Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Stoppolás

2008.10.09. 12:00 Szegényember felesége

Gyűlnek a gyanúsan kopó zoknik, amiket még most meg lehetne stoppolni, de még sosem álltam neki. Annyit tudok, hogy villanykörtére kell húzni, és keresztben öltögetni. Próbáltam keresni a neten valami leírást, de nem találtam.

Régebben félévente átnéztem az összes zoknit, és ment a kukába, amit már ciki volt vendégségben hordani. Ez volt a mérce.

Holnap este rászánom magam a zokni stoppolásra.

52 komment

Címkék: zokni öltözködés varrás stoppolás

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr44704068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.10.09. 12:13:03

utoljára 30 éve, az úgynevezett háztartástan órán (gyakorlati foglalkozás lányoknak, amíg a fiúk fúrtak és faragtak) tanultam stoppolni

van itthon stoppolófám, igazi antik darab.

érdekes, nekem elsőre sikerült:

wool-n-wood.blogspot.com/2008/05/zoknistoppols-filozfija.html

egy videón meg is nézheted

Mária 2008.10.09. 13:21:53

Viccelsz? EZT most már tényleg nem hiszem el :)))

Utána majd arról lesz poszt, hogyan kell a lyukas könyökű pulóvert megstoppolni, meg a kikopott fenekű nadrág ülepére foltot varrni :)))

Páratlanka 2008.10.09. 13:24:02

Mária:
Vagy ha télen újságpapírba tekered a lábad és úgy bújsz a cipőbe akkor kevésbé fázik majd! A hajléktalanok is így csinálják.

Mária 2008.10.09. 13:25:47

Meg zacsit a cipőre, hogy ne folyjon be a hólé a lyukakon :)

missparker 2008.10.09. 13:31:09

Na, megint valami szánalmas... Egy db jó minőségű zokni 230 Ft (ez már pamut, férjecském rettenetesen érzékeny a műszálra). Ha kikopik, akkor egyet mondjuk fél óra alatt stoppolsz meg, az órabéred meg 450 Ft a nacsasszonynál... Számolj.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.09. 13:33:37

Mária, nem szorulnék rá, hogy javítgassam a holmijainkat, de szeretek varrogatni, és igen, tudok stoppolni meg hímezni is. Kötni-horgolni nem, sajnos. Film vagy hangoskönyv mellett szoktam bugyit-melltartót-gatyát javítgatni, repedt farmerből zsebes tárolót alakítani, ócska pólókból párnahengert az ablakba, effélék.
Azon a valóban minimális pénzen túl, amit megspórolsz vele, ott van az is, hogy magad csinálod, hogy meg tudod csinálni.
Munka öröme...?

mamapicilánya 2008.10.09. 13:36:57

pazarló népség! kidobnátok a zoknit amit meg lehet stoppolni?

szerintem meg fel kell fejteni az egészet és újra kell kötni:)))

Páratlanka 2008.10.09. 13:41:15

mamapicilánya:
Próbálkoztam vele, de nem tudtam sehogyse belekötni hogy Adios és így már nem az igazi! :)))

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.09. 13:53:56

Pedig a belekötés mesterei járnak ám egyébként ide :-P :-D

DEGEC 2008.10.09. 13:55:25

tisztazzun mar valamit, Céadaoin ·az szegenyasszony-e?

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.09. 13:58:36

Degec:
Nem :-)
de úgyse fogod ennyiből elhinni, hm?
Negatív állítást meg nem lehet bizonyítani :-)

DEGEC 2008.10.09. 13:58:55

bar a Céadaoin blogjan szf az egyetlen kommentelo, vagy O ott csak egy kamukommentelo????

DEGEC 2008.10.09. 13:59:49

:-DDDD

de mitol zold a kommented?
en is akarok zolden kommentelni!!!

Mária 2008.10.09. 14:01:17

Én rózsaszín hátteret kérek, mert ma rózsaszínben látom a világot :)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.09. 14:01:53

Degec, eddig ő az egyetlen, aki az első körülpillantás után nem menekült el onnan. :-D
Zöld meg azért vagyok, mert moderátori jogaim vannak itt is. Lásd: Bréking nyúz poszt :-D

Páratlanka 2008.10.09. 14:03:02

DEGEC:
Azért zöld neki mert sok spenótot evett! Na jó nemis :) Szóval azért mert SzF moderátori státusszal látta el. Asszem.

cicc 2008.10.09. 14:04:40

Tudod te, hogy mi a szegénység? Ettél már hónapokig zsíros kenyeret - sóval? Mert nem volt más? Hozzá kellemes csapvíz, bon apétit. És akkor még örülhetsz, mert volt mit enni, meg volt hol.

Nincs kolbászból a kerítés, szokd meg, vagy változtass rajt.

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.10.09. 14:07:16

DEGEC:

komolyan moderátor akarsz lenni itt? :) Mert akkor bezöldíthetlek, csak mindenki rád fogja fogni, hogy te vagyok én! :D

DEGEC 2008.10.09. 14:09:24

cicc 2008.10.09. 14:04:40

amugy te ettel?????

nem bantaskent , henem csak ugy kerdezem...

mondjuk ha igaz az osszeeskuves elmeletem, akkor szf maganak adott moderatori jogot:-P
gondolom mert megbizik magaban...

csak azert jutott eszembe mert mintha szf neveben valaszolt volna..legalabbis nekem ugy tunt..

en nem kapok vmi jogot????
lehetne kek a hatterem...

DEGEC 2008.10.09. 14:13:49

tenyleg, ugyelni kell a laccatra...


de ha van itt valaki aki tenyleg evett egy honapig zsirosdeszkat az szoljon.....
lenne par kerdesem..

vagy ezexerint m.o-on csak divat/all szegenyek vannak???

cicc 2008.10.09. 14:19:50

Ettem, szar volt. 2 hónapig éltem kb 20-ból, abból ment még le a havi 6 koli. Jót tett az alakomnak ;)

Ismerősöm félig afrikai, mesélte, hogy gyerekkorában egyszer evett húst (betévedt egy mókus az iskolaudvarra). Valahogy őt sose hallom siránkozni.

Persze szar, ha az ember nem tud megvenni mindent, amit szeretne.

cicc 2008.10.09. 14:26:09

De az se volt igazán szegénység... Fűtötték a kollégiumot, volt meleg víz is. Ez a májkrémes-zsíroskenyeres móka meg addig ment, amíg be nem futott az első ösztöndíj (~november).

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy kb. hetente egyszer valamelyik csoporttárs hozzám vágott egy szendvicset.

A kellemetlen az benne, hogy akármennyi kenyeret eszel, az éhségérzet marad...

DEGEC 2008.10.09. 14:43:02

jaaaaaaaa csak ket honapig voltal szegeny????

azt en inkabb atmeneti allapotnak neveznem..

de en az ilyeneket se tudom sajnalni ket okbol.

1. vannak diakmunakak stb...
2. ami nem ol meg erosit, javadra valik a kesobbiek soaran...pl nem tobod ki az etelt stb...
tudsz ertekelni kissebb dolgokat stb...

persze az ember gyarlo...sajnos neha magunkon en is eszreveszem, es mindig tobb es tobb kell ujabb celok stb... pl, laktunk laberletbe...
de jo lenne egy sajat lakas.....meg ha csak egy garzon akkor is, de jo lenne egy 1.5 szobas erkellyel...kint ucsorogni stb... de jo lenne kert...
most meg mar neha teher lenyirni a fuvet...es gondolkozo, hogy de jo lenne egy barany aki lelegeli, de kene valami ami a barany bogyoit osssze is takaritja:-PP

a szegenyseg relativ, mihez kepest..mert a szarnak ugye nincs also hatara....

igazabol en sem ertem mi a celja a blognak...

mert eddig tul sok penzmegtakaritasi tanacs nem hangzott el, mert itt van pl a mai post.
ez a stoppolas, szerintem adott hogy aki epp ehenhalni keszul, az nem dobja ki a zoknit, es vesz ujat hanem megvarrja vagy ha nem akkor jar lyukas zokniba, es ha vendegsegbe megy akkor vesz fel egy olyat ami nem lyukas..
erre szerintem valahogy az elet rakenyszerit....
ha meg valaki nm tud rakenyszerulni jozan paraszti esszel..akkor........
szal szerintem ez egy nem tul hasznos tanacs...

sokkal fontosabbnak tartanam ha az ertelmisegiak arrol irnanak, hogy pl: ez a hitelvalsag milyen kovetkezmenyekkel fog jarni, mire keszuljenek fel a nem ertelmisegi szegenyek a kozeljovoben..
mert ez vmilyen formaban mindenkit erint szerintem..mi lesz a lakashitelekkel????..stb..
hasznosabbnak ereznem mint hogy ecettel takaritsunk stb...

Jocó 2008.10.09. 14:43:18

Lehet tényleg röhejesnek hangzik így manapság a mókushusiról meg zsírosdeszkáról, száraz kifliről meg hasonlókrül beszélni, de szerintem az eléggé egyértelműen látszik, hogy a fogyasztói társadalmat jelenlegi formájában lehetetlen fenntartani. Előbb-utóbb valami rá fog kényszeríteni minket arra, hogy egy kicsit visszalépjünk ettől a jelenlegi fogyasztási-pazarlási szinttől. vagy gazdasági válság, vagy környezeti gebasz, vagy ha egyik sem, akkor csak az olaj meg a gáz fogy el, szóval én egész biztos vagyok benne hogy lesz még itt igazi szegénység meg fogcsikorgatás :))

Balance Of Power 2008.10.09. 14:56:38

cicc, mikor volt ez? Nem mindegy, hogy 2 vagy 10 eve.

Lemúr Miki · http://lemurmiki.wordpress.com 2008.10.09. 15:01:32

Nekem külön fiókban vannak a normál zoknijaim, amiket hétköznap hordok, és egy másikban a nem lyukasak, amiket akkor veszek fel, ha vendégségbe készülök. :)

Egyébként meg ha a Világbank elnökének jó volt a lyukas zokni, akkor minek felvágni?

Balance Of Power 2008.10.09. 15:07:57

A hitelvalsag ellenszere nem az, ha mindenki fizeti a hitelet?

Jocó 2008.10.09. 15:15:38

De. Csak az nem fogja fizetni a hitelét, aki a hitelválság miatt megroppanó vállalata elbocsát. Szóval a folyamat önmagát generálja, ettől válság a válság.

DEGEC 2008.10.09. 15:26:23

Balance Of Power 2008.10.09. 15:07:57


nem azt mondam hogy a bolcseszeknek kell megoldani, de valami elmelkedest lehetne irni, hogy mik varhatoak...mi lesz ha nalunk is bedolnek a lakashitelek, mi is megyunk satorba meg kombi autokba lakni mint amerikaban?
ha fizeti valaki a hetelt, attol meg elvesztheti a lakasat??????????

milyen reszvenyt ne vegyenek/vagy vegyenek a szegenyek..stb...

gondolom azert tanultak eveken keresztul hogy nagyobb szelesebb latokorrel rendelkezzenek...

mert haol verni kell az embernek a mellet ott mindenki ertelmisegi..mert ciki nem annak lenni, es akinek ningy 4 doplomaja az is nnak gondolja magat..mert miert ne??

vagy ilyenkor is a bolcseszek zon gondolkoznak hogy hogy kene bolcseszmunkat talalni????

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.10.09. 15:34:11

villanykorten stoppolni? esetleg merokanalat akartal irni
egy bolcsesz ennyire gyakorlatlan?

DEGEC! par eve /8-10/ volt, hogy 'zsirosdeszka' dietan voltunk a ferjemmel. De megerte. Ma sem tennek maskepp. /heti menu; paprikas krumpli, krumplis teszta, lecso, sztrapacska, bundas kenyer, ilyenek/

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.09. 15:35:02

DEGEC:
hitelvalsag.blog.hu
hm? :-)

DEGEC 2008.10.09. 15:45:01

Céadaoin · iterum.blog.hu 2008.10.09. 15:35:02

nem azt mondtam, hogy ha guglizom, akkor nem talalok hireket a hetelvalsaggal kapcsolatban...
raadasul amit linkelten a kommentek kozt nincs nagy vita kibontakozoban....henem hogy ez a problema esetleg fontosabb lehet mint a lyukas zokni...
de mindegy....

ne szólj hozzám! 2008.10.09. 15:34:11

tartosan??????

Balance Of Power 2008.10.09. 16:13:32

Degec: nem tudom, most sem ertem teljesen az egesz jelenseget, de ugy gondolom, hogy ha fizeted, amit kell, baj nem lehet belole. Az USA valsag epp abbol indult ki, hogy boldog-boldogtalannak 3 hitelkartyaja-2 lakas/hazhitele (auto talan nem, mert az odaadt olcsobb) es esz nelkul koltekezett. A bankok meg mar nem tudtak hogy alaigerni egymasnak, hogy tobb es tobb ugyfeluk legyen. Legalabbis igy ertelmezem, lehet, hogy hulyeseg.
Szoval ott volt a tulkinalat es az, hogy ott sem mindenki a takaroja vegeig nyujtozkodott. Mondjuk azok szerencsesek, akiknek nincs a nyakan 35 evig lakashitel, mert az valsag nelkul is eleg kemeny...

cicc 2008.10.09. 16:20:50

Balance Of Power: 2003-ban. Kb. 20 forint volt a csíkos májkrém, a minimálbér meg 50 körül. A sztori hozzá csak annyi, hogy a koliban ellopták a tárcámat ősz elején, benne a félévkezdéshez a pénz, meg az irataim. Buli volt.

A létminimum alatt pedig nincs internet, meg mobil-előfizetés.

DEGEC: valahogy biztos lehet bírni ezt tovább is, én majd' megbolondultam a végére. Azért elég szar mindig éhesnek (és ezért fáradtnak) lenni. Sokat kibír az ember, ha muszáj.

Szerintem van valahol egy lélektani határ. Éhezni gáz, de kaját kutyerálni ismerősöktől nagyobb. Aztán egyszer csak máshogy gondolja az ember. Önbecsülés-nullázásra sem utolsó...

Válság: most az van nyakig a kakiban, aki határidősözött (annak meg úgy kell).

Balance Of Power 2008.10.09. 16:25:03

határidősözött

Mit csinalt?

cicc 2008.10.09. 16:31:26

Képzeld el, mi lenne, ha Magyarországon majd mindenki kapna annyi hitelt, hogy kertes házat vehessen magának kovácsoltvas kerítéssel. Jó sokan vennének is, mert ugye a csapból is az folyna, hogy nem ember, ki panelban lak. hitel persze jelzálog lenne, felbecsülnék a házat, amiben laksz, az lenne a fedezet.

Szépen mennének felfele a lakásárak, mert ugye sok vevő van, ki fizet többet? Csakhogy egy 20 millából felhúzott kecó nem ér 30-at, pláne, ha már beköltöztél (nem új).

Jönne a bank, hogy újra felmérik a házad értékét (apró betűs rész), és azt mondanák, hogy a 30 milla hiteledre van 20 milla fedezeted, ciki van.

Az emberek buknak, mert lesznek, akik elveszítik a házukat (nem bírják a törlesztést). A bankok buknak, mert 20 millát ér a ház, vagy talán már csak 15öt, és 30 a hitel. A bankok keresztbe-hosszába hiteleznek egymásnak, és mindenki jól megijed, és kiveszi a pénzét mindenhonnan, hogy a párna alá dugdossa. És egyszer csak a sor végén álló (akiről senki, még ő maga se tudja, hogy ő van a sor végén) azt veszi észre, hogy üres a zsebe, csőd.

Erre a többiek még jobban megijednek, még jobban próbálják visszaszerezni a pénzüket, öngerjesztő a folyamat.

A válság lényegében pánik afölött, hogy mindenki tudja, hogy valakit picsán fognak rúgni, csak senki nem tudja, kit, és erre jól ráparáznak.

Persze ettől a tudattól nem lesz jobb annak, aki megszívja.

Ne tessenek határidős tőzsdézni, és nem lesz nagy baj.

Balance Of Power 2008.10.09. 16:43:40

Igen, de ezek mind virtualis penzek, nem?
Masfelol: a nagy tobbseg azert fizeti a hiteleit. Mert azert a BAR-lista nem vicc.

MadamRekamé 2008.10.09. 17:05:15


Tegnap azt gondoltam megmentem az OTP-t, de gyanítom nem fognak nekem 9db részvényt eladni ennyi felszabadítható készpénzem lenne :((

MadamRekamé 2008.10.09. 17:07:32

Tegnap azt gondolom megmentem az OTP-t, de gondolom nem fognak nekem 9db részvényt eladni amennyi felszabadítható készpénzem van:((

cicc 2008.10.09. 17:33:31

Aki nem fizet, az nem heccből nem fizet. Ha 30 milla hiteled van 20 milla fedezettel, a bank módosíthatja a havi törlesztődet. Lehet, hogy az új havi részlet elviszi a fizud kétharmadát. Vagy az egészet. Vagy még többet.

Mit értesz virtuális pénzen? Nincs annyi papíron létező pénz már régóta, mint amennyivel a bankok számolnak. Felesleges és költséges lenne. Arany fedezet meg egyáltalán nincs már. Költséges lenne.

Nagyot bukni magyar viszonylatban kétféleképp lehet:
1. csődbe megy vagy létszámleépít a céged, és lapátra tesznek
2. határidős tőzsdézel az 50 millióddal, ahelyett, hogy befektetési jegyet vagy valami tisztes részvényt vennél, na ezzel csúnyán el lehet adósodni, ha nincs észnél az ember

Kicsit meg mindenki bukik. Kipukkant a lufi, ki fog derülni, hogy nincs kolbászból a kerítés.

cicc 2008.10.09. 17:35:24

MadamRekamé: vehetsz annyit is :) Csak vicces lesz az év végén adózásnál a ~3 fillér árfolyamnyereséged :D :D :D

loláb 2008.10.09. 20:02:01

Üdvözlöm Önöket,Tömör professzor vagyok. Engedjék meg, hogy pár szóban összefoglaljam a hitelválságot:

Az USAban kb 6-8 éve rendkívül alacsonyak voltak a kamatok, 1.25-2%. Ennek az lett az eredménye, hogy boldog-boldogtalan hitelre vett lakást, házat (ez, hogy az emberek 80%-a saját lakásban lakik nálunk fejlettebb országban nem jellemző), rengetegen azért, hogy kiadják. Azaz eleve úgy vették fel a hitelt, hogy tudták, a fizetésükből nem képesek sokáig fizetni a törlesztést. Ez az élénkülő kereslet ingatlanáremelkedést okozott, valamint azt, hogy a bankok kihelyezték minden forrásukat. A hitelfelvételi kedv töretlen volt, ezt finanszírozandó a bankok kibocsájtottak olyan befektetési jegyeket, amelyek fedezete a kihelyezett hitel volt.
Az ingatlanok árának növekedése azt eredményezte, hogy lehetővé vált a meglévő hitelek mellé újabb hitelekkel (autó, utazás, plazmatv, stb...) beterhelni az ingatlant, amivel rendkívül sokan éltek is. Ezeknek az új hiteleknek a forrása(mivel a bankoknál felhalmozott betétállományt már kihelyezték a bankok) döntően a korábban említett jelzáloglevelek voltak.
Az elmúlt pár évben a világgazdaságban tapsztalható nyersanyagár emelkedés, -amelyet az ázsiai országok hihetetlen mértékű gazdasági növekedése okozott- megdrágította a magas munkaerőköltséggel dolgozó amerikai vállalatok termelését, ezért ezek a vállalatok piacokat veszítettek. Kénytelenek voltek elbocsájtani embereket, olyan embereket, akik közül sokan korábban felvettek hiteleket az ingatlanukra. Sok ingatlanhitel "bedőlt", rengeteg ingatlant adtak el a gazdáik, mivel látták, hogy nem lesznek képesek fizetni a hiteltörlesztést. A növekvő kínálat lenyomta az ingatlanárakat, ez gyakorlatilag minden ingatlanhitel esetében azt jelentette, hogy a fedezetként bevont ingatlan nem ért annyit, mint amekkora hitel ki lett rá helyezve. Ez a jelzáloghitelek forrását megtestesítő befektetési jegyek esetében drasztikus elértéktelenedést jelentett, így azok a bankok, biztosítók, alapkezelők, amelyek ilyen jelzáloglevelekbe fektették a pénzüket gyakorlatilag egyik napról a másikra elvesztették a vagyonuk döntő többségét.
Másrészt a banki működést meghatározó jogszabályok értelmében a banknak értékvesztést kell elszámolnia azokra a kihelyezéseire, amelynem megtérülése nem biztos, ez csökkentette a bankok amúgy sem nyereségét. Emiatt a két ok miatt az elvárt nyereséget messze alúlmúló teljesítmény okozta a banki rézvények eléréktelenődését, ami lehúzta a különféle tőzsdeindexeket, és a többi, más profilú vállalkozások részvényeinek árfolyamát.

Nos, tömören ennyi. Remélem velem könnyebben szót értettek.
:-)

degec 2008.10.09. 20:09:30

ugyes összefoglaló volt, és sikerült egy két homályos részt mevilágosítani, legaláébbis ami számomra nem vol tegyértelmű..

de mi lesz a magyar hitelekkel??

loláb 2008.10.09. 20:30:37

Mit jelent mindez magyarországon?

Magyarországot az USA jelzáloglevelek elértéktelenedése nem érinti közvetlenül, mivel egyik hazai bank sem fektet tömegesen közvetlenül ilyen papirokba (persze amenyiben valamelyik hazai bank külföldi anyabankját érinti ez, akkor ilyen módon megjelenhet ez is itthon).
Mivel a forint kockázatosabb befektetési forma (köszönhetően a magas államháztartási hiánynak, és az alacsony gazdasági növekedésnek), ezért a globális pénzpiac szereplői számára csak akkor jelent vonzó alternatívát, amennyiben a villággazdaság növekvő pályán áll. Amennyiben a világgazdaság növekedési üteme megtörik (ez egy finanszírozási nehézségekkel küzdő időszakban értelemszerű), akkor a tőke "menekül" a magyar befektetésekből. Ez azt jelenti, hogy a forint árfolyama csökken (túlkínálat). A korábban felvett devizahitelek törlesztőrészlete emelkedik (mivel ha 1500 svájci frankot kell visszafizetni, akkor nem mindegy, hogy 1 chf 160huf, vagy 190).
A tőzsde zuhanása (ezt jelen esetben nem a magyar cégek rossz teljesítménye, hanem a megtört befektetői hangulat, és a globális piaci pánik okoz) rossz mindazoknak, akiknek magyar részvényalapú befektetése van. (Szinte minden dolgozó rendelkezik magánnyugdíjpénztári tagsággal, az ide járulékként befizetett összeg döntő része, többé vagy kévésbé részvényalapú befektetésbe van fektetve. Szerencsére ez pillanatnyilag nem jelentkezik, hiszen a magánnyugdíjpénztári befektetésünk hozamát akkor realizáljuk, amikor nyugdíjba megyünk, addig pedig rendeződik a helyzet, így hosszú távon esélyünk van komoly hozamok elérésére is)

Mit kell most tenni?
1.: A hazai bankrendszer fundamentálisan stabil, a betétek garantáltak. Nem szabad kivenni a pénzt a bankokból, otthon nincs jobb helyen.ú
2.: Nem érdemes a korábban felvett hiteleket előtörleszteni, mivel csak drágán, a rosszabb árfolyamon tudjuk visszafizetni.
3.: Érdemes lehet devizahitelt felvenni, mivel ha egymillió forintot akarunk felvenni, kedvezőbb, ha a kérdéses deviza árfolyama 200 forint (ez ugye azt jelenti, hogy a forint "gyenge", és ekkor a felvett összeg 5000 egység) mintha 150 forint (ekkor a forint "erős", és a felvett összeg 6667 egység). Ezt némileg csökkenti a várhatóan növekvő hitelkamatok.
4.: Érdemes lehet elgondolkozni a hazai részvénybefektetéseken, mivel várhatóan előbb utobb a részvények árfolyamát ujra a fundamentumok, azaz a társaságok teljesítménye fogja meghatározni, nem a globális pánikhangulat. Akkor pedig elindulnak az árfolyamok felfele. Kérdés, hogy hol van az árfoyamok alja...

MadamRekamé 2008.10.09. 21:06:58

Szervusz Tömör Professzor!
Gondoltam ,hogy nem hülyeség megmentenem az OTP-t (na persze pártunkkal és államunkal egységben). De maradt számomra egy-két homályos kérdés.Szóval ugy 3 hónapja az euro lement 230-ra elötte 260-270 volt, ugye a mai napon erősödött vissza (vagy gyengült vissza a froncsi). Akkor most a devizahitelem (ha lenne) nagyjából a 3 hónappal ezelötti szintre áll vissza, vagy még drágul? És a második kérdés: az egyoldali kamatemelés a bank részéről lehetséges-e?

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.10.09. 21:23:41

most degec, vagy DEGEC?
duplan latok mar, megyek inkabb aludni.

kerdesedre valaszolva, masfel evig tartott a 'szuk 7 esztendo', foleg nekem, de a vonalaimnak jot tett a kenyszervegetarizmus. igazsag szerint a cel szentesitette az eszkozt, egy nagyobb kulfoldi utra gyujtottunk, megvolt az ut, orok elmeny maradt.

DEGEC 2008.10.09. 21:29:59

indapass vs. without indapass

az nagy öröm, ha az ember el tud érni egy kitűzött célt.pláne ha az ilyen hosszútávú.
sajna nekem ilyen nem sok van...
mindent azonnal akarok...

loláb 2008.10.09. 22:40:40

Egyoldalú kamatemelés. A bankok ennél kifinomultabban működnek. A hitelkamat a finanszírozási források kamatától függ. Az elmult napokban a legtöbb jelentős bank (pl.: Az EKB, illetve a FED, az USA "jegybankja") kamatot csökkentett, ennek célja, hogy a kötvénypaicról átterelje a befektetőket a kockázatosabb piacok, azaz leegyszerűsítve a tőzsdék felé (ennek kifejtésébe nem mennék bele, de ha érdekel, akkor leírhatom) Ennek az volt a célja, hogy elejét vegyék a tőzsdék zuhanásának, és biztosítsák a piacok likviditását. (láthatóan egyelőre nem jött be, de szvsz egy-két héten belül megnyugodhatnak a piacok, és stabilizálódni fognak az árfolyamok, persze valószinüleg a korábbiaknál alacsonyabb szinten).
Amint megnyugszik a pénzpiac, a bankoknak (már amelyik állva marad) forrásra lesz szükségük, hogy a hitelezési tevékenységüket folytathassák, ezért a betéteseiknek is magasabb betéti kamatot fognak kínálni. Emiatt egyrészt növekedni fog a hitelek kamata (erre céloztam az előző komment 3. pontjának végén). Mivel a hitelek többsége egy mozgó kamatbázishoz kötött (pl BUBOR, vagy svájci jegybanki alapkamat), ezért ezeknek a kamata nőni fog. Másrészt pedig a korábban felvett hiteleken törlesztőrészlete a forint árfolyamcsökkenése miatt nőni fog, de ez az új hiteleket nem érinti, mivel ezeknél a finanszírozási összeg már a gyenge forintra lesz megállapítva (lásd 3. pont eleje).
Korábban a forint árfolyama a magyar gazdaság állapota miatt volt alacsonyabb, az ezirányú félelmek csökkenése vezetett a 230 ft körüli szintre. Jelenleg a 260 körüli árfolyamot csak és kizárólag a pánik okozta, a gazdaság nincs rosszabb állapotban, mint egy hete (de jobban sem). Innen még mehet lejebb is a forint, ha kiderül valami olyan adat, ami a gazdaság helyzetének rosszabbra fordulására utal, vagy például, ha a kormányunk összerak egy olyan költségvetést, ami köszönőviszonyban sincs a valósággal.
Harmadrészt a magyar államadósság külföldi finanszírozású, azaz az forint árfolyamának csökkenése növeli a költségvetés adósságszolgálatát.persze ez kezelhető megszorításokkal, de ezt sajnos a jelenlegi "választási időszakban" nem biztos hogy megkockáztatja a kormány. Bár talán van a kormányban akkora felelősségtudat, hogy nem tötődve a megszorításokkal óhatatlanul együtt járó további népszerűtlenség növekedéssel, bármi (akár még a nyugdíjak csökkentése) áron is, de biztosítja az ország költségvetésének stabilitását, és a finanszírozás folytonosságát.

MadamRekamé 2008.10.09. 22:54:14

Köszi!Örülök, hogy sikerül ezt itt megbeszélni a zoknistoppolás alatt...Pedig én már úgy készültem a 4.bő esztendőre...

stoppoló 2008.10.10. 02:46:02

Kedves Feleség!

SEMMIKÉPPEN SE STOPPOLJ ZOKNIT!
Saját tapasztatalat: stoppolóművész vagyok (de komolyan), mert a Nagyim anno megtanított, szerettem is csinálni. Egészen addig, amíg meg nem stoppoltam a fiam egyik kedvenc zokniját. Véresre törte a sarkát, mire délután hazaért (pedig a művemnek a csodájára jártak).

Üdv, stoppoló

loláb 2008.10.10. 08:07:28

Nincs mit. Remélem segített pár dolgot összefüggéseiben látni.

adele 2013.05.03. 22:26:52

@loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...
Jahh.
süti beállítások módosítása