stb...), vagy nem akarjuk a közeljövőben elkölteni. Ennek már lehet kevésbé "likvid" befektetés formát választani, mint pl. befektetési jegyek, vagy hosszabb távú lekötések (ezek kamata meghaladja a rövid távúét), részvények, deviza, stb...Persze minden ilyen hosszabb távú befektetési döntés elött érdemes gondolkozni egy kicsit, illetve szakember segítségét kérni.

Robin 2008.10.15. 12:07:56

Ez szép és jó, de az is kell hozzá, hogy legyen ilyen félretehető összeg. Az sem baj, ha valakinek van 'háttérországa' minden eshetőségre - akinek nincs, az időnként rizikós dolgokat is bevállal, mert nem tehet mást. Mindig úgy tartottam, hogy nincsenek nagy igényeim, nem keresem betegre magam, és talán szegény sem vagyok igazán - de jó ideje nem fér bele a költségvetésembe, hogy ilyen módon takarítsak meg. Amig még volt megtakarításom, akkor 1-3 hónapnyi fix kiadás összege volt, amit igyekeztem megtartani. Most valahogy minden beruházás a végére többe kerül, mint előre látható tervezhető volt, és ilyenkor igyekszem minél előbb talpra állni, hát nem mindig egyszerű a feladat. Mert a mester, ha ad is árajánlatot, munka közben is kiderülhet, hogy van amit akkor gyorsabb, olcsóbb megcsináltatni, de eredetileg nem gondoltam rá. Pedig azt se mondhatom, hogy teljesen kezdő vagyok! :) Igy aztán vannak nehezebb időszakok, meg könnyebbek. A mostani tél a nehezek közül valónak ígérkezik.
Azért kíváncsi lennék, vajon annak mit javasoltok, aki adósságspirálba kerül, mert ne adj isten megszűnik a munkahelye, de még van jövedelme, csak sokkal kevesebb - és ebből is meg kell élnie - félretennivaló már nincs. A barátnőm ilyen. Nyugdíjkorhatáron - munkát találni nagyon nehéz, és komolyabb fizikai munkára sem képes mindenki. Ő mihez kezdjen?

lóláb 2008.10.15. 14:36:23

Azt hiszem annak, akinek hirtelen sokkal kevesebből kell megélnie, a következő dolgokon tud spórolni:

utazás: kocsi helyett bkv vagy bringa, esetleg átmenetileg bliccelni is lehet (tudom, az is lopás)
minusz 8-10 eft

telekommunkiáció: internet, kábeltv lemondható, a mobilköltségeken is lehet csökkenteni pl feltöltőkártyás előfizetés vásárlásával
minusz 5-15 eft

rezsi:
Villanyon lehet spórolni lekapcsolható elosztókkal, magasabb hőfokra állított, vagy (kölcsönkért) kissebb hűtőgéppel (ha csak olyan kaja van benne, amit egy napon belül megeszünk, akkor nyugodtan lehet +5C a hütő, nem kell 0C-re hűteni) és a standby funkció kiiktatásával
Gáz: alacsonyabb hőfokra állított radiátorok, ha van lehetőség, akkor (kölcsönkért) vegyes tüzelésű kazánok alkalmazásával
minusz 3-5 eft

Kaja: érdemes bevásárlólistára írni a szükséges dolgokat, és azt betartva vásárolni, mivel így elkerüljük az "elcsábulást", valamint hipermarketekbe intézni a bevásárlást.
Ha dolgozunk, akkor lehet vinni is az ebédet, nem kell rendelni, és mindenképpen érdemes több napra főzni (idő, és energiahatékony, valamint a hozzávalók sem kerülnek arányosan többe)

Különben van egy olyan elműs oldal, ahol energiaspórolási tippeket adnak.

Persze ezek a trükkök is csak akkor működnek, ha van honnan lefaragni, de nullára nem lehet levinni a költségeket.

Hazsika 2008.10.15. 15:05:24

Bazz sok a duma tölsd fel üresen az xlst

meseanyu · http://jokonyvek.blog.hu 2008.10.15. 15:11:07

Mivel a férjem kontrollerként keresi a betevőt, nálunk már évek óta excell táblákban szerepelnek a mi pénzügyeink is. Először óckodtam tőle (bölcsész vagyok :-), mindig hiányom volt, nem tudtam mire költöttem a pénzt, aztán beleszoktam, és már látom, hogy hasznos.

Kr 2008.10.15. 15:14:09

Nekem is van egy ilyen táblázatom, csak egy kicsit egyszerűbb kategóriákkal. Én azt tapasztaltam, hogy ha túl bonyolult a táblázat, akkor sok időt vesz el, és ez hamar elveheti a kedvét az embernek az egésztől. Ha viszont túl egyszerű, akkor pedig nehéz belőle levonni a tanulságot.
Én a fix kiadásokat nem részletezem, de az egyéb kiadásokat a hónap végén összeírom egy listába, amiből kitűnik, hogy mi volt felesleges abban a hónapban.
Például így szoktam le a női magazinok (amiket úgysincs időm végigolvasni), és a DVD-filmek (amiket nincs időm megnézni) vásárlásáról.

loláb 2008.10.15. 15:25:46

Akkor ez ezek szerint szakmai ártalom...

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2008.10.15. 15:52:43

Hazsika - otthonrol feldobhatom, ha van rá igény!

KiNG 2008.10.15. 22:09:54

Sokkal jobb a bevételeidet/kiadásaidat egy ingyenes pénzmenedzselő szoftverrel nyilvántartani, pl. ezzel:

www.mechcad.net/downloads/AceMoneyLiteSetup.exe

Robin 2008.10.16. 00:41:24

lóláb 2008.10.15. 14:36:23
utazás - akinek kedvezményes éves bérlete van, annak ez nem lenne jó megtakarítás, meg egyáltalán...
internet előfizetés - le lehet mondani, de ez azzal is jár, hogy megszűnik az e-mail cím, és nem érhetik el az embert ezen, tehát ha valaki épp munkát hozna, akkor bukta van - visszatérve pedig nincs garancia, hogy újra visszakapjuk a régi címet. (ja és a barátaink sem érnek el) Főleg, ha valakinek még ketyeg a hűségideje, a nekem spec. kártyás a mobilom -> ez is kilőve
rezsi - a villanyt hiába spórolgatnám, a diktálás utáni számításnak van átfutási ideje, mivel elég újak a gépeim, és nagyon figyeltem az energiafelhasználásra, ezen sem tudok túl sokat megspórolni, legfeljebb még jobban igyekezhetek a mosógépbe az együttmoshatókat összegyűjteni, hogy ne félprogram menjen.
a gáznál egyenlőre túl nagy beruházást igényelne a megtakarítás, mivel egy lakótelepi lakásban az is átalány
Kaja: annak akinek spéci diétát kell (mert muszáj) tartani, az a mennyiségen tud spórolni. Mivel még fogynom kell, ez nem gond. A főzés sem minden esetben olcsóbb, főleg, ha nincs több gyerek és éhes, vacsorára váró pár.
Hja, na igen, el is lehet költözni, de az sem megy egyik pillanatról a másikra, és akkor ott az újabb hitel, ügyintézés, és a lakás berendezése, mert többnyire ami jó itt az nem fér el ott...

Kr 2008.10.15. 15:14:09
nekem ehhez nem kellett táblázat, sőt a tv-műsorújságot is ugyanazzal a lendülettel mondtam le, a napilappal együtt. A net ezt is megoldja. DVD-ből meg kizárólag az extraakciósat (200,-ft/db) szoktam venni, de azt se túl gyakran, mostanában azt sem, van épp elég.

tudom jobban kellett volna tervezni, vagy beletörődni abba, hogy majd jövőre csináltatom az adott szakipari munkát, igaz, akkor eleve többe kerül majd, és mivel a hiánya miatt nő a baj, ezért is többe kerül.

Azért szívesen venném, ha még tudnátok megtakarítási ötleteket mondani, hátha van olyan, amit még nem használok.

loláb 2008.10.16. 08:26:23

The King & Kinga:

van ebből...khm....elérhető verzió, ami képes több számlát is kezelni? mert az ingyenes csak egy számlát tud. teccik...

KiNG 2008.10.16. 10:09:43

lóláb, azt nem tudom, van -e.
Viszont itt egy másik, ami professzionálisabb, viszont angol nyelvű:
www.codelathe.com/mmex/mmex_download.php

loláb 2008.10.17. 09:23:53

Nekem az első verzió jobban tetszik, mert abban többféle számlatípus van (bankszla, hitelszla, kpszámla, megtakarítási szla, stb...persze lehet, hogy a másodikban is megvannak ezek, csak még nem jöttem rá, hogy hol), ráadásul pont annyira magyar, mint a msáodik, azaz a súgót kivéve minden magyar. Bár a másodikban a "vagyon"-rész az jó.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu 2008.10.20. 12:47:28

Linux híveknek van gnucash:

www.gnucash.org/

Valszeg alapból benne van a legtöbb Linux disztribúcióban. A SUSE-ban biztosan.

lilabirka 2008.10.20. 14:31:47

Jaj, én el sem tudom mondani, milyen boldog vagyok, hogy magyarokat látok ilyen témáról fórumozni... Azt mondják, hogy a magyar háztartások pénzügyi tervezései, megtakarításai - JÖVEDELEMSZINNTŐL FÜGGETLENÜL, egyszerűen, mint szokás - katasztrofálisak. Nem csoda: a II. világháborúig tanítottak ilyesmit az iskolában, onnantól nem. És mennyi jó ötlet! És milyen régóta keresek ilyen szoftvert (az Excel nagyon rossz a szűrésekben, az Accesst meg nem bírom megtanulni)! Köszi mindenkinek!

Aki pedig nem hiszi, hogy szükség van háztartási költségvetésre - tudod, miért kell? Például azért, hogy a tavaly karácsonyihoz hasonló bankreklámokon, amik azt bizonygatják, hogy a személyi hitellel te jársz jól, és a te érdeked - csak nevethess egy szép nagyot. (0 mínusz valami az kisebb, mint 0. A türelmi idő után is. De látva a csillogást, sokan ezt elfelejtve elcsábulnak.) Persze idén karácsonykor Magyarországon nem lesz ilyen gond, az szinte biztos!...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.30. 06:43:47

Ma fillérre le fogom nullázni a számlámat (elseje-másodika hétvége, a fizetés csak utána jön, viszont a lakáshitel ilyenkor az _előtte való utolsó munkanapon_ esedékes, (grrrrrr b+) ami egy hónapban most két törlesztőt jelent), úgyhogy az élet napos oldalát nézve asszem, kihasználom az alkalmat, és novembertől újrakezdem a bevételek-kiadások pontos, számlákkal dokumentált vezetését...
Valaki velem tart, mint a közös fogyókúráknál? :-D

harcibarbi 2008.10.30. 08:32:12

De fogyi, te nem kapsz bankszámlakivonatot?... Ott minden bevéltel-kiadás rajta van.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.30. 11:45:19

Harcibarbi, részint nem kapok, letiltottam, (papírtakarékosság - naponta meg tudom nézni a neten) részint csak az volna rajta, hogy itt és itt vásároltam ennyiért és ennyiért (vagy vettem fel pénzt, stb.), az már nincs rajta, hogy épp mit vettem - tegnapi kenyeret-e vagy aszú bort - amit viszont felírva időnként súlyosan szembe tudok sülni a saját fogyasztási szokásaimmal. :-)

degec 2008.10.30. 14:53:19

Céadaoin · iterum.blog.hu 2008.10.30. 06:43:47

En belefaradtam, a nyomonkovetesbe.
Csak a legszuksegesebb dolgokat veszem meg + plusz egy ket extra dolog, de arrol meg nem vagyok hajlando lemondani (illetve nem szukseges)

Mielott veszek vmit, veggigondolom hogy kell-e vagy nem, ha kell akkor tokmindegy nem?
Ha nem akkor meg nem kell megvenni.

Ez olyan mint regen neztem mennyit fogyasztanak az autoim, de rajottem, hiaba nezem, ettol meg nem hasznalom kevesebbet a kocsit.

Azzal lehet sporolni, ha foloslegesen nem ulok autoba...
( meg egyenlore nem volt olyan szitu, hogy gyalog menjek :-PP)

A lustasagrol nem akarok lemondani, viszont megprobalom ugy szervezni a dolgokat terben es idoben, hogy a legkevesebbet kelljen hasznalni..
süti beállítások módosítása