Szegény gazdagok

Ez volt a Szegénység blog. És most újrakezdtem.

szegenygazdagok @ gmail . com

Friss posztok

Utolsó kommentek

  • adele: @loláb: 2013-ban olvasva ezt... vegyünk fel devizahitelt, mert az jó lesz... ne törlesszünk elő...... (2013.05.03. 22:26) Stoppolás
  • Zabaalint (törölt): @Kiszámoló: A matematika inkább alul van súlyozva a közgazdász képzésben. A megoldás nem az, hogy... (2013.01.30. 12:23) Lébecoló diákok
  • suzildi (törölt): Én is régebben olvastalak... :) (2013.01.04. 08:53) Új alapok
  • kvp: "nem becsülhető, hogy adott szakmából mennyi kell jövőre vagy öt év múlva." Orvosbol, tanarbol ke... (2012.12.21. 04:46) Lébecoló diákok
  • BA2017: @kvp: Régen tervgazdaság volt, becsülhető volt a munkaerőigény, ma piacgazdaság van, nem becsülhet... (2012.12.20. 21:23) Lébecoló diákok
  • Utolsó 20

Feedek

Szegényember szeretője

2008.09.03. 16:35 Szegényember felesége


Világ van a szegényember vállán,
Istent emelt mindig másik vállán.
Dühödne meg okosan egyszerre,
Mindakettőt ledobná egyszerre.

Szegényember sose kér kalácsot,
Szegényember sose kap kalácsot.
Kis kenyérrel, nagyon feketével,
Fehér lelkét őrzi feketével.

Szegényember sója is ízetlen,
Szegényember kedve is ízetlen.
Eladó kis holmija vetetlen
S ha van ágya, az is megvetetlen.

Szegényember akkor lop, ha éhes,
Akkor se lop, dehát nagyon éhes.
Akkor is csak szegényebb szegény lesz.
S míg lesz szegény, mindig több szegény lesz.

Kisgyereke sohase veretlen,
Asszonya se marad megveretlen,
De akármily gyönyörű lány lennék,
Szegényember szeretője lennék.

 József Attila, 1924. június

 

Innen a nevem. Csak hogy szidhassatok, mennyire melodramatikus vagyok. :)

22 komment

Címkék: szegényember felesége

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenygazdagok.blog.hu/api/trackback/id/tr45646703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

naughty 2008.09.03. 16:56:49

Hello asszony:))

küldtem mailt, és ami(k)ről beszéltem, azt is csatoltam.

értem a költői kapcsolatot, mindemellett javasolnám, ilyen helyzetben vmi olyat is vegyél elő:) ami felvidít.
Tehát a napot Himnusszal kezdeni, József Attilával és pl. Csáth Gézával folytatni reggelire.. majd az esti Híradóval lezárni jelenlegi helyzetetekben nem ajánlom:)

igazából a legnagyobb segítség az, ha ráébredsz - ráébredtek - hogy képesek vagytok magatokat megmenteni és jobb sorsot, világot teremteni.
és sztem ez ügyben abszolút nem vagytok reménytelenek....

Árminka 2008.09.03. 19:32:32

No, ez talán már túlzás.... Azért nem József Attila-i az a szegénység, amiben vagytok.
Én napi kábé 500 forintból élek, amikor igen,volt, hogy 1 héteg napi 2 zsömlén. Felsőfokú végzettségem ellenére a mekibe jelentkeztem melóra. Soha nem volt zara meg promod cuccom, a ruhavásárlásaim a turkálókban történnek. És eddig nem szóltam bele, de ez a József Attilát aposztrofáló önsajnálat, kiverte a biztosítékot. Nem megy a saját vállalkozásod? Hát menj el pincérnek, édesanyámé. Ja, hogy ciki lenne? Az önsajnálat meg a boriongás nem az?

Árminka 2008.09.03. 19:38:39

Azt a cukorbaforgatott krisztuskeresztjét ....!!!! Eddig csak olvasgattam a blogot, és elkönyveltem, hogy újabb újmagyar siralom a neten. Nembaj, elbírja...
Node ez a József Attilát aposztrofáló borongás már kicsit sok.Műmájerség, műszenvedés, önsajnálat ...
Tényleg szegények vagytok? Nem megy a saját biznisz? Hát állj be pincérnek vagy bolti eladónak. Ja hogy ciki, mert a kis mikrokörnyezeted körberöhögne? Az lehet... De amíg ez neked szempont, nem szegény vagy te, hanem valami más ...

finisz 2008.09.03. 19:39:18

Azt a cukorbaforgatott krisztuskeresztjét ....!!!! Eddig elsősorban csak olvasgattam a blogot, és elkönyveltem, hogy újabb újmagyar siralom a neten. Nembaj, elbírja...
Node ez a József Attilát aposztrofáló borongás már kicsit sok.Műmájerség, műszenvedés, önsajnálat ...
Tényleg szegények vagytok? Nem megy a saját biznisz? Hát állj be pincérnek vagy bolti eladónak. Ja hogy ciki, mert a kis mikrokörnyezeted körberöhögne? Az lehet... De amíg ez neked szempont, nem szegény vagy te, hanem valami más ...

váj mí 2008.09.03. 19:40:59

Azt a cukorbaforgatott krisztuskeresztjét ....!!!! Eddig csak olvasgattam a blogot, és elkönyveltem, hogy újabb újmagyar siralom a neten. Nembaj, elbírja...
Node ez a József Attilát aposztrofáló borongás már kicsit sok.Műmájerség, műszenvedés, önsajnálat ...
Tényleg szegények vagytok? Nem megy a saját biznisz? Hát állj be pincérnek vagy bolti eladónak. Ja hogy ciki, mert a kis mikrokörnyezeted körberöhögne? Az lehet... De amíg ez neked szempont, nem szegény vagy te, hanem valami más ...

váj mí 2008.09.03. 19:41:37

Azt a cukorbaforgatott krisztuskeresztjét ....!!!! Eddig csak olvasgattam a blogot, és elkönyveltem, hogy újabb újmagyar siralom a neten. Nembaj, elbírja...
Node ez a József Attilát aposztrofáló borongás már kicsit sok.Műmájerség, műszenvedés, önsajnálat ...
Tényleg szegények vagytok? Nem megy a saját biznisz? Hát állj be pincérnek vagy bolti eladónak. Ja hogy ciki, mert a kis mikrokörnyezeted körberöhögne? Az lehet... De amíg ez neked szempont, nem szegény vagy te, hanem valami más ...

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.03. 19:55:29

Nem szívesen tartanék itt most magyarórát, hogy elmagyarázzam, hogy miről szól ez a vers...

Talán lesz más, aki megteszi helyettem. :)

kuszal 2008.09.03. 20:21:22

Kedves Blogíró!

A véleményemet a dologgal kapcsolatosan már jópár mondatban kifejtettem a korábbi postokban.

Erre, a legfrissebbre, nem tudok mit mondani, mert akkor tényleg csak megbántanálak.

Üdv: kuszal

barci 2008.09.03. 20:55:48

Hm.

Kívánom, hogy soha ne legyen nagyobb bajod, mint heccből József Attila versekkel dobálózni.
Fingod sincs mi a szegénység, te hülye elkényeztetett primitív liba.

blueraincoat 2008.09.03. 21:55:25

Hoppá, hoppá! Először csak néztem a blogot, a kommenteket, de most úgy döntöttem, én is belekaffogok, ennyi jópofa ember láttán. Ők sem a Goodwill Games-re tartanak itt edzést :-(. Szerintem igenis jó, hogy leírjátok mindazt, ami történt Veletek. Nem úgy érzem, hogy panaszkodni akarnátok. Vannak dolgok, amiben hasonlít a Ti és az én történetem egymásra. Nekem nincs felsőfokú végzettségem, de volt jó pár olyan év az életemben, amikor mindent megengedhettem magamnak. Nem sajnálom. Aztán kb. 6 éve kihúzták a lábam alól a talajt, egyik napról élek a másikra, sőt napi 500 ft-om sincs a kajára. Különböző praktikákkal és amikor van rá lehetőségem, napi 16 óra melóval próbálok a víz felszínén maradni. De mindez nem érdekes. Én azok közé fogok tartozni, akik nem azért fogja olvasni a blogot, mert olyan jó azon csámcsogni, hogy másnak talán nagyobb a nyomorúsága, hanem emiatt a sorok miat: "Lehet, hogy hozzád képest, kedves olvasó, szegény vagyok. Az is lehet, hogy gazdag. Lehet, hogy csak pár hete tart. Lehet, hogy holnap már gazdag leszek." Ámen :-)!

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.04. 09:58:48

József Attilára Villon :-)

Jó tanítás balladája a rossz életűeknek

"(...)
Bár mind hallanák szavamat:
Rég hirdeti az igaz ember,
hogy téli tűz vagy nyári nap,
de minden hordó kiürül egyszer.

Van pénzetek, nem őrzi fegyver,
így hamarosan lába kel:
nem öröklik azt becsülettel,
ebül jött, kutyául megy el „

(Azt hiszem, Babits Mihály fordítása... )

kisregina 2008.09.04. 13:49:49

Mélypont, jézusom.
Menj haza, írd le 200-szor, hogy. "Nem vagyok szegény, csak átmenetileg megcsúsztam, egyébként fiatal vagyok, okos és erős", majd a jövő havi internet előfizetés díját add oda egy igazi szegénynek. Tudod ők azok az emberek, akinek kenyeret kell vennie a gyereknek, de nincs miből. Akikről ez a vers szól.

sziabence 2008.09.04. 16:00:22

Simán fogadd meg KisRegina sugallatát.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.05. 09:11:58

Izé, tartom, emelem kettővel... :-)

"Deir daoine go bhfuil mé gan rath 's gan dóigh
Gan earra gan éadach gan bólacht ná stór
Má tá mise sásta mo chónaí i gcró
Ó caidé sin d'on té sin nach mbaineann sin dó
Má tá mise sásta mo chónaí i gcró
Ó caidé sin d'on té sin nach mbaineann sin dó"

Vert 2008.09.05. 17:21:20

Isten áldja József Attilát, nagy költő volt, de ez a verse szerintem rettenetesen vacak.
A fenti hozzászólókkal ellentétben én szívesen várnám a magyarórát. Elvégre lehet, hogy nincs igazam.

verita 2008.09.05. 17:32:04


Isten áldja József Attilát, nagy költő volt, de ez a verse szerintem rettenetesen vacak.
A fenti hozzászólókkal ellentétben én szívesen várnám a magyarórát. Elvégre lehet, hogy én néztem el.
Hajrá, SZF.

verita 2008.09.05. 17:34:00

De most tényleg, akkor inkább ez, PS-től :P

A kutyák dala

Süvölt a zivatar
A felhős ég alatt;
A tél iker fia,
Eső és hó szakad.

Mi gondunk rá? mienk
A konyha szöglete.
Kegyelmes jó urunk
Helyheztetett ide.

S gondunk ételre sincs.
Ha gazdánk jóllakék,
Marad még asztalán,
S mienk a maradék.

Az ostor, az igaz,
Hogy pattog némelykor,
És pattogása fáj,
No de: ebcsont beforr.

S harag multán urunk
Ismét magához int,
S mi nyaljuk boldogan
Kegyelmes lábait!


A farkasok dala

Süvölt a zivatar
A felhős ég alatt,
A tél iker fia,
Eső és hó szakad.

Kietlen pusztaság
Ez, amelyben lakunk;
Nincs egy bokor se', hol
Meghúzhatnók magunk.

Itt kívül a hideg,
Az éhség ott belül,
E kettős üldözőnk
Kinoz kegyetlenül;

S amott a harmadik:
A töltött fegyverek.
A fehér hóra le
Piros vérünk csepeg.

Fázunk és éhezünk
S átlőve oldalunk,
Részünk minden nyomor...
De szabadok vagyunk!

Szegényember felesége · http://szegenygazdagok.blog.hu 2008.09.05. 17:54:29

Verita, ízlések és pofonok... :)

A József Attila-vers hangulata ihlette a nevem.

A nagy költőknek is lehetnek vacak versei, a filozófikus hangulatú költemények mellett megférnek az ilyen népdalosan egyszerű kis sóhajtások.

Nickname-nek annyira nem jönne be se a Farkasék, se a Kutyáék név. :)

"De akármily gyönyörű lány lennék,
Szegényember szeretője lennék."

A magyaróráról csak annyit, hogy nekem ez a vers azt mondja, hogy olyan az életem, amilyen, de nem cserélném el, akkor sem, ha megtehetném.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.09.05. 21:14:31

Hogy is volt, gugli a barátod, wiki a barátnőd? ;-)

Ó, caidé sin do'n té sin nach mbainnean sin dó?
(tradicionális ír dal)

Szabad fordításban:
megvetnek, leszólnak ennyiért, lásd: /
nincs ékszerem, birtokom, selyemruhám/
de ha boldog vagyok egy kis kunyhóban is /
ugyan már, miért bántok ezzel és kit? /


Egyébként a teljes szöveg fenn van a blogomon :-P
És egy javítás, a beidézett Villon címe helyesen: Szép intelem az elveszett fiúkhoz.
'csánat. :-(

verita 2008.09.07. 02:16:06

Céadaoin, nagyon szép vers. És találó is.

SzF, ha nem cserélnéd el a mostani életed, vagy pláne a Szegényembert, akkor mi itt a baj?
Hát ki ígérte, hogy az élet habostorta? :) De unalmas is lenne, ha az lenne.
süti beállítások módosítása